Porsche
Porsche 911 GT3: Nyt saatavilla myös Touring Package -varustepaketti
Porsche 911 GT3:n seitsemännen sukupolven 510 hv versioon on nyt saatavissa myös Touring Package -varustepaketti, joka saavutti suuren suosion aikaisemmassa mallissa.
Hillityn puhdaslinjaisesti muotoiltu 911 GT3 painaa vain 1 418 kg ja on varustettu vakiona 6-vaihteisella GT-urheiluvaihteistolla. Touring Package -pakettiin voidaan nyt ensimmäistä kertaa yhdistää myös 7-vaihteinen PDK-kaksoiskytkinvaihteisto ilman lisäkustannuksia.
Porsche 911 GT3:n ulkomuodon näkyvimpänä muutoksena kiinteä takasiipi on jätetty pois. Uusi, automaattisesti laajeneva takaspoileri takaa tarvittavan downforcen suurilla nopeuksilla ja tekee autosta entistäkin hillitymmän näköisen. Anodisoidusta alumiinista valmistetut hopeansävyiset koristelistat ovat toinen uusi ominaisuus, joka korostaa uutuusmallin hillittyä yleisvaikutelmaa. Keula on maalattu täysin samanväriseksi muun korin kanssa. Ainutlaatuiset sisätilat ovat poikkeuksellisen elegantit ja kojelaudan etupuolelta sekä ovien yläosista löytyy erityinen kohokuviointi.
Touring Package -nimi palauttaa mieliin Porsche 911 Carrera RS:n samannimisen variantin mallivuodelta 1973. Puhdaslinjainen muotoilu ja ohjaamon ajaton eleganssi olivat jo tuolloin Porsche 911:n tavaramerkkejä. Porsche herätti Touring-idean henkiin uudelleen vuonna 2017, jolloin Touring Package tuli saataville edellisen sukupolven (tyypin 991) Porsche 911 GT3:een. Siitä lähtien Touring-variantit ovat vedonneet ennen kaikkea hillittyä muotoilua ja klassista ajonautintoa arvostaviin urheiluautojen ystäviin.
Muotoilun yksityiskohdat
Uutuusmallin moottorin säleikön päällä on ainutlaatuisesti muotoiltu GT3 Touring -logo. Sivuikkunoiden koristelistat ja sporttipakosarjan pakoputkien kehykset ovat hopeansävyiset. Lisävarusteena saatavassa Touring-korisarjassa näillä osilla on satiinikiiltoinen musta viimeistely, ja myös ajovaloumpiot on tummennettu.
Touring Package -paketilla varustetun Porsche 911 GT3:n sisätilat henkivät klassisen urheiluauton tunnelmaa. Ohjauspyörässä, vaihteenvalitsimessa, keskikonsolin päällyksessä sekä ovien kyynärnojissa ja sisäkahvoissa on musta nahkapinta. Sisätilojen osittaisessa nahkaverhoilussa on mustat koristetikkaukset. Istuinten keskiosat ovat mustaa kangasta, ja myös kattoverhoilu on musta. Pääntuissa on kohokuvioidut Porschen vaakunat. Sivuhelmat sekä kojelaudan ja keskikonsolin verhoilupaneelit ovat harjattua mustaa alumiinia.
Touring Packagen yhteydessä on mahdollista saada myös lähes kaikki Porsche 911 GT3:n valinnaiset lisävarusteet. Näihin kuuluvat kaikki korin ja vanteiden värivaihtoehdot, dynaamisella PDLS- ja PDLS Plus valojärjestelmällä varustetut LED-ajovalot, erilaiset kuljettajaa avustavat järjestelmät, hiilikuitukeraamiset PCCB-jarrut, etuakselin nostojärjestelmä, kaikki istuinvaihtoehdot, Chrono-paketti ja äänentoistojärjestelmät.
Porsche
Porsche Design tarjoaa Touring Package -paketilla varustetun Porsche 911 GT3:n ostajille mahdollisuuden hankkia ainutlaatuisen kronografin, joka on varustettu flyback-toiminnolla. Kellon vetopaino tuo mieleen uutuusmallin vanteet ja on saatavissa kuutena eri versiona auton varustelun mukaan. Kellonkehän Agate Grey metallisävy perustuu auton vastaavaan koriväriin.
Kellotaulussa on musta mattapinta, ja kirkkaankeltaisten viisarien väri käy yksiin auton kierroslukumittarin kanssa. Ranneke on valmistettu samasta nahasta, jota käytetään auton sisäverhoilussa, ja siinä on ”GT3”-kohokuviointi sekä yhtenäiset mustat koristetikkaukset. Kronografi valmistetaan Porschen omassa kellotehtaassa Sveitsissä, ja sitä myydään ainoastaan auton omistajille.
Porsche 911 GT3 hyödyntää moottoriurheilusta saatua tietotaitoa
Porsche 911 GT3:n seitsemännen sukupolven mallissa kilparadoilla koeteltu teknologia on siirretty tuotantoautoon saumattomammin kuin koskaan aikaisemmin. Double wishbone -etujousitus ja huippuluokan aerodynaamiset elementit, kuten joutsenkaulakiinnikkeillä varustettu takasiipi ja näyttävä diffuusori, on omaksuttu Porsche 911 RSR GT -kilpa-autosta. Nelilitrainen ja kuusisylinterinen 510 hv:n bokserimoottori pohjautuu kestävyysajossa koulitun Porsche 911 GT3 R:n voimanlähteeseen.
Leveämmästä korista, suuremmista vanteista ja uusista teknisistä ominaisuuksista huolimatta GT3:n paino ei ole noussut edellisestä sukupolvesta. Uutuusmalli painaa 1 418 kg manuaalivaihteistolla ja 1 435 kg Porschen kaksoiskytkinvaihteistolla varustettuna. Hiilikuituvahvisteisesta muovista (CFRP) tehty etukansi, erikoiskevyestä lasista valmistetut ikkunat, taotut kevytmetallivanteet ja kevyt sporttipakosarja ovat esimerkkejä painon optimointiin tähtäävistä ratkaisuista.
Kilpa-auton geenit näkyvät käytännöllisesti katsoen kaikissa uuden Porsche 911 GT3:n yksityiskohdissa. Uutena ominaisuutena on ratanäyttötoiminto: kierrosnopeusmittarin vasemmalla ja oikealla puolella olevat näytöt voidaan yhdellä napin painalluksella muuttaa näyttämään vain rata-ajossa olennaiset tiedot – rengaspaineilmaisin, öljynpaine ja -lämpötila, jäähdytysnesteen lämpötila sekä polttoaineen määrä. Ohjauspyörän kautta on helppo vaihtaa kilpatila yhdellä painalluksella.
Porsche 911 GT3:n hinnat alkavat 314 062 eurosta. Touring Package on nyt tilattavissa lisävarusteena ilman lisämaksua.
Porsche-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa
Audi
Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa
Audi
Hyundai
Hyundai
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Polestar 7 tulossa – yhteistyössä Volvon kanssa
Sähköautolla maailman ympäri: ennätysmatka Volkswagen ID. Buzzilla kattaa yli 75 maata
Uusien henkilöautojen kauppa vuoden ensimmäisellä puoliskolla edelleen hidasta
Mitsubishi laajentaa mallistoaan Euroopassa uudella Grandisilla
Volkswagen ID.4 on Suomen suosituin sähköauto
Autoliitto testasi, miten uppoavasta autosta voi pelastautua – turvaikkunat muodostavat yllättävän vaaran
Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen
Auto Bild 9/2025 on kaupoissa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Kolme tärkeintä syytä huollattaa autosi ilmastointi säännöllisesti
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret
Koeajossa Peugeot E-308 SW Allure 54 kWh 156 A: Businesshenkinen
Koeajossa Volvo EX30 Twin Motor Performance Ultra: Pieneksi zoomattu
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
Koeajossa Mitsubishi Colt 1.6 HEV Instyle AT: Ajotalous edellä
Koeajossa Mercedes-Benz E-sarja 300 e T A: Moneen lähtöön
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
D-luokan tehovahvistimia Luxemburgista
Cambridge Audio Evo 150 uudistuu
Ryijytaiteilija Melissa Sammalvaara: ”Saan metsästä inspiraation teoksiini”
Uutta Yorkshiresta
AKM ja Dirac yhteistyöhön
Älykästä ilmanvaihtoa
Lisää akryyliä
Elipsonin uudet fasetit
Isot kemut lykkääntyvät
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Polestar 7 tulossa – yhteistyössä Volvon kanssa
Sähköautolla maailman ympäri: ennätysmatka Volkswagen ID. Buzzilla kattaa yli 75 maata
Uusien henkilöautojen kauppa vuoden ensimmäisellä puoliskolla edelleen hidasta
Mitsubishi laajentaa mallistoaan Euroopassa uudella Grandisilla
Volkswagen ID.4 on Suomen suosituin sähköauto
KOEAJOT
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret
Koeajossa Peugeot E-308 SW Allure 54 kWh 156 A: Businesshenkinen
Koeajossa Volvo EX30 Twin Motor Performance Ultra: Pieneksi zoomattu
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Polestar 7 tulossa – yhteistyössä Volvon kanssa
Sähköautolla maailman ympäri: ennätysmatka Volkswagen ID. Buzzilla kattaa yli 75 maata
Uusien henkilöautojen kauppa vuoden ensimmäisellä puoliskolla edelleen hidasta
Mitsubishi laajentaa mallistoaan Euroopassa uudella Grandisilla
Volkswagen ID.4 on Suomen suosituin sähköauto
Autoliitto testasi, miten uppoavasta autosta voi pelastautua – turvaikkunat muodostavat yllättävän vaaran
Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen
Kolme tärkeintä syytä huollattaa autosi ilmastointi säännöllisesti
Uusi 5-paikkainen sähköavolava-auto tulee Suomeen
Uudistunut e-POWER-teknologia Nissan Qashqaihin
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 - Oman aikansa ”paras auto” täyttää 50 vuotta
Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen
Uudistunut Toyotan täyssähköinen bZ4X -mallisto laajenee uudella, edullisella malliversiolla
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
Polestar 7 tulossa – yhteistyössä Volvon kanssa
Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna
Peugeotin mallisto täydentyy täyssähköisillä 325-hevosvoimaisilla nelivetoversioilla
Uusi 5-paikkainen sähköavolava-auto tulee Suomeen
Uuden Mercedes-Benz CLA:n toimintamatka liki 800 kilometriä
Kian historian tehokkaimman mallin hinnat ovat nyt julki
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL