Porsche

Porsche 911 GT3: Nyt saatavilla myös Touring Package -varustepaketti

Porsche 911 GT3:n seitsemännen sukupolven 510 hv versioon on nyt saatavissa myös Touring Package -varustepaketti, joka saavutti suuren suosion aikaisemmassa mallissa.

Auto Bild.Uutiset

Hil­li­tyn puh­das­lin­jai­ses­ti muo­toil­tu 911 GT3 pai­naa vain 1 418 kg ja on va­rus­tet­tu va­ki­o­na 6-vaih­tei­sel­la GT-ur­hei­lu­vaih­teis­tol­la. Tou­ring Pac­ka­ge -pa­ket­tiin voi­daan nyt en­sim­mäis­tä ker­taa yh­dis­tää myös 7-vaih­tei­nen PDK-kak­sois­kyt­kin­vaih­teis­to il­man li­sä­kus­tan­nuk­sia.

Porsc­he 911 GT3:n ul­ko­muo­don nä­ky­vim­pä­nä muu­tok­se­na kiin­teä ta­ka­sii­pi on jä­tet­ty pois. Uu­si, au­to­maat­ti­ses­ti laa­je­ne­va ta­kas­poi­le­ri ta­kaa tar­vit­ta­van down­for­cen suu­ril­la no­peuk­sil­la ja te­kee au­tos­ta en­tis­tä­kin hil­li­tym­män nä­köi­sen. Ano­di­soi­dus­ta alu­mii­nis­ta val­mis­te­tut ho­pe­an­sä­vyi­set ko­ris­te­lis­tat ovat toi­nen uu­si omi­nai­suus, joka ko­ros­taa uu­tuus­mal­lin hil­lit­tyä yleis­vai­ku­tel­maa. Keu­la on maa­lat­tu täy­sin sa­man­vä­ri­sek­si muun ko­rin kans­sa. Ai­nut­laa­tui­set si­sä­ti­lat ovat poik­keuk­sel­li­sen ele­gan­tit ja ko­je­lau­dan etu­puo­lel­ta sekä ovien ylä­o­sis­ta löy­tyy eri­tyi­nen ko­ho­ku­vi­oin­ti.

Tou­ring Pac­ka­ge -nimi pa­laut­taa mie­liin Porsc­he 911 Car­re­ra RS:n sa­man­ni­mi­sen va­ri­an­tin mal­li­vuo­del­ta 1973. Puh­das­lin­jai­nen muo­toi­lu ja oh­jaa­mon aja­ton ele­gans­si oli­vat jo tuol­loin Porsc­he 911:n ta­va­ra­merk­ke­jä. Porsc­he he­rät­ti Tou­ring-ide­an hen­kiin uu­del­leen vuon­na 2017, jol­loin Tou­ring Pac­ka­ge tuli saa­ta­vil­le edel­li­sen su­ku­pol­ven (tyy­pin 991) Porsc­he 911 GT3:een. Sii­tä läh­tien Tou­ring-va­ri­an­tit ovat ve­don­neet en­nen kaik­kea hil­lit­tyä muo­toi­lua ja klas­sis­ta ajo­nau­tin­toa ar­vos­ta­viin ur­hei­lu­au­to­jen ys­tä­viin.

Muo­toi­lun yk­si­tyis­koh­dat

Uu­tuus­mal­lin moot­to­rin sä­lei­kön pääl­lä on ai­nut­laa­tui­ses­ti muo­toil­tu GT3 Tou­ring -logo. Si­vuik­ku­noi­den ko­ris­te­lis­tat ja sport­ti­pa­ko­sar­jan pa­ko­put­kien ke­hyk­set ovat ho­pe­an­sä­vyi­set. Li­sä­va­rus­tee­na saa­ta­vas­sa Tou­ring-ko­ri­sar­jas­sa näil­lä osil­la on sa­tii­ni­kiil­toi­nen mus­ta vii­meis­te­ly, ja myös ajo­va­loum­pi­ot on tum­men­net­tu.

Tou­ring Pac­ka­ge -pa­ke­til­la va­rus­te­tun Porsc­he 911 GT3:n si­sä­ti­lat hen­ki­vät klas­si­sen ur­hei­lu­au­ton tun­nel­maa. Oh­jaus­pyö­räs­sä, vaih­teen­va­lit­si­mes­sa, kes­ki­kon­so­lin pääl­lyk­ses­sä sekä ovien kyy­när­no­jis­sa ja si­sä­kah­vois­sa on mus­ta nah­ka­pin­ta. Si­sä­ti­lo­jen osit­tai­ses­sa nah­ka­ver­hoi­lus­sa on mus­tat ko­ris­te­tik­kauk­set. Is­tuin­ten kes­ki­o­sat ovat mus­taa kan­gas­ta, ja myös kat­to­ver­hoi­lu on mus­ta. Pään­tuis­sa on ko­ho­ku­vi­oi­dut Porsc­hen vaa­ku­nat. Si­vu­hel­mat sekä ko­je­lau­dan ja kes­ki­kon­so­lin ver­hoi­lu­pa­nee­lit ovat har­jat­tua mus­taa alu­mii­nia.

Tou­ring Pac­ka­gen yh­tey­des­sä on mah­dol­lis­ta saa­da myös lä­hes kaik­ki Porsc­he 911 GT3:n va­lin­nai­set li­sä­va­rus­teet. Näi­hin kuu­lu­vat kaik­ki ko­rin ja van­tei­den vä­ri­vaih­to­eh­dot, dy­naa­mi­sel­la PDLS- ja PDLS Plus va­lo­jär­jes­tel­mäl­lä va­rus­te­tut LED-ajo­va­lot, eri­lai­set kul­jet­ta­jaa avus­ta­vat jär­jes­tel­mät, hii­li­kui­tu­ke­raa­mi­set PCCB-jar­rut, etu­ak­se­lin nos­to­jär­jes­tel­mä, kaik­ki is­tuin­vaih­to­eh­dot, Chrono-pa­ket­ti ja ää­nen­tois­to­jär­jes­tel­mät.

Porsche

Porsc­he De­sign tar­jo­aa Tou­ring Pac­ka­ge -pa­ke­til­la va­rus­te­tun Porsc­he 911 GT3:n os­ta­jil­le mah­dol­li­suu­den hank­kia ai­nut­laa­tui­sen kro­nog­ra­fin, joka on va­rus­tet­tu fly­back-toi­min­nol­la. Kel­lon ve­to­pai­no tuo mie­leen uu­tuus­mal­lin van­teet ja on saa­ta­vis­sa kuu­te­na eri ver­si­o­na au­ton va­rus­te­lun mu­kaan. Kel­lon­ke­hän Aga­te Grey me­tal­li­sä­vy pe­rus­tuu au­ton vas­taa­vaan ko­ri­vä­riin.

Kel­lo­tau­lus­sa on mus­ta mat­ta­pin­ta, ja kirk­kaan­kel­tais­ten vii­sa­rien väri käy yk­siin au­ton kier­ros­lu­ku­mit­ta­rin kans­sa. Ran­ne­ke on val­mis­tet­tu sa­mas­ta na­has­ta, jota käy­te­tään au­ton si­sä­ver­hoi­lus­sa, ja sii­nä on ”GT3”-ko­ho­ku­vi­oin­ti sekä yh­te­näi­set mus­tat ko­ris­te­tik­kauk­set. Kro­nog­ra­fi val­mis­te­taan Porsc­hen omas­sa kel­lo­teh­taas­sa Sveit­sis­sä, ja sitä myy­dään ai­no­as­taan au­ton omis­ta­jil­le.

Porsc­he 911 GT3 hyö­dyn­tää moot­to­riur­hei­lus­ta saa­tua tie­to­tai­toa

Porsc­he 911 GT3:n seit­se­män­nen su­ku­pol­ven mal­lis­sa kil­pa­ra­doil­la ko­e­tel­tu tek­no­lo­gia on siir­ret­ty tuo­tan­to­au­toon sau­mat­to­mam­min kuin kos­kaan ai­kai­sem­min. Doub­le wish­bo­ne -etu­jou­si­tus ja huip­pu­luo­kan ae­ro­dy­naa­mi­set ele­men­tit, ku­ten jout­sen­kau­la­kiin­nik­keil­lä va­rus­tet­tu ta­ka­sii­pi ja näyt­tä­vä dif­fuu­so­ri, on omak­sut­tu Porsc­he 911 RSR GT -kil­pa-au­tos­ta. Ne­li­lit­rai­nen ja kuu­si­sy­lin­te­ri­nen 510 hv:n bok­se­ri­moot­to­ri poh­jau­tuu kes­tä­vyy­sa­jos­sa kou­li­tun Porsc­he 911 GT3 R:n voi­man­läh­tee­seen.

Le­ve­äm­mäs­tä ko­ris­ta, suu­rem­mis­ta van­teis­ta ja uu­sis­ta tek­ni­sis­tä omi­nai­suuk­sis­ta huo­li­mat­ta GT3:n pai­no ei ole nous­sut edel­li­ses­tä su­ku­pol­ves­ta. Uu­tuus­mal­li pai­naa 1 418 kg ma­nu­aa­li­vaih­teis­tol­la ja 1 435 kg Porsc­hen kak­sois­kyt­kin­vaih­teis­tol­la va­rus­tet­tu­na. Hii­li­kui­tu­vah­vis­tei­ses­ta muo­vis­ta (CFRP) teh­ty etu­kan­si, eri­kois­ke­vy­es­tä la­sis­ta val­mis­te­tut ik­ku­nat, ta­o­tut ke­vyt­me­tal­li­van­teet ja ke­vyt sport­ti­pa­ko­sar­ja ovat esi­merk­ke­jä pai­non op­ti­moin­tiin täh­tää­vis­tä rat­kai­suis­ta.

Kil­pa-au­ton gee­nit nä­ky­vät käy­tän­nöl­li­ses­ti kat­so­en kai­kis­sa uu­den Porsc­he 911 GT3:n yk­si­tyis­koh­dis­sa. Uu­te­na omi­nai­suu­te­na on ra­ta­näyt­tö­toi­min­to: kier­ros­no­peus­mit­ta­rin va­sem­mal­la ja oi­ke­al­la puo­lel­la ole­vat näy­töt voi­daan yh­del­lä na­pin pai­nal­luk­sel­la muut­taa näyt­tä­mään vain rata-ajos­sa olen­nai­set tie­dot – ren­gas­pai­neil­mai­sin, öl­jyn­pai­ne ja -läm­pö­ti­la, jääh­dy­tys­nes­teen läm­pö­ti­la sekä polt­to­ai­neen mää­rä. Oh­jaus­pyö­rän kaut­ta on help­po vaih­taa kil­pa­ti­la yh­del­lä pai­nal­luk­sel­la.

Porsc­he 911 GT3:n hin­nat al­ka­vat 314 062 eu­ros­ta. Tou­ring Pac­ka­ge on nyt ti­lat­ta­vis­sa li­sä­va­rus­tee­na il­man li­sä­mak­sua.

Porsc­he-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi

Audin MHEV Plus -teknologia: uuden sukupolven hybridi

Auto Bild.Uutiset
Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi

Audin MHEV Plus -teknologia: uuden sukupolven hybridi

Auto Bild.Uutiset

Hyundai

Hyundai Inster – 25 000 euron sähköauto

Auto Bild.Uutiset

Hyundai

Hyundai Inster – 25 000 euron sähköauto

Auto Bild.Uutiset

Nostalginen Renault 5 Turbo 3E varattavissa - jos pinkka on kunnossa

Auto Bild.Uutiset

Nostalginen Renault 5 Turbo 3E varattavissa - jos pinkka on kunnossa

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN