Porsche

Porsche 911 GT3: Nyt saatavilla myös Touring Package -varustepaketti

Porsche 911 GT3:n seitsemännen sukupolven 510 hv versioon on nyt saatavissa myös Touring Package -varustepaketti, joka saavutti suuren suosion aikaisemmassa mallissa.

Auto Bild.Uutiset

Hil­li­tyn puh­das­lin­jai­ses­ti muo­toil­tu 911 GT3 pai­naa vain 1 418 kg ja on va­rus­tet­tu va­ki­o­na 6-vaih­tei­sel­la GT-ur­hei­lu­vaih­teis­tol­la. Tou­ring Pac­ka­ge -pa­ket­tiin voi­daan nyt en­sim­mäis­tä ker­taa yh­dis­tää myös 7-vaih­tei­nen PDK-kak­sois­kyt­kin­vaih­teis­to il­man li­sä­kus­tan­nuk­sia.

Porsc­he 911 GT3:n ul­ko­muo­don nä­ky­vim­pä­nä muu­tok­se­na kiin­teä ta­ka­sii­pi on jä­tet­ty pois. Uu­si, au­to­maat­ti­ses­ti laa­je­ne­va ta­kas­poi­le­ri ta­kaa tar­vit­ta­van down­for­cen suu­ril­la no­peuk­sil­la ja te­kee au­tos­ta en­tis­tä­kin hil­li­tym­män nä­köi­sen. Ano­di­soi­dus­ta alu­mii­nis­ta val­mis­te­tut ho­pe­an­sä­vyi­set ko­ris­te­lis­tat ovat toi­nen uu­si omi­nai­suus, joka ko­ros­taa uu­tuus­mal­lin hil­lit­tyä yleis­vai­ku­tel­maa. Keu­la on maa­lat­tu täy­sin sa­man­vä­ri­sek­si muun ko­rin kans­sa. Ai­nut­laa­tui­set si­sä­ti­lat ovat poik­keuk­sel­li­sen ele­gan­tit ja ko­je­lau­dan etu­puo­lel­ta sekä ovien ylä­o­sis­ta löy­tyy eri­tyi­nen ko­ho­ku­vi­oin­ti.

Tou­ring Pac­ka­ge -nimi pa­laut­taa mie­liin Porsc­he 911 Car­re­ra RS:n sa­man­ni­mi­sen va­ri­an­tin mal­li­vuo­del­ta 1973. Puh­das­lin­jai­nen muo­toi­lu ja oh­jaa­mon aja­ton ele­gans­si oli­vat jo tuol­loin Porsc­he 911:n ta­va­ra­merk­ke­jä. Porsc­he he­rät­ti Tou­ring-ide­an hen­kiin uu­del­leen vuon­na 2017, jol­loin Tou­ring Pac­ka­ge tuli saa­ta­vil­le edel­li­sen su­ku­pol­ven (tyy­pin 991) Porsc­he 911 GT3:een. Sii­tä läh­tien Tou­ring-va­ri­an­tit ovat ve­don­neet en­nen kaik­kea hil­lit­tyä muo­toi­lua ja klas­sis­ta ajo­nau­tin­toa ar­vos­ta­viin ur­hei­lu­au­to­jen ys­tä­viin.

Muo­toi­lun yk­si­tyis­koh­dat

Uu­tuus­mal­lin moot­to­rin sä­lei­kön pääl­lä on ai­nut­laa­tui­ses­ti muo­toil­tu GT3 Tou­ring -logo. Si­vuik­ku­noi­den ko­ris­te­lis­tat ja sport­ti­pa­ko­sar­jan pa­ko­put­kien ke­hyk­set ovat ho­pe­an­sä­vyi­set. Li­sä­va­rus­tee­na saa­ta­vas­sa Tou­ring-ko­ri­sar­jas­sa näil­lä osil­la on sa­tii­ni­kiil­toi­nen mus­ta vii­meis­te­ly, ja myös ajo­va­loum­pi­ot on tum­men­net­tu.

Tou­ring Pac­ka­ge -pa­ke­til­la va­rus­te­tun Porsc­he 911 GT3:n si­sä­ti­lat hen­ki­vät klas­si­sen ur­hei­lu­au­ton tun­nel­maa. Oh­jaus­pyö­räs­sä, vaih­teen­va­lit­si­mes­sa, kes­ki­kon­so­lin pääl­lyk­ses­sä sekä ovien kyy­när­no­jis­sa ja si­sä­kah­vois­sa on mus­ta nah­ka­pin­ta. Si­sä­ti­lo­jen osit­tai­ses­sa nah­ka­ver­hoi­lus­sa on mus­tat ko­ris­te­tik­kauk­set. Is­tuin­ten kes­ki­o­sat ovat mus­taa kan­gas­ta, ja myös kat­to­ver­hoi­lu on mus­ta. Pään­tuis­sa on ko­ho­ku­vi­oi­dut Porsc­hen vaa­ku­nat. Si­vu­hel­mat sekä ko­je­lau­dan ja kes­ki­kon­so­lin ver­hoi­lu­pa­nee­lit ovat har­jat­tua mus­taa alu­mii­nia.

Tou­ring Pac­ka­gen yh­tey­des­sä on mah­dol­lis­ta saa­da myös lä­hes kaik­ki Porsc­he 911 GT3:n va­lin­nai­set li­sä­va­rus­teet. Näi­hin kuu­lu­vat kaik­ki ko­rin ja van­tei­den vä­ri­vaih­to­eh­dot, dy­naa­mi­sel­la PDLS- ja PDLS Plus va­lo­jär­jes­tel­mäl­lä va­rus­te­tut LED-ajo­va­lot, eri­lai­set kul­jet­ta­jaa avus­ta­vat jär­jes­tel­mät, hii­li­kui­tu­ke­raa­mi­set PCCB-jar­rut, etu­ak­se­lin nos­to­jär­jes­tel­mä, kaik­ki is­tuin­vaih­to­eh­dot, Chrono-pa­ket­ti ja ää­nen­tois­to­jär­jes­tel­mät.

Porsche

Porsc­he De­sign tar­jo­aa Tou­ring Pac­ka­ge -pa­ke­til­la va­rus­te­tun Porsc­he 911 GT3:n os­ta­jil­le mah­dol­li­suu­den hank­kia ai­nut­laa­tui­sen kro­nog­ra­fin, joka on va­rus­tet­tu fly­back-toi­min­nol­la. Kel­lon ve­to­pai­no tuo mie­leen uu­tuus­mal­lin van­teet ja on saa­ta­vis­sa kuu­te­na eri ver­si­o­na au­ton va­rus­te­lun mu­kaan. Kel­lon­ke­hän Aga­te Grey me­tal­li­sä­vy pe­rus­tuu au­ton vas­taa­vaan ko­ri­vä­riin.

Kel­lo­tau­lus­sa on mus­ta mat­ta­pin­ta, ja kirk­kaan­kel­tais­ten vii­sa­rien väri käy yk­siin au­ton kier­ros­lu­ku­mit­ta­rin kans­sa. Ran­ne­ke on val­mis­tet­tu sa­mas­ta na­has­ta, jota käy­te­tään au­ton si­sä­ver­hoi­lus­sa, ja sii­nä on ”GT3”-ko­ho­ku­vi­oin­ti sekä yh­te­näi­set mus­tat ko­ris­te­tik­kauk­set. Kro­nog­ra­fi val­mis­te­taan Porsc­hen omas­sa kel­lo­teh­taas­sa Sveit­sis­sä, ja sitä myy­dään ai­no­as­taan au­ton omis­ta­jil­le.

Porsc­he 911 GT3 hyö­dyn­tää moot­to­riur­hei­lus­ta saa­tua tie­to­tai­toa

Porsc­he 911 GT3:n seit­se­män­nen su­ku­pol­ven mal­lis­sa kil­pa­ra­doil­la ko­e­tel­tu tek­no­lo­gia on siir­ret­ty tuo­tan­to­au­toon sau­mat­to­mam­min kuin kos­kaan ai­kai­sem­min. Doub­le wish­bo­ne -etu­jou­si­tus ja huip­pu­luo­kan ae­ro­dy­naa­mi­set ele­men­tit, ku­ten jout­sen­kau­la­kiin­nik­keil­lä va­rus­tet­tu ta­ka­sii­pi ja näyt­tä­vä dif­fuu­so­ri, on omak­sut­tu Porsc­he 911 RSR GT -kil­pa-au­tos­ta. Ne­li­lit­rai­nen ja kuu­si­sy­lin­te­ri­nen 510 hv:n bok­se­ri­moot­to­ri poh­jau­tuu kes­tä­vyy­sa­jos­sa kou­li­tun Porsc­he 911 GT3 R:n voi­man­läh­tee­seen.

Le­ve­äm­mäs­tä ko­ris­ta, suu­rem­mis­ta van­teis­ta ja uu­sis­ta tek­ni­sis­tä omi­nai­suuk­sis­ta huo­li­mat­ta GT3:n pai­no ei ole nous­sut edel­li­ses­tä su­ku­pol­ves­ta. Uu­tuus­mal­li pai­naa 1 418 kg ma­nu­aa­li­vaih­teis­tol­la ja 1 435 kg Porsc­hen kak­sois­kyt­kin­vaih­teis­tol­la va­rus­tet­tu­na. Hii­li­kui­tu­vah­vis­tei­ses­ta muo­vis­ta (CFRP) teh­ty etu­kan­si, eri­kois­ke­vy­es­tä la­sis­ta val­mis­te­tut ik­ku­nat, ta­o­tut ke­vyt­me­tal­li­van­teet ja ke­vyt sport­ti­pa­ko­sar­ja ovat esi­merk­ke­jä pai­non op­ti­moin­tiin täh­tää­vis­tä rat­kai­suis­ta.

Kil­pa-au­ton gee­nit nä­ky­vät käy­tän­nöl­li­ses­ti kat­so­en kai­kis­sa uu­den Porsc­he 911 GT3:n yk­si­tyis­koh­dis­sa. Uu­te­na omi­nai­suu­te­na on ra­ta­näyt­tö­toi­min­to: kier­ros­no­peus­mit­ta­rin va­sem­mal­la ja oi­ke­al­la puo­lel­la ole­vat näy­töt voi­daan yh­del­lä na­pin pai­nal­luk­sel­la muut­taa näyt­tä­mään vain rata-ajos­sa olen­nai­set tie­dot – ren­gas­pai­neil­mai­sin, öl­jyn­pai­ne ja -läm­pö­ti­la, jääh­dy­tys­nes­teen läm­pö­ti­la sekä polt­to­ai­neen mää­rä. Oh­jaus­pyö­rän kaut­ta on help­po vaih­taa kil­pa­ti­la yh­del­lä pai­nal­luk­sel­la.

Porsc­he 911 GT3:n hin­nat al­ka­vat 314 062 eu­ros­ta. Tou­ring Pac­ka­ge on nyt ti­lat­ta­vis­sa li­sä­va­rus­tee­na il­man li­sä­mak­sua.

Porsc­he-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Uusi Nissan Interstar – diesel tai täyssähkö: Myynti Suomessa alkaa

Auto Bild.Uutiset

Uusi Nissan Interstar – diesel tai täyssähkö: Myynti Suomessa alkaa

Auto Bild.Uutiset

Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö

Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö

Polestar 5 julkaistaan Gran Turismo 7 -pelissä

Auto Bild.Uutiset

Polestar 5 julkaistaan Gran Turismo 7 -pelissä

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN