koslowskiphoto 2021
Porsche Cayenne Turbo GT: Tekniikkana 640-hevosvoimainen tuplaturbo-V8!
Maksimaalisen suorituskyvyn ja hallittavuuden takaamiseksi uudessa Cayenne Turbo GT:ssä yhdistyvät erinomainen ajodynamiikka sekä jokapäiväinen käytettävyys.
Version 471 kW (640 hv) 4,0-litrainen tuplaturbo-V8 tarjoaa perustan erinomaisille ajo-ominaisuuksille. Tehoa on 67 kW (90 hv) enemmän kuin Porsche Cayenne Turbo Coupéssa, ja suurin vääntömomentti 850 Nm on kasvanut 80 Nm:lla.
0-100 km/h kiihdytys sujuu 3,3 sekunnissa (0,6 s Turbo Coupéta nopeammin) ja GT:n huippunopeus on 300 km/h (kasvua 14 km/h).
Porsche Cayenne Turbo GT on yksinomaan nelipaikkainen Coupé, jonka voimansiirto ja alusta on säädetty nimenomaisesti tätä mallia varten.
Kokonaiskonsepti toimii erinomaisesti myös radalla, minkä todisti Porschen testikuljettaja Lars Kern. Tämä ajoi 20,832 km pituisen Nürburgringin Nordschleifen ajaksi Porsche Cayenne Turbo GT:llä kierrosajan 7:38,9 min, ja asetti sen myötä uuden, virallisen katumaasturien ennätyksen.
Porsche Cayenne Turbo Coupéhen verrattuna Turbo GT on jopa 17 mm matalampi. Esimerkiksi kolmikammioisen ilmajousituksen jäykkyys on kasvanut jopa 15 prosenttia, ja Porsche Active Suspension Management (PASM) -aktiivijousituksen ominaisuudet sekä ohjaustehostusta ja taka-akseliston ohjausta on mukautettu. Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) toimii nyt suorituskykyorientoidulla ohjausohjelmistolla, joka saa auton toimimaan täsmällisemmin suuremmilla kaarrenopeuksilla.
Autossa on myös mm. uudet 22-tuumaiset, erityisesti Turbo GT:hen kehitetyt Pirelli P Zero Corsa -renkaat sekä keraamiset jarrut (PCCB).
Nopeammin vaihtava Tiptronic S ja titaaninen virityspakoputkisto
Cayenne Turbo GT:n tuplaturbomoottori on tällä hetkellä Porschen tehokkain V8-moottori. Laajimmat päivitykset tehtiin kampiakseliin, turboahtimeen, polttoaineen suorasuihkutukseen, sekä mm. ahtoilman jäähdyttimeen.
koslowskiphoto 2021
Porsche Cayenne Turbo GT:n V8 eroaa Turbo Coupé -mallista esimerkiksi kampiakselin, kiertokankien, mäntien, jakoketjun osalta.
8-nopeuksinen Tiptronic S -vaihteisto vaihtaa nopeammin pykäliä, ja vakiovarusteinen virityspakoputkisto suunniteltiin erityisesti Porsche Cayenne Turbo GT:hen. Pakoputkisto, mukaan lukien takaäänenvaimennin, on valmistettu titaanista.
Runsaasti hiilikuitua ulkopinnalla, paljon Alcantaraa sisätiloissa
Cayenne Turbo GT:hen on saatavana lisävarusteena uusi Arctic Grey -koriväri, joka korostaa sen poikkeuksellisesta urheilullisuutta, kuten GT-etuspoileria ja suurennettuja kylkien ilmanottoja.
Muotoiltu hiilikuituinen katto ja mustat pyöräkoteloiden kaaret yhdessä 22 tuuman GT Design -vanteiden kanssa hallitsevat sivuilmettä.
Victor Jon Goico
Takaspoileri lisää maaefektiä huippunopeudella jopa 40 kiloa. Takanäkymää korostaa myös silmiinpistävä, hiilikuituinen diffuusorilevy.
Ensiesiintyminen Porsche Cayenne Turbo GT:ssä: uusi multimediajärjestelmä
Porsche Cayenne Turbo GT: n urheilullista luonnetta korostavat korkealaatuiset vakiovarusteet sekä matkustamon entistä runsaampi Alcantaran soveltaminen.
Kahdeksaan suuntaan säätyvät urheiluistuimet edessä, sekä sporttiset takaistuimet ovat vakiona.
Porsche Cayenne Turbo GT: n myötä uuden sukupolven Porsche Communication Management (PCM) -järjestelmä tuodaan markkinoille parannetulla suorituskyvyllä, uudella käyttöliittymällä sekä uudella toimintalogiikalla. Kuten aiemmin, PCM 6.0 on täysin yhteensopiva Apple CarPlayn kanssa, mutta nyt se mahdollistaa myös Apple Musicin ja Apple Podcastien perusteellisen integroinnin.
Lisäksi multimediajärjestelmään kuuluu nyt myös Android Auto, mikä tarkoittaa, että kaikki suositut älypuhelimet voidaan integroida.
Porsche Cayenne Turbo GT:n Suomen-hinnat ovat toistaiseksi avoinna.
Porsche AG lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.
Saka
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.
Saka
Renault Master on uudistunut
Renault
Renault Master on uudistunut
Renault
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.
Atradius
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.
Atradius
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Harrasteautokausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä
Huoli rahasta jarruttaa suomalaisia autokaupoilla
Polestarilta akkujen kuntotodistukset käytettyihin malleihin
Ensirekisteröinnit nousuun pitkästä aikaa
Tällainen on uusi Jeep Compass
Uudistunut Toyota bZ4X nyt ennakkomyynnissä – nopeampi lataus, enemmän tehoa ja pidempi toimintamatka
Volkswagen sähköautojen markkinajohtaja – ID.4 Suomen suosituin nelivetoinen sähköauto
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Auto Bild 6/2025 on kaupoissa
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan
Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan
Koeajossa Citroën ë-C4 Full Electric 156 Shine 54 kWh A: Matkamukava
Koeajossa Jeep Avenger Summit 54 kWh 156 hv: Ensimmäinen täyssähköinen Jeep
Koeajossa BMW i5 M60 xDrive Sedan: Edustavaan ajoon
Koeajossa Honda ZR-V Hybrid Advance: Nuorekas täydennys
Koeajossa BMW iX1 xDrive30 Charged Plus: Pettämättömällä tyylillä
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Taitelijapariskunnan koti Kööpenhaminassa yhdistää pohjoismaista muotoilua ja japanilaista estetiikkaa
Häiriötöntä verkkoyhteyttä
Ortofon Concorde -sarjalle jatkoa
Puutalokylä Helsingin sydämessä: ”Tämä on vähän tällaista Peppi Pitkätossu -meininkiä”
Valaistunut levysoitin
Hecon uusi kaiutinsarja
Rotelin minivahvistin/dac
Lääkärin vastaanotto on nykyisin porilaissisustajan kerroksellisesti sisustettu koti
Omintakeinen dac-vahvistin
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
KOEAJOT
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan
Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan
... Lisää
FOKUS MEDIA
Taitelijapariskunnan koti Kööpenhaminassa yhdistää pohjoismaista muotoilua ja japanilaista estetiikkaa
Häiriötöntä verkkoyhteyttä
Ortofon Concorde -sarjalle jatkoa
Puutalokylä Helsingin sydämessä: ”Tämä on vähän tällaista Peppi Pitkätossu -meininkiä”
Valaistunut levysoitin
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Harrasteautokausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä
Huoli rahasta jarruttaa suomalaisia autokaupoilla
Polestarilta akkujen kuntotodistukset käytettyihin malleihin
Ensirekisteröinnit nousuun pitkästä aikaa
Tällainen on uusi Jeep Compass
Uudistunut Toyota bZ4X nyt ennakkomyynnissä – nopeampi lataus, enemmän tehoa ja pidempi toimintamatka
Volkswagen sähköautojen markkinajohtaja – ID.4 Suomen suosituin nelivetoinen sähköauto
Citroën on esitellyt seuraavan sukupolven C5 Aircrossin
Saako työsuhdeautolla lähteä ulkomaille?
Harrasteautokausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Tullisodan yllätyskäänne: Hankoon aiotaan rakentaa Chrysler-autotehdas!
Teslan Cybertruck on ollut täysi katastrofi
Volkswagen sähköautojen markkinajohtaja – ID.4 Suomen suosituin nelivetoinen sähköauto
Volkswagenin ID.4-mallisto laajenee uusilla edullisemmilla Comfort-versioilla
Citroënin sähköautojen hintavallankumous voimistuu – uusi ë-C3 You Limited on Suomen halvin sähköauto
Volkswagen testasi – sähköautolla peräkärryn kanssa Lappiin kovassa pakkaskelissä
Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan
Autojätin johtajalta painava puheenvuoro: “Koko autoteollisuus on vaarassa ja sähköistyminen hidastuu”
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL
Suurin huijaus autoalalla 2020-luvulla?
Moottoriurheilu digitaalisessa maailmassa: Parhaat autopelit
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: RAHALAITOS.FI
Autolainan merkitys taloudellisessa päätöksenteossa
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: PUHELINLIITTYMÄ.COM
Kilpailuta puhelinliittymäsi ja tankkaa auto säästöillä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Rengastukkurit.fi