koslowskiphoto 2021

Porsche Cayenne Turbo GT: Tekniikkana 640-hevosvoimainen tuplaturbo-V8!

Maksimaalisen suorituskyvyn ja hallittavuuden takaamiseksi uudessa Cayenne Turbo GT:ssä yhdistyvät erinomainen ajodynamiikka sekä jokapäiväinen käytettävyys.

Auto Bild.Superautot

Ver­si­on 471 kW (640 hv) 4,0-lit­rai­nen tup­la­tur­bo-V8 tar­jo­aa pe­rus­tan eri­no­mai­sil­le ajo-omi­nai­suuk­sil­le. Te­hoa on 67 kW (90 hv) enem­män kuin Porsc­he Ca­yen­ne Tur­bo Coupés­sa, ja suu­rin vään­tö­mo­ment­ti 850 Nm on kas­va­nut 80 Nm:lla.

0-100 km/h kiih­dy­tys su­juu 3,3 se­kun­nis­sa (0,6 s Tur­bo Coupé­ta no­pe­am­min) ja GT:n huip­pu­no­peus on 300 km/h (kas­vua 14 km/h).

Porsc­he Ca­yen­ne Tur­bo GT on yk­si­no­maan ne­li­paik­kai­nen Coupé, jon­ka voi­man­siir­to ja alus­ta on sää­det­ty ni­me­no­mai­ses­ti tätä mal­lia var­ten.

Ko­ko­nais­kon­sep­ti toi­mii eri­no­mai­ses­ti myös ra­dal­la, min­kä to­dis­ti Porsc­hen tes­ti­kul­jet­ta­ja Lars Kern. Tämä ajoi 20,832 km pi­tui­sen Nürburg­rin­gin Nordsch­lei­fen ajak­si Porsc­he Ca­yen­ne Tur­bo GT:llä kier­ro­sa­jan 7:38,9 min, ja aset­ti sen myö­tä uu­den, vi­ral­li­sen ka­tu­maas­tu­rien en­nä­tyk­sen.

Porsc­he Ca­yen­ne Tur­bo Coupé­hen ver­rat­tu­na Tur­bo GT on jopa 17 mm ma­ta­lam­pi. Esi­mer­kik­si kol­mi­kam­mi­oi­sen il­ma­jou­si­tuk­sen jäyk­kyys on kas­va­nut jopa 15 pro­sent­tia, ja Porsc­he Ac­ti­ve Sus­pen­si­on Ma­na­ge­ment (PASM) -ak­tii­vi­jou­si­tuk­sen omi­nai­suu­det sekä oh­jaus­te­hos­tus­ta ja taka-ak­se­lis­ton oh­jaus­ta on mu­kau­tet­tu. Porsc­he Dy­na­mic Chas­sis Cont­rol (PDCC) toi­mii nyt suo­ri­tus­ky­ky­o­rien­toi­dul­la oh­jau­soh­jel­mis­tol­la, joka saa au­ton toi­mi­maan täs­mäl­li­sem­min suu­rem­mil­la kaar­re­no­peuk­sil­la.

Au­tos­sa on myös mm. uu­det 22-tuu­mai­set, eri­tyi­ses­ti Tur­bo GT:hen ke­hi­te­tyt Pi­rel­li P Zero Cor­sa -ren­kaat sekä ke­raa­mi­set jar­rut (PCCB).

No­pe­am­min vaih­ta­va Tipt­ro­nic S ja ti­taa­ni­nen vi­ri­tys­pa­ko­put­kis­to

Ca­yen­ne Tur­bo GT:n tup­la­tur­bo­moot­to­ri on täl­lä het­kel­lä Porsc­hen te­hok­kain V8-moot­to­ri. Laa­jim­mat päi­vi­tyk­set teh­tiin kam­pi­ak­se­liin, tur­bo­ah­ti­meen, polt­to­ai­neen suo­ra­suih­ku­tuk­seen, sekä mm. ah­toil­man jääh­dyt­ti­meen.

koslowskiphoto 2021

Porsc­he Ca­yen­ne Tur­bo GT:n V8 ero­aa Tur­bo Coupé -mal­lis­ta esi­mer­kik­si kam­pi­ak­se­lin, kier­to­kan­kien, män­tien, ja­ko­ket­jun osal­ta.

8-no­peuk­si­nen Tipt­ro­nic S -vaih­teis­to vaih­taa no­pe­am­min py­kä­liä, ja va­ki­o­va­rus­tei­nen vi­ri­tys­pa­ko­put­kis­to suun­ni­tel­tiin eri­tyi­ses­ti Porsc­he Ca­yen­ne Tur­bo GT:hen. Pa­ko­put­kis­to, mu­kaan lu­kien ta­ka­ää­nen­vai­men­nin, on val­mis­tet­tu ti­taa­nis­ta.

Run­saas­ti hii­li­kui­tua ul­ko­pin­nal­la, pal­jon Al­can­ta­raa si­sä­ti­lois­sa

Ca­yen­ne Tur­bo GT:hen on saa­ta­va­na li­sä­va­rus­tee­na uu­si Arc­tic Grey -ko­ri­vä­ri, joka ko­ros­taa sen poik­keuk­sel­li­ses­ta ur­hei­lul­li­suut­ta, ku­ten GT-etus­poi­le­ria ja suu­ren­net­tu­ja kyl­kien il­ma­not­to­ja.

Muo­toil­tu hii­li­kui­tui­nen kat­to ja mus­tat pyö­rä­ko­te­loi­den kaa­ret yh­des­sä 22 tuu­man GT De­sign -van­tei­den kans­sa hal­lit­se­vat si­vuil­met­tä.

Victor Jon Goico

Ta­kas­poi­le­ri li­sää maa­e­fek­tiä huip­pu­no­peu­del­la jopa 40 ki­loa. Ta­ka­nä­ky­mää ko­ros­taa myös sil­miin­pis­tä­vä, hii­li­kui­tui­nen dif­fuu­so­ri­le­vy.

En­sie­siin­ty­mi­nen Porsc­he Ca­yen­ne Tur­bo GT:ssä: uu­si mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mä

Porsc­he Ca­yen­ne Tur­bo GT: n ur­hei­lul­lis­ta luon­net­ta ko­ros­ta­vat kor­ke­a­laa­tui­set va­ki­o­va­rus­teet sekä mat­kus­ta­mon en­tis­tä run­saam­pi Al­can­ta­ran so­vel­ta­mi­nen.

Kah­dek­saan suun­taan sää­ty­vät ur­hei­luis­tui­met edes­sä, sekä sport­ti­set ta­kais­tui­met ovat va­ki­o­na.

Porsc­he Ca­yen­ne Tur­bo GT: n myö­tä uu­den su­ku­pol­ven Porsc­he Com­mu­ni­ca­ti­on Ma­na­ge­ment (PCM) -jär­jes­tel­mä tuo­daan mark­ki­noil­le pa­ran­ne­tul­la suo­ri­tus­ky­vyl­lä, uu­del­la käyt­tö­liit­ty­mäl­lä sekä uu­del­la toi­min­ta­lo­gii­kal­la. Ku­ten ai­em­min, PCM 6.0 on täy­sin yh­teen­so­pi­va Ap­p­le CarP­la­yn kans­sa, mut­ta nyt se mah­dol­lis­taa myös Ap­p­le Mu­si­cin ja Ap­p­le Pod­cas­tien pe­rus­teel­li­sen in­teg­roin­nin.

Li­säk­si mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mään kuu­luu nyt myös And­roid Au­to, mikä tar­koit­taa, et­tä kaik­ki suo­si­tut äly­pu­he­li­met voi­daan in­teg­roi­da.

Porsc­he Ca­yen­ne Tur­bo GT:n Suo­men-hin­nat ovat tois­tai­sek­si avoin­na.

Porsc­he AG leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

Atradius

Luotto­va­kuu­tu­syhtiö Atradius arvioi: EU:n uudet tariffit kasvattavat kauppasodan uhkaa ja sähköautojen hintaa

Auto Bild.Uutiset
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

Atradius

Luotto­va­kuu­tu­syhtiö Atradius arvioi: EU:n uudet tariffit kasvattavat kauppasodan uhkaa ja sähköautojen hintaa

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN