Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

 Ensimmäisen sukupolven Renault Cliossa oli vakiovarusteena radion sekä kasettisoittimen yhdistelmä, jota pystyi käyttämään ohjauspylväästä käsin.

Ensimmäisen sukupolven Renault Cliossa oli vakiovarusteena radion sekä kasettisoittimen yhdistelmä, jota pystyi käyttämään ohjauspylväästä käsin.

Renault Clio: Uskoisitko, että malli täytti jo 30 vuotta!

Pariisin autonäyttelyssä syksyllä 1990 esitelty Renault Clio nousi nopeasti eurooppalaisten suursuosikiksi.

Auto Bild.Uutiset
1.1.2021

Vii­den­teen su­ku­pol­veen eden­nyt pik­ku­au­to on kas­va­nut suu­riin mit­toi­hin niin si­sä­ti­loil­taan kuin omi­nai­suuk­sil­taan. Uu­sim­mas­sa Re­nault Cli­os­sa on yh­dis­tet­ty ai­em­pien su­ku­pol­vien par­haat puo­let ja hi­ot­tu ne huip­puun­sa.

Re­nault me­nes­tyi pik­ku­au­tois­sa mai­ni­os­ti jo ai­em­min Re­nault 5 -mal­lil­laan, mut­ta nou­su luo­kan yk­kö­sek­si ta­pah­tui Re­nault Clion avul­la.

Kol­men­kym­me­nen vuo­den ai­ka­na Re­nault Clioa on myy­ty rei­lut 15 mil­joo­naa kap­pa­let­ta, jois­ta yli 30 000 au­toa Suo­mes­sa. Niin­pä Re­nault Clio on myös meil­lä yk­si luok­kan­sa kär­ki­mal­leis­ta.

Re­nault Clio I – omi­nai­suu­det ta­sa­pai­nos­sa

Re­nault Clio nou­si heti mark­ki­noil­le tul­tu­aan suu­reen suo­si­oon. Uu­tuu­den me­nes­tys­tä aut­toi osal­taan voit­to Car of the Ye­ar 1991 -ää­nes­tyk­ses­sä, eli Re­nault Clio va­lit­tiin tär­keim­mäk­si uu­dek­si au­to­mal­lik­si.

Tuo­ma­ris­to pe­rus­te­li tu­los­ta sil­lä, et­tä Re­nault Clio oli muo­toi­lul­taan tyy­li­käs ja laa­tu kor­ke­a­ta­soi­nen. Li­säk­si si­sä­ti­lat oli­vat mai­ni­ot ja Re­nault Cli­os­sa oli pal­jon sel­lai­sia va­rus­tei­ta, joi­ta ei ol­lut ai­em­min saa­nut tuon luo­kan au­toi­hin.

Mer­kit­tä­viä mu­ka­vuut­ta li­sää­viä uu­tuuk­sia oli­vat esi­mer­kik­si RT-va­rus­te­ta­son kau­ko-oh­jat­ta­va kes­kus­lu­ki­tus, säh­kö­käyt­töi­set ik­ku­nan­nos­ti­met etuo­vis­sa ja ra­di­on sekä ka­set­ti­soit­ti­men yh­dis­tel­mä va­ki­o­va­rus­tee­na, jota pys­tyi käyt­tä­mään oh­jaus­pyl­vääs­tä kä­sin.

Renault Clio e-Tech Hybrid edustaa malliston uusinta tekniikkaa.

Renault Clio e-Tech Hybrid edustaa malliston uusinta tekniikkaa.

Re­nault Clio pa­laut­ti Re­naul­tin ur­hei­lul­lis­ten au­to­mal­lien jouk­koon eten­kin Re­nault Clio Wil­li­am­sin myö­tä, jos­sa oli kak­si­lit­rai­nen 110 ki­lo­wat­tia (150 hv) ke­hit­tä­nyt moot­to­ri. Niin­pä Re­nault Cli­ol­la kil­pail­tiin me­nes­tyk­sel­li­ses­ti niin ral­leis­sa kuin ra­doil­la.

Pik­ku­au­ton nimi oli ja on edel­leen Re­nault Clio kaik­ki­al­la muu­al­la, pait­si Ja­pa­nis­sa, mis­sä au­ton nimi on Re­nault Lu­te­cia. Syy­nä on, et­tä Hon­dal­la on siel­lä oi­keu­det Clio-ni­meen.

Lu­te­cia on muun­nel­ma mui­nai­sen Roo­man ai­kaan Pa­rii­sin ni­me­nä ol­lees­ta Lu­te­ti­as­ta.

Re­nault Clio II – li­sä­an­nos mu­ka­vuut­ta

Vuon­na 1998 Re­nault Clio siir­tyi toi­seen su­ku­pol­veen, jos­ta muo­dos­tui to­del­li­nen klas­sik­ko. Sen tuo­tan­to jat­kui Slo­ve­ni­as­sa ai­na vuo­teen 2015 saak­ka ja Ete­lä-Ame­ri­kas­sa mal­lia val­mis­tet­tiin vie­lä kak­si vuot­ta pi­dem­pään.

Muo­doil­taan toi­sen su­ku­pol­ven Re­nault Clio oli jopa hi­ve­nen fu­tu­ris­ti­nen ja ai­em­paa pyö­re­äm­pi. Ra­ken­teis­sa oli pal­jon edis­tyk­sel­li­siä rat­kai­su­ja, ku­ten jois­sain ver­si­ois­sa alu­mii­ni­nen ko­ne­pel­ti ja kom­po­siit­ti­ma­te­ri­aa­lis­ta teh­dyt etu­lo­ka­suo­jat.

Neljännen sukupolven Clio saapui markkinoille vuonna 2012.

Neljännen sukupolven Clio saapui markkinoille vuonna 2012.

Re­nault Clio kas­voi kool­taan, mikä tar­jo­si mat­kus­ta­jil­le enem­män ti­laa. Re­nault pa­nos­ti vah­vas­ti au­to­jen­sa tur­val­li­suu­teen, min­kä myö­tä Re­nault Clio oli en­sim­mäi­nen au­to­mal­li luo­kas­saan, jo­hon sai luk­kiu­tu­mat­to­mat jar­rut ja si­vu­tur­va­tyy­nyt.

Va­rus­tei­siin kuu­lui­vat myös etu­tur­va­vöi­den esi­ki­ris­ti­met ja oh­jaus­te­hos­tin.

Vuo­si­tu­han­nen jäl­keen teh­dyn uu­dis­tuk­sen jäl­keen Re­nault Clio nou­si en­nen nä­ke­mät­tö­mäl­le ta­sol­le. Sen pys­tyi va­rus­ta­maan kse­non­va­loil­la, di­gi­taa­li­ses­ti oh­ja­tul­la au­to­maat­ti-il­mas­toin­nil­la ja na­vi­goin­nil­la.

Mal­li­sar­jan eri­koi­suu­dek­si esi­tel­tiin kes­ki­moot­to­ri­nen Re­nault Clio V6 Re­nault Sport, jos­sa kol­me­lit­rai­nen V6-moot­to­ri oli etuis­tui­mien ta­ka­na.

Re­nault Clio III – tur­val­li­suu­den esi­ku­va

Syys­kuus­sa 2005 Frank­fur­tin au­to­näyt­te­lys­sä pal­jas­tet­tiin kol­man­nen su­ku­pol­ven Re­nault Clio, joka edus­ti mo­nel­la ta­val­la luok­kan­sa huip­pua. Se ei jää­nyt huo­mi­oi­mat­ta Car of the Ye­ar -tuo­ma­ris­tol­ta, joka ää­nes­ti Re­nault Clion Vuo­den Au­tok­si Eu­roo­pas­sa 2006.

Sii­tä tuli en­sim­mäi­nen au­to­mal­li COTY-his­to­ri­as­sa, joka voit­ti tit­te­lin tois­ta ker­taa. Voit­toa ar­vi­oi­tiin ly­hy­es­ti: ”Eri­no­mai­nen pie­ni au­to, jon­ka pi­täi­si ins­pi­roi­da suu­rem­pia.”

Tär­kein­tä uu­des­sa su­ku­pol­ves­sa oli sen tur­val­li­suus, sil­lä Eu­ro NCAP:n tur­val­li­suus­tes­tis­sä Re­nault Clio sai en­sim­mäi­se­nä pik­ku­au­to­na par­haan mah­dol­li­sen vii­den täh­den ar­vo­sa­nan. Re­nault Clioa kii­tel­tiin sen edis­tyk­sel­li­ses­tä ak­tii­vi­ses­ta ja pas­sii­vi­ses­ta tur­val­li­suu­des­ta.

Mel­kein ne­li­met­ri­sek­si ve­ny­nyt kori tar­jo­si jäl­leen enem­män ti­laa kuin edel­tä­neet mal­lit. Va­rus­te­lu mo­ni­puo­lis­tui, kun saa­ta­vil­le tu­li­vat avain­kort­ti ja nap­pi­käyn­nis­tys. Tur­val­li­suut­ta li­sä­si­vät mu­kau­tu­va va­ki­o­no­peu­den­sää­din ja no­peus­ra­joi­tin.

Re­nault Clio IV – pa­nos­tus muo­toi­luun

Nel­jän­nen su­ku­pol­ven Re­nault Clio hät­käh­dyt­ti syk­syl­lä 2021 Pa­rii­sin au­to­näyt­te­lys­sä upeil­la muo­doil­laan. Lau­rens van den Ac­ke­rin luo­ma uu­si Clio säi­lyt­ti hy­vin pit­käl­ti Re­nault De­Zir- kon­sep­ti­au­ton lin­jat.

Li­säk­si ak­se­li­vä­liin tuli mit­taa yli kym­me­nen sent­tiä li­sää, mikä nos­ti Re­nault Clion ti­loil­taan ja ajet­ta­vuu­del­taan py­kä­län ai­em­paa ylem­mäl­le ta­sol­le.

Uut­ta ai­kaa Re­nault Cli­os­sa edus­ti­vat le­di­va­lot sekä R-Link. Sen kos­ke­tus­näy­töl­lä pys­tyi muok­kaa­maan au­ton toi­min­taa ja sää­tö­jä mo­nel­la ta­val­la. Uu­si mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mä edus­ti ai­kan­sa huip­pua.

Re­nault Clio ete­ni COTY-ää­nes­tyk­ses­sä lop­pu­suo­ral­le, si­joit­tu­en kuu­den­nek­si.

Nel­jän­nen su­ku­pol­ven ai­ka­na Re­nault Clio nou­si Suo­mes­sa suur­suo­si­kik­si. Vuo­des­ta 2015 läh­tien se on ol­lut 20 eni­ten re­kis­te­röi­dyn au­to­mal­lin jou­kos­sa kil­pail­len kär­ki­si­joi­tuk­sis­ta omas­sa luo­kas­saan.

Tois­tai­sek­si pa­ras vuo­si oli 2017, jol­loin maas­sam­me re­kis­te­röi­tiin yli kak­si­tu­hat­ta Clioa.

Re­nault Clio V – eri­no­mai­sek­si hi­ot­tu

Ny­kyi­nen Re­nault Clio esi­tel­tiin maa­lis­kuus­sa 2019 Ge­ne­ven au­to­näyt­te­lys­sä. Muo­toi­luun ei teh­ty suur­ta muu­tos­ta, vaan pal­kit­tu­ja ja kii­tos­ta saa­nei­ta lin­jo­ja hi­ot­tiin edel­leen.

Pin­nan al­la ta­pah­tui kui­ten­kin val­ta­vas­ti, sil­lä vii­den­nes­sä su­ku­pol­ves­sa siir­ryt­tiin uu­teen pe­rus­ra­ken­tee­seen.

Re­naul­tin uu­si mo­du­laa­ri­nen CMF-B -pe­rus­ra­ken­ne aut­toi nos­ta­maan Clion ajet­ta­vuu­den ja tur­val­li­suu­den en­tis­tä kor­ke­am­mal­le ta­sol­le. Jäl­kim­mäi­nen pal­kit­tiin jäl­leen ker­ran vii­den täh­den ar­vi­ol­la Eu­ro NCAP:n en­tis­tä vaa­ti­vam­mas­sa tur­val­li­suus­tes­tis­sä.

Ny­kyi­sen Re­nault Clion kii­tet­tyi­hin omi­nai­suuk­siin kuu­lu­vat sen va­rus­te­lu ja ti­lat. Par­hais­sa va­rus­te­ta­sois­sa on 10-tuu­mai­nen di­gi­taa­li­nen, mo­ni­puo­li­ses­ti muun­nel­ta­va mit­ta­ris­to sekä koo­kas 9,3-tuu­mai­nen tie­to-viih­de­jär­jes­tel­män kos­ke­tus­näyt­tö.

Ti­lois­ta ker­too omaa kiel­tään 391 lit­ran ko­koi­nen ta­va­ra­ti­la, joka on luok­kan­sa suu­rin.

Uu­sim­pa­na li­sä­nä Re­nault Clio -mal­li­sar­jas­sa on Re­nault Clio e-Tech Hyb­rid, jol­la on suu­ri mer­ki­tys Re­naul­tin hen­ki­lö­au­to­mal­lis­ton säh­köis­tä­mi­ses­sä.

Se tuo kil­pa-au­tois­sa ke­hi­te­tyn edis­tyk­sel­li­sen tek­nii­kan kaik­kien au­to­nos­ta­jien saa­ta­vil­le. Voi­ma­lin­jas­sa on 1,6-lit­rai­nen ben­sii­ni­moot­to­ri, kak­si säh­kö­moot­to­ria ja äly­käs au­to­maat­ti­nen mo­ni­ti­la­vaih­teis­to.

En­sim­mäi­set Clio e-Tech -hyb­ri­dit ovat juu­ri saa­pu­neet maa­han ja jäl­leen­myy­jä­liik­keis­sä nii­hin pää­see tu­tus­tu­maan tam­mi­kuun puo­les­sa vä­lis­sä. Clio e-Tech Hyb­ri­din hin­nat al­ka­vat 23 990 eu­ros­ta.

Re­nault-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Fabian Kircbauer

BMW 4-sarjan Coupé: Uudistuu läpikotaisin

Auto Bild.Uutiset
3.6.2020
Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Fabian Kircbauer

BMW 4-sarjan Coupé: Uudistuu läpikotaisin

Auto Bild.Uutiset
3.6.2020
Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Juha Peltonen

Suzuki: Valikoima kasvaa ja koko mallisto siirtyy hybridiaikaan

Auto Bild.Uutiset
24.11.2020
Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Juha Peltonen

Suzuki: Valikoima kasvaa ja koko mallisto siirtyy hybridiaikaan

Auto Bild.Uutiset
24.11.2020

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Auto Bild.Uutiset
29.12.2020

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Auto Bild.Uutiset
29.12.2020

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Voisi olla kova juttu? Käytetty Audi S8 4.2 quattro väijyy eBaylla – alkaen-hinta Saksassa alle 7000 euroa!

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

Näin sujuu koiran kuljetus autossa - täsmäohjeet

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 182 hv A: Lisäarvoa perhekäyttöön

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Koeajossa Nissan Micra IG-T 100 S/S Xtronic N-Connecta A: Persoonallinen lähestymistapa

Koeajossa Hyundai i30 N Fastback Performance Pack: Menovedet silmissä

Koeajossa Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 hv 7DCT 4WD N Line: Urheilujuhlan tuntua

Koeajossa Kia Optima Sportswagon PHEV Business Luxury AW A/T: Töpselifarkku

Koeajossa BMW 320d xDrive Sedan Business M Sport: Kärppä iskee

Koeajossa Dacia Duster: Turbokoneen säveliä

Koeajossa Mercedes-Benz A-sarjan Sedan: Virtaviivainen A-sarjalainen

Koeajossa Fiat 500X: Perheautojen väriläiskä

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Tasasuun­taa­ja­put­ki­si­mu­laattori

Hifimaailma

Denonin uusi soundbar

Hifimaailma

Hybri­di­kuu­lo­ke­vah­vistin Sloveniasta

Hifimaailma

Psvane vai Linlai 

Hifimaailma

Tidalin Bugatti Royale 

Hifimaailma

Aktii­vi­laa­ja­kaista

Koti ja keittiö

Kaisa Kuokka: ”Joulu on loma pimeyden keskellä”

Hifimaailma

Mytekin versio THX-kuulo­ke­vah­vis­ti­mesta 

Koti ja keittiö

Kurkista persoonallisiin joulukoteihin

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Älä roiku takapuskurissa!

Heijastimeen sensorit ja ledit: Älyheijastin parantamaan jalankulkijan turvallisuutta

Ajonva­kau­tus­jär­jes­telmä: Löytyy melkein joka toisesta henkilöautosta

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Myös uusi auto ostetaan entistä useammin verkosta

Kaista-avustimien ja hätäjar­ru­tus­jär­jes­telmien käyttö kasvussa

Classic Motor Show Lahdessa: Suurten merkkien vuosijuhlia

Nainen yritti 1930-mallisella autolla maailman ympäri – ihosyöpä pakotti keskeyttämään

Lexus LC 500: Maailmanensi-ilta Detroitin autonäyttelyssä

Auto haudattiin maan alle piiloon neuvos­to­jou­koilta: Lähti käyntiin lähes 70 vuoden jälkeen!

UUTTA

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Voisi olla kova juttu? Käytetty Audi S8 4.2 quattro väijyy eBaylla – alkaen-hinta Saksassa alle 7000 euroa!

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 182 hv A: Lisäarvoa perhekäyttöön

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Koeajossa Nissan Micra IG-T 100 S/S Xtronic N-Connecta A: Persoonallinen lähestymistapa

Koeajossa Hyundai i30 N Fastback Performance Pack: Menovedet silmissä

Koeajossa Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 hv 7DCT 4WD N Line: Urheilujuhlan tuntua

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

Älä roiku takapuskurissa!

Heijastimeen sensorit ja ledit: Älyheijastin parantamaan jalankulkijan turvallisuutta

Ajonva­kau­tus­jär­jes­telmä: Löytyy melkein joka toisesta henkilöautosta

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Myös uusi auto ostetaan entistä useammin verkosta

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Tasasuun­taa­ja­put­ki­si­mu­laattori

Hifimaailma

Denonin uusi soundbar

Hifimaailma

Hybri­di­kuu­lo­ke­vah­vistin Sloveniasta

Hifimaailma

Psvane vai Linlai 

Hifimaailma

Tidalin Bugatti Royale 

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Nissan UK

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Groupe Renaultin viisi­vuo­tis­suun­ni­telma: Renaultin uusi aalto

Dacia Bigster Concept: Viisi­vuo­tis­suun­ni­tel­massa Dusteria isompi katumaasturi

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Suomeen on luvattu jopa -30 asteen pakkasia: Tiedätkö, miten suojella autosi akkua?

Stellantis-fuusio: Tiedätkö, mitä se merkitsee konsernin yksittäisille merkeille?

Miltä kuulostaisi leveä korisarja Dacia Dusteriin? Saksassa on ainakin yksi tuning-firma, jolla on asiaan vastaus!

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Ford Mustang Mach I: Suomen hinnat julkistettiin ja myynti käynnistyi

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Volvon jälleen­myy­jä­ver­kosto: Vahvistuu uudella toimijalla

Onko sähköautojen toimintamatkan riittämättömyys tulevaisuudessa vähenevä pelko – vai riippuuko toimintamatka sittenkin Suomessa ihan yksilö­koh­tai­sesta tarpeesta?

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016
Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Nissan UK

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Groupe Renaultin viisi­vuo­tis­suun­ni­telma: Renaultin uusi aalto

Dacia Bigster Concept: Viisi­vuo­tis­suun­ni­tel­massa Dusteria isompi katumaasturi

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Suomeen on luvattu jopa -30 asteen pakkasia: Tiedätkö, miten suojella autosi akkua?

Stellantis-fuusio: Tiedätkö, mitä se merkitsee konsernin yksittäisille merkeille?

Miltä kuulostaisi leveä korisarja Dacia Dusteriin? Saksassa on ainakin yksi tuning-firma, jolla on asiaan vastaus!

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Ford Mustang Mach I: Suomen hinnat julkistettiin ja myynti käynnistyi

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Volvon jälleen­myy­jä­ver­kosto: Vahvistuu uudella toimijalla

Onko sähköautojen toimintamatkan riittämättömyys tulevaisuudessa vähenevä pelko – vai riippuuko toimintamatka sittenkin Suomessa ihan yksilö­koh­tai­sesta tarpeesta?

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016
Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016
Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.