Renault Estafette -konseptiauton ulkomitat (4,87 x 1,92 metriä) vastaavat lähinnä Renault Kangoota (4,91 x 1,86 metriä).
Renault
Renault Estafette Concept: Kuormaus takaovista, purku sivuovista
Renault Estafette -konseptiauto on suunniteltu kaupunkiajoon. Se on kompakti, mutta tilava täyssähköinen pakettiauto, joka yhdistää Renault Kangoosta tutun pituuden, Renault Clion ketteryyden ja Renault Traficin kuljetuskapasiteetin.
Renault Estafette Concept on suunniteltu ammattilaisille, heidän näkemyksiään kuunnellen, ja se on mukautettu heidän tarpeisiinsa, jolloin työskentelystä tulee sujuvampaa ja turvallisempaa.
Renault Estafette -konseptiauton ulkomitat (4,87 x 1,92 metriä) vastaavat lähinnä Renault Kangoota (4,91 x 1,86 metriä).
Renault Estafette-konseptiauto on kuitenkin paljon korkeampi (2,59 metriä verrattuna 1,85 metriin), ja sillä on selkeä pystysuuntainen siluetti. Tämä mahdollistaa kuljettajan helpon liikkumisen ohjaamon ja kuormaustilan välillä esimerkiksi lastauslaitureilla.
Lastaus takaovista, purku sivuovista
Sivuliukuovet avautuvat nopeasti, ja takana oleva rullaverho avautuu koko pakettiauton korkeudelle. Pakettiauton voi esimerkiksi peruuttaa lähelle lastauslaituria helppoa lastausta varten.
Lastaaminen on ajateltu tehtävän ainoastaan takaovista, ja purkaminen vastaavasti vain sivuovista, mikä takaa turvallisemman työympäristön.
Renault Estafette-konseptiauton kojelaudassa on runsaasti teknologiaa, mutta perinteinen näyttö ratin takana puuttuu. Kojelauta on jaettu 7-tuumaiseen näyttöön, joka näyttää ajoon liittyvät tiedot, sekä keskiosan 12-tuumaiseen kuljettajaan päin käännettyyn näyttöön. Näytön alareunassa, ohjauspyörän keskiosassa sekä kojelaudan vasemmassa reunassa olevat alueet sisältävät pienoissovelluksia, jotka tarjoavat nopean pääsyn kuljettajan suosikkitoimintoihin. Multimediajärjestelmässä hyödynnetään avointa teknologiaa, ja siinä pystytään käyttämään eri ohjelmia, jotka on kehitetty ammattikäyttöön.
Renault
Renault Estafette -konseptiauton pehmeät linjat antavat selkeän vaikutelman, joka tyylikkäästi kätkee ajoneuvon kehittyneen teknologian. Kattoväri on kirkkaan keltainen, mikä tekee ajoneuvon korkeudesta vähemmän hallitsevan harmaan korivärin kanssa.
Etusäleikkö, joka on sijoitettu tuulilasin alle, erottuu Renault Estafette-konseptiauton pehmeistä muodoista. Taustavalaistu Renault-logo heijastuu selvästi uuteen LED-valokuvioon, joka muodostaa suuria, pystysuoria logon osia säleikön reunoille.
Jotta kuljettaja saa panoraamanäkymän kaupunkiympäristöön, valtava tuulilasi kaareutuu sivuille ja yhdistyy kahteen suureen sivulasiin. Ulkoa katsottuna huomaamaton kehys antaa vaikutelman korkean teknologian "visiirikypärästä".
Sisätilat
"Estafette-konseptiauton ohjaamo on suunniteltu pienentämään omistamisen kokonaiskustannuksia. Fiksu muotoilu tekee kuljettajan työstä helpompaa, ja pakettiauto on rakennettu kestämään kovaa päivittäistä käyttöä. Estafette-konseptiauto sisältää älykkäitä turvatoimintoja kaupunkilaisten suojelemiseksi."
– Yannick Bignon, projektipäällikkö, LCV Design, Ampere
Ohjaamo on raikkaan keltainen, ja siinä on yksi istuin kuljettajalle. Istuimen alla on koroke, joka takaa kuljettajalle mukavan ja turvallisen ajoasennon.
Kuljettajan tarvitsee vain kääntää istuin, voidakseen nousta seisomaan matkustamossa.
Alle 1,90 metriä pitkät henkilöt voivat seistä täysin suorassa auton sisällä.
Istuimen alla olevassa korokkeessa on 7 vetolaatikkoa (3 oven puolella, 4 toisella puolella).
Renault Estafette-konseptiauton kojelaudassa on runsaasti teknologiaa, mutta perinteinen näyttö ratin takana puuttuu.
Ohjaamo on raikkaan keltainen, ja siinä on yksi istuin kuljettajalle. Istuimen alla on koroke, joka takaa kuljettajalle mukavan ja turvallisen ajoasennon. Kuljettajan tarvitsee vain kääntää istuin, voidakseen nousta seisomaan matkustamossa.
Renault
Kojelauta on jaettu 7-tuumaiseen näyttöön, joka näyttää ajoon liittyvät tiedot, sekä keskiosan 12-tuumaiseen kuljettajaan päin käännettyyn näyttöön.
Näytön alareunassa, ohjauspyörän keskiosassa sekä kojelaudan vasemmassa reunassa olevat alueet sisältävät pienoissovelluksia, jotka tarjoavat nopean pääsyn kuljettajan suosikkitoimintoihin.
Multimediajärjestelmässä hyödynnetään avointa teknologiaa, ja siinä pystytään käyttämään eri ohjelmia, jotka on kehitetty ammattikäyttöön.
Sivupeilit on korvattu kahdella pystysuuntaisella 10-tuuman näytöllä.
Liukuovi erottaa ohjaamon ja tavaratilan. Se sulkeutuu automaattisesti, kun kuljettaja palaa ohjaamoon tai poistuu ajoneuvosta, jolloin tavarat ovat aina katseilta turvassa.
Sivuliukuovet avautuvat nopeasti, ja takana oleva rullaverho avautuu koko pakettiauton korkeudelle. Pakettiauton voi esimerkiksi peruuttaa lähelle lastauslaituria helppoa lastausta varten. Lastaaminen on ajateltu tehtävän ainoastaan takaovista, ja purkaminen vastaavasti vain sivuovista, mikä takaa turvallisemman työympäristön.
Renault
Lastaustilassa on neljä taitettavaa hyllyä. Jokainen yksityiskohta on suunniteltu sujuvaa ja turvallista käyttöä varten.
Software-Defined Vehicle (SDV) -arkkitehtuuri
Renault Estafette -konseptiauto on Renault Groupin ensimmäinen ajoneuvo, joka on rakennettu SDV-arkkitehtuurin (Software-Defined Vehicle) ympärille.
Se avaa tien seuraavan sukupolven älykkäille, skaalautuville ja modulaarisille sähköisille hyötyajoneuvoille.
Tämä Renault Groupin sähköajoneuvoihin erikoistunut yksikön Amperen kehittämä SDV-arkkitehtuuri on suoraan yhteydessä pilveen ja sillä on keskeinen rooli ajoneuvon toiminnan ja kustannustehokkuuden parantamisessa.
Se yhdistää asiakkaat uusiin palveluihin, päivittää ajoneuvon koko sen elinkaaren ajan, oppii käyttäjän tottumuksista ja auttaa alentamaan käyttökustannuksia noin 30 %.
Renault-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Uusi sähköautojen maailmanennätys – yhdellä latauksella ajettiin ”Helsingistä Lappiin”
Joka kolmas suomalainen ajaa, vaikka ei olisi ajokunnossa
Porschelta uudet Taycan ja Cayenne Black Edition -mallit
Polestareja rekisteröitiin vuoden toisella neljänneksellä 38 % enemmän kuin vuosi sitten
Uusi Mazda CX-5 Suomeen vuodenvaihteessa
Tutkimus: Täyssähköisen Mercedec-Benz CLA:n hiilijalanjälki 40 prosenttia pienempi kuin edeltävässä mallissa
Veho aloittaa BYD-henkilöautojen myynnin ja huollon Suomessa
Suomen edullisin auto on Euroopan ostetuin
Teiden huonosta kunnosta johtuvat vaaratilanteet kasvussa - samaan aikaan autoilijat säästävät renkaista
Katso listaus - Top 10 suosituinta työsuhdeautoa Ayvensiltä
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret
Koeajossa Peugeot E-308 SW Allure 54 kWh 156 A: Businesshenkinen
Koeajossa Volvo EX30 Twin Motor Performance Ultra: Pieneksi zoomattu
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
Koeajossa Mitsubishi Colt 1.6 HEV Instyle AT: Ajotalous edellä
Koeajossa Mercedes-Benz E-sarja 300 e T A: Moneen lähtöön
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Seitsemäs kierros
Omakotitalo Helsingin kantakaupungissa on ihme: ”Ymmärsimme, että tämän mahdollisuuden kanssa ei kannata viivytellä”
Pro-Ject liikkuville musiikin ystäville
Pilvin pimein
70-luvun tunnelmaa
Isot kemut lykkääntyvät
Volumion tarkkuus-dac
Mark Levinsonin uusi ilme
Tehokas erotusmuuntaja Virosta
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Uusi sähköautojen maailmanennätys – yhdellä latauksella ajettiin ”Helsingistä Lappiin”
Joka kolmas suomalainen ajaa, vaikka ei olisi ajokunnossa
Porschelta uudet Taycan ja Cayenne Black Edition -mallit
Polestareja rekisteröitiin vuoden toisella neljänneksellä 38 % enemmän kuin vuosi sitten
Uusi Mazda CX-5 Suomeen vuodenvaihteessa
KOEAJOT
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret
Koeajossa Peugeot E-308 SW Allure 54 kWh 156 A: Businesshenkinen
Koeajossa Volvo EX30 Twin Motor Performance Ultra: Pieneksi zoomattu
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Uusi sähköautojen maailmanennätys – yhdellä latauksella ajettiin ”Helsingistä Lappiin”
Joka kolmas suomalainen ajaa, vaikka ei olisi ajokunnossa
Porschelta uudet Taycan ja Cayenne Black Edition -mallit
Polestareja rekisteröitiin vuoden toisella neljänneksellä 38 % enemmän kuin vuosi sitten
Uusi Mazda CX-5 Suomeen vuodenvaihteessa
Tutkimus: Täyssähköisen Mercedec-Benz CLA:n hiilijalanjälki 40 prosenttia pienempi kuin edeltävässä mallissa
Veho aloittaa BYD-henkilöautojen myynnin ja huollon Suomessa
Suomen edullisin auto on Euroopan ostetuin
Teiden huonosta kunnosta johtuvat vaaratilanteet kasvussa - samaan aikaan autoilijat säästävät renkaista
Katso listaus - Top 10 suosituinta työsuhdeautoa Ayvensiltä
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Polestar 7 tulossa – yhteistyössä Volvon kanssa
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 - Oman aikansa ”paras auto” täyttää 50 vuotta
Suomen edullisin auto on Euroopan ostetuin
Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen
Tutkimus: Täyssähköisen Mercedec-Benz CLA:n hiilijalanjälki 40 prosenttia pienempi kuin edeltävässä mallissa
Uudistunut Toyotan täyssähköinen bZ4X -mallisto laajenee uudella, edullisella malliversiolla
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Peugeotin mallisto täydentyy täyssähköisillä 325-hevosvoimaisilla nelivetoversioilla
Uusi 5-paikkainen sähköavolava-auto tulee Suomeen
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL