Renault Estafette -konseptiauton ulkomitat (4,87 x 1,92 metriä) vastaavat lähinnä Renault Kangoota (4,91 x 1,86 metriä).
Renault
Renault Estafette Concept: Kuormaus takaovista, purku sivuovista
Renault Estafette -konseptiauto on suunniteltu kaupunkiajoon. Se on kompakti, mutta tilava täyssähköinen pakettiauto, joka yhdistää Renault Kangoosta tutun pituuden, Renault Clion ketteryyden ja Renault Traficin kuljetuskapasiteetin.
Renault Estafette Concept on suunniteltu ammattilaisille, heidän näkemyksiään kuunnellen, ja se on mukautettu heidän tarpeisiinsa, jolloin työskentelystä tulee sujuvampaa ja turvallisempaa.
Renault Estafette -konseptiauton ulkomitat (4,87 x 1,92 metriä) vastaavat lähinnä Renault Kangoota (4,91 x 1,86 metriä).
Renault Estafette-konseptiauto on kuitenkin paljon korkeampi (2,59 metriä verrattuna 1,85 metriin), ja sillä on selkeä pystysuuntainen siluetti. Tämä mahdollistaa kuljettajan helpon liikkumisen ohjaamon ja kuormaustilan välillä esimerkiksi lastauslaitureilla.
Lastaus takaovista, purku sivuovista
Sivuliukuovet avautuvat nopeasti, ja takana oleva rullaverho avautuu koko pakettiauton korkeudelle. Pakettiauton voi esimerkiksi peruuttaa lähelle lastauslaituria helppoa lastausta varten.
Lastaaminen on ajateltu tehtävän ainoastaan takaovista, ja purkaminen vastaavasti vain sivuovista, mikä takaa turvallisemman työympäristön.
Renault Estafette-konseptiauton kojelaudassa on runsaasti teknologiaa, mutta perinteinen näyttö ratin takana puuttuu. Kojelauta on jaettu 7-tuumaiseen näyttöön, joka näyttää ajoon liittyvät tiedot, sekä keskiosan 12-tuumaiseen kuljettajaan päin käännettyyn näyttöön. Näytön alareunassa, ohjauspyörän keskiosassa sekä kojelaudan vasemmassa reunassa olevat alueet sisältävät pienoissovelluksia, jotka tarjoavat nopean pääsyn kuljettajan suosikkitoimintoihin. Multimediajärjestelmässä hyödynnetään avointa teknologiaa, ja siinä pystytään käyttämään eri ohjelmia, jotka on kehitetty ammattikäyttöön.
Renault
Renault Estafette -konseptiauton pehmeät linjat antavat selkeän vaikutelman, joka tyylikkäästi kätkee ajoneuvon kehittyneen teknologian. Kattoväri on kirkkaan keltainen, mikä tekee ajoneuvon korkeudesta vähemmän hallitsevan harmaan korivärin kanssa.
Etusäleikkö, joka on sijoitettu tuulilasin alle, erottuu Renault Estafette-konseptiauton pehmeistä muodoista. Taustavalaistu Renault-logo heijastuu selvästi uuteen LED-valokuvioon, joka muodostaa suuria, pystysuoria logon osia säleikön reunoille.
Jotta kuljettaja saa panoraamanäkymän kaupunkiympäristöön, valtava tuulilasi kaareutuu sivuille ja yhdistyy kahteen suureen sivulasiin. Ulkoa katsottuna huomaamaton kehys antaa vaikutelman korkean teknologian "visiirikypärästä".
Sisätilat
"Estafette-konseptiauton ohjaamo on suunniteltu pienentämään omistamisen kokonaiskustannuksia. Fiksu muotoilu tekee kuljettajan työstä helpompaa, ja pakettiauto on rakennettu kestämään kovaa päivittäistä käyttöä. Estafette-konseptiauto sisältää älykkäitä turvatoimintoja kaupunkilaisten suojelemiseksi."
– Yannick Bignon, projektipäällikkö, LCV Design, Ampere
Ohjaamo on raikkaan keltainen, ja siinä on yksi istuin kuljettajalle. Istuimen alla on koroke, joka takaa kuljettajalle mukavan ja turvallisen ajoasennon.
Kuljettajan tarvitsee vain kääntää istuin, voidakseen nousta seisomaan matkustamossa.
Alle 1,90 metriä pitkät henkilöt voivat seistä täysin suorassa auton sisällä.
Istuimen alla olevassa korokkeessa on 7 vetolaatikkoa (3 oven puolella, 4 toisella puolella).
Renault Estafette-konseptiauton kojelaudassa on runsaasti teknologiaa, mutta perinteinen näyttö ratin takana puuttuu.
Ohjaamo on raikkaan keltainen, ja siinä on yksi istuin kuljettajalle. Istuimen alla on koroke, joka takaa kuljettajalle mukavan ja turvallisen ajoasennon. Kuljettajan tarvitsee vain kääntää istuin, voidakseen nousta seisomaan matkustamossa.
Renault
Kojelauta on jaettu 7-tuumaiseen näyttöön, joka näyttää ajoon liittyvät tiedot, sekä keskiosan 12-tuumaiseen kuljettajaan päin käännettyyn näyttöön.
Näytön alareunassa, ohjauspyörän keskiosassa sekä kojelaudan vasemmassa reunassa olevat alueet sisältävät pienoissovelluksia, jotka tarjoavat nopean pääsyn kuljettajan suosikkitoimintoihin.
Multimediajärjestelmässä hyödynnetään avointa teknologiaa, ja siinä pystytään käyttämään eri ohjelmia, jotka on kehitetty ammattikäyttöön.
Sivupeilit on korvattu kahdella pystysuuntaisella 10-tuuman näytöllä.
Liukuovi erottaa ohjaamon ja tavaratilan. Se sulkeutuu automaattisesti, kun kuljettaja palaa ohjaamoon tai poistuu ajoneuvosta, jolloin tavarat ovat aina katseilta turvassa.
Sivuliukuovet avautuvat nopeasti, ja takana oleva rullaverho avautuu koko pakettiauton korkeudelle. Pakettiauton voi esimerkiksi peruuttaa lähelle lastauslaituria helppoa lastausta varten. Lastaaminen on ajateltu tehtävän ainoastaan takaovista, ja purkaminen vastaavasti vain sivuovista, mikä takaa turvallisemman työympäristön.
Renault
Lastaustilassa on neljä taitettavaa hyllyä. Jokainen yksityiskohta on suunniteltu sujuvaa ja turvallista käyttöä varten.
Software-Defined Vehicle (SDV) -arkkitehtuuri
Renault Estafette -konseptiauto on Renault Groupin ensimmäinen ajoneuvo, joka on rakennettu SDV-arkkitehtuurin (Software-Defined Vehicle) ympärille.
Se avaa tien seuraavan sukupolven älykkäille, skaalautuville ja modulaarisille sähköisille hyötyajoneuvoille.
Tämä Renault Groupin sähköajoneuvoihin erikoistunut yksikön Amperen kehittämä SDV-arkkitehtuuri on suoraan yhteydessä pilveen ja sillä on keskeinen rooli ajoneuvon toiminnan ja kustannustehokkuuden parantamisessa.
Se yhdistää asiakkaat uusiin palveluihin, päivittää ajoneuvon koko sen elinkaaren ajan, oppii käyttäjän tottumuksista ja auttaa alentamaan käyttökustannuksia noin 30 %.
Renault-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa
Audi
Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa
Audi
Erityisen hienon näköinen khaki-koriväri sekä koriin tyylikkäästi sulautuvat linjat herättävät huomiota urheilullisuudellaan.
Juha Peltonen
Erityisen hienon näköinen khaki-koriväri sekä koriin tyylikkäästi sulautuvat linjat herättävät huomiota urheilullisuudellaan.
Juha Peltonen
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Auto Bild 12/2025 on kaupoissa
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Uuden GTI-aikakauden alku: Volkswagen esittelee sähköisen ID. Polo GTI:n
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
Mielenrauhaa autokauppaan – 14 päivän palautusoikeus kaikkiin käytettyjen ajoneuvojen kauppoihin
Hyundai esittelee Concept THREE-sähköautokonseptin IAA Mobility 2025 -messuilla
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Koeajossa Fiat 600e 54 kWh La Prima Edizione: Hintavaa hauskuutta
Koeajossa Volkswagen T-Cross R-Line Business 1.5 TSI 150 hv DSG: Perinteet velvoittavat
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Haussa oli "pieni autiotupa", mutta löytyikin yli 400-neliöinen vanha talo
TADilta ensimmäisen integroitu vahvistin
Ripolisubbari laajakaistaelementille
Huvilakadulta löytyi kolmihenkiselle perheelle unelmien koti
Fezz Audion uusi putkikuulokevahvistin
AVIDin EVO-kaiutinsarja täydentyy
139 desibeliä 20 hertsillä
Puuseppä, taiteilija Minja Kolehmainen: ”Olen oppinut nomadielämän aikana elämän merkityksellisyyden ja sen, miten vähällä ihminen oikeasti pärjää”
Kylmän tyylikästä! Alumiini terävöittää sisustuksen
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Auto Bild 12/2025 on kaupoissa
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
... Lisää
FOKUS MEDIA
Haussa oli "pieni autiotupa", mutta löytyikin yli 400-neliöinen vanha talo
TADilta ensimmäisen integroitu vahvistin
Ripolisubbari laajakaistaelementille
Huvilakadulta löytyi kolmihenkiselle perheelle unelmien koti
Fezz Audion uusi putkikuulokevahvistin
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Uuden GTI-aikakauden alku: Volkswagen esittelee sähköisen ID. Polo GTI:n
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
Mielenrauhaa autokauppaan – 14 päivän palautusoikeus kaikkiin käytettyjen ajoneuvojen kauppoihin
Hyundai esittelee Concept THREE-sähköautokonseptin IAA Mobility 2025 -messuilla
Opel Astra Sports Tourer Hybrid: Energiatehokas bensiiniauto temmeltää dieseleiden kentällä - jopa 1 200 km tankillisella
Tällainen on CUPRA Tindaya -konseptiauto
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Volkswagen ongelmissa - joukkokanne odottaa?
Näitä autoja nuoret ostavat
Jaguarilta radikaali päätös
Täysin uusi sähköinen GLC ensi-illassa Münchenissa: Uusi aikakausi Mercedes-Benzille
Liikenneympyrässä ei edelleenkään osata ajaa oikein - tässä syy
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Polestar 3 teki uuden Guinnessin maailmanennätyksen: pisin sähköisen SUV-mallin yhdellä latauksella kulkema matka
Moottorin parivertailussa vanha Toyota Prius ja uusi Toyota Corolla – kuinka paljon hybriditekniikka on kehittynyt?
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo – täyssähköinen tehopakkaus
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL