Uuden täyssähköisen Mazda6e:n hinnat julkaistu

Uudesta täyssähköisestä Mazda6e:stä on kaksi varustetasoa: Takumi ja Takumi Plus. Molempien hinnoittelu on erittäin kilpailukykyinen, ja hinnoittelu on rakennettu erittäin selkeäksi. Kaikki on oikeastaan vakiona.

Auto Bild.Uutiset

Ta­ku­mi-va­rus­tei­sen au­ton hin­nat al­ka­vat 44 300 eu­ros­ta ja Ta­ku­mi Plus -va­rus­tei­sen au­ton 46 900 eu­ros­ta. Va­paa au­to­e­tu kus­tan­taa vas­taa­vas­ti joko 605 tai 645 eu­roa ja käyt­tö­e­tu 545 tai 585 eu­roa.

Au­tot voi­vat ol­la vie­lä su­la­va­lin­jai­sia. Maz­da esit­te­lee 6e-mal­lis­saan muo­toi­lu­pal­kin­to­ja ke­rän­neen sekä ar­vos­te­tun Kodo-muo­toi­lu­fi­lo­so­fi­an seu­raa­van vai­heen. Vii­si­o­vi­sen viis­to­pe­rän lin­jois­sa on sekä coupé­mais­ta ele­gans­sia et­tä ur­hei­lul­lis­ta len­nok­kuut­ta. Tämä ko­ros­tuu mm. ovien si­sään pii­loon ve­täy­ty­vis­sä oven­kah­vois­sa sekä tar­vit­ta­es­sa esiin nou­se­vas­sa ta­kas­poi­le­ris­sa. 19-tuu­mai­set ja il­man­vas­tus­ta alen­ta­vat ke­vyt­me­tal­li­van­teet ovat va­ki­o­va­rus­te.

Kes­ki­ös­sä jär­ke­vä tek­niik­ka. Maz­da6e:n li­tium­rau­ta­fos­faat­ti­a­kun koko on 68,8 kWh, mikä riit­tää jopa 479 ki­lo­met­rin toi­min­ta­mat­kaan*. Lu­va­tun toi­min­ta­mat­kan saa­vut­ta­mis­ta ede­saut­taa va­ki­o­na ole­va läm­pö­pump­pu. Jär­ke­vän ko­koi­sen akun an­si­os­ta ison 4,92 met­riä pit­kän per­he­au­ton oma­mas­sa on al­le 2 000 ki­loa. 165 kW:n pi­ka­la­tauk­sen avul­la toi­min­ta­mat­kaa saa­daan li­sää 235 ki­lo­met­riä 15 mi­nuu­tis­sa**. 11 kW -la­tu­ris­ta au­to la­tau­tuu puo­les­taan tyh­jäs­tä täy­teen seit­se­mäs­sä ja puo­les­sa tun­nis­sa.

Suo­ri­tus­ky­ky mi­toi­tet­tu au­ton koon ja tar­peen mu­kaan. Taka-ak­se­lil­la si­jait­se­va säh­kö­moot­to­ri tuot­taa 190 kW (258 hv) ja 320 Nm. Moot­to­rin si­jain­nin vuok­si käy­tös­sä on kook­kaan ta­va­ra­ti­lan li­säk­si myös etu­ta­va­ra­ti­la eli 72 lit­ran ve­toi­nen frunk. Pe­rä­kär­ryn­kin voi kyt­keä mu­kaan, sen mak­si­mi­pai­no saa ol­la jar­rul­li­se­na 1 500 ki­loa.

Si­sä­ti­lois­sa pää­o­sas­sa har­mo­nia. Se syn­tyy mat­kus­ta­mon ti­la­vuu­des­ta, ja va­ki­o­na ole­van läm­pö­e­ris­te­tyn ja UV-suo­ja­tun pa­no­raa­ma­ka­ton si­säl­le pääs­tä­mäs­tä va­los­ta. Tämä yh­des­sä tyy­lik­käi­den ma­te­ri­aa­lien kans­sa luo au­ton si­säl­le ais­tik­kaan tun­nel­man, jota ko­ros­te­taan vie­lä tyy­lik­kääl­lä va­lais­tuk­sel­la. Ja­pa­ni­lai­sen Ma-fi­lo­so­fi­an mu­kai­ses­ti ti­lan ar­vok­kuut­ta ei ko­ros­ta sen täyt­tä­mi­nen mah­dol­li­sim­man täy­teen, vaan tyh­jän ti­lan luo­ma ar­vok­kuus. Tämä ko­ros­tuu eten­kin kah­des­ta va­rus­te­ta­sos­ta pa­rem­mas­sa eli Ta­ku­mi Plus -va­rus­te­lus­sa, jol­loin oh­jaa­mo on ver­hoil­tu vaa­le­an­rus­ke­al­la nap­pa­na­hal­la, mok­ka­kan­kaal­la sekä Dark Wood -so­mis­te­lis­toil­la.

Kul­jet­ta­jan eh­doil­la. Mo­der­nin ja kul­jet­ta­ja­kes­kei­sen oh­jaa­mon tu­ki­pi­la­rit ovat 14,6-tuu­mai­nen kos­ke­tus­näyt­tö, 10,2-tuu­mai­nen di­gi­taa­li­nen mit­ta­ris­to sekä erit­täin suu­ri tuu­li­la­siin hei­jas­tu­va HUD-näyt­tö. Nii­den avul­la kul­jet­ta­jan huo­mio py­syy olen­nai­ses­sa. Osaa au­ton toi­min­nois­ta voi­daan käyt­tää joko puhe- tai ele­oh­jauk­sel­la.

Tur­val­li­suus va­ki­o­na, sitä ei tar­vit­se os­taa li­sä­va­rus­teil­la. Maz­da6e:ssä yh­dek­sän tur­va­tyy­nyä ja edis­tyk­sel­li­set tur­val­li­suus- ja ajon­hal­lin­ta­jär­jes­tel­mät ovat va­ki­o­va­rus­tei­ta. Tur­val­li­suu­teen kuu­luu myös mat­kus­ta­jien hy­vin­voin­ti. Maz­da6e:ssä on uu­si Oc­cu­pant Mo­ni­to­ring -jär­jes­tel­mä, joka ha­vait­see ta­ka­pen­kil­lä is­tu­vat lap­set ja näyt­tää hei­dät kul­jet­ta­jal­le kes­ki­kon­so­lin näy­tös­tä. Tämä aut­taa kul­jet­ta­jaa kes­kit­ty­mään aja­mi­seen.

Maz­da6e:n en­nak­ko­myyn­ti on käyn­nis­ty­nyt. En­sim­mäi­set au­tot saa­pu­vat Suo­meen ke­sän lo­pul­la, ja asi­a­kas­toi­mi­tuk­set al­ka­vat al­ku­syk­sys­tä.

*Toi­min­ta­mat­ka pe­rus­tuu WLTP- mit­tauk­seen. To­del­li­nen toi­min­ta­mat­ka voi vaih­del­la riip­pu­en va­rus­te­lus­ta ja olo­suh­teis­ta.

**La­tau­sa­jat voi­vat vaih­del­la olo­suh­tei­den mu­kaan

Au­to­Bild / Maz­da

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Uuden Eurooppaan tulevan Mitsubishi Outlander PHEV:n tuotanto alkaa valmistajan Okazakin tehtaalla Japanissa vuoden 2024 lopussa. Suomen hinnat julkaistaan syksyn aikana.

Uuden Eurooppaan tulevan Mitsubishi Outlander PHEV:n tuotanto alkaa valmistajan Okazakin tehtaalla Japanissa vuoden 2024 lopussa. Suomen hinnat julkaistaan syksyn aikana.

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander -katumaasturi: Täysin uuden mallin Suomen-hinnat julkistetaan vielä syksyn aikana

Auto Bild.Uutiset
Uuden Eurooppaan tulevan Mitsubishi Outlander PHEV:n tuotanto alkaa valmistajan Okazakin tehtaalla Japanissa vuoden 2024 lopussa. Suomen hinnat julkaistaan syksyn aikana.

Uuden Eurooppaan tulevan Mitsubishi Outlander PHEV:n tuotanto alkaa valmistajan Okazakin tehtaalla Japanissa vuoden 2024 lopussa. Suomen hinnat julkaistaan syksyn aikana.

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander -katumaasturi: Täysin uuden mallin Suomen-hinnat julkistetaan vielä syksyn aikana

Auto Bild.Uutiset
Volvolla oli hyvä vuosi 2024

Volvolla oli hyvä vuosi 2024

Volvo

Volvo tyytyväinen myyntilukuihinsa

Auto Bild.Artikkelit
Volvolla oli hyvä vuosi 2024

Volvolla oli hyvä vuosi 2024

Volvo

Volvo tyytyväinen myyntilukuihinsa

Auto Bild.Artikkelit

Smart #5: Merkin ensimmäisen suuri SUV-malli Euroopan markkinoille

Auto Bild.Uutiset

Smart #5: Merkin ensimmäisen suuri SUV-malli Euroopan markkinoille

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU