Uudistuvan Toyota Hilux GR Sport -mallin ennakkomyynti alkaa vuoden 2024 ensimmäisellä puoliskolla ja autojen toimitukset saman vuoden jälkimmäisellä puoliskolla.

Uudistuvan Toyota Hilux GR Sport -mallin ennakkomyynti alkaa vuoden 2024 ensimmäisellä puoliskolla ja autojen toimitukset saman vuoden jälkimmäisellä puoliskolla.

Toyota

Uudistunut Toyota Hilux GR Sport: Päivitetty jousitus ja tehokkaammat jarrut

Päivitetty jousitus ja napakammat jarrut takaavat loistavan ajotuntuman. Konehuoneessa asuva 2.8-litrainen turbodiesel tuottaa tehoa 204 hv ja vääntää 500 Nm. Uudessa multi­me­di­a­jär­jes­tel­mässä on vakiona muun muassa langaton Android Auto® ja Apple CarPlay®.

Auto Bild.Uutiset

Le­gen­daa­ri­sen To­yo­ta Hi­lu­xin GR Sport -va­rus­te­ta­soon tu­lee uu­dis­tuk­sia. Uu­tuus­mal­lit saa­pu­vat Suo­men mark­ki­noil­le vuo­den 2024 jäl­kim­mäi­sel­lä puo­lis­kol­la.

To­yo­ta Hi­lux GR Sport on ra­ken­net­tu kah­den van­kan pi­la­rin va­raan.

Le­gen­daa­ri­sen mai­neen li­säk­si Da­kar-ral­lin kuu­mil­la po­luil­la on ra­ken­tu­nut toi­sen­lai­nen, va­kaa pe­rin­tö.

Mal­lis­sa on yli 1 000 ki­lon kan­ta­vuus ja 3 500 kg ve­to­mas­sa.

Rai­de­le­veys on kas­va­nut 140 mm edes­sä ja 155 mm ta­ka­na nor­maa­li­mal­lei­hin ver­rat­tu­na.

Ko­vaan ajoon teh­ty alus­ta ei ole mi­kään komp­ro­mis­si, vaan ajo­mu­ka­vuus on va­ki­o­va­rus­tee­na myös GR Sport -va­rus­te­ta­sos­sa.

Tarkka jarruvoiman annostelu on entistäkin helpompaa. Kokoaan kasvattaneiden etujarrulevyjen lisäksi jotain Hilux-maailmassa mullistavaa on tapahtunut auton takapäässä, sillä taka-akseliltakin löytyvät nyt levyjarrut.

Tarkka jarruvoiman annostelu on entistäkin helpompaa. Kokoaan kasvattaneiden etujarrulevyjen lisäksi jotain Hilux-maailmassa mullistavaa on tapahtunut auton takapäässä, sillä taka-akseliltakin löytyvät nyt levyjarrut.

Toyota

Lu­jas­ti vään­tä­vä 2,8-lit­rai­nen tur­bo­die­sel tuot­taa te­hoa 204 hv sekä 500 Nm mak­si­mi­vään­nön.

Voi­ma vä­lit­tyy To­yo­ta Hi­lux GR Spor­tis­sa 6-no­peuk­si­sen au­to­maat­ti­vaih­teis­ton vä­li­tyk­sel­lä.

Ul­ko­de­sign

To­yo­ta Hi­lux GR Sport on teh­ty erot­tu­maan. Tar­koi­tuk­sen­mu­kai­suus ja tyy­li ovat so­pu­soin­nus­sa, kun pu­na­sä­vyi­set jou­set edes­sä sekä mus­tat is­kun­vai­men­ti­met nä­ky­vät etu­pyö­rien yh­tey­des­sä.

Ta­ka­pään vä­ri­ba­lans­si on saa­vu­tet­tu kään­tä­mäl­lä vä­rit toi­sin pain – mus­tat jou­set ja pu­nai­set is­kun­vai­men­ti­met.

Ul­ko­nä­köä ko­ros­te­taan uu­sil­la, mus­til­la 17-tuu­mai­sil­la ke­vyt­me­tal­li­van­teil­la ja pu­nai­sil­la jar­ru­sa­tu­loil­la.

Kaksimäntäisistä iskunvaimentimista on siirrytty yksimäntäisiin, joissa suuremman männän pinta-alan ansiosta vaimennuskyky ja ennen kaikkea nopeus ovat aina tilanteen tasalla.

Kaksimäntäisistä iskunvaimentimista on siirrytty yksimäntäisiin, joissa suuremman männän pinta-alan ansiosta vaimennuskyky ja ennen kaikkea nopeus ovat aina tilanteen tasalla.

Toyota

Mus­tien as­tin­lau­to­jen, ul­ko­pei­lien ja oven­kah­vo­jen sekä ho­pe­an­vä­ris­ten keu­lan yk­si­tyis­koh­tien, mus­tan ta­ka­pus­ku­rin ja GR Sport -mal­li­mer­kin­tö­jen li­säk­si To­yo­ta Hi­lux on yl­peä syn­ty­pe­räs­tään. Sik­si etu­sä­lei­kös­sä ko­mei­lee val­mis­ta­jan nimi klas­si­seen tyy­liin, vaa­ti­mat­to­man lo­gon si­jaan.

Si­sä­de­sign

Uu­dis­tu­nut To­yo­ta Hi­lux GR Sport ei unoh­da tar­koi­tuk­sen­mu­kai­suut­taan myös­kään si­sä­ti­lois­sa.

Al­ku­pe­räis­tä, vah­vaa DNA:ta ko­ros­te­taan so­pi­vin GR Sport -yk­si­tyis­koh­din.

Mus­tat, osit­tain mok­ka­na­hal­la ja osit­tain na­hal­la ver­hoil­lut is­tui­met saa­vat hie­non kont­ras­tin pu­nai­sis­ta tur­va­vöis­tä.

Oh­jaus­pyö­rän ke­hän ta­kaa löy­ty­vät vaih­to­sii­vek­keet, mi­kä­li kul­jet­ta­ja ha­lu­aa ko­men­taa 6-no­peuk­sis­ta au­to­maat­ti­vaih­teis­toa it­se.

GR Sport -so­mis­teet sekä mal­li­mer­kin­nät täy­den­tä­vät tun­nel­man TO­YO­TA GA­ZOO Ra­cing -hen­gen mu­kai­sek­si.

Uu­dis­tu­vat To­yo­ta Hi­lux GR Sport -mal­lit si­säl­tä­vät va­ki­o­va­rus­tee­na uu­sim­man To­yo­ta Smart Con­nect -mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­män 8 tuu­man kos­ke­tus­näy­töl­lä va­rus­tet­tu­na.

Me­di­a­lait­teen tär­keim­piin omi­nai­suuk­siin kuu­lu­vat mm. pil­vi­poh­jai­nen, ai­na ajan­ta­sai­sia lii­ken­ne­tie­to­ja tar­jo­a­va na­vi­goin­ti­jär­jes­tel­mä nk. nor­maa­lin na­vi­goin­ti­jär­jes­tel­män li­säk­si.

Äly­pu­he­li­men lii­tet­tä­vyys on­nis­tuu sekä Ap­p­le CarP­lay®:n et­tä And­roid Au­to®:n avul­la, kul­jet­ta­jan va­lin­nan mu­kaan joko lan­gat­to­mas­ti tai joh­toon kyt­ket­ty­nä.

Kasvanut maavara ja raideleveys parantavat Hiluxin maastoajo-ominaisuuksia entisestään. Mallissa on yli 1 000 kilon kantavuus ja 3 500 kg vetomassa.

Kasvanut maavara ja raideleveys parantavat Hiluxin maastoajo-ominaisuuksia entisestään. Mallissa on yli 1 000 kilon kantavuus ja 3 500 kg vetomassa.

Toyota

Jär­jes­tel­mä mah­dol­lis­taa myös oh­jel­mis­to­päi­vi­tys­ten suo­rit­ta­mi­sen kos­ka ta­han­sa il­man kor­jaa­mo­käyn­te­jä, sil­lä au­ton tie­to­lii­ken­ne­mo­duu­li (DCM) on ai­na tar­vit­ta­es­sa yh­tey­des­sä val­mis­ta­jan pil­vi­pal­ve­lui­hin.

Päi­vi­tyk­set ei­vät ra­joi­tu ai­no­as­taan mul­ti­me­di­aan, vaan myös esi­mer­kik­si ak­tii­vi­sen tur­val­li­suu­den To­yo­ta T-Mate -avus­tin- ja tur­val­li­suus­jär­jes­tel­mien päi­vi­tys sekä uu­det omi­nai­suu­det ovat tätä kaut­ta mah­dol­li­sia.

Tek­ni­set erot edel­tä­vään GR Sport -va­rus­te­ta­soon

Kas­va­nut maa­va­ra ja rai­de­vä­li pa­ran­ta­vat Hi­lu­xin maas­to­a­jo-omi­nai­suuk­sia en­ti­ses­tään, ja vaik­ka ae­ro­dy­na­miik­ka ei vält­tä­mät­tä ole en­sim­mäi­se­nä kaik­kien mie­les­sä Pick-Upeis­ta pu­hut­ta­es­sa, ei Hi­lux GR Spor­tin suun­nit­te­lus­sa ole si­tä­kään puol­ta unoh­det­tu.

Lu­kui­sat isom­mat kom­po­nen­tit, ku­ten la­va­kaa­ri ja pie­nem­mät yk­si­tyis­koh­dat, ku­ten esi­mer­kik­si su­mu­va­lo­jen ym­pä­ris­tön muo­to ker­to­vat huo­lel­li­ses­ta suun­nit­te­lu­työs­tä mah­dol­li­sim­man al­hai­sen il­man­vas­tuk­sen saa­vut­ta­mi­sek­si.

Ajo­mu­ka­vuu­teen sekä maas­to­a­jo-omi­nai­suuk­siin vai­kut­ta­vat myös is­kun­vai­men­ti­mien ra­ken­ne.

Kak­si­män­täi­sis­tä vai­men­ti­mis­ta on siir­ryt­ty yk­si­män­täi­siin, jois­sa suu­rem­man män­nän pin­ta-alan an­si­os­ta vai­men­nus­ky­ky ja en­nen kaik­kea no­peus ovat ai­na ti­lan­teen ta­sal­la.

Uu­det 17-tuu­mai­set ke­vyt­me­tal­li­van­teet ovat ai­em­paa ke­vy­em­mät ja va­ki­o­va­rus­tei­set AT-tyyp­pi­set ren­kaat tar­jo­a­vat eri­no­mai­sen pi­don vaih­te­le­vis­sa ajo-olo­suh­teis­sa.

Tark­ka jar­ru­voi­man an­nos­te­lu on en­tis­tä­kin hel­pom­paa. Ko­ko­aan kas­vat­ta­nei­den etu­jar­ru­le­vy­jen li­säk­si jo­tain Hi­lux-maa­il­mas­sa mul­lis­ta­vaa on ta­pah­tu­nut au­ton ta­ka­pääs­sä, sil­lä taka-ak­se­lil­ta­kin löy­ty­vät nyt le­vy­jar­rut.

Uu­dis­tu­van To­yo­ta Hi­lux GR Sport -mal­lin en­nak­ko­myyn­ti al­kaa vuo­den 2024 en­sim­mäi­sel­lä puo­lis­kol­la. Au­to­jen toi­mi­tuk­set al­ka­vat sa­man vuo­den jäl­kim­mäi­sel­lä puo­lis­kol­la.

To­yo­ta-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Turvallisesti kesäteillä: Huomioi nämä kolme riskitekijää

Auto Bild.Uutiset

Turvallisesti kesäteillä: Huomioi nämä kolme riskitekijää

Auto Bild.Uutiset

Saako työsuhdeautolla lähteä ulkomaille?

Auto Bild.Uutiset

Saako työsuhdeautolla lähteä ulkomaille?

Auto Bild.Uutiset

Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen

Auto Bild.Uutiset

Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN