Uudistuvan Toyota Hilux GR Sport -mallin ennakkomyynti alkaa vuoden 2024 ensimmäisellä puoliskolla ja autojen toimitukset saman vuoden jälkimmäisellä puoliskolla.
Toyota
Uudistunut Toyota Hilux GR Sport: Päivitetty jousitus ja tehokkaammat jarrut
Päivitetty jousitus ja napakammat jarrut takaavat loistavan ajotuntuman. Konehuoneessa asuva 2.8-litrainen turbodiesel tuottaa tehoa 204 hv ja vääntää 500 Nm. Uudessa multimediajärjestelmässä on vakiona muun muassa langaton Android Auto® ja Apple CarPlay®.
Legendaarisen Toyota Hiluxin GR Sport -varustetasoon tulee uudistuksia. Uutuusmallit saapuvat Suomen markkinoille vuoden 2024 jälkimmäisellä puoliskolla.
Toyota Hilux GR Sport on rakennettu kahden vankan pilarin varaan.
Legendaarisen maineen lisäksi Dakar-rallin kuumilla poluilla on rakentunut toisenlainen, vakaa perintö.
Mallissa on yli 1 000 kilon kantavuus ja 3 500 kg vetomassa.
Raideleveys on kasvanut 140 mm edessä ja 155 mm takana normaalimalleihin verrattuna.
Kovaan ajoon tehty alusta ei ole mikään kompromissi, vaan ajomukavuus on vakiovarusteena myös GR Sport -varustetasossa.
Tarkka jarruvoiman annostelu on entistäkin helpompaa. Kokoaan kasvattaneiden etujarrulevyjen lisäksi jotain Hilux-maailmassa mullistavaa on tapahtunut auton takapäässä, sillä taka-akseliltakin löytyvät nyt levyjarrut.
Toyota
Lujasti vääntävä 2,8-litrainen turbodiesel tuottaa tehoa 204 hv sekä 500 Nm maksimiväännön.
Voima välittyy Toyota Hilux GR Sportissa 6-nopeuksisen automaattivaihteiston välityksellä.
Ulkodesign
Toyota Hilux GR Sport on tehty erottumaan. Tarkoituksenmukaisuus ja tyyli ovat sopusoinnussa, kun punasävyiset jouset edessä sekä mustat iskunvaimentimet näkyvät etupyörien yhteydessä.
Takapään väribalanssi on saavutettu kääntämällä värit toisin pain – mustat jouset ja punaiset iskunvaimentimet.
Ulkonäköä korostetaan uusilla, mustilla 17-tuumaisilla kevytmetallivanteilla ja punaisilla jarrusatuloilla.
Kaksimäntäisistä iskunvaimentimista on siirrytty yksimäntäisiin, joissa suuremman männän pinta-alan ansiosta vaimennuskyky ja ennen kaikkea nopeus ovat aina tilanteen tasalla.
Toyota
Mustien astinlautojen, ulkopeilien ja ovenkahvojen sekä hopeanväristen keulan yksityiskohtien, mustan takapuskurin ja GR Sport -mallimerkintöjen lisäksi Toyota Hilux on ylpeä syntyperästään. Siksi etusäleikössä komeilee valmistajan nimi klassiseen tyyliin, vaatimattoman logon sijaan.
Sisädesign
Uudistunut Toyota Hilux GR Sport ei unohda tarkoituksenmukaisuuttaan myöskään sisätiloissa.
Alkuperäistä, vahvaa DNA:ta korostetaan sopivin GR Sport -yksityiskohdin.
Mustat, osittain mokkanahalla ja osittain nahalla verhoillut istuimet saavat hienon kontrastin punaisista turvavöistä.
Ohjauspyörän kehän takaa löytyvät vaihtosiivekkeet, mikäli kuljettaja haluaa komentaa 6-nopeuksista automaattivaihteistoa itse.
GR Sport -somisteet sekä mallimerkinnät täydentävät tunnelman TOYOTA GAZOO Racing -hengen mukaiseksi.
Uudistuvat Toyota Hilux GR Sport -mallit sisältävät vakiovarusteena uusimman Toyota Smart Connect -multimediajärjestelmän 8 tuuman kosketusnäytöllä varustettuna.
Medialaitteen tärkeimpiin ominaisuuksiin kuuluvat mm. pilvipohjainen, aina ajantasaisia liikennetietoja tarjoava navigointijärjestelmä nk. normaalin navigointijärjestelmän lisäksi.
Älypuhelimen liitettävyys onnistuu sekä Apple CarPlay®:n että Android Auto®:n avulla, kuljettajan valinnan mukaan joko langattomasti tai johtoon kytkettynä.
Kasvanut maavara ja raideleveys parantavat Hiluxin maastoajo-ominaisuuksia entisestään. Mallissa on yli 1 000 kilon kantavuus ja 3 500 kg vetomassa.
Toyota
Järjestelmä mahdollistaa myös ohjelmistopäivitysten suorittamisen koska tahansa ilman korjaamokäyntejä, sillä auton tietoliikennemoduuli (DCM) on aina tarvittaessa yhteydessä valmistajan pilvipalveluihin.
Päivitykset eivät rajoitu ainoastaan multimediaan, vaan myös esimerkiksi aktiivisen turvallisuuden Toyota T-Mate -avustin- ja turvallisuusjärjestelmien päivitys sekä uudet ominaisuudet ovat tätä kautta mahdollisia.
Tekniset erot edeltävään GR Sport -varustetasoon
Kasvanut maavara ja raideväli parantavat Hiluxin maastoajo-ominaisuuksia entisestään, ja vaikka aerodynamiikka ei välttämättä ole ensimmäisenä kaikkien mielessä Pick-Upeista puhuttaessa, ei Hilux GR Sportin suunnittelussa ole sitäkään puolta unohdettu.
Lukuisat isommat komponentit, kuten lavakaari ja pienemmät yksityiskohdat, kuten esimerkiksi sumuvalojen ympäristön muoto kertovat huolellisesta suunnittelutyöstä mahdollisimman alhaisen ilmanvastuksen saavuttamiseksi.
Ajomukavuuteen sekä maastoajo-ominaisuuksiin vaikuttavat myös iskunvaimentimien rakenne.
Kaksimäntäisistä vaimentimista on siirrytty yksimäntäisiin, joissa suuremman männän pinta-alan ansiosta vaimennuskyky ja ennen kaikkea nopeus ovat aina tilanteen tasalla.
Uudet 17-tuumaiset kevytmetallivanteet ovat aiempaa kevyemmät ja vakiovarusteiset AT-tyyppiset renkaat tarjoavat erinomaisen pidon vaihtelevissa ajo-olosuhteissa.
Tarkka jarruvoiman annostelu on entistäkin helpompaa. Kokoaan kasvattaneiden etujarrulevyjen lisäksi jotain Hilux-maailmassa mullistavaa on tapahtunut auton takapäässä, sillä taka-akseliltakin löytyvät nyt levyjarrut.
Uudistuvan Toyota Hilux GR Sport -mallin ennakkomyynti alkaa vuoden 2024 ensimmäisellä puoliskolla. Autojen toimitukset alkavat saman vuoden jälkimmäisellä puoliskolla.
Toyota-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
E-sarja sai mainiot turva-arviot
Mercedes-Benz
E-sarja sai mainiot turva-arviot
Mercedes-Benz
Suomen maahantuontiohjelmaan kuuluvat vain ladattavat hybridiversiot. Suomessa Audi Q5 Sportback -mallien myynti alkaa tämän hetken tiedon mukaan loppukeväästä 2025.
Audi
Suomen maahantuontiohjelmaan kuuluvat vain ladattavat hybridiversiot. Suomessa Audi Q5 Sportback -mallien myynti alkaa tämän hetken tiedon mukaan loppukeväästä 2025.
Audi
Öljypiste
Öljypiste
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Harrasteautokausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä
Huoli rahasta jarruttaa suomalaisia autokaupoilla
Polestarilta akkujen kuntotodistukset käytettyihin malleihin
Ensirekisteröinnit nousuun pitkästä aikaa
Tällainen on uusi Jeep Compass
Uudistunut Toyota bZ4X nyt ennakkomyynnissä – nopeampi lataus, enemmän tehoa ja pidempi toimintamatka
Volkswagen sähköautojen markkinajohtaja – ID.4 Suomen suosituin nelivetoinen sähköauto
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Auto Bild 6/2025 on kaupoissa
Citroën on esitellyt seuraavan sukupolven C5 Aircrossin
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan
Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan
Koeajossa Citroën ë-C4 Full Electric 156 Shine 54 kWh A: Matkamukava
Koeajossa Jeep Avenger Summit 54 kWh 156 hv: Ensimmäinen täyssähköinen Jeep
Koeajossa BMW i5 M60 xDrive Sedan: Edustavaan ajoon
Koeajossa Honda ZR-V Hybrid Advance: Nuorekas täydennys
Koeajossa BMW iX1 xDrive30 Charged Plus: Pettämättömällä tyylillä
Koeajossa Polestar 2 BST edition 230: Sähköpirulainen
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Daciin lisäominaisuuksia
Verteren ylellinen levysoitin
Puutalokylä Helsingin sydämessä: ”Tämä on vähän tällaista Peppi Pitkätossu -meininkiä”
Valaistunut levysoitin
Hecon uusi kaiutinsarja
Rotelin minivahvistin/dac
Triodit taskussa
Orangelta edullinen vastamelukuuloke
Finalin uudet DC-kuulokkeet
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
KOEAJOT
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan
Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan
Koeajossa Citroën ë-C4 Full Electric 156 Shine 54 kWh A: Matkamukava
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Harrasteautokausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä
Huoli rahasta jarruttaa suomalaisia autokaupoilla
Polestarilta akkujen kuntotodistukset käytettyihin malleihin
Ensirekisteröinnit nousuun pitkästä aikaa
Tällainen on uusi Jeep Compass
Uudistunut Toyota bZ4X nyt ennakkomyynnissä – nopeampi lataus, enemmän tehoa ja pidempi toimintamatka
Volkswagen sähköautojen markkinajohtaja – ID.4 Suomen suosituin nelivetoinen sähköauto
Citroën on esitellyt seuraavan sukupolven C5 Aircrossin
Saako työsuhdeautolla lähteä ulkomaille?
Harrasteautokausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Tullisodan yllätyskäänne: Hankoon aiotaan rakentaa Chrysler-autotehdas!
Teslan Cybertruck on ollut täysi katastrofi
Volkswagenin ID.4-mallisto laajenee uusilla edullisemmilla Comfort-versioilla
Volkswagen sähköautojen markkinajohtaja – ID.4 Suomen suosituin nelivetoinen sähköauto
Citroënin sähköautojen hintavallankumous voimistuu – uusi ë-C3 You Limited on Suomen halvin sähköauto
Volkswagen testasi – sähköautolla peräkärryn kanssa Lappiin kovassa pakkaskelissä
Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan
Volkswagen alkuvuoden Suomen suosituin sähköautomerkki – 25 000 euron ID.2 tulossa
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL
Suurin huijaus autoalalla 2020-luvulla?
Moottoriurheilu digitaalisessa maailmassa: Parhaat autopelit
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: RAHALAITOS.FI
Autolainan merkitys taloudellisessa päätöksenteossa
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: PUHELINLIITTYMÄ.COM
Kilpailuta puhelinliittymäsi ja tankkaa auto säästöillä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Rengastukkurit.fi