Uudistuvan Toyota Hilux GR Sport -mallin ennakkomyynti alkaa vuoden 2024 ensimmäisellä puoliskolla ja autojen toimitukset saman vuoden jälkimmäisellä puoliskolla.
Toyota
Uudistunut Toyota Hilux GR Sport: Päivitetty jousitus ja tehokkaammat jarrut
Päivitetty jousitus ja napakammat jarrut takaavat loistavan ajotuntuman. Konehuoneessa asuva 2.8-litrainen turbodiesel tuottaa tehoa 204 hv ja vääntää 500 Nm. Uudessa multimediajärjestelmässä on vakiona muun muassa langaton Android Auto® ja Apple CarPlay®.
Legendaarisen Toyota Hiluxin GR Sport -varustetasoon tulee uudistuksia. Uutuusmallit saapuvat Suomen markkinoille vuoden 2024 jälkimmäisellä puoliskolla.
Toyota Hilux GR Sport on rakennettu kahden vankan pilarin varaan.
Legendaarisen maineen lisäksi Dakar-rallin kuumilla poluilla on rakentunut toisenlainen, vakaa perintö.
Mallissa on yli 1 000 kilon kantavuus ja 3 500 kg vetomassa.
Raideleveys on kasvanut 140 mm edessä ja 155 mm takana normaalimalleihin verrattuna.
Kovaan ajoon tehty alusta ei ole mikään kompromissi, vaan ajomukavuus on vakiovarusteena myös GR Sport -varustetasossa.
Tarkka jarruvoiman annostelu on entistäkin helpompaa. Kokoaan kasvattaneiden etujarrulevyjen lisäksi jotain Hilux-maailmassa mullistavaa on tapahtunut auton takapäässä, sillä taka-akseliltakin löytyvät nyt levyjarrut.
Toyota
Lujasti vääntävä 2,8-litrainen turbodiesel tuottaa tehoa 204 hv sekä 500 Nm maksimiväännön.
Voima välittyy Toyota Hilux GR Sportissa 6-nopeuksisen automaattivaihteiston välityksellä.
Ulkodesign
Toyota Hilux GR Sport on tehty erottumaan. Tarkoituksenmukaisuus ja tyyli ovat sopusoinnussa, kun punasävyiset jouset edessä sekä mustat iskunvaimentimet näkyvät etupyörien yhteydessä.
Takapään väribalanssi on saavutettu kääntämällä värit toisin pain – mustat jouset ja punaiset iskunvaimentimet.
Ulkonäköä korostetaan uusilla, mustilla 17-tuumaisilla kevytmetallivanteilla ja punaisilla jarrusatuloilla.
Kaksimäntäisistä iskunvaimentimista on siirrytty yksimäntäisiin, joissa suuremman männän pinta-alan ansiosta vaimennuskyky ja ennen kaikkea nopeus ovat aina tilanteen tasalla.
Toyota
Mustien astinlautojen, ulkopeilien ja ovenkahvojen sekä hopeanväristen keulan yksityiskohtien, mustan takapuskurin ja GR Sport -mallimerkintöjen lisäksi Toyota Hilux on ylpeä syntyperästään. Siksi etusäleikössä komeilee valmistajan nimi klassiseen tyyliin, vaatimattoman logon sijaan.
Sisädesign
Uudistunut Toyota Hilux GR Sport ei unohda tarkoituksenmukaisuuttaan myöskään sisätiloissa.
Alkuperäistä, vahvaa DNA:ta korostetaan sopivin GR Sport -yksityiskohdin.
Mustat, osittain mokkanahalla ja osittain nahalla verhoillut istuimet saavat hienon kontrastin punaisista turvavöistä.
Ohjauspyörän kehän takaa löytyvät vaihtosiivekkeet, mikäli kuljettaja haluaa komentaa 6-nopeuksista automaattivaihteistoa itse.
GR Sport -somisteet sekä mallimerkinnät täydentävät tunnelman TOYOTA GAZOO Racing -hengen mukaiseksi.
Uudistuvat Toyota Hilux GR Sport -mallit sisältävät vakiovarusteena uusimman Toyota Smart Connect -multimediajärjestelmän 8 tuuman kosketusnäytöllä varustettuna.
Medialaitteen tärkeimpiin ominaisuuksiin kuuluvat mm. pilvipohjainen, aina ajantasaisia liikennetietoja tarjoava navigointijärjestelmä nk. normaalin navigointijärjestelmän lisäksi.
Älypuhelimen liitettävyys onnistuu sekä Apple CarPlay®:n että Android Auto®:n avulla, kuljettajan valinnan mukaan joko langattomasti tai johtoon kytkettynä.
Kasvanut maavara ja raideleveys parantavat Hiluxin maastoajo-ominaisuuksia entisestään. Mallissa on yli 1 000 kilon kantavuus ja 3 500 kg vetomassa.
Toyota
Järjestelmä mahdollistaa myös ohjelmistopäivitysten suorittamisen koska tahansa ilman korjaamokäyntejä, sillä auton tietoliikennemoduuli (DCM) on aina tarvittaessa yhteydessä valmistajan pilvipalveluihin.
Päivitykset eivät rajoitu ainoastaan multimediaan, vaan myös esimerkiksi aktiivisen turvallisuuden Toyota T-Mate -avustin- ja turvallisuusjärjestelmien päivitys sekä uudet ominaisuudet ovat tätä kautta mahdollisia.
Tekniset erot edeltävään GR Sport -varustetasoon
Kasvanut maavara ja raideväli parantavat Hiluxin maastoajo-ominaisuuksia entisestään, ja vaikka aerodynamiikka ei välttämättä ole ensimmäisenä kaikkien mielessä Pick-Upeista puhuttaessa, ei Hilux GR Sportin suunnittelussa ole sitäkään puolta unohdettu.
Lukuisat isommat komponentit, kuten lavakaari ja pienemmät yksityiskohdat, kuten esimerkiksi sumuvalojen ympäristön muoto kertovat huolellisesta suunnittelutyöstä mahdollisimman alhaisen ilmanvastuksen saavuttamiseksi.
Ajomukavuuteen sekä maastoajo-ominaisuuksiin vaikuttavat myös iskunvaimentimien rakenne.
Kaksimäntäisistä vaimentimista on siirrytty yksimäntäisiin, joissa suuremman männän pinta-alan ansiosta vaimennuskyky ja ennen kaikkea nopeus ovat aina tilanteen tasalla.
Uudet 17-tuumaiset kevytmetallivanteet ovat aiempaa kevyemmät ja vakiovarusteiset AT-tyyppiset renkaat tarjoavat erinomaisen pidon vaihtelevissa ajo-olosuhteissa.
Tarkka jarruvoiman annostelu on entistäkin helpompaa. Kokoaan kasvattaneiden etujarrulevyjen lisäksi jotain Hilux-maailmassa mullistavaa on tapahtunut auton takapäässä, sillä taka-akseliltakin löytyvät nyt levyjarrut.
Uudistuvan Toyota Hilux GR Sport -mallin ennakkomyynti alkaa vuoden 2024 ensimmäisellä puoliskolla. Autojen toimitukset alkavat saman vuoden jälkimmäisellä puoliskolla.
Toyota-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Dodge Challenger Black Ghost on villeimpien huhujen mukaan tulossa Suomen markkinoille V8-moottorisena, 2026-mallisena rajatun valmistusmäärän suomenkielisenä Musta Aave -erikoispainoksena. (Kuvituskuva, Stellantis)
Stellantis
Dodge Challenger Black Ghost on villeimpien huhujen mukaan tulossa Suomen markkinoille V8-moottorisena, 2026-mallisena rajatun valmistusmäärän suomenkielisenä Musta Aave -erikoispainoksena. (Kuvituskuva, Stellantis)
Stellantis
Vararengas on nimensä mukaisesti vain vararengas.
Moottori
Vararengas on nimensä mukaisesti vain vararengas.
Moottori
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Auto Bild 12/2025 on kaupoissa
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Uuden GTI-aikakauden alku: Volkswagen esittelee sähköisen ID. Polo GTI:n
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
Mielenrauhaa autokauppaan – 14 päivän palautusoikeus kaikkiin käytettyjen ajoneuvojen kauppoihin
Hyundai esittelee Concept THREE-sähköautokonseptin IAA Mobility 2025 -messuilla
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Koeajossa Fiat 600e 54 kWh La Prima Edizione: Hintavaa hauskuutta
Koeajossa Volkswagen T-Cross R-Line Business 1.5 TSI 150 hv DSG: Perinteet velvoittavat
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
AVIDin EVO-kaiutinsarja täydentyy
Cd-unelma
Monitor Audio päivitetty Bronze-kaiutinsarja
Technicsiltä lähtötason levysoitin
Keltaisen huvilan lumo kantaa Hangossa
Galvaanisesti eristetty usb-kohinasuodin
Boutique-hotelli ja nelilapsisen perheen koti saman katon alla: Unelma toteutui Taalintehtaalla
Pro-Jectilta kaksi uutta putkiboksia
Passin uudistunut kuulokevahvistin
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Auto Bild 12/2025 on kaupoissa
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Uuden GTI-aikakauden alku: Volkswagen esittelee sähköisen ID. Polo GTI:n
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
Mielenrauhaa autokauppaan – 14 päivän palautusoikeus kaikkiin käytettyjen ajoneuvojen kauppoihin
Hyundai esittelee Concept THREE-sähköautokonseptin IAA Mobility 2025 -messuilla
Opel Astra Sports Tourer Hybrid: Energiatehokas bensiiniauto temmeltää dieseleiden kentällä - jopa 1 200 km tankillisella
Tällainen on CUPRA Tindaya -konseptiauto
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Volkswagen ongelmissa - joukkokanne odottaa?
Näitä autoja nuoret ostavat
Jaguarilta radikaali päätös
Täysin uusi sähköinen GLC ensi-illassa Münchenissa: Uusi aikakausi Mercedes-Benzille
Liikenneympyrässä ei edelleenkään osata ajaa oikein - tässä syy
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Polestar 3 teki uuden Guinnessin maailmanennätyksen: pisin sähköisen SUV-mallin yhdellä latauksella kulkema matka
Moottorin parivertailussa vanha Toyota Prius ja uusi Toyota Corolla – kuinka paljon hybriditekniikka on kehittynyt?
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo – täyssähköinen tehopakkaus
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL