Uudistuvan Toyota Hilux GR Sport -mallin ennakkomyynti alkaa vuoden 2024 ensimmäisellä puoliskolla ja autojen toimitukset saman vuoden jälkimmäisellä puoliskolla.

Uudistuvan Toyota Hilux GR Sport -mallin ennakkomyynti alkaa vuoden 2024 ensimmäisellä puoliskolla ja autojen toimitukset saman vuoden jälkimmäisellä puoliskolla.

Toyota

Uudistunut Toyota Hilux GR Sport: Päivitetty jousitus ja tehokkaammat jarrut

Päivitetty jousitus ja napakammat jarrut takaavat loistavan ajotuntuman. Konehuoneessa asuva 2.8-litrainen turbodiesel tuottaa tehoa 204 hv ja vääntää 500 Nm. Uudessa multi­me­di­a­jär­jes­tel­mässä on vakiona muun muassa langaton Android Auto® ja Apple CarPlay®.

Auto Bild.Uutiset

Le­gen­daa­ri­sen To­yo­ta Hi­lu­xin GR Sport -va­rus­te­ta­soon tu­lee uu­dis­tuk­sia. Uu­tuus­mal­lit saa­pu­vat Suo­men mark­ki­noil­le vuo­den 2024 jäl­kim­mäi­sel­lä puo­lis­kol­la.

To­yo­ta Hi­lux GR Sport on ra­ken­net­tu kah­den van­kan pi­la­rin va­raan.

Le­gen­daa­ri­sen mai­neen li­säk­si Da­kar-ral­lin kuu­mil­la po­luil­la on ra­ken­tu­nut toi­sen­lai­nen, va­kaa pe­rin­tö.

Mal­lis­sa on yli 1 000 ki­lon kan­ta­vuus ja 3 500 kg ve­to­mas­sa.

Rai­de­le­veys on kas­va­nut 140 mm edes­sä ja 155 mm ta­ka­na nor­maa­li­mal­lei­hin ver­rat­tu­na.

Ko­vaan ajoon teh­ty alus­ta ei ole mi­kään komp­ro­mis­si, vaan ajo­mu­ka­vuus on va­ki­o­va­rus­tee­na myös GR Sport -va­rus­te­ta­sos­sa.

Tarkka jarruvoiman annostelu on entistäkin helpompaa. Kokoaan kasvattaneiden etujarrulevyjen lisäksi jotain Hilux-maailmassa mullistavaa on tapahtunut auton takapäässä, sillä taka-akseliltakin löytyvät nyt levyjarrut.

Tarkka jarruvoiman annostelu on entistäkin helpompaa. Kokoaan kasvattaneiden etujarrulevyjen lisäksi jotain Hilux-maailmassa mullistavaa on tapahtunut auton takapäässä, sillä taka-akseliltakin löytyvät nyt levyjarrut.

Toyota

Lu­jas­ti vään­tä­vä 2,8-lit­rai­nen tur­bo­die­sel tuot­taa te­hoa 204 hv sekä 500 Nm mak­si­mi­vään­nön.

Voi­ma vä­lit­tyy To­yo­ta Hi­lux GR Spor­tis­sa 6-no­peuk­si­sen au­to­maat­ti­vaih­teis­ton vä­li­tyk­sel­lä.

Ul­ko­de­sign

To­yo­ta Hi­lux GR Sport on teh­ty erot­tu­maan. Tar­koi­tuk­sen­mu­kai­suus ja tyy­li ovat so­pu­soin­nus­sa, kun pu­na­sä­vyi­set jou­set edes­sä sekä mus­tat is­kun­vai­men­ti­met nä­ky­vät etu­pyö­rien yh­tey­des­sä.

Ta­ka­pään vä­ri­ba­lans­si on saa­vu­tet­tu kään­tä­mäl­lä vä­rit toi­sin pain – mus­tat jou­set ja pu­nai­set is­kun­vai­men­ti­met.

Ul­ko­nä­köä ko­ros­te­taan uu­sil­la, mus­til­la 17-tuu­mai­sil­la ke­vyt­me­tal­li­van­teil­la ja pu­nai­sil­la jar­ru­sa­tu­loil­la.

Kaksimäntäisistä iskunvaimentimista on siirrytty yksimäntäisiin, joissa suuremman männän pinta-alan ansiosta vaimennuskyky ja ennen kaikkea nopeus ovat aina tilanteen tasalla.

Kaksimäntäisistä iskunvaimentimista on siirrytty yksimäntäisiin, joissa suuremman männän pinta-alan ansiosta vaimennuskyky ja ennen kaikkea nopeus ovat aina tilanteen tasalla.

Toyota

Mus­tien as­tin­lau­to­jen, ul­ko­pei­lien ja oven­kah­vo­jen sekä ho­pe­an­vä­ris­ten keu­lan yk­si­tyis­koh­tien, mus­tan ta­ka­pus­ku­rin ja GR Sport -mal­li­mer­kin­tö­jen li­säk­si To­yo­ta Hi­lux on yl­peä syn­ty­pe­räs­tään. Sik­si etu­sä­lei­kös­sä ko­mei­lee val­mis­ta­jan nimi klas­si­seen tyy­liin, vaa­ti­mat­to­man lo­gon si­jaan.

Si­sä­de­sign

Uu­dis­tu­nut To­yo­ta Hi­lux GR Sport ei unoh­da tar­koi­tuk­sen­mu­kai­suut­taan myös­kään si­sä­ti­lois­sa.

Al­ku­pe­räis­tä, vah­vaa DNA:ta ko­ros­te­taan so­pi­vin GR Sport -yk­si­tyis­koh­din.

Mus­tat, osit­tain mok­ka­na­hal­la ja osit­tain na­hal­la ver­hoil­lut is­tui­met saa­vat hie­non kont­ras­tin pu­nai­sis­ta tur­va­vöis­tä.

Oh­jaus­pyö­rän ke­hän ta­kaa löy­ty­vät vaih­to­sii­vek­keet, mi­kä­li kul­jet­ta­ja ha­lu­aa ko­men­taa 6-no­peuk­sis­ta au­to­maat­ti­vaih­teis­toa it­se.

GR Sport -so­mis­teet sekä mal­li­mer­kin­nät täy­den­tä­vät tun­nel­man TO­YO­TA GA­ZOO Ra­cing -hen­gen mu­kai­sek­si.

Uu­dis­tu­vat To­yo­ta Hi­lux GR Sport -mal­lit si­säl­tä­vät va­ki­o­va­rus­tee­na uu­sim­man To­yo­ta Smart Con­nect -mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­män 8 tuu­man kos­ke­tus­näy­töl­lä va­rus­tet­tu­na.

Me­di­a­lait­teen tär­keim­piin omi­nai­suuk­siin kuu­lu­vat mm. pil­vi­poh­jai­nen, ai­na ajan­ta­sai­sia lii­ken­ne­tie­to­ja tar­jo­a­va na­vi­goin­ti­jär­jes­tel­mä nk. nor­maa­lin na­vi­goin­ti­jär­jes­tel­män li­säk­si.

Äly­pu­he­li­men lii­tet­tä­vyys on­nis­tuu sekä Ap­p­le CarP­lay®:n et­tä And­roid Au­to®:n avul­la, kul­jet­ta­jan va­lin­nan mu­kaan joko lan­gat­to­mas­ti tai joh­toon kyt­ket­ty­nä.

Kasvanut maavara ja raideleveys parantavat Hiluxin maastoajo-ominaisuuksia entisestään. Mallissa on yli 1 000 kilon kantavuus ja 3 500 kg vetomassa.

Kasvanut maavara ja raideleveys parantavat Hiluxin maastoajo-ominaisuuksia entisestään. Mallissa on yli 1 000 kilon kantavuus ja 3 500 kg vetomassa.

Toyota

Jär­jes­tel­mä mah­dol­lis­taa myös oh­jel­mis­to­päi­vi­tys­ten suo­rit­ta­mi­sen kos­ka ta­han­sa il­man kor­jaa­mo­käyn­te­jä, sil­lä au­ton tie­to­lii­ken­ne­mo­duu­li (DCM) on ai­na tar­vit­ta­es­sa yh­tey­des­sä val­mis­ta­jan pil­vi­pal­ve­lui­hin.

Päi­vi­tyk­set ei­vät ra­joi­tu ai­no­as­taan mul­ti­me­di­aan, vaan myös esi­mer­kik­si ak­tii­vi­sen tur­val­li­suu­den To­yo­ta T-Mate -avus­tin- ja tur­val­li­suus­jär­jes­tel­mien päi­vi­tys sekä uu­det omi­nai­suu­det ovat tätä kaut­ta mah­dol­li­sia.

Tek­ni­set erot edel­tä­vään GR Sport -va­rus­te­ta­soon

Kas­va­nut maa­va­ra ja rai­de­vä­li pa­ran­ta­vat Hi­lu­xin maas­to­a­jo-omi­nai­suuk­sia en­ti­ses­tään, ja vaik­ka ae­ro­dy­na­miik­ka ei vält­tä­mät­tä ole en­sim­mäi­se­nä kaik­kien mie­les­sä Pick-Upeis­ta pu­hut­ta­es­sa, ei Hi­lux GR Spor­tin suun­nit­te­lus­sa ole si­tä­kään puol­ta unoh­det­tu.

Lu­kui­sat isom­mat kom­po­nen­tit, ku­ten la­va­kaa­ri ja pie­nem­mät yk­si­tyis­koh­dat, ku­ten esi­mer­kik­si su­mu­va­lo­jen ym­pä­ris­tön muo­to ker­to­vat huo­lel­li­ses­ta suun­nit­te­lu­työs­tä mah­dol­li­sim­man al­hai­sen il­man­vas­tuk­sen saa­vut­ta­mi­sek­si.

Ajo­mu­ka­vuu­teen sekä maas­to­a­jo-omi­nai­suuk­siin vai­kut­ta­vat myös is­kun­vai­men­ti­mien ra­ken­ne.

Kak­si­män­täi­sis­tä vai­men­ti­mis­ta on siir­ryt­ty yk­si­män­täi­siin, jois­sa suu­rem­man män­nän pin­ta-alan an­si­os­ta vai­men­nus­ky­ky ja en­nen kaik­kea no­peus ovat ai­na ti­lan­teen ta­sal­la.

Uu­det 17-tuu­mai­set ke­vyt­me­tal­li­van­teet ovat ai­em­paa ke­vy­em­mät ja va­ki­o­va­rus­tei­set AT-tyyp­pi­set ren­kaat tar­jo­a­vat eri­no­mai­sen pi­don vaih­te­le­vis­sa ajo-olo­suh­teis­sa.

Tark­ka jar­ru­voi­man an­nos­te­lu on en­tis­tä­kin hel­pom­paa. Ko­ko­aan kas­vat­ta­nei­den etu­jar­ru­le­vy­jen li­säk­si jo­tain Hi­lux-maa­il­mas­sa mul­lis­ta­vaa on ta­pah­tu­nut au­ton ta­ka­pääs­sä, sil­lä taka-ak­se­lil­ta­kin löy­ty­vät nyt le­vy­jar­rut.

Uu­dis­tu­van To­yo­ta Hi­lux GR Sport -mal­lin en­nak­ko­myyn­ti al­kaa vuo­den 2024 en­sim­mäi­sel­lä puo­lis­kol­la. Au­to­jen toi­mi­tuk­set al­ka­vat sa­man vuo­den jäl­kim­mäi­sel­lä puo­lis­kol­la.

To­yo­ta-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

E-sarja sai mainiot turva-arviot

E-sarja sai mainiot turva-arviot

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz E-sarja loisti Euro NCAP-testissä

Auto Bild.Uutiset
E-sarja sai mainiot turva-arviot

E-sarja sai mainiot turva-arviot

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz E-sarja loisti Euro NCAP-testissä

Auto Bild.Uutiset
Suomen maahantuontiohjelmaan kuuluvat vain ladattavat hybridiversiot. Suomessa Audi Q5 Sportback -mallien myynti alkaa tämän hetken tiedon mukaan loppukeväästä 2025.

Suomen maahantuontiohjelmaan kuuluvat vain ladattavat hybridiversiot. Suomessa Audi Q5 Sportback -mallien myynti alkaa tämän hetken tiedon mukaan loppukeväästä 2025.

Audi

Toisen sukupolven Audi Q5 Sportback: Suomen maahan­tuon­ti­oh­jelmaan kuuluvat vain ladattavat hybridiversiot

Auto Bild.Uutiset
Suomen maahantuontiohjelmaan kuuluvat vain ladattavat hybridiversiot. Suomessa Audi Q5 Sportback -mallien myynti alkaa tämän hetken tiedon mukaan loppukeväästä 2025.

Suomen maahantuontiohjelmaan kuuluvat vain ladattavat hybridiversiot. Suomessa Audi Q5 Sportback -mallien myynti alkaa tämän hetken tiedon mukaan loppukeväästä 2025.

Audi

Toisen sukupolven Audi Q5 Sportback: Suomen maahan­tuon­ti­oh­jelmaan kuuluvat vain ladattavat hybridiversiot

Auto Bild.Uutiset

Öljypiste

Tarkista autosi moottoriöljyt – yksi virhe voi vaurioittaa moottoria pahasti

Auto Bild.Uutiset

Öljypiste

Tarkista autosi moottoriöljyt – yksi virhe voi vaurioittaa moottoria pahasti

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN