Suomessa Volkswagen Polon myynti alkaa kesällä ja ensimmäiset uudistetut Polot saapuvat Volkswagen-jälleenmyyjille syksyllä.

Suomessa Volkswagen Polon myynti alkaa kesällä ja ensimmäiset uudistetut Polot saapuvat Volkswagen-jälleenmyyjille syksyllä.

Volkswagen

Uudistunut Volkswagen Polo: Yksi ensimmäisistä malleista luokassaan, johon saa osittain autonomista ajamista tukevia järjestelmiä

Teknologiset uudistukset: saatavilla ensimmäistä kertaa IQ.Drive Travel Assist -järjestelmä, joka avustaa osittain autonomisessa ajamisessa sekä IQ.LIGHT-led-matriisiajovalot

Auto Bild.Uutiset

VW Po­loa val­mis­te­taan sekä Es­pan­jas­sa, Pamp­lo­nas­sa et­tä Ete­lä-Af­ri­kas­sa, Ui­ten­ha­ge­nis­sa ja koh­ta ne ovat mat­kal­la asi­ak­kail­leen ym­pä­ri maa­il­man. Yli 18 mil­joo­nal­la val­mis­te­tul­la kap­pa­leel­la, Polo on yk­si maa­il­man me­nes­ty­neim­mis­tä kom­pak­tin ko­ko­luo­kan au­tois­ta.

VW Polo uu­dis­tuu. Au­ton muo­toi­lu, tek­no­lo­gi­at ja va­rus­te­lu­ta­sot ovat uu­dis­tu­neet ja ne ovat heti ha­vait­ta­vis­sa, niin au­ton etu- kuin ta­ka­o­sas­sa­kin. Pus­ku­rit ja ta­va­ra­ti­lan luuk­ku ovat saa­net uu­den­lai­sen il­meen, ku­ten myös etu- ja ta­ka­va­lot, jot­ka ovat nyt mo­lem­mat va­rus­tet­tu led-tek­no­lo­gi­al­la. Uu­den va­lo­muo­toi­lun an­si­os­ta Po­los­sa on nyt eri­tyi­sen ka­ris­maat­ti­nen päi­vä­a­jo­va­lo­jen ja pi­me­än ajo­va­lo­jen ku­vio.

En­sim­mäis­tä ker­taa Po­loon on saa­ta­vil­la myös IQ.LIGHT-led-mat­rii­si­a­jo­va­lot, jol­loin au­ton le­vyi­nen, huo­mi­o­ta he­rät­tä­vä led-va­lo­juo­va erot­taa va­lot muis­ta ver­si­ois­ta. Uu­dis­te­tun Po­lon va­ki­o­va­rus­tei­siin kuu­lu­vat myös 8” Di­gi­tal Cock­pit -mit­ta­ris­to ja uu­del­leen suun­ni­tel­tu mo­ni­toi­mi­oh­jaus­pyö­rä sekä vii­mei­sim­män su­ku­pol­ven in­fo­tain­ment-jär­jes­tel­mä, joka va­rus­te­lu­ta­sos­ta riip­pu­en si­säl­tää si­sään­ra­ken­ne­tun e-SIM-kor­tin ja lan­gat­to­man App-Con­nect-äly­pu­he­lin­lii­tän­nän. Mi­kä­li au­toon on va­lit­tu Cli­mat­ro­nic-il­mas­toin­ti, au­to­maat­ti-il­mas­toin­tia voi­daan oh­ja­ta nyt kos­ke­tus­näy­tön kaut­ta.

Uu­dis­tu­nut Volks­wa­gen Polo tar­jo­aa en­sim­mäis­tä ker­taa osit­tain au­to­ma­ti­soi­tua aja­mis­ta

Tek­ni­ses­tä nä­kö­kul­mas­ta kat­sot­tu­na täs­sä kom­pak­tin ko­ko­luo­kan ne­li­o­vi­ses­sa mal­lis­sa on pal­jon yh­tä­läi­syyk­siä Volks­wa­ge­nin isom­man ko­ko­luo­kan au­to­jen kans­sa.

Volkswagen

Esi­mer­kik­si: uu­dis­tet­tuun Po­loon on en­sim­mäis­tä ker­taa saa­ta­vil­la osit­tain au­to­no­mis­ta aja­mis­ta tu­ke­va IQ.DRIVE Tra­vel As­sist –jär­jes­tel­mä (va­ki­o­va­rus­te R-Line). Jär­jes­tel­mä yh­dis­tää uu­den en­na­koi­van ja mu­kau­tu­van va­ki­o­no­peu­den­sää­ti­men ja kais­tan­pi­to­a­vus­tin Lane As­sis­tin.

Uu­den Tra­vel As­sist -jär­jes­tel­män avul­la au­to au­to­ma­ti­soi aja­mis­ta ai­na 0–210 km/h no­peuk­sis­sa. Mi­kä­li au­to on va­rus­tet­tu Tra­vel As­sist -jär­jes­tel­mäl­lä, uu­si mo­ni­toi­mi­oh­jaus­pyö­rä on va­rus­tet­tu her­kil­lä kos­ke­tus­pin­noil­la. Nämä re­kis­te­röi­vät, et­tä kul­jet­ta­jan kä­det kos­ket­ta­vat oh­jaus­pyö­rää, kun IQ.DRIVE Tra­vel As­sist -jär­jes­tel­mä on ak­ti­voi­tu­na, näin au­to vas­taa EU:ssa mää­ri­tel­lyn au­to­ma­ti­soi­dun aja­mi­sen ta­son 2 vaa­ti­muk­sia.

Li­säk­si Po­los­sa on va­ki­o­va­rus­tee­na usei­ta kul­jet­ta­jaa avus­ta­via jär­jes­tel­miä, ku­ten au­to­maat­ti­nen hä­tä­jar­ru­tus­jär­jes­tel­mä Front As­sist, joka si­säl­tää nyt hä­tä­ti­lan­ne­a­vus­tin Emer­gen­cy As­sis­tin, sekä kais­tan­pi­to­a­vus­tin Lane As­sis­tin.

Uu­det va­rus­te­lu­ta­sot: ai­em­paa enem­män va­ki­o­va­rus­tei­ta

VW Po­lon va­rus­te­lu­ta­sot on suun­ni­tel­tu ja kon­fi­gu­roi­tu uu­del­leen. Täl­lä ker­taa Volks­wa­gen te­kee kui­ten­kin kai­ken toi­sin ja on ni­men­nyt va­rus­te­lu­ta­sot uu­del­leen, ja sa­mal­la li­sän­nyt ai­kai­sem­paa enem­män va­ki­o­va­rus­tei­ta ku­hun­kin va­rus­te­lu­ta­soon.

Suo­mes­sa va­rus­te­lu­ta­so­jen ni­met poik­ke­a­vat Sak­san va­rus­te­lu­ta­so­jen ni­mis­tä ja ovat täs­tä läh­tien: Com­fort, Style ja R-Line. Myö­hem­min mal­lis­toon li­sä­tään vie­lä eri­tyi­nen Polo GTI.

Uu­sien va­lo­jen ja mui­den uu­sien va­ki­o­va­rus­tei­den li­säk­si uu­te­na va­ki­o­va­rus­tee­na on myös kes­ki­tur­va­tyy­ny, joka si­jait­see kul­jet­ta­jan is­tui­mes­sa. Tör­mäys­ti­lan­tees­sa se avau­tuu etuis­tuin­ten kes­kel­le ja es­tää esi­mer­kik­si mah­dol­lis­ta pää­kon­tak­tia kul­jet­ta­jan ja etuis­tui­men mat­kus­ta­jan vä­lil­lä si­vut­tai­ses­sa tör­mäys­ti­lan­tees­sa.

Volkswagen

Toi­nen uu­si tur­val­li­suu­so­mi­nai­suus on si­vu­tur­va­vyön ki­ris­tin, joka ki­ris­tää tur­va­vyö­tä si­vut­tais­suun­nas­sa lan­ti­on koh­dal­la. Va­ki­o­va­rus­tei­ta ovat myös 6,5-tuu­mai­nen mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mä, il­mas­toin­ti, Blu­e­tooth- ja App-Con­nect-lii­tän­nät sekä säh­kö­käyt­töi­set ja läm­mi­tet­tä­vät ul­ko­pei­lit.

R-Line-va­rus­te­lu­ta­so puo­les­taan li­sää Po­loon ur­hei­lul­li­sia omi­nai­suuk­sia. R-Line-va­rus­te­lu­ta­so tuo mu­ka­naan mm. 8” in­fo­tain­ment-jär­jes­tel­män, eri­lai­sen is­tuin­ma­te­ri­aa­lin, Art­Ve­lours- mic­rof­lee­ce-ver­hoi­lun ja lan­gat­to­man App-Con­nect-äly­pu­he­lin­lii­tän­nän, Tra­vel As­sist -jär­jes­tel­män ja 16” alu­mii­ni­van­teet sekä ul­ko­nä­köön vai­kut­ta­via te­ki­jöi­tä, ku­ten omat R-Line-pus­ku­rit.

Ul­ko­vä­re­jä on saa­ta­vil­la kah­dek­san, jois­ta nel­jä voi­daan yh­dis­tää mus­taan kat­toon. Li­sä­va­rus­teil­la Po­los­ta voi luo­da oman­lai­sen­sa. Saa­ta­vil­la on mm. pa­no­raa­ma­kat­to­luuk­ku, IQ.LIGHT-led-mat­rii­si­a­jo­va­lot, 10,25” Di­gi­tal Cock­pit Pro -mit­ta­ris­to, 9,2” Dis­co­ver Pro -mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mä, avai­me­ton lu­ki­tus ja käyn­nis­tys Key­less Ac­cess, ur­hei­lul­li­nen alus­ta (-15 mm) ja ajop­ro­fii­lin va­lin­ta.

Nel­jä 3-sy­lin­te­ris­tä moot­to­ria

Uu­dis­tet­tuun Po­loon on va­lit­ta­vis­sa kol­me eri te­hois­ta ben­sii­ni­moot­to­ri­vaih­to­eh­toa ja yk­si TGI-kaa­su­ver­sio. Volks­wa­gen Polo on ai­na etu­ve­toi­nen.

Ben­sii­ni­moot­to­rit ovat saa­ta­vil­la ma­nu­aa­li­vaih­tei­se­na te­ho­luo­kis­sa 59 kW (80 hv), 70 kW (95 hv) ja 81 kW (110 hv). Po­lon 70 kW:n ver­sio on saa­ta­vil­la myös seit­sen­vaih­tei­sel­la DSG-au­to­maat­ti­vaih­teis­tol­la, 81 kW:n ver­sio on puo­les­taan ai­na va­rus­tet­tu DSG-au­to­maat­ti­vaih­teis­tol­la.

Volkswagen

Li­säk­si Polo on saa­ta­vil­la TGI-kaa­su­ver­si­o­na (maa-/bi­o­kaa­su). Po­lon 1,0 TGI -moot­to­rin teho on 66 kW (90 hv) ja vään­tö 160 Nm. Kaik­ki moot­to­rit ovat kol­mi­sy­lin­te­ri­siä ja ka­pa­si­teet­ti on 999 cm. Po­lon 70 kW ja 81 kW -moot­to­reis­sa on tur­bo­ah­din.

Myö­hem­min saa­ta­vil­le tu­lee myös Polo GTI, jon­ka moot­to­rin teho on 152 kW (210 hv).

Volks­wa­gen Polo pe­rus­tuu MQB A0 -alus­ta­ra­ken­tee­seen. Sen mit­ta­suh­teet ovat py­sy­neet lä­hes sa­moi­na. Po­lol­la on pi­tuut­ta 4 053 mm, le­veyt­tä 1 751 ja kor­keut­ta 1 446. Ak­se­li­vä­li on py­sy­nyt sa­ma­na ja on 2 564 mm. Ta­va­ra­ti­laa on 351 lit­raa.

Suo­mes­sa uu­dis­tu­neen Volks­wa­gen Po­lon myyn­ti al­kaa ke­säl­lä ja en­sim­mäi­set yk­si­löt saa­pu­vat Volks­wa­gen-jäl­leen­myy­jil­le syk­syl­lä.

VW-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Ensipuraisu uudesta Audi Q3:sta

Auto Bild.Uutiset

Ensipuraisu uudesta Audi Q3:sta

Auto Bild.Uutiset

Autoliitto

Helsingin kaavailema poltto­moot­to­ri­kielto aiheuttaisi ongelmia

Auto Bild.Uutiset

Autoliitto

Helsingin kaavailema poltto­moot­to­ri­kielto aiheuttaisi ongelmia

Auto Bild.Uutiset

J. Rinta-Jouppi OY

Tällaisia autoja yli 65-vuotiaat ostavat

Auto Bild.Uutiset

J. Rinta-Jouppi OY

Tällaisia autoja yli 65-vuotiaat ostavat

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU