Täysin uusi Hyundai Kona on tarjolla neljänä versiona: täyssähköisenä (EV), hybridinä (HEV), polttomoottoriversiona (ICE) sekä urheilullisina N Line -versioina.
Hyundai
Uusi Hyundai Kona: Paljastetaan lähikuukausina
Uuden sukupolven Hyundai Konan suunnittelun lähtökohtana on toiminut täyssähköinen versio, josta on ammennettu vaikutteet koko Kona-malliston kaikkiin voimansiirtoversioihin. Täysin uusi Kona tarjoaa jatkossa ratkaisun yhä useampaan tarpeeseen täyssähköisellä, polttomoottori-, hybridi- ja urheilullisemmilla N Line -versioilla. Kona-mallit jakavat saman arkkitehtuurin, mutta niillä jokaisella on oma ainutlaatuinen tyylinsä.
Hyundai Motor Company julkisti täyssähköautomallista inspiraationsa saaneen, futuristista suunnittelua edustavan uuden sukupolven Hyundai Konan.
Täysin uusi Hyundai Kona on tarjolla neljänä versiona: täyssähköisenä (EV), hybridinä (HEV), polttomoottoriversiona (ICE) sekä urheilullisina N Line -versioina.
Koko Hyundai Kona -mallistoa yhdistää sama alustaratkaisu, mutta jokainen malli on saanut oman ainutlaatuisen tyylinsä.
Täysin uudella Hyundai Konalla Hyundai Motor on vahvistaa sitoutumistaan tulevaisuuden kestävään liikkumiseen ja teknologiavetoiseen suunnitteluun.
Enemmän tilaa, parempi näkyvyys
Uuden sukupolven Hyundai Kona on kasvanut kokoa, mutta säilyttää silti SUV-luonteensa ja rohkean muotoilunsa. Sisustan ratkaisuja on kehitetty edeltäjämallia kuljettajakeskeisemmiksi ja näkymää tielle parannettu.
Koko Hyundai Kona -mallistoa yhdistää sama alustaratkaisu, mutta jokainen malli on saanut oman ainutlaatuisen tyylinsä.
Hyundai
Toisin kuin useimmissa eri voimansiirtoversioina tarjolla olevissa ajoneuvoissa, uuden Hyundai Konan suunnittelu aloitettiin täyssähköversion suunnittelusta, joka sitten mukautettiin polttomoottori- ja hybridimallien suunnitteluun.
Hyundai
Uutuuden pituus on 4 355 mm:ä, mikä on 150 mm pidempi kuin edellisen sukupolven Hyundai Konassa. Leveyssuunnassa Hyundai Kona on kasvanut 25 mm ja akseliväli 60 mm.
Toisin kuin useimmissa eri voimansiirtoversioina tarjolla olevissa ajoneuvoissa, uuden Hyundai Konan suunnittelu aloitettiin täyssähköversion suunnittelusta, joka sitten mukautettiin polttomoottori- ja hybridimallien suunnitteluun.
Tämän epätavallisen lähestymistavan ansiosta Hyundai pystyi tuomaan tekniikkakeskeisen suunnittelun kaikkiin Hyundai Kona -versioihin. Yhteisestä arkkitehtuurista huolimatta kaikissa Hyundai Kona -malleissa on oma, erottuva futuristinen tyylinsä.
Täysin uuden Hyundai Konan persoonallinen keula antaa viitteitä mallin aerodynaamisesta suorituskyvystä. Auton tehokkuutta korostaa etuosan levyiseksi venytetty tunnistettava Seamless Horizon Lamp -valonauha, joka on täyssähköversiossa toteutettu Hyundain sähköautoille tunnusomaisin pikselivaloin.
Futuristisesta ulkonäöstään huolimatta täysin uusi Hyundai Kona ei unohda myöskään SUV-luonnettaan. Siitä muistuttavat pyöränkaarien muotoilu sekä ajo- ja takavalot.
Hyundai Konan muotoilu on täynnä linjakkaita pintoja. Kylkien terävät vinottaiset muodot yhdistyvät vyötärölinjan satiinikromilistalla takaspoileriin asti luoden koko auton ympäri kietoutuvan linjan. Takaosassa on toinenkin pikselivaloin toteutettu horisontaalinen valolinja sekä korkealle spoilerin satiinikromilistaan saumattomasti integroitu jarruvalo.
Muotoilussa on paljon voimalinjan mukaan vaihtuvia yksityiskohtia. Esimerkiksi täyssähköisen Hyundai Konan muotoilussa toistuu pikseliteema niin keulassa kuin auton takaosassa sekä 19-tuumaisissa kevytmetallivanteissa.
Polttomoottori- ja hybridimallit jakavat puolestaan voimakkaan ja rohkeasti muotoillun puskurin ja mustalla värityksellä korostetut pyöränkotelot.
N Line -versiot ovat puolestaan saaneet dynaamista ilmettä muun muassa mustalla katolla ja peilinkoteloilla, siipimäisellä takaspoilerilla, aggressiivisemmalla etu- ja takaosien muotoilulla, erottuvilla 19 tuuman kevytmetallivanteilla, tuplapakoputkilla sekä hopeanvärisillä sivuhelmoilla.
Käytännöllisiä, kuljettajalähtöisiä ominaisuuksia
Täysin uuden Hyundai Konan aiempaa suuremmat sisätilat tarjoavat käytännöllisiä ominaisuuksia ja kehittyneen ajokokemuksen monenlaisiin tarpeisiin. Täyssähköauton ehdoilla suunniteltu arkkitehtuuri kätkee sisälleen urheilullisen ilmeen.
Shift-by-Wire-vaihteenvalitsin on siirretty uudessa Hyundai Konassa keskikonsolista ohjauspyörän taakse Hyundai Ioniq -sähköautomallistosta tutulla tavalla, mikä vapauttaa lisää tilaa tavaroille keskikonsolissa.
Hyundai
Sisätilojen keveää ja leveää ilmettä korostaa kojelaudan kelluva yläosan muotoilu tarjoten monikäyttöiset tilat niin kuljettajalle kuin matkustajille.
Kahdesta 12,3 tuuman näytöstä yhdistetty leveä kelluvaksi muotoiltu näyttömoduuli viestii auton teknisestä edistyksellisyydestä. Ambient-tunnelmavalaistus parantaa sekä käyttökokemusta että mukavuutta.
Shift-by-Wire-vaihteenvalitsin on siirretty uudessa Hyundai Konassa keskikonsolista ohjauspyörän taakse Hyundai Ioniq -sähköautomallistosta tutulla tavalla, mikä vapauttaa lisää tilaa tavaroille keskikonsolissa.
Toisen istuinrivin uusi muotoilu vahvistaa Hyundai Konan 2000-luvun SUV-mallin estetiikkaa maksimoiden käytettävyyden ja mukavuuden. Myös tavaratilaa on uutuusmallissa kasvatettu merkittävästi.
Lisää yksityiskohtia täysin uudesta Hyundai Konasta paljastetaan lähikuukausina.
Hyundai-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.
Polestar
Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.
Polestar
VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.
Automobili Pininfarina
VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.
Automobili Pininfarina
Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.
Rolls-Royce Motor Cars
Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.
Rolls-Royce Motor Cars
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!
Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla
Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!
Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa
Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybridivoimalinja vuosimalliin 2024
Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteistyökumppaneidensa kanssa
Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka
Auto Bild 7/2023 on kaupoissa
1974 Hyundai Pony Concept: Huikean nykyaikaisen näköinen konseptiurheiluauto entisöitiin
Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla
Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli
Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu
Koeajossa Dacia Sandero TCe 90 A Comfort: Pirteä perusauto
Koeajossa Fiat 500 La Prima HB 118 hv 42 kWh: Ilman käyntimurinaa
Koeajossa Hyundai Santa Fe Plug-In 1.6 T-GDI 265 hv 4WD 6AT Premium: Amerikan malliin
Ensikoeajossa Renault Arkana E-Tech 145 Hybrid Intens: Kahdenlainen näkemys
Koeajossa Mercedes-Benz Sprinter: Suuri ja mahtava
Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G 100th Anniversary MT: Juhlapainos
Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Vahvistin joka myös näyttää hyvältä
Amphion Krypton3X
Taitelija Sanni Olasvuorella on vaihtuva taidenäyttely värikkään kotinsa seinillä
Chordilta TT-sarjan päätevahvistin
Iso alkusoitto Liettuasta
Valoa heijastamaton
Todellisen legendan paluu
Chordin ultimaattinen vahvistin
Legendan paluu
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!
Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla
Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!
Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa
Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybridivoimalinja vuosimalliin 2024
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
KOEAJOT
Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla
Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli
Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu
Koeajossa Dacia Sandero TCe 90 A Comfort: Pirteä perusauto
Koeajossa Fiat 500 La Prima HB 118 hv 42 kWh: Ilman käyntimurinaa
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!
Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!
Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa
Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybridivoimalinja vuosimalliin 2024
Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteistyökumppaneidensa kanssa
Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka
Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa
Mitsubishin suomalainen työntekijä valittiin uskomattomaan Dakar-seikkailuun!
Renault: Ensiesittelee tulevan Coupe-SUV -luokan lippulaivansa Pariisin ilmailunäytöksessä kesäkuussa
Uuden sukupolven Škoda Kodiaq ja Škoda Superb: Napapiirillä äärikylmien olosuhteiden testeissä
LUETUIMMAT
Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybridivoimalinja vuosimalliin 2024
Škoda: Julkaisi ensimmäiset kuvat uusista Superb Liftback- ja Combi-malleista, sekä uudesta Kodiaqista
Volvo XC60 Black Edition: Erikoisversio saapui
Mercedes-Benz E-sarja: Pistokeladattavilla hybrideillä jopa 115 kilometriä sähköllä
Täyssähköinen Cupra Tavascan: Takavetoisena ja nelivetoisena yli 500 km toimintamatka – näyttävä tuotantomalli tulossa myyntiin Suomessa 2024
Opel Grandland GSe 300 PHEV AWD A8: Urheilullinen nelivetoinen katumaasturi myynnissä yhtenä varustetasona
Renault Austral: Kadjarin ja Koleosin seuraaja
Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu
Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka
Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN