Täysin uusi Hyundai Kona on tarjolla neljänä versiona: täyssähköisenä (EV), hybridinä (HEV), polttomoottoriversiona (ICE) sekä urheilullisina N Line -versioina.

Täysin uusi Hyundai Kona on tarjolla neljänä versiona: täyssähköisenä (EV), hybridinä (HEV), polttomoottoriversiona (ICE) sekä urheilullisina N Line -versioina.

Hyundai

Uusi Hyundai Kona: Paljastetaan lähikuukausina

Uuden sukupolven Hyundai Konan suunnittelun lähtökohtana on toiminut täyssähköinen versio, josta on ammennettu vaikutteet koko Kona-malliston kaikkiin voiman­siir­to­ver­si­oihin. Täysin uusi Kona tarjoaa jatkossa ratkaisun yhä useampaan tarpeeseen täyssähköisellä, polttomoottori-, hybridi- ja urhei­lul­li­sem­milla N Line -versioilla. Kona-mallit jakavat saman arkkitehtuurin, mutta niillä jokaisella on oma ainutlaatuinen tyylinsä.

Auto Bild.Uutiset

Hy­un­dai Mo­tor Com­pa­ny jul­kis­ti täys­säh­kö­au­to­mal­lis­ta ins­pi­raa­ti­on­sa saa­neen, fu­tu­ris­tis­ta suun­nit­te­lua edus­ta­van uu­den su­ku­pol­ven Hy­un­dai Ko­nan.

Täy­sin uu­si Hy­un­dai Kona on tar­jol­la nel­jä­nä ver­si­o­na: täys­säh­köi­se­nä (EV), hyb­ri­di­nä (HEV), polt­to­moot­to­ri­ver­si­o­na (ICE) sekä ur­hei­lul­li­si­na N Line -ver­si­oi­na.

Koko Hy­un­dai Kona -mal­lis­toa yh­dis­tää sama alus­ta­rat­kai­su, mut­ta jo­kai­nen mal­li on saa­nut oman ai­nut­laa­tui­sen tyy­lin­sä.

Täy­sin uu­del­la Hy­un­dai Ko­nal­la Hy­un­dai Mo­tor on vah­vis­taa si­tou­tu­mis­taan tu­le­vai­suu­den kes­tä­vään liik­ku­mi­seen ja tek­no­lo­gi­a­ve­toi­seen suun­nit­te­luun.

Enem­män ti­laa, pa­rem­pi nä­ky­vyys

Uu­den su­ku­pol­ven Hy­un­dai Kona on kas­va­nut ko­koa, mut­ta säi­lyt­tää sil­ti SUV-luon­teen­sa ja roh­ke­an muo­toi­lun­sa. Si­sus­tan rat­kai­su­ja on ke­hi­tet­ty edel­tä­jä­mal­lia kul­jet­ta­ja­kes­kei­sem­mik­si ja nä­ky­mää tiel­le pa­ran­net­tu.

Koko Hyundai Kona -mallistoa yhdistää sama alustaratkaisu, mutta jokainen malli on saanut oman ainutlaatuisen tyylinsä.

Koko Hyundai Kona -mallistoa yhdistää sama alustaratkaisu, mutta jokainen malli on saanut oman ainutlaatuisen tyylinsä.

Hyundai

Toisin kuin useimmissa eri voimansiirtoversioina tarjolla olevissa ajoneuvoissa, uuden Hyundai Konan suunnittelu aloitettiin täyssähköversion suunnittelusta, joka sitten mukautettiin polttomoottori- ja hybridimallien suunnitteluun.

Toisin kuin useimmissa eri voimansiirtoversioina tarjolla olevissa ajoneuvoissa, uuden Hyundai Konan suunnittelu aloitettiin täyssähköversion suunnittelusta, joka sitten mukautettiin polttomoottori- ja hybridimallien suunnitteluun.

Hyundai

Uu­tuu­den pi­tuus on 4 355 mm:ä, mikä on 150 mm pi­dem­pi kuin edel­li­sen su­ku­pol­ven Hy­un­dai Ko­nas­sa. Le­veys­suun­nas­sa Hy­un­dai Kona on kas­va­nut 25 mm ja ak­se­li­vä­li 60 mm.

Toi­sin kuin useim­mis­sa eri voi­man­siir­to­ver­si­oi­na tar­jol­la ole­vis­sa ajo­neu­vois­sa, uu­den Hy­un­dai Ko­nan suun­nit­te­lu aloi­tet­tiin täys­säh­kö­ver­si­on suun­nit­te­lus­ta, joka sit­ten mu­kau­tet­tiin polt­to­moot­to­ri- ja hyb­ri­di­mal­lien suun­nit­te­luun.

Tä­män epä­ta­val­li­sen lä­hes­ty­mis­ta­van an­si­os­ta Hy­un­dai pys­tyi tuo­maan tek­niik­ka­kes­kei­sen suun­nit­te­lun kaik­kiin Hy­un­dai Kona -ver­si­oi­hin. Yh­tei­ses­tä ark­ki­teh­tuu­ris­ta huo­li­mat­ta kai­kis­sa Hy­un­dai Kona -mal­leis­sa on oma, erot­tu­va fu­tu­ris­ti­nen tyy­lin­sä.

Täy­sin uu­den Hy­un­dai Ko­nan per­soo­nal­li­nen keu­la an­taa viit­tei­tä mal­lin ae­ro­dy­naa­mi­ses­ta suo­ri­tus­ky­vys­tä. Au­ton te­hok­kuut­ta ko­ros­taa etuo­san le­vyi­sek­si ve­ny­tet­ty tun­nis­tet­ta­va Se­am­less Ho­ri­zon Lamp -va­lo­nau­ha, joka on täys­säh­kö­ver­si­os­sa to­teu­tet­tu Hy­un­dain säh­kö­au­toil­le tun­nu­so­mai­sin pik­se­li­va­loin.

Fu­tu­ris­ti­ses­ta ul­ko­nä­ös­tään huo­li­mat­ta täy­sin uu­si Hy­un­dai Kona ei unoh­da myös­kään SUV-luon­net­taan. Sii­tä muis­tut­ta­vat pyö­rän­kaa­rien muo­toi­lu sekä ajo- ja ta­ka­va­lot.

Hy­un­dai Ko­nan muo­toi­lu on täyn­nä lin­jak­kai­ta pin­to­ja. Kyl­kien te­rä­vät vi­not­tai­set muo­dot yh­dis­ty­vät vyö­tä­rö­lin­jan sa­tii­nik­ro­mi­lis­tal­la ta­kas­poi­le­riin as­ti luo­den koko au­ton ym­pä­ri kie­tou­tu­van lin­jan. Ta­ka­o­sas­sa on toi­nen­kin pik­se­li­va­loin to­teu­tet­tu ho­ri­son­taa­li­nen va­lo­lin­ja sekä kor­ke­al­le spoi­le­rin sa­tii­nik­ro­mi­lis­taan sau­mat­to­mas­ti in­teg­roi­tu jar­ru­va­lo.

Muo­toi­lus­sa on pal­jon voi­ma­lin­jan mu­kaan vaih­tu­via yk­si­tyis­koh­tia. Esi­mer­kik­si täys­säh­köi­sen Hy­un­dai Ko­nan muo­toi­lus­sa tois­tuu pik­se­li­tee­ma niin keu­las­sa kuin au­ton ta­ka­o­sas­sa sekä 19-tuu­mai­sis­sa ke­vyt­me­tal­li­van­teis­sa.

Polt­to­moot­to­ri- ja hyb­ri­di­mal­lit ja­ka­vat puo­les­taan voi­mak­kaan ja roh­ke­as­ti muo­toil­lun pus­ku­rin ja mus­tal­la vä­ri­tyk­sel­lä ko­ros­te­tut pyö­rän­ko­te­lot.

N Line -ver­si­ot ovat puo­les­taan saa­neet dy­naa­mis­ta il­met­tä muun mu­as­sa mus­tal­la ka­tol­la ja pei­lin­ko­te­loil­la, sii­pi­mäi­sel­lä ta­kas­poi­le­ril­la, ag­g­res­sii­vi­sem­mal­la etu- ja ta­ka­o­sien muo­toi­lul­la, erot­tu­vil­la 19 tuu­man ke­vyt­me­tal­li­van­teil­la, tup­la­pa­ko­put­kil­la sekä ho­pe­an­vä­ri­sil­lä si­vu­hel­moil­la.

Käy­tän­nöl­li­siä, kul­jet­ta­ja­läh­töi­siä omi­nai­suuk­sia

Täy­sin uu­den Hy­un­dai Ko­nan ai­em­paa suu­rem­mat si­sä­ti­lat tar­jo­a­vat käy­tän­nöl­li­siä omi­nai­suuk­sia ja ke­hit­ty­neen ajo­ko­ke­muk­sen mo­nen­lai­siin tar­pei­siin. Täys­säh­kö­au­ton eh­doil­la suun­ni­tel­tu ark­ki­teh­tuu­ri kät­kee si­säl­leen ur­hei­lul­li­sen il­meen.

Shift-by-Wire-vaihteenvalitsin on siirretty uudessa Hyundai Konassa keskikonsolista ohjauspyörän taakse Hyundai Ioniq -sähköautomallistosta tutulla tavalla, mikä vapauttaa lisää tilaa tavaroille keskikonsolissa.

Shift-by-Wire-vaihteenvalitsin on siirretty uudessa Hyundai Konassa keskikonsolista ohjauspyörän taakse Hyundai Ioniq -sähköautomallistosta tutulla tavalla, mikä vapauttaa lisää tilaa tavaroille keskikonsolissa.

Hyundai

Si­sä­ti­lo­jen ke­ve­ää ja le­ve­ää il­met­tä ko­ros­taa ko­je­lau­dan kel­lu­va ylä­o­san muo­toi­lu tar­jo­ten mo­ni­käyt­töi­set ti­lat niin kul­jet­ta­jal­le kuin mat­kus­ta­jil­le.

Kah­des­ta 12,3 tuu­man näy­tös­tä yh­dis­tet­ty le­veä kel­lu­vak­si muo­toil­tu näyt­tö­mo­duu­li vies­tii au­ton tek­ni­ses­tä edis­tyk­sel­li­syy­des­tä. Am­bient-tun­nel­ma­va­lais­tus pa­ran­taa sekä käyt­tö­ko­ke­mus­ta et­tä mu­ka­vuut­ta.

Shift-by-Wire-vaih­teen­va­lit­sin on siir­ret­ty uu­des­sa Hy­un­dai Ko­nas­sa kes­ki­kon­so­lis­ta oh­jaus­pyö­rän taak­se Hy­un­dai Io­niq -säh­kö­au­to­mal­lis­tos­ta tu­tul­la ta­val­la, mikä va­paut­taa li­sää ti­laa ta­va­roil­le kes­ki­kon­so­lis­sa.

Toi­sen is­tuin­ri­vin uu­si muo­toi­lu vah­vis­taa Hy­un­dai Ko­nan 2000-lu­vun SUV-mal­lin es­te­tiik­kaa mak­si­moi­den käy­tet­tä­vyy­den ja mu­ka­vuu­den. Myös ta­va­ra­ti­laa on uu­tuus­mal­lis­sa kas­va­tet­tu mer­kit­tä­väs­ti.

Li­sää yk­si­tyis­koh­tia täy­sin uu­des­ta Hy­un­dai Ko­nas­ta pal­jas­te­taan lä­hi­kuu­kau­si­na.

Hy­un­dai-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

Atradius

Luotto­va­kuu­tu­syhtiö Atradius arvioi: EU:n uudet tariffit kasvattavat kauppasodan uhkaa ja sähköautojen hintaa

Auto Bild.Uutiset
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

Atradius

Luotto­va­kuu­tu­syhtiö Atradius arvioi: EU:n uudet tariffit kasvattavat kauppasodan uhkaa ja sähköautojen hintaa

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN