Suomessa Audi A3 Sportback TFSI e -malliston myynti alkaa lokakuussa 2024.

Suomessa Audi A3 Sportback TFSI e -malliston myynti alkaa lokakuussa 2024.

Audi

Uusi ladattava hybridi Audi A3 Sportback TFSI e: Sähköinen toimintamatka yli kaksinkertaistui jopa 143 kilometriin - myynti alkaa Suomessa lokakuussa

Uusi Audi A3 Sportback TFSI e on varustettu tehokkaammalla suurjän­ni­te­a­kulla, jonka ansiosta mallin sähköinen toimintamatka yli kaksinkertaistui, jopa 143 kilometriin. Älykäs ajonhallinta ja jopa 50 kW:n DC-pikalataus parantavat sähköistä ajokokemusta. Saatavilla on kaksi tehoversiota: 150 kW (204 hv) ja urheilullinen ladattava hybridi 200 kW (272 hv) teholla.

Auto Bild.Uutiset

Au­di A3 Sport­back TFSI e on lä­pi­käy­nyt kat­ta­van tek­no­lo­gi­a­päi­vi­tyk­sen: ak­ku­ka­pa­si­teet­ti on suu­rem­pi, mah­dol­li­suus DC-la­tauk­seen pi­ka­la­tau­sa­se­mil­la ja säh­köi­nen toi­min­ta­mat­ka jopa 143 ki­lo­met­riä (WLTP).

Äly­käs ajon­hal­lin­ta var­mis­taa eri­no­mai­sen ta­lou­del­li­suu­den, kor­ke­an lii­ke-ener­gi­an­tal­tee­not­to­suo­ri­tus­ky­vyn ja pai­kal­li­ses­ti pääs­töt­tö­män ajon pit­kil­lä­kin mat­koil­la jo­ka­päi­väi­ses­sä käy­tös­sä. La­dat­ta­vas­sa hyb­ri­dis­sä yh­dis­ty­vät dy­naa­mi­nen ajet­ta­vuus ja mu­ka­vuus.

Au­di esit­te­li ke­vääl­lä kat­ta­van uu­dis­tuk­sen Au­di A3- ja S3-mal­lei­hin, mu­kaan lu­kien uu­si Au­di A3 al­lst­reet -mal­li.

Nyt näi­tä seu­raa ai­em­paa ta­lou­del­li­sem­pi ja suo­ri­tus­ky­kyi­sem­pi la­dat­ta­va hyb­ri­di, Au­di A3 Sport­back TFSI e.

Uu­si ben­sii­ni­tur­bo ja op­ti­moi­tu säh­kö­moot­to­ri

Uu­si ben­sii­ni­tur­bo sekä suu­rem­mal­la te­ho­ti­hey­del­lä va­rus­tet­tu säh­kö­moot­to­ri ovat voi­man­siir­ron yti­mes­sä.

Ben­sii­ni­moot­to­ri 1.5 TFSI evo2 kor­vaa ai­em­man 1.4 TFSI:n, ja se tar­jo­aa laa­jan va­li­koi­man huip­pu­tek­ni­siä omi­nai­suuk­sia.

Polt­to­kam­mi­on jääh­dy­tyk­sen op­ti­moin­nin li­säk­si tur­bo­ah­ti­men muut­tu­va tur­bii­ni­ge­o­met­ria ja Mil­le­rin syk­lin sym­bi­oo­si, sekä imu­vent­tii­lien ai­kai­nen sul­ke­mi­nen ta­kaa­vat kor­ke­am­man pu­ris­tus­suh­teen.

Suh­de on nyt 11,5:1 ver­rat­tu­na 10,0:1:een (1.4 TFSI). Tä­män pa­la­misp­ro­ses­sin an­si­os­ta uu­si yk­sik­kö toi­mii erit­täin te­hok­kaas­ti, mikä vä­hen­tää polt­to­ai­neen ku­lu­tus­ta ja pääs­tö­jä. Ruis­ku­tus ta­pah­tuu jopa 350 ba­rin pai­nees­sa.

Suomessa Audi A3 Sportback TFSI e -malliston kohderyhmänä ovat erityisesti työsuhdeautoilijat. Erinomainen vakiovarustelu, jopa 140 km sähköinen toimintamatka, alhaiset CO2-päästöt (7–8 g/km) sekä houkutteleva, alkaen 650 euroa/kk verotusarvo tekevät siitä erittäin kilpailukykyisen vaihtoehdon omassa kokoluokassaan.

Suomessa Audi A3 Sportback TFSI e -malliston kohderyhmänä ovat erityisesti työsuhdeautoilijat. Erinomainen vakiovarustelu, jopa 140 km sähköinen toimintamatka, alhaiset CO2-päästöt (7–8 g/km) sekä houkutteleva, alkaen 650 euroa/kk verotusarvo tekevät siitä erittäin kilpailukykyisen vaihtoehdon omassa kokoluokassaan.

Audi

Malliston huipulta löytyvän urheilullisen Audi A3 Sportback 45 TFSI e S linen hybridivoimalinja tuottaa tehoa vaikuttavat 200 kW (272 hv).

Malliston huipulta löytyvän urheilullisen Audi A3 Sportback 45 TFSI e S linen hybridivoimalinja tuottaa tehoa vaikuttavat 200 kW (272 hv).

Audi

Ver­tai­lun vuok­si 1.4 TFSI saa­vut­ti mak­si­mi­pai­neen 200 bar. Plas­ma­pääl­lys­tei­set sy­lin­te­ri­vai­pat vä­hen­tä­vät si­säis­tä kit­kaa uu­des­sa moot­to­ris­sa. Män­nät, jois­sa on va­le­tut jääh­dy­tys­ka­na­vat, op­ti­moi­vat pa­la­mi­sen.

Säh­kös­tä huo­leh­ti­va kes­to­mag­neet­ti­synk­ro­ni­moot­to­ri tuot­taa nyt te­hoa 85 kW ja vään­töä 330 Nm.

Edel­tä­jän­sä ta­paan se on in­teg­roi­tu 6-vaih­tei­sen S tro­nic -vaih­teis­ton ko­te­loon, joka on nyt va­rus­tet­tu jä­re­äm­mäl­lä vaih­teis­to­laa­ke­ril­la, jot­ta se sel­viy­tyy jär­jes­tel­män suu­rem­mas­ta te­hos­ta.

Se siir­tää vään­tö­mo­men­tin kah­des­ta moot­to­ris­ta etu­ak­se­lil­le. Kak­sois­kyt­kin­vaih­teis­ton säh­köi­nen öl­jy­pump­pu var­mis­taa vaih­tei­den vaih­don ja öl­jyn­syö­tön myös sil­loin, kun TFSI on ti­la­päi­ses­ti kyt­ket­ty pois pääl­tä.

Kor­ke­a­jän­ni­te­mo­duu­lien ak­ku­ka­pa­si­teet­ti ja ener­gi­a­si­säl­tö kak­sin­ker­tais­tui­vat

Kor­ke­a­jän­ni­te­a­kun brut­to­ka­pa­si­teet­ti on nyt 25,7 kWh, jo­ten se on lä­hes kak­sin­ker­tais­tu­nut, kun taas mi­tat ovat lä­hes ident­ti­siä edel­tä­jä­mal­lin kans­sa. Net­to­lu­ke­ma on 19,7 kWh.

Sen 96 pris­maat­tis­ta ken­noa, jot­ka on ja­et­tu nel­jään mo­duu­liin, va­ras­toi­vat lä­hes 50 pro­sent­tia enem­män ener­gi­aa kuin en­nen: op­ti­moi­dun ken­no­ke­mi­an ja pa­rem­man pa­ke­tin an­si­os­ta mo­duu­lien la­taus­mää­rä on nyt 73 Ah, ai­kai­sem­man 37 Ah si­jaan.

Au­din asi­an­tun­ti­jat ovat näin kas­vat­ta­neet säh­köi­sen toi­min­ta­mat­kan jopa 143 ki­lo­met­riin WLTP-syk­lis­sä.

Eril­li­sen jääh­dy­tys­pii­rin avul­la var­mis­te­taan, et­tä akun läm­pö­ti­la py­syy op­ti­maa­li­sel­la alu­eel­la.

Enem­män te­hoa ur­hei­lul­li­seen A3 Sport­back 45 TFSI e -ver­si­oon

Au­di tuo mark­ki­noil­le Au­di A3 Sport­back TFSI e:n kah­te­na eri te­ho­ver­si­o­na: 40 TFSI e ja 45 TFSI e.

Te­hok­kaam­mas­sa ver­si­os­sa 1.5 TFSI evo2 tuot­taa te­hoa 130 kW (177 hv), mikä on 20 kW (27 hv) enem­män kuin en­nen.

Suu­rin vään­tö­mo­ment­ti 250 Nm on käy­tet­tä­vis­sä kier­ro­sa­lu­eel­la 1500-4000 r/min.

Yh­des­sä säh­kö­moot­to­rin kans­sa Au­di A3 Sport­back 45 TFSI e tar­jo­aa yh­teen­sä te­hoa 200 kW (272 hv) ja vään­töä 400 Nm.

Tä­män an­si­os­ta se saa­vut­taa eri­no­mai­sen suo­ri­tus­ky­vyn: kiih­ty­vyys 0-100 km/h kes­tää 6,3 se­kun­tia ja huip­pu­no­peus on 237 km/h.

Pie­nem­mäs­sä ver­si­os­sa polt­to­moot­to­rin teho on 110 kW (150 hv) ja vään­tö­mo­ment­ti on 250 Nm.

Uu­si 1.5 TFSI evo2 ja säh­kö­moot­to­ri tar­jo­a­vat te­hoa 150 kW (204 hv).

Kun ne toi­mi­vat yh­des­sä mak­si­mi­as­teel­la, jär­jes­tel­män vään­tö­mo­ment­ti on 350 Nm.

Au­di A3 Sport­back 40 TFSI e kiih­tyy 0-100 km/h 7,4 se­kun­nis­sa, ja ky­ke­nee 225 km/h huip­pu­no­peu­teen.

Mo­lem­pien mal­lien pel­käs­tään säh­köl­lä ajet­ta­va huip­pu­no­peus on 140 km/h.

Äly­käs ajon­hal­lin­ta ta­kaa mak­si­maa­li­sen ta­lou­del­li­suu­den

Kom­pak­tin ko­ko­luo­kan la­dat­ta­van hyb­ri­din ajon­hal­lin­ta on suun­ni­tel­tu kor­ke­aan hyö­ty­suh­tee­seen. Au­to käyn­nis­tyy ai­na säh­köl­lä, -28°C as­ti.

Kul­jet­ta­ja voi hal­li­ta säh­kö­käyt­töä eril­li­sel­lä EV-pai­nik­keel­la tai va­lit­se­mal­la sen MMI:stä, jol­loin au­to toi­mii, ku­ten täys­säh­kö­au­to.

Au­to Hyb­rid -ti­las­sa, joka on en­si­si­jai­nen toi­min­ta­ti­la, polt­to­moot­to­ri ja säh­kö­moot­to­ri ja­ka­vat työn älyk­kääs­ti – puh­taas­ti säh­köl­lä aje­taan al­hai­sis­sa no­peuk­sis­sa, TFSI-moot­to­rin ol­les­sa etu­si­jal­la suu­rem­mis­sa no­peuk­sis­sa – ja usein mo­lem­mat ovat käy­tös­sä yh­des­sä.

Ti­lan­tees­ta riip­pu­en, Au­di A3 Sport­back TFSI e voi rul­la­ta, ja huo­leh­tia jar­ru­tu­se­ner­gi­an tal­tee­no­tos­ta – sekä työn­tö­voi­mas­sa et­tä jar­ru­tuk­ses­sa – tai te­hos­taa ajoa yh­des­sä säh­kö­moot­to­rin ja TFSI:n kans­sa.

Tilanteesta riippuen Audi A3 Sportback TFSI e voi rullata ja huolehtia jarrutusenergian talteenotosta – sekä työntövoimassa että jarrutuksessa – tai tehostaa ajoa yhdessä sähkömoottorin ja TFSI:n kanssa. Lisäksi hybridihallintajärjestelmä pitää akun lataustason tasaisena säästääkseen riittävästi sähköä myöhempää käyttöä varten esimerkiksi vähäpäästöiselle alueelle.

Tilanteesta riippuen Audi A3 Sportback TFSI e voi rullata ja huolehtia jarrutusenergian talteenotosta – sekä työntövoimassa että jarrutuksessa – tai tehostaa ajoa yhdessä sähkömoottorin ja TFSI:n kanssa. Lisäksi hybridihallintajärjestelmä pitää akun lataustason tasaisena säästääkseen riittävästi sähköä myöhempää käyttöä varten esimerkiksi vähäpäästöiselle alueelle.

Audi

Li­säk­si hyb­ri­di­hal­lin­ta­jär­jes­tel­mä pi­tää akun la­taus­ta­son ta­sai­se­na sääs­tääk­seen riit­tä­väs­ti säh­köä myö­hem­pää käyt­töä var­ten esi­mer­kik­si vä­hä­pääs­töi­sel­le alu­eel­le.

Jar­ru­tu­se­ner­gi­an tal­tee­not­to oh­jaus­pyö­rän va­lit­si­mien kaut­ta

Kun kul­jet­ta­ja nos­taa ja­lan kaa­su­pol­ki­mel­ta, Au­di A3 Sport­back TFSI e rul­laa va­paas­ti moot­to­rien ol­les­sa sam­mu­tet­tu­na, tai säh­kö­moot­to­ri tal­ti­oi jar­ru­tu­se­ner­gi­aa yli­käyn­ti­ti­las­sa. Tämä riip­puu ajo­ti­lan­tees­ta.

Jar­ru­tet­ta­es­sa säh­kö­moot­to­ri ot­taa hal­tuun­sa pel­käs­tään hi­das­tu­vuu­den noin 0,3 G:iin as­ti, ja kat­taa si­ten suu­rim­man osan kai­kis­ta jo­ka­päi­väi­sen ajon jar­ru­tusp­ro­ses­seis­ta.

Hyd­rau­li­set pyö­rä­jar­rut ak­ti­voi­tu­vat vas­ta, kun jar­ru­pol­jin­ta pai­ne­taan ko­vem­paa. Siir­ty­mä on lä­hes huo­maa­ma­ton, ja jar­ru­tu­se­ner­gi­an tal­tee­not­to py­syy ak­tii­vi­se­na.

Jar­ru­tet­ta­es­sa säh­kö­moot­to­ri pys­tyy pa­laut­ta­maan jopa 43 kW te­hoa. Täys­säh­köi­siin mal­lei­hin poh­jau­tu­en, oh­jaus­pyö­rän va­lit­si­mia käy­te­tään nyt en­sim­mäis­tä ker­taa oh­jaa­maan jar­ru­tu­se­ner­gi­an tal­tee­not­to­as­tet­ta EV-ajo­ti­las­sa. Op­ti­maa­li­nen ajo­ta­so on ase­tet­tu taus­tal­le.

Enem­män te­hoa kiih­dy­tyk­ses­sä

Au­di A3 Sport­back TFSI e pal­jas­taa ur­hei­lul­li­sen po­ten­ti­aa­lin­sa kak­sois­kyt­kin­vaih­teis­ton ti­las­sa S.

Au­to Hyb­rid -ti­las­sa taa­juus­muut­ta­ja ot­taa käyt­töön täy­den jär­jes­tel­mä­te­hon, ja va­paut­taa te­hos­te­tun te­hon kiih­dy­tys­vai­heis­sa, kick­dow­nin ai­ka­na.

Au­di A3 Sport­back 40 TFSI e:ssa tämä on 40 kW, ja se on käy­tet­tä­vis­sä jopa 15 se­kun­tia - tai ihan­ne­o­lo­suh­teis­sa jopa 18 se­kun­tia.

Au­di A3 Sport­back 45 TFSI e:ssa se on 70 kW jopa kah­dek­san se­kun­nin ajan, kos­ka säh­kö­moot­to­rin täy­tyy tuot­taa enem­män te­hoa, hyö­dyn­tääk­seen koko jär­jes­tel­mä­po­ten­ti­aa­lin.

EV-ti­las­sa au­ton polt­to­moot­to­ri kyt­key­tyy pääl­le myös kick­dow­nin ai­ka­na ja li­sä­te­ho ote­taan käyt­töön.

DC-pi­ka­la­taus­toi­min­to jopa 50 kW:lla

Au­di tar­jo­aa en­sim­mäis­tä ker­taa la­taus­hyb­ri­di­mal­lin DC-la­tauk­sen pi­ka­la­tau­sa­se­mil­la.

Au­di A3 Sport­back TFSI e käyt­tää ta­sa­vir­taa jopa 50 kW te­hol­la ja mah­dol­lis­taa si­ten mu­ka­van mat­kus­ta­mi­sen puh­taas­ti säh­köl­lä. Tämä tar­koit­taa, et­tä 10 pro­sen­tis­ta voi­daan la­da­ta 80 pro­sent­tiin al­le puo­les­sa tun­nis­sa.

Li­säk­si au­toa on mah­dol­lis­ta la­da­ta AC-la­taus­pis­teis­sä, jois­sa on kol­mi­vai­hei­nen la­taus 11 kW:iin as­ti.

La­tausp­ro­ses­si kes­tää noin 2,5 tun­tia.

Tar­vit­ta­va Mode 3 -kaa­pe­li on va­ki­o­na. Au­din oma la­taus­pal­ve­lu Au­di Char­ging tar­jo­aa pää­syn noin 630 000 la­taus­pis­tee­seen 29 Eu­roo­pan maas­sa.

Yh­del­lä kor­til­la voi la­da­ta kä­te­väs­ti siel­lä ja useil­la muil­la pal­ve­lun­tar­jo­a­jil­la.

Eri­tyi­ses­ti sää­det­ty alus­ta

Pe­rin­tei­seen A3-moot­to­riin ver­rat­tu­na ak­se­li­kuor­mi­tuk­sen ja­kau­tu­mi­nen la­dat­ta­vas­sa hyb­ri­dis­sä on hie­man pai­na­vam­pi taka-ak­se­lil­la: etu­ak­se­lil­la 55 pro­sent­tia ja taka-ak­se­lil­la 45 pro­sent­tia. Tämä joh­tuu li­tiu­mi­o­ni­a­kus­ta, joka si­jait­see au­ton lat­ti­an al­la ta­ka­pen­kin alu­eel­la. Jou­si­tus ja vai­men­ti­met on sik­si eri­tyi­ses­ti vi­ri­tet­ty.

Hie­man ko­ro­te­tun jou­si­no­peu­den ja hie­man ur­hei­lul­li­sem­man vai­men­nus­käyt­täy­ty­mi­sen yh­dis­tel­mä ta­kaa kor­ke­an ajo­laa­dun ja dy­na­mii­kan yh­tä­läi­ses­ti. Säh­kö­me­kaa­ni­nen oh­jaus toi­mii her­käs­ti ja an­taa tu­kea ajo­no­peu­des­ta riip­pu­en.

Se tar­jo­aa tar­kan oh­jaus­tun­tu­man suu­ril­la no­peuk­sil­la; au­toa py­sä­köi­des­sään A3 Sport­back TFSI e tun­tuu erit­täin hel­pol­ta kä­si­tel­lä. Li­sä­va­rus­tee­na on saa­ta­vil­la prog­res­sii­vi­nen oh­jaus, jon­ka vä­li­tys­suh­de vaih­te­lee oh­jaus­kul­mas­ta riip­pu­en.

Uu­sia toi­min­to­ja ja ur­hei­lul­li­sia va­rus­tei­ta 45 TFSI e -ver­si­oon

La­dat­ta­vat hyb­ri­di­mal­lit hyö­ty­vät Au­di A3:ssa vuo­den alus­sa esi­tel­lyis­tä in­no­vaa­ti­ois­ta: ur­hei­lul­li­sem­mas­ta tyy­lis­tä, uu­sis­ta de­sign-ele­men­teis­tä ja di­gi­taa­li­ses­ta tar­jon­nas­ta.

En­tis­tä­kin kat­ta­vam­pi va­ki­o­va­rus­te­lu li­sää mu­ka­vuut­ta, ja li­sä­va­rus­tee­na saa­ta­vat päi­vä­a­jo­va­lot va­lo­ku­vi­oil­la ja rää­tä­löi­tä­vä eri toi­min­to­jen li­säys­mah­dol­li­suus ta­kaa­vat kor­ke­an yk­si­löl­li­syy­den.

Mo­lem­pien la­dat­ta­vien hyb­ri­di­mal­lien eri­kois­näy­töt an­ta­vat tie­toa ajos­ta: Au­di vir­tu­al cock­pi­tin graa­fi­ses­ti uu­sit­tu te­ho­mit­ta­ri näyt­tää par­hail­laan käy­tet­tä­vän te­hon, ajo­ti­lan, akun la­taus­ti­lan ja toi­min­ta­mat­kan. MMI-näyt­tö vi­su­a­li­soi myös ener­gi­a­vir­rat.

Suo­mes­sa Au­di A3 Sport­back TFSI e -mal­lis­ton myyn­ti al­kaa lo­ka­kuus­sa 2024

Au­di A3 Sport­back TFSI e -mal­lis­ton myyn­ti käyn­nis­tyy Suo­mes­sa erit­täin kat­ta­vas­ti va­rus­tel­lul­la Au­di A3 Sport­back 40 TFSI e -mal­lil­la, jon­ka hyb­ri­di­voi­ma­lin­ja tuot­taa te­hoa 150 kW (204 hv).

Kat­ta­vaan va­ki­o­va­rus­tuk­seen kuu­luu muun mu­as­sa LED-ajo­va­lot ja ta­ka­va­lot va­rus­tet­tu­na dy­naa­mi­sin vil­kuin, adap­tii­vi­nen va­ki­o­no­peu­den­sää­din, pe­ruu­tus­ka­me­ra, Park As­sist -py­sä­köin­ti­a­vus­tin sekä ur­hei­luis­tui­met kan­gas­ver­hoi­lul­la.

Au­di A3 Sport­back 40 TFSI e mak­saa al­ka­en 45 991 eu­roa ja käyt­tö­e­dun kuu­kau­si­hin­ta on al­ka­en 650 eu­roa/kk.

Vie­lä­kin run­saam­min va­ki­o­va­rus­tel­tu Au­di A3 Sport­back 40 TFSI e Plus -mal­li tar­jo­aa myös 150 kW (204 hv) te­hon, mut­ta li­sää tyy­liä ja mu­ka­vuut­ta alu­mii­ni­so­mis­tein, So­nos pre­mium -ää­nen­tois­to­jär­jes­tel­mäl­lä, Ad­van­ced Key -äly­a­vain­jär­jes­tel­mäl­lä sekä 17" alu­mii­ni­van­teil­la. Au­di A3 Sport­back 40 TFSI e Plus on saa­ta­vil­la al­ka­en-hin­taan 47 994 eu­roa, ja käyt­tö­e­tu on al­ka­en 680 eu­roa/kk.

Mal­lis­ton hui­pul­ta löy­tyy ur­hei­lul­li­nen Au­di A3 Sport­back 45 TFSI e S line, jon­ka hyb­ri­di­voi­ma­lin­ja tuot­taa te­hoa vai­kut­ta­vat 200 kW (272 hv).

S line -mal­lin va­ki­o­va­rus­te­luun kuu­lu­vat yl­lä lis­tat­tu­jen li­säk­si sport­ti­nen S line -ul­ko­nä­kö, mus­ta S line -si­sus­ta kan­gas-/kei­no­nah­ka­ver­hoi­lul­la, Mus­ta Op­tiik­ka Plus -pa­ket­ti, pu­nai­set jar­ru­sa­tu­lat ja sä­vy­te­tyt ta­kaik­ku­nat.

Au­di A3 Sport­back 45 TFSI e S li­nen hin­ta al­ka­en 49 997 eu­roa, ja käyt­tö­e­dun hin­ta on al­ka­en 710 eu­roa/kk.

Suo­mes­sa Au­di A3 Sport­back TFSI e -mal­lis­ton koh­de­ryh­mä­nä ovat eri­tyi­ses­ti työ­suh­de­au­toi­li­jat. Eri­no­mai­nen va­ki­o­va­rus­te­lu, jopa 140 km säh­köi­nen toi­min­ta­mat­ka, al­hai­set CO2-pääs­töt (7–8 g/km) sekä hou­kut­te­le­va, al­ka­en 650 eu­roa/kk ve­ro­tu­sar­vo te­ke­vät sii­tä erit­täin kil­pai­lu­ky­kyi­sen vaih­to­eh­don omas­sa ko­ko­luo­kas­saan.

Mal­lis­to laa­je­nee vie­lä lop­pu­vuo­den 2024 ai­ka­na A3 al­lst­reet 40 TFSI e -mal­lil­la.

Suo­mes­sa Au­di A3 Sport­back TFSI e -mal­lis­ton myyn­ti al­kaa lo­ka­kuus­sa 2024.

Asi­a­ka­sau­to­jen toi­mi­tuk­set al­ka­vat tä­män het­ken ar­vi­on mu­kaan maa­lis­kuun lo­pul­la 2025.

Au­di-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Suomessa Audi A3 Sportback TFSI e -malliston myynti alkaa lokakuussa 2024.

Suomessa Audi A3 Sportback TFSI e -malliston myynti alkaa lokakuussa 2024.

Audi

Uusi ladattava hybridi Audi A3 Sportback TFSI e: Sähköinen toimintamatka yli kaksinkertaistui jopa 143 kilometriin - myynti alkaa Suomessa lokakuussa

Auto Bild.Uutiset
Suomessa Audi A3 Sportback TFSI e -malliston myynti alkaa lokakuussa 2024.

Suomessa Audi A3 Sportback TFSI e -malliston myynti alkaa lokakuussa 2024.

Audi

Uusi ladattava hybridi Audi A3 Sportback TFSI e: Sähköinen toimintamatka yli kaksinkertaistui jopa 143 kilometriin - myynti alkaa Suomessa lokakuussa

Auto Bild.Uutiset
McLaren W1:n suoritusarvot ovat melkoista tasoa: superauto kiihtyy 0-200 km/h 5,8 sekunnissa, sekä 0-300 km/h alle 12,7 sekunnissa.

McLaren W1:n suoritusarvot ovat melkoista tasoa: superauto kiihtyy 0-200 km/h 5,8 sekunnissa, sekä 0-300 km/h alle 12,7 sekunnissa.

McLaren Automotive

Mikä tämä superauto oikein on? Onko se nelivetoinen…? Sen tuplaturbo-V8 kiertää 9200 r/min – ja maksimi järjes­tel­mä­vääntö on 1 340 Nm!

Auto Bild.Superautot
McLaren W1:n suoritusarvot ovat melkoista tasoa: superauto kiihtyy 0-200 km/h 5,8 sekunnissa, sekä 0-300 km/h alle 12,7 sekunnissa.

McLaren W1:n suoritusarvot ovat melkoista tasoa: superauto kiihtyy 0-200 km/h 5,8 sekunnissa, sekä 0-300 km/h alle 12,7 sekunnissa.

McLaren Automotive

Mikä tämä superauto oikein on? Onko se nelivetoinen…? Sen tuplaturbo-V8 kiertää 9200 r/min – ja maksimi järjes­tel­mä­vääntö on 1 340 Nm!

Auto Bild.Superautot
Kia EV4 hatchback

Kia EV4 hatchback

Kia

Uusi Kia EV4 – ensimmäiset kuvat julkistettu

Auto Bild.Uutiset
Kia EV4 hatchback

Kia EV4 hatchback

Kia

Uusi Kia EV4 – ensimmäiset kuvat julkistettu

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN