Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Uudessa Mitsubishi ASX:ssä on Mitsubishille tunnusomainen Dynamic Shield -keulamuotoilu.

Uudessa Mitsubishi ASX:ssä on Mitsubishille tunnusomainen Dynamic Shield -keulamuotoilu.

Mitsubishi

Uusi Mitsubishi ASX: Kehitetty Euroopan markkinoille

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX on asemoitu suoraan Euroopan B-SUV segmentin ytimeen. Uuden Mitsubishi ASX:n (“Active Sports X-over”) tavoitteena on jatkaa edeltävän sukupolven menestystä, jota myytiin Euroopassa lähes 380 000 kappaletta.

Auto Bild.Uutiset
23.12.2022

Eu­roo­pan mark­ki­noil­le ke­hi­tet­ty Mit­su­bis­hi ASX pe­rus­tuu Re­nault-Nis­san-Mit­su­bis­hi Al­li­ans­sin CMF-B alus­taan. Au­to oli en­si­näy­til­lä Suo­mes­sa.

Saa­ta­vil­la on poik­keuk­sel­li­sen laa­ja va­li­koi­ma eri voi­ma­lin­ja­vaih­to­eh­to­ja mu­kaan lu­kien la­dat­ta­va hyb­ri­di (PHEV), täys­hyb­ri­di (HEV) sekä ke­vyt­hyb­ri­di.

Frank Krol, Mit­su­bis­hi Mo­tors Eu­ro­pen toi­mi­tus­joh­ta­ja kom­men­toi:

”Ka­tu­maas­tu­rien myyn­nin kas­vu ja säh­köis­ty­mi­nen ovat tren­dei­nä suo­ras­taan do­mi­noi­via Eu­roo­pan mark­ki­noil­la. Tämä ke­hi­tys­kul­ku jat­kaa kas­vu­aan, ja me jat­kam­me sitä uu­del­la säh­köis­te­tyl­lä ka­tu­maas­tu­ril­lam­me, joka on va­rus­tel­tu edis­tyk­sel­li­sil­lä kul­jet­ta­jaa avus­ta­vil­la jär­jes­tel­mil­lä sekä in­fo- ja viih­de­jär­jes­tel­mil­lä. Voim­me yl­pe­ä­nä to­de­ta Mit­su­bis­hi ASX:n so­pi­van täy­del­li­ses­ti Eu­roo­pan mark­ki­noil­le.”

Dy­na­mic Shield

Uu­des­sa Mit­su­bis­hi ASX:ssä on Mit­su­bis­hil­le tun­nu­so­mai­nen Dy­na­mic Shield -keu­la­muo­toi­lu. Keu­las­sa ko­mei­lee iko­ni­set kol­me ti­mant­tia eli Mit­su­bis­hin logo. Si­vup­ro­fii­lia yh­dis­tää vir­ta­vii­vai­nen si­lu­et­ti sekä har­tei­kas, mut­ta sport­ti­nen muo­toi­lu.

Näi­den li­säk­si Mit­su­bis­hi ASX on va­rus­tel­tu joko 17- tai 18-tuu­mai­sil­la van­teil­la, jot­ka tuo­vat voi­mak­kuut­ta muo­toi­luun.

Värivaihtoehtoja on lanseerauksen yhteydessä tarjolla kuusi, joiden lisäksi korkeimmin varusteltuihin malleihin on mahdollista ottaa kaksivärinen viimeistely mustalla katolla. Tarjolla ovat turboahdettu bensiinimoottori, kevythybridi, täyshybridi sekä ladattava hybridi eri käyttäjien tarpeisiin.

Värivaihtoehtoja on lanseerauksen yhteydessä tarjolla kuusi, joiden lisäksi korkeimmin varusteltuihin malleihin on mahdollista ottaa kaksivärinen viimeistely mustalla katolla. Tarjolla ovat turboahdettu bensiinimoottori, kevythybridi, täyshybridi sekä ladattava hybridi eri käyttäjien tarpeisiin.

Louk At This Media

Mit­su­bis­hi ASX:n ta­ka­o­sa täy­den­tää muo­toi­lun ur­hei­lul­lis­ta ole­mus­ta. Niin etu- kuin ta­ka­va­lot ovat näyt­tä­väs­ti tyy­li­tel­lyt LED-va­lot. Tä­män li­säk­si ta­kap­ro­fii­lin muo­toi­lua täy­den­tää uu­del­leen suun­ni­tel­tu ASX-mal­li­mer­kin­tä sekä Mit­su­bis­hi-teks­ti­lo­go.

Vä­ri­vaih­to­eh­to­ja on lan­see­rauk­sen yh­tey­des­sä tar­jol­la kuu­si, joi­den li­säk­si kor­keim­min va­rus­tel­tui­hin mal­lei­hin on mah­dol­lis­ta ot­taa kak­si­vä­ri­nen vii­meis­te­ly mus­tal­la ka­tol­la.

Mo­ni­puo­li­nen

Uu­sim­mil­la in­fo- ja viih­de­jär­jes­tel­mä tek­no­lo­gi­ol­la va­rus­tel­tu Mit­su­bis­hi ASX on si­sä­ti­loil­taan en­nen kaik­kea tyy­li­käs, mu­ka­va, ti­la­va sekä mo­ni­puo­li­nen.

Mit­su­bis­hi ASX:ssä on 332-lit­rai­nen (VDA) ta­va­ra­ti­la, jota voi­daan laa­jen­taa en­ti­ses­tään 69 lit­ral­la, kun ta­kais­tui­met liu'ute­taan etu­a­sen­toon.

Tek­no­lo­gia

Mit­su­bis­hi ASX:ään si­sää­nas­tu­mi­nen on vai­va­ton­ta, jos­ta voi kiit­tää sen handsf­ree-tek­niik­kaan pe­rus­tu­vaa avai­me­ton­ta lu­ki­tus­jär­jes­tel­mää, joka on saa­ta­vil­la kaik­kiin Mit­su­bis­hi ASX:n mal­lei­hin pait­si In­form-mal­liin.

Avai­me­ton lu­ki­tus­jär­jes­tel­mä avaa ovet, kun se tun­nis­taa handsf­ree-avain­kor­tin kul­jet­ta­jan lä­hes­ty­es­sä noin met­rin sä­teel­le au­tos­ta. Sa­ma­ten, kun kul­jet­ta­ja as­tuu ulos au­tos­ta, ovet luk­kiu­tu­vat au­to­maat­ti­ses­ti heti kun handsf­ree-avain­kort­ti on met­rin sä­teen ul­ko­puo­lel­la.

Mu­ka­vuus

Au­ton ovien ol­les­sa avat­tui­na, si­sään- ja ulos­tu­los­ta te­kee en­tis­tä­kin hel­pom­paa ka­tu­maas­tu­reil­le tyy­pil­li­nen kor­kea is­tu­ma-asen­to, jota nii­den omis­ta­jat ar­vos­ta­vat.

Mitsubishi ASX:n ovien ollessa avattuina, sisään- ja ulostulosta tekee entistäkin helpompaa katumaastureille tyypillinen korkea istuma-asento. Mitsubishi ASX:ssä on 332-litrainen (VDA) tavaratila, jota voidaan laajentaa entisestään 69 litralla, kun takaistuimet liu'utetaan etuasentoon.

Mitsubishi ASX:n ovien ollessa avattuina, sisään- ja ulostulosta tekee entistäkin helpompaa katumaastureille tyypillinen korkea istuma-asento. Mitsubishi ASX:ssä on 332-litrainen (VDA) tavaratila, jota voidaan laajentaa entisestään 69 litralla, kun takaistuimet liu'utetaan etuasentoon.

Mitsubishi

Mal­lis­tos­sa on niin kan­gas- kuin nah­ka­ver­hoi­lu riip­pu­en mal­lis­ta. Näi­den li­säk­si il­mas­toin­ti­lai­te pi­tää huo­len, et­tä au­ton si­sä­ti­lo­jen läm­pö­ti­la on mu­ka­va ym­pä­ri vuo­den, kun taas läm­mi­tet­tä­vät is­tui­met ja oh­jaus­pyö­rä li­sää­vät mu­ka­vuut­ta tal­vi­sin.

Mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mä

Kes­ki­kon­so­liin asen­net­tu Smartp­ho­ne-link Disp­lay Au­dio (SDA) -jär­jes­tel­mä toi­mii käyt­tö­liit­ty­mä­nä kul­jet­ta­jan ja ajo­neu­von jär­jes­tel­mien vä­lil­lä.

SDA:sta on kak­si ver­si­oi­ta: vaa­ka­suun­tai­nen 7-tuu­mai­nen näyt­tö ja pys­ty­suun­tai­nen 9.3-tuu­mai­nen näyt­tö, jois­sa on va­ki­o­na lan­gat­to­mat äly­pu­he­li­nyh­tey­det (Ap­p­le CarP­lay® and And­roid Au­to™).

Kor­keim­min va­rus­tel­luis­sa mal­leis­sa on va­ki­o­va­rus­tee­na BOSE® Pre­mium Au­dio -ää­nen­tois­to­jär­jes­tel­mä.

Per­so­na­li­soi­tu

Kor­keim­min va­rus­tel­lut mal­lit ovat va­rus­tel­tu­na 3D-na­vi­goin­nil­la sekä mo­nel­la per­so­na­li­soi­ta­val­la va­rus­teel­la, joi­hin lu­keu­tuu käyt­tä­jäp­ro­fii­lit ja ajo­ti­lat, joi­ta sää­de­tään Mul­ti-Sen­se -jär­jes­tel­män avul­la.

Di­gi­taa­li­nen mit­ta­ris­to

Mit­su­bis­hi ASX:ssä jopa mit­ta­ris­ton omi­nai­suuk­sia on mah­dol­lis­ta per­so­na­li­soi­da. Tar­jol­la on kol­me eri ta­sois­ta mit­ta­ris­toa, mu­kaan lu­kien ana­lo­gi­nen mit­ta­ris­to In­form -mal­lis­sa, jos­sa on 4.2-tuu­mai­nen näyt­tö.

Parhaiten varustelluissa malleissa on 10-tuumainen digitaalinen kuljettajan mittaristo, joka on täysin personoitavissa sekä toistaa navigointiohjeita.

Parhaiten varustelluissa malleissa on 10-tuumainen digitaalinen kuljettajan mittaristo, joka on täysin personoitavissa sekä toistaa navigointiohjeita.

Mitsubishi

Kes­ki­ta­son va­rus­tel­luis­sa au­tois­sa on 7-tuu­mai­nen di­gi­taa­li­nen mit­ta­ris­to, jota on mah­dol­lis­ta kon­fi­gu­roi­da.

Par­hai­ten va­rus­tel­luis­sa mal­leis­sa on 10-tuu­mai­nen di­gi­taa­li­nen kul­jet­ta­jan mit­ta­ris­to, joka on täy­sin per­so­noi­ta­vis­sa sekä tois­taa na­vi­goin­ti­oh­jei­ta.

Mul­ti-Sen­se

Mul­ti-Sen­se -jär­jes­tel­män avul­la kul­jet­ta­ja pys­tyy sää­tä­mään SDA-jär­jes­tel­mäs­tä au­ton oh­jaus­vas­tus­ta, alus­tan dy­na­miik­kaa sekä voi­ma­lin­jaa. Kul­jet­ta­ja voi va­li­ta näi­den kol­men ajo­ti­lan vä­lil­tä:

 ECO*: Pri­o­ri­soi mak­si­maa­lis­ta ta­lou­del­li­suut­ta.

 PURE**: Vain säh­kö­a­jo­ti­las­sa ajoa var­ten.

 SPORT: Mak­si­maa­li­nen teho ja pito – sää­tää alus­tan dy­naa­mi­sia sää­tö­jä ja oh­jaus­vas­tet­ta taa­tak­seen mak­si­maa­li­sen ajo­nau­tin­non.

 MY SEN­SE: Tar­jo­aa kul­jet­ta­jal­le mah­dol­li­suu­den per­so­na­li­soi­da ajo­ko­ke­mus­taan sekä si­sä­ti­lan tun­nel­ma­va­lais­tus­ta, jos­sa voi va­li­ta kah­dek­san LED-va­lai­si­men vä­rin vä­lil­tä.

*Polt­to­moot­to­ri, ke­vyt­hyb­ri­di- ja täys­hyb­ri­di­mal­leis­sa.

** La­dat­ta­vis­sa hyb­ri­di­mal­leis­sa.

Pas­sii­vi­nen tur­val­li­suus

Mit­su­bis­hi ASX on va­rus­tel­tu va­ki­o­na täy­del­lä kat­tauk­sel­la pas­sii­vi­sia tur­val­li­suu­so­mi­nai­suuk­sia, mu­kaan lu­kien kul­jet­ta­jan ja mat­kus­ta­jan etu- ja si­vu­tur­va­tyy­nyil­lä sekä kah­del­la si­vu­ver­ho­tur­va­tyy­nyl­lä mo­lem­mil­la puo­lil­la.

Tä­män li­säk­si au­tos­sa on tur­va­vyöt esi­ki­ris­ti­mil­lä, WHIPS-pään­tu­et ja ISO­FIX-kiin­nik­keet las­ten is­tui­mel­le.

Ja­lan­kul­ki­joi­den tur­val­li­suut­ta pa­ran­taa va­ki­o­va­rus­tee­na ole­va, ja­lan­kul­ki­jan tun­nis­tuk­sel­la va­rus­tet­tu etu­tör­mäys­va­roi­tus -jär­jes­tel­mä (FCM), kun taas ko­ne­pel­ti, ajo­va­lot sekä tuu­li­la­sin ala­o­sa ovat eri­tyi­ses­ti suun­ni­tel­tu vä­hen­tä­mään louk­kaan­tu­mi­sien ris­kiä.

Ak­tii­vi­nen tur­val­li­suus

Uu­den su­ku­pol­ven Mit­su­bis­hi ASX on va­rus­tel­tu mo­nil­la kul­jet­ta­jaa avus­ta­vil­la jär­jes­tel­mil­lä (ADAS), jot­ka ta­kaa­vat mak­si­maa­li­sen tur­val­li­suu­den ja mie­len­rau­han.

Va­ki­o­na kai­kis­sa mal­leis­sa on etu­tör­mäys­va­roi­tin ja­lan­kul­ki­jan tun­nis­tus­jär­jes­tel­mäl­lä, etäi­syys­va­roi­tin, kais­ta­vah­ti, kais­tal­la­pi­to­a­vus­tin, lii­ken­ne­merk­kien tun­nis­tus­jär­jes­tel­mä, va­ki­o­no­peu­den­sää­din, py­sä­köin­ti­tut­kat ja pe­ruu­tus­ka­me­ra.

Korkeimmin varusteltuihin automaattivaihteistolla varustettuihin, täyshybridi sekä hybridi -malleihin on saatavilla MI-Pilot -järjestelmä (Mitsubishi Intelligent – PILOT), joka yhdistää mukautuvan vakionopeudensäätimen (ACC) ja kaistallapitoavustimen (LCA).

Korkeimmin varusteltuihin automaattivaihteistolla varustettuihin, täyshybridi sekä hybridi -malleihin on saatavilla MI-Pilot -järjestelmä (Mitsubishi Intelligent – PILOT), joka yhdistää mukautuvan vakionopeudensäätimen (ACC) ja kaistallapitoavustimen (LCA).

Mitsubishi

Saa­ta­vil­la kor­keim­min va­rus­tel­luis­sa mal­leis­sa: Kuol­leen­kul­man val­von­ta, kais­ta­kes­ki­tin, yli­no­peu­den es­to­jär­jes­tel­mä, mu­kau­tu­va va­ki­o­no­peu­den­sää­din (Stop & G-o omi­nai­suu­del­la) ja au­to­maat­ti­set kau­ko­va­lot.

MI-PI­LOT

Kor­keim­min va­rus­tel­tui­hin au­to­maat­ti­vaih­teis­tol­la va­rus­tet­tui­hin, täys­hyb­ri­di sekä hyb­ri­di -mal­lei­hin on saa­ta­vil­la MI-Pi­lot -jär­jes­tel­mä (Mit­su­bis­hi In­tel­li­gent – PI­LOT), joka yh­dis­tää mu­kau­tu­van va­ki­o­no­peu­den­sää­ti­men (ACC) ja kais­tal­la­pi­to­a­vus­ti­men (LCA).

Dy­naa­mi­nen alus­tan sää­tö

Mul­ti-Sen­se -jär­jes­tel­mäs­tä va­lit­ta­vas­ta ajo­ti­las­ta riip­pu­en, dy­naa­mi­nen alus­tan sää­tö­o­mi­nai­suus ana­ly­soi kaar­re­a­jon ajo-olo­suh­tei­ta, ja tar­vit­ta­es­sa jar­rut­taa pyö­riä yk­sit­täin, ajet­ta­vuu­den pa­ran­ta­mi­sek­si.

Voi­ma­lin­jat

Var­ta vas­ten Eu­roo­pan mark­ki­noil­le ke­hi­tel­ty uu­den su­ku­pol­ven Mit­su­bis­hi ASX ta­kaa mo­ni­puo­li­sil­la moot­to­ri­vaih­to­eh­doil­laan, et­tä ka­tu­maas­tu­ri­kul­jet­ta­jien mo­ni­puo­li­set tar­peet tu­le­vat huo­mi­oi­duk­si. Tar­jol­la on au­to­ja niin te­hoa kai­paa­vil­le kuin ta­lou­del­li­suut­ta ar­vos­ta­vil­le kul­jet­ta­jil­le.

1.0L MPI-T

Mal­lis­to al­kaa 1.0-lit­rai­sel­la tur­bo­ah­de­tul­la ben­sii­ni­moot­to­ril­la, jos­sa on 6-vaih­tei­nen ma­nu­aa­li­vaih­teis­to.

1.3L DI-T (Ke­vyt­hyb­ri­di)

Asi­ak­kail­le, jot­ka ha­lu­a­vat enem­män suo­ri­tus­ky­kyä, tar­jol­la on 1.3-lit­rai­nen, suo­ra­suih­kut­tei­nen tur­bo­moot­to­ri, va­rus­tet­tu­na ke­vyt­hyb­ri­di­jär­jes­tel­mäl­lä, jos­sa hih­na­käyt­töi­sen käyn­nis­tys­ge­ne­raat­to­rin sekä 12-vol­tin li­tiu­mi­o­ni­a­kun avul­la mah­dol­lis­te­taan ener­gi­an tal­tee­not­to hi­das­tet­ta­es­sa sekä jar­rut­ta­es­sa ja tuo­te­taan li­sä­vään­töä kiih­dy­tet­tä­es­sä.

Asi­ak­kaat voi­vat myös va­li­ta 6-vaih­tei­sen ma­nu­aa­li­vaih­teis­ton sekä 7-por­tai­sen kak­sois­kyt­ki­nau­to­maat­ti­vaih­teis­ton vä­lil­tä. (7DCT)

Täys­hyb­ri­di

Uu­den su­ku­pol­ven Mit­su­bis­hi ASX on Mit­su­bis­hin en­sim­mäi­nen täys­hyb­ri­di-mal­li Eu­roo­pas­sa. Voi­ma­lin­jas­sa 1.6-lit­rai­nen ben­sii­ni­moot­to­ri sekä kak­si säh­kö­moot­to­ria on yh­dis­tet­ty au­to­maat­ti­seen mo­ni­ti­la­vaih­teis­toon.

La­dat­ta­va hyb­ri­di

Mal­lis­ton hui­pul­la on la­dat­ta­va hyb­ri­di. Au­ton la­dat­ta­va hyb­ri­di­jär­jes­tel­mä kos­tuu 1.6-lit­rai­ses­ta ben­sii­ni­moot­to­ris­ta, joka on yh­dis­tet­ty kah­teen säh­kö­moot­to­riin sekä 10.5 kWh ak­kuun.

Tämä yh­dis­tel­mä on ai­nut­laa­tui­nen B-seg­men­tin ka­tu­maas­tu­reis­sa. Näin ol­len uu­den su­ku­pol­ven Mit­su­bis­hi ASX seu­raa Mit­su­bis­hin ai­em­pia ja­lan­jäl­kiä vah­vas­sa hyb­ri­di­o­saa­mi­ses­sa, jois­ta Out­lan­der PHEV ja Ec­lip­se Cross PHEV ovat ol­leet myyn­ti­me­nes­tyk­siä.

Mitsubishi ASX -mallisto on saatavilla kaikilla eri moottorivaihtoehdoilla Suomessa lanseerauksen yhteydessä keväällä 2023.

Mitsubishi ASX -mallisto on saatavilla kaikilla eri moottorivaihtoehdoilla Suomessa lanseerauksen yhteydessä keväällä 2023.

Mitsubishi

Sel­keä ja hy­vin va­rus­tel­tu mal­lis­to on saa­ta­vil­la kai­kil­la eri moot­to­ri­vaih­to­eh­doil­la lan­see­rauk­sen yh­tey­des­sä ke­vääl­lä 2023.

Li­sä­va­rus­teet

Uu­teen Mit­su­bis­hi ASX:ään on mah­dol­lis­ta va­li­ta li­sä­va­rus­tei­ta sekä li­sä­va­rus­te­pa­ket­te­ja kat­ta­vas­ta va­li­koi­mas­ta, jot­ka ovat suun­ni­tel­tu so­pi­maan ak­tii­vi­seen elä­män­tyy­liin.

Mit­su­bis­hi huol­lon asi­a­kas­lu­paus

Niin kuin kai­kis­sa Eu­roo­pas­sa myy­tä­vis­sä Mit­su­bis­heis­sä, myös uu­den Mit­su­bis­hi ASX:n mu­ka­na tu­lee huol­lon asi­a­kas­lu­paus, jo­hon kuu­luu:

 5 vuo­den/100 000 ki­lo­met­rin teh­das­ta­kuu.

 12 vuo­den ko­rin puh­ki­ruos­tu­mat­to­muus­ta­kuu.

 8 vuo­den /160 000 ki­lo­met­rin ajo­a­kun ta­kuu.

 8 vuo­den /160 000 ki­lo­met­rin ak­ku­ka­pa­si­teet­ti ta­kuu.

 5 vuo­den ajo­tur­va­pal­ve­lu (Mit­su­bis­hi As­sis­tan­ce Pac­ka­ge).

Uu­si Mit­su­bis­hi ASX val­mis­te­taan Val­la­dol­li­din teh­taal­la Es­pan­jas­sa.

Mit­su­bis­hi-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota

Uudistuva Toyota Corolla: Viidennen sukupolven hybri­di­tek­no­logiaa – Suomeen alkuvuodesta 2023

Auto Bild.Uutiset
4.6.2022
Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota

Uudistuva Toyota Corolla: Viidennen sukupolven hybri­di­tek­no­logiaa – Suomeen alkuvuodesta 2023

Auto Bild.Uutiset
4.6.2022

Toyota ja Volkswagen kärjessä – suomalaiset suosivat autoissa käytän­nöl­li­syyttä myös vuonna 2022

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö
5.7.2022

Toyota ja Volkswagen kärjessä – suomalaiset suosivat autoissa käytän­nöl­li­syyttä myös vuonna 2022

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö
5.7.2022
Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Subaru / Creative Commons

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Auto Bild.Uutiset
5.6.2022
Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Subaru / Creative Commons

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Auto Bild.Uutiset
5.6.2022

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Hennessey Supercharged H650 Escalade: Isojen poikien möreä puheenvuoro

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

Nelivetoinen, keskimoottorinen Corvette E-Ray: 0-100 km/h vain 2,5 sekunnissa!

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

Koeajossa Peugeot 3008 GT HYbrid4 4x4 e-EAT8 300 PHEV: Järeää vääntöä

Koeajossa Citroën ë-Jumpy Crew Cab: Sähköinen sekajuna

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

Koeajossa Peugeot 3008 GT HYbrid4 4x4 e-EAT8 300 PHEV: Järeää vääntöä

Koeajossa Citroën ë-Jumpy Crew Cab: Sähköinen sekajuna

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Jaguar F-Pace P400 S Hybrid Sport: Sähkö­virs­tan­pylväs

Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 HP AT8 AWD Veloce Launch Plus: Italialainen herkkupala

Koeajossa Volkswagen ID.3 Pro Performance 150 kW (akku 58 kWh) Family: Maail­man­val­loittaja

Koeajossa Audi Q8 Electrified Edition 60 TFSI e quattro Tiptronic: Jättiläiseksi kasvatettu

Koeajossa Seat Tarraco 1.4 PHEV 245 e-Hybrid FR Launch Edition DSG: Kulkeva pistokemalli

Koeajossa Hyundai i20 N: Pieni paukkurauta

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Vanhasta torpasta kunnostettiin ympärivuotinen kakkoskoti

Hifimaailma

Dalilta uusi haamukaiutin seinälle

Hifimaailma

Astell & Kerniltä kannettava pöytäsoitin 

Hifimaailma

Kleio Kentistä 

Hifimaailma

Hyvää harhaoppisuutta

Koti ja keittiö

Näin sisustat näyttävillä amppelikasveilla

Hifimaailma

Sonus Faberin uudistunut Homage-sarja 

Hifimaailma

Sennheiserilta langalliset nappikuulokkeet 

Hifimaailma

Naim aktiivisena

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Hennessey Supercharged H650 Escalade: Isojen poikien möreä puheenvuoro

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

Koeajossa Peugeot 3008 GT HYbrid4 4x4 e-EAT8 300 PHEV: Järeää vääntöä

Koeajossa Citroën ë-Jumpy Crew Cab: Sähköinen sekajuna

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Jaguar F-Pace P400 S Hybrid Sport: Sähkö­virs­tan­pylväs

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Vanhasta torpasta kunnostettiin ympärivuotinen kakkoskoti

Hifimaailma

Dalilta uusi haamukaiutin seinälle

Hifimaailma

Astell & Kerniltä kannettava pöytäsoitin 

Hifimaailma

Kleio Kentistä 

Hifimaailma

Hyvää harhaoppisuutta

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Sähköinen Peugeot Inception -konseptiauto: 800 km toimintamatkaa

Polestarin autoihin uusinta Googlen teknologiaa

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uudistunut Renault Arkana: Keskittyy Suomessa täyshybridiin

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uusi Opel Astra Electric: Ensi kertaa myös täyssähköisenä

Uusi Mitsubishi ASX: Kehitetty Euroopan markkinoille

Uusi Volkswagen Amarok: Nyt myynnissä – toimitukset Suomeen alkavat kesällä 2023

Uusi Hyundai Kona: Paljastetaan lähikuukausina

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Volkswagen ID.3 Pro Performance 150 kW (akku 58 kWh) Family: Maail­man­val­loittaja

Vuoden Auto Suomessa 2023 on Kia Niro

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Sähköinen Peugeot Inception -konseptiauto: 800 km toimintamatkaa

Polestarin autoihin uusinta Googlen teknologiaa

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uudistunut Renault Arkana: Keskittyy Suomessa täyshybridiin

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uusi Opel Astra Electric: Ensi kertaa myös täyssähköisenä

Uusi Mitsubishi ASX: Kehitetty Euroopan markkinoille

Uusi Volkswagen Amarok: Nyt myynnissä – toimitukset Suomeen alkavat kesällä 2023

Uusi Hyundai Kona: Paljastetaan lähikuukausina

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Volkswagen ID.3 Pro Performance 150 kW (akku 58 kWh) Family: Maail­man­val­loittaja

Vuoden Auto Suomessa 2023 on Kia Niro

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.