Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Bentley Batur: Kehitysohjelma on valmis

Uudessa Mitsubishi ASX:ssä on Mitsubishille tunnusomainen Dynamic Shield -keulamuotoilu.

Uudessa Mitsubishi ASX:ssä on Mitsubishille tunnusomainen Dynamic Shield -keulamuotoilu.

Mitsubishi

Uusi Mitsubishi ASX: Kehitetty Euroopan markkinoille

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX on asemoitu suoraan Euroopan B-SUV segmentin ytimeen. Uuden Mitsubishi ASX:n (“Active Sports X-over”) tavoitteena on jatkaa edeltävän sukupolven menestystä, jota myytiin Euroopassa lähes 380 000 kappaletta.

Auto Bild.Uutiset
23.12.2022

Eu­roo­pan mark­ki­noil­le ke­hi­tet­ty Mit­su­bis­hi ASX pe­rus­tuu Re­nault-Nis­san-Mit­su­bis­hi Al­li­ans­sin CMF-B alus­taan. Au­to oli en­si­näy­til­lä Suo­mes­sa.

Saa­ta­vil­la on poik­keuk­sel­li­sen laa­ja va­li­koi­ma eri voi­ma­lin­ja­vaih­to­eh­to­ja mu­kaan lu­kien la­dat­ta­va hyb­ri­di (PHEV), täys­hyb­ri­di (HEV) sekä ke­vyt­hyb­ri­di.

Frank Krol, Mit­su­bis­hi Mo­tors Eu­ro­pen toi­mi­tus­joh­ta­ja kom­men­toi:

”Ka­tu­maas­tu­rien myyn­nin kas­vu ja säh­köis­ty­mi­nen ovat tren­dei­nä suo­ras­taan do­mi­noi­via Eu­roo­pan mark­ki­noil­la. Tämä ke­hi­tys­kul­ku jat­kaa kas­vu­aan, ja me jat­kam­me sitä uu­del­la säh­köis­te­tyl­lä ka­tu­maas­tu­ril­lam­me, joka on va­rus­tel­tu edis­tyk­sel­li­sil­lä kul­jet­ta­jaa avus­ta­vil­la jär­jes­tel­mil­lä sekä in­fo- ja viih­de­jär­jes­tel­mil­lä. Voim­me yl­pe­ä­nä to­de­ta Mit­su­bis­hi ASX:n so­pi­van täy­del­li­ses­ti Eu­roo­pan mark­ki­noil­le.”

Dy­na­mic Shield

Uu­des­sa Mit­su­bis­hi ASX:ssä on Mit­su­bis­hil­le tun­nu­so­mai­nen Dy­na­mic Shield -keu­la­muo­toi­lu. Keu­las­sa ko­mei­lee iko­ni­set kol­me ti­mant­tia eli Mit­su­bis­hin logo. Si­vup­ro­fii­lia yh­dis­tää vir­ta­vii­vai­nen si­lu­et­ti sekä har­tei­kas, mut­ta sport­ti­nen muo­toi­lu.

Näi­den li­säk­si Mit­su­bis­hi ASX on va­rus­tel­tu joko 17- tai 18-tuu­mai­sil­la van­teil­la, jot­ka tuo­vat voi­mak­kuut­ta muo­toi­luun.

Värivaihtoehtoja on lanseerauksen yhteydessä tarjolla kuusi, joiden lisäksi korkeimmin varusteltuihin malleihin on mahdollista ottaa kaksivärinen viimeistely mustalla katolla. Tarjolla ovat turboahdettu bensiinimoottori, kevythybridi, täyshybridi sekä ladattava hybridi eri käyttäjien tarpeisiin.

Värivaihtoehtoja on lanseerauksen yhteydessä tarjolla kuusi, joiden lisäksi korkeimmin varusteltuihin malleihin on mahdollista ottaa kaksivärinen viimeistely mustalla katolla. Tarjolla ovat turboahdettu bensiinimoottori, kevythybridi, täyshybridi sekä ladattava hybridi eri käyttäjien tarpeisiin.

Louk At This Media

Mit­su­bis­hi ASX:n ta­ka­o­sa täy­den­tää muo­toi­lun ur­hei­lul­lis­ta ole­mus­ta. Niin etu- kuin ta­ka­va­lot ovat näyt­tä­väs­ti tyy­li­tel­lyt LED-va­lot. Tä­män li­säk­si ta­kap­ro­fii­lin muo­toi­lua täy­den­tää uu­del­leen suun­ni­tel­tu ASX-mal­li­mer­kin­tä sekä Mit­su­bis­hi-teks­ti­lo­go.

Vä­ri­vaih­to­eh­to­ja on lan­see­rauk­sen yh­tey­des­sä tar­jol­la kuu­si, joi­den li­säk­si kor­keim­min va­rus­tel­tui­hin mal­lei­hin on mah­dol­lis­ta ot­taa kak­si­vä­ri­nen vii­meis­te­ly mus­tal­la ka­tol­la.

Mo­ni­puo­li­nen

Uu­sim­mil­la in­fo- ja viih­de­jär­jes­tel­mä tek­no­lo­gi­ol­la va­rus­tel­tu Mit­su­bis­hi ASX on si­sä­ti­loil­taan en­nen kaik­kea tyy­li­käs, mu­ka­va, ti­la­va sekä mo­ni­puo­li­nen.

Mit­su­bis­hi ASX:ssä on 332-lit­rai­nen (VDA) ta­va­ra­ti­la, jota voi­daan laa­jen­taa en­ti­ses­tään 69 lit­ral­la, kun ta­kais­tui­met liu'ute­taan etu­a­sen­toon.

Tek­no­lo­gia

Mit­su­bis­hi ASX:ään si­sää­nas­tu­mi­nen on vai­va­ton­ta, jos­ta voi kiit­tää sen handsf­ree-tek­niik­kaan pe­rus­tu­vaa avai­me­ton­ta lu­ki­tus­jär­jes­tel­mää, joka on saa­ta­vil­la kaik­kiin Mit­su­bis­hi ASX:n mal­lei­hin pait­si In­form-mal­liin.

Avai­me­ton lu­ki­tus­jär­jes­tel­mä avaa ovet, kun se tun­nis­taa handsf­ree-avain­kor­tin kul­jet­ta­jan lä­hes­ty­es­sä noin met­rin sä­teel­le au­tos­ta. Sa­ma­ten, kun kul­jet­ta­ja as­tuu ulos au­tos­ta, ovet luk­kiu­tu­vat au­to­maat­ti­ses­ti heti kun handsf­ree-avain­kort­ti on met­rin sä­teen ul­ko­puo­lel­la.

Mu­ka­vuus

Au­ton ovien ol­les­sa avat­tui­na, si­sään- ja ulos­tu­los­ta te­kee en­tis­tä­kin hel­pom­paa ka­tu­maas­tu­reil­le tyy­pil­li­nen kor­kea is­tu­ma-asen­to, jota nii­den omis­ta­jat ar­vos­ta­vat.

Mitsubishi ASX:n ovien ollessa avattuina, sisään- ja ulostulosta tekee entistäkin helpompaa katumaastureille tyypillinen korkea istuma-asento. Mitsubishi ASX:ssä on 332-litrainen (VDA) tavaratila, jota voidaan laajentaa entisestään 69 litralla, kun takaistuimet liu'utetaan etuasentoon.

Mitsubishi ASX:n ovien ollessa avattuina, sisään- ja ulostulosta tekee entistäkin helpompaa katumaastureille tyypillinen korkea istuma-asento. Mitsubishi ASX:ssä on 332-litrainen (VDA) tavaratila, jota voidaan laajentaa entisestään 69 litralla, kun takaistuimet liu'utetaan etuasentoon.

Mitsubishi

Mal­lis­tos­sa on niin kan­gas- kuin nah­ka­ver­hoi­lu riip­pu­en mal­lis­ta. Näi­den li­säk­si il­mas­toin­ti­lai­te pi­tää huo­len, et­tä au­ton si­sä­ti­lo­jen läm­pö­ti­la on mu­ka­va ym­pä­ri vuo­den, kun taas läm­mi­tet­tä­vät is­tui­met ja oh­jaus­pyö­rä li­sää­vät mu­ka­vuut­ta tal­vi­sin.

Mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mä

Kes­ki­kon­so­liin asen­net­tu Smartp­ho­ne-link Disp­lay Au­dio (SDA) -jär­jes­tel­mä toi­mii käyt­tö­liit­ty­mä­nä kul­jet­ta­jan ja ajo­neu­von jär­jes­tel­mien vä­lil­lä.

SDA:sta on kak­si ver­si­oi­ta: vaa­ka­suun­tai­nen 7-tuu­mai­nen näyt­tö ja pys­ty­suun­tai­nen 9.3-tuu­mai­nen näyt­tö, jois­sa on va­ki­o­na lan­gat­to­mat äly­pu­he­li­nyh­tey­det (Ap­p­le CarP­lay® and And­roid Au­to™).

Kor­keim­min va­rus­tel­luis­sa mal­leis­sa on va­ki­o­va­rus­tee­na BOSE® Pre­mium Au­dio -ää­nen­tois­to­jär­jes­tel­mä.

Per­so­na­li­soi­tu

Kor­keim­min va­rus­tel­lut mal­lit ovat va­rus­tel­tu­na 3D-na­vi­goin­nil­la sekä mo­nel­la per­so­na­li­soi­ta­val­la va­rus­teel­la, joi­hin lu­keu­tuu käyt­tä­jäp­ro­fii­lit ja ajo­ti­lat, joi­ta sää­de­tään Mul­ti-Sen­se -jär­jes­tel­män avul­la.

Di­gi­taa­li­nen mit­ta­ris­to

Mit­su­bis­hi ASX:ssä jopa mit­ta­ris­ton omi­nai­suuk­sia on mah­dol­lis­ta per­so­na­li­soi­da. Tar­jol­la on kol­me eri ta­sois­ta mit­ta­ris­toa, mu­kaan lu­kien ana­lo­gi­nen mit­ta­ris­to In­form -mal­lis­sa, jos­sa on 4.2-tuu­mai­nen näyt­tö.

Parhaiten varustelluissa malleissa on 10-tuumainen digitaalinen kuljettajan mittaristo, joka on täysin personoitavissa sekä toistaa navigointiohjeita.

Parhaiten varustelluissa malleissa on 10-tuumainen digitaalinen kuljettajan mittaristo, joka on täysin personoitavissa sekä toistaa navigointiohjeita.

Mitsubishi

Kes­ki­ta­son va­rus­tel­luis­sa au­tois­sa on 7-tuu­mai­nen di­gi­taa­li­nen mit­ta­ris­to, jota on mah­dol­lis­ta kon­fi­gu­roi­da.

Par­hai­ten va­rus­tel­luis­sa mal­leis­sa on 10-tuu­mai­nen di­gi­taa­li­nen kul­jet­ta­jan mit­ta­ris­to, joka on täy­sin per­so­noi­ta­vis­sa sekä tois­taa na­vi­goin­ti­oh­jei­ta.

Mul­ti-Sen­se

Mul­ti-Sen­se -jär­jes­tel­män avul­la kul­jet­ta­ja pys­tyy sää­tä­mään SDA-jär­jes­tel­mäs­tä au­ton oh­jaus­vas­tus­ta, alus­tan dy­na­miik­kaa sekä voi­ma­lin­jaa. Kul­jet­ta­ja voi va­li­ta näi­den kol­men ajo­ti­lan vä­lil­tä:

 ECO*: Pri­o­ri­soi mak­si­maa­lis­ta ta­lou­del­li­suut­ta.

 PURE**: Vain säh­kö­a­jo­ti­las­sa ajoa var­ten.

 SPORT: Mak­si­maa­li­nen teho ja pito – sää­tää alus­tan dy­naa­mi­sia sää­tö­jä ja oh­jaus­vas­tet­ta taa­tak­seen mak­si­maa­li­sen ajo­nau­tin­non.

 MY SEN­SE: Tar­jo­aa kul­jet­ta­jal­le mah­dol­li­suu­den per­so­na­li­soi­da ajo­ko­ke­mus­taan sekä si­sä­ti­lan tun­nel­ma­va­lais­tus­ta, jos­sa voi va­li­ta kah­dek­san LED-va­lai­si­men vä­rin vä­lil­tä.

*Polt­to­moot­to­ri, ke­vyt­hyb­ri­di- ja täys­hyb­ri­di­mal­leis­sa.

** La­dat­ta­vis­sa hyb­ri­di­mal­leis­sa.

Pas­sii­vi­nen tur­val­li­suus

Mit­su­bis­hi ASX on va­rus­tel­tu va­ki­o­na täy­del­lä kat­tauk­sel­la pas­sii­vi­sia tur­val­li­suu­so­mi­nai­suuk­sia, mu­kaan lu­kien kul­jet­ta­jan ja mat­kus­ta­jan etu- ja si­vu­tur­va­tyy­nyil­lä sekä kah­del­la si­vu­ver­ho­tur­va­tyy­nyl­lä mo­lem­mil­la puo­lil­la.

Tä­män li­säk­si au­tos­sa on tur­va­vyöt esi­ki­ris­ti­mil­lä, WHIPS-pään­tu­et ja ISO­FIX-kiin­nik­keet las­ten is­tui­mel­le.

Ja­lan­kul­ki­joi­den tur­val­li­suut­ta pa­ran­taa va­ki­o­va­rus­tee­na ole­va, ja­lan­kul­ki­jan tun­nis­tuk­sel­la va­rus­tet­tu etu­tör­mäys­va­roi­tus -jär­jes­tel­mä (FCM), kun taas ko­ne­pel­ti, ajo­va­lot sekä tuu­li­la­sin ala­o­sa ovat eri­tyi­ses­ti suun­ni­tel­tu vä­hen­tä­mään louk­kaan­tu­mi­sien ris­kiä.

Ak­tii­vi­nen tur­val­li­suus

Uu­den su­ku­pol­ven Mit­su­bis­hi ASX on va­rus­tel­tu mo­nil­la kul­jet­ta­jaa avus­ta­vil­la jär­jes­tel­mil­lä (ADAS), jot­ka ta­kaa­vat mak­si­maa­li­sen tur­val­li­suu­den ja mie­len­rau­han.

Va­ki­o­na kai­kis­sa mal­leis­sa on etu­tör­mäys­va­roi­tin ja­lan­kul­ki­jan tun­nis­tus­jär­jes­tel­mäl­lä, etäi­syys­va­roi­tin, kais­ta­vah­ti, kais­tal­la­pi­to­a­vus­tin, lii­ken­ne­merk­kien tun­nis­tus­jär­jes­tel­mä, va­ki­o­no­peu­den­sää­din, py­sä­köin­ti­tut­kat ja pe­ruu­tus­ka­me­ra.

Korkeimmin varusteltuihin automaattivaihteistolla varustettuihin, täyshybridi sekä hybridi -malleihin on saatavilla MI-Pilot -järjestelmä (Mitsubishi Intelligent – PILOT), joka yhdistää mukautuvan vakionopeudensäätimen (ACC) ja kaistallapitoavustimen (LCA).

Korkeimmin varusteltuihin automaattivaihteistolla varustettuihin, täyshybridi sekä hybridi -malleihin on saatavilla MI-Pilot -järjestelmä (Mitsubishi Intelligent – PILOT), joka yhdistää mukautuvan vakionopeudensäätimen (ACC) ja kaistallapitoavustimen (LCA).

Mitsubishi

Saa­ta­vil­la kor­keim­min va­rus­tel­luis­sa mal­leis­sa: Kuol­leen­kul­man val­von­ta, kais­ta­kes­ki­tin, yli­no­peu­den es­to­jär­jes­tel­mä, mu­kau­tu­va va­ki­o­no­peu­den­sää­din (Stop & G-o omi­nai­suu­del­la) ja au­to­maat­ti­set kau­ko­va­lot.

MI-PI­LOT

Kor­keim­min va­rus­tel­tui­hin au­to­maat­ti­vaih­teis­tol­la va­rus­tet­tui­hin, täys­hyb­ri­di sekä hyb­ri­di -mal­lei­hin on saa­ta­vil­la MI-Pi­lot -jär­jes­tel­mä (Mit­su­bis­hi In­tel­li­gent – PI­LOT), joka yh­dis­tää mu­kau­tu­van va­ki­o­no­peu­den­sää­ti­men (ACC) ja kais­tal­la­pi­to­a­vus­ti­men (LCA).

Dy­naa­mi­nen alus­tan sää­tö

Mul­ti-Sen­se -jär­jes­tel­mäs­tä va­lit­ta­vas­ta ajo­ti­las­ta riip­pu­en, dy­naa­mi­nen alus­tan sää­tö­o­mi­nai­suus ana­ly­soi kaar­re­a­jon ajo-olo­suh­tei­ta, ja tar­vit­ta­es­sa jar­rut­taa pyö­riä yk­sit­täin, ajet­ta­vuu­den pa­ran­ta­mi­sek­si.

Voi­ma­lin­jat

Var­ta vas­ten Eu­roo­pan mark­ki­noil­le ke­hi­tel­ty uu­den su­ku­pol­ven Mit­su­bis­hi ASX ta­kaa mo­ni­puo­li­sil­la moot­to­ri­vaih­to­eh­doil­laan, et­tä ka­tu­maas­tu­ri­kul­jet­ta­jien mo­ni­puo­li­set tar­peet tu­le­vat huo­mi­oi­duk­si. Tar­jol­la on au­to­ja niin te­hoa kai­paa­vil­le kuin ta­lou­del­li­suut­ta ar­vos­ta­vil­le kul­jet­ta­jil­le.

1.0L MPI-T

Mal­lis­to al­kaa 1.0-lit­rai­sel­la tur­bo­ah­de­tul­la ben­sii­ni­moot­to­ril­la, jos­sa on 6-vaih­tei­nen ma­nu­aa­li­vaih­teis­to.

1.3L DI-T (Ke­vyt­hyb­ri­di)

Asi­ak­kail­le, jot­ka ha­lu­a­vat enem­män suo­ri­tus­ky­kyä, tar­jol­la on 1.3-lit­rai­nen, suo­ra­suih­kut­tei­nen tur­bo­moot­to­ri, va­rus­tet­tu­na ke­vyt­hyb­ri­di­jär­jes­tel­mäl­lä, jos­sa hih­na­käyt­töi­sen käyn­nis­tys­ge­ne­raat­to­rin sekä 12-vol­tin li­tiu­mi­o­ni­a­kun avul­la mah­dol­lis­te­taan ener­gi­an tal­tee­not­to hi­das­tet­ta­es­sa sekä jar­rut­ta­es­sa ja tuo­te­taan li­sä­vään­töä kiih­dy­tet­tä­es­sä.

Asi­ak­kaat voi­vat myös va­li­ta 6-vaih­tei­sen ma­nu­aa­li­vaih­teis­ton sekä 7-por­tai­sen kak­sois­kyt­ki­nau­to­maat­ti­vaih­teis­ton vä­lil­tä. (7DCT)

Täys­hyb­ri­di

Uu­den su­ku­pol­ven Mit­su­bis­hi ASX on Mit­su­bis­hin en­sim­mäi­nen täys­hyb­ri­di-mal­li Eu­roo­pas­sa. Voi­ma­lin­jas­sa 1.6-lit­rai­nen ben­sii­ni­moot­to­ri sekä kak­si säh­kö­moot­to­ria on yh­dis­tet­ty au­to­maat­ti­seen mo­ni­ti­la­vaih­teis­toon.

La­dat­ta­va hyb­ri­di

Mal­lis­ton hui­pul­la on la­dat­ta­va hyb­ri­di. Au­ton la­dat­ta­va hyb­ri­di­jär­jes­tel­mä kos­tuu 1.6-lit­rai­ses­ta ben­sii­ni­moot­to­ris­ta, joka on yh­dis­tet­ty kah­teen säh­kö­moot­to­riin sekä 10.5 kWh ak­kuun.

Tämä yh­dis­tel­mä on ai­nut­laa­tui­nen B-seg­men­tin ka­tu­maas­tu­reis­sa. Näin ol­len uu­den su­ku­pol­ven Mit­su­bis­hi ASX seu­raa Mit­su­bis­hin ai­em­pia ja­lan­jäl­kiä vah­vas­sa hyb­ri­di­o­saa­mi­ses­sa, jois­ta Out­lan­der PHEV ja Ec­lip­se Cross PHEV ovat ol­leet myyn­ti­me­nes­tyk­siä.

Mitsubishi ASX -mallisto on saatavilla kaikilla eri moottorivaihtoehdoilla Suomessa lanseerauksen yhteydessä keväällä 2023.

Mitsubishi ASX -mallisto on saatavilla kaikilla eri moottorivaihtoehdoilla Suomessa lanseerauksen yhteydessä keväällä 2023.

Mitsubishi

Sel­keä ja hy­vin va­rus­tel­tu mal­lis­to on saa­ta­vil­la kai­kil­la eri moot­to­ri­vaih­to­eh­doil­la lan­see­rauk­sen yh­tey­des­sä ke­vääl­lä 2023.

Li­sä­va­rus­teet

Uu­teen Mit­su­bis­hi ASX:ään on mah­dol­lis­ta va­li­ta li­sä­va­rus­tei­ta sekä li­sä­va­rus­te­pa­ket­te­ja kat­ta­vas­ta va­li­koi­mas­ta, jot­ka ovat suun­ni­tel­tu so­pi­maan ak­tii­vi­seen elä­män­tyy­liin.

Mit­su­bis­hi huol­lon asi­a­kas­lu­paus

Niin kuin kai­kis­sa Eu­roo­pas­sa myy­tä­vis­sä Mit­su­bis­heis­sä, myös uu­den Mit­su­bis­hi ASX:n mu­ka­na tu­lee huol­lon asi­a­kas­lu­paus, jo­hon kuu­luu:

 5 vuo­den/100 000 ki­lo­met­rin teh­das­ta­kuu.

 12 vuo­den ko­rin puh­ki­ruos­tu­mat­to­muus­ta­kuu.

 8 vuo­den /160 000 ki­lo­met­rin ajo­a­kun ta­kuu.

 8 vuo­den /160 000 ki­lo­met­rin ak­ku­ka­pa­si­teet­ti ta­kuu.

 5 vuo­den ajo­tur­va­pal­ve­lu (Mit­su­bis­hi As­sis­tan­ce Pac­ka­ge).

Uu­si Mit­su­bis­hi ASX val­mis­te­taan Val­la­dol­li­din teh­taal­la Es­pan­jas­sa.

Mit­su­bis­hi-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Lex Perkinsin katsotaan poistavan tehokkaasti pitkän matkan autonkäyttäjien tankkaus-/latausongelmat, sekä esimerkiksi taksarien käyttöhuolet, näiden tyhjäkäyttäessä autoa kovilla pakkasilla. (Kuvituskuva)

Lex Perkinsin katsotaan poistavan tehokkaasti pitkän matkan autonkäyttäjien tankkaus-/latausongelmat, sekä esimerkiksi taksarien käyttöhuolet, näiden tyhjäkäyttäessä autoa kovilla pakkasilla. (Kuvituskuva)

Aznom

Dramaattinen yllätyskäänne poltto­moot­to­ri­kiis­tassa: Lex Perkins kumosi lopullisesti EU:n vuodesta 2035 ajaman poltto­moot­to­ri­au­tojen myyntikiellon

Auto Bild.Uutiset
1.4.2023
Lex Perkinsin katsotaan poistavan tehokkaasti pitkän matkan autonkäyttäjien tankkaus-/latausongelmat, sekä esimerkiksi taksarien käyttöhuolet, näiden tyhjäkäyttäessä autoa kovilla pakkasilla. (Kuvituskuva)

Lex Perkinsin katsotaan poistavan tehokkaasti pitkän matkan autonkäyttäjien tankkaus-/latausongelmat, sekä esimerkiksi taksarien käyttöhuolet, näiden tyhjäkäyttäessä autoa kovilla pakkasilla. (Kuvituskuva)

Aznom

Dramaattinen yllätyskäänne poltto­moot­to­ri­kiis­tassa: Lex Perkins kumosi lopullisesti EU:n vuodesta 2035 ajaman poltto­moot­to­ri­au­tojen myyntikiellon

Auto Bild.Uutiset
1.4.2023
Ensimmäiset EQE SUV:t saapuvat Suomeen kesällä 2023. Suomessa on paremmat perusvarusteet kuin Keski-Euroopassa.

Ensimmäiset EQE SUV:t saapuvat Suomeen kesällä 2023. Suomessa on paremmat perusvarusteet kuin Keski-Euroopassa.

Mercedes-Benz AG – Communications

Mercedes-Benz EQE SUV: Premium-luokan täyssähköinen SUV

Auto Bild.Uutiset
19.2.2023
Ensimmäiset EQE SUV:t saapuvat Suomeen kesällä 2023. Suomessa on paremmat perusvarusteet kuin Keski-Euroopassa.

Ensimmäiset EQE SUV:t saapuvat Suomeen kesällä 2023. Suomessa on paremmat perusvarusteet kuin Keski-Euroopassa.

Mercedes-Benz AG – Communications

Mercedes-Benz EQE SUV: Premium-luokan täyssähköinen SUV

Auto Bild.Uutiset
19.2.2023
Ford Transit Custom on saatavana etu- ja takavetoisena joko manuaali- tai automaattivaihteistolla. Mallistoon kuuluu nyt myös odotettu AWD-neliveto, joka on aina automaattivaihteinen.

Ford Transit Custom on saatavana etu- ja takavetoisena joko manuaali- tai automaattivaihteistolla. Mallistoon kuuluu nyt myös odotettu AWD-neliveto, joka on aina automaattivaihteinen.

Ford

Ford: Julkisti Transit Custom ja Tourneo Custom -mallien hinnat Suomessa

Auto Bild.Uutiset
31.1.2023
Ford Transit Custom on saatavana etu- ja takavetoisena joko manuaali- tai automaattivaihteistolla. Mallistoon kuuluu nyt myös odotettu AWD-neliveto, joka on aina automaattivaihteinen.

Ford Transit Custom on saatavana etu- ja takavetoisena joko manuaali- tai automaattivaihteistolla. Mallistoon kuuluu nyt myös odotettu AWD-neliveto, joka on aina automaattivaihteinen.

Ford

Ford: Julkisti Transit Custom ja Tourneo Custom -mallien hinnat Suomessa

Auto Bild.Uutiset
31.1.2023

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Bentley Batur: Kehitysohjelma on valmis

Opel Kadett C: Uskoisitko, että se täytti jo 50 vuotta...?

Tällainen oli sähköisen liikenteen alkutaival Suomessa – astara Finlandin tekninen kouluttaja Rami Vähävirta on nähnyt autoilun sähköistymisen

Auto Bild 12/2023 on kaupoissa

Auto Bild Palvelu 1 -ostotutkimus: Asiakkaiden tarpeiden ja odotusten huomioiminen on haastavaa

Waulis: Mullistava suomalainen moottorikeksintö

Citroën ë-C4: Uudistettu mallisto saa uuden voimalinjan sekä enemmän toimintamatkaa – samalla hinnat pysyvät ennallaan

Toyotan akkuteknologia: Tulossa kolme uutta nestemäiseen elektrolyyttiin perustuvaa akkua

Koeajossa Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7: ”Kadunmiehen RS”

Koeajossa Volvo V90 Cross Country: Pitkille taipaleille

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7: ”Kadunmiehen RS”

Koeajossa Volvo V90 Cross Country: Pitkille taipaleille

Koeajossa Dacia Jogger TCe 110 Extreme 7P: Iso perheen perusauto

Ensikoeajossa Ford Mustang Mach I: Äänivallia kiusaamassa

Koeajossa Jaguar E-Pace P300e Plug-in Hybrid R-Dynamic S: Kissaperheen moniosaaja

Koeajossa Fiat 500 3+1: Lisäovellinen

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Koeajossa Dacia Sandero TCe 90 A Comfort: Pirteä perusauto

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Denonilta pieni hdmi-vahvistin

Hifimaailma

Putkitoiminen mobiilisoitin Kiinasta

Hifimaailma

Bowers & Wilkinsin uudisti 600-sarjansa

Hifimaailma

Pro-Jectilta levysoitin wifillä 

Hifimaailma

Paranneltu klassikko

Hifimaailma

Yamahalta uusia laitteita 

Hifimaailma

Brystonilta moderni esivahvistin 

Hifimaailma

Bowers & Wilkins Px7 S2e  

Hifimaailma

Teacin uusi cd-pyöritin

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Bentley Batur: Kehitysohjelma on valmis

Opel Kadett C: Uskoisitko, että se täytti jo 50 vuotta...?

Tällainen oli sähköisen liikenteen alkutaival Suomessa – astara Finlandin tekninen kouluttaja Rami Vähävirta on nähnyt autoilun sähköistymisen

Auto Bild 12/2023 on kaupoissa

Auto Bild Palvelu 1 -ostotutkimus: Asiakkaiden tarpeiden ja odotusten huomioiminen on haastavaa

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7: ”Kadunmiehen RS”

Koeajossa Volvo V90 Cross Country: Pitkille taipaleille

Koeajossa Dacia Jogger TCe 110 Extreme 7P: Iso perheen perusauto

Ensikoeajossa Ford Mustang Mach I: Äänivallia kiusaamassa

Koeajossa Jaguar E-Pace P300e Plug-in Hybrid R-Dynamic S: Kissaperheen moniosaaja

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Denonilta pieni hdmi-vahvistin

Hifimaailma

Putkitoiminen mobiilisoitin Kiinasta

Hifimaailma

Bowers & Wilkinsin uudisti 600-sarjansa

Hifimaailma

Pro-Jectilta levysoitin wifillä 

Hifimaailma

Paranneltu klassikko

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Premium-metalliväri on testiyksilössä hätkähdyttävän syväefektinen Fantastic Red.

Premium-metalliväri on testiyksilössä hätkähdyttävän syväefektinen Fantastic Red.

Juha Peltonen

Koeajossa Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7: ”Kadunmiehen RS”

Kaupallinen yhteistyö

Autolaina – vinkkejä auton rahoitukseen

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Bentley Batur: Kehitysohjelma on valmis

Tällainen oli sähköisen liikenteen alkutaival Suomessa – astara Finlandin tekninen kouluttaja Rami Vähävirta on nähnyt autoilun sähköistymisen

Auto Bild Palvelu 1 -ostotutkimus: Asiakkaiden tarpeiden ja odotusten huomioiminen on haastavaa

Waulis: Mullistava suomalainen moottorikeksintö

Citroën ë-C4: Uudistettu mallisto saa uuden voimalinjan sekä enemmän toimintamatkaa – samalla hinnat pysyvät ennallaan

Toyotan akkuteknologia: Tulossa kolme uutta nestemäiseen elektrolyyttiin perustuvaa akkua

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Black Edition: Pistokeladattava erikoisversio saapui Suomeen

Viidennen sukupolven Renault Clio: Tarkempi ohjaustuntuma ja paremmat pintamateriaalit

astaralle Nissanin maahantuonti Puolassa

Renault Scenic E-Tech electric: Luotiin täysin uusiksi

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Koeajossa Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7: ”Kadunmiehen RS”

Auto Bild Palvelu 1 -ostotutkimus: Asiakkaiden tarpeiden ja odotusten huomioiminen on haastavaa

Volkswagen ID.7: Täyssähköautolle luvataan jopa 617 km toimintamatkaa

Waulis: Mullistava suomalainen moottorikeksintö

Toyotan akkuteknologia: Tulossa kolme uutta nestemäiseen elektrolyyttiin perustuvaa akkua

Volkswagen Touareg uudistui: Suomessa myyntiin kaksi ladattavaa hybridiversiota

Volkswagen Passat Variant: Uudessa sukupolvessa kaksi ladattavaa hybridiä

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Black Edition: Pistokeladattava erikoisversio saapui Suomeen

Tekoäly: Onko automyyjän ammatti kuoleva ala?

Korealainen SsangYong muutti nimekseen KGM: Mallistossa on jatkossa ainoastaan sähköautoja

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Premium-metalliväri on testiyksilössä hätkähdyttävän syväefektinen Fantastic Red.

Premium-metalliväri on testiyksilössä hätkähdyttävän syväefektinen Fantastic Red.

Juha Peltonen

Koeajossa Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7: ”Kadunmiehen RS”

Kaupallinen yhteistyö

Autolaina – vinkkejä auton rahoitukseen

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Bentley Batur: Kehitysohjelma on valmis

Tällainen oli sähköisen liikenteen alkutaival Suomessa – astara Finlandin tekninen kouluttaja Rami Vähävirta on nähnyt autoilun sähköistymisen

Auto Bild Palvelu 1 -ostotutkimus: Asiakkaiden tarpeiden ja odotusten huomioiminen on haastavaa

Waulis: Mullistava suomalainen moottorikeksintö

Citroën ë-C4: Uudistettu mallisto saa uuden voimalinjan sekä enemmän toimintamatkaa – samalla hinnat pysyvät ennallaan

Toyotan akkuteknologia: Tulossa kolme uutta nestemäiseen elektrolyyttiin perustuvaa akkua

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Black Edition: Pistokeladattava erikoisversio saapui Suomeen

Viidennen sukupolven Renault Clio: Tarkempi ohjaustuntuma ja paremmat pintamateriaalit

astaralle Nissanin maahantuonti Puolassa

Renault Scenic E-Tech electric: Luotiin täysin uusiksi

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Koeajossa Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7: ”Kadunmiehen RS”

Auto Bild Palvelu 1 -ostotutkimus: Asiakkaiden tarpeiden ja odotusten huomioiminen on haastavaa

Volkswagen ID.7: Täyssähköautolle luvataan jopa 617 km toimintamatkaa

Waulis: Mullistava suomalainen moottorikeksintö

Toyotan akkuteknologia: Tulossa kolme uutta nestemäiseen elektrolyyttiin perustuvaa akkua

Volkswagen Touareg uudistui: Suomessa myyntiin kaksi ladattavaa hybridiversiota

Volkswagen Passat Variant: Uudessa sukupolvessa kaksi ladattavaa hybridiä

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Black Edition: Pistokeladattava erikoisversio saapui Suomeen

Tekoäly: Onko automyyjän ammatti kuoleva ala?

Korealainen SsangYong muutti nimekseen KGM: Mallistossa on jatkossa ainoastaan sähköautoja

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2