Erittäin taloudellisten polttomoottorien lisäksi Astra viisiovinen ja Astra Sports Tourer ovat jo saatavilla sähköistettyinä lataushybrideinä, jollainen on myös uusi huippumalli Opel Astra GSe. Voimalinjakattauksen täydentää pian täyssähköinen Opel Astra Electric, jonka tilaukset käynnistyvät keväällä 2023.

Erittäin taloudellisten polttomoottorien lisäksi Astra viisiovinen ja Astra Sports Tourer ovat jo saatavilla sähköistettyinä lataushybrideinä, jollainen on myös uusi huippumalli Opel Astra GSe. Voimalinjakattauksen täydentää pian täyssähköinen Opel Astra Electric, jonka tilaukset käynnistyvät keväällä 2023.

Opel

Uusi Opel Astra Electric: Ensi kertaa myös täyssähköisenä

Opel Astra Sports Tourer Electric on ensimmäinen saksalaisen valmistajan täyssähköinen farmarimalli, ja myös ensimmäinen Suomen markkinoille tuleva täyssähköinen Astra-farmari. Täyssähköversio laajentaa saatavilla olevaa voimalinjojen valikoimaa

Auto Bild.Uutiset

Täys­säh­köi­sen vii­si­o­vi­sen mal­lin li­säk­si pe­rin­tei­käs merk­ki esit­te­lee myös Opel Ast­ra Sports Tou­rer Elect­ri­cin, joka on en­sim­mäi­nen sak­sa­lai­sen val­mis­ta­jan tuot­ta­ma täys­säh­köi­nen far­ma­ri­mal­li.

Tu­le­vai­suu­des­sa Opel Ast­ra -asi­ak­kaat voi­vat siis va­li­ta use­am­mas­ta eri voi­man­siir­to­vaih­to­eh­dos­ta kuin mitä mui­hin Opel-mal­lei­hin on tar­jol­la.

Erit­täin ta­lou­del­lis­ten polt­to­moot­to­rien li­säk­si Ast­ra vii­si­o­vi­nen ja Ast­ra Sports Tou­rer ovat jo saa­ta­vil­la säh­köis­tet­tyi­nä la­taus­hyb­ri­dei­nä, jol­lai­nen on myös uu­si huip­pu­mal­li Opel Ast­ra GSe.

Voi­ma­lin­ja­kat­tauk­sen täy­den­tää pian täys­säh­köi­nen Opel Ast­ra Elect­ric, jon­ka ti­lauk­set käyn­nis­ty­vät ke­vääl­lä 2023.

Ar­ki­päi­vän käy­tet­tä­vyyt­tä ja pääs­töt­tö­myyt­tä

Uu­si Ast­ra Elect­ric on puh­das­ta, pääs­tö­tön­tä aja­mi­sen iloa. Säh­kö­moot­to­ri tuot­taa 156 hv/115 kW ja 270 Nm vään­töä.

Sii­nä mis­sä mo­net muut säh­kö­au­tot on ra­joi­tet­tu 150 tai 160 km/h:n huip­pu­no­peu­teen, uu­den Ast­ra Elect­ri­cin huip­pu­no­peus on 170 km/h.

Opel Astra Electric on puhdasta, päästötöntä ajamisen iloa. Sähkömoottori tuottaa 156 hv/115 kW ja 270 Nm vääntöä.

Opel Astra Electric on puhdasta, päästötöntä ajamisen iloa. Sähkömoottori tuottaa 156 hv/115 kW ja 270 Nm vääntöä.

Opel

Opel Ast­ra Elect­ri­cin kul­jet­ta­ja voi va­li­ta käyt­töön Eco, Nor­mal- tai Sport-ajo­ti­lan.

Ener­gia va­ras­toi­daan 54 kWh:n li­tiu­mi­o­ni­ak­kuun. Sen 102 ak­ku­ken­noa on ja­et­tu 17 mo­duu­liin, jot­ka var­mis­ta­vat, et­tä uu­si Ast­ra Elect­ric kul­kee pääs­töt­tö­mäs­ti jopa 416 ki­lo­met­riä WLTP1-nor­min mu­kai­ses­ti.

Ope­lin in­si­nöö­rit pi­ti­vät erit­täin tär­ke­ä­nä ener­gi­an te­ho­kas­ta pak­kaus­ta ja pys­tyi­vät var­mis­ta­maan esi­mer­kil­li­sen toi­min­ta­sä­teen kom­pak­til­la akul­la.

Uu­si Opel Ast­ra Elect­ric ku­lut­taa vain 12,7 kWh säh­köä 100 ki­lo­met­ril­lä (14,9 kWh WLTP:n mu­kaan, jo­ten se on pait­si täy­del­li­sen ta­lou­del­li­nen ajo­neu­vo jo­ka­päi­väi­seen käyt­töön, niin myös ihan­teel­li­nen kump­pa­ni, joka sääs­tää ai­kaa pi­dem­mil­lä mat­koil­la. Ja kun täys­säh­köi­nen Opel Ast­ra pi­tää la­da­ta, se vaa­tii vain pi­ka­py­säh­dyk­sen la­taus­pis­teel­lä.

Opel Ast­ra Elect­ric voi­daan la­da­ta noin 80 %:iin akun ka­pa­si­tee­tis­ta 30 mi­nuu­tis­sa käyt­tä­mäl­lä 100 kW:n ta­sa­vir­ta­pi­ka­la­tu­ria. Li­säk­si täys­säh­köi­ses­sä Ast­ras­sa on 11 kW:n 3-vai­hei­nen si­säi­nen la­tu­ri mm. ko­ti­la­taa­mis­ta sil­mäl­lä pi­tä­en.

Akut on si­joi­tet­tu kä­te­väs­ti ma­ta­lal­le alus­taan, jo­ten ne ei­vät pie­nen­nä mat­kus­ta­mo- tai ta­va­ra­ti­laa. Ast­ra Sports Tou­rer Elect­ric tar­jo­aa ta­kais­tui­met pys­ty­a­sen­nos­sa­kin 516 lit­raa ta­va­ra­ti­laa – ja is­tui­met tai­tet­tui­na tila kas­vaa 1 553 lit­raan.

Li­sä­e­tu­na akun si­jain­ti ma­ta­lal­la an­taa Ast­ra Elect­ri­cil­le ja Ast­ra Sports Tou­re­ril­le tur­val­li­sen ja va­kaan ajo­tun­tu­man, jos­ta Opel on tun­net­tu.

Er­go­no­mi­set is­tui­met

Myös si­sä­ti­lat tar­jo­a­vat eri­tyi­sen in­ten­sii­vi­sen ajo­ko­ke­muk­sen: er­go­no­mi­set Ac­ti­ve Sport -is­tui­met on mah­dol­lis­ta ti­la­ta vain Al­can­ta­ra-ver­hoi­lul­la. Ne tar­jo­a­vat Ast­ra Elect­ri­cin kul­jet­ta­jal­le ja mat­kus­ta­jil­le kor­kein­ta mah­dol­lis­ta is­tuin­mu­ka­vuut­ta Ope­lin ta­paan.

AGR-is­tui­met, jot­ka on ser­ti­fi­oi­nut Ak­ti­on Ge­sun­der Rücken e.V., tar­jo­a­vat eri­no­mais­ta si­vu­suun­tais­ta va­kaut­ta sekä laa­jan va­li­koi­man ma­nu­aa­li­sia ja säh­köi­siä sää­tö­vaih­to­eh­to­ja.

Näin kul­jet­ta­ja tun­tee ole­van­sa sel­väs­ti tiu­kem­min in­teg­roi­tu ajo­neu­voon ja saa ai­nut­laa­tui­sen oh­jaus­tun­tu­man.

Myös täy­sin di­gi­taa­li­nen, kah­del­la suu­rel­la 10 tuu­man wi­desc­reen-näy­töl­lä va­rus­tet­tu Pure Pa­nel -mit­ta­ris­to vie kul­jet­ta­jan mo­der­niin tun­nel­maan.

In­tui­tii­vi­sen käyt­tö­liit­ty­män uu­sin su­ku­pol­vi näyt­tää kaik­ki tär­keim­mät toi­min­not, ku­ten akun va­raus­ti­lan ja toi­min­ta­mat­kan, kun taas tär­keim­piä ase­tuk­sia, ku­ten il­mas­toin­tia, voi­daan edel­leen sää­tää hel­pos­ti na­pin pai­nal­luk­sel­la.

Suu­ren E-HUD -hei­jas­tus­näy­tön ja pu­heen­tun­nis­tuk­sen an­si­os­ta kul­jet­ta­jan huo­mio py­syy ties­sä ja lii­ken­ne­ti­lan­tees­sa.

Uu­si In­tel­li-Drive 2.0 -jär­jes­tel­mä si­säl­tää usei­ta kul­jet­ta­jan avus­tin­jär­jes­tel­miä, mm. etu­tör­mäys­va­roi­tuk­sen au­to­maat­ti­sel­la hä­tä­jar­ru­tuk­sel­la, ak­tii­vi­sen kais­ta­vah­din, vi­reys­ti­lan tun­nis­ti­men, ris­te­ä­vän lii­ken­teen va­roi­tuk­sen ja au­to­maat­ti­sen kais­tan­vaih­to­a­vus­ti­men, jot­ka kaik­ki pa­ran­ta­vat tur­val­li­suut­ta – sa­moin kuin te­kee luok­kan­sa joh­ta­va, mu­kau­tu­va In­tel­li-Lux Led Pi­xel -va­lo­jär­jes­tel­mä, jos­sa on yh­teen­sä 168 LED-ele­ment­tiä.

Uu­si Opel Ast­ra Elect­ric vies­tii en­si­nä­ke­mäl­tä vä­li­tön­tä ja dy­naa­mis­ta ajo­tun­tu­maa.

Muo­toi­lul­taan roh­kea ja puh­das­lin­jai­nen täys­säh­köi­nen Opel Ast­ra jat­kaa Opel Vi­zor -brän­di-il­met­tä ja tar­jo­aa jo­kai­ses­sa va­rus­te­lu­ta­sos­saan eri­tyi­sen ur­hei­lul­li­sen etu­pus­ku­rin muo­toi­lun.

Toi­nen huo­mi­o­ta kiin­nit­tä­vä seik­ka ovat va­ki­o­va­rus­tei­set 18 tuu­man ke­vyt­me­tal­li­van­teet ti­mant­ti­lei­ka­tul­la tai ko­ko­mus­tal­la

Opel-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

Atradius

Luotto­va­kuu­tu­syhtiö Atradius arvioi: EU:n uudet tariffit kasvattavat kauppasodan uhkaa ja sähköautojen hintaa

Auto Bild.Uutiset
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

Atradius

Luotto­va­kuu­tu­syhtiö Atradius arvioi: EU:n uudet tariffit kasvattavat kauppasodan uhkaa ja sähköautojen hintaa

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN