Uuden Insignian kokonaan automaattivaihteisen malliston hinnat alkavat 32 390 eurosta. Nelivetoiset automaatit alkavat 39 390 eurosta.. Saatavana ovat heti sekä viisiovinen Grand Sport että Sports Tourer -farmari.
Uusi Opel Insignia: Twinster-nelivedossa älykäs voimanjako
Opelin lippulaiva uusi Insignia saapuu Suomeen vielä vuonna 2020, ja tuo tullessaan koko joukon merkittäviä uudistuksia.
Uusi Insignia saapuu Suomeen kolmella eri varustetasolla, joista jo edullisin Innovation Plus on huomattavan kattava; sisältäen muun muassa Full LED -ajovalot, Multimedia Navi Pro -navigointijärjestelmän, digitaalisen mittariston, Keyless Go -järjestelmän sekä ergonomiset AGR-urheiluistuimet edessä.
Maltilliseen lisähintaan saatavissa olevat Executive- ja Executive GS -varustetasot lisäävät vakiovarusteluun esimerkiksi nahkaistuimet hierontatoiminnolla, sähkösäädöillä, kahdella muistipaikalla sekä ilmastoinnilla.
Executive GS -varusteltu Opel Insignia on varustettu 20 tuuman erikoisvantein, GS Line -ulkopaketilla sekä Bose-äänentoistojärjestelmällä.
Lisäksi saatavana on erikoismalli GSi, jossa on aina 230-hevosvoimainen turbomoottori nelivedolla ja automaatilla sekä huomattavan kattava varustelu 49 395 euron hintaan.
Twinster-neliveto
Suomen talvisia olosuhteita silmällä pitäen yksi uuden Insignian ylpeydenaiheista on hienostunut nelivetojärjestelmä älykkäällä voimanjaolla. Nelivetoinen automaatti on saatavissa Grand Sport -korimallina 39 390 eurolla.
Uuden Insignian Twinster-nelivedossa taka-akselin tasauspyörästö on korvattu kahdella monilevykytkimellä, joiden avulla voidaan kiihdyttää pyöriä yksitellen sekunnin murto-osassa.
Kaarteessa ulommalle takapyörälle ohjataan enemmän vääntömomenttia, mikä samalla parantaa hallittavuutta. Moottorista ja varustetasosta riippuen vakiovarusteena oleva Flexride-alustajärjestelmä sähköisellä iskunvaimennuksella lisää ajamisen mukavuutta ja dynaamisuutta upeasti yhdessä uuden Twinster-nelivetojärjestelmän sekä uusien 8- ja 9-vaihteisten automaattivaihteistojen kanssa.
Uusi Opel Insignia tarjoaa entistä näyttävämmän ulkonäön ja paremman näkyvyyden pimeässä. Innovation Plus -varustetasoon valinnaisvarusteena sekä muissa malleissa vakiovarusteena tarjottavat mukautuvat IntelliLux LED® Pixel -ajovalot sisältävät yhteensä 168 LED-elementtiä.
Valot reagoivat nopeammin ja tarkemmin kuin koskaan aiemmin, ja antavat Insignian kuljettajalle optimaalisen näkyvyyden ilman häikäisyä vastaantulevalle tai edessä menevälle liikenteelle.
Opelin suunnittelijat ovat edelleen parantaneet Insignian korkealaatuista sisustusta. Ergonomiset sertifioidut AGR-istuimet monilla mukavuustoiminnoilla ovat saatavana erilaisilla kangas- ja nahkaverhoiluvaihtoehtoina.
Innovation Plus -varustetasossa AGR-istuimet ovat vakiona kangasverhoillut; kaikissa muissa malleissa vakiona on nahkaverhoilu hierontatoiminnolla, sähkösäädöillä, kahdella muistipaikalla sekä ilmastoinnilla.
Säästäväiset ja tehokkaat moottorit
Uusi Opel Insignia -sukupolvi on saanut myös uudet tehokkaat bensiini- ja dieselmoottorit. Uudet 8- ja 9-vaihteiset automaattivaihteistot vähentävät polttoaineenkulutusta ja lisäävät ajomukavuutta.
Aktiivinen etusäleikön sulkeutumistoiminto parantaa uuden Opel Insignian aerodynamiikkaa, ilmanvastuskertoimen ollessa segmenttinsä paras lukemalla 0,25 Cd. WLTP-polttoaineenkulutus on edeltäjään verrattuna jopa 18 prosenttia pienempi.
Bensiinimallistossa saatavana on 2.0-litrainen 200 hevosvoiman turbomoottori peräti yhdeksänvaihteisella automaattivaihteistolla. Saman moottorin tehokkaampi versio on käytössä GSi-erikoismallissa 230-hevosvoimaisena, aina nelivedon yhteydessä.
Dieselmoottoreita mallistossa on kaksi: 1.5-litrainen 120-hevosvoimainen ja 2.0-litrainen 175-hevosvoimainen. Turbodieselien yhteydessä automaattivaihteisto on 8-vaihteinen. 175-hevosvoimainen diesel on saatavana myös nelivetoisena automaattina houkuttelevaan 39 390 euron hintaan.
Leveämpi säleikkö
Ulkoasussa uusi Insignia jatkaa edelleen rohkean ja puhtaan suunnittelun linjalla. Uusi kromattu etumaski on leveämpi ja siinä on näyttävä säleikkö; kromisiivekkeen keskellä oleva Opelin logo näyttää suuremmalta.
Krominen siiveke ulottuu oikealle ja vasemmalle LED-päiväajovaloihin, jotka sijaitsevat nyt ajovalon alareunassa. Insignia näyttää matalammalta ja leveämmältä myös integroitujen sumuvalojen ansiosta. Selkeät linjat määrittelevät myös Insignia Grand Sportin and Sports Tourerin takaosaa.
Suunnittelun ohuet, vaakasuuntaiset linjat jatkuvat sisustuksessa. Viimeistellysti sijoitetut kromisomisteet korostavat tyylikästä tunnelmaa.
Innovatiiviset järjestelmät kuljettajan apuna
Uuteen Insigniaan on saatavana kattava valikoima avustin- ja viihdejärjestelmiä. Koko mallistossa vakiona on muun muassa kaistallapitoavustin, automaattinen hätäjarrutus alhaisissa nopeuksissa, jalankulkijoiden tunnistus sekä pysäköintitutka eteen ja taakse.
Valinnaisvarusteena tarjottava teknologiapaketti täydentää varustelua mukautuvalla vakionopeudensäätimellä ja HUD-tuulilasinäytöllä; kuljettajan avustinpaketti puolestaan risteävän liikenteen varoittimella, katvealueen hälyttimellä sivupeileissä, digitaalisella peruutuskameralla sekä valinnaisena vielä edistyneellä pysäköintiavustimella.
Valinnaisvarusteena oleva risteävän takaliikenteen hälytys lisää turvallisuutta entisestään esimerkiksi pysäköintipaikalta peruutettaessa. Järjestelmä havaitsee tutka-antureilla esteitä, jotka ovat 90 astetta vasemmalle ja oikealle Insignian takana - jopa 20 metrin etäisyydellä. Näytön varoitukset ja äänimerkit varoittavat kuljettajaa.
Koko Insignia-mallistossa vakiona oleva Multimedia Navi Pro -järjestelmä tarjoaa Apple Car Play- ja Android Auto -toiminnot sekä huippuluokan navigointipalvelut.
Reaaliaikaisten liikennetietojen, online-karttapäivitysten ja ennustavan navigoinnin avulla ajomatkoista tulee rentouttavampia. Multimedia Navi Pro -järjestelmän tietoja välitetään kuljettajalle vakiona olevan digitaalisen mittariston 8” näytön sekä valinnaisvarusteena tarjottavan tuulilasin heijastusnäytön (HUD) kautta.
Uuden Insignian kokonaan automaattivaihteisen malliston hinnat alkaen 32 390 €; nelivetoautomaatit alkaen 39 390 €. Saatavana ovat heti sekä viisiovinen Grand Sport että Sports Tourer -farmari.
Opel-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Uusi Alfa Romeo Junior: Kompakti ja urheilullinen katumaasturi saapuu Suomeen loppuvuodesta 2024
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
Citroën C3 Aircross: Tässä ensimmäiset kuvat kesällä 2024 esiteltävästä katumaasturista
Uusi Morgan Plus Four: Lisää ajodynamiikkaa – tietenkin alkuperäisessä hengessä
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Ford Mustang täyttää tänään 60 vuotta: Eurooppaan tulossa uusia Mustang-malleja ja tilauskirjat on avattu
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Koeajossa BMW i4 eDrive40 Charged Plus: Kuljettajan mielitietty
Koeajossa DS 7 E-Tense 360 4x4 Plug-in Hybrid Opera Business A: Huomattavat valot
Koeajossa Jeep Compass PHEV 4xe 240 hv Trailhawk: Haukkana kadulla
Koeajossa BMW 2-sarjan Active Tourer: Jalokivi perheautoksi
Koeajossa Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line 1.4 TSI eHybrid: Tyyliä ja muotoa
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Yksiöstä Puu-Vallilassa tuli remontissa raikas kaksio
Pastellia portaikkoon ja laventelia makuuhuoneeseen
Thalian transformaatio
Strattonin pienempi
10 wattia kuulokevahvistimesta
Muotoilija, tekstiilisuunnittelija Erja Hirvi: ”Haaveilu on asia, jota kaikkien pitäisi harrastaa, sillä se luo toivoa”
Klassikkovahvistin Italiasta
Accuphasen uusi a-luokkainen
Estelonin uusi mestariteos
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Uusi Alfa Romeo Junior: Kompakti ja urheilullinen katumaasturi saapuu Suomeen loppuvuodesta 2024
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
KOEAJOT
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Uusi Alfa Romeo Junior: Kompakti ja urheilullinen katumaasturi saapuu Suomeen loppuvuodesta 2024
Citroën C3 Aircross: Tässä ensimmäiset kuvat kesällä 2024 esiteltävästä katumaasturista
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Ford Mustang täyttää tänään 60 vuotta: Eurooppaan tulossa uusia Mustang-malleja ja tilauskirjat on avattu
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Auto-Kilta: Aloittaa Kia- ja Mitsubishi-merkkien automyynnin ja -huollon
Tesla Model Y Long Range Rear-Wheel Drive: Toimintamatka 600 kilometriä
Uusi Opel Frontera: Tilava ja hauska SUV on saatavilla myös täyssähköisenä
Kia EV6: Malliston uusi Business-versio suunnataan erityisesti työsuhdeautoilijoille
LUETUIMMAT
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Hyundai Santa Fe: Viidennen sukupolven mallistossa täysin uusi ulkonäkö
Audi Q6 e-tron: Audin tähän mennessä edistyksellisin sähköauto saapui Suomeen
Uusi Opel Frontera: Tilava ja hauska SUV on saatavilla myös täyssähköisenä
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Kääk! Autoilijoille luvassa radikaali hintayllätys: Lisävarusteet ja osa muista autojen varusteista kuukausimaksullisiksi 1.1. 2025 alkaen
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Värikäs Fiat 600 -mallisto hinnoiteltiin Suomessa: Tarjolla sekä hybridinä että täyssähköautona
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN