Uuden Insignian kokonaan automaattivaihteisen malliston hinnat alkavat 32 390 eurosta. Nelivetoiset automaatit alkavat 39 390 eurosta.. Saatavana ovat heti sekä viisiovinen Grand Sport että Sports Tourer -farmari.

Uuden Insignian kokonaan automaattivaihteisen malliston hinnat alkavat 32 390 eurosta. Nelivetoiset automaatit alkavat 39 390 eurosta.. Saatavana ovat heti sekä viisiovinen Grand Sport että Sports Tourer -farmari.

Uusi Opel Insignia: Twinster-nelivedossa älykäs voimanjako

Opelin lippulaiva uusi Insignia saapuu Suomeen vielä vuonna 2020, ja tuo tullessaan koko joukon merkittäviä uudistuksia.

Auto Bild.Uutiset

Uu­si In­sig­nia saa­puu Suo­meen kol­mel­la eri va­rus­te­ta­sol­la, jois­ta jo edul­li­sin In­no­va­ti­on Plus on huo­mat­ta­van kat­ta­va; si­säl­tä­en muun mu­as­sa Full LED -ajo­va­lot, Mul­ti­me­dia Navi Pro -na­vi­goin­ti­jär­jes­tel­män, di­gi­taa­li­sen mit­ta­ris­ton, Key­less Go -jär­jes­tel­män sekä er­go­no­mi­set AGR-ur­hei­luis­tui­met edes­sä.

Mal­til­li­seen li­sä­hin­taan saa­ta­vis­sa ole­vat Exe­cu­ti­ve- ja Exe­cu­ti­ve GS -va­rus­te­ta­sot li­sää­vät va­ki­o­va­rus­te­luun esi­mer­kik­si nah­kais­tui­met hie­ron­ta­toi­min­nol­la, säh­kö­sää­döil­lä, kah­del­la muis­ti­pai­kal­la sekä il­mas­toin­nil­la.

Exe­cu­ti­ve GS -va­rus­tel­tu Opel In­sig­nia on va­rus­tet­tu 20 tuu­man eri­kois­van­tein, GS Line -ul­ko­pa­ke­til­la sekä Bose-ää­nen­tois­to­jär­jes­tel­mäl­lä.

Li­säk­si saa­ta­va­na on eri­kois­mal­li GSi, jos­sa on ai­na 230-he­vos­voi­mai­nen tur­bo­moot­to­ri ne­li­ve­dol­la ja au­to­maa­til­la sekä huo­mat­ta­van kat­ta­va va­rus­te­lu 49 395 eu­ron hin­taan.

Twins­ter-ne­li­ve­to

Suo­men tal­vi­sia olo­suh­tei­ta sil­mäl­lä pi­tä­en yk­si uu­den In­sig­ni­an yl­pey­de­nai­heis­ta on hie­nos­tu­nut ne­li­ve­to­jär­jes­tel­mä älyk­kääl­lä voi­man­ja­ol­la. Ne­li­ve­toi­nen au­to­maat­ti on saa­ta­vis­sa Grand Sport -ko­ri­mal­li­na 39 390 eu­rol­la.

Uu­den In­sig­ni­an Twins­ter-ne­li­ve­dos­sa taka-ak­se­lin ta­saus­pyö­räs­tö on kor­vat­tu kah­del­la mo­ni­le­vy­kyt­ki­mel­lä, joi­den avul­la voi­daan kiih­dyt­tää pyö­riä yk­si­tel­len se­kun­nin mur­to-osas­sa.

Kaar­tees­sa ulom­mal­le ta­ka­pyö­räl­le oh­ja­taan enem­män vään­tö­mo­ment­tia, mikä sa­mal­la pa­ran­taa hal­lit­ta­vuut­ta. Moot­to­ris­ta ja va­rus­te­ta­sos­ta riip­pu­en va­ki­o­va­rus­tee­na ole­va Flex­ri­de-alus­ta­jär­jes­tel­mä säh­köi­sel­lä is­kun­vai­men­nuk­sel­la li­sää aja­mi­sen mu­ka­vuut­ta ja dy­naa­mi­suut­ta upe­as­ti yh­des­sä uu­den Twins­ter-ne­li­ve­to­jär­jes­tel­män sekä uu­sien 8- ja 9-vaih­teis­ten au­to­maat­ti­vaih­teis­to­jen kans­sa.

Uu­si Opel In­sig­nia tar­jo­aa en­tis­tä näyt­tä­väm­män ul­ko­nä­ön ja pa­rem­man nä­ky­vyy­den pi­me­äs­sä. In­no­va­ti­on Plus -va­rus­te­ta­soon va­lin­nais­va­rus­tee­na sekä muis­sa mal­leis­sa va­ki­o­va­rus­tee­na tar­jot­ta­vat mu­kau­tu­vat In­tel­li­Lux LED® Pi­xel -ajo­va­lot si­säl­tä­vät yh­teen­sä 168 LED-ele­ment­tiä.

Va­lot re­a­goi­vat no­pe­am­min ja tar­kem­min kuin kos­kaan ai­em­min, ja an­ta­vat In­sig­ni­an kul­jet­ta­jal­le op­ti­maa­li­sen nä­ky­vyy­den il­man häi­käi­syä vas­taan­tu­le­val­le tai edes­sä me­ne­väl­le lii­ken­teel­le.

Ope­lin suun­nit­te­li­jat ovat edel­leen pa­ran­ta­neet In­sig­ni­an kor­ke­a­laa­tuis­ta si­sus­tus­ta. Er­go­no­mi­set ser­ti­fi­oi­dut AGR-is­tui­met mo­nil­la mu­ka­vuus­toi­min­noil­la ovat saa­ta­va­na eri­lai­sil­la kan­gas- ja nah­ka­ver­hoi­lu­vaih­to­eh­toi­na.

In­no­va­ti­on Plus -va­rus­te­ta­sos­sa AGR-is­tui­met ovat va­ki­o­na kan­gas­ver­hoil­lut; kai­kis­sa muis­sa mal­leis­sa va­ki­o­na on nah­ka­ver­hoi­lu hie­ron­ta­toi­min­nol­la, säh­kö­sää­döil­lä, kah­del­la muis­ti­pai­kal­la sekä il­mas­toin­nil­la.

Sääs­tä­väi­set ja te­hok­kaat moot­to­rit

Uu­si Opel In­sig­nia -su­ku­pol­vi on saa­nut myös uu­det te­hok­kaat ben­sii­ni- ja die­sel­moot­to­rit. Uu­det 8- ja 9-vaih­tei­set au­to­maat­ti­vaih­teis­tot vä­hen­tä­vät polt­to­ai­neen­ku­lu­tus­ta ja li­sää­vät ajo­mu­ka­vuut­ta.

Ak­tii­vi­nen etu­sä­lei­kön sul­keu­tu­mis­toi­min­to pa­ran­taa uu­den Opel In­sig­ni­an ae­ro­dy­na­miik­kaa, il­man­vas­tus­ker­toi­men ol­les­sa seg­ment­tin­sä pa­ras lu­ke­mal­la 0,25 Cd. WLTP-polt­to­ai­neen­ku­lu­tus on edel­tä­jään ver­rat­tu­na jopa 18 pro­sent­tia pie­nem­pi.

Ben­sii­ni­mal­lis­tos­sa saa­ta­va­na on 2.0-lit­rai­nen 200 he­vos­voi­man tur­bo­moot­to­ri pe­rä­ti yh­dek­sän­vaih­tei­sel­la au­to­maat­ti­vaih­teis­tol­la. Sa­man moot­to­rin te­hok­kaam­pi ver­sio on käy­tös­sä GSi-eri­kois­mal­lis­sa 230-he­vos­voi­mai­se­na, ai­na ne­li­ve­don yh­tey­des­sä.

Die­sel­moot­to­rei­ta mal­lis­tos­sa on kak­si: 1.5-lit­rai­nen 120-he­vos­voi­mai­nen ja 2.0-lit­rai­nen 175-he­vos­voi­mai­nen. Tur­bo­die­se­lien yh­tey­des­sä au­to­maat­ti­vaih­teis­to on 8-vaih­tei­nen. 175-he­vos­voi­mai­nen die­sel on saa­ta­va­na myös ne­li­ve­toi­se­na au­to­maat­ti­na hou­kut­te­le­vaan 39 390 eu­ron hin­taan.

Le­ve­äm­pi sä­leik­kö

Ul­ko­a­sus­sa uu­si In­sig­nia jat­kaa edel­leen roh­ke­an ja puh­taan suun­nit­te­lun lin­jal­la. Uu­si kro­mat­tu etu­mas­ki on le­ve­äm­pi ja sii­nä on näyt­tä­vä sä­leik­kö; kro­mi­sii­vek­keen kes­kel­lä ole­va Ope­lin logo näyt­tää suu­rem­mal­ta.

Kro­mi­nen sii­ve­ke ulot­tuu oi­ke­al­le ja va­sem­mal­le LED-päi­vä­a­jo­va­loi­hin, jot­ka si­jait­se­vat nyt ajo­va­lon ala­reu­nas­sa. In­sig­nia näyt­tää ma­ta­lam­mal­ta ja le­ve­äm­mäl­tä myös in­teg­roi­tu­jen su­mu­va­lo­jen an­si­os­ta. Sel­ke­ät lin­jat mää­rit­te­le­vät myös In­sig­nia Grand Spor­tin and Sports Tou­re­rin ta­ka­o­saa.

Suun­nit­te­lun ohu­et, vaa­ka­suun­tai­set lin­jat jat­ku­vat si­sus­tuk­ses­sa. Vii­meis­tel­lys­ti si­joi­te­tut kro­mi­so­mis­teet ko­ros­ta­vat tyy­li­käs­tä tun­nel­maa.

In­no­va­tii­vi­set jär­jes­tel­mät kul­jet­ta­jan apu­na

Uu­teen In­sig­ni­aan on saa­ta­va­na kat­ta­va va­li­koi­ma avus­tin- ja viih­de­jär­jes­tel­miä. Koko mal­lis­tos­sa va­ki­o­na on muun mu­as­sa kais­tal­la­pi­to­a­vus­tin, au­to­maat­ti­nen hä­tä­jar­ru­tus al­hai­sis­sa no­peuk­sis­sa, ja­lan­kul­ki­joi­den tun­nis­tus sekä py­sä­köin­ti­tut­ka eteen ja taak­se.

Va­lin­nais­va­rus­tee­na tar­jot­ta­va tek­no­lo­gi­a­pa­ket­ti täy­den­tää va­rus­te­lua mu­kau­tu­val­la va­ki­o­no­peu­den­sää­ti­mel­lä ja HUD-tuu­li­la­si­näy­töl­lä; kul­jet­ta­jan avus­tin­pa­ket­ti puo­les­taan ris­te­ä­vän lii­ken­teen va­roit­ti­mel­la, kat­ve­a­lu­een hä­lyt­ti­mel­lä si­vu­pei­leis­sä, di­gi­taa­li­sel­la pe­ruu­tus­ka­me­ral­la sekä va­lin­nai­se­na vie­lä edis­ty­neel­lä py­sä­köin­ti­a­vus­ti­mel­la.

Va­lin­nais­va­rus­tee­na ole­va ris­te­ä­vän ta­ka­lii­ken­teen hä­ly­tys li­sää tur­val­li­suut­ta en­ti­ses­tään esi­mer­kik­si py­sä­köin­ti­pai­kal­ta pe­ruu­tet­ta­es­sa. Jär­jes­tel­mä ha­vait­see tut­ka-an­tu­reil­la es­tei­tä, jot­ka ovat 90 as­tet­ta va­sem­mal­le ja oi­ke­al­le In­sig­ni­an ta­ka­na - jopa 20 met­rin etäi­syy­del­lä. Näy­tön va­roi­tuk­set ja ää­ni­mer­kit va­roit­ta­vat kul­jet­ta­jaa.

Koko In­sig­nia-mal­lis­tos­sa va­ki­o­na ole­va Mul­ti­me­dia Navi Pro -jär­jes­tel­mä tar­jo­aa Ap­p­le Car Play- ja And­roid Au­to -toi­min­not sekä huip­pu­luo­kan na­vi­goin­ti­pal­ve­lut.

Re­aa­li­ai­kais­ten lii­ken­ne­tie­to­jen, on­li­ne-kart­ta­päi­vi­tys­ten ja en­nus­ta­van na­vi­goin­nin avul­la ajo­mat­kois­ta tu­lee ren­tout­ta­vam­pia. Mul­ti­me­dia Navi Pro -jär­jes­tel­män tie­to­ja vä­li­te­tään kul­jet­ta­jal­le va­ki­o­na ole­van di­gi­taa­li­sen mit­ta­ris­ton 8” näy­tön sekä va­lin­nais­va­rus­tee­na tar­jot­ta­van tuu­li­la­sin hei­jas­tus­näy­tön (HUD) kaut­ta.

Uu­den In­sig­ni­an ko­ko­naan au­to­maat­ti­vaih­tei­sen mal­lis­ton hin­nat al­ka­en 32 390 €; ne­li­ve­to­au­to­maa­tit al­ka­en 39 390 €. Saa­ta­va­na ovat heti sekä vii­si­o­vi­nen Grand Sport et­tä Sports Tou­rer -far­ma­ri.

Opel-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Ensipuraisu uudesta Audi Q3:sta

Auto Bild.Uutiset

Ensipuraisu uudesta Audi Q3:sta

Auto Bild.Uutiset

Autoliitto

Helsingin kaavailema poltto­moot­to­ri­kielto aiheuttaisi ongelmia

Auto Bild.Uutiset

Autoliitto

Helsingin kaavailema poltto­moot­to­ri­kielto aiheuttaisi ongelmia

Auto Bild.Uutiset

J. Rinta-Jouppi OY

Tällaisia autoja yli 65-vuotiaat ostavat

Auto Bild.Uutiset

J. Rinta-Jouppi OY

Tällaisia autoja yli 65-vuotiaat ostavat

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU