Uuden Insignian kokonaan automaattivaihteisen malliston hinnat alkavat 32 390 eurosta. Nelivetoiset automaatit alkavat 39 390 eurosta.. Saatavana ovat heti sekä viisiovinen Grand Sport että Sports Tourer -farmari.
Uusi Opel Insignia: Twinster-nelivedossa älykäs voimanjako
Opelin lippulaiva uusi Insignia saapuu Suomeen vielä vuonna 2020, ja tuo tullessaan koko joukon merkittäviä uudistuksia.
Uusi Insignia saapuu Suomeen kolmella eri varustetasolla, joista jo edullisin Innovation Plus on huomattavan kattava; sisältäen muun muassa Full LED -ajovalot, Multimedia Navi Pro -navigointijärjestelmän, digitaalisen mittariston, Keyless Go -järjestelmän sekä ergonomiset AGR-urheiluistuimet edessä.
Maltilliseen lisähintaan saatavissa olevat Executive- ja Executive GS -varustetasot lisäävät vakiovarusteluun esimerkiksi nahkaistuimet hierontatoiminnolla, sähkösäädöillä, kahdella muistipaikalla sekä ilmastoinnilla.
Executive GS -varusteltu Opel Insignia on varustettu 20 tuuman erikoisvantein, GS Line -ulkopaketilla sekä Bose-äänentoistojärjestelmällä.
Lisäksi saatavana on erikoismalli GSi, jossa on aina 230-hevosvoimainen turbomoottori nelivedolla ja automaatilla sekä huomattavan kattava varustelu 49 395 euron hintaan.
Twinster-neliveto
Suomen talvisia olosuhteita silmällä pitäen yksi uuden Insignian ylpeydenaiheista on hienostunut nelivetojärjestelmä älykkäällä voimanjaolla. Nelivetoinen automaatti on saatavissa Grand Sport -korimallina 39 390 eurolla.
Uuden Insignian Twinster-nelivedossa taka-akselin tasauspyörästö on korvattu kahdella monilevykytkimellä, joiden avulla voidaan kiihdyttää pyöriä yksitellen sekunnin murto-osassa.
Kaarteessa ulommalle takapyörälle ohjataan enemmän vääntömomenttia, mikä samalla parantaa hallittavuutta. Moottorista ja varustetasosta riippuen vakiovarusteena oleva Flexride-alustajärjestelmä sähköisellä iskunvaimennuksella lisää ajamisen mukavuutta ja dynaamisuutta upeasti yhdessä uuden Twinster-nelivetojärjestelmän sekä uusien 8- ja 9-vaihteisten automaattivaihteistojen kanssa.
Uusi Opel Insignia tarjoaa entistä näyttävämmän ulkonäön ja paremman näkyvyyden pimeässä. Innovation Plus -varustetasoon valinnaisvarusteena sekä muissa malleissa vakiovarusteena tarjottavat mukautuvat IntelliLux LED® Pixel -ajovalot sisältävät yhteensä 168 LED-elementtiä.
Valot reagoivat nopeammin ja tarkemmin kuin koskaan aiemmin, ja antavat Insignian kuljettajalle optimaalisen näkyvyyden ilman häikäisyä vastaantulevalle tai edessä menevälle liikenteelle.
Opelin suunnittelijat ovat edelleen parantaneet Insignian korkealaatuista sisustusta. Ergonomiset sertifioidut AGR-istuimet monilla mukavuustoiminnoilla ovat saatavana erilaisilla kangas- ja nahkaverhoiluvaihtoehtoina.
Innovation Plus -varustetasossa AGR-istuimet ovat vakiona kangasverhoillut; kaikissa muissa malleissa vakiona on nahkaverhoilu hierontatoiminnolla, sähkösäädöillä, kahdella muistipaikalla sekä ilmastoinnilla.
Säästäväiset ja tehokkaat moottorit
Uusi Opel Insignia -sukupolvi on saanut myös uudet tehokkaat bensiini- ja dieselmoottorit. Uudet 8- ja 9-vaihteiset automaattivaihteistot vähentävät polttoaineenkulutusta ja lisäävät ajomukavuutta.
Aktiivinen etusäleikön sulkeutumistoiminto parantaa uuden Opel Insignian aerodynamiikkaa, ilmanvastuskertoimen ollessa segmenttinsä paras lukemalla 0,25 Cd. WLTP-polttoaineenkulutus on edeltäjään verrattuna jopa 18 prosenttia pienempi.
Bensiinimallistossa saatavana on 2.0-litrainen 200 hevosvoiman turbomoottori peräti yhdeksänvaihteisella automaattivaihteistolla. Saman moottorin tehokkaampi versio on käytössä GSi-erikoismallissa 230-hevosvoimaisena, aina nelivedon yhteydessä.
Dieselmoottoreita mallistossa on kaksi: 1.5-litrainen 120-hevosvoimainen ja 2.0-litrainen 175-hevosvoimainen. Turbodieselien yhteydessä automaattivaihteisto on 8-vaihteinen. 175-hevosvoimainen diesel on saatavana myös nelivetoisena automaattina houkuttelevaan 39 390 euron hintaan.
Leveämpi säleikkö
Ulkoasussa uusi Insignia jatkaa edelleen rohkean ja puhtaan suunnittelun linjalla. Uusi kromattu etumaski on leveämpi ja siinä on näyttävä säleikkö; kromisiivekkeen keskellä oleva Opelin logo näyttää suuremmalta.
Krominen siiveke ulottuu oikealle ja vasemmalle LED-päiväajovaloihin, jotka sijaitsevat nyt ajovalon alareunassa. Insignia näyttää matalammalta ja leveämmältä myös integroitujen sumuvalojen ansiosta. Selkeät linjat määrittelevät myös Insignia Grand Sportin and Sports Tourerin takaosaa.
Suunnittelun ohuet, vaakasuuntaiset linjat jatkuvat sisustuksessa. Viimeistellysti sijoitetut kromisomisteet korostavat tyylikästä tunnelmaa.
Innovatiiviset järjestelmät kuljettajan apuna
Uuteen Insigniaan on saatavana kattava valikoima avustin- ja viihdejärjestelmiä. Koko mallistossa vakiona on muun muassa kaistallapitoavustin, automaattinen hätäjarrutus alhaisissa nopeuksissa, jalankulkijoiden tunnistus sekä pysäköintitutka eteen ja taakse.
Valinnaisvarusteena tarjottava teknologiapaketti täydentää varustelua mukautuvalla vakionopeudensäätimellä ja HUD-tuulilasinäytöllä; kuljettajan avustinpaketti puolestaan risteävän liikenteen varoittimella, katvealueen hälyttimellä sivupeileissä, digitaalisella peruutuskameralla sekä valinnaisena vielä edistyneellä pysäköintiavustimella.
Valinnaisvarusteena oleva risteävän takaliikenteen hälytys lisää turvallisuutta entisestään esimerkiksi pysäköintipaikalta peruutettaessa. Järjestelmä havaitsee tutka-antureilla esteitä, jotka ovat 90 astetta vasemmalle ja oikealle Insignian takana - jopa 20 metrin etäisyydellä. Näytön varoitukset ja äänimerkit varoittavat kuljettajaa.
Koko Insignia-mallistossa vakiona oleva Multimedia Navi Pro -järjestelmä tarjoaa Apple Car Play- ja Android Auto -toiminnot sekä huippuluokan navigointipalvelut.
Reaaliaikaisten liikennetietojen, online-karttapäivitysten ja ennustavan navigoinnin avulla ajomatkoista tulee rentouttavampia. Multimedia Navi Pro -järjestelmän tietoja välitetään kuljettajalle vakiona olevan digitaalisen mittariston 8” näytön sekä valinnaisvarusteena tarjottavan tuulilasin heijastusnäytön (HUD) kautta.
Uuden Insignian kokonaan automaattivaihteisen malliston hinnat alkaen 32 390 €; nelivetoautomaatit alkaen 39 390 €. Saatavana ovat heti sekä viisiovinen Grand Sport että Sports Tourer -farmari.
Opel-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Käytettyjä autoja myytiin alkuvuonna selkeästi enemmän kuin viime vuonna
Polestar 7 tulossa – yhteistyössä Volvon kanssa
Sähköautolla maailman ympäri: ennätysmatka Volkswagen ID. Buzzilla kattaa yli 75 maata
Uusien henkilöautojen kauppa vuoden ensimmäisellä puoliskolla edelleen hidasta
Mitsubishi laajentaa mallistoaan Euroopassa uudella Grandisilla
Volkswagen ID.4 on Suomen suosituin sähköauto
Autoliitto testasi, miten uppoavasta autosta voi pelastautua – turvaikkunat muodostavat yllättävän vaaran
Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen
Auto Bild 9/2025 on kaupoissa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret
Koeajossa Peugeot E-308 SW Allure 54 kWh 156 A: Businesshenkinen
Koeajossa Volvo EX30 Twin Motor Performance Ultra: Pieneksi zoomattu
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
Koeajossa Mitsubishi Colt 1.6 HEV Instyle AT: Ajotalous edellä
Koeajossa Mercedes-Benz E-sarja 300 e T A: Moneen lähtöön
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Seitsemäs kierros
Omakotitalo Helsingin kantakaupungissa on ihme: ”Ymmärsimme, että tämän mahdollisuuden kanssa ei kannata viivytellä”
Bluetooth-kaiutin kiinalaisittain
Uutta Yorkshiresta
Oranssi soitin
Kun usb ei enää kelpaa
Dipolikaiutin Kreikasta
ELACin uusi aktiivikaiutin
Uusi optinen äänirasia
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Käytettyjä autoja myytiin alkuvuonna selkeästi enemmän kuin viime vuonna
Polestar 7 tulossa – yhteistyössä Volvon kanssa
Sähköautolla maailman ympäri: ennätysmatka Volkswagen ID. Buzzilla kattaa yli 75 maata
Uusien henkilöautojen kauppa vuoden ensimmäisellä puoliskolla edelleen hidasta
Mitsubishi laajentaa mallistoaan Euroopassa uudella Grandisilla
KOEAJOT
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret
Koeajossa Peugeot E-308 SW Allure 54 kWh 156 A: Businesshenkinen
Koeajossa Volvo EX30 Twin Motor Performance Ultra: Pieneksi zoomattu
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Käytettyjä autoja myytiin alkuvuonna selkeästi enemmän kuin viime vuonna
Polestar 7 tulossa – yhteistyössä Volvon kanssa
Sähköautolla maailman ympäri: ennätysmatka Volkswagen ID. Buzzilla kattaa yli 75 maata
Uusien henkilöautojen kauppa vuoden ensimmäisellä puoliskolla edelleen hidasta
Mitsubishi laajentaa mallistoaan Euroopassa uudella Grandisilla
Volkswagen ID.4 on Suomen suosituin sähköauto
Autoliitto testasi, miten uppoavasta autosta voi pelastautua – turvaikkunat muodostavat yllättävän vaaran
Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen
Kolme tärkeintä syytä huollattaa autosi ilmastointi säännöllisesti
Uusi 5-paikkainen sähköavolava-auto tulee Suomeen
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Polestar 7 tulossa – yhteistyössä Volvon kanssa
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 - Oman aikansa ”paras auto” täyttää 50 vuotta
Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen
Uudistunut Toyotan täyssähköinen bZ4X -mallisto laajenee uudella, edullisella malliversiolla
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna
Peugeotin mallisto täydentyy täyssähköisillä 325-hevosvoimaisilla nelivetoversioilla
Uusi 5-paikkainen sähköavolava-auto tulee Suomeen
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Uuden Mercedes-Benz CLA:n toimintamatka liki 800 kilometriä
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL