Suomessa Peugeot e-Traveller nähdään vuoden 2020 lopussa.
Uusi Peugeot e-Traveller -sähköauto: Markkinoille kahtena eri versiona
Täyssähköinen Peugeot e-Traveller tulee Suomessa tarjolle kahtena eri versiona.
Peugeot e-Traveller tulee tarjolle kahtena eri versiona, jotka soveltuvat niin ammattimaiseen asiakkaiden kyyditsemiseen kuin vapaa-aikaan. Uusi Peugeot e-Traveller saapuu Euroopan markkinoille vuoden 2020 toisella puoliskolla.
Suomessa malli nähdään vuoden 2020 lopussa. Uusi Peugeot e-Traveller valmistetaan Ranskassa.
Peugeot e-Traveller Shuttle
Ammattimaiseen käyttöön ja matkustajien kyydityksiin (kuten taksit, hotelli- ja lentokenttäkuljetukset. tarjolle tulee kaksi versiota: Business (5–9 -paikkainen) ja Business VIP (6- tai 7-paikkainen).
Kiitos molemmin puolin saatavien moottoroitujen hands-free -liukuovien, matkustajat saavat aina ensiluokkaisen vastaanoton. Yksityisyyttä tuovat tummennetut (70% peittävyys) sekä erityistummennetut (90 % peittävyys) matkustamon lasit.
Versiosta riippuen, 2- ja 3-rivien matkustajille on tarjolla käsinojilla varustetut, erilliset, kiskoilla liukuvat nahkapäällysteiset istuimet tai 2/3-1/3 jaetut, kiskoilla liukuvat istuimet. Istuimet taittuvat alas yksinkertaisella säätimellä, jolloin matkustajille avautuu avara kulkuväylä takimmaiselle istuimille.
VIP–version matkustamosta tekee matkustajille mieluisan neljän itsenäisen, vastakkain asetellun istuimen muodostama lounge–asetelma tai vaihtoehtoinen viiden istuimen asetelma, kolmialueinen ilmastointi sekä peitettävä, tummennettu lasikatto.
Peugeot e-Traveller tila-auto
Active- ja Allure-varustetasot tarjoavat muunneltavuutta ja istuinpaikat 5 – 8 matkustajalle.
Versiot ovat suunnattu erityisesti perheiden sekä aktiivisten eri lajien tai retkeilyn harrastajien tarpeisiin ja tarjoavat erilaisia matkustamovaihtoehtoja niin liukuvilla kuin helposti poistettavilla istuimilla. Lasten iloksi 2. istuinrivillä on käytössä lentokonepöydät ja matkustusmukavuutta lisäävät aurinkoverhot.
Uusi Peugeot e-Traveller on helppo kumppani ja soveltuu elämän eri tilainteisiin ohjattavuutensa ansiosta. Haasteellisemmassa maastossa tai liukkailla keleillä avuksi tulee Grip Control-vetoluistonesto.
Shuttle-version avautuvan takaikkunan ansiosta tavaratilaan pakatut matkatavarat ovat helposti saatavilla myös ahtaissa paikoissa, joissa ei ole mieluisaa avata takatilan luukkua.
Tilaa ja matkustusmukavuutta
Peugeot e-Travelleria valmistetaan kolmena eri pituutena: S (4.60 m) M (4.95 m) ja XL (5.30 m).
1,90 metriin rajoitettu auton korkeus mahdollistaa pääsyn lähes kaikkiin pysäköintihalleihin.
Kaikille versioille yhteistä on niiden tarjoama matkustusmukavuus sekä viimeistellyt sisätilat. Matkustajat nauttivat tilavuudesta jokaisella istuinrivillä. PEUGEOT e-Travellerille ominaista on maksimaalinen tila sekä matkustajille että matkatavaroille: yhdeksän istuimen lisäksi on tavaratilaa 1500 litraa tai 5 matkustajan lisäksi tavaratilaa saadaan 3000 litraa tai jopa 4900 litraa, kiitos irroitettavien 2- ja 3-istuinrivien.
Lisäksi e-Traveller pitää sisällään lukuisia eri puolille matkustamoa sijoitettuja erilaisia säilytystiloja – yhteensä aina 74 litraan asti.
Seuraavan sukupolven Peugeot -tila-auto
Uusi Peugeot e-Traveller yhdistää kompaktit mittasuhteet maksimaaliseen matkustus- ja lastaustilaan. Akku on sijoitettu lattian alapuolella, joten se ei vie tila matkustamosta tai tavaratilasta.
Lisäksi akun sijainti edesauttaa painon optimaalista jakautumista ja tuo alustaan jäykkyyttä, joka tekee ajosta entistä nautinnollisempaa. Iskunvaimennus ja erityiset jouset takaavat jousituksen mukavuuden auton ollessa niin lastattuna kuin pienellä painolla ajettaessa.
Peugeot e-Traveller kykenee vetämään jopa 1000 kg.
Yksityiskohdat paljastavat sähköisen käyttövoiman
Noudattaen Peugeotin valinnan vapaus –konseptia, uusi Peugeot e-Traveller säilyttää hienostuneen ja voimakkaan ilmeensä, joka on tuttu jo polttomoottoriversioista. Vain muutaman hienovaraiset yksityiskohdat paljastavat sähköisen käyttövoiman.
Auton ulkopuolella täyssähköisen Peugeot e-Travellerin tunnisteina toimivat leijonalogot, latausluukku vasemmassa etusiivessä, päivitetty keskisäleikkö sekä "e-Traveller"-monogrammi takana.
Ohjaamossa analoginen mittaristo on saanut sähköön sopivan värityksen, kosketusnäyttö on päivittynut uusilla informaationäytöillä ja TomTom Traffic 3D –navigointi kertoo jäljellä olevan toimintasäteen avulla saavutettavissa olevat latauspisteet.
Vaihteenvalitsin on päivittynyt uudeksi e-Toggle – vaihteenvalitsimeksi. Ajotapa-valitsin tarjoaa vaihtoehdot Eco-, Normal- ja Power-asetusten välillä.
Lisäksi keskikonsoli on varustettu e-Travellerissa uutena nähtävällä sähköisellä käsijarrulla.
Ohjaamo e-voluution keskellä
Ohjaamon keskikonsoli on uudistettu ja siihen on lisätty:
* Uusi e-Toggle-vaihdevalitsin, joka on integroitu tyylikkäästi ja ergonomisesti kojelautaan ja toimii niin suunnanvaihtajana kuin Park- ja Brake –toimintojen valitsemiseen
* Kolmen ajotapa-asetuksen valitsin
* Säilytystila kojelaudan yläpuolella
Peugeot e-Expertin kolme eri ajotapa-asetusta muuttavat asetuksia seuraavasti :
* Eco (60 kW, 180 Nm): huolehtii optimaalisen toimintamatkan saavuttamisesta
* Normal (80 kW, 210 Nm): optimaalinen asetus jokapäiväiseen ajoon
* Power (100 kW, 260 Nm): tarjoaa käyttöön täyden tehon raskaisen lastien kuljettamiseen
Mittaristo on päivittynyt jakamaan sähköllä ajamiseen liittyvää informaatiota :
* Tehomittari kertoo kulutuksen tasosta (Eco-tasolla energiankulutus on optimoitu ja Power-taso tuo maksimaalisen tehon) ja energian talteenotosta (Charge)
* Oma kulutuslukema-arvio lämpömukavuustoiminnoille, kuten lämmitys ja ilmastointi
* Akun latauksen taso
* Värinäytöllä esitettävä informaatio kertoo energian virtaamasta, latauksen tilasta (lataus käynnissä, lataus viivästetty), ajotietokoneen arvot sekä jäljellä olevan toimintamatkan
Kojelaudan keskellä on TomTom Traffic 3D -navigoinnilla varustettu kosketusnäyttö, johon on listätty sähköautoiluun liittyvää informaatiota kertova Electric-valikko. Lisäksi näyttö esittää jäljellä olevan toimintamatkan sekä saavutettavat latauspisteet.
Kosketusnäytöltä voi myös säätää ohjaamon esilämmityksen asetuksia ja käynnistymisaikoja.
Seuraavan sukupolven tehokkuutta täyssähköllä
EMP2 (Efficient Modular Platform) -pohjalevyyn perustuva Peugeot e-Traveller tarjoaa 100 kW täyssähkömoottorin ja 260 Nm maksimiväännön heti käynnistettäessä. Täyssähkö tuo välittömän reaktiokyvyn ilman värinää, ääntä, vaihteen vaihtoa tai CO2-päästöjä.
Suorituskyky (Power-ajotilassa, arvot odottavat lopullista hyväksyntää):
* Suurin nopeus 130 km/h
* Kiihtyvyys 0–100 km/h 13,1 s
* Kiihtyvyys 0–1000 m 35,8 s
* Kiihtyvyys 80–120 km/h 12,1 s
Akkuvaihtoehtoja on tarjolla kaksi: 50 kWh ja 75 kWh.
50 kWh akku on saatavana XS-, M -ja XL–koripituuksiin. Tämä esimerkiksi kaupunkiajoihin soveltuva akku tarjoaa jopa 230 km (WLTP) toimintasäteen. M- ja XL-koripituudet ovat saatavana myös 75 kWh akulla, jonka toimintasäde mahdollistaa jopa 330 km (WLTP) ajon.
Akun lämmöntasaus on yhdistetty matkustamon lämmitysjärjestelmään ja mahdollistaa pikalatauksen, optimoidun toimintamatkan sekä pidemmän akun elinkaaren.
Peugeot e-Traveller on varustettu 11 kW :n kolmivaiheisella autolaturilla. Lataaminen onnistuu tutuilla, tavanomaisilla ratkaisuilla mm. seuraavasti:
* Perinteisestä suko-pistokkeesta (8A) : täysi lataus 31h (50 kWh akku) tai 47h (75 kWh akku)
* Lataustolppa (16A) : täysi lataus 15h (50 kWh akku) tai 23h (75 kWh akku)
* WallBox 11 kW : lataus täyteen 5h (50 kWh akku) tai 7h30 (75kWh akku) kolmivaihelaturilla
*Julkisesta pikalatauspisteestä: akun lämmöntasaus mahdollistaa 100 kW:n latauspisteiden käytön ja 80% latausaste saavutetaan joko 30 minuutissa (50 kWh akku) tai 45 minuutissa (75 kWh akku).
Lataus voidaan ohjelmoida käynnistymään toivottuna ajankohtana. Helppo ohjelmointi tapahtuu joko auton kosketusnäytöltä tai älypuhelimen MyPeugeot® -sovelluksesta. Saman etäohjauksen avulla on mahdollista käynnistää tai keskeyttää lataus, samoin kuin tarkistaa akun latauksen taso.
Myös matkustamon esilämmitys on ohjelmoitavissa joko kosketusnäytöltä tai etänä. Matkustusmukavuuden lisäksi esilämmitys optimoi käytettävissä olevan toimintamatkan akun lämpötilan ollessa jo autoa käynnistettäessä optimaalinen.
Takuu 8 vuotta tai 160 000 km
Peugeot tarjoaa sähköauton akulle 8 vuoden tai 160 000 km takuun 70 % kapasiteetille.
Peugeot-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Polestar 4 Long Range Dual Motor: Kaikkien aikojen nopein Polestar – 3,8 sekuntia nollasta sataan!
Legendaarinen Jeep Grand Cherokee: Nyt myynnissä Suomessa ja autot Suomeen tänä kesänä!
Auto-Bon: Pudottaa yhteistyössä päämiehensä Stellantisin kanssa sähköautojen hinnat luokkaa alemmaksi
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Uusi Alfa Romeo Junior: Kompakti ja urheilullinen katumaasturi saapuu Suomeen loppuvuodesta 2024
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
Citroën C3 Aircross: Tässä ensimmäiset kuvat kesällä 2024 esiteltävästä katumaasturista
Uusi Morgan Plus Four: Lisää ajodynamiikkaa – tietenkin alkuperäisessä hengessä
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Koeajossa BMW i4 eDrive40 Charged Plus: Kuljettajan mielitietty
Koeajossa DS 7 E-Tense 360 4x4 Plug-in Hybrid Opera Business A: Huomattavat valot
Koeajossa Jeep Compass PHEV 4xe 240 hv Trailhawk: Haukkana kadulla
Koeajossa BMW 2-sarjan Active Tourer: Jalokivi perheautoksi
Koeajossa Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line 1.4 TSI eHybrid: Tyyliä ja muotoa
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Louisen kesähuvilalla lomaillaan ja järjestetään tapahtumia
Heed juhlii
Uusi Totem LOON
Cambridge Audion klassikko päivittyy
Vienna Acousticsin striimaava aktiivikaiutin
Denonilta edullinen äänipalkki
Bassocontinuon uudet Level 8 -laitejalat
Tiili, tiikki ja kastanja hurmasivat 60-luvun rivitalossa
Staxin uusi kuulokesetti
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Polestar 4 Long Range Dual Motor: Kaikkien aikojen nopein Polestar – 3,8 sekuntia nollasta sataan!
Legendaarinen Jeep Grand Cherokee: Nyt myynnissä Suomessa ja autot Suomeen tänä kesänä!
Auto-Bon: Pudottaa yhteistyössä päämiehensä Stellantisin kanssa sähköautojen hinnat luokkaa alemmaksi
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
KOEAJOT
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Polestar 4 Long Range Dual Motor: Kaikkien aikojen nopein Polestar – 3,8 sekuntia nollasta sataan!
Legendaarinen Jeep Grand Cherokee: Nyt myynnissä Suomessa ja autot Suomeen tänä kesänä!
Auto-Bon: Pudottaa yhteistyössä päämiehensä Stellantisin kanssa sähköautojen hinnat luokkaa alemmaksi
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Uusi Alfa Romeo Junior: Kompakti ja urheilullinen katumaasturi saapuu Suomeen loppuvuodesta 2024
Citroën C3 Aircross: Tässä ensimmäiset kuvat kesällä 2024 esiteltävästä katumaasturista
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Ford Mustang täyttää tänään 60 vuotta: Eurooppaan tulossa uusia Mustang-malleja ja tilauskirjat on avattu
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Auto-Kilta: Aloittaa Kia- ja Mitsubishi-merkkien automyynnin ja -huollon
LUETUIMMAT
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Hyundai Santa Fe: Viidennen sukupolven mallistossa täysin uusi ulkonäkö
Audi Q6 e-tron: Audin tähän mennessä edistyksellisin sähköauto saapui Suomeen
Uusi Opel Frontera: Tilava ja hauska SUV on saatavilla myös täyssähköisenä
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Kääk! Autoilijoille luvassa radikaali hintayllätys: Lisävarusteet ja osa muista autojen varusteista kuukausimaksullisiksi 1.1. 2025 alkaen
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Värikäs Fiat 600 -mallisto hinnoiteltiin Suomessa: Tarjolla sekä hybridinä että täyssähköautona
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN