Uusi Amarok on suunniteltu ja kehitetty Saksassa ja Australiassa ja se tullaan valmistamaan Etelä-Afrikassa, Pretorian lähellä sijaitsevassa Silvertonissa. Taustalla näkyy Kapkaupungin värikäs, vanha kaupunginosa Bo-Kaap.

Uusi Amarok on suunniteltu ja kehitetty Saksassa ja Australiassa ja se tullaan valmistamaan Etelä-Afrikassa, Pretorian lähellä sijaitsevassa Silvertonissa. Taustalla näkyy Kapkaupungin värikäs, vanha kaupunginosa Bo-Kaap.

Volkswagen

Uusi Volkswagen Amarok: Nyt myynnissä – toimitukset Suomeen alkavat kesällä 2023

Tarjolla on kolme valmiiksi varusteltua varustelutasoa.

Auto Bild.Uutiset

Volks­wa­gen Hyö­ty­au­tot esit­te­li täy­sin uu­den su­ku­pol­ven Volks­wa­gen Ama­ro­kis­ta ke­säl­lä 2022.

Uu­si Ama­rok on suun­ni­tel­tu ja ke­hi­tet­ty Sak­sas­sa ja Aust­ra­li­as­sa ja se tul­laan val­mis­ta­maan Ete­lä-Af­ri­kas­sa, Pre­to­ri­an lä­hel­lä si­jait­se­vas­sa Sil­ver­to­nis­sa.

Nyt uu­den Ama­ro­kin myyn­ti al­kaa Suo­mes­sa. Au­to­ja on ti­lat­tu Suo­meen en­sie­rä ja ne ovat kaik­ki val­miik­si va­rus­tel­tu­ja.

Suo­mes­sa Volks­wa­gen Ama­ro­kin val­miik­si va­rus­tel­tu­ja mal­le­ja on saa­ta­vil­la kol­me: Life sekä huip­pu­ver­si­ot Pa­nA­me­ri­ca­na ja Aven­tu­ra. Life-va­rus­te­lu­ta­so on saa­ta­vil­la joko 2- tai 5-paik­kai­se­na ja Pa­nA­me­ri­ca­na ja Aven­tu­ra ovat tois­tai­sek­si ai­na 5-paik­kai­sia.

Uuden VW Amarokin vaihteistona toimii 10-nopeuksinen automaattivaihteisto ja vetotapana on aina jatkuva neliveto.  Taustalla Kapkaupunki.

Uuden VW Amarokin vaihteistona toimii 10-nopeuksinen automaattivaihteisto ja vetotapana on aina jatkuva neliveto. Taustalla Kapkaupunki.

Volkswagen

Myyn­nin al­ka­es­sa Suo­mes­sa saa­ta­vil­la on kak­si die­sel­moot­to­ria joko neli- tai kuu­si­sy­lin­te­ri­se­nä ja joko 2,0 (151 kW / 205 hv / 500 Nm) tai 3,0 -lit­rai­se­na (177 kW / 240 hv / 600 Nm) ver­si­o­na.

Vaih­teis­to­na toi­mii 10-no­peuk­si­nen au­to­maat­ti­vaih­teis­to ja ve­to­ta­pa­na on ai­na jat­ku­va ne­li­ve­to. Polt­to­ai­ne­tan­kin ti­la­vuus on 80 lit­raa ja AdB­lue-säi­li­ön puo­les­taan 19,3 lit­raa.

Volks­wa­gen Ama­ro­kin kat­ta­vaan va­ki­o­va­rus­te­luun kuu­lu­vat mm. 8” di­gi­taa­li­nen mit­ta­ris­to, 10,1” kos­ke­tus­näyt­tö, in­duk­tii­vi­nen mat­ka­pu­he­li­men la­taus, led-ajo­va­lot, lii­ken­ne­merk­kien tun­nis­tus­jär­jes­tel­mä, no­peu­den­ra­joi­tin ja adap­tii­vi­nen va­ki­o­no­peu­den­sää­din Stop & Go -toi­min­nol­la, pe­ruu­tus­ka­me­ra ja py­sä­köin­ti­tut­kat edes­sä ja ta­ka­na, säh­kö­käyt­töi­nen kul­jet­ta­jan is­tuin (10 suun­taan sää­ty­vä), polt­to­ai­ne­käyt­töi­nen sei­son­ta­läm­mi­tys ja PTC-läm­mi­tin sekä ve­to­kouk­ku.

Aven­tu­ra-va­rus­te­lu­ta­sos­sa on li­säk­si (tai kor­vaa Life-va­rus­te­lu­ta­son) mm. au­to­maat­ti­nen 2-alu­eil­mas­toin­ti ”Cli­mat­ro­nic”, Area View -ym­pä­ris­tön­val­von­ta, 12” di­gi­taa­li­nen mit­ta­ris­to, 12” in­fo­tain­ment-jär­jes­tel­mä na­vi­goin­nil­la, IQ.Light-led-mat­rii­si­a­jo­va­lot, led-ta­ka­va­lot, dy­naa­mi­nen ajo­va­lo­jen sää­tö Dy­na­mic Light As­sist, nah­ka­ver­hoil­tu läm­mi­tet­tä­vä oh­jaus­pyö­rä.

Uusi Volkswagen Amarok on 5,350 mm pitkä, mikä on yli 100 mm enemmän kuin edeltäjämallissa. Sen akseliväli on 3,270 mm (+175 mm) – tuloksena enemmän tilaa sisällä.  Taustalla Pöytävuori.

Uusi Volkswagen Amarok on 5,350 mm pitkä, mikä on yli 100 mm enemmän kuin edeltäjämallissa. Sen akseliväli on 3,270 mm (+175 mm) – tuloksena enemmän tilaa sisällä. Taustalla Pöytävuori.

Volkswagen

Pa­nA­me­ri­ca-va­rus­te­lu­ta­so tuo puo­les­taan mu­ka­naan esi­mer­kik­si hel­mo­jen as­tin­lau­dat, mus­tan la­va­kaa­ren, ta­ka­ta­saus­pyö­räs­tön kyt­ket­tä­vän me­kaa­ni­sen lu­kon ja py­sä­köin­ti­a­vus­tin Park As­sist Plus­san.

Volks­wa­gen Ama­ro­kis­sa on vä­ri­vaih­to­eh­toi­na yk­si pe­rus­vä­ri (val­koi­nen) ja seit­se­män me­tal­li­hoh­to­vä­riä. Si­sus­tan sävy on ai­na tum­ma.

Uu­den su­ku­pol­ven pick-upin ka­ris­maat­ti­nen ja voi­ma­kas muo­toi­lu yh­dis­tyy kor­ke­a­laa­tui­seen si­sus­taan. Uu­si Volks­wa­gen Ama­rok on 5,350 mm pit­kä, mikä on yli 100 mm enem­män kuin edel­tä­jä­mal­lis­sa. Sen ak­se­li­vä­li on 3,270 mm (+175 mm) – tu­lok­se­na enem­män ti­laa si­säl­lä.

Ve­to­mas­sa 3500 kg

VW Ama­ro­kin kan­ta­vuus on nyt mak­si­mis­saan 1,2 ton­nia ja pe­rä­vau­nu­mas­sa on mak­si­mis­saan va­kuut­ta­vat 3,5 ton­nia. Kas­va­nut ak­se­li­vä­li vai­kut­taa po­si­tii­vi­ses­ti myös maas­to-omi­nai­suuk­siin, esi­mer­kik­si kah­luu­sy­vyys on nyt 800 mm.

Au­ton uu­si X-pe­ri­aat­teen mää­rit­te­le­mä muo­toi­lu erot­taa Ama­ro­kin sel­väs­ti muis­ta kil­pai­li­jois­taan ja on eri­tyi­sen huo­mi­o­ta he­rät­tä­vä au­ton etuo­sas­sa: ho­ri­son­taa­li­nen, il­ma­not­to­auk­ko­jen ylem­pi osa on in­teg­roi­tu va­ki­o­va­rus­tee­na ole­vien led-ajo­va­lo­jen kans­sa.

Sen li­säk­si pyö­rä­ko­te­lot ko­ros­ta­vat au­ton voi­ma­kas­ta il­met­tä, ja la­val­le mah­tuu hy­vin yk­si eu­ro­la­va si­vu­suun­nas­sa. Si­sä­puo­lel­la oh­jaa­mo on uu­sit­tu – uu­det hal­lin­ta­lait­teet, di­gi­taa­li­nen oh­jaa­mo ja tab­let­ti­mai­nen in­fo­tain­ment-jär­jes­tel­mä.

En­sim­mäi­set Volks­wa­gen Ama­ro­kit saa­pu­vat Volks­wa­gen-jäl­leen­myy­jil­le ke­säl­lä 2023. Volks­wa­gen Ama­rok Life 2,0 R4 TDI 151 kW Aut. 4MO­TI­ON (2-paik­kai­nen) mak­saa al­ka­en 59 386 eu­roa.

Volks­wa­gen-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

XPENG julkaisi ensimmäiset kuvat seuraavan sukupolven P7-sedanista

Auto Bild.Uutiset

XPENG julkaisi ensimmäiset kuvat seuraavan sukupolven P7-sedanista

Auto Bild.Uutiset

Sähköautoihin vaihteistoja – lisää rangea

Auto Bild.Uutiset

Sähköautoihin vaihteistoja – lisää rangea

Auto Bild.Uutiset

Porsche parantaa digitaalista järjestelmäänsä

Auto Bild.Uutiset

Porsche parantaa digitaalista järjestelmäänsä

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU