Radalle suunniteltu Renault Mégane R.S: Trophy on vielä R.S. malliakin urheilullisempi. Siinä on urheilullisempi Cup-alusta, jossa iskunvaimentimet ovat 25 prosenttia ja jouset 30 prosenttia jäykemmät kuin tavallisessa Mégane R.S:ssä.
Uutuusmallit Renault Mégane ja Mégane E-TECH: Koko mallisarja uudistettiin
Renault uudistaa koko Mégane-mallisarjan. Mukana ovat korimallit Hatchback ja Sport Tourer -farmari.
Urheilullista antia ovat uusi R.S. Line sekä edelleen kehitetyt R.S. sekä R.S. Trophy.
Kaikille on yhteistä moderni teknologia ja parantunut ajokokemus. Aivan uutena mallisarjaan liittyy erittäin vähäpäästöinen lataushybridi Renault Mégane E-TECH Plug-in. Myyntiin uusi Mégane-mallisto tulee kesällä 2020.
Renaultin keskikokoisten mallien markkinointijohtaja Marion Humeau kuvaa uutta mallisarjaa seuraavasti:
”Uudessa Renault Méganessa on entistä enemmän tekniikkaa ja hauskuutta. Lisäksi uusi Renault Mégane E-TECH Plug-in lataushybridi yhdistää kaiken teknisen osaamisemme. Se antaa sähköautomaisen kokemuksen, eikä silti tarvitse pelätä sähkön loppumista.”
Uuden Méganen kojelauta on näyttävä.
Renault Mégane esiteltiin vuonna 1995 ja se on ehtinyt neljänteen sukupolveensa. Neljännesvuosisadan aikana Méganea on myyty ympäri maailmaa jo seitsemän miljoonaa kappaletta.
Uutta tekniikkaa
Uudessa Renault Méganessa ohjaamo on päivitetty ja modernisoitu monin osin. Kuljettajan edessä on 10,2-tuumainen näyttö ja kojelaudan keskellä on 9,3-tuumainen kosketusnäyttö. Niistä löytyvät kaikki Renaultin Easy Linkin multimediajärjestelmän monipuoliset ominaisuudet.
Käyttöjärjestelmä on suunniteltu mahdollisimman toimivaksi, samanlaiseksi kuin älypuhelimissa. Kehitystyössä otettiin huomioon niin ergonomia kuin käytön helppous.
Kuljettajan apuna on entistä enemmän avustavia järjestelmiä, kuten moottoritie- ja liikenneavustin. Sitä käytettäessä Mégane on jo autonomisen autoilun tasolla kaksi ja kuljettajalla on mukavaa sekä turvallista ohjauspyörän takana.
Tyylikkyyttä ja turvallisuutta lisäävät uudet Pure Vision ledivalot, jotka parantavat näkyvyyttä pimeällä. Renault Méganen korin muotoilu on saanut paljon kiitosta, joten siihen ei ole tehty merkittäviä muutoksia.
Renault Mégane E-TEC Plug-in – lataushybridillä ainutlaatuinen ajokokemus
Renault on tehnyt sähköautoja jo yli kymmenen vuoden ajan, joten sillä on niistä paljon monipuolisempi ja syvällisempi kokemus kuin monella kilpailijalla.
Renault Méganeen tulee sama ladattava hybridivoimalinja kuin uudessa Renault Capturissa, jonka bensiini- ja sähkömoottorin yhteisteho on 118 kilowattia (160 hv). Voimalinjassa ja jarrutusenergian talteenotossa käytetään hyväksi Renaultin formula 1 -autoista kerättyjä oppeja.
Uuden E-TECH Plug-in -voimalinjan on kehittänyt Renault Engineering ja siihen on haettu yli 150 patenttia.
Osakokonaisuudet on suunniteltu yhteistyössä Allianssin kanssa, kuten uuden sukupolven nelisylinterinen 1,6-litrainen bensiinimoottori, kaksi sähkömoottoria ja edistyksellinen vaihteisto. Uudessa vaihteistossa ei ole lainkaan kytkintä ja vaihdot ovat lähes huomaamattomia.
Ajoakun energiasisältö on 9,8 kWh, joka riittää 50* kilometriin pelkällä sähköllä yhdistetyssä ajossa ja 65* kilometriin kaupungissa.
Auton huippunopeus on 135 km/h. Aluksi uusi E-TECH Plug-in tulee myyntiin Mégane Sport Tourerina ja myöhemmin voimalinja saadaan myös viisioviseen Méganeen.
Sporttiset vaihtoehdot
Renault on monipuolisesti mukana autourheilussa, mitä uuden Méganen mallisarja korostaa.
Uutena vaihtoehtona on Mégane R.S. Line, joka korvaa aiemman GT Linen. Siinä sekä kori että sisustus ovat vakiota urheilullisempia, sillä yhä useampi asiakas haluaa autoonsa urheilullisen tyylin.
Renault Mégane R.S. on ollut jo parin vuosikymmenen ajan luokkansa standardi, johon kilpailijoita on verrattu. Uudessa Mégane R.S:ssä 1,8-litrainen turbomoottori kehittää 221 kilowattia (300 hv).
Suurin vääntömomentti on EDC-vaihteiston kanssa nyt 420 Nm eli 30 Nm suurempi kuin ennen ja 400 Nm käsivalintaisen vaihteiston kanssa. Kasvanut teho parantaa kiihtyvyyttä entisestään ja ajamisesta voi nauttia vielä täyteläisemmin.
Radalle suunniteltu Renault Mégane R.S: Trophy on vielä R.S. malliakin urheilullisempi. Siinä on urheilullisempi Cup-alusta, jossa iskunvaimentimet ovat 25 prosenttia ja jouset 30 prosenttia jäykemmät kuin tavallisessa Mégane R.S:ssä.
Myös kallistuksenvaimennus on kymmenyksen tehokkaampaa. Autossa on myös mekaaninen torsen® tasauspyörästön luistonrajoitin, joka vähentää etupään vetelyä ja parantaa suorituskykyä kaarteesta kiihdytettäessä.
*WLTP-normi, lopulliset arvot vielä vahvistamatta
Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Polestar ja StoreDot: Latasivat onnistuneesti Polestar 5 -prototyypin 10:stä 80:een prosenttiin kymmenessä minuutissa
Tesla: Tuo Cyber Odyssey -kiertueen Euroopan markkinoille
Polestar 4 Long Range Dual Motor: Kaikkien aikojen nopein Polestar – 3,8 sekuntia nollasta sataan!
Legendaarinen Jeep Grand Cherokee: Nyt myynnissä Suomessa ja autot Suomeen tänä kesänä!
Auto-Bon: Pudottaa yhteistyössä päämiehensä Stellantisin kanssa sähköautojen hinnat luokkaa alemmaksi
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Uusi Alfa Romeo Junior: Kompakti ja urheilullinen katumaasturi saapuu Suomeen loppuvuodesta 2024
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Koeajossa BMW i4 eDrive40 Charged Plus: Kuljettajan mielitietty
Koeajossa DS 7 E-Tense 360 4x4 Plug-in Hybrid Opera Business A: Huomattavat valot
Koeajossa Jeep Compass PHEV 4xe 240 hv Trailhawk: Haukkana kadulla
Koeajossa BMW 2-sarjan Active Tourer: Jalokivi perheautoksi
Koeajossa Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line 1.4 TSI eHybrid: Tyyliä ja muotoa
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Oikaisu: Ruttusound – Tropikantele -levyarvio
QLN:n uusi referenssi
Klassikkovahvistin Italiasta
Estelonin uusi mestariteos
Phono-aste lineaarisella vaihevasteella
Cambridge Audion klassikko päivittyy
Vienna Acousticsin striimaava aktiivikaiutin
OePhi Tanskasta
Uusi haastaja
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Polestar ja StoreDot: Latasivat onnistuneesti Polestar 5 -prototyypin 10:stä 80:een prosenttiin kymmenessä minuutissa
Tesla: Tuo Cyber Odyssey -kiertueen Euroopan markkinoille
Polestar 4 Long Range Dual Motor: Kaikkien aikojen nopein Polestar – 3,8 sekuntia nollasta sataan!
Legendaarinen Jeep Grand Cherokee: Nyt myynnissä Suomessa ja autot Suomeen tänä kesänä!
Auto-Bon: Pudottaa yhteistyössä päämiehensä Stellantisin kanssa sähköautojen hinnat luokkaa alemmaksi
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
KOEAJOT
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Polestar ja StoreDot: Latasivat onnistuneesti Polestar 5 -prototyypin 10:stä 80:een prosenttiin kymmenessä minuutissa
Tesla: Tuo Cyber Odyssey -kiertueen Euroopan markkinoille
Polestar 4 Long Range Dual Motor: Kaikkien aikojen nopein Polestar – 3,8 sekuntia nollasta sataan!
Legendaarinen Jeep Grand Cherokee: Nyt myynnissä Suomessa ja autot Suomeen tänä kesänä!
Auto-Bon: Pudottaa yhteistyössä päämiehensä Stellantisin kanssa sähköautojen hinnat luokkaa alemmaksi
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Uusi Alfa Romeo Junior: Kompakti ja urheilullinen katumaasturi saapuu Suomeen loppuvuodesta 2024
Citroën C3 Aircross: Tässä ensimmäiset kuvat kesällä 2024 esiteltävästä katumaasturista
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Ford Mustang täyttää tänään 60 vuotta: Eurooppaan tulossa uusia Mustang-malleja ja tilauskirjat on avattu
LUETUIMMAT
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Legendaarinen Jeep Grand Cherokee: Nyt myynnissä Suomessa ja autot Suomeen tänä kesänä!
Hyundai Santa Fe: Viidennen sukupolven mallistossa täysin uusi ulkonäkö
Audi Q6 e-tron: Audin tähän mennessä edistyksellisin sähköauto saapui Suomeen
Uusi Opel Frontera: Tilava ja hauska SUV on saatavilla myös täyssähköisenä
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Kääk! Autoilijoille luvassa radikaali hintayllätys: Lisävarusteet ja osa muista autojen varusteista kuukausimaksullisiksi 1.1. 2025 alkaen
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN