Radalle suunniteltu Renault  Mégane R.S: Trophy on vielä R.S. malliakin urheilullisempi. Siinä on urheilullisempi Cup-alusta, jossa iskunvaimentimet ovat 25 prosenttia ja jouset 30 prosenttia jäykemmät kuin tavallisessa Mégane R.S:ssä.

Radalle suunniteltu Renault Mégane R.S: Trophy on vielä R.S. malliakin urheilullisempi. Siinä on urheilullisempi Cup-alusta, jossa iskunvaimentimet ovat 25 prosenttia ja jouset 30 prosenttia jäykemmät kuin tavallisessa Mégane R.S:ssä.

Uutuusmallit Renault Mégane ja Mégane E-TECH: Koko mallisarja uudistettiin

Renault uudistaa koko Mégane-mallisarjan. Mukana ovat korimallit Hatchback ja Sport Tourer -farmari.

Auto Bild.Uutiset

Ur­hei­lul­lis­ta an­tia ovat uu­si R.S. Line sekä edel­leen ke­hi­te­tyt R.S. sekä R.S. Trop­hy.

Kai­kil­le on yh­teis­tä mo­der­ni tek­no­lo­gia ja pa­ran­tu­nut ajo­ko­ke­mus. Ai­van uu­te­na mal­li­sar­jaan liit­tyy erit­täin vä­hä­pääs­töi­nen la­taus­hyb­ri­di Re­nault Mégane E-TECH Plug-in. Myyn­tiin uu­si Mégane-mal­lis­to tu­lee ke­säl­lä 2020.

Re­naul­tin kes­ki­ko­kois­ten mal­lien mark­ki­noin­ti­joh­ta­ja Ma­ri­on Hu­me­au ku­vaa uut­ta mal­li­sar­jaa seu­raa­vas­ti:

”Uu­des­sa Re­nault Méga­nes­sa on en­tis­tä enem­män tek­niik­kaa ja haus­kuut­ta. Li­säk­si uu­si Re­nault Mégane E-TECH Plug-in la­taus­hyb­ri­di yh­dis­tää kai­ken tek­ni­sen osaa­mi­sem­me. Se an­taa säh­kö­au­to­mai­sen ko­ke­muk­sen, ei­kä sil­ti tar­vit­se pe­lä­tä säh­kön lop­pu­mis­ta.”

Uuden Méganen kojelauta on näyttävä.

Uuden Méganen kojelauta on näyttävä.

Re­nault Mégane esi­tel­tiin vuon­na 1995 ja se on eh­ti­nyt nel­jän­teen su­ku­pol­veen­sa. Nel­jän­nes­vuo­si­sa­dan ai­ka­na Méga­nea on myy­ty ym­pä­ri maa­il­maa jo seit­se­män mil­joo­naa kap­pa­let­ta.

Uut­ta tek­niik­kaa

Uu­des­sa Re­nault Méga­nes­sa oh­jaa­mo on päi­vi­tet­ty ja mo­der­ni­soi­tu mo­nin osin. Kul­jet­ta­jan edes­sä on 10,2-tuu­mai­nen näyt­tö ja ko­je­lau­dan kes­kel­lä on 9,3-tuu­mai­nen kos­ke­tus­näyt­tö. Niis­tä löy­ty­vät kaik­ki Re­naul­tin Ea­sy Lin­kin mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­män mo­ni­puo­li­set omi­nai­suu­det.

Käyt­tö­jär­jes­tel­mä on suun­ni­tel­tu mah­dol­li­sim­man toi­mi­vak­si, sa­man­lai­sek­si kuin äly­pu­he­li­mis­sa. Ke­hi­tys­työs­sä otet­tiin huo­mi­oon niin er­go­no­mia kuin käy­tön help­pous.

Kul­jet­ta­jan apu­na on en­tis­tä enem­män avus­ta­via jär­jes­tel­miä, ku­ten moot­to­ri­tie- ja lii­ken­ne­a­vus­tin. Sitä käy­tet­tä­es­sä Mégane on jo au­to­no­mi­sen au­toi­lun ta­sol­la kak­si ja kul­jet­ta­jal­la on mu­ka­vaa sekä tur­val­lis­ta oh­jaus­pyö­rän ta­ka­na.

Tyy­lik­kyyt­tä ja tur­val­li­suut­ta li­sää­vät uu­det Pure Vi­si­on le­di­va­lot, jot­ka pa­ran­ta­vat nä­ky­vyyt­tä pi­me­äl­lä. Re­nault Méga­nen ko­rin muo­toi­lu on saa­nut pal­jon kii­tos­ta, jo­ten sii­hen ei ole teh­ty mer­kit­tä­viä muu­tok­sia.

Re­nault Mégane E-TEC Plug-in – la­taus­hyb­ri­dil­lä ai­nut­laa­tui­nen ajo­ko­ke­mus

Re­nault on teh­nyt säh­kö­au­to­ja jo yli kym­me­nen vuo­den ajan, jo­ten sil­lä on niis­tä pal­jon mo­ni­puo­li­sem­pi ja sy­väl­li­sem­pi ko­ke­mus kuin mo­nel­la kil­pai­li­jal­la.

Re­nault Méga­neen tu­lee sama la­dat­ta­va hyb­ri­di­voi­ma­lin­ja kuin uu­des­sa Re­nault Cap­tu­ris­sa, jon­ka ben­sii­ni- ja säh­kö­moot­to­rin yh­teis­te­ho on 118 ki­lo­wat­tia (160 hv). Voi­ma­lin­jas­sa ja jar­ru­tu­se­ner­gi­an tal­tee­no­tos­sa käy­te­tään hy­väk­si Re­naul­tin for­mu­la 1 -au­tois­ta ke­rät­ty­jä op­pe­ja.

Uu­den E-TECH Plug-in -voi­ma­lin­jan on ke­hit­tä­nyt Re­nault En­gi­nee­ring ja sii­hen on ha­et­tu yli 150 pa­tent­tia.

Osa­ko­ko­nai­suu­det on suun­ni­tel­tu yh­teis­työs­sä Al­li­ans­sin kans­sa, ku­ten uu­den su­ku­pol­ven ne­li­sy­lin­te­ri­nen 1,6-lit­rai­nen ben­sii­ni­moot­to­ri, kak­si säh­kö­moot­to­ria ja edis­tyk­sel­li­nen vaih­teis­to. Uu­des­sa vaih­teis­tos­sa ei ole lain­kaan kyt­kin­tä ja vaih­dot ovat lä­hes huo­maa­mat­to­mia.

Ajo­a­kun ener­gi­a­si­säl­tö on 9,8 kWh, joka riit­tää 50* ki­lo­met­riin pel­käl­lä säh­köl­lä yh­dis­te­tys­sä ajos­sa ja 65* ki­lo­met­riin kau­pun­gis­sa.

Au­ton huip­pu­no­peus on 135 km/h. Aluk­si uu­si E-TECH Plug-in tu­lee myyn­tiin Mégane Sport Tou­re­ri­na ja myö­hem­min voi­ma­lin­ja saa­daan myös vii­si­o­vi­seen Méga­neen.

Sport­ti­set vaih­to­eh­dot

Re­nault on mo­ni­puo­li­ses­ti mu­ka­na au­tour­hei­lus­sa, mitä uu­den Méga­nen mal­li­sar­ja ko­ros­taa.

Uu­te­na vaih­to­eh­to­na on Mégane R.S. Line, joka kor­vaa ai­em­man GT Li­nen. Sii­nä sekä kori et­tä si­sus­tus ovat va­ki­o­ta ur­hei­lul­li­sem­pia, sil­lä yhä use­am­pi asi­a­kas ha­lu­aa au­toon­sa ur­hei­lul­li­sen tyy­lin.

Re­nault Mégane R.S. on ol­lut jo pa­rin vuo­si­kym­me­nen ajan luok­kan­sa stan­dar­di, jo­hon kil­pai­li­joi­ta on ver­rat­tu. Uu­des­sa Mégane R.S:ssä 1,8-lit­rai­nen tur­bo­moot­to­ri ke­hit­tää 221 ki­lo­wat­tia (300 hv).

Suu­rin vään­tö­mo­ment­ti on EDC-vaih­teis­ton kans­sa nyt 420 Nm eli 30 Nm suu­rem­pi kuin en­nen ja 400 Nm kä­si­va­lin­tai­sen vaih­teis­ton kans­sa. Kas­va­nut teho pa­ran­taa kiih­ty­vyyt­tä en­ti­ses­tään ja aja­mi­ses­ta voi naut­tia vie­lä täy­te­läi­sem­min.

Ra­dal­le suun­ni­tel­tu Re­nault Mégane R.S: Trop­hy on vie­lä R.S. mal­li­a­kin ur­hei­lul­li­sem­pi. Sii­nä on ur­hei­lul­li­sem­pi Cup-alus­ta, jos­sa is­kun­vai­men­ti­met ovat 25 pro­sent­tia ja jou­set 30 pro­sent­tia jäy­kem­mät kuin ta­val­li­ses­sa Mégane R.S:ssä.

Myös kal­lis­tuk­sen­vai­men­nus on kym­me­nyk­sen te­hok­kaam­paa. Au­tos­sa on myös me­kaa­ni­nen tor­sen® ta­saus­pyö­räs­tön luis­ton­ra­joi­tin, joka vä­hen­tää etu­pään ve­te­lyä ja pa­ran­taa suo­ri­tus­ky­kyä kaar­tees­ta kiih­dy­tet­tä­es­sä.

*WLTP-nor­mi, lo­pul­li­set ar­vot vie­lä vah­vis­ta­mat­ta

Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Näitä autoja nuoret ostavat

Auto Bild.Uutiset

Näitä autoja nuoret ostavat

Auto Bild.Uutiset

Hybri­diu­u­ti­sointi ei ole romuttanut mielikuvaa sähköistetyistä ajoneuvoista: “Ajokokemus muuttaa asenteita”

Auto Bild.Uutiset

Hybri­diu­u­ti­sointi ei ole romuttanut mielikuvaa sähköistetyistä ajoneuvoista: “Ajokokemus muuttaa asenteita”

Auto Bild.Uutiset

SEAT juhlii 75 vuoden taivaltaan

Auto Bild.Uutiset

SEAT juhlii 75 vuoden taivaltaan

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU