Radalle suunniteltu Renault Mégane R.S: Trophy on vielä R.S. malliakin urheilullisempi. Siinä on urheilullisempi Cup-alusta, jossa iskunvaimentimet ovat 25 prosenttia ja jouset 30 prosenttia jäykemmät kuin tavallisessa Mégane R.S:ssä.
Uutuusmallit Renault Mégane ja Mégane E-TECH: Koko mallisarja uudistettiin
Renault uudistaa koko Mégane-mallisarjan. Mukana ovat korimallit Hatchback ja Sport Tourer -farmari.
Urheilullista antia ovat uusi R.S. Line sekä edelleen kehitetyt R.S. sekä R.S. Trophy.
Kaikille on yhteistä moderni teknologia ja parantunut ajokokemus. Aivan uutena mallisarjaan liittyy erittäin vähäpäästöinen lataushybridi Renault Mégane E-TECH Plug-in. Myyntiin uusi Mégane-mallisto tulee kesällä 2020.
Renaultin keskikokoisten mallien markkinointijohtaja Marion Humeau kuvaa uutta mallisarjaa seuraavasti:
”Uudessa Renault Méganessa on entistä enemmän tekniikkaa ja hauskuutta. Lisäksi uusi Renault Mégane E-TECH Plug-in lataushybridi yhdistää kaiken teknisen osaamisemme. Se antaa sähköautomaisen kokemuksen, eikä silti tarvitse pelätä sähkön loppumista.”
Uuden Méganen kojelauta on näyttävä.
Renault Mégane esiteltiin vuonna 1995 ja se on ehtinyt neljänteen sukupolveensa. Neljännesvuosisadan aikana Méganea on myyty ympäri maailmaa jo seitsemän miljoonaa kappaletta.
Uutta tekniikkaa
Uudessa Renault Méganessa ohjaamo on päivitetty ja modernisoitu monin osin. Kuljettajan edessä on 10,2-tuumainen näyttö ja kojelaudan keskellä on 9,3-tuumainen kosketusnäyttö. Niistä löytyvät kaikki Renaultin Easy Linkin multimediajärjestelmän monipuoliset ominaisuudet.
Käyttöjärjestelmä on suunniteltu mahdollisimman toimivaksi, samanlaiseksi kuin älypuhelimissa. Kehitystyössä otettiin huomioon niin ergonomia kuin käytön helppous.
Kuljettajan apuna on entistä enemmän avustavia järjestelmiä, kuten moottoritie- ja liikenneavustin. Sitä käytettäessä Mégane on jo autonomisen autoilun tasolla kaksi ja kuljettajalla on mukavaa sekä turvallista ohjauspyörän takana.
Tyylikkyyttä ja turvallisuutta lisäävät uudet Pure Vision ledivalot, jotka parantavat näkyvyyttä pimeällä. Renault Méganen korin muotoilu on saanut paljon kiitosta, joten siihen ei ole tehty merkittäviä muutoksia.
Renault Mégane E-TEC Plug-in – lataushybridillä ainutlaatuinen ajokokemus
Renault on tehnyt sähköautoja jo yli kymmenen vuoden ajan, joten sillä on niistä paljon monipuolisempi ja syvällisempi kokemus kuin monella kilpailijalla.
Renault Méganeen tulee sama ladattava hybridivoimalinja kuin uudessa Renault Capturissa, jonka bensiini- ja sähkömoottorin yhteisteho on 118 kilowattia (160 hv). Voimalinjassa ja jarrutusenergian talteenotossa käytetään hyväksi Renaultin formula 1 -autoista kerättyjä oppeja.
Uuden E-TECH Plug-in -voimalinjan on kehittänyt Renault Engineering ja siihen on haettu yli 150 patenttia.
Osakokonaisuudet on suunniteltu yhteistyössä Allianssin kanssa, kuten uuden sukupolven nelisylinterinen 1,6-litrainen bensiinimoottori, kaksi sähkömoottoria ja edistyksellinen vaihteisto. Uudessa vaihteistossa ei ole lainkaan kytkintä ja vaihdot ovat lähes huomaamattomia.
Ajoakun energiasisältö on 9,8 kWh, joka riittää 50* kilometriin pelkällä sähköllä yhdistetyssä ajossa ja 65* kilometriin kaupungissa.
Auton huippunopeus on 135 km/h. Aluksi uusi E-TECH Plug-in tulee myyntiin Mégane Sport Tourerina ja myöhemmin voimalinja saadaan myös viisioviseen Méganeen.
Sporttiset vaihtoehdot
Renault on monipuolisesti mukana autourheilussa, mitä uuden Méganen mallisarja korostaa.
Uutena vaihtoehtona on Mégane R.S. Line, joka korvaa aiemman GT Linen. Siinä sekä kori että sisustus ovat vakiota urheilullisempia, sillä yhä useampi asiakas haluaa autoonsa urheilullisen tyylin.
Renault Mégane R.S. on ollut jo parin vuosikymmenen ajan luokkansa standardi, johon kilpailijoita on verrattu. Uudessa Mégane R.S:ssä 1,8-litrainen turbomoottori kehittää 221 kilowattia (300 hv).
Suurin vääntömomentti on EDC-vaihteiston kanssa nyt 420 Nm eli 30 Nm suurempi kuin ennen ja 400 Nm käsivalintaisen vaihteiston kanssa. Kasvanut teho parantaa kiihtyvyyttä entisestään ja ajamisesta voi nauttia vielä täyteläisemmin.
Radalle suunniteltu Renault Mégane R.S: Trophy on vielä R.S. malliakin urheilullisempi. Siinä on urheilullisempi Cup-alusta, jossa iskunvaimentimet ovat 25 prosenttia ja jouset 30 prosenttia jäykemmät kuin tavallisessa Mégane R.S:ssä.
Myös kallistuksenvaimennus on kymmenyksen tehokkaampaa. Autossa on myös mekaaninen torsen® tasauspyörästön luistonrajoitin, joka vähentää etupään vetelyä ja parantaa suorituskykyä kaarteesta kiihdytettäessä.
*WLTP-normi, lopulliset arvot vielä vahvistamatta
Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Kahden testin huippumenestyjä: Continentalin kitkarenkaat vakuuttavat jälleen
Polestarin rekisteröinnit kasvoivat tammi-syyskuussa globaalisti 36% ja Suomessa 132%
Hyundai IONIQ 9:n myynti alkaa
Saako auton pysäköidä tien varteen, jos se on poistettu liikennekäytöstä?
Maailmalla ja Suomessa suosituin auton väri on harmaa
Norjassa hurja sähköautojen myyntiennätys
Auto Bild 13/2025 on kaupoissa
Mercedes-Benz tekee pikalatauksista entistä nopeampia: 600 kW:n latausteho saatavana jo ensi vuonna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Koeajossa Fiat 600e 54 kWh La Prima Edizione: Hintavaa hauskuutta
Koeajossa Volkswagen T-Cross R-Line Business 1.5 TSI 150 hv DSG: Perinteet velvoittavat
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Cabassen pallokaiutin kehittyy
Sonoron eksotiikkaa
LampizatOrin uusi dac
Haussa oli "pieni autiotupa", mutta löytyikin yli 400-neliöinen vanha talo
AVA Groupille uusi johto
TADilta ensimmäisen integroitu vahvistin
Cayinilta uusi sielukas esi- ja päätevahvistin
Hyper-edullinen levysoitinesivahvistin
Eleganttia ranskalaista viimeistelyä
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
KOEAJOT
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Kahden testin huippumenestyjä: Continentalin kitkarenkaat vakuuttavat jälleen
Polestarin rekisteröinnit kasvoivat tammi-syyskuussa globaalisti 36% ja Suomessa 132%
Hyundai IONIQ 9:n myynti alkaa
Saako auton pysäköidä tien varteen, jos se on poistettu liikennekäytöstä?
Maailmalla ja Suomessa suosituin auton väri on harmaa
Norjassa hurja sähköautojen myyntiennätys
Mercedes-Benz tekee pikalatauksista entistä nopeampia: 600 kW:n latausteho saatavana jo ensi vuonna
Täyssähköinen Cayenne – tulevan Porsche-mallin sisätilat ovat innovatiiviset, digitaaliset ja yksilölliset
Mökkiteiden sankari Jeep Avenger saa uudet Black Edition -mallit – useiden tuhansien eurojen asiakasetu
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Mazda lanseeraa uuden sähkömaasturinsa, ensi vuonna Eurooppaan – ”Unelma-auto”
Täysin uusi sähköinen GLC ensi-illassa Münchenissa: Uusi aikakausi Mercedes-Benzille
Mercedes-Benz tekee pikalatauksista entistä nopeampia: 600 kW:n latausteho saatavana jo ensi vuonna
Tällainen on uusi Kia Stonic
Mazda julkaisi täysin uuden CX-5:n hinnat
Norjassa hurja sähköautojen myyntiennätys
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
Hyundai Tucson uudistuu
Kia EV4:n hinnat julki
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ