Ensimmäiset Volkswagen ID.4 GTX:t saapuvat Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille kesällä 2021

Ensimmäiset Volkswagen ID.4 GTX:t saapuvat Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille kesällä 2021

Volkswagen

Volkswagen ID.4 GTX: Urheiluversio Suomeen kesällä

Volkswagen ID.4 GTX:n maailmanensi-iltaa vietettiin keskiviikkona 28.4.2021.

Auto Bild.Uutiset

• ID.-mal­lis­to­per­he kas­vaa ja nyt sii­hen kuu­lu­vat myös ur­hei­lul­li­set GTX-mal­lit. Ku­ten GTI ja GTE, GTX on seu­raa­va luku Volks­wa­ge­nin me­nes­tyk­sek­kääs­sä ur­hei­lul­lis­ten mal­lien his­to­ri­as­sa – ja ne­ro­kas siir­ty­mi­nen täys­säh­köi­siin mal­lei­hin.

• Ne­li­ve­toi­nen GTX-mal­li on mer­kit­tä­vä li­säys ID.4-mal­lis­toon, sen osuu­den ar­vi­oi­daan ole­van yli kol­ma­so­sa mal­lin myyn­nis­tä.

• Vas­tuul­li­suus ja ur­hei­lul­li­suus ei­vät sul­je toi­si­aan pois. GTX tar­jo­aa haus­kuut­ta ja pääs­tö­tön­tä ajo­mu­ka­vuut­ta laa­jal­le asi­a­kas­kun­nal­le.

• Ne­li­ve­to kah­del­la säh­kö­moot­to­ril­la. ID.4 GTX on va­rus­tet­tu kah­del­la säh­kö­moot­to­ril­la, toi­nen etu­ak­se­lil­la ja toi­nen taka-ak­se­lil­la. Yh­des­sä ne tuot­ta­vat te­hoa mak­si­mis­saan 220 kW (299 hv)* ja toi­mi­vat ne­li­ve­don pe­rus­ta­na – mal­lin ol­les­sa en­sim­mäi­nen täys­säh­köi­nen ne­li­ve­to ID.-mal­lis­to­per­hees­sä.

Akun nettokapasiteetti on 77 kWh, ja toimintamatka on jopa 475 km (WLTP).

Akun nettokapasiteetti on 77 kWh, ja toimintamatka on jopa 475 km (WLTP).

Volkswagen

Myös sisätilat henkivät urheilullisuutta useiden GTX-mallia korostavien yksityiskohtien ja erityisen istuinverhoilun muodossa.

Myös sisätilat henkivät urheilullisuutta useiden GTX-mallia korostavien yksityiskohtien ja erityisen istuinverhoilun muodossa.

Volkswagen

• Ur­hei­lul­lis­ta ajo­mu­ka­vuut­ta. Äly­käs ajon­hal­lin­ta­jär­jes­tel­mä luo ide­aa­lin ta­sa­pai­non mak­si­maa­li­sen ta­lou­del­li­suu­den ja te­hok­kaan suo­ri­tus­ky­vyn vä­lil­le. ID.4 GTX kiih­tyy 0–100 km/h 6,2 se­kun­nis­sa ja se saa­vut­taa säh­köi­ses­ti ra­joi­te­tun huip­pu­no­peu­den 180 km/h.

• Pit­kä toi­min­ta­mat­ka. Akun net­to­ka­pa­si­teet­ti on 77 kWh, ja toi­min­ta­mat­ka on jopa 475 km (WLTP).

• Ur­hei­lul­li­sen suo­ri­tus­ky­vyn li­säk­si GTX on yh­tä käy­tän­nöl­li­nen ja ava­ra ti­loil­taan kuin muut­kin ID.4-mal­lit.

• Myös GTX-mal­liin on saa­ta­vil­la ve­to­kouk­ku ja sen ve­to­mas­sa on 1200 kg, eli 200 kg enem­män kuin muis­sa ID.4-mal­leis­sa.

• Eksk­lu­sii­vi­set muo­toi­lu­yk­si­tyis­koh­dat ko­ros­ta­vat ur­hei­lul­li­sen mut­ta ele­gan­tin lip­pu­lai­va­mal­lin ul­ko­nä­köä. GTX-mal­lin va­ki­o­va­rus­tei­siin kuu­lu­vat mm. mm. mus­ta ul­ko­kat­to, ant­ra­sii­tin vä­ri­nen kat­to­lin­jan ko­ris­te­lis­ta, 20 ” ke­vyt­me­tal­li­van­teet, IQ. Light-led-mat­rii­si­a­jo­va­lot sekä etuo­san il­ma­not­to­sä­lei­kös­sä si­jait­se­vat led-va­lot.

• Myös si­sä­ti­lat hen­ki­vät ur­hei­lul­li­suut­ta usei­den GTX-mal­lia ko­ros­ta­vien yk­si­tyis­koh­tien ja eri­tyi­sen is­tuin­ver­hoi­lun muo­dos­sa.

• Vas­tuul­lis­ta säh­köis­tä liik­ku­mis­ta kai­kil­le. Volks­wa­ge­nin säh­köis­ty­mi­nen on täy­des­sä vauh­dis­sa. ID.4 GTX val­mis­te­taan hii­li­neut­raa­lis­ti läpi koko tuo­tan­to­ket­jun Zwic­kaun teh­taas­sa ja se myös luo­vu­te­taan asi­ak­kaal­le täy­sin hii­li­neut­raa­li­na. Vää­jää­mät­tö­mät pääs­töt tuo­tan­nos­sa kom­pen­soi­daan eri­lais­ten ym­pä­ris­töp­ro­jek­tien avul­la.

• Help­poa la­taus­ta. Ak­ku voi­daan la­da­ta vaih­to­vir­ral­la mak­si­mis­saan 11 kW:n te­hol­la. Ta­sa­vir­ral­la la­dat­ta­es­sa käy­tös­sä on erit­täin no­pea la­taus­ka­pa­si­teet­ti: 125 kW:n la­taus­te­hol­la li­sää toi­min­ta­mat­kaa 320 ki­lo­met­riä vain 30 mi­nuu­tis­sa.

• Suo­mes­sa Volks­wa­gen ID.4 GTX: mal­lis­ton hin­nat al­ka­vat 54 500 eu­ros­ta. Mal­lin myyn­ti käyn­nis­tyy lä­hi­viik­koi­na.

• En­sim­mäi­set Volks­wa­gen ID.4 GTX:t saa­pu­vat Suo­men Volks­wa­gen-jäl­leen­myy­jil­le ke­säl­lä 2021.

VW-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kaksi uutta voimalinjaa Renault Symbioz -malliin: enemmän tehoa, vähemmän kulutusta

Auto Bild.Uutiset

Kaksi uutta voimalinjaa Renault Symbioz -malliin: enemmän tehoa, vähemmän kulutusta

Auto Bild.Uutiset

Yhdeksällä paikkakunnalla ilmaisia tuuli­la­si­tar­kas­tuksia

Auto Bild.Uutiset

Yhdeksällä paikkakunnalla ilmaisia tuuli­la­si­tar­kas­tuksia

Auto Bild.Uutiset
Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Juha Peltonen

Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret

Auto Bild.Koeajot
Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Juha Peltonen

Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret

Auto Bild.Koeajot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU