Volkswagen ID.4: Täyssähköisen SUV:n ennakkomyynti alkoi Suomessa
VW:n ensimmäisen MEB-alustarakenteelle valmistetun täyssähköisen ID.3:n asiakasluovutukset alkoivat Suomessa 11.9.2020. Nyt vuorossa on toinen täyssähköinen SUV-malli – Volkswagen ID.4.
Volkswagen ID.4 saapuu Suomeen lanseerausvaiheessa kahtena varusteluversiona: Volkswagen ID.4 1ST ja 1ST Max. Volkswagen ID.4 1ST -mallin hinnat alkavat 48 789 eurosta (Volkswagen ID.4 1ST Pro Performance 150 kW, akku 77 kWh)
Volkswagen ID.4 1ST -mallin erittäin kattaviin vakiovarusteisiin kuuluvat mm. lämpöpumppu, lämmitettävä nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä, mukautuva vakionopeudensäädin ACC ja ympäristönvalvontajärjestelmä.
Lisäksi arsenaaliin sisältyvät muun muassa Front Assist hätäjarrutustoiminnolla, LED-ajovalot, digitaalinen mittaristo, Discover Pro navigointilaite 10” kosketusnäytöllä, langaton App Connect -älypuhelinliitäntä, kaistanpitoavustin Lane Assist, täysautomaattinen 2-alueinen ilmastointilaite Climatronic, lämmitettävä tuulilasi sekä 20-tuumaiset kevytmetallivanteet.
Lisäksi mukana tulee latauslaite suko-pistokkeella (Mode 2) ja julkisiin latauslaitteisiin sopiva Mode 3 (Type 2) -kaapeli.
ID.4 1ST -mallin vakiovarusteluun kuuluvat myös mm. vetokoukku (sähköisesti esiin vapautettava), kaukovaloavustin, peruutuskamera ja metalliväri.
VW ID.4 1ST Max -mallin vakiovarusteluun kuuluvat lisäksi/tilalla mm. seuraavat varusteet: progressiivinen ohjaus, IQ.LIGHT-led-matriisiajovalot ja led-takavalot dynaamisella vilkulla, tuulilasinäyttö AR-HUD, sähkösäätöiset ErgoActive-istuimet edessä (ArtVelours-verhoilu), sähkösäätöinen ristiseläntuki hierontatoiminnolla, panoraamakatto sähköisellä kaihtimella, Travel Assist, hätätilanneavustin Emergency Assist, kaistanvaihtoavustin Side Assist ja ympäristön tarkkailujärjestelmä Area View ja peruutuskamera Rear View sekä 21-tuumaiset kevytmetallivanteet.
VW ID.4 1ST Max -mallin hinnat alkavat 58 867 eurosta.
ID.4 1ST
Volkswagen ID.4 on Volkswagenin toinen malli, joka tuotetaan CO2-neutraalisti läpi koko tuotantoketjun ja toimitetaan asiakkaalle täysin CO2-neutraalina. Vääjäämättömät päästöt tuotannossa kompensoidaan erilaisten ympäristöprojektien avulla. Volkswagen ID.4 valmistetaan Zwickaun tehtaalla.
Volkswagen ID.4. on Volkswagenin toinen täyssähköauto ja ensimmäinen täyssähköinen SUV, joka on rakennettu MEB-alustarakenteelle.
Volkswagen ID.4 1ST -mallit on aina varustettu 77 kWh:n Pro Performance akulla (nettokapasiteetti). Akku on valmistettu 12 moduulista, jossa kussakin on 24 pussikennoa ja kokonaisuudessaan akku painaa 493 kg.
Volkswagen ID.4 1ST -mallien sähkömoottori tuottaa tehoa 150 kW (204 hv) ja maksimivääntö on 310 Nm. Se kiihtyy 0–100 km/h 8,5 sekunnissa ja saavuttaa huippunopeuden 160 km/h. ID.4 Pro Performance -mallin toimintamatka on jopa 520 kilometriä (WLTP).
320 km latausta puolessa tunnissa
Volkswagen ID.4:ssä on erittäin nopea latauskapasiteetti, sillä 125 kW:n latausteholla toimintamatkaa tulee lisää 320 kilometriä vain 30 minuutissa.
VW tarjoaa akulle takuun 8 vuotta/160 000 km.
Volkswagen ID.4 SUV:n ilmanvastuskertoimeksi ilmoitetaan vain 0,28.
VW ID.4:n vetomassa on takavetoisten mallien yhteydessä 1 000/750 kg (jarrullinen/jarruton). Tavaratilan koko on 543 litraa, takaistuimet taitettuna jopa 1 575 litraa.
Kaikkiin Volkswagen ID.4 1ST -malleihin on valittavissa neljä ulkovärivaihtoehtoa.
Muiden normaalimallistoon kuuluvien ID.4-malli-/akkuversioiden ja mm. 4MOTION-nelivetoversion myynti alkaa Suomessa vuoden 2021 ensimmäisen vuosineljänneksen aikana.
Uudet Volkswagen ID.4 1ST -mallit saapuvat Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille tammikuussa 2021.
Volkswagen ID.4 saapuu Suomeen lanseerausvaiheessa kahtena varusteluversiona: Volkswagen ID.4 1ST ja 1ST Max. Volkswagen ID.4 1ST -mallin hinnat alkavat 48 789 eurosta (Volkswagen ID.4 1ST Pro Performance 150 kW, akku 77 kWh).
ID.4 1ST -malliin on saatavilla valtion myöntämä 2 000 euron täyssähköauton hankintatuki.
Volkswagen-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Kiertomäntämoottorin ansiosta MX-30 R-EV:n kokonaistoimintamatka on yli 500 kilometriä. Vetävät pyörät pyörivät sähkömoottorin avulla, ja wankelmoottori vain lataa tarvittaessa ajoakkua.
Juha Peltonen
Kiertomäntämoottorin ansiosta MX-30 R-EV:n kokonaistoimintamatka on yli 500 kilometriä. Vetävät pyörät pyörivät sähkömoottorin avulla, ja wankelmoottori vain lataa tarvittaessa ajoakkua.
Juha Peltonen
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Auto Bildin päätoimittaja vaihtuu
Käytetyn sähköauton akkupelko on turhaa – 7000 käytetyn akun keskikunto tutkimuksissa ylittää 90 %
Uusi Mercedes-Benz GLB – seitsemän hengen sähköauto pitkällä toimintamatkalla
Kysely: Suomalaisten sähköautohuolet ovat laskeneet selvästi
Esittelyssä uusi Kia Seltos
Uusista henkilöautoista puolet ensirekisteröidään yrityksille – rekisteröinnit yhä laskussa
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
carVertical-kokemuksia – mitä autojen historiaraporteista oikeasti ilmenee ja mitä käyttäjät kertovat niistä
Uusia elementtejä Mazda CX-5:ssä
Tällainen on uusi Hyundai IONIQ 6 N
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Factor Onen uudet balansoidut virtalähteet
TADin uusi lattiakaiutin
Modernissa kodissa on ajatonta estetiikkaa ja paljon itse tehtyä
Keraamikko Leena Kouhialle ja muusikko Tapani Rinteelle joulu on mielentila
System Audion hopeanuolet
Tyylikäs putkipäätevahvistin ilman päätemuuntajaa
Terveisiä Australiasta
Sähköstaatti Puolasta
Kardioidiaktiivi
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
KOEAJOT
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
... Lisää
FOKUS MEDIA
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Auto Bildin päätoimittaja vaihtuu
Käytetyn sähköauton akkupelko on turhaa – 7000 käytetyn akun keskikunto tutkimuksissa ylittää 90 %
Uusi Mercedes-Benz GLB – seitsemän hengen sähköauto pitkällä toimintamatkalla
Kysely: Suomalaisten sähköautohuolet ovat laskeneet selvästi
Esittelyssä uusi Kia Seltos
Uusista henkilöautoista puolet ensirekisteröidään yrityksille – rekisteröinnit yhä laskussa
Uusia elementtejä Mazda CX-5:ssä
Tällainen on uusi Hyundai IONIQ 6 N
Historiallista menestystä – Volkswagen on ensimmäinen valmistaja, joka sai Kultainen ohjauspyörä -palkinnon neljälle eri mallille
Manthey Kit Porsche 911 GT3:lle (992.2) – rataspesialisti huippuluokan aerodynamiikalla
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Tällainen on uudistunut Dacia Jogger
Suomen suurin vaihtoautoketju menee vastavirtaan ja kääntää selkänsä Black Fridaylle
Uudistunut smart rikkoo myyntiennätyksiä
Tällä rahalla saa Mitsubishi Eclipse Cross -täyssähköauton
Historiallista menestystä – Volkswagen on ensimmäinen valmistaja, joka sai Kultainen ohjauspyörä -palkinnon neljälle eri mallille
Opel jysäyttää uuden hintapommin – Fronteran yli 400 km WLTP-toimintamatkan sähköversio alle 30 000 euron
Mercedes-Benz GLC myynti alkaa – mallisto alkaen 71 390 euroa
Opel Grandland on valmis suomalaisiin olosuhteisiin – uudet nelivedot
Mercedes-Benz EQS suoritti 1205 kilometrin ennätysmatkan solid-state-akulla
Ennätysajo: Sähköautolla 2 458 km vuorokaudessa Suomessa
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL
carVertical-kokemuksia – mitä autojen historiaraporteista oikeasti ilmenee ja mitä käyttäjät kertovat niistä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI