BMW:n 3-sarjan Touring on noin 10 kiloa keveämpi kuin edeltäjänsä.

BMW:n 3-sarjan Touring on noin 10 kiloa keveämpi kuin edeltäjänsä.

BMW julkisti uuden 3-sarjan Touring-version

BMW 3 Touring on ensi kertaa nähtävissä 25.–27. kesäkuuta 2019 BMW:n #NEXTGen-tapahtumassa BMW Weltissä Münchenissä. Malli tulee markkinoille 28. syyskuuta 2019.

Auto Bild.Uutiset

Jääh­dyt­ti­men sä­leik­kö, ka­pe­at ajo­va­lot ja ele­gant­ti etu­hel­ma ko­ros­ta­vat au­ton voi­ma­kas­ta muo­toi­lua. Edel­tä­jään­sä ver­rat­tu­na au­toa on pi­den­net­ty 76 mil­li­met­riä 4 709 mil­li­met­riin.

Le­veys kas­voi 16 mm 1 827 mil­li­met­riin ja kor­keus 8 mil­li­met­riä 1 470 mil­li­met­riin.

Vas­taa­vas­ti 2 851 mil­li­met­riin le­ven­net­ty ak­se­li­vä­li pa­ran­taa au­ton ket­te­ryyt­tä ja ajet­ta­vuut­ta en­ti­ses­tään.

Si­sä­ti­lat­kin ovat kas­va­neet sivu- ja pys­ty­suun­nas­sa, ja mat­kan­te­on mu­ka­vuut­ta edis­tä­vät uu­del­leen muo­toil­lut is­tui­met.

Ta­kais­tui­men jal­ka­ti­laa li­sät­tiin ja au­toon is­tu­mis­ta sekä siel­tä nou­se­mis­ta on hel­po­tet­tu. Ta­kais­tui­mel­le mah­tuu kol­me las­ten tur­vais­tuin­ta.

Ur­hei­lul­li­suut­ta tuo­vat si­sä­ti­loi­hin muun mu­as­sa kul­jet­ta­jan tar­pei­siin suun­ni­tel­tu oh­jaa­mo sekä uu­del­leen ryh­mi­tel­ty näyt­tö ja hal­lin­ta­lait­teet. Va­ki­o­va­rus­tei­siin kuu­luu ur­hei­lul­li­nen na­hal­la ver­hoil­tu mo­ni­toi­mi­oh­jaus­pyö­rä.

Kor­kea kes­ki­kon­so­li sekä yh­teen­soin­tu­vat ovi­pa­nee­lit ja oh­jaus­pa­nee­li luo­vat har­mo­ni­sen tun­nel­man.

Jäy­kem­pi kori

Ko­rin ja alus­tan ke­hi­tys­työ on li­sän­nyt uu­tuu­den ket­te­ryyt­tä, ajet­ta­vuut­ta ja ajo­mu­ka­vuut­ta mer­kit­tä­väs­ti. Uu­den Tou­rin­gin ko­rin jäyk­kyyt­tä on li­sät­ty noin 25 pro­sent­tia, pai­koin jopa 50 pro­sent­tia. Alus­tan kiin­ni­tys­tä on myös jäy­kis­tet­ty.

Uu­den tyyp­pi­set is­kun­vai­men­ti­met aut­ta­vat luo­maan mai­ni­on ta­sa­pai­non ur­hei­lul­li­suu­den ja ajo­mu­ka­vuu­den vä­lil­le. Vai­men­ti­met sää­ty­vät jat­ku­vas­ti jou­sen liik­keen mu­kaan, mikä vä­hen­tää ko­rin lii­ket­tä huo­mat­ta­vas­ti ja pois­taa epä­ta­sai­sen tien­pin­nan tai dy­naa­mi­sen kaar­re­a­jon ai­heut­ta­mat tä­ri­nät.

Vaik­ka au­ton koko on kas­va­nut, sen va­rus­tus­ta on li­sät­ty ja akus­ti­sia omi­nai­suuk­sia on op­ti­moi­tu.

BMW:n 3-sar­jan Tou­ring on noin 10 ki­loa ke­ve­äm­pi kuin edel­tä­jän­sä.

Led-ajo­va­lot va­ki­o­na

Led-ajo­va­lot ovat va­ki­o­va­rus­tee­na. Li­sä­va­rus­tee­na saa muun mu­as­sa mu­kau­tu­vat led-ajo­va­lot, jot­ka si­säl­tä­vät in­no­va­tii­vi­sen BMW La­ser­light -kau­ko­va­lo­tek­no­lo­gi­an sekä led-su­mu­va­lot. La­ser­light-va­lo­jen va­lo­ku­vio yl­tää jopa 530 met­riin.

Uu­des­ta 3-sar­jan Tou­rin­gis­ta tu­lee myyn­tiin kuu­si moot­to­ri­vaih­to­eh­toa.

BMW M340i xDrive Tou­ring tuo en­si­luok­kais­ta ajo­dy­na­miik­kaa kuu­si­sy­lin­te­ri­sel­lä ben­sii­ni­moot­to­ril­laan.

Mal­lis­toon kuu­luu myös kak­si ne­li­sy­lin­te­ris­tä ben­sii­ni­moot­to­ria: BMW 320i Tou­ring ja BMW 330i Tou­ring (myös xDrive).

Die­sel­vaih­to­eh­to­ja ovat kol­me: kuu­si­sy­lin­te­ri­nen BMW 330d xDrive Tou­ring sekä kak­si ne­li­sy­lin­te­ris­tä die­sel­moot­to­ria BMW 318d Tou­ring ja BMW 320d Tou­ring (myös xDrive).

Kaik­ki moot­to­rit täyt­tä­vät Eu­ro 6d-Temp -pääs­tö­mää­räyk­set.

Ke­säl­lä 2020 mark­ki­noil­le tu­lee myös en­sim­mäi­nen BMW 3-sar­jan Tou­ring pis­to­ke­hyb­ri­di­mal­li.

Hin­nat jul­kis­te­taan myö­hem­min.

BMW M340i xDrive Tou­ring

275kw/374hv

EU-yh­dis­tet­ty ku­lu­tus*: 7,5–7,1 l/100 km

CO2-pääs­töt*: 170–162 g/km

BMW 330i xDrive Tou­ring

190kw/258hv

EU-yh­dis­tet­ty ku­lu­tus*: 6,6–6,3 l/100 km

CO2-pääs­töt*: 151–143 g/km

BMW 330i Tou­ring

190 kw/258 hv

EU-yh­dis­tet­ty ku­lu­tus*: 6,4–6,0 l/100 km

CO2-pääs­töt*: 146–136 g/km

BMW 320i Tou­ring

135 kw/184 hv

EU-yh­dis­tet­ty ku­lu­tus*: 6,3–5,8 l/100 km

CO2-pääs­töt*: 144–133 g/km

BMW 330d xDrive Tou­ring

195 kw/265 hv

EU-yh­dis­tet­ty ku­lu­tus*: 5,6–5,4 l/100 km

CO2-pääs­töt*: 146–140 g/km

BMW 320d xDrive Tou­ring

140 kw/190 hv

EU-yh­dis­tet­ty ku­lu­tus*: 4,9–4,6 l/100 km

CO2-pääs­töt*: 129–121 g/km

BMW 320d Tou­ring

140 kw/190 hv

EU-yh­dis­tet­ty ku­lu­tus*: 4,8–4,6 l/100 km

CO2-pääs­töt*: 125–119 g/km

BMW 318d Tou­ring

110 kw/150 hv

EU-yh­dis­tet­ty ku­lu­tus*: 4,9–4,5 l/100 km

CO2-pääs­töt*: 129–118 g/km

Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Sähköautoihin vaihteistoja – lisää rangea

Auto Bild.Uutiset

Sähköautoihin vaihteistoja – lisää rangea

Auto Bild.Uutiset

XPENG julkaisi ensimmäiset kuvat seuraavan sukupolven P7-sedanista

Auto Bild.Uutiset

XPENG julkaisi ensimmäiset kuvat seuraavan sukupolven P7-sedanista

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU