Kapeat ja suomukuvioiset LED-takavalot on muotoiltu uusiksi tumman metallin sävyisenä. Ne korostavat DS 7:n ainutlaatuista ilmettä.
DS Automobiles
DS 7: Tehokkaat sähköistetyt voimalinjat
Uuden DS 7:n keulassa ja perässä on selkeästi uudenlainen ilme. Elegantti DS 7 tuo mukanaan uudenlaista dynamiikkaa terävämpien rakenteellisten linjojen ja yhtenäisen muotoilun avulla.
DS 7:n valoilme on ilmeikäs. Uusien, aiempaa kapeampien DS Pixel LED Vision 3.0 -ajovalojen ja DS Light Veil -päiväajovalohunnun yhdistelmä on saumaton, ja se on tehty huippumuodin hengessä.
Aiempaa suurempi jäähdytinsäleikkö sekä puskurin alaosa ovat saatavilla nyt eri värisinä malliversiosta riippuen.
Kapeat ja suomukuvioiset LED-takavalot on muotoiltu uusiksi tumman metallin sävyisenä. Ne korostavat DS 7:n ainutlaatuista ilmettä.
Uudet 21-tuumaiset Brooklyn-vanteet ovat saatavilla vain uuteen DS 7 E-Tense 4x4 360 -malliin.
DS Automobiles
Takaluukku ja auton mallimerkintä ovat nekin muotoiltu uusiksi. ”DS Automobiles” -teksti korvaa ”Crossback”-maininnan auton takana.
Vanteilla on iso merkitys uuden DS 7:n profiilissa. Uudet 19-tuumaiset Edinburgh- ja Silverstone-vanteet parantavat auton aerodynamiikkaa. Vanteiden rohkea muotoilu korostaa niiden kokoa olematta kuitenkaan suuren suuria.
Uudet 21-tuumaiset Brooklyn-vanteet ovat saatavilla vain uuteen DS 7 E-Tense 4x4 360 -malliin.
Ikkunanympärykset ja kattokaiteet on saatavilla kiiltävän mustana versiona, jos auton dynaamista siluettia haluaa erityisesti korostaa.
DS Pixel LED Vision 3.0 -ajovalot
DS Pixel LED Vision 3.0 -ajovalot tuovat mukanaan uutta teknologiaa, joka tuo lisäsyvyyttä DS 7 -malliin. Erottuvien ajovalojen pikselimoduulit parantavat valokeilaa sekä -tehoa.
Kolme erillistä valomoduulia ovat mallin erottava tekijä ja löytyvät jokaisesta versiosta. Pikselivalojen virtaus on tavanomaisia valoja tehokkaampi, ja kaukovalojen kantama yltää jopa 380 metriin.
Alle 50 km/h nopeuksissa valokeilan leveys on 65 metriä. Valojen sisäreunassa ajo- ja sivuvalomoduulit valaisevat yhdessä. Pikselivalojen ulompi reuna käsittää 84 LED-valoa kolmessa rivissä. Kulmavaloja hallinnoidaan pikselivalojen voimakkuutta säätämällä, tähän vaikuttaa mm. ohjauksen kulma.
DS Light Veil -päiväajovalot
Päiväajovalot saivat inspiraationsa DS X-Tense ja DS Aero Sport Lounge -konseptiautoista. Valot näyttävät siltä kuin valo puskisi auton pintavärin läpi.
DS Light Veil -valohuntu koostuu päiväajovaloista ja neljästä pystysuuntaisesta valojuovasta, jotka koostuvat 33:sta LED-valosta.
Valojen innovatiivisuus syntyy valmistusprosessista: laserleikatut polykarbonaattipinnat on maalattu sisäpuolelta, jotta ne näyttäisivät siltä kuin valot vuorottelisivat korinväristen osien ja päiväajovalon välillä. Tämä luo syvyyttä ja kirkkautta sisältävän efektin, joka muistuttaa jalokiviä.
DS Light Veil -päiväajovalot syttyvät ja sammuvat auton avauksen ja lukituksen yhteydessä.
Kauniista materiaaleista pitäville
Kuten suurimmat ranskalaiset muotitalot, DS Automobiles kiinnittää erityistä huomiota materiaalivalintoihin ja siihen, kuinka niitä käsitellään. Uuden DS 7:n matkustamon verhoilu on suunniteltu niin, että jokainen matka tuntuisi erityiseltä.
DS 7 Opera -varustelu on saatavilla kahdella eri nappanahkavärityksellä: Basalt Black ja Pearl Grey. Verhoiluun on käytetty vain nahan parhaita osia.
Kojelaudasta ja ovipaneeleista löytyy nyt uusi poimutellulla kuviolla tehty nappanahkaverhoilu. Siinä ei ole saumoja tai liimauksia, jonka takia verhoilu vaikuttaa ja näyttää luonnolliselta nahalta. Nahkaan on tehty lisävuvioita, jotka muistuttavat DS Light Veil -valohuntukuviota.
Matkustamon yksityiskohtien hiominen näkyy White- ja Zephyr -värisissä helmiäistikkauksissa, nahkapäällysteisessä ohjauspyörässä ja keskiössä, jossa käytetään nahkavuodan ylintä ja arvokkainta kerrosta,
DS Automobiles’ille tyypillisissä ”Clous de Paris” -kuvioissa unohtamatta rannekellon ranneketta muistuttavaa verhoilua, joka on ensi kertaa saatavilla Pearl Greyn -värisenä.
DS 7 on tarjolla useana eri lataushybridiversiona. Ladattavia hybrideitä on tarjolla kolmena eri versiona: 225, 300 ja 360. Numero kuvastaa mallin hevosvoimamäärää. Suomen tuonto-ohjelmassa on vain lataushybridiversioita.
DS Automobiles
Erityisen mukavuuden saavuttamiseksi DS Automobilesin tiimi loi istuimen ja selkänojan verhoilun yhdestä ainoasta nahanpalasta ilman ainuttakaan tikkausta.
DS Automobiles
DS Automobiles
Rivoli-sisustuksen hienostuneisuutta korostetaan Basalt Black -värillä. Se on yhdistetty Claudia-nahkaverhoiluun, jonka nahkasyyt ovat aiempaa korostetummat.
Performance Line -sisustuksen musta väri on vielä aiempaa syvempi. Siihen on yhdistetty Alcantara-kuitukangasta sekä kullan ja karmiinin värisiä elementtejä, jotka korostavat auton menevämpää ilmettä.
Bastille-sisustusta on ehostettu uudella DS Canvas -viimeistelyllä ja Basalt Black -kuitukuviolla, joka on saanut inspiraationsa kalannahasta.
Kaikkia DS 7:n sisustuksia voidaan ehostaa personoitavissa olevalla tunnelmavalaistuksella sekä Longines-kellovalmistajan ”Clous de Paris” -kohokuvioilla.
DS Automobiles -nappanahkaistuimet
Erityisen mukavuuden saavuttamiseksi DS Automobilesin tiimi loi istuimen ja selkänojan verhoilun yhdestä ainoasta nahanpalasta ilman ainuttakaan tikkausta.
DS Automobiles
Inspiraatio tähän tuli luksuskellojen metallirannekkeista, jotka koostuvat lukuisista yhteen liitetyistä osista.
Istuin on tehty erittäin tiheästä vaahtomateriaalista, jota on käytetty myös enemmän kuin perinteisissä istuimissa. Istuimemme on näin ollen erittäin mukava ja kestää hyvin aikaa. Istuimiin käytetty nappanahka tulee lihakarjaksi tarkoitetuista lehmistä, jotka ovat saaneet elää piikkilangattomilla laitumilla.
Neljä millimetriä paksut nahat ovat kaikista laadukkaimpia ja vain nahan ylintä kerrosta on käytetty. Nahka on värjätty erityisin värein: Basalt Black tai Pearl Grey. Istuimet on tietenkin varustettu hieronta-, lämmitys- ja viilennystoiminnoilla.
Tehokkaat hybridivoimalinjat
DS 7 on tarjolla useana eri lataushybridiversiona. Ladattavia hybrideitä on tarjolla kolmena eri versiona: 225, 300 ja 360. Numero kuvastaa mallin hevosvoimamäärää. Suomen tuonto-ohjelmassa on vain lataushybridiversioita.
Uusi DS 7 E-Tense 225 on varustettu PureTech 180 -bensiinimoottorilla ja 110-hevosvoimaisella sähkömoottorilla, jotka on yhdistetty 8-portaiseen automaattivaihteistoon. Malli on etuvetoinen.
Uudet DS 7 E-Tense 4x4 300 ja E-Tense 4x4 360 ovat nelivetoisia. Niissä on 200-hevosvoimainen PureTech-polttomoottori sekä 110- ja 112-hevosvoimaiset sähkömoottorit kummallakin akselilla. 360-mallin virityksestä on vastannut DS Performance.
Uusi 14,2 kWh akku antaa jopa 65 kilometriä sähköistä toimintamatkaa WLTP-syklillä ja jopa 81 kilometriä WLTP-kaupunkisyklissä. Akun lataus täyteen kestää 2 tuntia 7,4 kW:n sisäisellä yksivaihelaturilla.
DS 7 on yksi luokkansa taloudellisimpia autoja luokassaan, etenkin sen alhaisen painon ansiosta.
DS Performancen kehittämä: DS 7 E-Tense 4x4 360
Uudessa DS 7 E-Tense 4x4 360:ssa on GT-henkeä. Runsaan tehonsa ohessa (200 hv polttomoottori, 110 hv etusähkömoottori ja 112 hv takasähkömoottori) malli on saanut DS Performance -osaston erityisvirityksen liittyen energian hallintaan.
Auton mukana tulee DS Energy Coach -sovellus, joka tukee kuljettajaa esimerkiksi jarrutuksissa, jotta jarrutuksen talteenottoenergiaa saadaan maksimaalinen määrä talteen.
Auton alustaa on madallettu perusmalleista 15 millimetrillä, raideväli on perusmallia leveämpi (+24 mm edessä, +10 mm takana) ja etujarrut ovat halkaisijaltaan jopa 380 millimetriset, jarrusatuloiden tullessa DS Performancelta.
Uudet 21-tuumaiset Brooklyn-vanteet tulevat lakanharmaana, joiden helmiäisväri korostaa mallin erityisiä muotoja.
DS 7 E-Tense 4x4 360 kiihtyy 0-100 km/h 5,6 sekunnissa ja 1 000 metrin seisova lähtö sujuu 25,4 sekunnissa.
DS Iris -multimediajärjestelmä
DS Iris -multimediajärjestelmä on yksi DS 7:n suurimpia muutoksia. Käyttöliittymä on kokonaan uusi, täysin muokattavissa, reaktiivinen ja saumaton.
12-tuumainen korkearesoluutioinen kosketusnäyttö pitää sisällään widget-valikon, jonka kautta päästään yhdellä liikkeellä käsiksi järjestelmän kaikkiin toimintoihin: mm. navigointi, ilmastointi, digitaaliset äänilähteet ja matkatiedot.
Iso näyttö on mukava käyttää. Näytölle saa näkyviin etu- ja takakameranäkymät, joiden kuva tulee erittäin korkean tarkkuuden kameroista. Järjestelmä tukee myös Mirror Screen -toimintoa wifin välityksellä.
Uusi 12-tuumainen digimittaristo on saanut uudet grafiikat ja voidaan personoida mieleiseksi esimerkiksi energiavirtausnäkymällä lataushybrideissä.
Luokassaan ainutlaatuista teknologiaa
DS 7 tarjoaa teknologiaa, joka tuo matkantekoon lisää mukavuutta ja rentoutumista: DS Active Scan -jousitus ja DS Night Vision -pimeänäköjärjestelmä.
DS Active Scan -jousitus on kameraohjattu iskunvaimennusjärjestelmä, joka on täysin ainutlaatuinen luokassaan. Se säätää jokaista pyörää erikseen tien epätasaisuuksien mukaan.
DS Night Visionin avulla infrapunakamera lävistää edessä olevan ajotien havaitakseen pyöräilijät, jalankulkijat ja eläimet jopa 100 metriin asti. Kuljettaja saa järjestelmän tiedot teräväpiirtoiseen digimittaristoon. Vaaran uhatessa näyttöön ilmestyy erityisvaroitus.
Turvallisuutta on parannettu DS Driver Attention -vireystilan valvonnalla sekä puoliautomaattisella DS Drive Assist -ajoavustinjärjestelmällä (taso 2).
DS Drive Attention -vireystilan valvontajärjestelmä analysoi kuljettajan vireystilaa kahdella kameralla. Ensimmäinen tarkastelee auton käyttäytymistä ympäristössään ja toinen kuljettajaan kohdistettu kamera tarkkailee kasvojen sekä silmäluomien liikkeitä väsymyksen varalta.
Uusi DS 7 on varustettu DS Drive Assist -ajoavustinjärjestelmällä. Se pitää sisällään mukautuvan vakionopeudensäätimen, joka pystyy pysäyttämään auton kokonaan ja lähtemään taas liikkeelle ilman, että kuljettajan tarvitse tehdä mitään. Järjestelmä pitää myös auton kaistallaan sekä siinä kohdassa kaistaa, johon kuljettaja on autonsa asettanut, esimerkiksi hieman kaistan oikeaan reunaan.
Syyskuussa liikkeissä
DS 7 on globaali auto, jota rakennetaan Ranskan Mulhousessa kaikille muille markkinoille, paitsi Kiinaan.
Varauskirjat avautuvat kesän aikana ja ensimmäiset mallit saapuvat DS Store -myymälöihin syyskuusta 2022 alkaen.
Tilaukset ja luovutukset voidaan tehdä etäyhteydellä ja DS Delivery Valet -palvelu toimittaa auton asiakkaan toivomaan paikkaan.
DS-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Uusi Alfa Romeo Junior: Kompakti ja urheilullinen katumaasturi saapuu Suomeen loppuvuodesta 2024
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
Citroën C3 Aircross: Tässä ensimmäiset kuvat kesällä 2024 esiteltävästä katumaasturista
Uusi Morgan Plus Four: Lisää ajodynamiikkaa – tietenkin alkuperäisessä hengessä
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Ford Mustang täyttää tänään 60 vuotta: Eurooppaan tulossa uusia Mustang-malleja ja tilauskirjat on avattu
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Koeajossa BMW i4 eDrive40 Charged Plus: Kuljettajan mielitietty
Koeajossa DS 7 E-Tense 360 4x4 Plug-in Hybrid Opera Business A: Huomattavat valot
Koeajossa Jeep Compass PHEV 4xe 240 hv Trailhawk: Haukkana kadulla
Koeajossa BMW 2-sarjan Active Tourer: Jalokivi perheautoksi
Koeajossa Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line 1.4 TSI eHybrid: Tyyliä ja muotoa
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Mola Mola Perca
Uusi haastaja
Trianglen uusi Borea
Cambridge Audion klassikko päivittyy
Vienna Acousticsin striimaava aktiivikaiutin
Helsinki Highend 2024 -tapahtuma toukokuussa
Velodyneltä mini-subbari
Atohmilta uusi dsp-vahvistin
Dynaaminen dipolikaiutin Kanadasta
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Uusi Alfa Romeo Junior: Kompakti ja urheilullinen katumaasturi saapuu Suomeen loppuvuodesta 2024
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
KOEAJOT
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Uusi Alfa Romeo Junior: Kompakti ja urheilullinen katumaasturi saapuu Suomeen loppuvuodesta 2024
Citroën C3 Aircross: Tässä ensimmäiset kuvat kesällä 2024 esiteltävästä katumaasturista
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Ford Mustang täyttää tänään 60 vuotta: Eurooppaan tulossa uusia Mustang-malleja ja tilauskirjat on avattu
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Auto-Kilta: Aloittaa Kia- ja Mitsubishi-merkkien automyynnin ja -huollon
Tesla Model Y Long Range Rear-Wheel Drive: Toimintamatka 600 kilometriä
Uusi Opel Frontera: Tilava ja hauska SUV on saatavilla myös täyssähköisenä
Kia EV6: Malliston uusi Business-versio suunnataan erityisesti työsuhdeautoilijoille
LUETUIMMAT
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Hyundai Santa Fe: Viidennen sukupolven mallistossa täysin uusi ulkonäkö
Audi Q6 e-tron: Audin tähän mennessä edistyksellisin sähköauto saapui Suomeen
Uusi Opel Frontera: Tilava ja hauska SUV on saatavilla myös täyssähköisenä
Kääk! Autoilijoille luvassa radikaali hintayllätys: Lisävarusteet ja osa muista autojen varusteista kuukausimaksullisiksi 1.1. 2025 alkaen
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Värikäs Fiat 600 -mallisto hinnoiteltiin Suomessa: Tarjolla sekä hybridinä että täyssähköautona
Volkswagen ID.3 GTX ja ID.7 GTX Tourer: Kaksi nopeaa huippuversiota lanseerattiin - mukaan lukien kaikkien aikojen tehokkain Volkswagen-farmari
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN