Kapeat ja suomukuvioiset LED-takavalot on muotoiltu uusiksi tumman metallin sävyisenä. Ne korostavat DS 7:n ainutlaatuista ilmettä.

Kapeat ja suomukuvioiset LED-takavalot on muotoiltu uusiksi tumman metallin sävyisenä. Ne korostavat DS 7:n ainutlaatuista ilmettä.

DS Automobiles

DS 7: Tehokkaat sähköistetyt voimalinjat

Uuden DS 7:n keulassa ja perässä on selkeästi uudenlainen ilme. Elegantti DS 7 tuo mukanaan uudenlaista dynamiikkaa terävämpien rakenteellisten linjojen ja yhtenäisen muotoilun avulla.

Auto Bild.Uutiset

DS 7:n va­loil­me on il­mei­käs. Uu­sien, ai­em­paa ka­pe­am­pien DS Pi­xel LED Vi­si­on 3.0 -ajo­va­lo­jen ja DS Light Veil -päi­vä­a­jo­va­lo­hun­nun yh­dis­tel­mä on sau­ma­ton, ja se on teh­ty huip­pu­muo­din hen­ges­sä.

Ai­em­paa suu­rem­pi jääh­dy­tin­sä­leik­kö sekä pus­ku­rin ala­o­sa ovat saa­ta­vil­la nyt eri vä­ri­si­nä mal­li­ver­si­os­ta riip­pu­en.

Ka­pe­at ja suo­mu­ku­vi­oi­set LED-ta­ka­va­lot on muo­toil­tu uu­sik­si tum­man me­tal­lin sä­vyi­se­nä. Ne ko­ros­ta­vat DS 7:n ai­nut­laa­tuis­ta il­met­tä.

Uudet 21-tuumaiset Brooklyn-vanteet ovat saatavilla vain uuteen DS 7 E-Tense 4x4 360 -malliin.

Uudet 21-tuumaiset Brooklyn-vanteet ovat saatavilla vain uuteen DS 7 E-Tense 4x4 360 -malliin.

DS Automobiles

Ta­ka­luuk­ku ja au­ton mal­li­mer­kin­tä ovat ne­kin muo­toil­tu uu­sik­si. ”DS Au­to­mo­bi­les” -teks­ti kor­vaa ”Cros­s­back”-mai­nin­nan au­ton ta­ka­na.

Van­teil­la on iso mer­ki­tys uu­den DS 7:n pro­fii­lis­sa. Uu­det 19-tuu­mai­set Edin­burgh- ja Sil­vers­to­ne-van­teet pa­ran­ta­vat au­ton ae­ro­dy­na­miik­kaa. Van­tei­den roh­kea muo­toi­lu ko­ros­taa nii­den ko­koa ole­mat­ta kui­ten­kaan suu­ren suu­ria.

Uu­det 21-tuu­mai­set Brook­lyn-van­teet ovat saa­ta­vil­la vain uu­teen DS 7 E-Ten­se 4x4 360 -mal­liin.

Ik­ku­na­nym­pä­ryk­set ja kat­to­kai­teet on saa­ta­vil­la kiil­tä­vän mus­ta­na ver­si­o­na, jos au­ton dy­naa­mis­ta si­lu­et­tia ha­lu­aa eri­tyi­ses­ti ko­ros­taa.

DS Pi­xel LED Vi­si­on 3.0 -ajo­va­lot

DS Pi­xel LED Vi­si­on 3.0 -ajo­va­lot tuo­vat mu­ka­naan uut­ta tek­no­lo­gi­aa, joka tuo li­sä­sy­vyyt­tä DS 7 -mal­liin. Erot­tu­vien ajo­va­lo­jen pik­se­li­mo­duu­lit pa­ran­ta­vat va­lo­kei­laa sekä -te­hoa.

Kol­me eril­lis­tä va­lo­mo­duu­lia ovat mal­lin erot­ta­va te­ki­jä ja löy­ty­vät jo­kai­ses­ta ver­si­os­ta. Pik­se­li­va­lo­jen vir­taus on ta­va­no­mai­sia va­lo­ja te­hok­kaam­pi, ja kau­ko­va­lo­jen kan­ta­ma yl­tää jopa 380 met­riin.

Al­le 50 km/h no­peuk­sis­sa va­lo­kei­lan le­veys on 65 met­riä. Va­lo­jen si­sä­reu­nas­sa ajo- ja si­vu­va­lo­mo­duu­lit va­lai­se­vat yh­des­sä. Pik­se­li­va­lo­jen ulom­pi reu­na kä­sit­tää 84 LED-va­loa kol­mes­sa ri­vis­sä. Kul­ma­va­lo­ja hal­lin­noi­daan pik­se­li­va­lo­jen voi­mak­kuut­ta sää­tä­mäl­lä, tä­hän vai­kut­taa mm. oh­jauk­sen kul­ma.

DS Light Veil -päi­vä­a­jo­va­lot

Päi­vä­a­jo­va­lot sai­vat ins­pi­raa­ti­on­sa DS X-Ten­se ja DS Ae­ro Sport Loun­ge -kon­sep­ti­au­tois­ta. Va­lot näyt­tä­vät sil­tä kuin valo pus­ki­si au­ton pin­ta­vä­rin läpi.

DS Light Veil -va­lo­hun­tu koos­tuu päi­vä­a­jo­va­lois­ta ja nel­jäs­tä pys­ty­suun­tai­ses­ta va­lo­juo­vas­ta, jot­ka koos­tu­vat 33:sta LED-va­los­ta.

Va­lo­jen in­no­va­tii­vi­suus syn­tyy val­mis­tusp­ro­ses­sis­ta: la­ser­lei­ka­tut po­ly­kar­bo­naat­ti­pin­nat on maa­lat­tu si­sä­puo­lel­ta, jot­ta ne näyt­täi­si­vät sil­tä kuin va­lot vuo­rot­te­li­si­vat ko­rin­vä­ris­ten osien ja päi­vä­a­jo­va­lon vä­lil­lä. Tämä luo sy­vyyt­tä ja kirk­kaut­ta si­säl­tä­vän efek­tin, joka muis­tut­taa ja­lo­ki­viä.

DS Light Veil -päi­vä­a­jo­va­lot syt­ty­vät ja sam­mu­vat au­ton avauk­sen ja lu­ki­tuk­sen yh­tey­des­sä.

Kau­niis­ta ma­te­ri­aa­leis­ta pi­tä­vil­le

Ku­ten suu­rim­mat rans­ka­lai­set muo­ti­ta­lot, DS Au­to­mo­bi­les kiin­nit­tää eri­tyis­tä huo­mi­o­ta ma­te­ri­aa­li­va­lin­toi­hin ja sii­hen, kuin­ka nii­tä kä­si­tel­lään. Uu­den DS 7:n mat­kus­ta­mon ver­hoi­lu on suun­ni­tel­tu niin, et­tä jo­kai­nen mat­ka tun­tui­si eri­tyi­sel­tä.

DS 7 Ope­ra -va­rus­te­lu on saa­ta­vil­la kah­del­la eri nap­pa­nah­ka­vä­ri­tyk­sel­lä: Ba­salt Black ja Pe­arl Grey. Ver­hoi­luun on käy­tet­ty vain na­han par­hai­ta osia.

Ko­je­lau­das­ta ja ovi­pa­nee­leis­ta löy­tyy nyt uu­si poi­mu­tel­lul­la ku­vi­ol­la teh­ty nap­pa­nah­ka­ver­hoi­lu. Sii­nä ei ole sau­mo­ja tai lii­mauk­sia, jon­ka ta­kia ver­hoi­lu vai­kut­taa ja näyt­tää luon­nol­li­sel­ta na­hal­ta. Nah­kaan on teh­ty li­sä­vu­vi­oi­ta, jot­ka muis­tut­ta­vat DS Light Veil -va­lo­hun­tu­ku­vi­o­ta.

Mat­kus­ta­mon yk­si­tyis­koh­tien hi­o­mi­nen nä­kyy White- ja Zep­hyr -vä­ri­sis­sä hel­mi­äis­tik­kauk­sis­sa, nah­ka­pääl­lys­tei­ses­sä oh­jaus­pyö­räs­sä ja kes­ki­ös­sä, jos­sa käy­te­tään nah­ka­vuo­dan ylin­tä ja ar­vok­kain­ta ker­ros­ta,

DS Au­to­mo­bi­les’il­le tyy­pil­li­sis­sä ”Clous de Pa­ris” -ku­vi­ois­sa unoh­ta­mat­ta ran­ne­kel­lon ran­ne­ket­ta muis­tut­ta­vaa ver­hoi­lua, joka on en­si ker­taa saa­ta­vil­la Pe­arl Greyn -vä­ri­se­nä.

DS 7 on tarjolla useana eri lataushybridiversiona. Ladattavia hybrideitä on tarjolla kolmena eri versiona: 225, 300 ja 360. Numero kuvastaa mallin hevosvoimamäärää. Suomen tuonto-ohjelmassa on vain lataushybridiversioita.

DS 7 on tarjolla useana eri lataushybridiversiona. Ladattavia hybrideitä on tarjolla kolmena eri versiona: 225, 300 ja 360. Numero kuvastaa mallin hevosvoimamäärää. Suomen tuonto-ohjelmassa on vain lataushybridiversioita.

DS Automobiles

Erityisen mukavuuden saavuttamiseksi DS Automobilesin tiimi loi istuimen ja selkänojan verhoilun yhdestä ainoasta nahanpalasta ilman ainuttakaan tikkausta.

Erityisen mukavuuden saavuttamiseksi DS Automobilesin tiimi loi istuimen ja selkänojan verhoilun yhdestä ainoasta nahanpalasta ilman ainuttakaan tikkausta.

DS Automobiles

DS Automobiles

Ri­vo­li-si­sus­tuk­sen hie­nos­tu­nei­suut­ta ko­ros­te­taan Ba­salt Black -vä­ril­lä. Se on yh­dis­tet­ty Clau­dia-nah­ka­ver­hoi­luun, jon­ka nah­ka­syyt ovat ai­em­paa ko­ros­te­tum­mat.

Per­for­man­ce Line -si­sus­tuk­sen mus­ta väri on vie­lä ai­em­paa sy­vem­pi. Sii­hen on yh­dis­tet­ty Al­can­ta­ra-kui­tu­kan­gas­ta sekä kul­lan ja kar­mii­nin vä­ri­siä ele­ment­te­jä, jot­ka ko­ros­ta­vat au­ton me­ne­väm­pää il­met­tä.

Bas­til­le-si­sus­tus­ta on ehos­tet­tu uu­del­la DS Can­vas -vii­meis­te­lyl­lä ja Ba­salt Black -kui­tu­ku­vi­ol­la, joka on saa­nut ins­pi­raa­ti­on­sa ka­lan­na­has­ta.

Kaik­kia DS 7:n si­sus­tuk­sia voi­daan ehos­taa per­so­noi­ta­vis­sa ole­val­la tun­nel­ma­va­lais­tuk­sel­la sekä Lon­gi­nes-kel­lo­val­mis­ta­jan ”Clous de Pa­ris” -ko­ho­ku­vi­oil­la.

DS Au­to­mo­bi­les -nap­pa­nah­kais­tui­met

Eri­tyi­sen mu­ka­vuu­den saa­vut­ta­mi­sek­si DS Au­to­mo­bi­le­sin tii­mi loi is­tui­men ja sel­kä­no­jan ver­hoi­lun yh­des­tä ai­no­as­ta na­han­pa­las­ta il­man ai­nut­ta­kaan tik­kaus­ta.

DS Automobiles

Ins­pi­raa­tio tä­hän tuli luk­sus­kel­lo­jen me­tal­li­ran­nek­keis­ta, jot­ka koos­tu­vat lu­kui­sis­ta yh­teen lii­te­tyis­tä osis­ta.

Is­tuin on teh­ty erit­täin ti­he­äs­tä vaah­to­ma­te­ri­aa­lis­ta, jota on käy­tet­ty myös enem­män kuin pe­rin­tei­sis­sä is­tui­mis­sa. Is­tui­mem­me on näin ol­len erit­täin mu­ka­va ja kes­tää hy­vin ai­kaa. Is­tui­miin käy­tet­ty nap­pa­nah­ka tu­lee li­ha­kar­jak­si tar­koi­te­tuis­ta leh­mis­tä, jot­ka ovat saa­neet elää piik­ki­lan­gat­to­mil­la lai­tu­mil­la.

Nel­jä mil­li­met­riä pak­sut na­hat ovat kai­kis­ta laa­duk­kaim­pia ja vain na­han ylin­tä ker­ros­ta on käy­tet­ty. Nah­ka on vär­jät­ty eri­tyi­sin vä­rein: Ba­salt Black tai Pe­arl Grey. Is­tui­met on tie­ten­kin va­rus­tet­tu hie­ron­ta-, läm­mi­tys- ja vii­len­nys­toi­min­noil­la.

Te­hok­kaat hyb­ri­di­voi­ma­lin­jat

DS 7 on tar­jol­la use­a­na eri la­taus­hyb­ri­di­ver­si­o­na. La­dat­ta­via hyb­ri­dei­tä on tar­jol­la kol­me­na eri ver­si­o­na: 225, 300 ja 360. Nu­me­ro ku­vas­taa mal­lin he­vos­voi­ma­mää­rää. Suo­men tuon­to-oh­jel­mas­sa on vain la­taus­hyb­ri­di­ver­si­oi­ta.

Uu­si DS 7 E-Ten­se 225 on va­rus­tet­tu Pu­re­Tech 180 -ben­sii­ni­moot­to­ril­la ja 110-he­vos­voi­mai­sel­la säh­kö­moot­to­ril­la, jot­ka on yh­dis­tet­ty 8-por­tai­seen au­to­maat­ti­vaih­teis­toon. Mal­li on etu­ve­toi­nen.

Uu­det DS 7 E-Ten­se 4x4 300 ja E-Ten­se 4x4 360 ovat ne­li­ve­toi­sia. Niis­sä on 200-he­vos­voi­mai­nen Pu­re­Tech-polt­to­moot­to­ri sekä 110- ja 112-he­vos­voi­mai­set säh­kö­moot­to­rit kum­mal­la­kin ak­se­lil­la. 360-mal­lin vi­ri­tyk­ses­tä on vas­tan­nut DS Per­for­man­ce.

Uu­si 14,2 kWh ak­ku an­taa jopa 65 ki­lo­met­riä säh­köis­tä toi­min­ta­mat­kaa WLTP-syk­lil­lä ja jopa 81 ki­lo­met­riä WLTP-kau­pun­ki­syk­lis­sä. Akun la­taus täy­teen kes­tää 2 tun­tia 7,4 kW:n si­säi­sel­lä yk­si­vai­he­la­tu­ril­la.

DS 7 on yk­si luok­kan­sa ta­lou­del­li­sim­pia au­to­ja luo­kas­saan, eten­kin sen al­hai­sen pai­non an­si­os­ta.

DS Per­for­man­cen ke­hit­tä­mä: DS 7 E-Ten­se 4x4 360

Uu­des­sa DS 7 E-Ten­se 4x4 360:ssa on GT-hen­keä. Run­saan te­hon­sa ohes­sa (200 hv polt­to­moot­to­ri, 110 hv etu­säh­kö­moot­to­ri ja 112 hv ta­ka­säh­kö­moot­to­ri) mal­li on saa­nut DS Per­for­man­ce -osas­ton eri­tyis­vi­ri­tyk­sen liit­ty­en ener­gi­an hal­lin­taan.

Au­ton mu­ka­na tu­lee DS Ener­gy Co­ach -so­vel­lus, joka tu­kee kul­jet­ta­jaa esi­mer­kik­si jar­ru­tuk­sis­sa, jot­ta jar­ru­tuk­sen tal­tee­not­to­e­ner­gi­aa saa­daan mak­si­maa­li­nen mää­rä tal­teen.

Au­ton alus­taa on ma­dal­let­tu pe­rus­mal­leis­ta 15 mil­li­met­ril­lä, rai­de­vä­li on pe­rus­mal­lia le­ve­äm­pi (+24 mm edes­sä, +10 mm ta­ka­na) ja etu­jar­rut ovat hal­kai­si­jal­taan jopa 380 mil­li­met­ri­set, jar­ru­sa­tu­loi­den tul­les­sa DS Per­for­man­cel­ta.

Uu­det 21-tuu­mai­set Brook­lyn-van­teet tu­le­vat la­kan­har­maa­na, joi­den hel­mi­äis­vä­ri ko­ros­taa mal­lin eri­tyi­siä muo­to­ja.

DS 7 E-Ten­se 4x4 360 kiih­tyy 0-100 km/h 5,6 se­kun­nis­sa ja 1 000 met­rin sei­so­va läh­tö su­juu 25,4 se­kun­nis­sa.

DS Iris -mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mä

DS Iris -mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mä on yk­si DS 7:n suu­rim­pia muu­tok­sia. Käyt­tö­liit­ty­mä on ko­ko­naan uu­si, täy­sin muo­kat­ta­vis­sa, re­ak­tii­vi­nen ja sau­ma­ton.

12-tuu­mai­nen kor­ke­a­re­so­luu­ti­oi­nen kos­ke­tus­näyt­tö pi­tää si­säl­lään wid­get-va­li­kon, jon­ka kaut­ta pääs­tään yh­del­lä liik­keel­lä kä­sik­si jär­jes­tel­män kaik­kiin toi­min­toi­hin: mm. na­vi­goin­ti, il­mas­toin­ti, di­gi­taa­li­set ää­ni­läh­teet ja mat­ka­tie­dot.

Iso näyt­tö on mu­ka­va käyt­tää. Näy­töl­le saa nä­ky­viin etu- ja ta­ka­ka­me­ra­nä­ky­mät, joi­den kuva tu­lee erit­täin kor­ke­an tark­kuu­den ka­me­rois­ta. Jär­jes­tel­mä tu­kee myös Mir­ror Screen -toi­min­toa wi­fin vä­li­tyk­sel­lä.

Uu­si 12-tuu­mai­nen di­gi­mit­ta­ris­to on saa­nut uu­det gra­fii­kat ja voi­daan per­so­noi­da mie­lei­sek­si esi­mer­kik­si ener­gi­a­vir­taus­nä­ky­mäl­lä la­taus­hyb­ri­deis­sä.

Luo­kas­saan ai­nut­laa­tuis­ta tek­no­lo­gi­aa

DS 7 tar­jo­aa tek­no­lo­gi­aa, joka tuo mat­kan­te­koon li­sää mu­ka­vuut­ta ja ren­tou­tu­mis­ta: DS Ac­ti­ve Scan -jou­si­tus ja DS Night Vi­si­on -pi­me­ä­nä­kö­jär­jes­tel­mä.

DS Ac­ti­ve Scan -jou­si­tus on ka­me­ra­oh­jat­tu is­kun­vai­men­nus­jär­jes­tel­mä, joka on täy­sin ai­nut­laa­tui­nen luo­kas­saan. Se sää­tää jo­kais­ta pyö­rää erik­seen tien epä­ta­sai­suuk­sien mu­kaan.

DS Night Vi­si­o­nin avul­la inf­ra­pu­na­ka­me­ra lä­vis­tää edes­sä ole­van ajo­tien ha­vai­tak­seen pyö­räi­li­jät, ja­lan­kul­ki­jat ja eläi­met jopa 100 met­riin as­ti. Kul­jet­ta­ja saa jär­jes­tel­män tie­dot te­rä­vä­piir­toi­seen di­gi­mit­ta­ris­toon. Vaa­ran uha­tes­sa näyt­töön il­mes­tyy eri­tyis­va­roi­tus.

Tur­val­li­suut­ta on pa­ran­net­tu DS Dri­ver At­ten­ti­on -vi­reys­ti­lan val­von­nal­la sekä puo­li­au­to­maat­ti­sel­la DS Drive As­sist -ajo­a­vus­tin­jär­jes­tel­mäl­lä (taso 2).

DS Drive At­ten­ti­on -vi­reys­ti­lan val­von­ta­jär­jes­tel­mä ana­ly­soi kul­jet­ta­jan vi­reys­ti­laa kah­del­la ka­me­ral­la. En­sim­mäi­nen tar­kas­te­lee au­ton käyt­täy­ty­mis­tä ym­pä­ris­tös­sään ja toi­nen kul­jet­ta­jaan koh­dis­tet­tu ka­me­ra tark­kai­lee kas­vo­jen sekä sil­mä­luo­mien liik­kei­tä vä­sy­myk­sen va­ral­ta.

Uu­si DS 7 on va­rus­tet­tu DS Drive As­sist -ajo­a­vus­tin­jär­jes­tel­mäl­lä. Se pi­tää si­säl­lään mu­kau­tu­van va­ki­o­no­peu­den­sää­ti­men, joka pys­tyy py­säyt­tä­mään au­ton ko­ko­naan ja läh­te­mään taas liik­keel­le il­man, et­tä kul­jet­ta­jan tar­vit­se teh­dä mi­tään. Jär­jes­tel­mä pi­tää myös au­ton kais­tal­laan sekä sii­nä koh­das­sa kais­taa, jo­hon kul­jet­ta­ja on au­ton­sa aset­ta­nut, esi­mer­kik­si hie­man kais­tan oi­ke­aan reu­naan.

Syys­kuus­sa liik­keis­sä

DS 7 on glo­baa­li au­to, jota ra­ken­ne­taan Rans­kan Mul­hou­ses­sa kai­kil­le muil­le mark­ki­noil­le, pait­si Kii­naan.

Va­raus­kir­jat avau­tu­vat ke­sän ai­ka­na ja en­sim­mäi­set mal­lit saa­pu­vat DS Store -myy­mä­löi­hin syys­kuus­ta 2022 al­ka­en.

Ti­lauk­set ja luo­vu­tuk­set voi­daan teh­dä etäyh­tey­del­lä ja DS De­li­ve­ry Va­let -pal­ve­lu toi­mit­taa au­ton asi­ak­kaan toi­vo­maan paik­kaan.

DS-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

Atradius

Luotto­va­kuu­tu­syhtiö Atradius arvioi: EU:n uudet tariffit kasvattavat kauppasodan uhkaa ja sähköautojen hintaa

Auto Bild.Uutiset
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

Atradius

Luotto­va­kuu­tu­syhtiö Atradius arvioi: EU:n uudet tariffit kasvattavat kauppasodan uhkaa ja sähköautojen hintaa

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN