Kapeat ja suomukuvioiset LED-takavalot on muotoiltu uusiksi tumman metallin sävyisenä. Ne korostavat DS 7:n ainutlaatuista ilmettä.
DS Automobiles
DS 7: Tehokkaat sähköistetyt voimalinjat
Uuden DS 7:n keulassa ja perässä on selkeästi uudenlainen ilme. Elegantti DS 7 tuo mukanaan uudenlaista dynamiikkaa terävämpien rakenteellisten linjojen ja yhtenäisen muotoilun avulla.
DS 7:n valoilme on ilmeikäs. Uusien, aiempaa kapeampien DS Pixel LED Vision 3.0 -ajovalojen ja DS Light Veil -päiväajovalohunnun yhdistelmä on saumaton, ja se on tehty huippumuodin hengessä.
Aiempaa suurempi jäähdytinsäleikkö sekä puskurin alaosa ovat saatavilla nyt eri värisinä malliversiosta riippuen.
Kapeat ja suomukuvioiset LED-takavalot on muotoiltu uusiksi tumman metallin sävyisenä. Ne korostavat DS 7:n ainutlaatuista ilmettä.
Uudet 21-tuumaiset Brooklyn-vanteet ovat saatavilla vain uuteen DS 7 E-Tense 4x4 360 -malliin.
DS Automobiles
Takaluukku ja auton mallimerkintä ovat nekin muotoiltu uusiksi. ”DS Automobiles” -teksti korvaa ”Crossback”-maininnan auton takana.
Vanteilla on iso merkitys uuden DS 7:n profiilissa. Uudet 19-tuumaiset Edinburgh- ja Silverstone-vanteet parantavat auton aerodynamiikkaa. Vanteiden rohkea muotoilu korostaa niiden kokoa olematta kuitenkaan suuren suuria.
Uudet 21-tuumaiset Brooklyn-vanteet ovat saatavilla vain uuteen DS 7 E-Tense 4x4 360 -malliin.
Ikkunanympärykset ja kattokaiteet on saatavilla kiiltävän mustana versiona, jos auton dynaamista siluettia haluaa erityisesti korostaa.
DS Pixel LED Vision 3.0 -ajovalot
DS Pixel LED Vision 3.0 -ajovalot tuovat mukanaan uutta teknologiaa, joka tuo lisäsyvyyttä DS 7 -malliin. Erottuvien ajovalojen pikselimoduulit parantavat valokeilaa sekä -tehoa.
Kolme erillistä valomoduulia ovat mallin erottava tekijä ja löytyvät jokaisesta versiosta. Pikselivalojen virtaus on tavanomaisia valoja tehokkaampi, ja kaukovalojen kantama yltää jopa 380 metriin.
Alle 50 km/h nopeuksissa valokeilan leveys on 65 metriä. Valojen sisäreunassa ajo- ja sivuvalomoduulit valaisevat yhdessä. Pikselivalojen ulompi reuna käsittää 84 LED-valoa kolmessa rivissä. Kulmavaloja hallinnoidaan pikselivalojen voimakkuutta säätämällä, tähän vaikuttaa mm. ohjauksen kulma.
DS Light Veil -päiväajovalot
Päiväajovalot saivat inspiraationsa DS X-Tense ja DS Aero Sport Lounge -konseptiautoista. Valot näyttävät siltä kuin valo puskisi auton pintavärin läpi.
DS Light Veil -valohuntu koostuu päiväajovaloista ja neljästä pystysuuntaisesta valojuovasta, jotka koostuvat 33:sta LED-valosta.
Valojen innovatiivisuus syntyy valmistusprosessista: laserleikatut polykarbonaattipinnat on maalattu sisäpuolelta, jotta ne näyttäisivät siltä kuin valot vuorottelisivat korinväristen osien ja päiväajovalon välillä. Tämä luo syvyyttä ja kirkkautta sisältävän efektin, joka muistuttaa jalokiviä.
DS Light Veil -päiväajovalot syttyvät ja sammuvat auton avauksen ja lukituksen yhteydessä.
Kauniista materiaaleista pitäville
Kuten suurimmat ranskalaiset muotitalot, DS Automobiles kiinnittää erityistä huomiota materiaalivalintoihin ja siihen, kuinka niitä käsitellään. Uuden DS 7:n matkustamon verhoilu on suunniteltu niin, että jokainen matka tuntuisi erityiseltä.
DS 7 Opera -varustelu on saatavilla kahdella eri nappanahkavärityksellä: Basalt Black ja Pearl Grey. Verhoiluun on käytetty vain nahan parhaita osia.
Kojelaudasta ja ovipaneeleista löytyy nyt uusi poimutellulla kuviolla tehty nappanahkaverhoilu. Siinä ei ole saumoja tai liimauksia, jonka takia verhoilu vaikuttaa ja näyttää luonnolliselta nahalta. Nahkaan on tehty lisävuvioita, jotka muistuttavat DS Light Veil -valohuntukuviota.
Matkustamon yksityiskohtien hiominen näkyy White- ja Zephyr -värisissä helmiäistikkauksissa, nahkapäällysteisessä ohjauspyörässä ja keskiössä, jossa käytetään nahkavuodan ylintä ja arvokkainta kerrosta,
DS Automobiles’ille tyypillisissä ”Clous de Paris” -kuvioissa unohtamatta rannekellon ranneketta muistuttavaa verhoilua, joka on ensi kertaa saatavilla Pearl Greyn -värisenä.
DS 7 on tarjolla useana eri lataushybridiversiona. Ladattavia hybrideitä on tarjolla kolmena eri versiona: 225, 300 ja 360. Numero kuvastaa mallin hevosvoimamäärää. Suomen tuonto-ohjelmassa on vain lataushybridiversioita.
DS Automobiles
Erityisen mukavuuden saavuttamiseksi DS Automobilesin tiimi loi istuimen ja selkänojan verhoilun yhdestä ainoasta nahanpalasta ilman ainuttakaan tikkausta.
DS Automobiles
DS Automobiles
Rivoli-sisustuksen hienostuneisuutta korostetaan Basalt Black -värillä. Se on yhdistetty Claudia-nahkaverhoiluun, jonka nahkasyyt ovat aiempaa korostetummat.
Performance Line -sisustuksen musta väri on vielä aiempaa syvempi. Siihen on yhdistetty Alcantara-kuitukangasta sekä kullan ja karmiinin värisiä elementtejä, jotka korostavat auton menevämpää ilmettä.
Bastille-sisustusta on ehostettu uudella DS Canvas -viimeistelyllä ja Basalt Black -kuitukuviolla, joka on saanut inspiraationsa kalannahasta.
Kaikkia DS 7:n sisustuksia voidaan ehostaa personoitavissa olevalla tunnelmavalaistuksella sekä Longines-kellovalmistajan ”Clous de Paris” -kohokuvioilla.
DS Automobiles -nappanahkaistuimet
Erityisen mukavuuden saavuttamiseksi DS Automobilesin tiimi loi istuimen ja selkänojan verhoilun yhdestä ainoasta nahanpalasta ilman ainuttakaan tikkausta.
DS Automobiles
Inspiraatio tähän tuli luksuskellojen metallirannekkeista, jotka koostuvat lukuisista yhteen liitetyistä osista.
Istuin on tehty erittäin tiheästä vaahtomateriaalista, jota on käytetty myös enemmän kuin perinteisissä istuimissa. Istuimemme on näin ollen erittäin mukava ja kestää hyvin aikaa. Istuimiin käytetty nappanahka tulee lihakarjaksi tarkoitetuista lehmistä, jotka ovat saaneet elää piikkilangattomilla laitumilla.
Neljä millimetriä paksut nahat ovat kaikista laadukkaimpia ja vain nahan ylintä kerrosta on käytetty. Nahka on värjätty erityisin värein: Basalt Black tai Pearl Grey. Istuimet on tietenkin varustettu hieronta-, lämmitys- ja viilennystoiminnoilla.
Tehokkaat hybridivoimalinjat
DS 7 on tarjolla useana eri lataushybridiversiona. Ladattavia hybrideitä on tarjolla kolmena eri versiona: 225, 300 ja 360. Numero kuvastaa mallin hevosvoimamäärää. Suomen tuonto-ohjelmassa on vain lataushybridiversioita.
Uusi DS 7 E-Tense 225 on varustettu PureTech 180 -bensiinimoottorilla ja 110-hevosvoimaisella sähkömoottorilla, jotka on yhdistetty 8-portaiseen automaattivaihteistoon. Malli on etuvetoinen.
Uudet DS 7 E-Tense 4x4 300 ja E-Tense 4x4 360 ovat nelivetoisia. Niissä on 200-hevosvoimainen PureTech-polttomoottori sekä 110- ja 112-hevosvoimaiset sähkömoottorit kummallakin akselilla. 360-mallin virityksestä on vastannut DS Performance.
Uusi 14,2 kWh akku antaa jopa 65 kilometriä sähköistä toimintamatkaa WLTP-syklillä ja jopa 81 kilometriä WLTP-kaupunkisyklissä. Akun lataus täyteen kestää 2 tuntia 7,4 kW:n sisäisellä yksivaihelaturilla.
DS 7 on yksi luokkansa taloudellisimpia autoja luokassaan, etenkin sen alhaisen painon ansiosta.
DS Performancen kehittämä: DS 7 E-Tense 4x4 360
Uudessa DS 7 E-Tense 4x4 360:ssa on GT-henkeä. Runsaan tehonsa ohessa (200 hv polttomoottori, 110 hv etusähkömoottori ja 112 hv takasähkömoottori) malli on saanut DS Performance -osaston erityisvirityksen liittyen energian hallintaan.
Auton mukana tulee DS Energy Coach -sovellus, joka tukee kuljettajaa esimerkiksi jarrutuksissa, jotta jarrutuksen talteenottoenergiaa saadaan maksimaalinen määrä talteen.
Auton alustaa on madallettu perusmalleista 15 millimetrillä, raideväli on perusmallia leveämpi (+24 mm edessä, +10 mm takana) ja etujarrut ovat halkaisijaltaan jopa 380 millimetriset, jarrusatuloiden tullessa DS Performancelta.
Uudet 21-tuumaiset Brooklyn-vanteet tulevat lakanharmaana, joiden helmiäisväri korostaa mallin erityisiä muotoja.
DS 7 E-Tense 4x4 360 kiihtyy 0-100 km/h 5,6 sekunnissa ja 1 000 metrin seisova lähtö sujuu 25,4 sekunnissa.
DS Iris -multimediajärjestelmä
DS Iris -multimediajärjestelmä on yksi DS 7:n suurimpia muutoksia. Käyttöliittymä on kokonaan uusi, täysin muokattavissa, reaktiivinen ja saumaton.
12-tuumainen korkearesoluutioinen kosketusnäyttö pitää sisällään widget-valikon, jonka kautta päästään yhdellä liikkeellä käsiksi järjestelmän kaikkiin toimintoihin: mm. navigointi, ilmastointi, digitaaliset äänilähteet ja matkatiedot.
Iso näyttö on mukava käyttää. Näytölle saa näkyviin etu- ja takakameranäkymät, joiden kuva tulee erittäin korkean tarkkuuden kameroista. Järjestelmä tukee myös Mirror Screen -toimintoa wifin välityksellä.
Uusi 12-tuumainen digimittaristo on saanut uudet grafiikat ja voidaan personoida mieleiseksi esimerkiksi energiavirtausnäkymällä lataushybrideissä.
Luokassaan ainutlaatuista teknologiaa
DS 7 tarjoaa teknologiaa, joka tuo matkantekoon lisää mukavuutta ja rentoutumista: DS Active Scan -jousitus ja DS Night Vision -pimeänäköjärjestelmä.
DS Active Scan -jousitus on kameraohjattu iskunvaimennusjärjestelmä, joka on täysin ainutlaatuinen luokassaan. Se säätää jokaista pyörää erikseen tien epätasaisuuksien mukaan.
DS Night Visionin avulla infrapunakamera lävistää edessä olevan ajotien havaitakseen pyöräilijät, jalankulkijat ja eläimet jopa 100 metriin asti. Kuljettaja saa järjestelmän tiedot teräväpiirtoiseen digimittaristoon. Vaaran uhatessa näyttöön ilmestyy erityisvaroitus.
Turvallisuutta on parannettu DS Driver Attention -vireystilan valvonnalla sekä puoliautomaattisella DS Drive Assist -ajoavustinjärjestelmällä (taso 2).
DS Drive Attention -vireystilan valvontajärjestelmä analysoi kuljettajan vireystilaa kahdella kameralla. Ensimmäinen tarkastelee auton käyttäytymistä ympäristössään ja toinen kuljettajaan kohdistettu kamera tarkkailee kasvojen sekä silmäluomien liikkeitä väsymyksen varalta.
Uusi DS 7 on varustettu DS Drive Assist -ajoavustinjärjestelmällä. Se pitää sisällään mukautuvan vakionopeudensäätimen, joka pystyy pysäyttämään auton kokonaan ja lähtemään taas liikkeelle ilman, että kuljettajan tarvitse tehdä mitään. Järjestelmä pitää myös auton kaistallaan sekä siinä kohdassa kaistaa, johon kuljettaja on autonsa asettanut, esimerkiksi hieman kaistan oikeaan reunaan.
Syyskuussa liikkeissä
DS 7 on globaali auto, jota rakennetaan Ranskan Mulhousessa kaikille muille markkinoille, paitsi Kiinaan.
Varauskirjat avautuvat kesän aikana ja ensimmäiset mallit saapuvat DS Store -myymälöihin syyskuusta 2022 alkaen.
Tilaukset ja luovutukset voidaan tehdä etäyhteydellä ja DS Delivery Valet -palvelu toimittaa auton asiakkaan toivomaan paikkaan.
DS-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Malliuudistukset tehtiin maltilla, ja auton tunnistaa helposti Passatiksi.
Toni Lindström
Malliuudistukset tehtiin maltilla, ja auton tunnistaa helposti Passatiksi.
Toni Lindström
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Kansainvälinen Vuoden Pakettiauto sai hinnat Suomessa
Uuden sukupolven Nissan LEAF tuo EV36Zero-vision eloon
Koeajossa Porsche Panamera: Taivaallista kyytiä
Tuore suomalaistutkimus autoilijoista: tämä kiristää eniten hermoja liikenteessä
Polttomoottorikielto kumoutuu, mutta EU-komissio esittää uutta himmeliä
Sähköautojen korjauskeskustelu kaipaa faktoja – turvallisuus etusijalle
Hyundai IONIQ 6 -mallisto kokee suuren uudistuksen
Tällainen on uudistunut Seat Arona
Autosi voi olla näkymätön talven pimeydessä, vaikka valot olisivat päällä - asiantuntija kertoo miksi
Tässä on vuoden kaunein auto Suomessa
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Porsche Panamera: Taivaallista kyytiä
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
1800-luvun hirsitalo on antiikilla sisustettu
Epikoret valkoisina
Wharfedale Diamond 12 -sarja uudistuu
Emotiva nostalgisena
Ruokatoimittaja Suvi Rüsterin punaisessa tuvassa tuoksuu joulu
Modernissa kodissa on ajatonta estetiikkaa ja paljon itse tehtyä
System Audion hopeanuolet
Ayonin uusi pääte KT150-tehotetrodeilla
Tasokas verkkokytkin Tanskasta
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Kansainvälinen Vuoden Pakettiauto sai hinnat Suomessa
Uuden sukupolven Nissan LEAF tuo EV36Zero-vision eloon
Koeajossa Porsche Panamera: Taivaallista kyytiä
Tuore suomalaistutkimus autoilijoista: tämä kiristää eniten hermoja liikenteessä
Polttomoottorikielto kumoutuu, mutta EU-komissio esittää uutta himmeliä
KOEAJOT
Koeajossa Porsche Panamera: Taivaallista kyytiä
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Kansainvälinen Vuoden Pakettiauto sai hinnat Suomessa
Uuden sukupolven Nissan LEAF tuo EV36Zero-vision eloon
Tuore suomalaistutkimus autoilijoista: tämä kiristää eniten hermoja liikenteessä
Polttomoottorikielto kumoutuu, mutta EU-komissio esittää uutta himmeliä
Sähköautojen korjauskeskustelu kaipaa faktoja – turvallisuus etusijalle
Hyundai IONIQ 6 -mallisto kokee suuren uudistuksen
Tällainen on uudistunut Seat Arona
Autosi voi olla näkymätön talven pimeydessä, vaikka valot olisivat päällä - asiantuntija kertoo miksi
Tässä on vuoden kaunein auto Suomessa
EU perui suunnitelmansa – polttomoottoriautoja saa myydä myös vuoden 2035 jälkeen
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Tässä on vuoden kaunein auto Suomessa
Tällainen on uudistunut Dacia Jogger
Suomen suurin vaihtoautoketju menee vastavirtaan ja kääntää selkänsä Black Fridaylle
Historiallista menestystä – Volkswagen on ensimmäinen valmistaja, joka sai Kultainen ohjauspyörä -palkinnon neljälle eri mallille
Opel jysäyttää uuden hintapommin – Fronteran yli 400 km WLTP-toimintamatkan sähköversio alle 30 000 euron
Opel Grandland on valmis suomalaisiin olosuhteisiin – uudet nelivedot
Mercedes-Benz EQS suoritti 1205 kilometrin ennätysmatkan solid-state-akulla
Ennätysajo: Sähköautolla 2 458 km vuorokaudessa Suomessa
Uusia elementtejä Mazda CX-5:ssä
Tällainen on uudistunut Seat Arona
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL
carVertical-kokemuksia – mitä autojen historiaraporteista oikeasti ilmenee ja mitä käyttäjät kertovat niistä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI