Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Konepelti, kapeat lediajovalot ja jäähdyttimen säleikkö ovat uudenlaiset. Kori on pääosin alumiinia.

Konepelti, kapeat lediajovalot ja jäähdyttimen säleikkö ovat uudenlaiset. Kori on pääosin alumiinia.

Juha Peltonen

Koeajossa Jaguar F-Pace P400 S Hybrid Sport: Sähkö­virs­tan­pylväs

Jaguarin ensimmäisen pistokeladattava hybridi on varsin mielenkiintoinen tuttavuus.

Auto Bild.Koeajot
1.1.2023

Sport­ti­sen nä­köis­tä 2021-mal­lis­ta Ja­gu­ar F-Pa­cea tar­kas­tel­ta­es­sa ei sovi unoh­taa, et­tä ky­sees­sä on Ja­gu­a­rin en­sim­mäi­nen pis­to­ke­la­dat­ta­va hyb­ri­di – mal­li on siis virs­tan­pyl­väs.

Ja­gu­ar F-Pa­ces­sa on uu­den­lai­nen ko­ne­pel­ti ja jääh­dyt­ti­men sä­leik­kö. Keu­lan il­met­tä ko­ros­ta­vat niin ikään erit­täin ka­pe­at täys-le­di­a­jo­va­lot. Ta­ka­na on uu­den­lais­ten le­di­ta­ka­va­lo­jen li­säk­si uu­si pus­ku­ri. Uu­dis­tuk­set te­ke­vät en­tis­tä­kin ur­hei­lul­li­sem­man nä­köi­sen cros­so­ve­rin, joka on sitä myös luon­teel­taan.

Säh­köl­lä 43 ki­lo­met­riä

Pis­to­ke­la­dat­ta­vis­sa hyb­ri­deis­sä kiin­nos­taa luon­nol­li­ses­ti ai­na säh­köi­nen ajo­mat­ka. Pel­käl­lä säh­köl­lä pääs­tään nor­mi­mit­taus­ten mu­kaan ete­ne­mään 53 ki­lo­met­riä. Pää­o­sin maan­tie­a­joa no­peu­del­la 80–100 km/h pää­sim­me säh­köl­lä 43 ki­lo­met­riä, mikä ei ol­lut lain­kaan hul­lum­pi saa­vu­tus.

Myös takapaneelissa luotetaan leditekniikkaan. Takaluukku on sähkötoiminen. Jaguar F-Pacen piirsi alkujaan Ian McCallum.

Myös takapaneelissa luotetaan leditekniikkaan. Takaluukku on sähkötoiminen. Jaguar F-Pacen piirsi alkujaan Ian McCallum.

Juha Peltonen

Koeajoautossa olleilla lisävarustevanteilla oli kokoa 20 tuumaa, kun vakiokoko on 19 tuumaa. Maavara on 16 senttiä.

Koeajoautossa olleilla lisävarustevanteilla oli kokoa 20 tuumaa, kun vakiokoko on 19 tuumaa. Maavara on 16 senttiä.

Juha Peltonen

Korkeatekninen kojelauta digitaalimittareineen miellyttää sekä ulkoasultaan että suhteellisella käytön helppoudellaan.

Korkeatekninen kojelauta digitaalimittareineen miellyttää sekä ulkoasultaan että suhteellisella käytön helppoudellaan.

Juha Peltonen

12,3-tuumainen virtuaalinen mittaristo on varustettu tarkalla HD-näytöllä. Ajotietokoneen välittämät tiedot näkyvät kuljettajan edessä olevalla näytöllä ehkä liiankin pienenä.

12,3-tuumainen virtuaalinen mittaristo on varustettu tarkalla HD-näytöllä. Ajotietokoneen välittämät tiedot näkyvät kuljettajan edessä olevalla näytöllä ehkä liiankin pienenä.

Juha Peltonen

Au­ton ajo­tie­to­ko­neen mu­kaan kes­ki­ku­lu­tus oli koh­tuul­li­set 8,7 l/100 km sil­loin, kun säh­köt oli käy­tet­ty ko­ko­naan – se­kin kuu­los­taa hy­vin koh­tuul­li­sel­ta yli 2-ton­ni­sel­le ka­tu­maas­tu­ril­le.

Pis­to­ke­hyb­ri­din tup­la­tur­boi­nen 4-sy­lin­te­ri­nen ben­sii­ni­moot­to­ri ke­hit­tää yh­des­sä 141-he­vos­voi­mai­sen säh­kö­moot­to­rin kans­sa te­hoa mo­jo­vat 404 he­vos­voi­maa, ja jär­jes­tel­mä­vään­nök­si il­moi­te­taan hui­ke­at 640 Nm. Näil­lä eväin on­kin vai­va­ton­ta läh­teä tur­val­li­siin ohi­tuk­siin.

Mitä ket­te­ryy­teen tu­lee, niin P400e tun­tuu py­sä­köin­ti­ta­los­sa­kin it­se­ään sel­ke­äs­ti kom­pak­tim­mal­ta som­pail­ta­val­ta ja kai­kin ta­voin kä­te­väl­tä pyö­ri­tel­tä­väl­tä, kii­tos muun mu­as­sa erit­täin käy­tän­nöl­li­sen kol­miu­lot­tei­sen ym­pä­ris­tö­ka­me­ran.

ZF:n val­mis­ta­ma 8-no­peuk­si­nen mo­men­tin­muun­ti­mel­la to­teu­tet­tu au­to­maat­ti edus­taa tut­tua ja kes­tä­vää sar­kaa, ja se vaih­taa py­kä­liä ti­lan­teen edel­lyt­tä­es­sä sä­hä­käs­ti. Nor­mi­o­lois­sa 90 pro­sent­tia ve­dos­ta koh­dis­tuu etu­pyö­ril­le.

Val­mii­na ra­dal­le?

Nor­maa­lis­sa maan­tie­a­jos­sa Ja­gu­ar F-Pace P400e:n jou­si­tus toi­mii har­vi­nai­sen en­si­luok­kai­ses­ti. Myös­kään suo­ri­tus­ky­vyn suh­teen ei jää toi­vo­mi­sen va­raa, kos­ka kiih­ty­vyys on yli 400 he­vos­voi­man jär­jes­tel­mä­te­hoin erit­täin riit­toi­saa, tai­puu­han nol­las­ta sa­taan teh­taan mu­kaan vain 5,3 se­kun­nis­sa.

Tanakat, sähkötoimiset etuistuimet säätyvät 14 suuntaan.

Tanakat, sähkötoimiset etuistuimet säätyvät 14 suuntaan.

Juha Peltonen

Takaistuimelle on näppärä kulkea riittävään kulmaa avautuvista ovista.

Takaistuimelle on näppärä kulkea riittävään kulmaa avautuvista ovista.

Juha Peltonen

ZF:n 8-nopeuksinen momentinmuunninautomaatti vaihtaa pykäliä tarvittaessa aikailematta.

ZF:n 8-nopeuksinen momentinmuunninautomaatti vaihtaa pykäliä tarvittaessa aikailematta.

Juha Peltonen

S-lähtötason Jaguar F-Pacessa on helppotoiminen 11,4-tuumainen kosketusvärinäyttö.

S-lähtötason Jaguar F-Pacessa on helppotoiminen 11,4-tuumainen kosketusvärinäyttö.

Juha Peltonen

Jaguar F-Pace P400 S Hybrid Sport.

Jaguar F-Pace P400 S Hybrid Sport.

Juha Peltonen

Ajo­ti­lak­si voi­daan va­li­ta kes­ki­kon­so­lis­ta Säh­kö (EV), Hyb­ri­di (ole­tus­ti­la) sekä Save (säh­kön sääs­tö koh­den­net­tua käyt­töä var­ten). Vas­taa­vas­ti alus­ta­sää­dök­si voi­daan mää­ri­tel­lä no­pe­aan ajoon Dy­na­mic, jos ei pää­dy­tä mu­ka­vuus-, Eco- tai haas­ta­val­la sääl­lä sade/jää/lumi-ti­laan. Ja­gu­ar F-Pa­cen oh­jaus­tun­tu­ma on täs­mäl­li­nen eri ajo­ti­lois­sa.

Va­lin­nat löy­ty­vät kos­ke­tus­näy­tön ali­va­li­kos­ta, jos­ta löy­tyy mui­ta­kin ta­vat­to­man mie­len­kiin­toi­sia asi­oi­ta. Mil­tä kuu­los­ta­vat kier­ro­sa­jan mää­ri­tys ra­ta­käyt­töön, se­kun­ti­kel­lo ja g-voi­ma­mit­ta­ri?

Va­ki­o­va­rus­te­lua voi pi­tää var­sin kat­ta­va­na, kos­ka ker­ran P400e-la­taus­hyb­ri­dis­sä on va­ki­o­na esi­mer­kik­si Adap­ti­ve Dy­na­mics eli mu­kau­tu­va ajon­hal­lin­nan ja jou­si­tuk­sen dy­na­miik­ka – toi­sin sa­no­en mu­kau­tu­va is­kun­vai­men­nus.

Ras­kaas­ti va­rus­tel­tu

Ko­ea­jet­tu Ja­gu­ar F-Pa­cen S-va­rus­te­ver­sio on täs­men­net­ty­nä P400e-sar­jan al­ka­en-va­rus­te­ta­so. Tot­ta pu­hu­en se ei kyl­lä tun­nu vä­hää­kään pe­rus­va­rus­tei­sel­ta! Ylem­piä ta­so­ja ovat kui­ten­kin vie­lä SE ja HSE.

Läh­tö­ta­son va­rus­te­pa­ket­tiin si­säl­ty­vät va­ki­o­na 11,4-tuu­mai­nen kos­ke­tus­vä­ri­näyt­tö, joka miel­lyt­tää käy­tön help­pou­del­laan, sekä heti käyt­tö­val­mis na­vi­goin­ti­jär­jes­tel­mä, joka ker­too muun ohel­la la­taus­pis­tei­den si­jain­nin.

Mu­ka­vaa on se­kin, et­tä na­vi­gaat­to­rin oh­jel­moin­ti su­juu poik­keuk­sel­li­sen hel­pos­ti ja suo­ra­vii­vai­ses­ti, ja et­tä sen reit­ti­o­pas­tus toi­mii täs­mäl­li­ses­ti.

Kaik­ki mul­ti­me­di­an päi­vi­tyk­set ta­pah­tu­vat re­aa­li­ai­kai­ses­ti SOTA:n (Soft­wa­re-over-the-Air) avul­la, ja mul­ti­me­dia tu­kee Ap­p­le CarP­lay- ja And­roid Au­to -so­vel­luk­sia. Tyy­li­käs 12,3-tuu­mai­nen vir­tu­aa­li­nen mit­ta­ris­to on va­rus­tet­tu tar­kal­la HD-näy­töl­lä.

Eri­no­mai­ses­ti mi­toi­tet­tu­jen nah­ka­ver­hoil­tu­jen etuis­tui­mien to­del­li­se­na yl­lä­tyk­se­nä ei suin­kaan ole nii­den sää­ty­mi­nen 14 suun­taan vaan se, et­tä mo­lem­mat etuis­tui­met sää­ty­vät niin heti pe­rus­ta­sol­la.

Sähkötoimisen takaluukun takaa avautuu parhaimmillaan 1 740 litran verran tavaratilaa.

Sähkötoimisen takaluukun takaa avautuu parhaimmillaan 1 740 litran verran tavaratilaa.

Juha Peltonen

Tär­ke­ää on näin sport­ti­ses­sa cros­so­ve­ris­sa myös rei­si­tu­en ja ris­ti­se­län­tu­en te­ho­kas sää­tö­mah­dol­li­suus. Oh­jaus­pyö­rän säh­kö­sää­döt hel­pot­ta­vat omal­ta osal­taan hy­vän ajo­a­sen­non löy­tä­mis­tä.

Ja­gu­ar F-Pace lois­taa myös ta­kais­tui­men osal­ta, sil­lä ta­kais­tui­mel­le on tosi kä­te­vä siir­tyä, kii­tos riit­tä­vään kul­maan avau­tu­vien ovien, ja pol­vi- ja pään­ti­laa on riit­tä­väs­ti.

Ak­tii­vi­nen vas­ta­me­lu­jär­jes­tel­mä

Ja­gu­ar F-Pa­cen uu­den­lai­sis­sa si­sä­ti­lois­sa käy­te­tään laa­duk­kai­ta pin­ta­ma­te­ri­aa­le­ja sekä in­tui­tii­vis­ta tek­no­lo­gi­aa, jon­ka tar­koi­tuk­se­na on luo­da mat­kus­ta­jil­le miel­lyt­tä­vä ja rau­hal­li­nen il­ma­pii­ri.

Ja­gu­ar F-Pa­ces­sa so­vel­le­taan­kin luo­kas­saan ai­van uut­ta ak­tii­vis­ta vas­ta­me­lu­jär­jes­tel­mää, joka tark­kai­lee jat­ku­vas­ti tien pin­nas­ta vä­lit­ty­vää tä­ri­nää, ja joka las­kee sen mu­kai­ses­ti vaa­dit­ta­van vas­ta­ää­nen mää­rän. Rat­kai­su vä­hen­tää olen­nai­ses­ti mat­kus­ta­mon me­lu­ta­soa ja pi­tää mat­kus­ta­jat vir­ke­äm­pi­nä pit­kil­lä ajo­mat­koil­la.

To­sin suo­ma­lai­nen kar­kea as­valt­ti aset­taa par­haat­kin rat­kai­sut mel­koi­sel­le ko­e­tuk­sel­le: mii­nuk­se­na ren­gas­me­lu näet ko­ho­aa kar­ke­al­la as­val­til­la suh­teel­li­sen kor­ke­ak­si. Myös ben­sii­ni­moot­to­rin ää­ni vai­men­ne­taan tai­ta­vas­ti vas­ta­me­lu­jär­jes­tel­män avul­la.

Suu­rim­mil­laan säh­kö­toi­mi­sen ta­ka­luu­kun avaa­mi­sen jäl­keen saa­daan ke­hi­tet­tyä 1 740 lit­raa ta­sa­poh­jais­ta ta­va­ra­ti­laa. Mo­lem­mil­le la­taus­kaa­pe­leil­le on omat, siis­tit säi­ly­tys­pus­sin­sa, mut­ta kos­ka ajo­ak­ku vie mel­koi­ses­ti ti­laa ta­va­ra­ti­lan al­la, kaa­pe­lei­ta jou­tuu säi­lyt­tä­mään ta­va­ra­ti­las­sa. Vaik­ka ai­ka har­va ve­tää täl­lai­sel­la au­tol­la vau­nua, niin Ja­gu­ar F-Pa­cen hyb­ri­dil­lä on lupa kis­koa 2-ton­nis­ta pe­rä­vau­nua.

Ingenium-sarjan 2,0-litraisen tuplaturbo-bensiinimoottorin sekä sähkömoottorin järjestelmäteho on 404 hevosvoimaa.

Ingenium-sarjan 2,0-litraisen tuplaturbo-bensiinimoottorin sekä sähkömoottorin järjestelmäteho on 404 hevosvoimaa.

Juha Peltonen

Juha Pel­to­nen

Ja­gu­ar F-Pace P400 S Hyb­rid Sport

Moot­to­ri

R4, tup­la­tur­bo, 1997 cm3, 221 kW (300 hv)/5500 r/min, 400 Nm/1500–4400 r/min + säh­kö­moot­to­ri 105 kW (143 hv), 275 Nm; hyb­ri­di­jär­jes­tel­mä 297 kW (404 hv), 640 Nm

Suo­ri­tus­ky­ky

0–100 km/h 5,3 s, huip­pu­no­peus 240 km/h

Ku­lu­tus

2,4 l/100 km, ben­sii­ni

CO2-pääs­töt

49 g/km

Ajo­ak­ku

li­tiu­mi­o­ni 17,1/13,7 kWh (brut­to/net­to)

Toi­min­ta­mat­ka säh­köl­lä

53 km

La­tau­sai­ka

n. 2 h (7 kW)

Voi­man­siir­to

A8, ne­li­ve­to

Mi­tat

p. 4747, l. 1936, k. 1664 mm, ak­se­li­vä­li 2824 mm, maa­va­ra 161 mm, oma­mas­sa 2114 kg, ko­ko­nais­mas­sa 2690 kg, ve­to­mas­sa 2000/750 kg, ta­va­ra­ti­la 650–1740 l, tank­ki 69 l

Hin­ta

77 634 eu­roa, ko­eau­to 91 319 eu­roa (2021)

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Polestar

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Auto Bild.Uutiset
12.1.2023
Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Polestar

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Auto Bild.Uutiset
12.1.2023
VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

Automobili Pininfarina

Automobili Pininfarinan Battista-superauto: Rikkoi sarjan nopeusennätyksiä – mutta myös maailman nopeimmin pysähtyvä täyssähköauto!

Auto Bild.Superautot
23.2.2023
VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

Automobili Pininfarina

Automobili Pininfarinan Battista-superauto: Rikkoi sarjan nopeusennätyksiä – mutta myös maailman nopeimmin pysähtyvä täyssähköauto!

Auto Bild.Superautot
23.2.2023
Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Motor Cars

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow: Brändin viimeinen V12 Coupe

Auto Bild.Uutiset
3.4.2023
Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Motor Cars

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow: Brändin viimeinen V12 Coupe

Auto Bild.Uutiset
3.4.2023

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteis­työ­kump­pa­nei­densa kanssa

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Auto Bild 7/2023 on kaupoissa

1974 Hyundai Pony Concept: Huikean nykyaikaisen näköinen konsep­tiur­hei­luauto entisöitiin

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Koeajossa Dacia Sandero TCe 90 A Comfort: Pirteä perusauto

Koeajossa Fiat 500 La Prima HB 118 hv 42 kWh: Ilman käyntimurinaa

Koeajossa Hyundai Santa Fe Plug-In 1.6 T-GDI 265 hv 4WD 6AT Premium: Amerikan malliin

Ensikoeajossa Renault Arkana E-Tech 145 Hybrid Intens: Kahdenlainen näkemys

Koeajossa Mercedes-Benz Sprinter: Suuri ja mahtava

Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G 100th Anniversary MT: Juhlapainos

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Gold Note Vasari Shibata 

Hifimaailma

Parempi kuin koskaan 

Hifimaailma

Ylikuulumisen säätöä dac-esivahvistimella 

Hifimaailma

Conrad-Johnsonin uusi referens­sie­si­vah­vistin

Hifimaailma

Toisen sukupolven Stradivari 

Hifimaailma

B&W Aston Martinin viralliseksi kumppaniksi  

Hifimaailma

Digitaalinen taskusoitin alta tonnin 

Hifimaailma

PMC:lle kilpailija omasta maasta

Koti ja keittiö

Pariskunta ihastui puutaloon ja tarttui hullunrohkeasti tilaisuuteen: "Emme ymmärtäneet mitään vanhan rakennuksen korjaamisesta"

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Koeajossa Dacia Sandero TCe 90 A Comfort: Pirteä perusauto

Koeajossa Fiat 500 La Prima HB 118 hv 42 kWh: Ilman käyntimurinaa

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Gold Note Vasari Shibata 

Hifimaailma

Parempi kuin koskaan 

Hifimaailma

Ylikuulumisen säätöä dac-esivahvistimella 

Hifimaailma

Conrad-Johnsonin uusi referens­sie­si­vah­vistin

Hifimaailma

Toisen sukupolven Stradivari 

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteis­työ­kump­pa­nei­densa kanssa

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

Mitsubishin suomalainen työntekijä valittiin uskomattomaan Dakar-seikkailuun!

Renault: Ensiesittelee tulevan Coupe-SUV -luokan lippulaivansa Pariisin ilmai­lu­näy­tök­sessä kesäkuussa

Uuden sukupolven Škoda Kodiaq ja Škoda Superb: Napapiirillä äärikylmien olosuhteiden testeissä

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Škoda: Julkaisi ensimmäiset kuvat uusista Superb Liftback- ja Combi-malleista, sekä uudesta Kodiaqista

Volvo XC60 Black Edition: Erikoisversio saapui

Mercedes-Benz E-sarja: Pisto­ke­la­dat­ta­villa hybrideillä jopa 115 kilometriä sähköllä

Täyssähköinen Cupra Tavascan: Takavetoisena ja nelivetoisena yli 500 km toimintamatka – näyttävä tuotantomalli tulossa myyntiin Suomessa 2024

Opel Grandland GSe 300 PHEV AWD A8: Urheilullinen nelivetoinen katumaasturi myynnissä yhtenä varustetasona

Renault Austral: Kadjarin ja Koleosin seuraaja

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteis­työ­kump­pa­nei­densa kanssa

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

Mitsubishin suomalainen työntekijä valittiin uskomattomaan Dakar-seikkailuun!

Renault: Ensiesittelee tulevan Coupe-SUV -luokan lippulaivansa Pariisin ilmai­lu­näy­tök­sessä kesäkuussa

Uuden sukupolven Škoda Kodiaq ja Škoda Superb: Napapiirillä äärikylmien olosuhteiden testeissä

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Škoda: Julkaisi ensimmäiset kuvat uusista Superb Liftback- ja Combi-malleista, sekä uudesta Kodiaqista

Volvo XC60 Black Edition: Erikoisversio saapui

Mercedes-Benz E-sarja: Pisto­ke­la­dat­ta­villa hybrideillä jopa 115 kilometriä sähköllä

Täyssähköinen Cupra Tavascan: Takavetoisena ja nelivetoisena yli 500 km toimintamatka – näyttävä tuotantomalli tulossa myyntiin Suomessa 2024

Opel Grandland GSe 300 PHEV AWD A8: Urheilullinen nelivetoinen katumaasturi myynnissä yhtenä varustetasona

Renault Austral: Kadjarin ja Koleosin seuraaja

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2