Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Konepelti, kapeat lediajovalot ja jäähdyttimen säleikkö ovat uudenlaiset. Kori on pääosin alumiinia.

Konepelti, kapeat lediajovalot ja jäähdyttimen säleikkö ovat uudenlaiset. Kori on pääosin alumiinia.

Juha Peltonen

Koeajossa Jaguar F-Pace P400 S Hybrid Sport: Sähkö­virs­tan­pylväs

Jaguarin ensimmäisen pistokeladattava hybridi on varsin mielenkiintoinen tuttavuus.

Auto Bild.Koeajot
1.1.2023

Sport­ti­sen nä­köis­tä 2021-mal­lis­ta Ja­gu­ar F-Pa­cea tar­kas­tel­ta­es­sa ei sovi unoh­taa, et­tä ky­sees­sä on Ja­gu­a­rin en­sim­mäi­nen pis­to­ke­la­dat­ta­va hyb­ri­di – mal­li on siis virs­tan­pyl­väs.

Ja­gu­ar F-Pa­ces­sa on uu­den­lai­nen ko­ne­pel­ti ja jääh­dyt­ti­men sä­leik­kö. Keu­lan il­met­tä ko­ros­ta­vat niin ikään erit­täin ka­pe­at täys-le­di­a­jo­va­lot. Ta­ka­na on uu­den­lais­ten le­di­ta­ka­va­lo­jen li­säk­si uu­si pus­ku­ri. Uu­dis­tuk­set te­ke­vät en­tis­tä­kin ur­hei­lul­li­sem­man nä­köi­sen cros­so­ve­rin, joka on sitä myös luon­teel­taan.

Säh­köl­lä 43 ki­lo­met­riä

Pis­to­ke­la­dat­ta­vis­sa hyb­ri­deis­sä kiin­nos­taa luon­nol­li­ses­ti ai­na säh­köi­nen ajo­mat­ka. Pel­käl­lä säh­köl­lä pääs­tään nor­mi­mit­taus­ten mu­kaan ete­ne­mään 53 ki­lo­met­riä. Pää­o­sin maan­tie­a­joa no­peu­del­la 80–100 km/h pää­sim­me säh­köl­lä 43 ki­lo­met­riä, mikä ei ol­lut lain­kaan hul­lum­pi saa­vu­tus.

Myös takapaneelissa luotetaan leditekniikkaan. Takaluukku on sähkötoiminen. Jaguar F-Pacen piirsi alkujaan Ian McCallum.

Myös takapaneelissa luotetaan leditekniikkaan. Takaluukku on sähkötoiminen. Jaguar F-Pacen piirsi alkujaan Ian McCallum.

Juha Peltonen

Koeajoautossa olleilla lisävarustevanteilla oli kokoa 20 tuumaa, kun vakiokoko on 19 tuumaa. Maavara on 16 senttiä.

Koeajoautossa olleilla lisävarustevanteilla oli kokoa 20 tuumaa, kun vakiokoko on 19 tuumaa. Maavara on 16 senttiä.

Juha Peltonen

Korkeatekninen kojelauta digitaalimittareineen miellyttää sekä ulkoasultaan että suhteellisella käytön helppoudellaan.

Korkeatekninen kojelauta digitaalimittareineen miellyttää sekä ulkoasultaan että suhteellisella käytön helppoudellaan.

Juha Peltonen

12,3-tuumainen virtuaalinen mittaristo on varustettu tarkalla HD-näytöllä. Ajotietokoneen välittämät tiedot näkyvät kuljettajan edessä olevalla näytöllä ehkä liiankin pienenä.

12,3-tuumainen virtuaalinen mittaristo on varustettu tarkalla HD-näytöllä. Ajotietokoneen välittämät tiedot näkyvät kuljettajan edessä olevalla näytöllä ehkä liiankin pienenä.

Juha Peltonen

Au­ton ajo­tie­to­ko­neen mu­kaan kes­ki­ku­lu­tus oli koh­tuul­li­set 8,7 l/100 km sil­loin, kun säh­köt oli käy­tet­ty ko­ko­naan – se­kin kuu­los­taa hy­vin koh­tuul­li­sel­ta yli 2-ton­ni­sel­le ka­tu­maas­tu­ril­le.

Pis­to­ke­hyb­ri­din tup­la­tur­boi­nen 4-sy­lin­te­ri­nen ben­sii­ni­moot­to­ri ke­hit­tää yh­des­sä 141-he­vos­voi­mai­sen säh­kö­moot­to­rin kans­sa te­hoa mo­jo­vat 404 he­vos­voi­maa, ja jär­jes­tel­mä­vään­nök­si il­moi­te­taan hui­ke­at 640 Nm. Näil­lä eväin on­kin vai­va­ton­ta läh­teä tur­val­li­siin ohi­tuk­siin.

Mitä ket­te­ryy­teen tu­lee, niin P400e tun­tuu py­sä­köin­ti­ta­los­sa­kin it­se­ään sel­ke­äs­ti kom­pak­tim­mal­ta som­pail­ta­val­ta ja kai­kin ta­voin kä­te­väl­tä pyö­ri­tel­tä­väl­tä, kii­tos muun mu­as­sa erit­täin käy­tän­nöl­li­sen kol­miu­lot­tei­sen ym­pä­ris­tö­ka­me­ran.

ZF:n val­mis­ta­ma 8-no­peuk­si­nen mo­men­tin­muun­ti­mel­la to­teu­tet­tu au­to­maat­ti edus­taa tut­tua ja kes­tä­vää sar­kaa, ja se vaih­taa py­kä­liä ti­lan­teen edel­lyt­tä­es­sä sä­hä­käs­ti. Nor­mi­o­lois­sa 90 pro­sent­tia ve­dos­ta koh­dis­tuu etu­pyö­ril­le.

Val­mii­na ra­dal­le?

Nor­maa­lis­sa maan­tie­a­jos­sa Ja­gu­ar F-Pace P400e:n jou­si­tus toi­mii har­vi­nai­sen en­si­luok­kai­ses­ti. Myös­kään suo­ri­tus­ky­vyn suh­teen ei jää toi­vo­mi­sen va­raa, kos­ka kiih­ty­vyys on yli 400 he­vos­voi­man jär­jes­tel­mä­te­hoin erit­täin riit­toi­saa, tai­puu­han nol­las­ta sa­taan teh­taan mu­kaan vain 5,3 se­kun­nis­sa.

Tanakat, sähkötoimiset etuistuimet säätyvät 14 suuntaan.

Tanakat, sähkötoimiset etuistuimet säätyvät 14 suuntaan.

Juha Peltonen

Takaistuimelle on näppärä kulkea riittävään kulmaa avautuvista ovista.

Takaistuimelle on näppärä kulkea riittävään kulmaa avautuvista ovista.

Juha Peltonen

ZF:n 8-nopeuksinen momentinmuunninautomaatti vaihtaa pykäliä tarvittaessa aikailematta.

ZF:n 8-nopeuksinen momentinmuunninautomaatti vaihtaa pykäliä tarvittaessa aikailematta.

Juha Peltonen

S-lähtötason Jaguar F-Pacessa on helppotoiminen 11,4-tuumainen kosketusvärinäyttö.

S-lähtötason Jaguar F-Pacessa on helppotoiminen 11,4-tuumainen kosketusvärinäyttö.

Juha Peltonen

Jaguar F-Pace P400 S Hybrid Sport.

Jaguar F-Pace P400 S Hybrid Sport.

Juha Peltonen

Ajo­ti­lak­si voi­daan va­li­ta kes­ki­kon­so­lis­ta Säh­kö (EV), Hyb­ri­di (ole­tus­ti­la) sekä Save (säh­kön sääs­tö koh­den­net­tua käyt­töä var­ten). Vas­taa­vas­ti alus­ta­sää­dök­si voi­daan mää­ri­tel­lä no­pe­aan ajoon Dy­na­mic, jos ei pää­dy­tä mu­ka­vuus-, Eco- tai haas­ta­val­la sääl­lä sade/jää/lumi-ti­laan. Ja­gu­ar F-Pa­cen oh­jaus­tun­tu­ma on täs­mäl­li­nen eri ajo­ti­lois­sa.

Va­lin­nat löy­ty­vät kos­ke­tus­näy­tön ali­va­li­kos­ta, jos­ta löy­tyy mui­ta­kin ta­vat­to­man mie­len­kiin­toi­sia asi­oi­ta. Mil­tä kuu­los­ta­vat kier­ro­sa­jan mää­ri­tys ra­ta­käyt­töön, se­kun­ti­kel­lo ja g-voi­ma­mit­ta­ri?

Va­ki­o­va­rus­te­lua voi pi­tää var­sin kat­ta­va­na, kos­ka ker­ran P400e-la­taus­hyb­ri­dis­sä on va­ki­o­na esi­mer­kik­si Adap­ti­ve Dy­na­mics eli mu­kau­tu­va ajon­hal­lin­nan ja jou­si­tuk­sen dy­na­miik­ka – toi­sin sa­no­en mu­kau­tu­va is­kun­vai­men­nus.

Ras­kaas­ti va­rus­tel­tu

Ko­ea­jet­tu Ja­gu­ar F-Pa­cen S-va­rus­te­ver­sio on täs­men­net­ty­nä P400e-sar­jan al­ka­en-va­rus­te­ta­so. Tot­ta pu­hu­en se ei kyl­lä tun­nu vä­hää­kään pe­rus­va­rus­tei­sel­ta! Ylem­piä ta­so­ja ovat kui­ten­kin vie­lä SE ja HSE.

Läh­tö­ta­son va­rus­te­pa­ket­tiin si­säl­ty­vät va­ki­o­na 11,4-tuu­mai­nen kos­ke­tus­vä­ri­näyt­tö, joka miel­lyt­tää käy­tön help­pou­del­laan, sekä heti käyt­tö­val­mis na­vi­goin­ti­jär­jes­tel­mä, joka ker­too muun ohel­la la­taus­pis­tei­den si­jain­nin.

Mu­ka­vaa on se­kin, et­tä na­vi­gaat­to­rin oh­jel­moin­ti su­juu poik­keuk­sel­li­sen hel­pos­ti ja suo­ra­vii­vai­ses­ti, ja et­tä sen reit­ti­o­pas­tus toi­mii täs­mäl­li­ses­ti.

Kaik­ki mul­ti­me­di­an päi­vi­tyk­set ta­pah­tu­vat re­aa­li­ai­kai­ses­ti SOTA:n (Soft­wa­re-over-the-Air) avul­la, ja mul­ti­me­dia tu­kee Ap­p­le CarP­lay- ja And­roid Au­to -so­vel­luk­sia. Tyy­li­käs 12,3-tuu­mai­nen vir­tu­aa­li­nen mit­ta­ris­to on va­rus­tet­tu tar­kal­la HD-näy­töl­lä.

Eri­no­mai­ses­ti mi­toi­tet­tu­jen nah­ka­ver­hoil­tu­jen etuis­tui­mien to­del­li­se­na yl­lä­tyk­se­nä ei suin­kaan ole nii­den sää­ty­mi­nen 14 suun­taan vaan se, et­tä mo­lem­mat etuis­tui­met sää­ty­vät niin heti pe­rus­ta­sol­la.

Sähkötoimisen takaluukun takaa avautuu parhaimmillaan 1 740 litran verran tavaratilaa.

Sähkötoimisen takaluukun takaa avautuu parhaimmillaan 1 740 litran verran tavaratilaa.

Juha Peltonen

Tär­ke­ää on näin sport­ti­ses­sa cros­so­ve­ris­sa myös rei­si­tu­en ja ris­ti­se­län­tu­en te­ho­kas sää­tö­mah­dol­li­suus. Oh­jaus­pyö­rän säh­kö­sää­döt hel­pot­ta­vat omal­ta osal­taan hy­vän ajo­a­sen­non löy­tä­mis­tä.

Ja­gu­ar F-Pace lois­taa myös ta­kais­tui­men osal­ta, sil­lä ta­kais­tui­mel­le on tosi kä­te­vä siir­tyä, kii­tos riit­tä­vään kul­maan avau­tu­vien ovien, ja pol­vi- ja pään­ti­laa on riit­tä­väs­ti.

Ak­tii­vi­nen vas­ta­me­lu­jär­jes­tel­mä

Ja­gu­ar F-Pa­cen uu­den­lai­sis­sa si­sä­ti­lois­sa käy­te­tään laa­duk­kai­ta pin­ta­ma­te­ri­aa­le­ja sekä in­tui­tii­vis­ta tek­no­lo­gi­aa, jon­ka tar­koi­tuk­se­na on luo­da mat­kus­ta­jil­le miel­lyt­tä­vä ja rau­hal­li­nen il­ma­pii­ri.

Ja­gu­ar F-Pa­ces­sa so­vel­le­taan­kin luo­kas­saan ai­van uut­ta ak­tii­vis­ta vas­ta­me­lu­jär­jes­tel­mää, joka tark­kai­lee jat­ku­vas­ti tien pin­nas­ta vä­lit­ty­vää tä­ri­nää, ja joka las­kee sen mu­kai­ses­ti vaa­dit­ta­van vas­ta­ää­nen mää­rän. Rat­kai­su vä­hen­tää olen­nai­ses­ti mat­kus­ta­mon me­lu­ta­soa ja pi­tää mat­kus­ta­jat vir­ke­äm­pi­nä pit­kil­lä ajo­mat­koil­la.

To­sin suo­ma­lai­nen kar­kea as­valt­ti aset­taa par­haat­kin rat­kai­sut mel­koi­sel­le ko­e­tuk­sel­le: mii­nuk­se­na ren­gas­me­lu näet ko­ho­aa kar­ke­al­la as­val­til­la suh­teel­li­sen kor­ke­ak­si. Myös ben­sii­ni­moot­to­rin ää­ni vai­men­ne­taan tai­ta­vas­ti vas­ta­me­lu­jär­jes­tel­män avul­la.

Suu­rim­mil­laan säh­kö­toi­mi­sen ta­ka­luu­kun avaa­mi­sen jäl­keen saa­daan ke­hi­tet­tyä 1 740 lit­raa ta­sa­poh­jais­ta ta­va­ra­ti­laa. Mo­lem­mil­le la­taus­kaa­pe­leil­le on omat, siis­tit säi­ly­tys­pus­sin­sa, mut­ta kos­ka ajo­ak­ku vie mel­koi­ses­ti ti­laa ta­va­ra­ti­lan al­la, kaa­pe­lei­ta jou­tuu säi­lyt­tä­mään ta­va­ra­ti­las­sa. Vaik­ka ai­ka har­va ve­tää täl­lai­sel­la au­tol­la vau­nua, niin Ja­gu­ar F-Pa­cen hyb­ri­dil­lä on lupa kis­koa 2-ton­nis­ta pe­rä­vau­nua.

Ingenium-sarjan 2,0-litraisen tuplaturbo-bensiinimoottorin sekä sähkömoottorin järjestelmäteho on 404 hevosvoimaa.

Ingenium-sarjan 2,0-litraisen tuplaturbo-bensiinimoottorin sekä sähkömoottorin järjestelmäteho on 404 hevosvoimaa.

Juha Peltonen

Juha Pel­to­nen

Ja­gu­ar F-Pace P400 S Hyb­rid Sport

Moot­to­ri

R4, tup­la­tur­bo, 1997 cm3, 221 kW (300 hv)/5500 r/min, 400 Nm/1500–4400 r/min + säh­kö­moot­to­ri 105 kW (143 hv), 275 Nm; hyb­ri­di­jär­jes­tel­mä 297 kW (404 hv), 640 Nm

Suo­ri­tus­ky­ky

0–100 km/h 5,3 s, huip­pu­no­peus 240 km/h

Ku­lu­tus

2,4 l/100 km, ben­sii­ni

CO2-pääs­töt

49 g/km

Ajo­ak­ku

li­tiu­mi­o­ni 17,1/13,7 kWh (brut­to/net­to)

Toi­min­ta­mat­ka säh­köl­lä

53 km

La­tau­sai­ka

n. 2 h (7 kW)

Voi­man­siir­to

A8, ne­li­ve­to

Mi­tat

p. 4747, l. 1936, k. 1664 mm, ak­se­li­vä­li 2824 mm, maa­va­ra 161 mm, oma­mas­sa 2114 kg, ko­ko­nais­mas­sa 2690 kg, ve­to­mas­sa 2000/750 kg, ta­va­ra­ti­la 650–1740 l, tank­ki 69 l

Hin­ta

77 634 eu­roa, ko­eau­to 91 319 eu­roa (2021)

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota

Uudistuva Toyota Corolla: Viidennen sukupolven hybri­di­tek­no­logiaa – Suomeen alkuvuodesta 2023

Auto Bild.Uutiset
4.6.2022
Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota

Uudistuva Toyota Corolla: Viidennen sukupolven hybri­di­tek­no­logiaa – Suomeen alkuvuodesta 2023

Auto Bild.Uutiset
4.6.2022

Toyota ja Volkswagen kärjessä – suomalaiset suosivat autoissa käytän­nöl­li­syyttä myös vuonna 2022

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö
5.7.2022

Toyota ja Volkswagen kärjessä – suomalaiset suosivat autoissa käytän­nöl­li­syyttä myös vuonna 2022

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö
5.7.2022
Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Subaru / Creative Commons

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Auto Bild.Uutiset
5.6.2022
Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Subaru / Creative Commons

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Auto Bild.Uutiset
5.6.2022

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Hennessey Supercharged H650 Escalade: Isojen poikien möreä puheenvuoro

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

Nelivetoinen, keskimoottorinen Corvette E-Ray: 0-100 km/h vain 2,5 sekunnissa!

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

Koeajossa Peugeot 3008 GT HYbrid4 4x4 e-EAT8 300 PHEV: Järeää vääntöä

Koeajossa Citroën ë-Jumpy Crew Cab: Sähköinen sekajuna

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

Koeajossa Peugeot 3008 GT HYbrid4 4x4 e-EAT8 300 PHEV: Järeää vääntöä

Koeajossa Citroën ë-Jumpy Crew Cab: Sähköinen sekajuna

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Jaguar F-Pace P400 S Hybrid Sport: Sähkö­virs­tan­pylväs

Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 HP AT8 AWD Veloce Launch Plus: Italialainen herkkupala

Koeajossa Volkswagen ID.3 Pro Performance 150 kW (akku 58 kWh) Family: Maail­man­val­loittaja

Koeajossa Audi Q8 Electrified Edition 60 TFSI e quattro Tiptronic: Jättiläiseksi kasvatettu

Koeajossa Seat Tarraco 1.4 PHEV 245 e-Hybrid FR Launch Edition DSG: Kulkeva pistokemalli

Koeajossa Hyundai i20 N: Pieni paukkurauta

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Fiio R7  

Hifimaailma

Pro-kaiutin hifi-kaiuttimen vaatteissa 

Hifimaailma

Sonus-ystävällinen levysoitin

Hifimaailma

Muskelia monikanavaan

Hifimaailma

Uudet myyttiset

Hifimaailma

Avantgardelta kaksi uutta DUO-kaiutinta 

Hifimaailma

Magico S3

Koti ja keittiö

Näin sisustat näyttävillä amppelikasveilla

Hifimaailma

Vinyyliääntä c-duuriasteikolla

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Hennessey Supercharged H650 Escalade: Isojen poikien möreä puheenvuoro

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

Koeajossa Peugeot 3008 GT HYbrid4 4x4 e-EAT8 300 PHEV: Järeää vääntöä

Koeajossa Citroën ë-Jumpy Crew Cab: Sähköinen sekajuna

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Jaguar F-Pace P400 S Hybrid Sport: Sähkö­virs­tan­pylväs

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Fiio R7  

Hifimaailma

Pro-kaiutin hifi-kaiuttimen vaatteissa 

Hifimaailma

Sonus-ystävällinen levysoitin

Hifimaailma

Muskelia monikanavaan

Hifimaailma

Uudet myyttiset

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Sähköinen Peugeot Inception -konseptiauto: 800 km toimintamatkaa

Polestarin autoihin uusinta Googlen teknologiaa

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uudistunut Renault Arkana: Keskittyy Suomessa täyshybridiin

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uusi Opel Astra Electric: Ensi kertaa myös täyssähköisenä

Uusi Mitsubishi ASX: Kehitetty Euroopan markkinoille

Uusi Volkswagen Amarok: Nyt myynnissä – toimitukset Suomeen alkavat kesällä 2023

Uusi Hyundai Kona: Paljastetaan lähikuukausina

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Volkswagen ID.3 Pro Performance 150 kW (akku 58 kWh) Family: Maail­man­val­loittaja

Vuoden Auto Suomessa 2023 on Kia Niro

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Sähköinen Peugeot Inception -konseptiauto: 800 km toimintamatkaa

Polestarin autoihin uusinta Googlen teknologiaa

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uudistunut Renault Arkana: Keskittyy Suomessa täyshybridiin

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uusi Opel Astra Electric: Ensi kertaa myös täyssähköisenä

Uusi Mitsubishi ASX: Kehitetty Euroopan markkinoille

Uusi Volkswagen Amarok: Nyt myynnissä – toimitukset Suomeen alkavat kesällä 2023

Uusi Hyundai Kona: Paljastetaan lähikuukausina

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Volkswagen ID.3 Pro Performance 150 kW (akku 58 kWh) Family: Maail­man­val­loittaja

Vuoden Auto Suomessa 2023 on Kia Niro

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.