Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Bassadone: Ostaa Fiatin, Alfa Romeon ja Jeepin maahantuonnin Astaralta

LED-ajovalot valaisevat tehokkaasti. Vannekoko on 17 tuumaa.

LED-ajovalot valaisevat tehokkaasti. Vannekoko on 17 tuumaa.

Juha Peltonen

Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G 100th Anniversary MT: Juhlapainos

Mazdan tehdas täytti vuonna 2020 täydet 100 vuotta, ja sen kunniaksi Mazda MX-5:stä esiteltiin hillityn hienostunut 100th Anniversary -erikoispainos. Juha Peltonen

Auto Bild.Koeajot
6.2.2023

Mal­li­na Maz­da MX-5 on reip­paas­ti teh­das­ta nuo­rem­pi, mut­ta sil­le­kin on kart­tu­nut ikää jo kun­ni­oi­tet­ta­vat 32 vuot­ta. Mal­li­su­ku­pol­via Maz­da MX-5:lle on ker­ty­nyt vuo­des­ta 1989 läh­tien jo nel­jä kap­pa­let­ta.

Maz­da MX-5, joka on Yh­dys­val­tain mark­ki­noil­la Maz­da Mi­a­ta, on maa­il­man suo­si­tuin avo­au­to ja maa­il­man toi­sek­si suo­si­tuin ur­hei­lu­au­to Ford Mus­tan­gin jäl­keen. Mi­a­ta-nimi juon­tuu mui­nais­sak­sas­ta ja tar­koit­taa pal­kin­toa.

Pir­teä 1 000-ki­loi­nen

Vuo­sien ai­ka­na ta­pah­tu­neis­ta tek­niik­ka­muu­tok­sis­ta huo­li­mat­ta Maz­da MX-5 on py­sy­nyt ke­vy­e­nä ja us­kol­li­se­na pe­ri­aat­teil­leen. Ny­kyi­nen mal­li­ver­sio on it­se asi­as­sa ke­vyin sit­ten vuon­na 1989 Chi­ca­gon au­to­näyt­te­lys­sä esi­tel­lyn en­sim­mäi­sen su­ku­pol­ven Maz­da MX-5:n.

Nykymalliston erottaa huomiota herättävistä, pyöreistä takavaloista. Juhlapainos on aina valkoinen.

Nykymalliston erottaa huomiota herättävistä, pyöreistä takavaloista. Juhlapainos on aina valkoinen.

Juha Peltonen

Mazda MX-5 on matalan painopisteensä ansiosta loistava ajettava. 2,0-litraisessa on sentin verran enemmän maavaraa kuin 1,5-litraisessa 132-hevosvoimaisessa.

Mazda MX-5 on matalan painopisteensä ansiosta loistava ajettava. 2,0-litraisessa on sentin verran enemmän maavaraa kuin 1,5-litraisessa 132-hevosvoimaisessa.

Juha Peltonen

Istuimien taakse sijoitettu tuuliohjain näyttelee ratkaisevaa osaa ohjaamon ilmavirtausten hallinnassa.

Istuimien taakse sijoitettu tuuliohjain näyttelee ratkaisevaa osaa ohjaamon ilmavirtausten hallinnassa.

Juha Peltonen

Vuon­na 2018 esi­tel­lys­sä nel­jän­nen mal­li­pol­ven päi­vi­tyk­ses­sä 2,0-lit­rai­sen ne­li­sy­lin­te­ri­sen teho ko­ho­si 160:sta ny­kyi­seen 184 he­vos­voi­maan. Kan­gas­kat­toi­sen ohel­la vuon­na 2014 esi­tel­tiin pel­ti­kat­toi­nen RF-avo­ver­sio.

Tär­keim­pi­nä uu­dis­tuk­si­na mal­li­vuo­del­le 2021 ovat lan­ga­ton Ap­p­le CarP­lay -so­vel­lus (And­roid Au­to toi­mii kaa­pe­lin avul­la) sekä hin­to­jen pu­to­a­mi­nen Suo­mes­sa kai­kil­la va­rus­te­ta­soil­la. Li­säk­si Maz­da MX-5:een esi­tel­tiin Deep Crys­tal Blue -ul­ko­vä­ri.

Tes­ti­au­to oli joka ta­pauk­ses­sa val­koi­nen, ja on­kin tär­keä tie­tää, et­tä 100th An­ni­ver­sa­ry Edi­ti­on toi­mi­te­taan ai­na Snowf­la­ke White -vä­ris­sä.

Tur­bii­ni­mais­ta kiih­ty­vyyt­tä

Va­paas­ti hen­git­tä­vän 2,0-lit­rai­sen moot­to­rin an­si­os­ta kiih­ty­vyys on miel­tä ylen­tä­vää, ja kier­ros­ten nous­tes­sa käyn­ti­ää­ni ko­ho­aa tur­bii­ni­mai­sen juh­la­vak­si. Teh­das lu­paa kiih­ty­vyy­dek­si nol­las­ta sa­taan 6,5 se­kun­tia, mut­ta kier­ros­her­kän moot­to­rin ja mai­ni­tun ”tur­bii­ni­mai­sen” ää­ni­maa­il­man an­si­os­ta kiih­ty­vyys tun­tuu jopa sitä ko­vem­mal­ta.

Mak­si­mi­vään­tö 205 Nm pää­see oi­keuk­siin­sa käyn­ti­no­peu­den 4 500 r/min koh­dal­la.

Au­ton ajo­tie­to­ko­neen mu­kaan ko­ea­jon kes­ki­ku­lu­tus oli 6,4 l/100 km. No­peil­la kiih­dy­tyk­sil­lä ar­von saa mel­ko hel­pos­ti nou­se­maan kah­dek­san lit­ran pin­taan, mut­ta se­kään ei ole 184-he­vos­voi­mai­sel­le mil­lään muo­toa paha lu­ke­ma.

Tyylikkäämpää avoauton kojelautanäkymää saa hakea.

Tyylikkäämpää avoauton kojelautanäkymää saa hakea.

Juha Peltonen

Mainion sivuttaistuen antavien istuimien ansiosta ”kuljettaja on ikään kuin yhtä puuta autonsa kanssa”. Koeajoautossa oli erityinen 100th Anniversary -sisustus.

Mainion sivuttaistuen antavien istuimien ansiosta ”kuljettaja on ikään kuin yhtä puuta autonsa kanssa”. Koeajoautossa oli erityinen 100th Anniversary -sisustus.

Juha Peltonen

Juha Peltonen

Vaihdekepin liikeradat ovat napakan lyhyet.

Vaihdekepin liikeradat ovat napakan lyhyet.

Juha Peltonen

Brändin 100-vuotislaatta.

Brändin 100-vuotislaatta.

Juha Peltonen

Yh­del­lä tan­kil­li­sel­la pys­tyy aja­maan jopa noin 650 ki­lo­met­riä. Vaik­ka toi­min­ta­mat­ka ei lu­keu­du tämä au­to­mal­lin kes­kei­siin jut­tui­hin, se­kin on enem­män kuin mai­nio.

6-por­tai­sen ma­nu­aa­li­vaih­teis­ton häm­men­te­ly hoi­tuu ly­hyt­liik­kei­sen ke­pin avul­la erit­täin su­ju­vas­ti.

Ta­ka­ve­toi­sen Maz­da MX-5:n jou­si­tus on sää­det­ty pe­ri­aat­tees­sa ra­ta­käyt­töön, ja sik­si se on täy­del­li­nen rat­kai­su som­pail­ta­es­sa mut­kai­sil­la as­valt­ti­teil­lä. Alus­ta on ko­vak­si­kei­tet­ty, mut­ta mah­dol­li­sim­man täs­mäl­li­nen, ja vain pa­him­mis­sa epä­ta­sai­suuk­sis­sa lie­väs­ti epä­miel­lyt­tä­vä. No­pea oh­jaus so­pii pa­ra­hul­tai­ses­ti pie­neen GT-avo­au­toon ja var­mis­taa sen, et­tä MX-5:llä aja­mi­nen on poik­keuk­sel­li­sen haus­ka ko­ke­mus!

Ta­so­kas oh­jaa­mo

Ma­ta­laan sport­tiin on to­del­la help­po nous­ta kan­gas­ka­ton ol­les­sa al­haal­la, mut­ta ka­ton ol­les­sa pääl­lä on pit­kä­jal­kai­sen huo­mat­ta­vas­ti työ­lääm­pi nous­ta ulos au­tos­ta.

Kan­gas­ka­ton avaa­mi­nen su­juu yk­sin­ker­tai­ses­ti toi­mi­van lu­ki­tus­sal­van va­pau­tuk­sel­la, jon­ka jäl­keen ka­ton pys­tyy erit­täin no­pe­as­ti tait­ta­maan yh­del­lä kä­den liik­keel­lä ala-asen­toon. Säh­köi­sel­lä pel­ti­ka­tol­la va­rus­tet­tua Maz­da MX-5 RF -mal­lia ei saa 100-vuo­tis­pai­nok­se­na.

Ajo­nau­tin­nos­ta vas­taa­vat osal­taan eri­no­mai­sen si­vut­tais­tu­en an­ta­vat nah­ka­ver­hoil­lut is­tui­met, joi­den vä­ri­tee­ma on val­koi­seen 100-vuo­tis­ko­ri­vä­riin liit­ty­en ko­ros­te­tun tark­kaan har­kit­tu bur­gun­din­pu­nai­nen nah­ka­ver­hoi­lu te­räs­tet­ty­nä 100th An­ni­ver­sa­ry -ko­ris­te­kir­jai­luin.

7-tuumainen näyttö on värimaailmaltaan vanhakantainen.

7-tuumainen näyttö on värimaailmaltaan vanhakantainen.

Juha Peltonen

Kierrosherkän 2,0-litraisen nelisylinterisen teho on nykyään 184 hevosvoimaa.

Kierrosherkän 2,0-litraisen nelisylinterisen teho on nykyään 184 hevosvoimaa.

Juha Peltonen

Mazda MX-5:n konstailematon yksinkertaisuus tuo mieleen 1960-luvun pienet brittisportit. Snowflake White -ulkoväri liittyy 100-vuotismalliin.

Mazda MX-5:n konstailematon yksinkertaisuus tuo mieleen 1960-luvun pienet brittisportit. Snowflake White -ulkoväri liittyy 100-vuotismalliin.

Juha Peltonen

Maz­da MX-5:ssä is­tu­taan to­del­la ma­ta­lal­la lä­hel­lä ajo­ra­taa, mut­ta pai­no­pis­te on juu­ri sik­si ihan­teel­li­sen al­hai­nen. Ajo­a­sen­nos­ta vi­rit­tää pen­kin niu­kois­ta sää­tö­va­rois­ta huo­li­mat­ta ai­ka lois­ta­van.

Is­tu­mi­sen laa­tua li­sää is­tui­no­san kal­lis­tus­sää­tö. Maz­dan ur­hei­lu­au­to­jen Jin­ba It­tai -pe­ri­aa­te, jos­sa kul­jet­ta­ja on ikään kuin osa au­toa, täyt­tyy si­ten kun­ni­ak­kaas­ti.

Is­tuin­ten ta­ka­na ole­va tuu­li­oh­jain on ajo­mu­ka­vuut­ta aja­tel­len kes­kei­ses­sä ase­mas­sa: se ta­saa mer­kit­tä­väl­lä ta­val­la il­ma­vir­tauk­sia oh­jaa­moon, jo­ten si­vu­la­sien ol­les­sa yl­hääl­lä il­ma ei pää­se nor­maa­leil­la maan­tie­no­peuk­sil­la pa­hem­min pyör­tei­le­mään oh­jaa­mos­sa.

Su­per­ta­soi­nen mit­ta­ris­to

Sel­keis­tä, pyö­reis­tä ja kook­kais­ta mit­ta­ris­ton pää­näy­töis­tä ei ole tin­git­ty – ne tus­kin voi­si­vat muut­tua ur­hei­lul­li­sem­mik­si. Kier­ros­näyt­tö on si­joi­tet­tu tee­man mu­kai­ses­ti kul­jet­ta­jan ne­nän eteen kes­kel­le.

MZD Con­nect -mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­män ul­ko­a­su al­kaa pik­ku­hil­jaa ikään­tyä vä­ri­maa­il­mal­taan, mut­ta na­vi­goin­ti­lait­teen oh­jel­moin­ti su­juu hel­pos­ti ja reit­ti­o­pas­tus on sel­ke­ää.

Näyt­tö­ruu­tu on 7-tuu­mai­nen, ja sen toi­min­to­ja ope­roi­daan kes­ki­kon­so­lin sää­tö­pyö­räs­tä. Läm­mi­tys- ja tuu­le­tus­sää­ti­met ovat pe­rin­tei­set me­kaa­ni­set. Kes­ki­kon­so­lis­sa on kak­si usb-port­tia.

Ei ole yl­lä­tys, et­tei oh­jaa­mos­sa ole is­tuin­ten ta­ka­na ole­vaa säi­ly­tys­lo­ke­roa lu­kuun ot­ta­mat­ta yli­mää­räis­tä ti­laa. Lo­ke­roon mah­tu­vat käyt­tö­oh­je­kir­ja tai au­rin­ko­la­sit.

Piskuinen 130 litran tavaratila on hämmästyttävän käytännöllinen.

Piskuinen 130 litran tavaratila on hämmästyttävän käytännöllinen.

Juha Peltonen

Kom­pak­tis­ta koos­taan huo­li­mat­ta syvä ta­va­ra­ti­la yl­lät­tää 130 lit­ran ti­la­vuu­del­laan. Vaik­ka laa­ri ei ole ab­so­luut­ti­ses­ti suu­ri, sin­ne mah­tu­vat hy­vin kah­den hen­gen kom­pak­tit vii­kon­lop­pu­ta­va­rat.

En­tä tu­le­vai­suus?

On jän­nit­tä­vää ar­vail­la, mil­lai­nen seu­raa­van su­ku­pol­ven MX-5:stä muo­vau­tuu. On­ko se jon­kin muo­toi­nen säh­köi­nen, ku­ten po­va­taan? Jo jou­lu­kuus­sa 2019 Maz­dan tut­ki­mus- ja ke­hi­tys­joh­ta­ja Ic­hi­ro Hi­ro­se ja brän­di­joh­ta­ja Ikuo Ma­e­da kes­kus­te­li­vat mah­dol­li­ses­ta täys­säh­köi­ses­tä Maz­da MX-5:stä.

Vai voi­si­ko sii­hen liit­tyä ke­vyt ja te­ho­kas wan­kel­moot­to­ri, joka on suo­rit­ta­mas­sa pa­luu­ta mark­ki­noil­le MX-30-mal­lis­sa?

Toi­vo­taan joka ta­pauk­ses­sa har­taas­ti, et­tä Maz­da MX-5 py­syi­si ny­kyi­sen­lai­sen ke­vy­e­nä, et­tei sen ydi­ni­dea ka­to­ai­si – ajo­ak­ku li­säi­si oma­mas­saa, ja mah­dol­li­nen säh­köis­tys lie­nee he­rät­tä­nyt kes­kus­te­lua myös teh­taan si­säl­lä.

Maz­da MX-5 100th An­ni­ver­sa­ry -mal­lin mu­ka­na os­ta­ja saa Maz­da R360 -pie­nois­mal­lin (Maz­dan en­sim­mäi­nen 2-ovi­nen- ja 2-paik­kai­nen au­to, joka il­mes­tyi 1960) sekä Maz­dan his­to­ri­as­ta ker­to­van Maz­da Brand Book -te­ok­sen.

Juha Pel­to­nen

Maz­da MX-5 2.0 (184) Sky­ac­tiv-G 100th An­ni­ver­sa­ry MT

Moot­to­ri

R4, 1998 cm3, 135 kW (184 hv)/7000 r/min, 205 Nm/4500 r/min

Suo­ri­tus­ky­ky

0–100 km/h 6,5 s, huip­pu­no­peus 219 km/h

Ku­lu­tus

6,9 l/100 km, ben­sii­ni

CO2-pääs­töt

155 g/km

Voi­man­siir­to

M6, ta­ka­ve­to

Mi­tat

p. 3915, l. 1918, k. 1230 mm, ak­se­li­vä­li 2310 mm, maa­va­ra 149 mm, oma­mas­sa 1025 kg, kan­ta­vuus 235 kg, ve­to­mas­sa 0 kg, ta­va­ra­ti­la 130 l, tank­ki 45 l

Hin­ta

42 473 eu­roa, ko­ea­jo­au­to 43 201 eu­roa (2021)

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Täysin uusi Hyundai Kona on tarjolla neljänä versiona: täyssähköisenä (EV), hybridinä (HEV), polttomoottoriversiona (ICE) sekä urheilullisina N Line -versioina.

Täysin uusi Hyundai Kona on tarjolla neljänä versiona: täyssähköisenä (EV), hybridinä (HEV), polttomoottoriversiona (ICE) sekä urheilullisina N Line -versioina.

Hyundai

Uusi Hyundai Kona: Paljastetaan lähikuukausina

Auto Bild.Uutiset
21.12.2022
Täysin uusi Hyundai Kona on tarjolla neljänä versiona: täyssähköisenä (EV), hybridinä (HEV), polttomoottoriversiona (ICE) sekä urheilullisina N Line -versioina.

Täysin uusi Hyundai Kona on tarjolla neljänä versiona: täyssähköisenä (EV), hybridinä (HEV), polttomoottoriversiona (ICE) sekä urheilullisina N Line -versioina.

Hyundai

Uusi Hyundai Kona: Paljastetaan lähikuukausina

Auto Bild.Uutiset
21.12.2022
Tulevan täyssähköisen Volvo EX90 -lippulaivamallin suuri keskinäyttö tarjoaa nopean pääsyn navigointi-, media- ja puhelintoimintoihin sekä erilaisia säätimiä ja muita yleisiä toimintoja.

Tulevan täyssähköisen Volvo EX90 -lippulaivamallin suuri keskinäyttö tarjoaa nopean pääsyn navigointi-, media- ja puhelintoimintoihin sekä erilaisia säätimiä ja muita yleisiä toimintoja.

Volvo Car Corporation

Volvo EX90: Tarjoaa asiakkaan tarvitsemat tiedot oikea-aikaisesti

Auto Bild.Uutiset
27.10.2022
Tulevan täyssähköisen Volvo EX90 -lippulaivamallin suuri keskinäyttö tarjoaa nopean pääsyn navigointi-, media- ja puhelintoimintoihin sekä erilaisia säätimiä ja muita yleisiä toimintoja.

Tulevan täyssähköisen Volvo EX90 -lippulaivamallin suuri keskinäyttö tarjoaa nopean pääsyn navigointi-, media- ja puhelintoimintoihin sekä erilaisia säätimiä ja muita yleisiä toimintoja.

Volvo Car Corporation

Volvo EX90: Tarjoaa asiakkaan tarvitsemat tiedot oikea-aikaisesti

Auto Bild.Uutiset
27.10.2022
Pysäköinti maksetaan verkkomaksuna pysäköintitapahtuman lopettamisen yhteydessä.

Pysäköinti maksetaan verkkomaksuna pysäköintitapahtuman lopettamisen yhteydessä.

Škoda Auto

Pysäköintimaksut kätevästi Euroopassa: Škoda ottaa käyttöön uuden Pay to Park -palvelun myös Suomessa

Auto Bild.Uutiset
17.11.2022
Pysäköinti maksetaan verkkomaksuna pysäköintitapahtuman lopettamisen yhteydessä.

Pysäköinti maksetaan verkkomaksuna pysäköintitapahtuman lopettamisen yhteydessä.

Škoda Auto

Pysäköintimaksut kätevästi Euroopassa: Škoda ottaa käyttöön uuden Pay to Park -palvelun myös Suomessa

Auto Bild.Uutiset
17.11.2022

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Bassadone: Ostaa Fiatin, Alfa Romeon ja Jeepin maahantuonnin Astaralta

Auto Bild 4/2023 on kaupoissa

SsangYong Motor Companysta tulee KG Mobility

Uusi Ford Explorer: Täyssähköinen malli valmistetaan Euroopassa – tulee Suomeen vuodenvaihteessa

Lotus Engineering: Kehitti uuden olympiatason kilpapyörän – tietenkin parhaassa superau­to­hen­gessä!

AC Cobra GT Roadster: Kyy kyykkyyn

Audi Q6 e-tron -prototyyppi: Sarjatuotantoon tähtäävää versiota testataan Lapissa

Volkswagen ID. 2all -konseptiauton maailmanensi-ilta: Volkswagenin alle 25 000 euroa maksava täyssähköauto

Kia EV9: Myyntiin sekä 6- että 7-paikkaisena versiona

Hyundai i10 koki faceliftin: Uusia turva­jär­jes­telmiä ja uusi ilme sisätiloihin

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Ensikoeajossa Renault Arkana E-Tech 145 Hybrid Intens: Kahdenlainen näkemys

Koeajossa Mercedes-Benz Sprinter: Suuri ja mahtava

Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G 100th Anniversary MT: Juhlapainos

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

Koeajossa Peugeot 3008 GT HYbrid4 4x4 e-EAT8 300 PHEV: Järeää vääntöä

Koeajossa Citroën ë-Jumpy Crew Cab: Sähköinen sekajuna

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Jaguar F-Pace P400 S Hybrid Sport: Sähkö­virs­tan­pylväs

Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 HP AT8 AWD Veloce Launch Plus: Italialainen herkkupala

Koeajossa Volkswagen ID.3 Pro Performance 150 kW (akku 58 kWh) Family: Maail­man­val­loittaja

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Monoliit­ti­kaiutin Ruotsista 

Hifimaailma

Trianglen uusi salaisuus

Hifimaailma

Yamahalta uudet bt-kuulokkeet 

Hifimaailma

Coplandilta uusi putki-integroitu

Hifimaailma

Säveltäjät referenssinä

Hifimaailma

Estelon AURA 

Hifimaailma

Dropin lähikent­tä­mo­ni­torit 

Koti ja keittiö

Tuomisen kivimuurin suojissa on jugendtalo, josta Ullastiina ja Joonas löysivät unelmiensa kodin

Hifimaailma

McLarenin ja Klipschin yhteistyö tiivistyy 

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Bassadone: Ostaa Fiatin, Alfa Romeon ja Jeepin maahantuonnin Astaralta

Auto Bild 4/2023 on kaupoissa

SsangYong Motor Companysta tulee KG Mobility

Uusi Ford Explorer: Täyssähköinen malli valmistetaan Euroopassa – tulee Suomeen vuodenvaihteessa

Lotus Engineering: Kehitti uuden olympiatason kilpapyörän – tietenkin parhaassa superau­to­hen­gessä!

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Ensikoeajossa Renault Arkana E-Tech 145 Hybrid Intens: Kahdenlainen näkemys

Koeajossa Mercedes-Benz Sprinter: Suuri ja mahtava

Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G 100th Anniversary MT: Juhlapainos

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

Koeajossa Peugeot 3008 GT HYbrid4 4x4 e-EAT8 300 PHEV: Järeää vääntöä

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Monoliit­ti­kaiutin Ruotsista 

Hifimaailma

Trianglen uusi salaisuus

Hifimaailma

Yamahalta uudet bt-kuulokkeet 

Hifimaailma

Coplandilta uusi putki-integroitu

Hifimaailma

Säveltäjät referenssinä

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Ensimmäiset EQE SUV:t saapuvat Suomeen kesällä 2023. Suomessa on paremmat perusvarusteet kuin Keski-Euroopassa.

Ensimmäiset EQE SUV:t saapuvat Suomeen kesällä 2023. Suomessa on paremmat perusvarusteet kuin Keski-Euroopassa.

Mercedes-Benz AG – Communications

Mercedes-Benz EQE SUV: Premium-luokan täyssähköinen SUV

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Bassadone: Ostaa Fiatin, Alfa Romeon ja Jeepin maahantuonnin Astaralta

SsangYong Motor Companysta tulee KG Mobility

Uusi Ford Explorer: Täyssähköinen malli valmistetaan Euroopassa – tulee Suomeen vuodenvaihteessa

Lotus Engineering: Kehitti uuden olympiatason kilpapyörän – tietenkin parhaassa superau­to­hen­gessä!

Audi Q6 e-tron -prototyyppi: Sarjatuotantoon tähtäävää versiota testataan Lapissa

Volkswagen ID. 2all -konseptiauton maailmanensi-ilta: Volkswagenin alle 25 000 euroa maksava täyssähköauto

Kia EV9: Myyntiin sekä 6- että 7-paikkaisena versiona

Hyundai i10 koki faceliftin: Uusia turva­jär­jes­telmiä ja uusi ilme sisätiloihin

Mitsubishi Motors: Esittelee täysin uuden Mitsubishi Outlander PHEV -mallin Euroopassa 2024

Uusi DS 3: Täyssähköinen saapui Suomeen

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Mercedes-Benz EQE SUV: Premium-luokan täyssähköinen SUV

Mitsubishi Motors: Esittelee täysin uuden Mitsubishi Outlander PHEV -mallin Euroopassa 2024

Cupra Terramar: Valmistus alkaa vuonna 2024

Peugeot 3008 Hybrid ja 5008 Hybrid: Jopa 50 % ajoajasta pelkällä sähköllä

Kia EV9 SUV: Videot antavat esimakua sen ulkonäöstä

Volkswagen ID.3: Kokonais­val­tainen päivitys

Uusi DS 3: Täyssähköinen saapui Suomeen

Kia EV9: Myyntiin sekä 6- että 7-paikkaisena versiona

LänsiAuto: Aloittaa Tampereella Kia- ja Mitsubishi-merkkien automyynnin ja -huollon

Women’s World Car of The Year -tuomaristo valitsi Vuoden Auto 2023 -katego­ri­a­voit­tajat – urhei­lu­au­to­ka­te­gorian voitti Audi RS 3

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Ensimmäiset EQE SUV:t saapuvat Suomeen kesällä 2023. Suomessa on paremmat perusvarusteet kuin Keski-Euroopassa.

Ensimmäiset EQE SUV:t saapuvat Suomeen kesällä 2023. Suomessa on paremmat perusvarusteet kuin Keski-Euroopassa.

Mercedes-Benz AG – Communications

Mercedes-Benz EQE SUV: Premium-luokan täyssähköinen SUV

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Bassadone: Ostaa Fiatin, Alfa Romeon ja Jeepin maahantuonnin Astaralta

SsangYong Motor Companysta tulee KG Mobility

Uusi Ford Explorer: Täyssähköinen malli valmistetaan Euroopassa – tulee Suomeen vuodenvaihteessa

Lotus Engineering: Kehitti uuden olympiatason kilpapyörän – tietenkin parhaassa superau­to­hen­gessä!

Audi Q6 e-tron -prototyyppi: Sarjatuotantoon tähtäävää versiota testataan Lapissa

Volkswagen ID. 2all -konseptiauton maailmanensi-ilta: Volkswagenin alle 25 000 euroa maksava täyssähköauto

Kia EV9: Myyntiin sekä 6- että 7-paikkaisena versiona

Hyundai i10 koki faceliftin: Uusia turva­jär­jes­telmiä ja uusi ilme sisätiloihin

Mitsubishi Motors: Esittelee täysin uuden Mitsubishi Outlander PHEV -mallin Euroopassa 2024

Uusi DS 3: Täyssähköinen saapui Suomeen

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Mercedes-Benz EQE SUV: Premium-luokan täyssähköinen SUV

Mitsubishi Motors: Esittelee täysin uuden Mitsubishi Outlander PHEV -mallin Euroopassa 2024

Cupra Terramar: Valmistus alkaa vuonna 2024

Peugeot 3008 Hybrid ja 5008 Hybrid: Jopa 50 % ajoajasta pelkällä sähköllä

Kia EV9 SUV: Videot antavat esimakua sen ulkonäöstä

Volkswagen ID.3: Kokonais­val­tainen päivitys

Uusi DS 3: Täyssähköinen saapui Suomeen

Kia EV9: Myyntiin sekä 6- että 7-paikkaisena versiona

LänsiAuto: Aloittaa Tampereella Kia- ja Mitsubishi-merkkien automyynnin ja -huollon

Women’s World Car of The Year -tuomaristo valitsi Vuoden Auto 2023 -katego­ri­a­voit­tajat – urhei­lu­au­to­ka­te­gorian voitti Audi RS 3

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.