Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Hilux 50 Editionin tunnistaa helposti omanlaisista jäähdyttimen säleiköstä ja etupuskurista, mutta ennen kaikkea todella näyttävästä oranssista metallihohtoväristä. Kevytmetallivanteet ovat juhlamallissa 18-tuumaiset.

Hilux 50 Editionin tunnistaa helposti omanlaisista jäähdyttimen säleiköstä ja etupuskurista, mutta ennen kaikkea todella näyttävästä oranssista metallihohtoväristä. Kevytmetallivanteet ovat juhlamallissa 18-tuumaiset.

Koeajossa Toyota Hilux Double Cab Premium 50 Edition: Ikiliikkujan juhlahetki

Hiluxin 50-vuotisjuhlamalli on kyvykäs ja näyttävä.

Auto Bild.Koeajot
21.4.2020

Ai­ka-ak­se­li pyö­rii niin vik­ke­lään, et­tä ei he­ti­kään muis­ta, et­tä To­yo­tan avo­la­vo­ja on val­mis­tet­tu vuo­des­ta 1968 al­ka­en.

Niin­pä nyt on ai­ka ki­lis­tää sen kun­ni­ak­si his­to­ri­an vent­tii­lei­tä ja luo­da kat­se uu­sim­paan eli kah­dek­san­teen mal­li­su­ku­pol­veen.

Hi­lu­xia val­mis­tet­tiin vuo­si­na 1968–2017 jo 17,7 mil­joo­naa kap­pa­let­ta, ja To­yo­tan Pick-Upeja ta­paa lä­hes kaik­ki­al­la maa­il­mas­sa.

50 Editionin takapuskurin muotoilu eroaa vakiomallista. Siinä on astinkynnys ja pintasuojaus. Takalasi ei ole avattava mallia.

50 Editionin takapuskurin muotoilu eroaa vakiomallista. Siinä on astinkynnys ja pintasuojaus. Takalasi ei ole avattava mallia.

Hilux on 50 vuoden aikana sen kuin nuorentunut ja saanut kyytiin myös korkeateknologiaa, mutta maasto-ominaisuuksista ei tingitä. Maavaraa on 225–293 milliä ja rengaskoko 265/60 R 18. Alusta on varustettu pohjapanssarein. Nyökkimisen ja kallistelun estojärjestelmä vaikuttaa toimivan hyvin.

Hilux on 50 vuoden aikana sen kuin nuorentunut ja saanut kyytiin myös korkeateknologiaa, mutta maasto-ominaisuuksista ei tingitä. Maavaraa on 225–293 milliä ja rengaskoko 265/60 R 18. Alusta on varustettu pohjapanssarein. Nyökkimisen ja kallistelun estojärjestelmä vaikuttaa toimivan hyvin.

Tuol­la mää­räl­lä Hi­lux ei to­sin yl­lä maa­il­man yk­kö­sek­si, sil­lä For­din ame­rik­ka­lai­nen F-sar­jan Pick-Up jul­kis­tet­tiin jo vuon­na 1948, ja se on eden­nyt jo 13. su­ku­pol­veen. Yk­sis­tään vuo­den 1977 jäl­keen on val­mis­tet­tu jo yli 26 mil­joo­naa F-sar­ja­lais­ta.

Pi­ka­ver­tai­lua 37 vuo­den taak­se

To­yo­ta Hi­lu­xuin juh­la­mal­li on tek­ni­ses­ti 5-paik­kai­nen niin sa­not­tu kak­si­käyt­tö­au­to, joka mer­kit­see ala­luok­kaa III (N1) eli N1G-pa­ket­ti­au­toa. Näin ol­len mal­lin suu­rin sal­lit­tu no­peus on 100 km/h.

Juh­la­mal­lia on ta­val­laan jän­nit­tä­vä ver­ra­ta etäi­ses­ti kau­ko­put­kel­la 1981-mal­li­seen To­yo­ta Hi­lux 4WD -avo­la­vaan, jol­lai­sen al­le­kir­joit­ta­nut ko­ea­joi ai­koi­naan pa­kas­ta ve­det­ty­nä. Myös sil­loin Hi­lux osoit­ti kun­ni­ak­kaan maas­to­kel­poi­suu­ten­sa run­sas­lu­mi­sis­sa tal­vi­o­lo­suh­teis­sa, mut­ta ny­kyi­seen ja eten­kin 50 Edi­ti­on -juh­la­pai­nok­seen ver­rat­tu­na 37 vuo­den ta­kai­nen mal­li oli sport­ti­ses­ta ul­ko­nä­ös­tään huo­li­mat­ta san­gen pel­kis­tet­ty ja leh­ti­jou­si­neen huo­mat­ta­vas­ti ny­kyis­tä mal­lia vä­hem­män ajo­mu­ka­va maan­tiel­lä.

Uudenlainen kojelauta on varustettu makean näköisin mittarein. Kojelaudan käyttö on varsin selkeää.

Uudenlainen kojelauta on varustettu makean näköisin mittarein. Kojelaudan käyttö on varsin selkeää.

Momentinmuuntimella toteutettu 6-nopeuksinen automaatti on evästetty myös tiuhemmin sport-välityksin.

Momentinmuuntimella toteutettu 6-nopeuksinen automaatti on evästetty myös tiuhemmin sport-välityksin.

Navigointilaitteen ohjelmointi on suhteellisen helppoa, ja ääniopastus valittuun osoitteeseen on varsin sujuvaa. Kosketusnäyttö on 7-tuumainen, mutta Hiluxiin mahtuisi isompikin ruutu.

Navigointilaitteen ohjelmointi on suhteellisen helppoa, ja ääniopastus valittuun osoitteeseen on varsin sujuvaa. Kosketusnäyttö on 7-tuumainen, mutta Hiluxiin mahtuisi isompikin ruutu.

Sitä pait­si se oli va­rus­tet­tu ai­kan­sa tyy­liin vie­lä va­paas­ti­hen­git­tä­väl­lä die­se­lil­lä ja 4-por­tai­sel­la ma­nu­aa­li­vaih­teis­tol­la, kun ny­kyi­ses­sä Hi­lu­xis­sa on 2,4-lit­rai­nen tur­bo­die­sel ja au­to­maat­ti.

Vuo­si­mal­li 1981 oli yk­si virs­tan­pyl­väs Hi­lu­xin tai­pa­leel­la, sil­lä sii­hen sai en­sim­mäi­sen ker­ran die­se­lin yh­tey­teen ne­li­ve­don. On haus­kaa, et­tä uu­sin­ta juh­la­mal­lia saa­daan Suo­meen ra­joi­tuk­set­ta, sil­lä sitä ei riit­tä­nyt asu­kas­mää­räl­tään 15 ker­taa Suo­mea suu­rem­paan Iso-Bri­tan­ni­aan kuin 50 kap­pa­let­ta.

Maas­to­kel­poi­suus edel­leen yk­kös­si­jal­la

To­yo­ta Hi­lux on tyy­lil­leen omi­nai­ses­ti tar­koi­tet­tu kes­tä­mään maas­to­käyt­töä, ja jou­si­tus tun­tuu sen mu­kai­ses­ti maan­tie­a­jos­sa pie­nel­lä kuor­mal­la sel­väs­ti yli­ko­val­ta. Piir­re ai­heut­taa hie­nois­ta pom­po­tus­ta maan­tie­a­jos­sa.

Kuu­la­mut­te­ri­vaih­teel­la va­rus­te­tun oh­jauk­sen kes­ki­a­lu­e­tun­tu­ma on tä­män­tyyp­pi­seen avo­la­va-au­toon koh­tuul­li­sen hy­vä­ta­soi­nen. Nah­ka­ke­häi­nen oh­jaus­pyö­rä on ke­häl­tään kui­ten­kin tur­han liu­kas­pin­tai­nen.

Kuljettajan istuimessa on sähkösäädöt ja asiallinen sivuttaistuki. Etuistuimet on varustettu mahdollista kolaria ajatellen ns. niskan piiskaniskuheilahduksen estotoiminnolla.

Kuljettajan istuimessa on sähkösäädöt ja asiallinen sivuttaistuki. Etuistuimet on varustettu mahdollista kolaria ajatellen ns. niskan piiskaniskuheilahduksen estotoiminnolla.

Takana on pitkäjalkaisille vain kohtalaisesti polvitilaa, mutta pääntila on reilusti. Takaistuimen istumakulma on reisituen  kannalta varsin suora.

Takana on pitkäjalkaisille vain kohtalaisesti polvitilaa, mutta pääntila on reilusti. Takaistuimen istumakulma on reisituen kannalta varsin suora.

To­yo­ta Hi­lu­xis­sa hyö­dy­tään var­sin te­hok­kais­ta led-lä­hi­va­lois­ta, mut­ta ha­lo­gee­ni­kau­ko­va­lot ovat nii­hin ver­rat­tu­na tun­tu­vas­ti hei­kom­mat. Tämä epä­suh­ta oli­si hyvä kor­ja­ta kau­ko­va­lo­ja pa­ran­ta­mal­la.

Kui­vis­sa nor­maa­li­o­lois­sa Hi­lu­xil­la voi ajaa ta­ka­ve­dol­la, ja olo­suh­tei­den niin vaa­ties­sa ne­li­ve­don pys­tyy kyt­ke­mään ko­je­lau­das­ta. Sa­mas­sa yh­tey­des­sä on myös hi­das ne­li­ve­to eli alen­nus­vaih­teis­ton kyt­kin (4L) maas­to­a­joa var­ten. Ne­li­ve­don tu­ke­na ovat mä­ki­läh­tö­a­vus­tin ja ala­mä­ki­hi­das­tin.

Hy­vin ve­tää

2,4-lit­rai­sen tur­bo­die­se­lin kes­ki­ku­lu­tus oli au­ton ajo­tie­to­ko­neen mu­kaan 9,0 l/100 km, mitä voi pi­tää hy­vin sie­det­tä­vän lu­ke­ma­na 2,2-ton­ni­sel­le ajo­kil­le.

To­yo­tan oma 2,4-lit­rai­nen D-4D-tur­bo­die­sel mah­dol­lis­taa yh­des­sä mo­men­tin­muun­nin­tyyp­pi­sen au­to­maat­ti­vaih­teis­ton kans­sa sen, et­tä Hi­lux kiih­tyy teh­taan mu­kaan sa­ta­sen no­peu­teen al­le 13 se­kun­nis­sa. Sekä maan­tie­a­jos­sa et­tä var­sin­kin maas­to­käy­tös­sä ar­vos­taa 400 new­ton­met­rin vään­tö­mo­ment­tia, joka on käy­tös­sä kes­kei­sel­le käyn­ti­no­peu­sa­lu­eel­le 1 600–2 000 r/min.

Lii­ken­ne­vir­ras­sa Hi­lux on au­to­maat­ti­vaih­tei­se­na so­pi­van juo­hea. Au­to­maat­ti­vaih­teis­tos­sa on li­säk­si käy­tös­sä ti­he­äm­mät sport-vä­li­tyk­set.

Erit­täin tär­keä omi­nai­suus ne­li­ve­toi­ses­sa Hi­lu­xis­sa on roi­ma ve­to­ky­ky – täl­lä mal­lil­la saa ve­tää 3,2-ton­nis­ta jar­rul­lis­ta kär­ryä. Se on eri asia, raat­sii­ko juh­la­mal­lin hank­ki­va käyt­tää Li­mi­ted Edi­ti­on -eri­kois­pai­nos­ta ve­tu­ri­na.

Yk­si tär­keim­mis­tä tur­va­va­rus­teis­ta on ja­lan­kul­ki­joi­den tun­nis­tuk­sel­la va­rus­tet­tu tör­mäyk­se­nes­to­jär­jes­tel­mä. Mut­ta kyy­dis­sä ovat myös lii­ken­ne­merk­kien tun­nis­tus­jär­jes­tel­mä ja val­pas kais­ta­vah­ti. Nyt Hi­lu­xis­sa on­kin mo­nia sel­lai­sia ny­ky­va­rus­tei­ta, joi­ta vie­lä muu­ta­ma vuo­si sit­ten ei osan­nut edes aja­tel­la – näi­hin kuu­luu pe­rä­vau­nun tun­nis­ta­va ajon­va­kau­tus­jär­jes­tel­mä.

As­tin­lau­dat avit­ta­vat

5-paik­kai­seen Doub­le Cab -ka­bii­niin nou­se­mi­nen il­man as­tin­lau­to­jen ja tart­tu­ma­kah­vo­jen hyö­dyn­tä­mis­tä vaa­ti­si pit­kä­jal­kai­sel­ta­kin ak­ro­ba­ti­aa, mut­ta on­nek­si au­tos­sa on as­tin­lau­dat, joi­den avul­la si­sään­käyn­ti ja pois­tu­mi­nen su­ju­vat ää­rim­mäi­sen näp­pä­räs­ti. Nou­sua hel­pot­ta­vat A-pi­la­rien tart­tu­ma­kah­vat. Avai­me­ton käyn­nis­tys sekä nah­ka­ver­hoi­lu luo­vat Hi­lux 50 Edi­ti­o­nin mat­kus­ta­moon so­pi­vas­ti ylel­li­syyt­tä.

Mal­lil­le omi­nai­nen ko­ko­mus­ta si­sus­tus kä­sit­tää li­säk­si kiil­tä­vän mus­tat ko­ris­te­lis­tat ja mus­tan si­sä­ka­ton.

Lavaa hallitsevat polyuretaaninen sisälava ja kromattu lavakaari. Lavakaaren kiinnitettävistä valoista olisi suunnattomasti hyötyä maastokäytössä.

Lavaa hallitsevat polyuretaaninen sisälava ja kromattu lavakaari. Lavakaaren kiinnitettävistä valoista olisi suunnattomasti hyötyä maastokäytössä.

Avo­la­vak­si Hi­lu­xis­sa on ihan mat­ka­mu­ka­vat etuis­tui­met, joi­den si­vut­tais­tu­ki on koh­tuul­li­nen. Kul­jet­ta­jan is­tuin on va­rus­tet­tu säh­kö­sää­döin, mut­ta 50 Edi­ti­o­nis­sa vas­taa­van toi­min­non oli­si odot­ta­nut ole­van myös etu­mat­kus­ta­jan pen­kis­sä.

Is­tuin­läm­mit­ti­met ovat kak­si­vai­hei­set, mut­ta ne osoit­tau­tui­vat har­mil­li­sen te­hot­to­mik­si. Pen­kit läm­pe­ni­vät yl­lät­tä­vän vai­sus­ti, ja tal­vi­sääl­lä te­ho­kas läm­pe­ne­mi­nen voi kes­tää jopa puo­li­sen tun­tia. Mat­kus­ta­mon pin­ta­ma­te­ri­aa­lit ovat laa­duk­kai­ta ja vii­meis­te­ly moit­tee­ton­ta.

Doub­le Ca­beil­le tyy­pil­li­seen ta­paan ta­kais­tui­mel­la ei ole jä­rin run­saas­ti pol­vi­ti­laa, mut­ta ihan sie­det­tä­väs­ti sil­ti. Ta­ka­na hyö­dy­tään kes­ki­kyy­när­no­jas­ta­kin, ja pään­ti­laa riit­tää hy­vin 186-sent­ti­sel­le mat­kus­ta­jal­le. Jos jo­ta­kin sai­si toi­voa, niin 50 Edi­ti­o­nin oli­si voi­nut va­rus­taa avat­ta­val­la liu­ku­ta­ka­la­sil­la.

Uu­si mit­ta­ris­to

Juh­la­mal­lis­sa nau­ti­taan ai­em­piin Hi­lu­xei­hin näh­den uu­den­lai­ses­ta, var­sin ma­ke­an nä­köi­ses­tä mit­ta­ris­tos­ta, jos­sa nä­kyy käyn­nis­tys­vai­hees­sa het­kel­li­ses­ti haus­ka ter­ve­tu­lo­toi­vo­tus Hi­lux-ku­vak­kei­neen.

Li­sä­ke­hu­ja Hi­lux saa sii­tä, et­tä mat­kus­ta­mos­sa on pi­täy­dyt­ty sel­ke­än pe­rin­tei­sis­sä läm­mi­tys- ja tuu­le­tus­sää­ti­mis­sä, joi­den käyt­tö on mut­kat­to­man no­pe­aa. Maas­tu­ris­sa nii­den ope­roin­ti kos­ke­tus­näy­tön ali­va­li­koi­den kaut­ta oli­si pe­rin tur­haut­ta­vaa.

Tuu­li­la­sin il­man­pu­hal­lus­kul­man ha­vait­sim­me pak­kas­sääl­lä lii­an loi­vak­si esi­mer­kik­si sil­loin, kun on sa­ta­nut ali­jääh­ty­nyt­tä vet­tä, ja kun tuu­li­la­sin ylä­lai­taan on ker­ty­nyt jää­tä: täl­löin lasi ei sula ylä­o­sas­taan edes sil­loin, kun mat­kus­ta­mo on muu­ten täy­sin läm­men­nyt. Pik­ku­pak­ka­sel­la­kin su­la­mi­seen ku­luu ai­kaa jopa puo­li­sen tun­tia. Läm­mi­tet­tä­vä tuu­li­la­si oli­si­kin kä­te­vä va­rus­te. To­sin suu­rin osa 50 Edi­ti­on -mal­leis­ta pää­ty­nee alu­eil­le, jois­sa lä­hin­nä po­rot­taa – mut­ta voi Sa­ha­ras­sa­kin esiin­tyä yö­pak­ka­sia.

To­yo­ta Touch 2 -tie­to­viih­de­jär­jes­tel­mäs­sä iP­ho­nen kyt­ke­mi­nen ei vält­tä­mät­tä luon­nis­tu, en­nen kuin vas­ta muu­ta­man yri­tyk­sen jäl­keen. Na­vi­goin­ti­lait­teen oh­jel­moin­ti su­juu kui­ten­kin hel­pos­ti, ja ää­ni­o­pas­tus toi­mii var­sin su­ju­vas­ti. Kos­ke­tus­näyt­tö on kom­pak­ti 7-tuu­mai­nen – esi­mer­kik­si 10,25-tuu­mai­nen so­pi­si isoon avo­la­vaan ai­na­kin va­lin­nais­va­rus­teek­si.

Kä­te­vä "tyn­kä­la­va"

On sel­vää, et­tä Doub­le Ca­bis­sa on var­sin ly­hyt lava, mut­ta sen mi­tat vai­kut­ta­vat kui­ten­kin odot­ta­mat­to­man käy­tän­nöl­li­sil­tä. La­van ly­hyys ei hai­tan­nut esi­mer­kik­si kul­je­tet­ta­es­sa täy­si­mit­tai­nen jou­lu­kuu­si sy­väl­tä kor­pi­met­sien uu­me­nis­ta.

La­vaa suo­jaa te­hok­kaas­ti po­ly­u­re­taa­nis­ta val­mis­tet­tu bed­li­ner eli si­sä­la­va, ja lava on va­rus­tet­tu olen­nai­sen tär­keil­lä kuor­man­kiin­ni­tys­kou­kuil­la.

La­val­la huo­mi­on va­ras­taa kro­mat­tu la­va­kaa­ri, joka oli­si kan­nat­ta­nut va­rus­taa juh­la­mal­lis­sa eteen­päin suun­na­tuil­la maas­to­va­loil­la.↔

Juha Pel­to­nen

To­yo­ta Hi­lux Doub­le Cab Pre­mium 50 Edi­ti­on

Moot­to­ri

R4, tur­bo, 2393 cm³,
110 kW (150 hv)/3400 r/min,
400 Nm/1600–2000 r/min

Suo­ri­tus­ky­ky

0–100 km/h 12,75 s, huip­pu­no­peus 170 km/h

Ku­lu­tus

7,2 l/100 km, die­sel

CO2-pääs­töt

189 g/km

Voi­man­siir­to

A6, taka-/ne­li­ve­to

Mi­tat

p. 5345, l. 1855, k. 1815, ak­se­li­vä­li 3085 mm, maa­va­ra 225–293 mm, oma­mas­sa 2175 kg, kan­ta­vuus 1040 kg, ve­to­mas­sa 3200/750 kg, tank­ki 80 l

Hin­ta

65 937 eu­roa (2019)

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Polestar

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Auto Bild.Uutiset
12.1.2023
Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Polestar

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Auto Bild.Uutiset
12.1.2023
VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

Automobili Pininfarina

Automobili Pininfarinan Battista-superauto: Rikkoi sarjan nopeusennätyksiä – mutta myös maailman nopeimmin pysähtyvä täyssähköauto!

Auto Bild.Superautot
23.2.2023
VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

Automobili Pininfarina

Automobili Pininfarinan Battista-superauto: Rikkoi sarjan nopeusennätyksiä – mutta myös maailman nopeimmin pysähtyvä täyssähköauto!

Auto Bild.Superautot
23.2.2023
Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Motor Cars

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow: Brändin viimeinen V12 Coupe

Auto Bild.Uutiset
3.4.2023
Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Motor Cars

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow: Brändin viimeinen V12 Coupe

Auto Bild.Uutiset
3.4.2023

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteis­työ­kump­pa­nei­densa kanssa

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Auto Bild 7/2023 on kaupoissa

1974 Hyundai Pony Concept: Huikean nykyaikaisen näköinen konsep­tiur­hei­luauto entisöitiin

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Koeajossa Dacia Sandero TCe 90 A Comfort: Pirteä perusauto

Koeajossa Fiat 500 La Prima HB 118 hv 42 kWh: Ilman käyntimurinaa

Koeajossa Hyundai Santa Fe Plug-In 1.6 T-GDI 265 hv 4WD 6AT Premium: Amerikan malliin

Ensikoeajossa Renault Arkana E-Tech 145 Hybrid Intens: Kahdenlainen näkemys

Koeajossa Mercedes-Benz Sprinter: Suuri ja mahtava

Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G 100th Anniversary MT: Juhlapainos

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

PMC:ltä kaksi edullisempaa kaiutinta  

Hifimaailma

Toisen sukupolven Stradivari 

Hifimaailma

B&W Aston Martinin viralliseksi kumppaniksi  

Hifimaailma

Digitaalinen taskusoitin alta tonnin 

Hifimaailma

PMC:lle kilpailija omasta maasta

Hifimaailma

Pro-Jectin seinäräkki

Hifimaailma

Audio Physicin uusi Classic Line 

Koti ja keittiö

Mari Vatasen 48 neliömetrin kesäasunto Hangon huvilassa

Hifimaailma

NADilta huipputason dac/verkkosoitin

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Koeajossa Dacia Sandero TCe 90 A Comfort: Pirteä perusauto

Koeajossa Fiat 500 La Prima HB 118 hv 42 kWh: Ilman käyntimurinaa

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

PMC:ltä kaksi edullisempaa kaiutinta  

Hifimaailma

Toisen sukupolven Stradivari 

Hifimaailma

B&W Aston Martinin viralliseksi kumppaniksi  

Hifimaailma

Digitaalinen taskusoitin alta tonnin 

Hifimaailma

PMC:lle kilpailija omasta maasta

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteis­työ­kump­pa­nei­densa kanssa

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

Mitsubishin suomalainen työntekijä valittiin uskomattomaan Dakar-seikkailuun!

Renault: Ensiesittelee tulevan Coupe-SUV -luokan lippulaivansa Pariisin ilmai­lu­näy­tök­sessä kesäkuussa

Uuden sukupolven Škoda Kodiaq ja Škoda Superb: Napapiirillä äärikylmien olosuhteiden testeissä

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Škoda: Julkaisi ensimmäiset kuvat uusista Superb Liftback- ja Combi-malleista, sekä uudesta Kodiaqista

Volvo XC60 Black Edition: Erikoisversio saapui

Mercedes-Benz E-sarja: Pisto­ke­la­dat­ta­villa hybrideillä jopa 115 kilometriä sähköllä

Täyssähköinen Cupra Tavascan: Takavetoisena ja nelivetoisena yli 500 km toimintamatka – näyttävä tuotantomalli tulossa myyntiin Suomessa 2024

Opel Grandland GSe 300 PHEV AWD A8: Urheilullinen nelivetoinen katumaasturi myynnissä yhtenä varustetasona

Renault Austral: Kadjarin ja Koleosin seuraaja

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteis­työ­kump­pa­nei­densa kanssa

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

Mitsubishin suomalainen työntekijä valittiin uskomattomaan Dakar-seikkailuun!

Renault: Ensiesittelee tulevan Coupe-SUV -luokan lippulaivansa Pariisin ilmai­lu­näy­tök­sessä kesäkuussa

Uuden sukupolven Škoda Kodiaq ja Škoda Superb: Napapiirillä äärikylmien olosuhteiden testeissä

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Škoda: Julkaisi ensimmäiset kuvat uusista Superb Liftback- ja Combi-malleista, sekä uudesta Kodiaqista

Volvo XC60 Black Edition: Erikoisversio saapui

Mercedes-Benz E-sarja: Pisto­ke­la­dat­ta­villa hybrideillä jopa 115 kilometriä sähköllä

Täyssähköinen Cupra Tavascan: Takavetoisena ja nelivetoisena yli 500 km toimintamatka – näyttävä tuotantomalli tulossa myyntiin Suomessa 2024

Opel Grandland GSe 300 PHEV AWD A8: Urheilullinen nelivetoinen katumaasturi myynnissä yhtenä varustetasona

Renault Austral: Kadjarin ja Koleosin seuraaja

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2