Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Hilux 50 Editionin tunnistaa helposti omanlaisista jäähdyttimen säleiköstä ja etupuskurista, mutta ennen kaikkea todella näyttävästä oranssista metallihohtoväristä. Kevytmetallivanteet ovat juhlamallissa 18-tuumaiset.

Hilux 50 Editionin tunnistaa helposti omanlaisista jäähdyttimen säleiköstä ja etupuskurista, mutta ennen kaikkea todella näyttävästä oranssista metallihohtoväristä. Kevytmetallivanteet ovat juhlamallissa 18-tuumaiset.

Koeajossa Toyota Hilux Double Cab Premium 50 Edition: Ikiliikkujan juhlahetki

Hiluxin 50-vuotisjuhlamalli on kyvykäs ja näyttävä.

Auto Bild.Koeajot
21.4.2020

Ai­ka-ak­se­li pyö­rii niin vik­ke­lään, et­tä ei he­ti­kään muis­ta, et­tä To­yo­tan avo­la­vo­ja on val­mis­tet­tu vuo­des­ta 1968 al­ka­en.

Niin­pä nyt on ai­ka ki­lis­tää sen kun­ni­ak­si his­to­ri­an vent­tii­lei­tä ja luo­da kat­se uu­sim­paan eli kah­dek­san­teen mal­li­su­ku­pol­veen.

Hi­lu­xia val­mis­tet­tiin vuo­si­na 1968–2017 jo 17,7 mil­joo­naa kap­pa­let­ta, ja To­yo­tan Pick-Upeja ta­paa lä­hes kaik­ki­al­la maa­il­mas­sa.

50 Editionin takapuskurin muotoilu eroaa vakiomallista. Siinä on astinkynnys ja pintasuojaus. Takalasi ei ole avattava mallia.

50 Editionin takapuskurin muotoilu eroaa vakiomallista. Siinä on astinkynnys ja pintasuojaus. Takalasi ei ole avattava mallia.

Hilux on 50 vuoden aikana sen kuin nuorentunut ja saanut kyytiin myös korkeateknologiaa, mutta maasto-ominaisuuksista ei tingitä. Maavaraa on 225–293 milliä ja rengaskoko 265/60 R 18. Alusta on varustettu pohjapanssarein. Nyökkimisen ja kallistelun estojärjestelmä vaikuttaa toimivan hyvin.

Hilux on 50 vuoden aikana sen kuin nuorentunut ja saanut kyytiin myös korkeateknologiaa, mutta maasto-ominaisuuksista ei tingitä. Maavaraa on 225–293 milliä ja rengaskoko 265/60 R 18. Alusta on varustettu pohjapanssarein. Nyökkimisen ja kallistelun estojärjestelmä vaikuttaa toimivan hyvin.

Tuol­la mää­räl­lä Hi­lux ei to­sin yl­lä maa­il­man yk­kö­sek­si, sil­lä For­din ame­rik­ka­lai­nen F-sar­jan Pick-Up jul­kis­tet­tiin jo vuon­na 1948, ja se on eden­nyt jo 13. su­ku­pol­veen. Yk­sis­tään vuo­den 1977 jäl­keen on val­mis­tet­tu jo yli 26 mil­joo­naa F-sar­ja­lais­ta.

Pi­ka­ver­tai­lua 37 vuo­den taak­se

To­yo­ta Hi­lu­xuin juh­la­mal­li on tek­ni­ses­ti 5-paik­kai­nen niin sa­not­tu kak­si­käyt­tö­au­to, joka mer­kit­see ala­luok­kaa III (N1) eli N1G-pa­ket­ti­au­toa. Näin ol­len mal­lin suu­rin sal­lit­tu no­peus on 100 km/h.

Juh­la­mal­lia on ta­val­laan jän­nit­tä­vä ver­ra­ta etäi­ses­ti kau­ko­put­kel­la 1981-mal­li­seen To­yo­ta Hi­lux 4WD -avo­la­vaan, jol­lai­sen al­le­kir­joit­ta­nut ko­ea­joi ai­koi­naan pa­kas­ta ve­det­ty­nä. Myös sil­loin Hi­lux osoit­ti kun­ni­ak­kaan maas­to­kel­poi­suu­ten­sa run­sas­lu­mi­sis­sa tal­vi­o­lo­suh­teis­sa, mut­ta ny­kyi­seen ja eten­kin 50 Edi­ti­on -juh­la­pai­nok­seen ver­rat­tu­na 37 vuo­den ta­kai­nen mal­li oli sport­ti­ses­ta ul­ko­nä­ös­tään huo­li­mat­ta san­gen pel­kis­tet­ty ja leh­ti­jou­si­neen huo­mat­ta­vas­ti ny­kyis­tä mal­lia vä­hem­män ajo­mu­ka­va maan­tiel­lä.

Uudenlainen kojelauta on varustettu makean näköisin mittarein. Kojelaudan käyttö on varsin selkeää.

Uudenlainen kojelauta on varustettu makean näköisin mittarein. Kojelaudan käyttö on varsin selkeää.

Momentinmuuntimella toteutettu 6-nopeuksinen automaatti on evästetty myös tiuhemmin sport-välityksin.

Momentinmuuntimella toteutettu 6-nopeuksinen automaatti on evästetty myös tiuhemmin sport-välityksin.

Navigointilaitteen ohjelmointi on suhteellisen helppoa, ja ääniopastus valittuun osoitteeseen on varsin sujuvaa. Kosketusnäyttö on 7-tuumainen, mutta Hiluxiin mahtuisi isompikin ruutu.

Navigointilaitteen ohjelmointi on suhteellisen helppoa, ja ääniopastus valittuun osoitteeseen on varsin sujuvaa. Kosketusnäyttö on 7-tuumainen, mutta Hiluxiin mahtuisi isompikin ruutu.

Sitä pait­si se oli va­rus­tet­tu ai­kan­sa tyy­liin vie­lä va­paas­ti­hen­git­tä­väl­lä die­se­lil­lä ja 4-por­tai­sel­la ma­nu­aa­li­vaih­teis­tol­la, kun ny­kyi­ses­sä Hi­lu­xis­sa on 2,4-lit­rai­nen tur­bo­die­sel ja au­to­maat­ti.

Vuo­si­mal­li 1981 oli yk­si virs­tan­pyl­väs Hi­lu­xin tai­pa­leel­la, sil­lä sii­hen sai en­sim­mäi­sen ker­ran die­se­lin yh­tey­teen ne­li­ve­don. On haus­kaa, et­tä uu­sin­ta juh­la­mal­lia saa­daan Suo­meen ra­joi­tuk­set­ta, sil­lä sitä ei riit­tä­nyt asu­kas­mää­räl­tään 15 ker­taa Suo­mea suu­rem­paan Iso-Bri­tan­ni­aan kuin 50 kap­pa­let­ta.

Maas­to­kel­poi­suus edel­leen yk­kös­si­jal­la

To­yo­ta Hi­lux on tyy­lil­leen omi­nai­ses­ti tar­koi­tet­tu kes­tä­mään maas­to­käyt­töä, ja jou­si­tus tun­tuu sen mu­kai­ses­ti maan­tie­a­jos­sa pie­nel­lä kuor­mal­la sel­väs­ti yli­ko­val­ta. Piir­re ai­heut­taa hie­nois­ta pom­po­tus­ta maan­tie­a­jos­sa.

Kuu­la­mut­te­ri­vaih­teel­la va­rus­te­tun oh­jauk­sen kes­ki­a­lu­e­tun­tu­ma on tä­män­tyyp­pi­seen avo­la­va-au­toon koh­tuul­li­sen hy­vä­ta­soi­nen. Nah­ka­ke­häi­nen oh­jaus­pyö­rä on ke­häl­tään kui­ten­kin tur­han liu­kas­pin­tai­nen.

Kuljettajan istuimessa on sähkösäädöt ja asiallinen sivuttaistuki. Etuistuimet on varustettu mahdollista kolaria ajatellen ns. niskan piiskaniskuheilahduksen estotoiminnolla.

Kuljettajan istuimessa on sähkösäädöt ja asiallinen sivuttaistuki. Etuistuimet on varustettu mahdollista kolaria ajatellen ns. niskan piiskaniskuheilahduksen estotoiminnolla.

Takana on pitkäjalkaisille vain kohtalaisesti polvitilaa, mutta pääntila on reilusti. Takaistuimen istumakulma on reisituen  kannalta varsin suora.

Takana on pitkäjalkaisille vain kohtalaisesti polvitilaa, mutta pääntila on reilusti. Takaistuimen istumakulma on reisituen kannalta varsin suora.

To­yo­ta Hi­lu­xis­sa hyö­dy­tään var­sin te­hok­kais­ta led-lä­hi­va­lois­ta, mut­ta ha­lo­gee­ni­kau­ko­va­lot ovat nii­hin ver­rat­tu­na tun­tu­vas­ti hei­kom­mat. Tämä epä­suh­ta oli­si hyvä kor­ja­ta kau­ko­va­lo­ja pa­ran­ta­mal­la.

Kui­vis­sa nor­maa­li­o­lois­sa Hi­lu­xil­la voi ajaa ta­ka­ve­dol­la, ja olo­suh­tei­den niin vaa­ties­sa ne­li­ve­don pys­tyy kyt­ke­mään ko­je­lau­das­ta. Sa­mas­sa yh­tey­des­sä on myös hi­das ne­li­ve­to eli alen­nus­vaih­teis­ton kyt­kin (4L) maas­to­a­joa var­ten. Ne­li­ve­don tu­ke­na ovat mä­ki­läh­tö­a­vus­tin ja ala­mä­ki­hi­das­tin.

Hy­vin ve­tää

2,4-lit­rai­sen tur­bo­die­se­lin kes­ki­ku­lu­tus oli au­ton ajo­tie­to­ko­neen mu­kaan 9,0 l/100 km, mitä voi pi­tää hy­vin sie­det­tä­vän lu­ke­ma­na 2,2-ton­ni­sel­le ajo­kil­le.

To­yo­tan oma 2,4-lit­rai­nen D-4D-tur­bo­die­sel mah­dol­lis­taa yh­des­sä mo­men­tin­muun­nin­tyyp­pi­sen au­to­maat­ti­vaih­teis­ton kans­sa sen, et­tä Hi­lux kiih­tyy teh­taan mu­kaan sa­ta­sen no­peu­teen al­le 13 se­kun­nis­sa. Sekä maan­tie­a­jos­sa et­tä var­sin­kin maas­to­käy­tös­sä ar­vos­taa 400 new­ton­met­rin vään­tö­mo­ment­tia, joka on käy­tös­sä kes­kei­sel­le käyn­ti­no­peu­sa­lu­eel­le 1 600–2 000 r/min.

Lii­ken­ne­vir­ras­sa Hi­lux on au­to­maat­ti­vaih­tei­se­na so­pi­van juo­hea. Au­to­maat­ti­vaih­teis­tos­sa on li­säk­si käy­tös­sä ti­he­äm­mät sport-vä­li­tyk­set.

Erit­täin tär­keä omi­nai­suus ne­li­ve­toi­ses­sa Hi­lu­xis­sa on roi­ma ve­to­ky­ky – täl­lä mal­lil­la saa ve­tää 3,2-ton­nis­ta jar­rul­lis­ta kär­ryä. Se on eri asia, raat­sii­ko juh­la­mal­lin hank­ki­va käyt­tää Li­mi­ted Edi­ti­on -eri­kois­pai­nos­ta ve­tu­ri­na.

Yk­si tär­keim­mis­tä tur­va­va­rus­teis­ta on ja­lan­kul­ki­joi­den tun­nis­tuk­sel­la va­rus­tet­tu tör­mäyk­se­nes­to­jär­jes­tel­mä. Mut­ta kyy­dis­sä ovat myös lii­ken­ne­merk­kien tun­nis­tus­jär­jes­tel­mä ja val­pas kais­ta­vah­ti. Nyt Hi­lu­xis­sa on­kin mo­nia sel­lai­sia ny­ky­va­rus­tei­ta, joi­ta vie­lä muu­ta­ma vuo­si sit­ten ei osan­nut edes aja­tel­la – näi­hin kuu­luu pe­rä­vau­nun tun­nis­ta­va ajon­va­kau­tus­jär­jes­tel­mä.

As­tin­lau­dat avit­ta­vat

5-paik­kai­seen Doub­le Cab -ka­bii­niin nou­se­mi­nen il­man as­tin­lau­to­jen ja tart­tu­ma­kah­vo­jen hyö­dyn­tä­mis­tä vaa­ti­si pit­kä­jal­kai­sel­ta­kin ak­ro­ba­ti­aa, mut­ta on­nek­si au­tos­sa on as­tin­lau­dat, joi­den avul­la si­sään­käyn­ti ja pois­tu­mi­nen su­ju­vat ää­rim­mäi­sen näp­pä­räs­ti. Nou­sua hel­pot­ta­vat A-pi­la­rien tart­tu­ma­kah­vat. Avai­me­ton käyn­nis­tys sekä nah­ka­ver­hoi­lu luo­vat Hi­lux 50 Edi­ti­o­nin mat­kus­ta­moon so­pi­vas­ti ylel­li­syyt­tä.

Mal­lil­le omi­nai­nen ko­ko­mus­ta si­sus­tus kä­sit­tää li­säk­si kiil­tä­vän mus­tat ko­ris­te­lis­tat ja mus­tan si­sä­ka­ton.

Lavaa hallitsevat polyuretaaninen sisälava ja kromattu lavakaari. Lavakaaren kiinnitettävistä valoista olisi suunnattomasti hyötyä maastokäytössä.

Lavaa hallitsevat polyuretaaninen sisälava ja kromattu lavakaari. Lavakaaren kiinnitettävistä valoista olisi suunnattomasti hyötyä maastokäytössä.

Avo­la­vak­si Hi­lu­xis­sa on ihan mat­ka­mu­ka­vat etuis­tui­met, joi­den si­vut­tais­tu­ki on koh­tuul­li­nen. Kul­jet­ta­jan is­tuin on va­rus­tet­tu säh­kö­sää­döin, mut­ta 50 Edi­ti­o­nis­sa vas­taa­van toi­min­non oli­si odot­ta­nut ole­van myös etu­mat­kus­ta­jan pen­kis­sä.

Is­tuin­läm­mit­ti­met ovat kak­si­vai­hei­set, mut­ta ne osoit­tau­tui­vat har­mil­li­sen te­hot­to­mik­si. Pen­kit läm­pe­ni­vät yl­lät­tä­vän vai­sus­ti, ja tal­vi­sääl­lä te­ho­kas läm­pe­ne­mi­nen voi kes­tää jopa puo­li­sen tun­tia. Mat­kus­ta­mon pin­ta­ma­te­ri­aa­lit ovat laa­duk­kai­ta ja vii­meis­te­ly moit­tee­ton­ta.

Doub­le Ca­beil­le tyy­pil­li­seen ta­paan ta­kais­tui­mel­la ei ole jä­rin run­saas­ti pol­vi­ti­laa, mut­ta ihan sie­det­tä­väs­ti sil­ti. Ta­ka­na hyö­dy­tään kes­ki­kyy­när­no­jas­ta­kin, ja pään­ti­laa riit­tää hy­vin 186-sent­ti­sel­le mat­kus­ta­jal­le. Jos jo­ta­kin sai­si toi­voa, niin 50 Edi­ti­o­nin oli­si voi­nut va­rus­taa avat­ta­val­la liu­ku­ta­ka­la­sil­la.

Uu­si mit­ta­ris­to

Juh­la­mal­lis­sa nau­ti­taan ai­em­piin Hi­lu­xei­hin näh­den uu­den­lai­ses­ta, var­sin ma­ke­an nä­köi­ses­tä mit­ta­ris­tos­ta, jos­sa nä­kyy käyn­nis­tys­vai­hees­sa het­kel­li­ses­ti haus­ka ter­ve­tu­lo­toi­vo­tus Hi­lux-ku­vak­kei­neen.

Li­sä­ke­hu­ja Hi­lux saa sii­tä, et­tä mat­kus­ta­mos­sa on pi­täy­dyt­ty sel­ke­än pe­rin­tei­sis­sä läm­mi­tys- ja tuu­le­tus­sää­ti­mis­sä, joi­den käyt­tö on mut­kat­to­man no­pe­aa. Maas­tu­ris­sa nii­den ope­roin­ti kos­ke­tus­näy­tön ali­va­li­koi­den kaut­ta oli­si pe­rin tur­haut­ta­vaa.

Tuu­li­la­sin il­man­pu­hal­lus­kul­man ha­vait­sim­me pak­kas­sääl­lä lii­an loi­vak­si esi­mer­kik­si sil­loin, kun on sa­ta­nut ali­jääh­ty­nyt­tä vet­tä, ja kun tuu­li­la­sin ylä­lai­taan on ker­ty­nyt jää­tä: täl­löin lasi ei sula ylä­o­sas­taan edes sil­loin, kun mat­kus­ta­mo on muu­ten täy­sin läm­men­nyt. Pik­ku­pak­ka­sel­la­kin su­la­mi­seen ku­luu ai­kaa jopa puo­li­sen tun­tia. Läm­mi­tet­tä­vä tuu­li­la­si oli­si­kin kä­te­vä va­rus­te. To­sin suu­rin osa 50 Edi­ti­on -mal­leis­ta pää­ty­nee alu­eil­le, jois­sa lä­hin­nä po­rot­taa – mut­ta voi Sa­ha­ras­sa­kin esiin­tyä yö­pak­ka­sia.

To­yo­ta Touch 2 -tie­to­viih­de­jär­jes­tel­mäs­sä iP­ho­nen kyt­ke­mi­nen ei vält­tä­mät­tä luon­nis­tu, en­nen kuin vas­ta muu­ta­man yri­tyk­sen jäl­keen. Na­vi­goin­ti­lait­teen oh­jel­moin­ti su­juu kui­ten­kin hel­pos­ti, ja ää­ni­o­pas­tus toi­mii var­sin su­ju­vas­ti. Kos­ke­tus­näyt­tö on kom­pak­ti 7-tuu­mai­nen – esi­mer­kik­si 10,25-tuu­mai­nen so­pi­si isoon avo­la­vaan ai­na­kin va­lin­nais­va­rus­teek­si.

Kä­te­vä "tyn­kä­la­va"

On sel­vää, et­tä Doub­le Ca­bis­sa on var­sin ly­hyt lava, mut­ta sen mi­tat vai­kut­ta­vat kui­ten­kin odot­ta­mat­to­man käy­tän­nöl­li­sil­tä. La­van ly­hyys ei hai­tan­nut esi­mer­kik­si kul­je­tet­ta­es­sa täy­si­mit­tai­nen jou­lu­kuu­si sy­väl­tä kor­pi­met­sien uu­me­nis­ta.

La­vaa suo­jaa te­hok­kaas­ti po­ly­u­re­taa­nis­ta val­mis­tet­tu bed­li­ner eli si­sä­la­va, ja lava on va­rus­tet­tu olen­nai­sen tär­keil­lä kuor­man­kiin­ni­tys­kou­kuil­la.

La­val­la huo­mi­on va­ras­taa kro­mat­tu la­va­kaa­ri, joka oli­si kan­nat­ta­nut va­rus­taa juh­la­mal­lis­sa eteen­päin suun­na­tuil­la maas­to­va­loil­la.↔

Juha Pel­to­nen

To­yo­ta Hi­lux Doub­le Cab Pre­mium 50 Edi­ti­on

Moot­to­ri

R4, tur­bo, 2393 cm³,
110 kW (150 hv)/3400 r/min,
400 Nm/1600–2000 r/min

Suo­ri­tus­ky­ky

0–100 km/h 12,75 s, huip­pu­no­peus 170 km/h

Ku­lu­tus

7,2 l/100 km, die­sel

CO2-pääs­töt

189 g/km

Voi­man­siir­to

A6, taka-/ne­li­ve­to

Mi­tat

p. 5345, l. 1855, k. 1815, ak­se­li­vä­li 3085 mm, maa­va­ra 225–293 mm, oma­mas­sa 2175 kg, kan­ta­vuus 1040 kg, ve­to­mas­sa 3200/750 kg, tank­ki 80 l

Hin­ta

65 937 eu­roa (2019)

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Audi

Audi: Manua­a­li­vaih­teiset autot jäävät historiaan Suomen Audin maahan­tuon­ti­oh­jel­massa

Auto Bild.Uutiset
13.1.2022

Audi

Audi: Manua­a­li­vaih­teiset autot jäävät historiaan Suomen Audin maahan­tuon­ti­oh­jel­massa

Auto Bild.Uutiset
13.1.2022
Lahden Classic Motorshow tarjoaa jälleen yli 400 ajoneuvon kirjon!

Lahden Classic Motorshow tarjoaa jälleen yli 400 ajoneuvon kirjon!

Classic Motorshow

Classic Motorshow, Lahti 30.4.–1.5. 2022: Yli 400 ajoneuvoa!

Auto Bild.Klassikot
28.4.2022
Lahden Classic Motorshow tarjoaa jälleen yli 400 ajoneuvon kirjon!

Lahden Classic Motorshow tarjoaa jälleen yli 400 ajoneuvon kirjon!

Classic Motorshow

Classic Motorshow, Lahti 30.4.–1.5. 2022: Yli 400 ajoneuvoa!

Auto Bild.Klassikot
28.4.2022
Jeep Wrangler 4xe.

Jeep Wrangler 4xe.

Astara

Alfa Romeo Tonale: Aloittaa Astaran Suomessa edustamien Stellantis-brändien uutuusvuoden

Auto Bild.Uutiset
9.2.2022
Jeep Wrangler 4xe.

Jeep Wrangler 4xe.

Astara

Alfa Romeo Tonale: Aloittaa Astaran Suomessa edustamien Stellantis-brändien uutuusvuoden

Auto Bild.Uutiset
9.2.2022

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Ensimmäistä kertaa BMW M3 Touring: urheilullinen ohjaamo ja arkeen mukautuva tavaratila

Fiat 500 -mallille Italiaan oma kahvila: Legendaariselle Lingotton testiradalle Torinossa

Hyundai Ioniq 6 -täyssähköauto: Luonnoskuvat julkistettiin

Autolaina kannattaa kilpailuttaa

Volkswagen Golf R 20 Years: Kaikkien aikojen ruudikkain Golf-versio kehittää 333 hevosvoimaa

Autoverkkokauppa.fi kehittää toimintojaan kiihtyvällä tahdilla; Laajentaa Hämeenlinnaan ja ryhtyy liisaamaan vaihtoautoja

Auto Bild 8/2022 kaupoissa

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Koeajossa Isuzu D-Max: Kahlaajien sukua

Koeajossa Ford Mustang Mach-E: Sähköponi nelistää

Koeajossa Škoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style iV DSG: Vuoden Auto Suomessa 2021

Ensikoeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D Invincible A: Terästetty metsävelho

Koeajossa Ford Explorer 3.0 V6 Ecoboost 457 hv PHEV AWD ST-Line: Näyttävä mahtijenkki

Koeajossa Mazda MX-30: Niukasti virtaa

Koeajossa Toyota Yaris 1.5 Hybrid Style: Taidolla uudistettu

Koeajossa Mercedes-Benz GLA 200d A Business: Aidon katumaasturin mitoissa

Koeajossa Peugeot 508 GT Hybrid 225 EAT8 PHEV: Lupauksen lunastus?

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Lisämittaukset: iFi Audio Pro iCan Signature

Koti ja keittiö

Monitasoinen vintagekoti 1950-luvun rivarissa

Koti ja keittiö

Sisusta olohuone ulos!

Koti ja keittiö

Pappilan suojissa on sisus­tus­suun­nit­te­lijan hurmaava koti

Koti ja keittiö

Keramiik­ka­tai­teilija Laura Itkosen lempiesineet ovat lapsuudenkodista perittyjä

Koti ja keittiö

Kesän klassisin kuosi on reipas raita

Hifimaailma

Dirac Live -sertifioitu kaiutin  

Hifimaailma

Hegelin uusi esi- & pääte­vah­vis­tin­kombo 

Hifimaailma

Goldmundin massakaiutin  

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Ensimmäistä kertaa BMW M3 Touring: urheilullinen ohjaamo ja arkeen mukautuva tavaratila

Fiat 500 -mallille Italiaan oma kahvila: Legendaariselle Lingotton testiradalle Torinossa

Hyundai Ioniq 6 -täyssähköauto: Luonnoskuvat julkistettiin

Autolaina kannattaa kilpailuttaa

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Koeajossa Isuzu D-Max: Kahlaajien sukua

Koeajossa Ford Mustang Mach-E: Sähköponi nelistää

Koeajossa Škoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style iV DSG: Vuoden Auto Suomessa 2021

Ensikoeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D Invincible A: Terästetty metsävelho

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Lisämittaukset: iFi Audio Pro iCan Signature

Koti ja keittiö

Monitasoinen vintagekoti 1950-luvun rivarissa

Koti ja keittiö

Sisusta olohuone ulos!

Koti ja keittiö

Pappilan suojissa on sisus­tus­suun­nit­te­lijan hurmaava koti

Koti ja keittiö

Keramiik­ka­tai­teilija Laura Itkosen lempiesineet ovat lapsuudenkodista perittyjä

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Subaru / Creative Commons

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Kaupallinen yhteistyö

Autolaina kannattaa kilpailuttaa

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Ensimmäistä kertaa BMW M3 Touring: urheilullinen ohjaamo ja arkeen mukautuva tavaratila

Fiat 500 -mallille Italiaan oma kahvila: Legendaariselle Lingotton testiradalle Torinossa

Hyundai Ioniq 6 -täyssähköauto: Luonnoskuvat julkistettiin

Volkswagen Golf R 20 Years: Kaikkien aikojen ruudikkain Golf-versio kehittää 333 hevosvoimaa

Autoverkkokauppa.fi kehittää toimintojaan kiihtyvällä tahdilla; Laajentaa Hämeenlinnaan ja ryhtyy liisaamaan vaihtoautoja

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

Polestar: Aloittaa 65 000 sähköauton toimitukset Hertzille

Subaru Outback: Turvallisin auto myös Japanissa

Lexus RX: Kolme sähköistä voimalinjaa

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Volkswagen ID.5: Lanseeraus Suomessa kesäkuussa – mukana nopeammin saatava FastLane-mallisto

Uudistuva Toyota Corolla: Viidennen sukupolven hybri­di­tek­no­logiaa – Suomeen alkuvuodesta 2023

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Premium-SUV Alfa Romeo Tonale: Jo yli 4000 ennakkovarausta ja 1000 tilausta Euroopassa

Lexus UX: Uudistuneet autot Suomessa lokakuussa

SsangYong Torres: Tulevan katumaasturin ensimmäiset teaser-kuvat julkistettiin

Subaru Outback: Turvallisin auto myös Japanissa

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

Abarth 695 Tributo 131 Rally: Kunniapainos

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Subaru / Creative Commons

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Kaupallinen yhteistyö

Autolaina kannattaa kilpailuttaa

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Ensimmäistä kertaa BMW M3 Touring: urheilullinen ohjaamo ja arkeen mukautuva tavaratila

Fiat 500 -mallille Italiaan oma kahvila: Legendaariselle Lingotton testiradalle Torinossa

Hyundai Ioniq 6 -täyssähköauto: Luonnoskuvat julkistettiin

Volkswagen Golf R 20 Years: Kaikkien aikojen ruudikkain Golf-versio kehittää 333 hevosvoimaa

Autoverkkokauppa.fi kehittää toimintojaan kiihtyvällä tahdilla; Laajentaa Hämeenlinnaan ja ryhtyy liisaamaan vaihtoautoja

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

Polestar: Aloittaa 65 000 sähköauton toimitukset Hertzille

Subaru Outback: Turvallisin auto myös Japanissa

Lexus RX: Kolme sähköistä voimalinjaa

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Volkswagen ID.5: Lanseeraus Suomessa kesäkuussa – mukana nopeammin saatava FastLane-mallisto

Uudistuva Toyota Corolla: Viidennen sukupolven hybri­di­tek­no­logiaa – Suomeen alkuvuodesta 2023

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Premium-SUV Alfa Romeo Tonale: Jo yli 4000 ennakkovarausta ja 1000 tilausta Euroopassa

Lexus UX: Uudistuneet autot Suomessa lokakuussa

SsangYong Torres: Tulevan katumaasturin ensimmäiset teaser-kuvat julkistettiin

Subaru Outback: Turvallisin auto myös Japanissa

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

Abarth 695 Tributo 131 Rally: Kunniapainos

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.