Cupra Leon tulee saataville laajalla moottorivalikoimalla, aina perinteisestä bensiinimoottorista huippusuorituskykyiseen ladattavaan hybridiin.

Cupra Leon tulee saataville laajalla moottorivalikoimalla, aina perinteisestä bensiinimoottorista huippusuorituskykyiseen ladattavaan hybridiin.

Uusi Cupra Leon: Suomeen loppuvuodesta

Cupra Leon on ensimmäinen Cupra-logoa kantava Leon. Malli on suunniteltu ja kehitetty Barcelonassa, jossa se myös valmistetaan Martorellin tehtaalla.

Auto Bild.Uutiset

Cup­ra Leon on saa­ta­vil­la sekä 5-ovi­se­na et­tä Sports­tou­rer-mal­li­na. Li­säk­si Cup­ra Leon tar­jo­aa eri­lai­sia yk­si­löin­ti­mah­dol­li­suuk­sia.

Cup­ra Le­o­nis­sa on laa­ja va­li­koi­ma va­ki­o­va­rus­tei­ta, ku­ten täys-LED-va­lot yh­dis­tet­ty­nä ta­ka­o­san reu­nas­ta reu­naan ulot­tu­vaan LED-va­loon, kup­pi-is­tui­met, ur­hei­lul­li­nen alus­ta, avai­me­ton si­sään­käyn­ti sekä si­sä­ti­lo­jen tun­nel­ma­va­lais­tus.

Cup­ra Leon tar­jo­aa eri­no­mais­ta ajo­mu­ka­vuut­ta, usei­ta voi­ma­lin­jo­ja, dy­naa­mi­sen alus­ta­tek­no­lo­gi­an sekä huip­pu­luo­kan lii­tet­tä­vyys­pal­ve­lut, di­gi­taa­li­nen käyt­tä­jä­ko­ke­mus ja edis­tyk­sel­li­set kul­jet­ta­jaa avus­ta­vat jär­jes­tel­mät.

Voi­ma­lin­ja­va­li­koi­maan kuu­lu­vat 2.0 TSI -ben­sii­ni­moot­to­rit te­ho­luo­kis­sa 245 hv ja 300 hv sekä 310 hv. Vii­mek­si mai­nit­tu on saa­ta­vil­la ai­no­as­taan Sports­tou­rer 4Drive -ne­li­ve­to­mal­liin.

Uu­si Cup­ra Leon tu­lee saa­ta­vil­le myös säh­köis­tet­ty­nä ver­si­o­na – 245 hv:n la­dat­ta­va­na hyb­ri­di­nä

Cup­ra Leon tu­lee saa­ta­vil­le laa­jal­la moot­to­ri­va­li­koi­mal­la, ai­na pe­rin­tei­ses­tä ben­sii­ni­moot­to­ris­ta huip­pu­suo­ri­tus­ky­kyi­seen la­dat­ta­vaan hyb­ri­diin.

La­dat­ta­va hyb­ri­di (eHyb­rid)

La­dat­ta­va hyb­ri­di on saa­ta­vil­la sekä 5-ovi­seen mal­liin et­tä Sports­tou­re­riin.

La­dat­ta­van hyb­ri­din sy­dä­me­nä syk­kii 150 hv:n (110 kW) 1,4-lit­rai­nen TSI-ben­sii­ni­moot­to­ri (250 Nm vään­töä) ja 115 hv:n (85 kW) säh­kö­moot­to­ri, jos­sa on 13 kWh:n li­tium-io­ni­ak­ku – tar­jo­ten 245 hv:n ko­ko­nais­te­hon (180 kW) ja 400 Nm:n vään­nön.

Mi­kä­li ajo ta­pah­tuu pel­käs­tään säh­köl­lä, toi­min­ta­mat­ka on noin 60 km (WLTP).

Akun la­taus ta­pah­tuu 3,5 tun­nis­sa käyt­tä­mäl­lä la­taus­lai­tet­ta (tai 6 tun­nis­sa 230V ko­ti­ta­lous­pis­tok­kees­ta). Ta­lou­del­li­sen mut­ta suo­ri­tus­ky­kyi­sen la­dat­ta­van hyb­ri­din CO2-pääs­töt ovat al­le 50 g/100km.

TSI-ben­sii­ni­moot­to­ri

Cup­ra Leon tu­lee saa­ta­vil­le myös kol­mel­la eri ne­li­sy­lin­tei­sel­lä tur­bo­ah­de­tul­la 2,0 TSI-ben­sii­ni­moot­to­ril­la (suo­ra­suih­ku­tus).

Te­ho­va­li­koi­mas­sa ovat 245 hv (180 kW / 370 Nm) ja 300 hv (221 kW / 400 Nm) ver­si­ot. Nämä kak­si ver­si­o­ta ovat etu­ve­toi­sia ja saa­ta­vil­la sekä 5-ovi­se­na ver­si­o­na et­tä Sports­tou­re­ri­na. Au­toon in­teg­roi­tu elekt­ro­ni­ses­ti oh­jat­tu ta­saus­pyö­räs­tön lu­ki­tus (VAQ) tar­jo­aa pa­rem­paa kont­rol­lia ja tark­kuut­ta te­hon tuot­ta­mi­ses­sa.

4Drive-nelivedolla varustettu Cupra Leon Sportstourer kiihtyy 0–100 km/h alle viidessä sekunnissa ja sen elektronisesti rajattu huippunopeus on 250 km/h.

4Drive-nelivedolla varustettu Cupra Leon Sportstourer kiihtyy 0–100 km/h alle viidessä sekunnissa ja sen elektronisesti rajattu huippunopeus on 250 km/h.

Jär­jes­tel­mä lu­kee tie­toa use­as­ta läh­tees­tä – oh­jaus­kul­ma, ren­kaan no­peus ja kal­lis­tuk­set – tuot­taak­seen va­kaut­ta dy­naa­mi­sis­sa ajo-olo­suh­teis­sa.

Mal­lis­ton te­hok­kain moot­to­ri tuot­taa te­hoa 310 hv (228 kW) ja vään­töä 400 Nm. Tämä te­ho­ver­sio on saa­ta­vil­la vain Sports­tou­re­riin DSG-au­to­maat­ti­vaih­teis­tol­la ja 4Drive-ne­li­ve­dol­la va­rus­tet­tu­na.

4Drive-ne­li­ve­dol­la va­rus­tet­tu Cup­ra Leon Sports­tou­rer kiih­tyy 0–100 km/h al­le vii­des­sä se­kun­nis­sa ja sen elekt­ro­ni­ses­ti ra­jat­tu huip­pu­no­peus on 250 km/h.

Kaik­ki te­ho­ver­si­ot hyö­ty­vät DSG-kak­sois­kyt­ki­mel­lä va­rus­te­tus­ta au­to­maat­ti­vaih­teis­tos­ta, joka te­kee vaih­teen­vaih­don tar­kem­mak­si, sel­ke­äm­mäk­si ja peh­me­äm­mäk­si.

Elekt­ro­ni­ses­ti toi­mi­va vaih­tei­den­vaih­to (shift-by-wire) on suun­ni­tel­tu si­ten, et­tä vaih­teen­va­lit­sin ei ole enää yh­tey­des­sä vaih­de­laa­tik­koon me­kaa­ni­ses­ti, sen si­jaan vaih­teen vaih­ta­mi­seen käy­te­tään elekt­ro­nis­ta sig­naa­lia.

Tämä tek­no­lo­gia li­sää ta­lou­del­li­suut­ta mut­ta li­sää sa­mal­la ajo­mu­ka­vuut­ta. Mi­kä­li kul­jet­ta­ja ha­lu­aa it­se päät­tää vaih­teen vaih­ta­mi­ses­ta, voi­daan käyt­tää oh­jaus­pyö­rään in­teg­roi­tu­ja vaih­teen­va­lit­si­mia.

Alus­ta

Ku­ten mis­sä ta­han­sa Cup­ras­sa, eri­tyi­sen dy­naa­mi­nen suo­ri­tus­ky­ky syn­tyy voi­ma­lin­jan ja alus­tan yh­teen­so­pi­vuu­des­ta.

Cup­ra Le­o­nin pe­rus­ta on prog­res­sii­vi­nen oh­jaus­jär­jes­tel­mä, joka tar­jo­aa au­tol­le mak­si­maa­li­sen ket­te­ryy­den jopa kaik­kein haas­ta­vim­mal­la tien­pin­nal­la ja an­taa kul­jet­ta­jal­le op­ti­maa­li­sen vas­ti­neen oh­jaus­pyö­rän vä­li­tyk­sel­lä.

Cup­ra Leon pys­tyy re­a­goi­maan eri ajo­tyy­lien muu­tok­siin ja tien­pin­toi­hin adap­tii­vi­sen alus­tan­sää­dön an­si­os­ta (DCC). Jär­jes­tel­mä te­kee muu­tok­sia ase­tuk­sis­sa vain mil­li­se­kun­neis­sa tut­kien sa­mal­la olo­suh­tei­ta ja teh­den aja­mi­ses­ta to­del­la nau­tin­nol­lis­ta.

Cup­ra Le­o­nin nel­jä eri ajop­ro­fii­lia tar­jo­a­vat kul­jet­ta­jal­le mah­dol­li­suu­den sää­tää au­toa kul­loi­seen ajo­tyy­liin so­pi­vak­si: Com­fort, Sport, CUP­RA ja In­di­vi­du­al.

Ajop­ro­fii­lit vai­kut­ta­vat au­ton luon­tee­seen ja an­ta­vat sil­le täy­sin oman­lai­sia ky­ky­jä, joi­ta ei ole ai­kai­sem­min näh­ty täs­sä seg­men­tis­sä.

Vaih­to eri ajop­ro­fii­lien vä­lil­lä on­nis­tuu nyt myös en­tis­tä hel­pom­min uu­den­lai­sen liu­ku­jär­jes­tel­män avul­la.

Kun DCC-jär­jes­tel­mä an­taa kul­jet­ta­jal­le suo­ran vas­ti­neen au­ton käyt­täy­ty­mi­ses­tä, apu­na käy­te­tään myös Cup­ra Le­o­nin alus­ta­tek­no­lo­gi­aa; edes­sä MacP­her­son-jou­si­tu­et ja ta­ka­na mo­ni­tu­en­ta, jou­set ja is­kun­vai­men­ti­met ta­soit­ta­vat eri­tyi­ses­ti eroa päi­vit­täi­sen ja enem­män ener­gi­sem­män ajo­tyy­lin vä­lil­lä.

Tä­män li­säk­si uu­den Cup­ra Le­o­nin Brem­bo-jar­ru­jen dy­na­miik­ka toi­mii lä­hes vais­ton­va­rai­ses­ti niin mut­kaan tul­les­sa kuin siel­tä pois­tut­ta­es­sa­kin.

Dy­naa­mis­ta aja­mis­ta on pa­ran­net­tu en­ti­ses­tään myös Cup­ra Le­o­nin mit­ta­suh­tei­ta muut­ta­mal­la.

Vii­si­o­vi­sen au­ton le­veyt­tä on pie­nen­net­ty 16 mm (1 800 mm), kun taas koko au­ton run­gon le­veys on py­sy­nyt sa­ma­na (1 784 mm). Kor­keus on 3 mm ma­ta­lam­pi (1 456 mm) mut­ta ak­se­li­vä­liä on puo­les­taan kas­va­tet­tu 50 mm (2 686 mm), tar­jo­ten ta­ka­mat­kus­ta­jil­le enem­män ti­laa ja sa­mal­la enem­män va­kaut­ta. Cup­ra Le­o­nin pi­tuus on 4 368 mm (+86 mm).

Cup­ra Leon Sports­tou­re­rin mi­tat ovat: pi­tuus 4 642 mm (+93 mm), le­veys 1 800 mm (-16 mm) ja kor­keus 1 448 mm (-3 mm). Ak­se­li­vä­li on 2 686 mm, joka on 50 mm enem­män kuin edel­li­ses­sä su­ku­pol­ves­sa.

Ta­val­li­seen Le­o­niin ver­rat­ta­es­sa Cup­ra Leon on 25 mm alem­pa­na etu­ak­se­lil­la ja 20 mm alem­pa­na ta­ka­na, tar­jo­ten al­hai­sem­man pai­no­pis­teen ja ur­hei­lul­li­sem­man ajo­mu­ka­vuu­den.

Te­hok­kaim­mas­sa Sports­tou­rer-ver­si­os­sa on vii­mei­sim­män su­ku­pol­ven 4Drive-ne­li­ve­to­jär­jes­tel­mä. Säh­kö­hyd­rau­li­sel­la mo­ni­le­vy­kyt­ki­mel­lä va­rus­tet­tu ne­li­ve­to­jär­jes­tel­mä oh­jaa voi­man pyö­ril­le kont­rol­loi­dus­ti aut­ta­en mak­si­moi­maan ve­don ja suo­ri­tus­ky­vyn. ’

Jär­jes­tel­mä si­jait­see taka-ak­se­lil­la ja sen si­jain­ti aut­taa pa­ran­ta­maan pai­no­ja­kau­maa ja vä­hen­tä­mään hi­taut­ta ja re­ak­ti­oai­kaa, jol­loin Cup­ra Leon pys­tyy re­a­goi­maan eri ske­naa­ri­oi­hin en­tis­tä va­kaam­min.

Muo­toi­lu

Cup­ra-logo on si­joi­tet­tu etu­sä­leik­köön, isom­mat lo­ka­suo­jat ja il­ma­not­to­au­kot ko­ros­ta­vat au­ton it­se­var­maa ul­ko­nä­köä.

Au­ton si­vul­la ole­vat hel­mat li­sää­vät dy­na­miik­kaa, sa­moin tum­mat kro­mi­ko­ros­tuk­set si­säl­tä­en etu­sä­lei­kön ke­hi­kon. Run­gos­ta erot­tu­vat eri­vä­ri­set ul­ko­pei­lit ja au­ton etuo­sa luo­vat au­tol­le ul­ko­nä­ön, joka il­mai­see uu­den Cup­ra Le­o­nin roh­keut­ta ja voi­mak­kuut­ta.

Ul­ko­vä­ri­vaih­to­eh­toi­na on nel­jä me­tal­li­vä­riä, ja kak­si eri­kois­vä­riä sekä kak­si mat­ta­vä­riä.

Cup­ra Le­o­nin muo­toi­lu­e­le­ment­ti­nä toi­mi­vat myös eksk­lu­sii­vi­set 19-tuu­man Cup­ra-van­teet – ne ovat saa­ta­vil­la ku­pa­rin ja ti­man­tin vä­ri­si­nä, jot­ka ver­ho­a­vat 370 mm:n ku­pa­rin­vä­ri­siä Brem­bo-jar­ru­sa­tu­loi­ta.

Cup­ra Le­o­nin 245 hv te­ho­ver­si­os­sa van­teet ovat va­ki­o­na 18-tuu­mai­set, kun taas muis­sa on va­ki­o­na 19-tuu­mai­set van­teet.

Ta­ka­o­san reu­nas­ta reu­naan ulot­tu­vat va­lot muo­dos­ta­vat vi­su­aa­li­sen ele­men­tin, kun taas pa­ko­put­ket, dif­fuu­so­ri ja il­ma­noh­jain li­sää­vät ur­hei­lul­li­sia piir­tei­tä au­ton es­te­tiik­kaan.

Ul­ko­puo­len ele­men­tit toi­mi­vat es­te­tii­kan li­säk­si myös toi­ses­sa tar­koi­tuk­ses­sa, sil­lä ne hel­pot­ta­vat il­man kul­ke­mis­ta au­ton yli ja pa­ran­ta­vat näin au­ton il­man­vas­tus­ta, ta­lou­del­li­suut­ta ja suo­ri­tus­ky­kyä.

Cup­ra Le­o­nin ae­ro­dy­na­miik­ka on 8 % pa­rem­pi kuin edel­li­sen su­ku­pol­ven mal­lin.

Si­sä­ti­lat

Cup­ra Leon toi­vot­taa ter­ve­tul­leek­si hei­jas­ta­mal­la ter­ve­tu­lo­toi­vo­tuk­sen maa­han, jo en­nen kuin as­tut au­toon si­sään.

Si­sä­ti­lat ovat hie­nos­tu­neen ur­hei­lul­li­set. Cup­ra Le­o­nin kup­pi-is­tui­met, uu­si Cup­ra-oh­jaus­pyö­rä, jos­sa on eril­li­set pai­nik­keet au­ton käyn­nis­tyk­sel­le ja eri­tyi­sel­le Cup­ra-moo­dil­le, sekä di­gi­taa­li­nen mit­ta­ris­to ker­to­vat sel­ke­ää kiel­tä sii­tä, et­tä ky­sees­sä on eri­tyi­nen au­to.

Uu­si, iso 10-tuu­mai­nen mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mä kos­ke­tus­näyt­töi­neen an­taa mo­der­nin ul­ko­nä­ön.

Uu­den­lai­nen, pie­nem­pi vaih­teen­va­lit­sin luo puo­les­taan enem­män ti­laa kes­ki­kon­so­liin.

Uusi, iso 10-tuumainen multimediajärjestelmä kosketusnäyttöineen antaa modernin ulkonäön.

Uusi, iso 10-tuumainen multimediajärjestelmä kosketusnäyttöineen antaa modernin ulkonäön.

Si­sä­ti­lo­jen ku­pa­rin ja tum­man kro­min yh­dis­tel­mä tuo oh­jaa­moon hiu­kan draa­man tun­tua, jota ko­ros­te­taan li­sää tum­mil­la alu­mii­ni­sil­la yk­si­tyis­koh­dil­la. Saa­ta­vil­la on myös kol­me eri­lais­ta is­tuin­vaih­to­eh­toa.

Cup­ra Le­o­nin uu­det mit­ta­suh­teet luo­vat li­sää tila niin kul­jet­ta­jal­le kuin edes­sä ja ta­ka­na is­tu­vil­le mat­kus­ta­jil­le­kin.

Li­säk­si Cup­ra Leon Sports­tou­re­rin ta­va­ra­ti­la on kas­va­nut 30 lit­raa.

Va­lo­tek­no­lo­gia

Edis­tyk­sel­li­nen va­lo­tek­no­lo­gia on muo­toi­lul­li­ses­ti dy­naa­mi­nen mut­ta sen ke­hi­tyk­ses­sä on otet­tu huo­mi­oon myös tur­val­li­suus­te­ki­jät.

Va­lot li­sää­vät Cup­ra Le­o­niin myös an­nok­sen viih­teel­li­syyt­tä; pai­na au­ton avai­men avaus­pai­ni­ket­ta ja kat­so kuin­ka va­lot luo­vat ter­ve­tu­lo­se­re­mo­ni­an.

Cup­ra Le­o­nis­sa on va­ki­o­va­rus­tee­na täys-LED-ajo­va­lot ja si­vu­pei­leis­sä ole­vat suun­ta­vil­kut on to­teu­tet­tu myös led-va­loil­la.

Au­ton ta­ka­o­sas­sa on reu­nas­ta reu­naan ulot­tu­vat LED-ta­ka­va­lot ja mu­kau­tu­vat suun­ta­vil­kut.

Au­ton si­sä­puo­len LED-va­lot luo­vat hie­nos­tu­neen tun­nel­man am­bient-va­lais­tuk­sen avul­la. Si­sä­puo­len va­lot toi­mi­vat myös eräi­den jär­jes­tel­mien, ku­ten kat­ve­a­lu­een va­roi­tin­jär­jes­tel­mä ja pois­tu­mi­sa­vus­tin, apu­na.

Lii­tet­tä­vyys­pal­ve­lut

Cup­ra Le­o­nin di­gi­taa­li­nen mit­ta­ris­to voi­daan yk­si­löi­dä kul­jet­ta­jan tar­pei­den mu­kai­ses­ti: nor­maa­lien näyt­tö­jen li­säk­si Cup­ra Le­o­nis­sa on eri­tyi­nen Sport-näyt­tö. Eri­tyi­ses­ti CUP­RAa var­ten ke­hi­te­tys­sä näy­tös­sä on mm. kier­ros­lu­ku­mit­ta­ri, vään­tö, teho ja tur­bon pai­ne sekä G-kiih­ty­vyys edes­sä ja kes­kel­lä.

Mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­män sy­dä­me­nä on va­ki­o­va­rus­tei­nen 10-tuu­mai­nen Re­ti­na-näyt­tö, joka mah­dol­lis­taa mm. 3D-on­li­ne-na­vi­goin­nin sekä puhe- ja ele­oh­jauk­sen. Äly­pu­he­li­men voi puo­les­taan yh­dis­tää au­toon Ap­p­le CarP­la­yn (lan­ga­ton) ja And­roid Au­ton avul­la.

So­vel­luk­set saa käyt­töön hel­pos­ti yh­dis­tä­mäl­lä pu­he­li­men joko USB-liit­ti­men tai Blu­e­tooth-yh­tey­den avul­la. Con­nect-so­vel­luk­sen kaut­ta au­toon saa­ta­vil­le tu­lee puo­les­taan on­li­ne-pal­ve­lut, kii­tos au­ton kiin­te­än SIM-kor­tin. Pal­ve­lun kaut­ta voi kuun­nel­la mm. on­li­ne-ra­di­o­ta tai käyt­tää omia la­dat­tu­ja so­vel­luk­sia.

Li­säk­si käyt­tä­jät pää­se­vät so­vel­luk­sen avul­la nä­ke­mään au­ton tie­to­ja, sil­loin­kin kun ei­vät ole au­tos­sa.

Esi­mer­kik­si tie­dot ajo­suo­rit­tees­ta, py­sä­köin­ti­pai­kas­ta, au­ton ti­las­ta ja aset­taa no­peus­ra­joi­tuk­sen. La­dat­ta­van hyb­ri­din käyt­tä­jät voi­vat li­säk­si hal­lin­noi­da la­taus­ta ja il­mas­toin­tia so­vel­luk­sen avul­la.

Kiin­teä SIM-kort­ti li­sää myös tur­val­li­suut­ta, sil­lä sen kaut­ta voi­daan soit­taa eCall-pal­ve­luun on­net­to­muu­den sat­tu­es­sa.

Tur­val­li­suus

Uu­si Cup­ra Leon mer­kit­see suo­ri­tus­ky­kyä, mut­ta sa­mal­la myös tur­val­li­suut­ta. Cup­ra Le­o­nis­sa on ai­em­paa enem­män kul­jet­ta­jaa avus­ta­via jär­jes­tel­miä ja uu­sia tek­no­lo­gi­oi­ta, jot­ka te­ke­vät sii­tä yh­den luok­kan­sa tur­val­li­sim­mis­ta au­tois­ta.

Cup­ra Le­o­nin kul­jet­ta­jaa avus­ta­via jär­jes­tel­miä ovat mm. en­na­koi­va ja mu­kau­tu­va va­ki­o­no­peu­den­sää­din, joka käyt­tää sekä ka­me­ran et­tä na­vi­gaa­ti­o­jär­jes­tel­män tie­to­ja, hä­tä­ti­lan­ne­a­vus­tin, Tra­vel As­sist-jär­jes­tel­mä, pois­tu­mi­sa­vus­ti­met si­vul­la ja ta­ka­na aut­ta­vat py­sä­köin­ti­pai­koil­la, ruuh­ka-avus­tin ja kais­tan­pi­to­a­vus­tin.

Uu­si Cup­ra Leon saa­puu Suo­meen vuo­den 2020 vii­mei­sel­lä nel­jän­nek­sel­lä.

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

K-Auto

K-Auto tuo uutuuksia ja klassikoita AUTO 25 & Mobility -tapahtumaan – paikalla ennen­nä­ke­mät­tömiä uutuusmalleja ja myös yksi Suomen ensimmäisistä Kuplista!

Auto Bild.Uutiset
Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

K-Auto

K-Auto tuo uutuuksia ja klassikoita AUTO 25 & Mobility -tapahtumaan – paikalla ennen­nä­ke­mät­tömiä uutuusmalleja ja myös yksi Suomen ensimmäisistä Kuplista!

Auto Bild.Uutiset

Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna

Auto Bild.Uutiset

Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna

Auto Bild.Uutiset
K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Auto

K-Lataus ja yrity­sau­toi­lu­jätti Drivalia merkittävään yhteistyöhön

Auto Bild.Uutiset
K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Auto

K-Lataus ja yrity­sau­toi­lu­jätti Drivalia merkittävään yhteistyöhön

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU