astara Teamin johdattavat yhteen maailman vaativimpaan autokilpailuun kaksi naiskuljettajaa: espanjalainen Laia Sanz ja uruguaylainen Patricia Pita. Kyseessä on ensimmäinen kerta rallin historiassa, kun T1.2 Ultimate -luokassa kilpailevan tallin molemmat kuljettajat ovat naisia. Kuvassa Patricia Pita ja kartturi Paolo Bogglioni.

astara Teamin johdattavat yhteen maailman vaativimpaan autokilpailuun kaksi naiskuljettajaa: espanjalainen Laia Sanz ja uruguaylainen Patricia Pita. Kyseessä on ensimmäinen kerta rallin historiassa, kun T1.2 Ultimate -luokassa kilpailevan tallin molemmat kuljettajat ovat naisia. Kuvassa Patricia Pita ja kartturi Paolo Bogglioni.

astara

Astara Teamissa Dakariin valmistautuva Patricia Pita: ”Nykyään naiset tietävät, että on mahdollista unelmoida isosti”

astara Team on valmiina ensi viikolla alkavaa Dakar-rallia varten. Tiimin johdattavat aavikolle tallin kaksi naiskuljettajaa. astaran talli muodostuu 30 huippuosaajasta, joilla on yhteinen tavoite: T1.2 Ultimate -luokan valloitus.

Auto Bild.Uutiset

as­ta­ra, yk­si maa­il­man joh­ta­vis­ta liik­ku­mi­syh­ti­öis­tä, osal­lis­tuu kol­man­te­na pe­räk­käi­se­nä vuon­na Da­kar-ral­liin.

as­ta­ra Te­a­min joh­dat­ta­vat yh­teen maa­il­man vaa­ti­vim­paan au­to­kil­pai­luun kak­si nais­kul­jet­ta­jaa: es­pan­ja­lai­nen Laia Sanz ja uru­gu­ay­lai­nen Pat­ri­cia Pita. Ky­sees­sä on en­sim­mäi­nen ker­ta ral­lin his­to­ri­as­sa, kun T1.2 Ul­ti­ma­te -luo­kas­sa kil­pai­le­van tal­lin mo­lem­mat kul­jet­ta­jat ovat nai­sia.

”Nai­se­na ole­mi­nen his­to­ri­al­li­ses­ti mies­val­tai­ses­sa ur­hei­lu­la­jis­sa voi kan­nus­taa tyt­tö­jä ja nuo­ria ole­maan, mitä he ha­lu­a­vat ol­la. Ny­ky­ään nai­set tie­tä­vät, et­tä on mah­dol­lis­ta unel­moi­da isos­ti”, sa­noo Pat­ri­cia Pita.

astara Team on Dakarin edelläkävijä sitoutumisessaan kestävään kehitykseen. Ensi vuoden rallia varten talli on parantanut käyttämänsä synteettisen polttoaineen koostumusta saavuttaakseen täysin neutraalin hiilijalanjäljen.

astara Team on Dakarin edelläkävijä sitoutumisessaan kestävään kehitykseen. Ensi vuoden rallia varten talli on parantanut käyttämänsä synteettisen polttoaineen koostumusta saavuttaakseen täysin neutraalin hiilijalanjäljen.

astara

Kilpailun jälkeen astara mittaa, raportoi ja kompensoi aiempien vuosien tapaa koko tiimin suorat ja epäsuorat CO2-päästöt.

Kilpailun jälkeen astara mittaa, raportoi ja kompensoi aiempien vuosien tapaa koko tiimin suorat ja epäsuorat CO2-päästöt.

astara

astaran Dakar-tiimissä on mukana yhteensä 30 henkilöä. Tiimin vahvuudessa on muun muussa kuusi mekaanikkoa, kisainsinööri, tiimipäällikkö, urheilujohtaja, fysioterapeutti, viestintäpäällikkö sekä kaksi kamerahenkilöä.

astaran Dakar-tiimissä on mukana yhteensä 30 henkilöä. Tiimin vahvuudessa on muun muussa kuusi mekaanikkoa, kisainsinööri, tiimipäällikkö, urheilujohtaja, fysioterapeutti, viestintäpäällikkö sekä kaksi kamerahenkilöä.

astara

as­ta­ra kil­pai­lee Da­ka­ris­sa säh­kö­polt­to­ai­net­ta käyt­tä­vil­lä as­ta­ra 02 Con­cept -au­toil­laan.

as­ta­ra Team on Da­ka­rin edel­lä­kä­vi­jä si­tou­tu­mi­ses­saan kes­tä­vään ke­hi­tyk­seen. En­si vuo­den ral­lia var­ten tal­li on pa­ran­ta­nut käyt­tä­män­sä syn­teet­ti­sen polt­to­ai­neen koos­tu­mus­ta saa­vut­taak­seen täy­sin neut­raa­lin hii­li­ja­lan­jäl­jen.

Mit­taus­ta ja ra­por­toin­tia

Kil­pai­lun jäl­keen as­ta­ra mit­taa, ra­por­toi ja kom­pen­soi ai­em­pien vuo­sien ta­paa koko tii­min suo­rat ja epä­suo­rat CO2-pääs­töt.

as­ta­ran Da­kar-tii­mis­sä on mu­ka­na yh­teen­sä 30 hen­ki­löä. Tii­min vah­vuu­des­sa on muun muus­sa kuu­si me­kaa­nik­koa, ki­sain­si­nöö­ri, tii­mi­pääl­lik­kö, ur­hei­lu­joh­ta­ja, fy­si­o­te­ra­peut­ti, vies­tin­tä­pääl­lik­kö sekä kak­si ka­me­ra­hen­ki­löä.

astaran monimuotoisessa tiimissä on jäseniä useasta eri maasta muun muassa Espanjasta, Italiasta, Uruguaysta, Chilestä, Brasiliasta, Ranskasta, Venezuelasta, Marokosta ja Etelä-Afrikasta.

astaran monimuotoisessa tiimissä on jäseniä useasta eri maasta muun muassa Espanjasta, Italiasta, Uruguaysta, Chilestä, Brasiliasta, Ranskasta, Venezuelasta, Marokosta ja Etelä-Afrikasta.

astara

astara 02 Concept on takavetoinen, 2.9 V6 Biturbo -moottorilla varustettu, aavikkoralliin suunniteltu auto, johon on tehty useita parannuksia tämän vuoden Dakar-autoon verrattuna.

astara 02 Concept on takavetoinen, 2.9 V6 Biturbo -moottorilla varustettu, aavikkoralliin suunniteltu auto, johon on tehty useita parannuksia tämän vuoden Dakar-autoon verrattuna.

astara

Kisa-au­to­jen li­säk­si tii­mil­lä on käy­tet­tä­vis­sään kak­si ne­li­ve­tois­ta tu­ki­au­toa, leh­dis­tö­au­to, kak­si kuor­ma-au­toa, kak­si pe­rä­vau­nua sekä kol­me mat­kai­lu­au­toa.

as­ta­ran mo­ni­muo­toi­ses­sa tii­mis­sä on jä­se­niä use­as­ta eri maas­ta muun mu­as­sa Es­pan­jas­ta, Ita­li­as­ta, Uru­gu­ays­ta, Chi­les­tä, Bra­si­li­as­ta, Rans­kas­ta, Ve­ne­zu­e­las­ta, Ma­ro­kos­ta ja Ete­lä-Af­ri­kas­ta.

Kai­kil­la heil­lä on eri­lai­set taus­tat, mut­ta tii­mil­lä on yh­tei­nen ta­voi­te: val­loit­taa T1.2 Ul­ti­ma­te -luok­ka Da­ka­ris­sa.

”Tä­män tii­min vah­vuus on sen yh­te­näi­syy­des­sä ja si­tou­tu­mi­ses­sa, jon­ka avul­la voim­me voit­taa haas­ta­vat het­ket yh­tei­sel­lä pon­nis­te­lul­la. Sin­nik­kyy­del­lä ja suu­rel­la in­nos­tuk­sel­la pys­tym­me saa­vut­ta­maan suu­rim­mat ta­voit­teem­me”, sa­noo es­pan­ja­lai­nen Laia Sanz, joka osal­lis­tu­nut Da­ka­riin moot­to­ri­pyö­räl­lä pe­rä­ti 11 ker­taa.

Au­to­luo­kas­sa hän on Da­ka­ris­sa mu­ka­na kol­mat­ta ker­taa.

2,9-lit­rai­sel­la tup­la­tur­bo-V6:lla va­rus­tet­t­tu aa­vik­ko­raa­se­ri

as­ta­ra Team on vuon­na 2021 pe­rus­tet­tu Da­kar-tii­mi, jon­ka ta­voit­tee­na on osoit­taa, et­tä tek­no­lo­gi­nen huip­puo­saa­mi­nen mah­dol­lis­taa kil­pai­le­mi­sen ym­pä­ris­tön huo­mi­oi­den.

as­ta­ra 02 Con­cept on ta­ka­ve­toi­nen, 2.9 V6 Bi­tur­bo -moot­to­ril­la va­rus­tet­tu, aa­vik­ko­ral­liin suun­ni­tel­tu au­to, jo­hon on teh­ty usei­ta pa­ran­nuk­sia tä­män vuo­den Da­kar-au­toon ver­rat­tu­na.

46:s Da­kar-ral­li aje­taan vii­den­nen ker­ran Sau­di-Ara­bi­as­sa 5.-19. tam­mi­kuu­ta. Ral­li koos­tuu yli 5 000 ki­lo­met­rin pi­tui­ses­ta rei­tis­tä.

as­ta­ra-leh­dis­tö­tie­do­teb / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Suzuki

Suzuki eVitara: Tällainen on Suzukin ensimmäinen täyssähköauto, joka tulee markkinoille etu- ja nelivetoisena

Auto Bild.Uutiset
Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Suzuki

Suzuki eVitara: Tällainen on Suzukin ensimmäinen täyssähköauto, joka tulee markkinoille etu- ja nelivetoisena

Auto Bild.Uutiset

Suomeenkin tullut uusi kiinalaisbrändi XPENG vannoo tekoälyn nimeen

Auto Bild.Uutiset

Suomeenkin tullut uusi kiinalaisbrändi XPENG vannoo tekoälyn nimeen

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN