Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Auto Bildin koeajossa Hyundai i20 Classic: Ei tunnu perusversiolta

Joskus lähtötason versiot ovat tylsiä. Lähtötasoinen i20 taas tuntuu ehkä yllättäen heti sellaiselta, ettei enempiä lisävarusteita varsinaisesti jää kaipaamaan.

Auto Bild.Uutiset
28.10.2015

 

Alustan jämäkkyys on sopiva ja sähköisesti tehostetun ohjauksen tuntuma riittävän tarkka. Alumiinivanteet ovat lisävaruste.

Alustan jämäkkyys on sopiva ja sähköisesti tehostetun ohjauksen tuntuma riittävän tarkka. Alumiinivanteet ovat lisävaruste.

1,2-litrainen 75-hevosvoimainen on mukava käyttömoottori, mutta kovin reipasta suorituskykyä se ei tarjoa. Ohitukset vaativat ennakointia.

1,2-litrainen 75-hevosvoimainen on mukava käyttömoottori, mutta kovin reipasta suorituskykyä se ei tarjoa. Ohitukset vaativat ennakointia.

Halogeenivalojen teho on heikohko sekä lähi- että kaukovaloin.

Halogeenivalojen teho on heikohko sekä lähi- että kaukovaloin.

Pe­rus­mal­li Clas­si­cin va­rus­te­lu on täy­sin riit­tä­vä ar­ki­seen ajoon. Joku var­maan poh­tii nyt, et­tä on­ko pe­rus­mal­lin hank­ki­mi­ses­sa mi­tään ide­aa? On kyl­lä, ja täs­sä hin­ta­luo­kas­sa mo­nel­la­kin ta­val­la.

Py­kä­lää pie­nem­män luo­kan au­toi­hin näh­den Hy­un­dai i20 (14 990 e) on ni­mit­täin ajo­tun­tu­mil­taan ja si­sä­ti­loil­taan ai­van rat­kai­se­vas­ti isom­man oloi­nen ver­rat­tu­na vaik­ka­pa lit­rai­sel­la kol­mi­sy­lin­te­ri­sel­lä to­teu­tet­tuun i10 Com­fort -ver­si­oon (13 990 e). Tie­ten­kin täs­sä pu­hu­taan per­he­koh­tai­sis­ta tila- ja ma­ku­ky­sy­myk­sis­tä.

On­ko pe­rus­mal­lis­sa oi­ke­as­ti ide­aa?

Jat­ke­taan i20:n si­sä­ti­lo­jen tar­kas­te­lua ja aloi­te­taan pe­rus­luon­tei­ses­ta kan­gas­ver­hoi­lus­ta: se ei näy­tä suo­ra­nai­sen hal­val­ta ja vai­kut­taa kes­tä­väl­tä. Etuis­tui­mien muo­toi­lu on on­nis­tu­nut myös pit­kä­sel­käi­sel­le kul­jet­ta­jal­le. Mii­nus­ta rap­sah­taa sit­ten etu­tur­va­vöi­den kor­keus­sää­dön puut­tu­mi­ses­ta.

Etuistuimien sivutuki ja muoto sopivat myös pitkäselkäiselle kuljettajalle.

Etuistuimien sivutuki ja muoto sopivat myös pitkäselkäiselle kuljettajalle.

Takaistuimella riittää kunnolla polvitilaa pitkäjalkaisellekin matkustajalle. Tämä kuitenkin edellyttää, ettei etuistuimia säädetä aivan rajoittimiin.

Takaistuimella riittää kunnolla polvitilaa pitkäjalkaisellekin matkustajalle. Tämä kuitenkin edellyttää, ettei etuistuimia säädetä aivan rajoittimiin.

Perusmalli ei ole aivan ”perus”, sillä mukana ovat muun muassa lämmitetty nahkaratti sekä manuaali-ilmastointi. Vakionopeudensäädin on vasta seuraavan varustetason heiniä.

Perusmalli ei ole aivan ”perus”, sillä mukana ovat muun muassa lämmitetty nahkaratti sekä manuaali-ilmastointi. Vakionopeudensäädin on vasta seuraavan varustetason heiniä.

Tavaratilaa saadaan maksimissaan 1017 litraa, mutta takaselkänojat eivät taitu tasapinnaksi.

Tavaratilaa saadaan maksimissaan 1017 litraa, mutta takaselkänojat eivät taitu tasapinnaksi.

Mat­kus­ta­mos­sa nau­ti­taan kä­te­väs­tä ma­nu­aa­li-il­mas­toin­nis­ta, joka riit­tää mie­les­täm­me eri­no­mai­ses­ti. Vas­taa­vas­ti vii­le­äl­lä sääl­lä on iloa oh­jaus­pyö­rän läm­mi­tyk­ses­tä.

Ajo­tie­to­ko­neen näyt­tö si­jait­see no­pe­a­lu­kuis­ten pää­näyt­tö­jen kes­kel­lä. Mai­nit­tuun nah­ka­ke­häi­seen oh­jaus­pyö­rään ei lii­ty mui­ta pai­nik­kei­ta kuin pel­kät Re­set- sekä ajo­tie­to­ko­neen pai­ni­ke – van­han kou­lu­kun­nan pe­rus­rat­ti on ny­ky­au­tos­sa mel­kein­pä epä­to­del­li­nen näky, mut­ta muu­ta ei täs­sä koh­din oi­ke­as­taan kai­paa­kaan.

Ta­sai­sen mat­kan tait­ta­ja

Ket­te­rä Hy­un­dai i20 Clas­sic viih­tyy yh­tä lail­la kau­pun­gin ka­dun­kul­mis­sa kuin maan­tie­a­jos­sa. Sen alus­ta­tun­tu­ma ja oh­jauk­sen kes­ki­a­lue ovat vä­syt­tä­mät­tö­män on­nis­tu­neet, mut­ta mii­nuk­se­na ren­gas­me­lu ko­ho­aa suh­teel­li­sen kor­ke­ak­si. Myös ajo­va­lo­te­ho osoit­tau­tuu kor­kein­taan tyy­dyt­tä­väk­si niin lähi- kuin kau­ko­va­loil­la.

Ne­li­sy­lin­te­ri­nen moot­to­ri edus­taa 75-he­vos­voi­mai­se­na ja 13,6 se­kun­nin kiih­ty­vyyk­si­neen asi­al­lis­ta käyt­tö­ta­soa. Se so­pii 122 Nm mak­si­mi­vään­töi­neen ta­sai­seen mat­ka­no­peu­teen, jos­sa se pal­ve­lee ihan hie­nos­ti. Vii­si­por­tai­nen ma­nu­aa­li­vaih­teis­to toi­mii sut­jak­kaas­ti, ja vaik­ka kyt­ki­men lii­ke­ra­ta on ly­hyt, kyt­kin toi­mii sil­ti miel­lyt­tä­väs­ti.

Juu­ri täl­lai­nen pe­rus­ver­si­on kuu­luu­kin ol­la: i20 Clas­sic on ti­loil­taan so­pi­van ava­ra ja riit­tä­vän va­rus­tel­tu si­ten, et­tei ai­na­kaan ko­ea­ja­jal­le jää­nyt lain­kaan hin­nat al­ka­en -tun­nel­maa. Uu­den i20-mal­lin ajo­mu­ka­vuus on omaa luok­kaan­sa eten­kin luok­kaa pie­nem­piin ver­rat­tu­na.

Teks­ti ja ku­vat Juha Pel­to­nen

 

Hy­un­dai i20 Clas­sic

Moot­to­ri R4, ben­sii­ni, 1248 cm³,

55,2 kW (75 hv)/6000 r/min,

122 Nm/4000 r/min,

Suo­ri­tus­ky­ky 0–100 km/h 13,6 s,

huip­pu­no­peus 170 km/h

Ku­lu­tus 4,8 l/100 km 95E

CO2-pääs­töt 112 g/km

Voi­man­siir­to M5, etu­ve­to

Mi­tat p 4035, l 1734, k 1474 mm,

ak­se­li­vä­li 2570 mm, oma­mas­sa 1055 kg, ta­va­ra­ti­la 301–1017 l, tank­ki 50 l

Hin­ta 14 990 eu­roa

****

 

Miel­lyt­tää

Ti­lan­käyt­tö

Tä­hän au­toon mah­tuu jo mu­ka­vas­ti. Se on it­se­ään isom­man oloi­nen.

Är­syt­tää

Ren­gas­me­lu

Nou­see kar­ke­al­la as­val­til­la kor­ke­ak­si.

Yl­lät­tää

Va­rus­te­lu

Pe­rus­mal­li ei jätä rii­sut­tua mie­li­ku­vaa.

 

Yh­teen­ve­to

Hy­un­dai i20 Clas­sic tun­tuu erit­täin pä­te­väl­tä au­tol­ta, joka tun­tuu maan­tiel­lä it­se­ään kook­kaam­mal­ta. Tä­män pe­rus­ver­si­on oh­jaus­pyö­rän ta­ka­na viih­tyy.

 

 

 

 

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Audi

Audi: Manua­a­li­vaih­teiset autot jäävät historiaan Suomen Audin maahan­tuon­ti­oh­jel­massa

Auto Bild.Uutiset
13.1.2022

Audi

Audi: Manua­a­li­vaih­teiset autot jäävät historiaan Suomen Audin maahan­tuon­ti­oh­jel­massa

Auto Bild.Uutiset
13.1.2022
Lahden Classic Motorshow tarjoaa jälleen yli 400 ajoneuvon kirjon!

Lahden Classic Motorshow tarjoaa jälleen yli 400 ajoneuvon kirjon!

Classic Motorshow

Classic Motorshow, Lahti 30.4.–1.5. 2022: Yli 400 ajoneuvoa!

Auto Bild.Klassikot
28.4.2022
Lahden Classic Motorshow tarjoaa jälleen yli 400 ajoneuvon kirjon!

Lahden Classic Motorshow tarjoaa jälleen yli 400 ajoneuvon kirjon!

Classic Motorshow

Classic Motorshow, Lahti 30.4.–1.5. 2022: Yli 400 ajoneuvoa!

Auto Bild.Klassikot
28.4.2022
Jeep Wrangler 4xe.

Jeep Wrangler 4xe.

Astara

Alfa Romeo Tonale: Aloittaa Astaran Suomessa edustamien Stellantis-brändien uutuusvuoden

Auto Bild.Uutiset
9.2.2022
Jeep Wrangler 4xe.

Jeep Wrangler 4xe.

Astara

Alfa Romeo Tonale: Aloittaa Astaran Suomessa edustamien Stellantis-brändien uutuusvuoden

Auto Bild.Uutiset
9.2.2022

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Ensimmäistä kertaa BMW M3 Touring: urheilullinen ohjaamo ja arkeen mukautuva tavaratila

Fiat 500 -mallille Italiaan oma kahvila: Legendaariselle Lingotton testiradalle Torinossa

Hyundai Ioniq 6 -täyssähköauto: Luonnoskuvat julkistettiin

Autolaina kannattaa kilpailuttaa

Volkswagen Golf R 20 Years: Kaikkien aikojen ruudikkain Golf-versio kehittää 333 hevosvoimaa

Autoverkkokauppa.fi kehittää toimintojaan kiihtyvällä tahdilla; Laajentaa Hämeenlinnaan ja ryhtyy liisaamaan vaihtoautoja

Auto Bild 8/2022 kaupoissa

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Koeajossa Isuzu D-Max: Kahlaajien sukua

Koeajossa Ford Mustang Mach-E: Sähköponi nelistää

Koeajossa Škoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style iV DSG: Vuoden Auto Suomessa 2021

Ensikoeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D Invincible A: Terästetty metsävelho

Koeajossa Ford Explorer 3.0 V6 Ecoboost 457 hv PHEV AWD ST-Line: Näyttävä mahtijenkki

Koeajossa Mazda MX-30: Niukasti virtaa

Koeajossa Toyota Yaris 1.5 Hybrid Style: Taidolla uudistettu

Koeajossa Mercedes-Benz GLA 200d A Business: Aidon katumaasturin mitoissa

Koeajossa Peugeot 508 GT Hybrid 225 EAT8 PHEV: Lupauksen lunastus?

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Kesäkoti kukkii: Ihastu ihanaan pikku­kuk­ka­kuosiin!

Koti ja keittiö

Vaativaan makuun: Rinnetontille nousi arkkitehdin suunnittelema ekotalo

Hifimaailma

Lisämittaukset: iFi Audio Pro iCan Signature

Koti ja keittiö

Keramiik­ka­tai­teilija Laura Itkosen lempiesineet ovat lapsuudenkodista perittyjä

Koti ja keittiö

Kesän klassisin kuosi on reipas raita

Hifimaailma

Dirac Live -sertifioitu kaiutin  

Hifimaailma

Hegelin uusi esi- & pääte­vah­vis­tin­kombo 

Hifimaailma

Goldmundin massakaiutin  

Hifimaailma

Voimakkaita tunteita ja puhdasta intohimoa 

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Ensimmäistä kertaa BMW M3 Touring: urheilullinen ohjaamo ja arkeen mukautuva tavaratila

Fiat 500 -mallille Italiaan oma kahvila: Legendaariselle Lingotton testiradalle Torinossa

Hyundai Ioniq 6 -täyssähköauto: Luonnoskuvat julkistettiin

Autolaina kannattaa kilpailuttaa

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Koeajossa Isuzu D-Max: Kahlaajien sukua

Koeajossa Ford Mustang Mach-E: Sähköponi nelistää

Koeajossa Škoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style iV DSG: Vuoden Auto Suomessa 2021

Ensikoeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D Invincible A: Terästetty metsävelho

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Kesäkoti kukkii: Ihastu ihanaan pikku­kuk­ka­kuosiin!

Koti ja keittiö

Vaativaan makuun: Rinnetontille nousi arkkitehdin suunnittelema ekotalo

Hifimaailma

Lisämittaukset: iFi Audio Pro iCan Signature

Koti ja keittiö

Keramiik­ka­tai­teilija Laura Itkosen lempiesineet ovat lapsuudenkodista perittyjä

Koti ja keittiö

Kesän klassisin kuosi on reipas raita

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Subaru / Creative Commons

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Kaupallinen yhteistyö

Autolaina kannattaa kilpailuttaa

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Ensimmäistä kertaa BMW M3 Touring: urheilullinen ohjaamo ja arkeen mukautuva tavaratila

Fiat 500 -mallille Italiaan oma kahvila: Legendaariselle Lingotton testiradalle Torinossa

Hyundai Ioniq 6 -täyssähköauto: Luonnoskuvat julkistettiin

Volkswagen Golf R 20 Years: Kaikkien aikojen ruudikkain Golf-versio kehittää 333 hevosvoimaa

Autoverkkokauppa.fi kehittää toimintojaan kiihtyvällä tahdilla; Laajentaa Hämeenlinnaan ja ryhtyy liisaamaan vaihtoautoja

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

Polestar: Aloittaa 65 000 sähköauton toimitukset Hertzille

Subaru Outback: Turvallisin auto myös Japanissa

Lexus RX: Kolme sähköistä voimalinjaa

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Volkswagen ID.5: Lanseeraus Suomessa kesäkuussa – mukana nopeammin saatava FastLane-mallisto

Uudistuva Toyota Corolla: Viidennen sukupolven hybri­di­tek­no­logiaa – Suomeen alkuvuodesta 2023

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Premium-SUV Alfa Romeo Tonale: Jo yli 4000 ennakkovarausta ja 1000 tilausta Euroopassa

Lexus UX: Uudistuneet autot Suomessa lokakuussa

SsangYong Torres: Tulevan katumaasturin ensimmäiset teaser-kuvat julkistettiin

Subaru Outback: Turvallisin auto myös Japanissa

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

Abarth 695 Tributo 131 Rally: Kunniapainos

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Subaru / Creative Commons

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Kaupallinen yhteistyö

Autolaina kannattaa kilpailuttaa

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Ensimmäistä kertaa BMW M3 Touring: urheilullinen ohjaamo ja arkeen mukautuva tavaratila

Fiat 500 -mallille Italiaan oma kahvila: Legendaariselle Lingotton testiradalle Torinossa

Hyundai Ioniq 6 -täyssähköauto: Luonnoskuvat julkistettiin

Volkswagen Golf R 20 Years: Kaikkien aikojen ruudikkain Golf-versio kehittää 333 hevosvoimaa

Autoverkkokauppa.fi kehittää toimintojaan kiihtyvällä tahdilla; Laajentaa Hämeenlinnaan ja ryhtyy liisaamaan vaihtoautoja

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

Polestar: Aloittaa 65 000 sähköauton toimitukset Hertzille

Subaru Outback: Turvallisin auto myös Japanissa

Lexus RX: Kolme sähköistä voimalinjaa

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Volkswagen ID.5: Lanseeraus Suomessa kesäkuussa – mukana nopeammin saatava FastLane-mallisto

Uudistuva Toyota Corolla: Viidennen sukupolven hybri­di­tek­no­logiaa – Suomeen alkuvuodesta 2023

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Premium-SUV Alfa Romeo Tonale: Jo yli 4000 ennakkovarausta ja 1000 tilausta Euroopassa

Lexus UX: Uudistuneet autot Suomessa lokakuussa

SsangYong Torres: Tulevan katumaasturin ensimmäiset teaser-kuvat julkistettiin

Subaru Outback: Turvallisin auto myös Japanissa

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

Abarth 695 Tributo 131 Rally: Kunniapainos

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.