BMW 3-sarjan mallisto täydentyy ladattavilla hybridimalleilla. Uusilla 320e Sedan ja 320e Touring -malleillaan BMW vastaa yhä monipuolisempiin liikkumisen tarpeisiin. BMW aikoo myydä tänä vuonna sähköistä voimanlähdettä käyttäviä autoja noin 50 prosenttia enemmän kuin viime vuonna.

BMW 3-sarjan mallisto täydentyy ladattavilla hybridimalleilla. Uusilla 320e Sedan ja 320e Touring -malleillaan BMW vastaa yhä monipuolisempiin liikkumisen tarpeisiin. BMW aikoo myydä tänä vuonna sähköistä voimanlähdettä käyttäviä autoja noin 50 prosenttia enemmän kuin viime vuonna.

BMW

BMW 3-sarja: Uusia ladattavia hybridejä

BMW 3-sarjan mallisto täydentyy ladattavilla hybridimalleilla.

Auto Bild.Uutiset

Uu­sil­la 320e Se­dan ja 320e Tou­ring -mal­leil­laan BMW vas­taa yhä mo­ni­puo­li­sem­piin liik­ku­mi­sen tar­pei­siin. BMW ai­koo myy­dä tänä vuon­na säh­köis­tä voi­man­läh­det­tä käyt­tä­viä au­to­ja noin 50 pro­sent­tia enem­män kuin vii­me vuon­na.

BMW täy­den­tää mal­lis­to­aan kes­ki­ko­kois­ten au­to­jen pre­mium-luo­kas­sa kah­del­la hyb­ri­dil­lä.

Uu­den BMW 320e Se­da­nin eD­ri­ve-hyb­ri­di­tek­no­lo­gia mah­dol­lis­taa jopa 48–57 ki­lo­met­rin toi­min­ta­mat­kan pel­kän säh­kön voi­mal­la (WLTP). Pääs­töt ovat pie­nim­mil­lään vain 35 gram­maa ki­lo­met­ril­lä* ja ku­lu­tus 1,5 lit­raa sa­dal­la ki­lo­met­ril­lä*.

BMW 320 e Tou­rin­gin toi­min­ta­mat­ka on 46–54 ki­lo­met­riä, pääs­töt ovat pie­nim­mil­lään vain 38 gram­maa ki­lo­met­ril­lä* ja ku­lu­tus 1,7 lit­raa sa­dal­la ki­lo­met­ril­lä*. Tou­ring-mal­lin saa myös xDrive-ne­li­ve­dol­la.

Uu­sil­la la­dat­ta­vil­la hyb­ri­di­mal­leil­la BMW Group vas­taa yk­si­löl­li­sen liik­ku­mi­sen tar­pei­siin en­tis­tä pa­rem­min ym­pä­ri maa­il­maa.

Laa­ja va­li­koi­ma tek­no­lo­gi­oi­ta polt­to­moot­to­reis­ta täys­säh­köön sekä eri­lai­set ko­ri­mal­lit an­ta­vat mah­dol­li­suu­den va­li­ta juu­ri omiin tar­pei­siin so­pi­van mal­lin.

BMW 320e Se­dan ja 320e Tou­ring -mal­lien li­tiu­mi­o­ni­a­kun ka­pa­si­teet­ti on 12 kWh. Hyb­ri­di­ak­ku la­tau­tuu 3,7 kW-la­tauk­sel­la 80 % va­raus­ta­soon 2,6 tun­nis­sa ja täy­teen 3,6 tun­nis­sa.

Kak­si­lit­rai­nen ne­li­sy­lin­te­ri­nen ben­sii­ni­moot­to­ri tar­jo­aa 120 kW/163 hv ja 8-vaih­tei­seen Stept­ro­nic-vaih­teis­toon in­teg­roi­tu säh­kö­moot­to­rin kans­sa yh­teis­te­hoa on tar­jol­la 150 kW/204 hv.

Va­ki­o­va­rus­tee­na kai­kis­sa 320e-mal­leis­sa on sei­son­ta­läm­mi­tys sekä -il­mas­toin­ti, jot­ta au­tos­sa on ai­na so­pi­va si­sä­läm­pö­ti­la ajon al­ka­es­sa. Toi­min­to on käy­tet­tä­vis­sä myös akun va­raus­ti­lan ol­les­sa ma­ta­la ja sitä on mah­dol­lis­ta oh­ja­ta äly­pu­he­li­men so­vel­luk­sel­la.

Uu­den 320e Se­da­nin au­to­ve­rol­li­nen al­ka­en-hin­ta on 44 215 eu­roa ja 320e Tou­rin­gin 45 602 eu­roa.

BMW 320e Se­dan

Yh­teis­te­ho:

150 kW/204 hv

EU-yh­dis­tet­ty ku­lu­tus*:

1,5–1,8 l/100 km

CO2-pääs­töt*:

35–41 g/km

BMW 320e Tou­ring

Yh­teis­te­ho:

150 kW/204 hv

EU-yh­dis­tet­ty ku­lu­tus*:

1,7–1,9 l/100 km

CO2-pääs­töt*:

38–44 g/km

BMW 320e Tou­ring xDrive

Yh­teis­te­ho:

150 kW/204 hv

EU-yh­dis­tet­ty ku­lu­tus*:

1,9–2,1 l/100 km

CO2-pääs­töt*:

43–49 g/km

*Pääs­tö- ja ku­lu­tus­lu­ke­mat sekä toi­min­ta­mat­ka on las­ket­tu uu­den WLTP-tes­ti­syk­lin mu­kaan ja mu­kau­tet­tu NEDC:hen ver­tail­ta­vuu­den vuok­si, va­li­tus­ta ren­kaas­ta riip­pu­en. CO2-pääs­töi­hin pe­rus­tu­vien ve­ro­jen ja mui­den ajo­neu­vo­koh­tais­ten mak­su­jen pe­rus­ta­na voi­vat ol­la muut kuin täs­sä jul­kais­tut lu­vut.

BMW-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kaksi uutta voimalinjaa Renault Symbioz -malliin: enemmän tehoa, vähemmän kulutusta

Auto Bild.Uutiset

Kaksi uutta voimalinjaa Renault Symbioz -malliin: enemmän tehoa, vähemmän kulutusta

Auto Bild.Uutiset

Yhdeksällä paikkakunnalla ilmaisia tuuli­la­si­tar­kas­tuksia

Auto Bild.Uutiset

Yhdeksällä paikkakunnalla ilmaisia tuuli­la­si­tar­kas­tuksia

Auto Bild.Uutiset
Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Juha Peltonen

Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret

Auto Bild.Koeajot
Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Juha Peltonen

Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret

Auto Bild.Koeajot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU