Ford esittelee uuden, urheilullisen ST-Line-malliston
Ford julkisti uuden ST-Line-malliston. Urheilullisen muotoilun inspiraation lähteenä toimi Ford Performance. Mallistoon saa useita tehokkaita ja taloudellisia EcoBoost-bensiini- ja TDCi-dieselmoottoreita.
Fordin Fiesta ST- ja Focus ST - mallien ulko- ja sisämuotoilu näkyy myös uusissa ST-Line-malleissa. Sekä Focus ST-Line että Fiesta ST‑Line ovat saatavana useilla eri moottoreilla, 1.0 EcoBoost –bensiinimoottori mukaan lukien. Autoissa on urheilullinen jousitus, ainutlaatuiset kevytmetallivanteet, urheilulliset istuimet ja ohjauspyörä sekä kevytmetallipolkimet.
Fiesta ST-Line on viisiovisena korimallina urheilullinen lisä Euroopan myydyimpään pikkuautojen mallistoon. Focus ST-Linesta on saatavana viisiovinen sekä Wagon-malli.
Ford ST-Line-malliston autoissa on ST:lle tuttua muotoilua, kuten puolisuunnikkaan muotoisen etusäleikön hunajakennomuotoilu, sumuvalojen tummat kehykset, etupuskurin spoileri Fiesta ST-Linessa sekä puskurin muotoilu Focus ST-Linessa.
Takadiffuusori on molemmissa malleissa ja suuri kattospoileri takana Fiesta ST-Linessa. Edelleen ominaisia ovat musta vyötärölinja ikkunoiden alapuolella, voimakkaat helmapellit sekä ST-Line-tunnukset etulokasuojissa. Fiesta ST-Linessa on Rock Metallic Grey -väriset 16 tuuman kevytmetallivanteet ja Focus ST-Linessa on puolestaan 17-tuumaiset kevytmetallivanteet.
Urheiluistuimissa on punaiset tikkaukset ja ohjauspyörässä on ST-tyylinen rei’itetty nahkasuojus harmain tikkauksin. Olennaisia ovat myös ST-tyylinen vaihdevalitsimen nuppi, tumma, neulottu kattoverhoilu sekä ST-Line-logo kynnyslevyissä.
Uusiin Ford ST-Line -malleihin saa moottorivaihtoehtoja, jotka täydentävät parannettua, urheilullisella ja 10 mm matalammalla jousituksella aikaan saatua ajodynamiikkaa.
Fiesta ST-Linen bensiinimoottorivaihtoehdot ovat:
100 hv ja 125 hv 1.0 EcoBoost-moottori viisivaihteisella manuaalivaihteistolla (CO2-päästöt 99 g/km ja polttoaineen kulutus 4,3 l/100 km*)
100 hv 1.0 EcoBoost Fordin kuusivaihteisella PowerShift-automaattivaihteistolla (CO2-päästöt 114 g/km ja polttoaineen kulutus 4,9 l/100 km*)
140 hv 1.0 EcoBoost viisivaihteisella manuaalivaihteistolla (CO2-päästöt 104 g/km ja polttoaineen kulutus 4,5 l/100 km*)
Focus ST-Linen bensiinimoottorivalikoimassa ovat:
125 hv 1.0 EcoBoost, CO2-päästöt manuaalivaihteistolla (alkaen 108 g/km ja polttoaineen kulutus 4,7 l/100 km*)
150 hv ja 182 hv 1.5 EcoBoost (CO2-päästöt manuaalivaihteistolla alkaen 127 g/km ja polttoaineen kulutus 5,5 l/100 km*)
Kaikki bensiinimoottorit saa myös A6-automaattivaihteistolla.
Focus ST-Lineen on myös tarjolla kaksi dieselmoottorivaihtoehtoa, 1.5 TDCi 120 hv ja 2.0 TDCi 150 hv. Manuaalivaihteistolla 120 hevosvoiman version CO2-päästöt ovat alkaen 98 g/km ja polttoaineen kulutus 3,8 l/100 km*, 150-hevosvoimaisen puolestaan alkaen 105 g/km ja 4,0 l/100 km*.
Molempien turbodieselien yhteyteen saa myös PowerShift-automaattivaihteiston. Automaattivaihteiston yhteydessä Focus ST-Linen ohjauspyörässä on vaihteenvalitsinpainikkeet.
Fiesta ST-Line starttaa alkaen 18 279 eurosta ja Focus ST-Line alkaen 23 349 eurosta.
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Tällainen on uusi Kia Stonic
Veho kärkituloksiin Auto Bildin tutkimuksessa
Täyssähköinen Porsche Cayenne äärimmäisissä olosuhteissa
Neljä rengasta ja kolme raitaa: adidaksesta tulee tulevan Audi Formula 1 -tiimin virallinen kumppani
Auto Bild 12/2025 on kaupoissa
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Koeajossa Fiat 600e 54 kWh La Prima Edizione: Hintavaa hauskuutta
Koeajossa Volkswagen T-Cross R-Line Business 1.5 TSI 150 hv DSG: Perinteet velvoittavat
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Technicsiltä lähtötason levysoitin
Keltaisen huvilan lumo kantaa Hangossa
Galvaanisesti eristetty usb-kohinasuodin
Haussa oli "pieni autiotupa", mutta löytyikin yli 400-neliöinen vanha talo
TADilta ensimmäisen integroitu vahvistin
Kuulain sävyin sisustettu CLT-talo nousi Oulujoen varteen
Sotilasstandardeja kuulokkeille
Aidasin eksoottiset äänirasiat
Ihmelapsi
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
... Lisää
FOKUS MEDIA
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Tällainen on uusi Kia Stonic
Veho kärkituloksiin Auto Bildin tutkimuksessa
Täyssähköinen Porsche Cayenne äärimmäisissä olosuhteissa
Neljä rengasta ja kolme raitaa: adidaksesta tulee tulevan Audi Formula 1 -tiimin virallinen kumppani
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Uuden GTI-aikakauden alku: Volkswagen esittelee sähköisen ID. Polo GTI:n
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Volkswagen ongelmissa - joukkokanne odottaa?
Näitä autoja nuoret ostavat
Jaguarilta radikaali päätös
Täysin uusi sähköinen GLC ensi-illassa Münchenissa: Uusi aikakausi Mercedes-Benzille
Liikenneympyrässä ei edelleenkään osata ajaa oikein - tässä syy
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Polestar 3 teki uuden Guinnessin maailmanennätyksen: pisin sähköisen SUV-mallin yhdellä latauksella kulkema matka
Moottorin parivertailussa vanha Toyota Prius ja uusi Toyota Corolla – kuinka paljon hybriditekniikka on kehittynyt?
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo – täyssähköinen tehopakkaus
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL