Ford esittelee uuden, urheilullisen ST-Line-malliston

Ford julkisti uuden ST-Line-malliston. Urheilullisen muotoilun inspiraation lähteenä toimi Ford Performance. Mallistoon saa useita tehokkaita ja taloudellisia EcoBoost-bensiini- ja TDCi-diesel­moot­to­reita.

Auto Bild.Uutiset

For­din Fies­ta ST- ja Fo­cus ST - mal­lien ul­ko- ja si­sä­muo­toi­lu nä­kyy myös uu­sis­sa ST-Line-mal­leis­sa. Sekä Fo­cus ST-Line et­tä Fies­ta ST‑Line ovat saa­ta­va­na useil­la eri moot­to­reil­la, 1.0 Eco­Boost –ben­sii­ni­moot­to­ri mu­kaan lu­kien. Au­tois­sa on ur­hei­lul­li­nen jou­si­tus, ai­nut­laa­tui­set ke­vyt­me­tal­li­van­teet, ur­hei­lul­li­set is­tui­met ja oh­jaus­pyö­rä sekä ke­vyt­me­tal­li­pol­ki­met.

Fies­ta ST-Line on vii­si­o­vi­se­na ko­ri­mal­li­na ur­hei­lul­li­nen lisä Eu­roo­pan myy­dyim­pään pik­ku­au­to­jen mal­lis­toon. Fo­cus ST-Li­nes­ta on saa­ta­va­na vii­si­o­vi­nen sekä Wa­gon-mal­li.

Ford ST-Line-mal­lis­ton au­tois­sa on ST:lle tut­tua muo­toi­lua, ku­ten puo­li­suun­nik­kaan muo­toi­sen etu­sä­lei­kön hu­na­ja­ken­no­muo­toi­lu, su­mu­va­lo­jen tum­mat ke­hyk­set, etu­pus­ku­rin spoi­le­ri Fies­ta ST-Li­nes­sa sekä pus­ku­rin muo­toi­lu Fo­cus ST-Li­nes­sa.

Ta­ka­dif­fuu­so­ri on mo­lem­mis­sa mal­leis­sa ja suu­ri kat­tos­poi­le­ri ta­ka­na Fies­ta ST-Li­nes­sa. Edel­leen omi­nai­sia ovat mus­ta vyö­tä­rö­lin­ja ik­ku­noi­den ala­puo­lel­la, voi­mak­kaat hel­ma­pel­lit sekä ST-Line-tun­nuk­set etu­lo­ka­suo­jis­sa. Fies­ta ST-Li­nes­sa on Rock Me­tal­lic Grey -vä­ri­set 16 tuu­man ke­vyt­me­tal­li­van­teet ja Fo­cus ST-Li­nes­sa on puo­les­taan 17-tuu­mai­set ke­vyt­me­tal­li­van­teet.

Ur­hei­luis­tui­mis­sa on pu­nai­set tik­kauk­set ja oh­jaus­pyö­räs­sä on ST-tyy­li­nen rei’itet­ty nah­ka­suo­jus har­main tik­kauk­sin. Olen­nai­sia ovat myös ST-tyy­li­nen vaih­de­va­lit­si­men nup­pi, tum­ma, neu­lot­tu kat­to­ver­hoi­lu sekä ST-Line-logo kyn­nys­le­vyis­sä.

Uu­siin Ford ST-Line -mal­lei­hin saa moot­to­ri­vaih­to­eh­to­ja, jot­ka täy­den­tä­vät pa­ran­net­tua, ur­hei­lul­li­sel­la ja 10 mm ma­ta­lam­mal­la jou­si­tuk­sel­la ai­kaan saa­tua ajo­dy­na­miik­kaa.

 

Fies­ta ST-Li­nen ben­sii­ni­moot­to­ri­vaih­to­eh­dot ovat:

100 hv ja 125 hv 1.0 Eco­Boost-moot­to­ri vii­si­vaih­tei­sel­la ma­nu­aa­li­vaih­teis­tol­la (CO2-pääs­töt 99 g/km ja polt­to­ai­neen ku­lu­tus 4,3 l/100 km*)

100 hv 1.0 Eco­Boost For­din kuu­si­vaih­tei­sel­la Po­werS­hift-au­to­maat­ti­vaih­teis­tol­la (CO2-pääs­töt 114 g/km ja polt­to­ai­neen ku­lu­tus 4,9 l/100 km*)

140 hv 1.0 Eco­Boost vii­si­vaih­tei­sel­la ma­nu­aa­li­vaih­teis­tol­la (CO2-pääs­töt 104 g/km ja polt­to­ai­neen ku­lu­tus 4,5 l/100 km*)

 

Fo­cus ST-Li­nen ben­sii­ni­moot­to­ri­va­li­koi­mas­sa ovat:

125 hv 1.0 Eco­Boost, CO2-pääs­töt ma­nu­aa­li­vaih­teis­tol­la (al­ka­en 108 g/km ja polt­to­ai­neen ku­lu­tus 4,7 l/100 km*)

150 hv ja 182 hv 1.5 Eco­Boost (CO2-pääs­töt ma­nu­aa­li­vaih­teis­tol­la al­ka­en 127 g/km ja polt­to­ai­neen ku­lu­tus 5,5 l/100 km*)

 

Kaik­ki ben­sii­ni­moot­to­rit saa myös A6-au­to­maat­ti­vaih­teis­tol­la.

Fo­cus ST-Li­neen on myös tar­jol­la kak­si die­sel­moot­to­ri­vaih­to­eh­toa, 1.5 TDCi 120 hv ja 2.0 TDCi 150 hv. Ma­nu­aa­li­vaih­teis­tol­la 120 he­vos­voi­man ver­si­on CO2-pääs­töt ovat al­ka­en 98 g/km ja polt­to­ai­neen ku­lu­tus 3,8 l/100 km*, 150-he­vos­voi­mai­sen puo­les­taan al­ka­en 105 g/km ja 4,0 l/100 km*.

Mo­lem­pien tur­bo­die­se­lien yh­tey­teen saa myös Po­werS­hift-au­to­maat­ti­vaih­teis­ton. Au­to­maat­ti­vaih­teis­ton yh­tey­des­sä Fo­cus ST-Li­nen oh­jaus­pyö­räs­sä on vaih­teen­va­lit­sin­pai­nik­keet.

Fies­ta ST-Line start­taa al­ka­en 18 279 eu­ros­ta ja Fo­cus ST-Line al­ka­en 23 349 eu­ros­ta.

 

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Vilahdus edullisesta Volkswagenin sähköautosta.

Vilahdus edullisesta Volkswagenin sähköautosta.

Volkswagen

Volkswagen näytti ensimmäisen vilauksen 20 000 euron hintaisesta täyssähköautosta 

Auto Bild.Uutiset
Vilahdus edullisesta Volkswagenin sähköautosta.

Vilahdus edullisesta Volkswagenin sähköautosta.

Volkswagen

Volkswagen näytti ensimmäisen vilauksen 20 000 euron hintaisesta täyssähköautosta 

Auto Bild.Uutiset
Dodge Challenger Black Ghost on villeimpien huhujen mukaan tulossa Suomen markkinoille V8-moottorisena, 2026-mallisena rajatun valmistusmäärän suomenkielisenä Musta Aave -erikoispainoksena. (Kuvituskuva, Stellantis)

Dodge Challenger Black Ghost on villeimpien huhujen mukaan tulossa Suomen markkinoille V8-moottorisena, 2026-mallisena rajatun valmistusmäärän suomenkielisenä Musta Aave -erikoispainoksena. (Kuvituskuva, Stellantis)

Stellantis

Tullisodan yllätyskäänne: Hankoon aiotaan rakentaa Chrysler-autotehdas!

Auto Bild.Uutiset
Dodge Challenger Black Ghost on villeimpien huhujen mukaan tulossa Suomen markkinoille V8-moottorisena, 2026-mallisena rajatun valmistusmäärän suomenkielisenä Musta Aave -erikoispainoksena. (Kuvituskuva, Stellantis)

Dodge Challenger Black Ghost on villeimpien huhujen mukaan tulossa Suomen markkinoille V8-moottorisena, 2026-mallisena rajatun valmistusmäärän suomenkielisenä Musta Aave -erikoispainoksena. (Kuvituskuva, Stellantis)

Stellantis

Tullisodan yllätyskäänne: Hankoon aiotaan rakentaa Chrysler-autotehdas!

Auto Bild.Uutiset
Autokaupan odotetaan piristyvän

Autokaupan odotetaan piristyvän

Saka

Autokaupan vuosi 2024 oli kehno – vuodesta 2025 odotetaan parempaa

Auto Bild.Uutiset
Autokaupan odotetaan piristyvän

Autokaupan odotetaan piristyvän

Saka

Autokaupan vuosi 2024 oli kehno – vuodesta 2025 odotetaan parempaa

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN