Goodyear Tire & Rubber Company on ilmoittanut lanseeraavansa esittelyrenkaan, jonka materiaaleista 70 % on vastuullisia ja jossa hyödynnetään alan johtavia innovaatioita.

Goodyear Tire & Rubber Company on ilmoittanut lanseeraavansa esittelyrenkaan, jonka materiaaleista 70 % on vastuullisia ja jossa hyödynnetään alan johtavia innovaatioita.

Goodyear

Goodyear: Kehitti 70 % vastuullisia materiaaleja sisältävän renkaan, jossa on alan johtavia innovaatioita

Yhtiö on edistynyt huomattavasti tavoitteessaan kehittää kokonaan vastuullisista materiaaleista valmistetun renkaan vuoteen 2030 mennessä.

Auto Bild.Uutiset

Goo­dy­ear Tire & Rub­ber Com­pa­ny on il­moit­ta­nut lan­see­raa­van­sa esit­te­ly­ren­kaan, jon­ka ma­te­ri­aa­leis­ta 70 % on vas­tuul­li­sia ja jos­sa hyö­dyn­ne­tään alan joh­ta­via in­no­vaa­ti­oi­ta.

”Ase­tim­me vuon­na 2020 kun­ni­an­hi­moi­sen ta­voit­teen ke­hit­tää kym­me­nes­sä vuo­des­sa ren­kaan, joka val­mis­te­taan 100-pro­sent­ti­ses­ti vas­tuul­li­sis­ta ma­te­ri­aa­leis­ta. Tut­ki­jam­me ja in­si­nöö­rim­me ovat edis­ty­neet eri­no­mai­ses­ti tuon ta­voit­teen saa­vut­ta­mi­ses­sa”, sa­noo Chris Hel­sel, Se­ni­or Vice Pre­si­dent, Glo­bal Ope­ra­ti­ons, sekä Chief Tech­no­lo­gy Of­fi­cer.

”Tämä on jän­nit­tä­vä saa­vu­tus, joka osoit­taa si­tou­muk­sem­me vas­tuul­lis­ten ma­te­ri­aa­lien käy­tön li­sää­mi­seen ren­kais­sam­me.”

70-pro­sent­ti­ses­ti vas­tuul­li­sis­ta ma­te­ri­aa­leis­ta val­mis­te­tus­sa ren­kaas­sa käy­te­tään 13 ai­ne­so­saa yh­dek­säs­sä ren­kaan kom­po­nen­tis­sa, jot­ka on lu­e­tel­tu jäl­jem­pä­nä.

Yh­ti­ön suo­ri­tus­ky­kyil­mai­si­met ovat osoit­ta­neet, et­tä kom­po­nent­tien omi­nai­suu­det tuot­ta­vat vah­van ko­ko­nais­suo­ri­tus­ky­vyn ren­kaal­le.

Soijaöljyn käyttö renkaissa on merkittävä Goodyearin innovaatio, joka auttaa pitämään renkaan kumin notkeana lämpötilan vaihdellessa.

Soijaöljyn käyttö renkaissa on merkittävä Goodyearin innovaatio, joka auttaa pitämään renkaan kumin notkeana lämpötilan vaihdellessa.

Goodyear

Ren­kai­siin li­sä­tään hii­li­mus­taa se­ok­sen lu­jit­teek­si. Se aut­taa myös pi­den­tä­mään ren­kai­den käyt­töi­kää.

Pe­rin­tei­ses­ti hii­li­mus­ta on val­mis­tet­tu polt­ta­mal­la eri­tyyp­pi­siä raa­ka­öl­jy­tuot­tei­ta. Goo­dy­ea­rin uu­des­sa ren­kaas­sa käy­te­tään kol­mea eri­lais­ta hii­li­mus­taa, jot­ka val­mis­te­taan me­taa­nis­ta, hii­li­di­ok­si­dis­ta ja kas­vi­öl­jys­tä.

Alus­ta­vien elin­kaa­ri­ar­vi­oin­tien mu­kaan hii­li­pääs­töt ovat pie­nem­mät kuin ny­kyi­sil­lä hii­li­mus­tan tuo­tan­to­me­ne­tel­mil­lä ja kos­ka ren­kaas­sa käy­te­tään kas­vi­poh­jai­sia tai jä­te­raa­ka-ai­ne­läh­tei­tä.

Soi­ja­öl­jyn käyt­tö ren­kais­sa on mer­kit­tä­vä Goo­dy­ea­rin in­no­vaa­tio, joka aut­taa pi­tä­mään ren­kaan ku­min not­ke­a­na läm­pö­ti­lan vaih­del­les­sa.

70-prosenttisesti vastuullisista materiaaleista valmistetussa renkaassa käytetään 13 ainesosaa yhdeksässä renkaan komponentissa.

70-prosenttisesti vastuullisista materiaaleista valmistetussa renkaassa käytetään 13 ainesosaa yhdeksässä renkaan komponentissa.

Goodyear

Soi­ja­öl­jy on kas­vi­poh­jai­nen raa­ka ai­ne, joka vä­hen­tää Goo­dy­ea­rin raa­ka­öl­jy­poh­jais­ten tuot­tei­den käyt­töä.

Lä­hes 100 % soi­jap­ro­tei­i­nis­ta käy­te­tään elin­tar­vik­keis­sa ja eläin­ten re­hus­sa, mut­ta jäl­jel­le jää huo­mat­ta­van pal­jon yli­jää­mä­öl­jyä, jota voi­daan käyt­tää te­ol­li­suu­des­sa.

Si­li­ka on ai­ne­so­sa, jota käy­te­tään usein ren­kais­sa pa­ran­ta­maan pi­toa ja vä­hen­tä­mään polt­to­ai­neen­ku­lu­tus­ta.

Goo­dy­ea­rin uu­des­sa ren­kaas­sa käy­te­tään ai­nut­laa­tuis­ta si­li­ka­muun­nos­ta, joka val­mis­te­taan rii­sin aka­nan tuh­kas­ta, rii­sin ja­los­tuk­sen si­vu­tuot­tees­ta, joka usein hei­te­tään pois ja päät­tyy kaa­to­pai­koil­le. Täs­tä jä­te­tuh­kas­ta on val­mis­tet­tu laa­du­kas si­li­ka.

Po­ly­es­te­ri kier­rä­te­tään muo­vi­pul­lois­ta ja muus­ta muo­vi­jät­tees­tä pa­laut­ta­mal­la po­ly­es­te­ri sen pe­rus­ke­mi­kaa­leik­si ja muun­ta­mal­la ne tek­ni­sen laa­dun po­ly­es­te­rik­si, jota voi käyt­tää ren­kaan te­räs­vöis­sä. 70 % vas­tuul­li­sia ma­te­ri­aa­le­ja si­säl­tä­vä ren­gas on val­mis­tet­tu esit­te­ly­ren­kaak­si.

Goo­dy­ear-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Ajokortti on monelle iäkkäälle tärkeä – iäkkäät hyödyntävät myös uutta ajoteknologiaa

Auto Bild.Uutiset

Ajokortti on monelle iäkkäälle tärkeä – iäkkäät hyödyntävät myös uutta ajoteknologiaa

Auto Bild.Uutiset

Volvo

Uusi täyssähköinen Volvo ES90 on nyt esitelty

Auto Bild.Uutiset

Volvo

Uusi täyssähköinen Volvo ES90 on nyt esitelty

Auto Bild.Uutiset

Uuden Mercedes-Benz CLA:n toimintamatka liki 800 kilometriä

Auto Bild.Uutiset

Uuden Mercedes-Benz CLA:n toimintamatka liki 800 kilometriä

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU