Ferrari 250 GT Pininfarinan jäähdytinsäleikkö.

Ferrari 250 GT Pininfarinan jäähdytinsäleikkö.

Herätys! Jos tarvitset erittäin harvinaisia vanhojen superautojen varaosia, toimi pian, ennen kuin on myöhäistä!

Kansainvälinen autohuu­to­kaup­pa­kamari Coys järjestää poikkeuksellisen erikoisen huutokaupan 24. marraskuuta Lontoon Richmondissa. Kyseessä on tavallistakin erikoisempi huutokauppa, jossa “asianomistajien” kannattaa olla paikalla, tavalla tai toisella.

Auto Bild.Klassikot

Coys’in huu­to­kau­pas­sa on täl­lä ker­taa ai­nut­ker­tai­nen ti­lai­suus hank­kia ää­rim­mäi­sen har­vi­nai­sia va­ra­o­sia Fer­ra­rin, Ma­se­ra­tin, As­ton Mar­ti­nin sekä Lam­borg­hi­nin mal­lei­hin al­ka­en 1950-lu­vul­ta ja päät­ty­en ny­ky­päi­vään.

Huu­to­kaup­pa jär­jes­te­tään Co­y­sin huu­to­kaup­pa­ka­ma­ril­la, Lon­toon Rich­mon­dis­sa. Kun olet lu­ke­nut, mitä kaik­kea on tar­jol­la, niin mi­kä­li tal­lis­sa sat­tuu ole­maan so­pi­vaa ka­lus­toa, voim­me vei­ka­ta, et­tä kan­nat­taa ol­la pai­kal­la!

 

Va­ra­o­sa­ko­ko­el­ma on hät­käh­dyt­tä­vä: se kä­sit­tää tu­si­noit­tain start­ti­moot­to­rei­ta, la­tu­rei­ta, jar­ru­te­hos­ti­mia sekä jar­ru­sa­tu­loi­ta 1950-lu­vun Fer­ra­ri 250 -mal­leis­ta Ma­se­ra­ti 3500 -yk­si­löi­hin, eli va­ra­o­sia, joi­ta ei enää ole val­mis­tet­tu ai­koi­hin. Mu­ka­na on kuu­lem­ma laa­ja va­li­koi­ma mui­ta­kin osia mai­nit­tui­hin au­toi­hin.

Dunlopin valmistamia jarrusatuloita Aston Martin DB4 GT:hen sekä Ferrarin malleihin 250 ja 330.

Dunlopin valmistamia jarrusatuloita Aston Martin DB4 GT:hen sekä Ferrarin malleihin 250 ja 330.

 

Co­y­sin joh­ta­ja Nick Wel­ls to­te­aa: “Ky­sees­sä on ai­nut­ker­tai­nen ti­lai­suus va­ra­o­sa­myy­jil­le, en­ti­söin­ti­fir­moil­le sekä ke­räi­li­jöil­le hank­kia osia, joi­ta ei enää ole saa­ta­vil­la."

 

Osa Coys-huu­to­kau­pan Fer­ra­ri-osis­ta kä­sit­tää suu­rim­man osan niis­tä start­ti­moot­to­reis­ta ja la­tu­reis­ta, joi­ta asen­net­tiin Fer­ra­ri 250 -mal­lei­hin ja ulot­tu­en 1990-lu­vun lo­pun Fer­ra­ri-mal­lei­hin.

Har­vi­nai­sia polt­to­ai­neen suih­ku­tus­jär­jes­tel­miä!

Huu­det­ta­va­na on muun mu­as­sa täy­del­li­siä Bosch K-Jet sekä Bosch KE-Jet- polt­to­ai­neen suih­ku­tus­jär­jes­tel­miä, joi­ta asen­net­tiin pait­si 1980-lu­vun, li­säk­si 1990-lu­vun alun Fer­ra­ri V8- ja V12-moot­to­rei­hin.

Ku­ten har­ras­ta­jat tie­tä­vät, Bosch ei ole val­mis­ta­nut täl­lai­sia suih­ku­tus­jär­jes­tel­miä enää ai­koi­hin.

Kytkinkoteloita Maseratin malleihin Ghibli, 3500 GT, Indy sekä Mexico.

Kytkinkoteloita Maseratin malleihin Ghibli, 3500 GT, Indy sekä Mexico.

Huu­to­kau­pas­sa on tar­jol­la myös va­li­koi­ma ko­je­lau­dan kom­po­nent­te­ja liit­ty­en var­hai­siin Fer­ra­ri 250 -mal­lei­hin, eri­lai­sia ko­ri­pa­nee­le­ja, ke­vyt­me­tal­li­van­tei­ta, jou­si­tus­kom­po­nent­te­ja, moot­to­rin osia sekä säh­kö­o­sia.

Ma­se­ra­ti-osis­ta Coys-huu­to­kau­pas­sa on tar­jol­la mon­ta var­hais­ta V8-moot­to­ria, kyt­kin­ko­te­loa, yk­si S5-325 -tyyp­pi­nen vaih­de­laa­tik­ko, jar­ru­sa­tu­loi­ta sekä hyd­rau­liik­ka­o­sia en­nen vuot­ta 1980 val­mis­tet­tui­hin Ma­se­ra­tin ri­vi­kuu­to­sil­la sekä V8-moot­to­reil­la va­rus­tet­tui­hin mal­lei­hin.

Va­sa­ran al­le on me­nos­sa myös Cit­roën-kau­den Ma­se­ra­tien hyd­rau­liik­ka­o­sia sekä Lu­ca­sin val­mis­ta­mia polt­to­ai­neen suih­ku­tus­jär­jes­tel­mien kom­po­nent­te­ja, jot­ka liit­ty­vät var­hai­siin 6-sy­lin­te­ri­siin moot­to­rei­hin.

Nyt on mah­dol­li­suus huu­taa myös laa­jas­ta va­li­koi­mas­ta var­hais­ten etu­moot­to­ris­ten Ma­se­ra­tien jou­si­tus­kom­po­nent­te­ja, se­ka­lai­sia ko­ri­pa­nee­le­ja, ke­vyt­me­tal­li­van­tei­ta, jou­si­tuk­sen, moot­to­ri- ja säh­kö­o­sia.

Teh­da­suu­sia As­ton Mar­tin -osia

As­ton Mar­tin -va­ra­o­siin lu­keu­tu­vat start­ti­moot­to­rit, ta­sa­vir­ta­la­tu­rit ja vaih­to­vir­ta­la­tu­rit al­ka­en DB4:stä ja päät­ty­en AMV8:aan. Jar­ru­te­hos­ti­mia sekä jar­ru­sa­tu­loi­ta on äs­ken mai­nit­tui­hin mal­lei­hin.

Huu­det­ta­va­na on myös teh­da­suu­sia (NOS) osia As­ton Mar­tin DB5/DB6 -mal­lei­hin sekä ve­si­pump­pu­ja myö­häi­sen vai­heen DB4-mal­leis­ta AMV8:aan.

Ferrari Dinon jarrusatuloita.

Ferrari Dinon jarrusatuloita.

Myös to­si­har­vi­nai­sia Lam­borg­hi­ni-osia!

 

Lam­borg­hi­ni-osis­ta mai­nit­ta­koon va­li­koi­ma sel­lai­sia Koni-is­kun­vai­men­ti­mia, joi­ta asen­net­tiin var­hai­siin Lam­borg­hi­ni-mal­lei­hin, va­li­koi­ma jar­ru­jen hyd­rau­liik­ka­o­sia var­hai­siin V12-moot­to­ri­siin mal­lei­hin sekä kes­kei­siä osia var­hai­siin V8-moot­to­ri­siin Lam­borg­hi­nei­hin.

Jos olet me­nos­sa pai­kal­le, Coys’in Lon­toon-osoi­te on Ma­nor Court, Lo­wer Mort­la­ke Rd, Rich­mond TW9 2JG.

Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Ajokortti on monelle iäkkäälle tärkeä – iäkkäät hyödyntävät myös uutta ajoteknologiaa

Auto Bild.Uutiset

Ajokortti on monelle iäkkäälle tärkeä – iäkkäät hyödyntävät myös uutta ajoteknologiaa

Auto Bild.Uutiset

Volvo

Uusi täyssähköinen Volvo ES90 on nyt esitelty

Auto Bild.Uutiset

Volvo

Uusi täyssähköinen Volvo ES90 on nyt esitelty

Auto Bild.Uutiset

Uuden Mercedes-Benz CLA:n toimintamatka liki 800 kilometriä

Auto Bild.Uutiset

Uuden Mercedes-Benz CLA:n toimintamatka liki 800 kilometriä

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU