Ferrari 250 GT Pininfarinan jäähdytinsäleikkö.

Ferrari 250 GT Pininfarinan jäähdytinsäleikkö.

Herätys! Jos tarvitset erittäin harvinaisia vanhojen superautojen varaosia, toimi pian, ennen kuin on myöhäistä!

Kansainvälinen autohuu­to­kaup­pa­kamari Coys järjestää poikkeuksellisen erikoisen huutokaupan 24. marraskuuta Lontoon Richmondissa. Kyseessä on tavallistakin erikoisempi huutokauppa, jossa “asianomistajien” kannattaa olla paikalla, tavalla tai toisella.

Auto Bild.Klassikot

Coys’in huu­to­kau­pas­sa on täl­lä ker­taa ai­nut­ker­tai­nen ti­lai­suus hank­kia ää­rim­mäi­sen har­vi­nai­sia va­ra­o­sia Fer­ra­rin, Ma­se­ra­tin, As­ton Mar­ti­nin sekä Lam­borg­hi­nin mal­lei­hin al­ka­en 1950-lu­vul­ta ja päät­ty­en ny­ky­päi­vään.

Huu­to­kaup­pa jär­jes­te­tään Co­y­sin huu­to­kaup­pa­ka­ma­ril­la, Lon­toon Rich­mon­dis­sa. Kun olet lu­ke­nut, mitä kaik­kea on tar­jol­la, niin mi­kä­li tal­lis­sa sat­tuu ole­maan so­pi­vaa ka­lus­toa, voim­me vei­ka­ta, et­tä kan­nat­taa ol­la pai­kal­la!

 

Va­ra­o­sa­ko­ko­el­ma on hät­käh­dyt­tä­vä: se kä­sit­tää tu­si­noit­tain start­ti­moot­to­rei­ta, la­tu­rei­ta, jar­ru­te­hos­ti­mia sekä jar­ru­sa­tu­loi­ta 1950-lu­vun Fer­ra­ri 250 -mal­leis­ta Ma­se­ra­ti 3500 -yk­si­löi­hin, eli va­ra­o­sia, joi­ta ei enää ole val­mis­tet­tu ai­koi­hin. Mu­ka­na on kuu­lem­ma laa­ja va­li­koi­ma mui­ta­kin osia mai­nit­tui­hin au­toi­hin.

Dunlopin valmistamia jarrusatuloita Aston Martin DB4 GT:hen sekä Ferrarin malleihin 250 ja 330.

Dunlopin valmistamia jarrusatuloita Aston Martin DB4 GT:hen sekä Ferrarin malleihin 250 ja 330.

 

Co­y­sin joh­ta­ja Nick Wel­ls to­te­aa: “Ky­sees­sä on ai­nut­ker­tai­nen ti­lai­suus va­ra­o­sa­myy­jil­le, en­ti­söin­ti­fir­moil­le sekä ke­räi­li­jöil­le hank­kia osia, joi­ta ei enää ole saa­ta­vil­la."

 

Osa Coys-huu­to­kau­pan Fer­ra­ri-osis­ta kä­sit­tää suu­rim­man osan niis­tä start­ti­moot­to­reis­ta ja la­tu­reis­ta, joi­ta asen­net­tiin Fer­ra­ri 250 -mal­lei­hin ja ulot­tu­en 1990-lu­vun lo­pun Fer­ra­ri-mal­lei­hin.

Har­vi­nai­sia polt­to­ai­neen suih­ku­tus­jär­jes­tel­miä!

Huu­det­ta­va­na on muun mu­as­sa täy­del­li­siä Bosch K-Jet sekä Bosch KE-Jet- polt­to­ai­neen suih­ku­tus­jär­jes­tel­miä, joi­ta asen­net­tiin pait­si 1980-lu­vun, li­säk­si 1990-lu­vun alun Fer­ra­ri V8- ja V12-moot­to­rei­hin.

Ku­ten har­ras­ta­jat tie­tä­vät, Bosch ei ole val­mis­ta­nut täl­lai­sia suih­ku­tus­jär­jes­tel­miä enää ai­koi­hin.

Kytkinkoteloita Maseratin malleihin Ghibli, 3500 GT, Indy sekä Mexico.

Kytkinkoteloita Maseratin malleihin Ghibli, 3500 GT, Indy sekä Mexico.

Huu­to­kau­pas­sa on tar­jol­la myös va­li­koi­ma ko­je­lau­dan kom­po­nent­te­ja liit­ty­en var­hai­siin Fer­ra­ri 250 -mal­lei­hin, eri­lai­sia ko­ri­pa­nee­le­ja, ke­vyt­me­tal­li­van­tei­ta, jou­si­tus­kom­po­nent­te­ja, moot­to­rin osia sekä säh­kö­o­sia.

Ma­se­ra­ti-osis­ta Coys-huu­to­kau­pas­sa on tar­jol­la mon­ta var­hais­ta V8-moot­to­ria, kyt­kin­ko­te­loa, yk­si S5-325 -tyyp­pi­nen vaih­de­laa­tik­ko, jar­ru­sa­tu­loi­ta sekä hyd­rau­liik­ka­o­sia en­nen vuot­ta 1980 val­mis­tet­tui­hin Ma­se­ra­tin ri­vi­kuu­to­sil­la sekä V8-moot­to­reil­la va­rus­tet­tui­hin mal­lei­hin.

Va­sa­ran al­le on me­nos­sa myös Cit­roën-kau­den Ma­se­ra­tien hyd­rau­liik­ka­o­sia sekä Lu­ca­sin val­mis­ta­mia polt­to­ai­neen suih­ku­tus­jär­jes­tel­mien kom­po­nent­te­ja, jot­ka liit­ty­vät var­hai­siin 6-sy­lin­te­ri­siin moot­to­rei­hin.

Nyt on mah­dol­li­suus huu­taa myös laa­jas­ta va­li­koi­mas­ta var­hais­ten etu­moot­to­ris­ten Ma­se­ra­tien jou­si­tus­kom­po­nent­te­ja, se­ka­lai­sia ko­ri­pa­nee­le­ja, ke­vyt­me­tal­li­van­tei­ta, jou­si­tuk­sen, moot­to­ri- ja säh­kö­o­sia.

Teh­da­suu­sia As­ton Mar­tin -osia

As­ton Mar­tin -va­ra­o­siin lu­keu­tu­vat start­ti­moot­to­rit, ta­sa­vir­ta­la­tu­rit ja vaih­to­vir­ta­la­tu­rit al­ka­en DB4:stä ja päät­ty­en AMV8:aan. Jar­ru­te­hos­ti­mia sekä jar­ru­sa­tu­loi­ta on äs­ken mai­nit­tui­hin mal­lei­hin.

Huu­det­ta­va­na on myös teh­da­suu­sia (NOS) osia As­ton Mar­tin DB5/DB6 -mal­lei­hin sekä ve­si­pump­pu­ja myö­häi­sen vai­heen DB4-mal­leis­ta AMV8:aan.

Ferrari Dinon jarrusatuloita.

Ferrari Dinon jarrusatuloita.

Myös to­si­har­vi­nai­sia Lam­borg­hi­ni-osia!

 

Lam­borg­hi­ni-osis­ta mai­nit­ta­koon va­li­koi­ma sel­lai­sia Koni-is­kun­vai­men­ti­mia, joi­ta asen­net­tiin var­hai­siin Lam­borg­hi­ni-mal­lei­hin, va­li­koi­ma jar­ru­jen hyd­rau­liik­ka­o­sia var­hai­siin V12-moot­to­ri­siin mal­lei­hin sekä kes­kei­siä osia var­hai­siin V8-moot­to­ri­siin Lam­borg­hi­nei­hin.

Jos olet me­nos­sa pai­kal­le, Coys’in Lon­toon-osoi­te on Ma­nor Court, Lo­wer Mort­la­ke Rd, Rich­mond TW9 2JG.

Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Harras­te­au­to­kausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä

Auto Bild.Uutiset

Harras­te­au­to­kausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä

Auto Bild.Uutiset

Saako työsuhdeautolla lähteä ulkomaille?

Auto Bild.Uutiset

Saako työsuhdeautolla lähteä ulkomaille?

Auto Bild.Uutiset

Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen

Auto Bild.Uutiset

Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN