Polestar 2 on päivittynyt uusilla ominaisuuksilla ja tekniikalla

Polestar tuo mallivuoden 2026 päivityksessä Polestar 2 -malliin uusia ominaisuuksia ja tekniikkaa. Uudistuksiin kuuluvat päivitetty prosessorisiru, joka parantaa auton tieto- ja viihde­jär­jes­telmän suorituskykyä, sekä uusi huippuluokan audiojärjestelmä Bowers & Wilkinsiltä.

Auto Bild.Uutiset

Po­les­tar 2:ssa on jat­kos­sa Qu­al­comm Snapd­ra­gon -pro­ses­so­ri­si­ru, joka no­peut­taa au­ton so­vel­lus­ten la­tau­sai­ko­ja, pa­ran­taa so­vel­lus­ten ja toi­min­to­jen re­ak­ti­oai­ko­ja ja kes­ki­näy­tön re­ak­tii­vi­suut­ta ja te­hos­taa tie­to- ja viih­de­jär­jes­tel­män yleis­tä suo­ri­tus­ky­kyä.

Li­sä­päi­vi­tyk­se­nä Po­les­tar 2 -mal­liin on nyt saa­ta­vil­la huip­pu­luo­kan Bo­wers & Wil­kins for Po­les­tar -au­di­o­jär­jes­tel­mä, jo­hon kuu­luu 14 kai­u­tin­ta. Te­hoa se tuot­taa yh­teen­sä 1 350 wat­tia. Sen kes­kei­siä omi­nai­suuk­sia ovat Twee­ter-on-Top- tek­niik­ka, joka pa­ran­taa ää­nen kirk­kaut­ta ja tark­kuut­ta, sekä Con­ti­nuum-kes­ki­a­lu­e­kai­ut­ti­met, jot­ka mi­ni­moi­vat sä­röt ja tuot­ta­vat mo­ni­muo­toi­sen ää­nie­lä­myk­sen. Muo­toi­lul­li­sia uu­des­ta au­di­o­jär­jes­tel­mäs­tä vih­jei­tä an­ta­vat brän­dä­tyt yk­si­tyis­koh­dat etuo­vi­pa­nee­leis­sa ja ruos­tu­ma­ton te­räs­verk­ko ta­ka­o­vi­pa­nee­leis­sa.

Po­les­tar 2 -mal­liin on saa­ta­va­na myös uu­si ko­ri­vä­ri Dune. Täs­sä mo­der­nis­sa me­tal­li­vä­ris­sä on si­leä kiil­le­vii­meis­te­ly ja hie­kan­vä­ri­nen sävy. Se kor­vaa Ju­pi­ter-ko­ri­vä­rin. Au­ton 20-tuu­mai­siin ta­ot­tui­hin Per­for­man­ce-van­tei­siin on tar­jol­la uu­si vii­si­puo­lai­nen muo­toi­lu. Van­teet ovat tä­hän men­nes­sä ke­vyim­mät Po­les­tar 2 -mal­lil­le, ja ne ovat saa­ta­vil­la osa­na va­lin­nais­ta Per­for­man­ce-pa­ket­tia. Va­lin­nai­ses­sa Plus-pa­ke­tis­sa on saa­ta­va­na uu­si bi­o­poh­jai­nen Mic­ro­Tech-ver­hoi­lu Char­co­a­lin sä­vys­sä erot­tu­vil­la tik­kauk­sil­la ja Black Ash -ko­ris­tuk­sil­la.

“Po­les­tar 2 on kul­ma­ki­vi, jol­le lii­ke­toi­min­tam­me pe­rus­tuu. On upe­aa näh­dä en­sim­mäi­sen säh­kö­au­tom­me saa­van uu­sia pa­ran­nuk­sia jo­kai­sen mal­li­vuo­den myö­tä. Mo­ni­puo­li­set tek­niik­ka-, muo­toi­lu- ja va­rus­te­päi­vi­tyk­set, ku­ten lois­ta­va Bo­wers & Wil­kins -au­di­o­jär­jes­tel­mä ja no­pe­am­pi pro­ses­so­ri­si­ru, te­ke­vät Po­les­tar 2 -mal­lis­ta en­tis­tä hou­kut­te­le­vam­man vaih­to­eh­don”, sa­noo Po­les­ta­rin pää­joh­ta­ja Mic­ha­el Lohsc­hel­ler.

Plug & Char­ge -tek­niik­ka on käy­tet­tä­vis­sä Po­les­tar 3:n li­säk­si nyt myös Po­les­tar 2 -mal­lis­sa. Se tar­jo­aa sau­mat­to­man la­taus­ko­ke­muk­sen, jon­ka an­si­os­ta kul­jet­ta­ja voi vain py­sä­köi­dä jul­ki­sel­le la­tau­sa­se­mal­le, kyt­keä la­taus­kaa­pe­lin ja an­taa au­ton käyn­nis­tää ja to­den­taa la­tausp­ro­ses­sin it­se. Plug & Char­ge* voi­daan ot­taa käyt­töön Po­les­tar Char­ge -so­vel­luk­sel­la ja au­ton ase­tuk­sis­sa. Kun se on käy­tös­sä, kul­jet­ta­ja ei enää tar­vit­se usei­ta la­taus­kort­te­ja tai -so­vel­luk­sia, mikä te­kee la­tauk­ses­ta yk­sin­ker­tai­sem­paa.

Po­les­tar esit­te­lee nyt myös uu­den va­lin­nai­sen Prime-pa­ke­tin, joka koos­tuu Pi­lot-, Plus- ja Cli­ma­te-pa­ke­teis­ta sekä tum­men­ne­tus­ta ta­ka­la­sis­ta. Tum­men­nus­ta on käy­tet­ty ta­ka­la­sin li­säk­si myös ta­ka­si­vuik­ku­nois­sa.

Au­to­Bild / Po­les­tar 

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Ensimmäiset 1 731 Toyota Corollaa tuotiin Suomeen vuonna 1967. Kuvassa 1966 Toyota Corolla.

Ensimmäiset 1 731 Toyota Corollaa tuotiin Suomeen vuonna 1967. Kuvassa 1966 Toyota Corolla.

Toyota

Toyota: Suomessa jo 60 vuotta

Auto Bild.Uutiset
Ensimmäiset 1 731 Toyota Corollaa tuotiin Suomeen vuonna 1967. Kuvassa 1966 Toyota Corolla.

Ensimmäiset 1 731 Toyota Corollaa tuotiin Suomeen vuonna 1967. Kuvassa 1966 Toyota Corolla.

Toyota

Toyota: Suomessa jo 60 vuotta

Auto Bild.Uutiset

Salon Passeliauto Oy palkittiin parhaiden eurooppalaisten Toyota-jälleenmyyjän joukossa

Auto Bild.Uutiset

Salon Passeliauto Oy palkittiin parhaiden eurooppalaisten Toyota-jälleenmyyjän joukossa

Auto Bild.Uutiset
Nelivetoinen Polestar 4 (544 hv/686 Nm) on tähänastisista nopein brändin edustaja (3,8 s sataan), ja sille luvataan jopa 620 km WLTP-toimintamatkaa.

Nelivetoinen Polestar 4 (544 hv/686 Nm) on tähänastisista nopein brändin edustaja (3,8 s sataan), ja sille luvataan jopa 620 km WLTP-toimintamatkaa.

Juha Peltonen

Polestar 3 ja Polestar 4 esiteltiin Suomessa: Niistä toisessa ei ole takalasia!

Auto Bild.Uutiset
Nelivetoinen Polestar 4 (544 hv/686 Nm) on tähänastisista nopein brändin edustaja (3,8 s sataan), ja sille luvataan jopa 620 km WLTP-toimintamatkaa.

Nelivetoinen Polestar 4 (544 hv/686 Nm) on tähänastisista nopein brändin edustaja (3,8 s sataan), ja sille luvataan jopa 620 km WLTP-toimintamatkaa.

Juha Peltonen

Polestar 3 ja Polestar 4 esiteltiin Suomessa: Niistä toisessa ei ole takalasia!

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN