Molemmissa Long range -malleissa on 100 kWh:n akku. Long range Dual motor -versio kehittää tehoa 400 kW (544 hv) ja vääntöä 686 Nm, ja sen alustava toimintamatka on jopa 580 km WLTP]

Molemmissa Long range -malleissa on 100 kWh:n akku. Long range Dual motor -versio kehittää tehoa 400 kW (544 hv) ja vääntöä 686 Nm, ja sen alustava toimintamatka on jopa 580 km WLTP]

Polestar

Polestar 4: Myynti käynnistyi Euroopassa tänään verkossa

Polestar 4 -mallin myynti on nyt virallisesti käynnistynyt myös Euroopassa. Mallin tuotanto alkoi vuoden 2023 lopulla ja myös ensimmäiset autot toimitettiin Kiinassa asiakkaille loppuvuodesta.

Auto Bild.Uutiset

Eu­roo­pas­sa myyn­ti käyn­nis­tyy ver­kos­sa tä­nään ja hin­nat al­ka­vat 63 300 eu­ros­ta. Tuo­tan­non on mää­rä käyn­nis­tyä vuo­den 2024 puo­li­vä­liin men­nes­sä ja en­sim­mäi­siä asi­a­kas­toi­mi­tuk­sia odo­te­taan elo­kuus­sa.[1]

Po­les­tar 4 -mal­lis­sa yh­dis­ty­vät cou­pen ae­ro­dy­na­miik­ka ja SUV-mal­lin ti­lat uu­den­lai­sek­si ko­ko­nai­suu­dek­si. Alun pe­rin Po­les­ta­rin kon­sep­ti­au­tois­sa esi­tel­lyt muo­toi­lul­li­set rat­kai­sut tu­le­vat nyt sar­ja­tuo­tan­toon täs­sä Po­les­ta­rin tä­hän as­ti no­peim­mas­sa tuo­tan­to­au­tos­sa.

Po­les­tar 4 si­joit­tuu kool­taan ja hin­nal­taan Po­les­tar 2:n ja Po­les­tar 3:n vä­li­maas­toon.

“Po­les­tar 4:n tuo­mi­nen kai­kil­le mark­ki­noil­lem­me vuo­den 2024 ai­ka­na on erit­täin tär­ke­ää me­nes­tyk­sem­me kan­nal­ta. Se tuo va­li­koi­maam­me kol­man­nen mal­lin ja D-SUV -seg­ment­tiin pre­mium-ta­son suo­ri­tus­ky­kyä. Po­les­tar 4:n in­no­va­tii­vi­nen tul­kin­ta SUV cou­pe -mal­lis­ta mah­dol­lis­taa run­saat si­sä­ti­lat ja upe­an ul­ko­a­sun”, sa­noo Po­les­ta­rin pää­joh­ta­ja Tho­mas In­gen­lath.

Muo­toi­lu

Po­les­ta­ril­la kaik­ki läh­tee muo­toi­lus­ta, ja Po­les­tar 4:n muo­to­kie­les­sä on näh­tä­vis­sä pal­jon sa­maa kuin Po­les­tar Pre­cept -kon­sep­ti­au­tos­sa. Au­tos­sa ei ole ta­ka­la­sia, min­kä an­si­os­ta ta­ka­na is­tu­vat saa­vat var­sin vai­kut­ta­van mat­kus­tus­ko­ke­muk­sen. Au­ton keu­lal­la Po­les­ta­rin ai­nut­laa­tuis­ta va­lo­ku­vi­o­ta tois­ta­vat kak­sois­sii­ven mal­li­set, kah­teen osaan ero­te­tut ajo­va­lot.

Ko­ko­nai­suu­den täy­den­tää mil­li­met­rin tark­kuu­del­la taus­ta­va­lais­tu Po­les­tar-logo.

Ae­ro­dy­naa­mis­ta te­hok­kuut­ta on pa­ran­net­tu ma­ta­lal­la keu­lal­la, si­sään tait­tu­vil­la oven­kah­voil­la, ke­hyk­set­tö­mil­lä ik­ku­noil­la, ta­kail­ma­noh­jai­mil­la sekä il­ma­vir­ran op­ti­moin­nil­la au­ton ta­ka­va­lo­pal­kin ym­pä­ril­lä.

Polestar 4 on merkin tähän asti nopein tuotantoauto. Kiihtyvyys 0–100 km/h on vain 3,8 sekuntia[], ja suurin teho on 400 kW (544 hv). Moottorit ovat synkronoituja kestomagneettimoottoreita.

Polestar 4 on merkin tähän asti nopein tuotantoauto. Kiihtyvyys 0–100 km/h on vain 3,8 sekuntia[], ja suurin teho on 400 kW (544 hv). Moottorit ovat synkronoituja kestomagneettimoottoreita.

Polestar

Gee­ly Hol­din­gin ke­hit­tä­mäl­le Sus­tai­nab­le Ex­pe­rien­ce Arc­hi­tec­tu­re (SEA) -alus­tal­le ra­ken­net­tu Po­les­tar 4 on D-seg­men­tin SUV cou­pe, jol­la on suu­ri kori ja pit­kä ak­se­li­vä­li (2 999 mm). Au­ton ko­ko­nais­pi­tuus on 4 840 mm, le­veys 2 139 mm ja kor­keus 1 534 mm. Mit­to­jen an­si­os­ta si­sä­ti­lat ovat ava­rat eri­tyi­ses­ti ta­ka­na, jos­sa mat­kus­ta­jil­la on säh­köi­ses­ti kal­lis­tet­ta­vat is­tui­met.

Sää­det­tä­vä si­sä­va­lais­tus tuo mat­kus­ta­moon li­sää tun­nel­maa. Au­rin­ko­kun­nas­ta in­noi­tuk­sen­sa saa­neen va­lais­tuk­sen avul­la kul­jet­ta­ja voi sää­tää omaa ajo­ym­pä­ris­tö­ään mie­lui­sek­seen.

Kos­ka au­tos­sa ei ole ta­kaik­ku­naa, la­si­kat­to jat­kuu ta­ka­mat­kus­ta­jien taak­se luo­den mat­kus­ta­moon ai­nut­laa­tuis­ta tun­nel­maa. Ta­ka­na mat­kus­ta­vil­la on oma etuis­tuin­ten vä­liin si­joi­tet­tu näyt­tö, jos­ta oh­ja­taan me­di­aa ja il­mas­toin­tia.

Taus­ta­pei­li on kor­vat­tu kor­ke­a­tark­kuus­näy­töl­lä, joka näyt­tää re­aa­li­ai­kais­ta, ka­tol­le asen­ne­tun ta­ka­ka­me­ran tar­jo­a­maa ku­vaa. Tä­män ka­me­ran an­si­os­ta nä­kö­kent­tä on huo­mat­ta­vas­ti laa­jem­pi kuin useim­mis­sa muis­sa ny­ky­au­tois­sa.

Ka­me­ran ku­van voi kyt­keä pois, mi­kä­li kul­jet­ta­ja ha­lu­aa näh­dä sen si­jaan ta­ka­mat­kus­ta­jat.

“Po­les­tar Pre­cept an­toi esi­ma­kua uu­des­ta mat­kus­tus­ko­ke­muk­ses­ta, jos­sa ta­kaik­ku­na on pois­tet­tu ja la­si­kat­toa on jat­ket­tu tur­val­li­suu­den eh­doil­la. Tä­män an­si­os­ta ta­ka­mat­kus­ta­jat voi­vat nyt naut­tia upe­as­ta elä­myk­ses­tä SUV cou­pe -mal­lis­sam­me”, ker­too Po­les­ta­rin muo­toi­lu­joh­ta­ja Ma­xi­mi­li­an Mis­so­ni.

Au­ton si­sä­ti­lat ja ma­te­ri­aa­lit on suun­ni­tel­tu “peh­me­än tek­nii­kan” pe­ri­aa­tet­ta mu­kai­ses­ti, ja ne ovat saa­neet ins­pi­raa­ti­o­ta niin muo­din kuin ur­hei­lu­va­rus­tei­den maa­il­mas­ta.

Po­les­tar 4:n väri- ja ma­te­ri­aa­li­va­lin­nat edus­ta­vat uut­ta suun­taa Po­les­ta­ril­le. Au­toon on saa­ta­vil­la uu­det ko­ri­vä­rit Storm ja Elect­ron sekä uu­si ai­nut­laa­tui­nen si­sus­tus­vä­ri Mist.

Kes­tä­vä ke­hi­tys

Po­les­tar il­moit­ti vuo­den 2023 lop­pu­puo­lel­la, et­tä Po­les­tar 4:n hii­li­ja­lan­jäl­ki on mer­kin pie­nin. Po­les­tar 4 -mal­lia val­mis­te­taan Gee­ly Hol­ding­sin SEA-teh­taal­la Hangz­hou Ba­ys­sa, Kii­nas­sa.

Teh­taal­la käy­te­tään vih­re­ää säh­köä, jol­la on I-REC-ve­si­voi­ma­ser­ti­fi­kaat­ti, sekä au­rin­ko­säh­köä kat­to­pa­nee­leis­ta. Suu­rem­pi vä­hä­hii­li­sen alu­mii­nin käyt­tö­as­te ve­si­voi­maa käyt­tä­vis­sä su­la­tois­sa pie­nen­tää il­mas­to­vai­ku­tuk­sia en­ti­ses­tään. Li­säk­si elin­kaa­ri­ar­vi­oin­tiin on si­säl­ly­tet­ty en­sim­mäis­tä ker­taa kier­rä­te­tyn alu­mii­nin osuut­ta kos­ke­vat tie­dot.

Po­les­tar 4 Long ran­ge Sing­le mo­tor -mal­lin keh­dos­ta por­til­le -hii­li­ja­lan­jäl­ki on 19,9 tCO2e ja Long ran­ge Dual mo­tor -mal­lin 21,4 tCO2e. Alu­mii­nin osuus hii­li­ja­lan­jäl­jes­tä on 22,4–24 % ja te­räk­sen ja rau­dan osuus 20 %. Ak­ku­mo­duu­lit kä­sit­tä­vät suu­rim­man osuu­den (36-40 %) ma­te­ri­aa­lien tuo­tan­non ja ja­los­tuk­sen hii­li­ja­lan­jäl­jes­tä.

Si­sus­tus­ma­te­ri­aa­leis­sa hyö­dyn­ne­tään en­sim­mäis­tä ker­taa Po­les­ta­rin säh­köi­ses­sä ro­ads­ter-kon­sep­tis­sa vuon­na 2022 esi­tel­tyä mo­no­ma­te­ri­aa­li­käy­tän­töä, jos­sa kaik­ki tiet­ty­jen kom­po­nent­tien ker­rok­set val­mis­te­taan sa­mas­ta pe­rus­ma­te­ri­aa­lis­ta.

Tä­män an­si­os­ta ne voi­daan kier­rät­tää te­hok­kaam­min, ei­kä yh­teen­so­pi­mat­to­mia ma­te­ri­aa­le­ja tar­vit­se ero­tel­la en­nen kier­rä­tys­tä.

Uu­sia si­sus­tus­ma­te­ri­aa­le­ja ovat sa­tap­ro­sent­ti­ses­ti kier­rä­te­tys­tä PET-ma­te­ri­aa­lis­ta neu­lot­tu teks­tii­li, Mic­ro­Tech-vi­nyy­li ja hy­vin­voin­ti­ser­ti­fi­oi­tu nah­ka, joka on syn­ty­nyt skot­lan­ti­lais­ten maa­ti­lo­jen elin­tar­vi­ke­tuo­tan­non si­vu­tuot­tee­na.

Neu­lot­tu ver­hoi­lu on uu­si tek­niik­ka au­to­te­ol­li­suu­des­sa. En­sim­mäis­tä ker­taa Pre­cept-kon­sep­ti­au­tos­sa esi­tel­ty teks­tii­li on val­mis­tet­tu sa­tap­ro­sent­ti­ses­ti kier­rä­te­tys­tä po­ly­es­te­ris­tä.

Kuljettajan 10,2-tuumaiselta näytöltä on nähtävissä nopeus-, akku- ja toimintamatkatietoja. Avustinjärjestelmät käynnistävät virtuaalisen ympäristön, joka näyttää muut tielläliikkujat, nykyiset kuljettajaa avustavat toiminnot ja navigointitiedot. Kuljettajan keskittymiskykyä parantava, 14,7 tuuman heijastusalueella toimiva tuulilasinäyttö näyttää kuljettajalle tärkeitä autoon, puhelimeen ja navigointiin liittyviä tietoja tuulilasissa.

Kuljettajan 10,2-tuumaiselta näytöltä on nähtävissä nopeus-, akku- ja toimintamatkatietoja. Avustinjärjestelmät käynnistävät virtuaalisen ympäristön, joka näyttää muut tielläliikkujat, nykyiset kuljettajaa avustavat toiminnot ja navigointitiedot. Kuljettajan keskittymiskykyä parantava, 14,7 tuuman heijastusalueella toimiva tuulilasinäyttö näyttää kuljettajalle tärkeitä autoon, puhelimeen ja navigointiin liittyviä tietoja tuulilasissa.

Polestar

Ma­te­ri­aa­lis­ta ja muo­toi­lus­ta ovat vas­tan­neet Po­les­ta­rin suun­nit­te­li­jat yh­des­sä Bo­rås Tex­til­högs­ko­la­nin kans­sa, ja sitä on jat­ko­ke­hi­tet­ty ma­te­ri­aa­li­toi­mit­ta­jien kans­sa. Se on teh­ty val­miik­si so­pi­van ko­koi­sek­si ei­kä sii­tä jää juu­ri lain­kaan huk­ka­pa­lo­ja, mikä vä­hen­tää ko­ko­nais­jät­teen mää­rää.

Mat­kus­ta­mon lat­ti­a­ver­hoi­lu on val­mis­tet­tu kier­rä­te­tys­tä PET-ma­te­ri­aa­lis­ta. Mat­to­jen val­mis­tuk­ses­sa on käy­tet­ty ECO­NY­Liä, joka si­säl­tää muun mu­as­sa käy­tet­ty­jä ka­las­tus­verk­ko­ja. Ovi­pa­nee­lit on val­mis­tet­tu NFPP:stä (luon­non­kui­tu­po­lyp­ro­pee­ni), mikä vä­hen­tää en­si­ö­muo­vin käyt­töä 50 pro­sen­til­la ja sääs­tää pai­nos­sa jopa 40 %.

Po­les­tar 3 -mal­lis­sa en­sim­mäis­tä ker­taa esi­tel­ty Mic­ro­Tech on vi­nyy­li­ma­te­ri­aa­li, jon­ka ra­ken­tees­sa raa­ka­öl­jy on kor­vat­tu män­työl­jyl­lä. Se si­säl­tää kier­rä­tys­teks­tii­li­poh­jan.

Suo­ri­tus­ky­ky

Po­les­tar 4 on mer­kin tä­hän as­ti no­pein tuo­tan­to­au­to. Kiih­ty­vyys 0–100 km/h on vain 3,8 se­kun­tia[], ja suu­rin teho on 400 kW (544 hv). Moot­to­rit ovat synk­ro­noi­tu­ja kes­to­mag­neet­ti­moot­to­rei­ta.

Mal­lin ajo­dy­na­miik­ka on Po­les­ta­ril­le tun­nu­so­mai­nen – täs­mäl­li­sen oh­jat­ta­vuu­den an­si­os­ta ajo­ko­ke­mus on in­nos­ta­va ja ket­te­rä.

Mal­lis­tos­sa on sekä kak­si- et­tä yk­si­moot­to­ri­sia ver­si­oi­ta. Yk­si­moot­to­ri­set mal­lit ovat ta­ka­ve­toi­sia. Suu­res­ta te­hos­ta ja kor­ke­as­ta suo­ri­tus­ky­vys­tä huo­li­mat­ta hal­lit­ta­vuus ja luo­tet­ta­vuus ovat ai­na avai­na­se­mas­sa, kun ha­lu­taan luo­da nau­tin­nol­li­nen jo­ka­päi­väi­nen säh­kö­au­to­ko­ke­mus.

Kak­si­moot­to­ri­sen ver­si­on puo­li­ak­tii­vi­nen jou­si­tus tar­jo­aa sää­tö­mah­dol­li­suuk­sia mu­ka­vuu­den ja suo­ri­tus­ky­vyn vä­lil­le. Van­teet ovat kool­taan 20–22 tuu­maa ver­si­os­ta riip­pu­en. Ren­gas­toi­mit­ta­jat ovat Pi­rel­li ja Mic­he­lin.

Mo­lem­mis­sa Long ran­ge -mal­leis­sa on 100 kWh:n ak­ku. Long ran­ge Dual mo­tor -ver­sio ke­hit­tää te­hoa 400 kW (544 hv) ja vään­töä 686 Nm, ja sen alus­ta­va toi­min­ta­mat­ka on jopa 580 km WLTP].

Etu­moot­to­ri voi tar­vit­ta­es­sa kyt­key­tyä pois käy­tös­tä, mikä mak­si­moi toi­min­ta­mat­kan ja ta­lou­del­li­suu­den.

Long ran­ge Sing­le mo­tor -mal­lis­sa on 200 kW:n (272 hv) ja 343 Nm:n ta­ka­moot­to­ri, ja sen alus­ta­va toi­min­ta­mat­ka on jopa 610 km WLTP[3].

Mo­lem­mat ver­si­ot käyt­tä­vät enin­tään 200 kW:n DC-la­taus­ta ja 22 kW:n AC-la­taus­ta.

La­taus­luuk­ku on säh­kö­toi­mi­nen. Au­to hyö­dyn­tää kak­si­suun­tais­ta la­taus­ta, ja suun­nit­teil­la ole­van V2L-omi­nai­suu­den an­si­os­ta Po­les­tar 4 voi tu­le­vai­suu­des­sa an­taa vir­taa myös ul­koi­sil­le lait­teil­le.

Au­tos­sa on va­ki­o­na läm­pö­pump­pu, jon­ka avul­la au­to hyö­dyn­tää ym­pä­ris­tön läm­pöä mat­kus­ta­mon ja akun läm­mi­tyk­ses­sä.

Uu­del­la ajon op­ti­moin­ti­toi­min­nol­la kul­jet­ta­ja voi va­li­ta Long ran­ge Dual mo­tor -mal­leis­sa toi­min­ta­mat­kan ja suo­ri­tus­ky­vyn vä­lil­lä. Suo­ri­tus­ky­ky­ti­la te­rä­vöit­tää voi­man­siir­ron vas­tet­ta ja käyt­tää koko ajan mo­lem­pia moot­to­rei­ta täy­den te­hon ja par­haan suo­ri­tus­ky­vyn tuot­ta­mi­sek­si.

Toi­min­ta­mat­ka­ti­la puo­les­taan pri­o­ri­soi ta­lou­del­li­suut­ta, sää­tää voi­man­siir­ron rau­hal­li­sem­mak­si ja käyt­tää vain ta­ka­moot­to­ria.

Tek­no­lo­gia

Po­les­tar jat­kaa tek­no­lo­gi­an ke­hit­tä­mis­tä koh­ti viih­dyt­tä­väm­pää, pa­rem­min yh­dis­tet­tä­vää ja au­to­no­mis­ta tu­le­vai­suut­ta. Po­les­tar 4:n tie­to- ja viih­de­jär­jes­tel­mä pe­rus­tuu And­roid Au­to­mo­ti­ve OS:ään ja Snapd­ra­gon Cock­pit Plat­for­miin ja käyt­tää nyt 15,4-tuu­mais­ta vaa­ka­suun­tais­ta näyt­töä.

Au­tos­sa on si­sään­ra­ken­net­tu­na Goog­len pal­ve­lui­ta, ku­ten Goog­le As­sis­tant, Goog­le Maps ja Goog­le Play, joi­den avul­la Po­les­tar tar­jo­aa jat­kos­sa­kin alan joh­ta­van ko­ke­muk­sen yh­dis­tet­tä­vyy­des­sä. Po­les­tar te­kee tii­vis­tä yh­teis­työ­tä Goog­len kans­sa, mikä aut­taa ke­hit­tä­mään jär­jes­tel­mää jat­ku­vas­ti pa­rem­mak­si.

Li­sä­va­rus­tee­na on saa­ta­va­na Har­man Kar­don -au­di­o­jär­jes­tel­mä 12 kai­ut­ti­mel­la ja 1 400 wa­tin ka­na­va­hyb­ri­di­vah­vis­ti­mel­la. Etuis­tuin­ten pään­tu­kiin on va­lin­nai­ses­sa Nap­pa-pa­ke­tis­sa li­sät­ty kak­si yli­mää­räis­tä kai­u­tin­ta, mikä nos­taa ko­ko­nais­mää­rän kuu­teen­tois­ta. Myös Ap­p­le CarP­lay on käy­tet­tä­vis­sä.

Ku­ten kai­kis­sa muis­sa­kin Po­les­ta­rin mal­leis­sa, sään­nöl­li­set ver­kon yli teh­tä­vät OTA-päi­vi­tyk­set mah­dol­lis­ta­vat uu­sien toi­min­to­jen ja pa­ran­nus­ten lä­het­tä­mi­sen kaik­kiin au­toi­hin il­man, et­tä kul­jet­ta­jan tar­vit­see käy­dä ha­ke­mas­sa uu­sin oh­jel­mis­to huol­to­liik­kees­tä.

Tur­val­li­suus

Tur­val­li­suus on tär­keä osa Po­les­ta­rin DNA:ta vah­van Vol­vo Cars -yh­tey­den an­si­os­ta. Nämä tur­val­li­suus­gee­nit on si­sään­ra­ken­net­tu myös Po­les­tar 4 -mal­liin. Mal­lis­sa on alan joh­ta­vaa tur­val­li­suus­tek­no­lo­gi­aa, joka on tes­tat­tu sa­mo­jen tiuk­ko­jen vaa­ti­mus­ten mu­kai­ses­ti kuin kai­kis­sa muis­sa­kin Po­les­tar-mal­leis­sa. Po­les­tar 4:ssä on seit­se­män tur­va­tyy­nyä.

Uu­det kump­pa­nuu­det tuo­vat mu­ka­naan äly­käs­tä tur­val­li­suus­tek­no­lo­gi­aa, ku­ten Mo­bi­ley­en Su­per­Vi­si­on Ad­van­ced Dri­ver As­sis­tan­ce Sys­te­min. Po­les­tar 4:ssä on va­ki­o­na yh­teen­sä kak­si­tois­ta ka­me­raa, yk­si tut­ka ja kak­si­tois­ta ult­ra­ää­ni­an­tu­ria. Ko­ko­nai­suu­teen kuu­luu kul­jet­ta­jan val­von­ta­ka­me­ra, joka vä­lit­tää vain tie­to­ja ei­kä tal­len­na vi­de­o­ta.

Se tark­kai­lee kul­jet­ta­jan sil­miä ja pään­liik­kei­tä ja aut­taa eh­käi­se­mään kul­jet­ta­jan vä­sy­myk­seen tai toi­min­ta­ky­vyn me­ne­tyk­seen liit­ty­viä on­net­to­muuk­sia. Oh­jaus­pyö­räs­sä ole­va kä­sien­tun­nis­tus­toi­min­to ja kul­jet­ta­jan val­von­ta­jär­jes­tel­mä aut­ta­vat pi­tä­mään kul­jet­ta­jan ak­tii­vi­se­na.

Kul­jet­ta­jan 10,2-tuu­mai­sel­ta näy­töl­tä on näh­tä­vis­sä no­peus-, ak­ku- ja toi­min­ta­mat­ka­tie­to­ja. Avus­tin­jär­jes­tel­mät käyn­nis­tä­vät vir­tu­aa­li­sen ym­pä­ris­tön, joka näyt­tää muut tiel­lä­liik­ku­jat, ny­kyi­set kul­jet­ta­jaa avus­ta­vat toi­min­not ja na­vi­goin­ti­tie­dot.

Kul­jet­ta­jan kes­kit­ty­mis­ky­kyä pa­ran­ta­va, 14,7 tuu­man hei­jas­tu­sa­lu­eel­la toi­mi­va tuu­li­la­si­näyt­tö näyt­tää kul­jet­ta­jal­le tär­kei­tä au­toon, pu­he­li­meen ja na­vi­goin­tiin liit­ty­viä tie­to­ja tuu­li­la­sis­sa.

Kä­te­vä lu­mi­ti­la vaih­taa tuu­li­la­si­näy­tön teks­tin vä­rin val­koi­ses­ta kel­tai­sek­si ja pa­ran­taa nä­ky­vyyt­tä lu­mi­ses­sa ym­pä­ris­tös­sä.

Va­lin­nai­seen Pi­lot-va­rus­te­pa­ket­tiin kuu­luu pa­ran­net­tu Pi­lot As­sist -toi­min­to kais­tan­vaih­to­a­vus­ti­mel­la, joka käyn­nis­tyy na­paut­ta­mal­la suun­ta­vil­kun va­lit­sin­ta ha­lut­tuun suun­taan.

Va­rus­te­pa­ke­tit

Kat­ta­van va­ki­o­va­rus­te­lun li­säk­si tar­jol­la on va­rus­te­pa­ket­te­ja, jot­ka tar­jo­a­vat ko­ko­nais­ko­ke­mus­ta en­ti­ses­tään pa­ran­ta­via eri­tyis­va­rus­tei­ta.

Plus-va­rus­te­pa­ket­ti si­säl­tää mu­ka­vuus- ja tek­no­lo­gi­a­päi­vi­tyk­siä, ja Pro-va­rus­te­pa­ket­ti li­sää ko­ko­nai­suu­teen 21-tuu­mai­set van­teet ja hie­no­va­rai­sia muo­toi­lu­rat­kai­su­ja. Nap­pa-päi­vi­tys voi­daan li­sä­tä Plus-va­rus­te­pa­ket­tiin, ja se si­säl­tää hy­vin­voin­ti­ser­ti­fi­oi­dun nap­pa­nah­ka­ver­hoi­lun tuu­le­tus- ja hie­ron­ta­toi­min­noil­la sekä li­sä­kai­ut­ti­met etuis­tuin­ten pään­tuis­sa ja eri­tyi­sen mu­ka­vat pään­tu­et ta­ka­na.

Pi­lot-va­rus­te­pa­ket­tii­in kuu­luu Pi­lot As­sist -toi­min­to ja sen laa­jat omi­nai­suu­det. Per­for­man­ce-va­rus­te­pa­ket­ti ko­hen­taa Long ran­ge Dual mo­tor -ver­si­on ul­ko­a­sua ja suo­ri­tus­ky­kyä 22 tuu­man van­teil­la, Brem­bon 4-män­täi­sil­lä jar­ruil­la, Po­les­tar En­gi­nee­red -alus­ta­vi­ri­tyk­sel­lä sekä ruot­sa­lai­sen kul­lan sä­vyi­sil­lä yk­si­tyis­koh­dil­la jar­ruis­sa, tur­va­vöis­sä ja vent­tii­lin­ha­tuis­sa.

Hin­nat ovat Suo­mes­sa:

Po­les­tar 4 Long ran­ge Sing­le mo­tor 63 300 eu­roa

Po­les­tar 4 Long ran­ge Dual mo­tor 69 300 eu­roa.

Po­les­tar-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Hyundai

Hyundai Inster – 25 000 euron sähköauto

Auto Bild.Uutiset

Hyundai

Hyundai Inster – 25 000 euron sähköauto

Auto Bild.Uutiset

Citroënin sähköautojen hinta­val­lan­kumous voimistuu – uusi ë-C3 You Limited on Suomen halvin sähköauto

Auto Bild.Uutiset

Citroënin sähköautojen hinta­val­lan­kumous voimistuu – uusi ë-C3 You Limited on Suomen halvin sähköauto

Auto Bild.Uutiset
Audi RS on yhä sporttisempi

Audi RS on yhä sporttisempi

Audi uudisti RS 3:n

Auto Bild.Uutiset
Audi RS on yhä sporttisempi

Audi RS on yhä sporttisempi

Audi uudisti RS 3:n

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU