Range Rover Sport -asiakasautot saapuvat Suomeen syksyllä.
Land Rover
Range Rover Sport: Kolmannen sukupolven mallisto on tähän astisista dynaamisesti kykenevin
Uusi Range Rover Sport on hieman edeltäjäänsä korkeampi ja pitempi, ja leveydeltään aavistuksen kapeampi.
Uusi Range Rover Sport on hieman edeltäjäänsä korkeampi ja pitempi, ja leveydeltään aavistuksen kapeampi.
Lähes viisimetrisessä Range Rover Sportissa on aiempaa mittavampi melkein kolmen metrin akseliväli.
Sportissa on sama akseliväli kuin isossa Range Roverissa, mutta pienemmät koriylitykset. Sportin kori on myös edeltäjää vääntöjäykempi.
Lataushybridin sähköinen toimintamatka jopa 113 kilometriä
Tehokkaiden ja taloudellisten voimalinjojen valikoima sisältää kuusisylinterisellä rivimoottorilla varustetut pidemmän toimintamatkan sähköhybridit, väkivahvan uuden V8:n ja kevythybridipohjaiset kuusisylinteriset bensiini- ja diesel-Ingenium-moottorit.
Suomessa keskeinen myyntimalli on PHEV, jossa akusto ei syö tavaratilaa. Sähköinen toimintamatka on jopa 113 kilometriä, ja kokonaistoimintamatka on jopa 740 kilometriä. Pikalataus luonnistuu.
Lataushybridin 3,0-litrainen rivikuutonen tuottaa tehoa 510 hevosvoimaa sekä maksimivääntöä 700 Nm.
Täyssähköinen voimalinja otetaan käyttöön vuonna 2024, kun Land Rover jatkaa sähköistämisen matkaansa.
Suomessa keskeinen myyntimalli on PHEV, jossa akusto ei syö tavaratilaa. Sähköinen toimintamatka on jopa 113 kilometriä, ja kokonaistoimintamatka on jopa 740 kilometriä. Pikalataus luonnistuu.
Land Rover
Uusi Range Rover Sport on saatavana S-, SE-, HSE- ja Autobiography-varustetasoilla, ja First Edition puolestaan on saatavana koko ensimmäisen tuotantovuoden ajan erityisesti valikoiduin ominaisuuksin.
Upeaa muotoilua
Hienostunut ulkopinta on epäilemättä Range Rover Sportia jo ensivilkaisulla. Siinä on puhdaslinjainen pinta, dynaaminen ”stance” ja välittömästi tunnistettava sivuprofiili, jota korostavat täydellisesti sotilaslentokoneiden häivetekniikasta tutut yksityiskohdat ja lihaksikkaat mittasuhteet.
Dramaattiset mittasuhteet korostavat Range Rover Sportin erottuvaa luonnetta lyhyillä korinylityksillä, itsevarmalla keulalla sekä dramaattisella lasituksella edessä ja takana.
Ulkopinta on täynnä yksityiskohtia, kuten häivetekninen etusäleikkö ja digitaaliset LED-valot, jotka luovat kilpailijoista erottuvan päiväajon DRL-valokuvion.
Muotoiluvalinnat ovat huomiota herättävät. Ne toistuvat takana, kuten veistoksellinen takaluukku, jossa on täysleveyteen avautumisen ominaisuus Range Rover -tekstillä.
Keskeytymätön LED-valografiikka on nyt ensimmäistä kertaa tuotantoajoneuvossa hyödyntäen pinta-LED-tekniikkaa. Se tarjoaa teräväpiirtoisen näkymän yöllä mistä tahansa kulmasta.
Ainutlaatuiset etu- ja takapuskurit sekä korinväriseksi räätälöidyt alemmat korinosat merkitsevät, että Dynamic-malli tarjoaa kaikkien aikojen dramaattisimman tulkinnan Range Rover Sportin reseptistä.
Land Rover
Range Roverille tyypillinen vyötärölinja kulkee ajoneuvon koko pituudella. Sitä korostavat uudet alemmat lokasuojan yksityiskohdat ja pisin spoileri, joka on koskaan asennettu Range Roveriin.
Ulkopinnan puhtaita linjoja parantavat entisestään kauniisti toteutetut korin pinnan tasalle toteutetut lasit ja ovenkahvat, piilotettu vyötärölinjan lista ja laserhitsattu katto tarkan, teknisen ja hienostuneen ulkonäön saavuttamiseksi.
Nämä kutsuvan suunnittelun ja muotoilun mahdollistavat teknologiat edistävät erinomaista aerodynamiikkaa. Uuden Range Rover Sportin ilmanvastuskerroin on vain 0,29.
Uusi Dynamic-malli kiinnittää huomion suorituskykyisen SUV:n tarkoituksenmukaiseen luonteeseen ainutlaatuisilla ulkopuolen muotoiluelementeillä.
Satiininharmaisiin kevytmetallivanteisiin yhdistyvät satiinikuparinen pinta konepellin säleiköissä ja sivujen harkkokuvioissa, kun taas etusäleikkö ja Range Rover -teksti on viimeistelty Matte Graphite Atlas -sävyllä.
Ainutlaatuiset etu- ja takapuskurit sekä korinväriseksi räätälöidyt alemmat korinosat merkitsevät, että Dynamic-malli tarjoaa kaikkien aikojen dramaattisimman tulkinnan Range Rover Sportin reseptistä.
Uuden Range Rover Sportin pelkistetty muotoilu ulottuu myös täysin uuteen sisustaan, jossa on tavaramerkiksi muodostunut Range Roverin kuljettajan ajoasento, uusimmat teknologiat ja hienoimmat materiaalit, jotka yhdistyvät toisiinsa luoden räätälöidyn eleganssin ja alkuvoimaisen halun tasapainon.
Lentokoneohjaamomainen matkustamo luo edellytykset dynaamiselle ajokokemukselle, joka tarjoaa erinomaisen näkyvyyden ja samalla suojaa kuljettajan sisäänsä korkealla, kallistetulla keskikonsolilla ja intuitiivisilla teknologioilla.
Innovatiivisia ja kestävän kehityksen mukaisia materiaalivalintoja ovat kosketukselle miellyttävät ja kevyet Ultrafabrics™-premiumtekstiilit, jotka on viimeistelty houkuttelevilla uusilla Duo Tone -värimalleilla.
Uuden Range Rover Sportin pelkistetty muotoilu ulottuu myös täysin uuteen sisustaan, jossa on tavaramerkiksi muodostunut Range Roverin kuljettajan ajoasento, uusimmat teknologiat ja hienoimmat materiaalit, jotka yhdistyvät toisiinsa luoden räätälöidyn eleganssin ja alkuvoimaisen halun tasapainon.
Land Rover
Lisäksi on saatavana ainutlaatuinen tekstiilivaihtoehto, joka ulottuu myös kojelautaan ja oviin. Vaihtoehtoja ovat ylelliset rakeinen Windsor-nahka tai pehmeä puolianiliininen nahka.
Nämä kosketukselle miellyttävät materiaalit sulautuvat saumattomasti uusiin Moonlight Chrome -sisustan pintoihin.
Meridian-audiovalmistajan kanssa yhteistyössä kehitetyt integroidut kaiuttimet on piilotettu takaovien tekstiiliverhoilun taakse.
Kosketusnäyttö on 13,1-tuumainen.
Land Rover
Kehittyneempiä alustatekniikoita
Uudessa Range Rover Sportissa on kehittyneempiä alustatekniikoita kuin koskaan ennen.
Joustavan sekoitemetalliarkkitehtuurin (MLA-Flex) luontainen jäykkyys ja lujuus – joka tarjoaa jopa 35 prosenttia suuremman vääntöjäykkyyden kuin edellinen Range Rover Sport – luo perustan tälle teknologialle.
Se toimii harmonisesti integroidun alustanohjausjärjestelmän ohjaamien järjestelmien kanssa, jotka kaikki on hienosäädetty erityisesti uudelle Range Rover Sportille.
Uusi Dynamic Response Pro toimii käsi kädessä uusimman sukupolven dynaamisen ilmajousituksen kanssa. Nyt siinä on ensi kertaa ns. muuttuvan tilavuuden ilmajousitusjärjestelmä.
Dynamic Response Pro on tinkimätön 48 voltin elektroninen korinliikkeiden hallintajärjestelmä, joka pystyy suuntaamaan jopa 1 400 Nm:n vääntömomentin kummallekin akselille erikseen, mikä takaa uudet korinhallinnan ja kaarreajon tasot.
Dynaaminen ilmajousitus on nyt asennettuna jokaiseen uuteen Range Rover Sportiin, ja älykäs järjestelmä parantaa jousituksen liikelaajuutta.
Järjestelmä toimii muuttamalla kammioiden sisäistä painetta (suurempi paine antaa jäykemmän vaimennuksen) Range Roverin perinteisen mukavuuden tarjoamiseksi Range Rover Sportilta odotetuilla dynaamisilla ajo-ominaisuuksilla.
Vasteen optimoimiseksi ajoneuvo seuraa edessä olevaa tietä eHorizon-navigointitietojen avulla, jotta se voi ennakoida mutkat.
Adaptive Dynamics 2 -teknologia edistää dynaamista suorituskykyä säätämällä jatkuvasti aktiivisia kaksoisventtiilejä ei-toivottujen korin liikkeiden vähentämiseksi.
Se mittaa ja seuraa ulkoisia tekijöitä jopa 500 kertaa sekunnissa antaakseen täydelliset vasteet ja tarjoaa sopusoinnussa muiden alustan teknologioiden kanssa Range Rover Sportille kaikkien aikojen tarkimman ja tasapainoisimman ajodynamiikan.
Saatavilla nelipyöräohjaus
Mukautuva maastoajon tasanopeussäädin on All-Terrain Progress Control -järjestelmän kehitysaskel ja se antaa kuljettajalle mahdollisuuden asettaa haluttu nopeus- ja mukavuustaso neljästä eri asetuksesta karkeille pinnoille.
Land Rover
Uuden Range Rover Sportin kaarreajon ketteryys nostetaan uudelle tasolle nelipyöräohjauksella, vääntömomentin jarrutusvektoroinnilla ja elektronisella aktiivisella tasauspyörästöllä.
Nelipyöräohjaus tarjoaa takapyöräohjauksen jopa 7,3 asteen erolla etupyöriin nähden, jotta saavutetaan parempi ketteryys ja ohjattavuus alhaisilla nopeuksilla.
Erinomainen vakaus suurilla nopeuksilla saavutetaan kääntämällä etu- ja takapyöriä saman verran. Tämä antaa uudelle Range Rover Sportille viistoperän kääntösäteen ja paljon pienemmän auton ketteryyden tien päälle.
Stormer Handling Pack -varustepaketissa yhdistyvät uuden Range Rover Sportin alustajärjestelmien parhaat puolet, kuten Dynamic Response Pro, nelipyöräohjaus, elektroninen aktiivinen tasauspyörästö vääntömomentin vektoroinnilla, joka toteutetaan jarruttamalla ja mukautettavilla ohjelmilla.
Mukautettavat ohjelmat tarjoavat mahdollisuuden räätälöidä ajotilat ja ajokokemus sekä tien päällä että sen ulkopuolella. Kaikki tämän paketin osat ovat vakiona sähköhybridi-P510e- ja P530-voimalinjoissa.
Kahluusyvyys 900 mm
Kaikissa uusissa Range Rover Sportin malleissa on kahdeksanvaihteinen ZF-automaattivaihteisto ja älykäs neliveto, joka ennakoi, missä pitoa tarvitaan.
Näin se takaa parhaan etenemiskyvyn kaikissa olosuhteissa, samalla kun optimoidaan energiataloudellisuus.
Maastoajon suorituskykyä parantaa Land Roverin uusin Terrain Response 2® -järjestelmä, joka soveltaa älykkäästi sopivimpia asetuksia maaston mukaan.
Uusi mukautuva maastoajon tasanopeussäädin on nyt ensimmäistä kertaa uudessa Range Rover Sportissa ja se auttaa kuljettajia selviämään hankalassa maastossa vakaasti maaston olosuhteiden mukaan.
Kuljettajat voivat valita yhden neljästä eri mukavuusasetuksesta. Järjestelmä säätää nopeutta älykkäästi asetusta vastaavasti, jolloin kuljettaja voi keskittyä ohjaamiseen.
Kahluusyvyydeksi mainitaan 900 mm ja kallistuskulmaksi 45 astetta.
Nelipyöräohjaus tarjoaa takapyöräohjauksen jopa 7,3 asteen erolla etupyöriin nähden, jotta saavutetaan parempi ketteryys ja ohjattavuus alhaisilla nopeuksilla.
Land Rover
Urheilullista ylellisyyttä
Uusi Range Rover Sport tekee jokaisesta ajomatkastasi tapahtuman. Se voidaan säätää niin dynaamiseksi kuin kuljettaja haluaa samalla, kun se tarjoaa paremman hienostuneisuuden ja mukavuuden tason. Tämä kyky yhdistää kaksi eri luonnetta, jotka tarjoavat ylellisyyttä ja kuljettajakeskeisyyttä, on mahdollista kattavalla teknologian ja ominaisuuksien yhdistelmällä.
Täydellinen perusta mukaansatempaavalle ja luotettavalle matkanteolle syntyy 22 suuntaan säädettävistä, lämmitettävistä ja ilmastoiduista sähköisellä muistilla varustetuista etuistuimista, joissa on hierontatoiminto ja kaartuvat pääntuet.
Lippulaivaistuimet tarjoavat tinkimättömän tuen pidemmille matkoille ja mutkateille, kun taas takamatkustajat hyötyvät ergonomisesti optimoidusta istuingeometriasta, jossa jalkatilaa on lisätty 31 mm ja polvitila on suurempi. Kaikki tämä lisää matkustusmukavuutta ja tukea.
Seuraavan sukupolven Cabin Air Purification Pro -ilmanpuhdistusratkaisu takaa täydellisen ajoympäristön luomisen ja ylläpitämisen.
Tämä ilmanpuhdistustoiminto sisältää PM2.5-tason suodatuksen1 ja nanoeTM X -teknologian, mikä auttaa vähentämään merkittävästi hajuja, bakteereja ja allergeeneja. Se suodattaa myös SARS-CoV-2-viruksen4.
Toiselle istuinriville on asennettu toinen nanoeTM X -laite, joka tarjoaa tasaisen ilmanlaadun koko matkustamossa.
Edistyksellisen hiilidioksiditason hallinnan avulla omistajat voivat puhdistaa matkustamon ennen ajomatkaa tai ajon aikana – varmistaen näin paremman valppauden jokaiselle matkalle ja paremman hyvinvoinnin kaikille matkustajille.
Saatavilla on tehokkaita Meridian-äänentoistoratkaisuja. Meridian Signature Sound System onkin edistynein ja tehokkain Range Rover Sportiin koskaan asennettu äänentoistojärjestelmä.
Se tarjoaa tilaäänikokemuksen käyttämällä 29 kaiutinta, uudenlaista subwooferia ja jopa 1 430 watin vahvistintehoa – mukaan lukien neljä pääntuen kaiutinta, joiden avulla ajoneuvon neljällä pääistuimella matkustavat saavat kokea henkilökohtaisen äänitilan.
Seuraavan sukupolven aktiivinen melunvaimennus2 tekee oman osansa tässä.
Se vähentää tie- ja rengasmelun kantautumista matkustamoon äärimmäistä matkustamotilan hienosäätöä varten tai antaa matkustajille mahdollisuuden nauttia uuden Range Rover Sportin moottorin tarjoamasta huumaavan mehukkaasta äänestä.
Tämä kokemus korostuu entisestään, kun ajoneuvo on dynaamisessa ajotilassa, jolloin kehittynyt järjestelmä tuo moottorin äänet etualalle.
Normaalissa ajossa jokaisen pyöräkaaren sisällä olevat mikrofonit ja kiihtyvyysmittarit seuraavat jatkuvasti autoon kulkeutuvia ääniä, kun taas digitaaliset prosessorit laskevat melua vaimentavan äänitason, jota tarvitaan tämän suodattamiseksi pois matkustamosta – aivan kuten huippuluokan vastamelukuulokkeissa.
Vaistonvarainen mukavuus edistää modernin ylellisyyden tunnetta, ja uusi Range Rover sisältääkin ulostulevat ovenkahvat, joissa on lähestymistunnistus, pehmeä ovien sulkeminen ja lähestymisavaus, jotka helpottavat nousemista ajoneuvoon säilyttäen samalla ulkopinnan puhtaat linjat.
Automaattinen luotapoistumislukitus varmistaa, että turvallisuus on aina taattu.
Saumatonta teknologiaa
Land Roverin tehokas sähköautoarkkitehtuuri (EVA 2.0) tukee saumattomasti toisiinsa yhdistettyjen teknologioiden ekosysteemiä, mukaan lukien radioteitse tapahtuvat ohjelmistopäivitykset (Software Over The Air, SOTA).
Range Rover Sportin kahluusyvyys on 900mm.
Land Rover
Älykäs teknologia tarjoaa etäpäivityksiä 63 eri elektroniselle moduulille, mikä varmistaa, että uusi Range Rover Sport pysyy innovaatioiden, modernin teknologian ja palveluiden kärjessä koko elinkaarensa ajan.
Palkitussa Pivi Pro -tietoviihdejärjestelmässä on korkearesoluutioinen kelluva 13,1 tuuman kaareva kosketusnäyttö, joka on sijoitettu modernistisen kojelaudan keskelle.
Sillä hallitaan kaikkea navigoinnista media- ja ajoneuvoasetuksiin, se oppii käyttäjänsä tottumukset ja personoi älykkäästi sisäisen kokemuksen. Näin siitä tulee todella intuitiivinen henkilökohtainen avustaja.
Pivi Prossa on helppokäyttöinen käyttöliittymä, jossa on aloitusnäyttö. Se voidaan mukauttaa sisältämään useimmin käytetyt toiminnot, kun taas useimpiin ominaisuuksiin pääsee vain kahdella päänäytön napautuksella.
Haptinen palaute parantaa järjestelmän toiminnallisuutta antamalla positiivista palautetta käyttäjän komennoista, mikä vähentää kuljettajan tarvetta irrottaa katseensa tiestä valinnan vahvistamiseksi.
Pivi Pron näyttöä täydentää 13,7 tuuman interaktiivinen kuljettajan näyttö. Siinä on teräväpiirtografiikka, joka on samankaltainen kuin Pivi-pääjärjestelmässä, ja uudelleen määritettävissä oleva asettelu, jotta kuljettajat näkevät juuri heille tärkeimmät tiedot.
Langaton Apple CarPlay® ja langaton Android Auto™ on molemmat asennettu vakiona3. Tämä tarkoittaa, että älypuhelimet voidaan asettaa erilliseen 15 W:n langattomaan laitelaturiin Pivi-näytön alle ilman, että tarvitaan sotkeutuvia johtoja.
Uuden Range Rover Sportin dynaaminen suorituskyky ja parannettu hienosäätö saavat lisätukea uusimmista turvallisuuteen keskittyvistä ADAS-ajoavustimista (Advanced Driver Assistance Systems).
Kaikissa malleissa on hätäjarrutus, 3D-tilakamera, mukaan lukien etu- ja takapysäköintianturit, kahluun tunnistus, ClearSight Ground View7eli maanäkymätoiminto ja hidasajovalot, vakionopeudensäädin, kuljettajan kuntomittari, kaistanpitoavustin ja liikennemerkkien tunnistus.
Sähköistettyä suorituskykyä
Kattava sähköistettyjen voimalinjojen valikoima tarjoaa Range Rover Sportille ominaisen suorituskyvyn.
Valikoimaan kuuluu kaksi laajennetun toimintasäteen sähköhybridiä, kevythybriditeknologiaa käyttävät kuusisylinteriset Ingenium-bensiini- ja dieselmoottorit sekä täysin uusi V8 Twin Turbo.
Vuonna 2024 uuden Range Rover Sportin mallisto kehittyy edelleen täyssähköisen mallin myötä.
Uusi P510e-sähköhybridi on suunniteltu vastaamaan korkeaa suorituskykyä, vaikuttavaa energiatehokkuutta ja yli 100 km:n päästötöntä sähköajomatkaa hakevien kuljettajien vaatimuksiin.
Se yhdistää saumattomasti Land Roverin 3,0-litraisen kuusisylinterisen Ingenium-bensiinimoottorin tehokkaaseen 105 kW:n sähkömoottoriin ja 38,2 kWh:n akustoon, jolloin järjestelmän kokonaisteho on 510 hevosvoimaa.
Se pystyy kiihdyttämään auton 0–100 km/h vain 5,4 sekunnissa, sähköinen ajokantama on jopa 113 km ja odotettu kantama todellisissa käyttöolosuhteissa 88 km.
Lisäksi hiilidioksidipäästöt ovat vain 18 g/km.
Pidemmille matkoille lataushybridi tarjoaa yhteensä 740 km toimintasädettä bensiinillä ja sähköllä.
Saatavilla on tehokkaita Meridian-äänentoistoratkaisuja. Meridian Signature Sound System onkin edistynein ja tehokkain Range Rover Sportiin koskaan asennettu äänentoistojärjestelmä. Se tarjoaa tilaäänikokemuksen käyttämällä 29 kaiutinta, uudenlaista subwooferia ja jopa 1 430 watin vahvistintehoa – mukaan lukien neljä pääntuen kaiutinta, joiden avulla ajoneuvon neljällä pääistuimella matkustavat saavat kokea henkilökohtaisen äänitilan.
Land Rover
Saatavana on myös P440e-sähköhybridi, joka tuottaa yhteistehoa 440 hv ja saman täyssähköisen toimintasäteen ja alhaiset hiilidioksidipäästöt.
Myös se tarjoaa myös vaivatonta kiihtyvyyttä ja hienostuneisuutta: 0–100 km/h hoituu vaivaisessa 5,8 sekunnissa.
Vaihtoehtoisesti uusi lippulaivamoottori V8 Twin Turbo tuottaa 530 hv innostavinta Range Rover Sport -kokemusta varten.
Se kiihdyttää auton 0–100 km/h vain 4,5 sekunnissa dynaamisella lähtöavustimella.
Kattava voimalinjavalikoima sisältää tehokkaat P360 ja P400 MHEV kevythybridimallit, joissa on suorat kuusisylinteriset Ingenium-bensiinit tai kuusisylinteriset D250-, D300- ja D350 MHEV -kevythybrididieselmoottorit.
Verratonta kyvykkyyttä
Uusi Range Rover Sport on kaikkien aikojen dynaamisin versiomme Land Roverin ylellisestä suorituskykyisestä SUV:sta ja pätevin valinta, kun haluat ajaa päällystettyjen teiden ulkopuolellakin.
Älykäs neliveto (iAWD) integroituu uusimpiin maastoajon innovaatioihin ja teknologioihin varmistaakseen dynaamisen suorituskyvyn aina ja kaikkialla.
Mukautuva maastoajon tasanopeussäädin on All-Terrain Progress Control -järjestelmän kehitysaskel ja se antaa kuljettajalle mahdollisuuden asettaa haluttu nopeus- ja mukavuustaso neljästä eri asetuksesta karkeille pinnoille.
Kyseessä on ensimmäinen Land Rover, jolla on tämä kyvykkyys tuoden paremman maastosuorituskyvyn antamalla kuljettajan keskittyä yksinomaan ajoneuvon ohjaamiseen haastavassa maastossa.
Terrain Response 2® tunnistaa automaattisesti pinnan ja maaston, jotta alusta voidaan mukauttaa vastaamaan tilannetta parhaiten. Kuljettaja saa kehotteet ja ilmoitukset Pivi Pro -kosketusnäytön kautta.
Lisäksi se toimii sopusoinnussa kattavien alustan hallintajärjestelmien kanssa, jotta saavutetaan tehokkain etenemiskyky maastossa.
Erillisiä Off-Road -tasokorkeuksia on kaksi. (244/274 mm).
Kaikki uudet Range Rover Sportit ja Range Roverit valmistetaan yksinomaan Isossa-Britanniassa Solihullin tehtailla käyttäen uutta kokoonpanolinjaa, joka sijaitsee samassa rakennuksessa, jossa valmistettiin alkuaikojen Land Roverit.
Tämä historiallinen paikka onkin Land Roverin henkinen koti. Sen uudistaminen ultramoderniksi Range Rover Sportin kokoonpanokeskukseksi on osoitus yrityksen tavasta vaalia perintöään.
Range Rover Sport -asiakasautot saapuvat Suomeen syksyllä. Hintojen mainitaan laskeneen 3 % ennakkohintoihin nähden.
Hinnat starttaavat S-varustetason P440e-mallin 107 598 eurosta.
Range Rover -lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.
Polestar
Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.
Polestar
VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.
Automobili Pininfarina
VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.
Automobili Pininfarina
Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.
Rolls-Royce Motor Cars
Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.
Rolls-Royce Motor Cars
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!
Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla
Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!
Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa
Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybridivoimalinja vuosimalliin 2024
Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteistyökumppaneidensa kanssa
Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka
Auto Bild 7/2023 on kaupoissa
1974 Hyundai Pony Concept: Huikean nykyaikaisen näköinen konseptiurheiluauto entisöitiin
Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla
Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli
Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu
Koeajossa Dacia Sandero TCe 90 A Comfort: Pirteä perusauto
Koeajossa Fiat 500 La Prima HB 118 hv 42 kWh: Ilman käyntimurinaa
Koeajossa Hyundai Santa Fe Plug-In 1.6 T-GDI 265 hv 4WD 6AT Premium: Amerikan malliin
Ensikoeajossa Renault Arkana E-Tech 145 Hybrid Intens: Kahdenlainen näkemys
Koeajossa Mercedes-Benz Sprinter: Suuri ja mahtava
Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G 100th Anniversary MT: Juhlapainos
Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Thraxin Lyra SE
Lähtötasoa vähän korkeammalla
Legendan paluu
Yamahalta kaksi uutta verkkovastaanotinta
iFi:ltä uusi referenssitason kuulokevahvistin
Valoa heijastamaton
BBC LS5/1 - uudestisyntynyt
Muotoilija Päivi Rintaniemen kodissa on luonnonläheisyyttä ja töissä Pohjanmaan pelkistetty maisema
Graafinen suunnittelija Erik Bruun asuu ja työskentelee Suomenlinnassa keltaisessa puutalossa: ”Ikkunasta näen isojen laivojen lähdöt ja saapumiset.”
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!
Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla
Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!
Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa
Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybridivoimalinja vuosimalliin 2024
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
KOEAJOT
Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla
Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli
Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu
Koeajossa Dacia Sandero TCe 90 A Comfort: Pirteä perusauto
Koeajossa Fiat 500 La Prima HB 118 hv 42 kWh: Ilman käyntimurinaa
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!
Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!
Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa
Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybridivoimalinja vuosimalliin 2024
Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteistyökumppaneidensa kanssa
Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka
Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa
Mitsubishin suomalainen työntekijä valittiin uskomattomaan Dakar-seikkailuun!
Renault: Ensiesittelee tulevan Coupe-SUV -luokan lippulaivansa Pariisin ilmailunäytöksessä kesäkuussa
Uuden sukupolven Škoda Kodiaq ja Škoda Superb: Napapiirillä äärikylmien olosuhteiden testeissä
LUETUIMMAT
Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybridivoimalinja vuosimalliin 2024
Škoda: Julkaisi ensimmäiset kuvat uusista Superb Liftback- ja Combi-malleista, sekä uudesta Kodiaqista
Volvo XC60 Black Edition: Erikoisversio saapui
Mercedes-Benz E-sarja: Pistokeladattavilla hybrideillä jopa 115 kilometriä sähköllä
Täyssähköinen Cupra Tavascan: Takavetoisena ja nelivetoisena yli 500 km toimintamatka – näyttävä tuotantomalli tulossa myyntiin Suomessa 2024
Opel Grandland GSe 300 PHEV AWD A8: Urheilullinen nelivetoinen katumaasturi myynnissä yhtenä varustetasona
Renault Austral: Kadjarin ja Koleosin seuraaja
Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu
Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka
Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN