Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Ensimmäiset kuudennen sukupolven Renault Espacet saapuvat Suomeen syksyllä, mihin mennessä kerrotaan meille tuotavat versiot ja niiden hinnat.

Ensimmäiset kuudennen sukupolven Renault Espacet saapuvat Suomeen syksyllä, mihin mennessä kerrotaan meille tuotavat versiot ja niiden hinnat.

Renault

Renault Espace: Uuden sukupolven hybridi

Renault Espace toi automaailmaan aivan uuden luokan, kun se esiteltiin vuonna 1983. Nyt Espace etenee kuudenteen sukupolveen, jossa tilat ovat edelleen pääasia. Nykyaikaan sopivasti tyylissä on siirrytty kohti katumaastureita. Voimalinjana on edistyksellinen hybridi, jolla kulutus on hämmästyttävän pieni auton kokoon ja kulje­tus­ka­pa­si­teettiin nähden.

Auto Bild.Uutiset
28.3.2023

Re­nault Es­pa­ce aloit­ti val­lan­ku­mouk­sen vuon­na 1983, kun se esi­tel­tiin. Au­ton muo­dot oli­vat fu­tu­ris­ti­set ja ti­lan­käyt­tö jo­tain ai­nut­laa­tuis­ta. Nyt Es­pa­cen syn­ty­mäs­tä tu­lee ku­lu­neek­si 40 vuot­ta ja au­to on ke­hit­ty­nyt vii­den su­ku­pol­ven ai­ka­na asi­ak­kai­den toi­vo­mal­la ta­val­la.

Kai­kil­le ai­em­mil­le su­ku­pol­vil­le ja myös täy­sin uu­del­le Es­pa­cel­le ovat yh­teis­tä mu­ka­vat ti­lat vii­del­le tai seit­se­mäl­le sekä mat­kus­ta­mon va­loi­suus. Tar­jol­la on mat­kus­ta­mi­sen laa­tua jo­kai­sel­le. Sitä tuo­vat ti­lat, va­rus­teet ja tur­val­li­suus.

”Täy­sin uu­si Es­pa­ce on mer­kit­tä­vä mal­li vah­vis­ta­mas­sa siir­ty­mis­täm­me koh­ti ylem­piä au­to­luok­kia. Sii­nä on jäl­jel­lä vii­den ai­em­man su­ku­pol­ven DNA, joka nä­kyy uu­tuu­tem­me mu­ka­vuu­des­sa, mo­ni­käyt­töi­syy­des­sä ja ti­lo­jen va­loi­suu­des­sa. Es­pa­ce muun­tuu vas­taa­maan asi­ak­kai­den toi­vei­ta uu­del­la hyb­ri­di­voi­ma­lin­jal­laan ja ai­nut­laa­tui­sel­la mul­ti­me­di­a­ko­ke­muk­sel­la.”

[Fab­ri­ce Cam­bo­li­ve, Re­nault-mer­kin toi­mi­tus­joh­ta­ja]

Kattolinja laskee tyylikkäästi perää kohden keventäen auton olemusta, mutta silti taaimmaisellakin rivillä on riittävästi pääntilaa.

Kattolinja laskee tyylikkäästi perää kohden keventäen auton olemusta, mutta silti taaimmaisellakin rivillä on riittävästi pääntilaa.

Renault

Re­nault Es­pa­ces­sa on sama eri ko­ko­luok­kiin muo­kat­ta­vis­sa ole­va CMF-CD -pe­rus­ra­ken­ne kuin Suo­mes­sa pian en­nak­ko­myyn­tiin tu­le­vas­sa täy­sin uu­des­sa Aust­ra­lis­sa.

Edis­tyk­sel­li­sen ra­ken­teen an­si­os­ta 4,72 met­rin pi­tui­nen uu­si Es­pa­ce on 14 sent­tiä ly­hy­em­pi kuin en­nen ja sa­mal­la 32 mm ma­ta­lam­pi. Pie­nem­mäs­tä ko­ris­ta huo­li­mat­ta si­sä­pi­tuus edes­tä kol­man­nen ri­vin pen­kin sel­kä­no­jaan on kas­va­nut 2,48 met­riin ja ta­va­ra­ti­la on suu­rem­pi kuin en­nen.

Mer­kit­tä­vää on myös oma­mas­san pie­ne­ne­mi­nen yli 200 ki­lol­la.

Yk­si Re­nault Es­pa­cen vah­vuuk­sis­ta on ol­lut kaut­ta sen his­to­ri­an ul­ko­nä­kö, mitä ta­ri­naa kuu­den­nen su­ku­pol­ven Es­pa­ce jat­kaa.

Mo­der­nis­sa au­tos­sa on 18 sen­tin maa­va­ra ja 19- tai 20-tuu­mai­set pyö­rät, jot­ka nos­ta­vat uu­tuu­den ka­tu­maas­tu­rien jouk­koon. Kat­soi au­toa mis­tä suun­nas­ta ta­han­sa, se näyt­tää tyy­lik­kääl­tä, voi­mak­kaal­ta ja ta­sa­pai­noi­sel­ta.

Si­vup­ro­fii­lis­sa ko­ros­tu­vat lo­ka­suo­jat ja ko­rin ala­o­san suo­jaus, ku­ten ka­tu­maas­tu­reis­sa on ta­pa­na. Ta­ka­o­vi on ta­val­lis­ta le­ve­äm­pi, mikä hel­pot­taa liik­ku­mis­ta kol­man­nel­le is­tuin­ri­vil­le.

Kat­to­lin­ja las­kee tyy­lik­kääs­ti pe­rää koh­den ke­ven­tä­en au­ton ole­mus­ta, mut­ta sil­ti taa­im­mai­sel­la­kin ri­vil­lä on riit­tä­väs­ti pään­ti­laa.

Va­lit­ta­va­na on kol­me kor­ke­a­ta­sois­ta va­rus­te­ta­soa, Tech­no, Ico­nic ja Esp­rit Al­pi­ne, joil­la jo­kai­sel­la on oma tyy­lin­sä.

Modernissa autossa on 18 sentin maavara ja 19- tai 20-tuumaiset pyörät, jotka nostavat uutuuden katumaasturien joukkoon.

Modernissa autossa on 18 sentin maavara ja 19- tai 20-tuumaiset pyörät, jotka nostavat uutuuden katumaasturien joukkoon.

Renault

Tech­nos­sa ik­ku­na­lis­tat ovat kiil­lo­tet­tua kro­mia ja sii­nä on 19-tuu­mai­set pyö­rät.

Ico­ni­cis­sa ko­rin yk­si­tyis­koh­dat, ku­ten ik­ku­na­lis­tat ja kat­to­kis­kot ovat mus­tia ja pyö­rät ovat 20-tuu­mai­set.

Esp­rit Al­pi­ne on mal­li­ni­men­sä mu­kai­ses­ti kol­mi­kon ur­hei­lul­li­sin, jota ko­ros­taa muun mu­as­sa ruu­tu­lip­pu­mai­nen etu­sä­leik­kö.

Run­saas­ti muun­nel­ta­vaa ti­laa mat­kus­ta­jil­le ja ta­va­roil­le

Suu­ret ti­lat ja nii­den suo­ma mu­ka­vuus ovat yk­si Es­pa­cen tär­keim­mis­tä omi­nai­suuk­sis­ta. Kuu­den­nes­sa su­ku­pol­ves­sa Re­nault on muut­ta­nut tila-au­ton­sa liik­ku­vak­si loun­gek­si.

Mat­kus­ta­mo on 7-paik­kai­ses­sa ver­si­os­sa mel­kein kak­si ja puo­li met­riä pit­kä. Re­nault tar­jo­aa asi­ak­kaal­le mah­dol­li­suu­den va­li­ta, ha­lu­aa­ko Es­pa­cen 5- tai 7-paik­kai­se­na, hin­ta on mo­lem­mil­la sama.

Tavaratilaa on Espacessa runsaasti. Viiden matkustajan versiossa takapenkin ollessa normaaliasennossa se on 581 litran kokoinen. Kun takapenkin siirtää etuasentoon tilaa on peräti 777 litraa. Mikäli ollaan matkassa kahden, tavaraa voi lastata mukaan 1 818 litraa.

Tavaratilaa on Espacessa runsaasti. Viiden matkustajan versiossa takapenkin ollessa normaaliasennossa se on 581 litran kokoinen. Kun takapenkin siirtää etuasentoon tilaa on peräti 777 litraa. Mikäli ollaan matkassa kahden, tavaraa voi lastata mukaan 1 818 litraa.

Renault

Matkustamo on 7-paikkaisessa versiossa melkein kaksi ja puoli metriä pitkä. Renault tarjoaa asiakkaalle mahdollisuuden valita, haluaako Espacen 5- tai 7-paikkaisena, hinta on molemmilla sama.

Matkustamo on 7-paikkaisessa versiossa melkein kaksi ja puoli metriä pitkä. Renault tarjoaa asiakkaalle mahdollisuuden valita, haluaako Espacen 5- tai 7-paikkaisena, hinta on molemmilla sama.

Renault

Val­ta­vis­ta ti­lois­ta pää­se­vät naut­ti­maan eten­kin toi­sel­la ri­vil­lä mat­kus­ta­vat. Kun käy­te­tään pen­kin 22 sen­tin siir­to­va­ra ja sää­de­tään se ai­van taak­se, pol­vi­ti­laa on yli 32 sent­tiä. Sel­kä­no­jan kal­lis­tuu 31 as­teen kul­maan, min­kä jäl­keen mat­kus­ta­mi­nen on to­del­la ylel­lis­tä.

Mi­kä­li kes­kel­lä ei is­tu ke­tään, voi tait­taa esiin kes­ki­kyy­när­no­jan, jos­sa on mu­ki­te­li­neet.

Kol­man­nel­la­kin is­tuin­ri­vil­lä on mel­kein 13 sent­tiä pol­vi­ti­laa. Sin­ne on help­po kul­kea, sil­lä Ea­sy Ac­cess -toi­min­nol­la toi­nen is­tuin­ri­vi siir­tyy 26 sent­tiä eteen­päin ja tait­tuu eteen.

Kai­kil­la is­tuin­pai­koil­la on tur­va­vyön esi­ki­ris­ti­met, kos­ke­tuk­ses­ta syt­ty­vä lu­ku­va­lo ja USB-C -port­ti eri lait­tei­den la­taus­ta var­ten. La­tauk­seen on myös kak­si 12 vol­tin pis­to­ket­ta, toi­nen mat­kus­ta­mos­sa ja toi­nen ta­va­ra­ti­las­sa.

Eri­tyis­tä va­loi­suut­ta mat­kus­ta­moon tuo li­sä­va­rus­tee­na saa­ta­va pa­no­raa­ma-la­si­kat­to, joka on yk­si mark­ki­noi­den suu­rim­mis­ta. Se on pe­rä­ti 1,33 met­riä pit­kä ja 0,84 met­riä le­veä, ei­kä sii­nä ole mi­tään poik­ki­tan­ko­ja.

Yli ne­li­ö­met­rin laa­jui­nen la­si­kat­to on erit­täin tek­ni­nen, sil­lä se suo­dat­taa ult­ra­vi­o­let­ti­sä­teet ja suu­rim­man osan inf­ra­pu­na­sä­teis­tä. Niin­pä mat­kus­ta­mo ei kuu­me­ne, ei­kä tar­vi­ta eril­lis­tä pi­men­nys­ver­hoa.

Espace on Renaultin huippumalli, minkä takia siitä ei valmisteta perusmallia, vaan lähtökohtana on erittäin kattavasti varusteltu Techno. Siinä on kuljettajan edessä 12,3-tuumainen muunneltava digitaalimittaristo ja kojelaudan keskellä 12-tuumainen pystysuunnassa oleva kosketusnäyttö. Saatavana on monipuolisesti tietoa jakava 9,3-tuumainen heijastusnäyttö tuulilasiin.

Espace on Renaultin huippumalli, minkä takia siitä ei valmisteta perusmallia, vaan lähtökohtana on erittäin kattavasti varusteltu Techno. Siinä on kuljettajan edessä 12,3-tuumainen muunneltava digitaalimittaristo ja kojelaudan keskellä 12-tuumainen pystysuunnassa oleva kosketusnäyttö. Saatavana on monipuolisesti tietoa jakava 9,3-tuumainen heijastusnäyttö tuulilasiin.

Renault

Es­pa­cen pe­rin­tei­tä kun­ni­oit­ta­en is­tui­met ovat erit­täin mu­ka­vat. Edes­sä kes­ki­kon­so­lis­sa on ai­na pi­tuus­suun­nas­sa liu­ku­va kä­si­tu­ki, jon­ka voi siir­tää mie­lei­seen paik­kaan.

Ico­ni­cis­sa on uu­te­na ide­a­na toi­sen ri­vin is­tuin­ten pään­tu­kiin so­pi­vat peh­me­ät, er­go­no­mi­set tyy­nyt, jot­ka on ver­hoil­tu sa­mal­la ma­te­ri­aa­lil­la kuin is­tui­met.

Ta­va­ra­ti­laa on Es­pa­ces­sa run­saas­ti. Vii­den mat­kus­ta­jan ver­si­os­sa ta­ka­pen­kin ol­les­sa nor­maa­li­a­sen­nos­sa se on 581 lit­ran ko­koi­nen. Kun ta­ka­pen­kin siir­tää etu­a­sen­toon ti­laa on pe­rä­ti 777 lit­raa. Mi­kä­li ol­laan mat­kas­sa kah­den, ta­va­raa voi las­ta­ta mu­kaan 1 818 lit­raa.

Seit­se­män­paik­kai­ses­sa ver­si­os­sa ta­va­ra­ti­la on 104 lit­raa pie­nem­pi ja kaik­kien paik­ko­jen ol­les­sa käy­tös­sä sitä on 159 lit­raa. Pik­ku­ta­va­roil­le on oh­jaa­mos­sa pal­jon ti­la­via säi­ly­tys­paik­ko­ja.

Va­rus­teil­la ja lii­tet­tä­vyy­del­lä viih­tyi­syyt­tä

Es­pa­ce on Re­naul­tin huip­pu­mal­li, min­kä ta­kia sii­tä ei val­mis­te­ta pe­rus­mal­lia, vaan läh­tö­koh­ta­na on erit­täin kat­ta­vas­ti va­rus­tel­tu Tech­no.

Sii­nä on kul­jet­ta­jan edes­sä 12,3-tuu­mai­nen muun­nel­ta­va di­gi­taa­li­mit­ta­ris­to ja ko­je­lau­dan kes­kel­lä 12-tuu­mai­nen pys­ty­suun­nas­sa ole­va kos­ke­tus­näyt­tö.

Saa­ta­va­na on mo­ni­puo­li­ses­ti tie­toa ja­ka­va 9,3-tuu­mai­nen hei­jas­tus­näyt­tö tuu­li­la­siin.

Renault Espace.

Renault Espace.

Renault

Re­naul­tin openR link -mul­ti­me­di­an näyt­töä saa muo­kat­tua mie­lei­sek­seen ja sii­hen kuu­luu Goog­len And­roid Au­to­mo­ti­ve -jär­jes­tel­mä.

Mul­ti­me­di­an käyt­tö on help­poa ku­ten äly­pu­he­li­mis­s­sa ja se voi yh­dis­tää käyt­tä­jän di­gi­taa­li­seen maa­il­maan. Käy­tös­sä ovat kaik­ki And­roid Au­to­mo­ti­ven pal­ve­lut, ku­ten Goog­le Maps, Goog­le As­sis­tan ja Goog­le Playn so­vel­luk­set, ai­van kuin äly­pu­he­li­mes­sa.

Mui­ta Tech­non mai­ni­oi­ta va­ki­o­va­rus­tei­ta ovat esi­mer­kik­si säh­köi­nen ta­ka­luuk­ku, jon­ka saa avat­tua ko­je­lau­das­ta, ta­ka­luu­kun pai­nik­kees­ta, avai­mes­ta tai hei­laut­ta­mal­la jal­kaa pus­ku­rin al­la sekä lan­ga­ton äly­pu­he­li­men la­taus.

Ico­nic nos­taa mat­kus­ta­mon tun­nel­maa en­ti­ses­tään ko­je­lau­dan ai­dol­la saar­ni­puu ko­ris­te­lul­la ja vaa­le­an­har­maal­la nah­ka­ver­hoi­lul­la. Etuis­tui­mis­sa on säh­kö­sää­döt ja läm­mi­tys löy­tyy is­tuin­ten li­säk­si oh­jaus­pyö­räs­tä. Aja­jan is­tui­mes­sa on vie­lä ris­ti­se­län hie­ron­ta.

Esp­rit Al­pi­nen si­sus­tuk­ses­sa on ur­hei­lul­li­nen tun­nel­ma, jota tuo­daan Al­can­ta­ral­la ver­hoil­lul­la ko­je­lau­dal­la, jos­sa on Al­pi­nen tun­nus­vä­ri­nä si­ni­set tik­kauk­set. Is­tui­mis­sa Al­can­ta­ra yh­dis­tyy syn­teet­ti­seen nah­kaan ja La­tis Bright -kan­kaa­seen.

Oh­jaus­pyö­räs­sä on nap­pa­nah­kaa ja Al­can­ta­raa sekä Rans­kan li­pun mu­kai­nen kol­mi­vä­ri­tik­kaus.

Kul­jet­ta­jan teh­tä­vää hel­pot­ta­maan on saa­ta­vis­sa 32 avus­ta­vaa jär­jes­tel­mää. Ico­ni­cis­sa ja esp­rit Al­pi­nes­sa on va­ki­o­na Ac­ti­ve Dri­ver As­sist. Sen avul­la Es­pa­ce on au­to­no­mi­sen au­toi­lun ta­sol­la kak­si, sil­lä pa­ke­tis­sa ovat py­säh­dyk­siin saak­ka toi­mi­va mu­kau­tu­va va­ki­o­no­peu­den­sää­din ja kais­ta­kes­ki­tin, min­kä li­säk­si jär­jes­tel­mä mu­kaut­taa ajoa kart­ta­tie­to­ja ja si­jain­tia huo­mi­oi­den.

Huip­pu­ta­lou­del­li­nen voi­ma­lin­ja

Es­pa­cen ku­lu­tus ja hii­li­di­ok­si­di­pääs­tö ovat uu­den voi­ma­lin­jan an­si­os­ta pie­nim­piä luo­kas­saan. Ah­de­tun 1,2-lit­rai­sen ben­sii­ni­moot­to­rin ja kah­den säh­kö­moot­to­rin yh­dis­tel­mä on sama 146 ki­lo­wa­tin (200 hv) te­hoi­nen pa­ket­ti kuin Aust­ra­lin te­hok­kain vaih­to­eh­to.

Es­pa­cen E-Tech full hyb­rid -voi­ma­lin­jas­sa ben­sii­ni­moot­to­ri ke­hit­tää 96 ki­lo­wat­tia (130 hv) ja 205 new­ton­met­riä. Pää­säh­kö­moot­to­rin vään­tö­mo­ment­ti on yh­tä suu­ri ja se ke­hit­tää 50 ki­lo­wat­tia.

Li­säk­si pa­ke­tis­sa on 18 ki­lo­wa­tin (50 Nm) te­hoi­nen käyn­nis­tys­ge­ne­raat­to­ri, joka käyn­nis­tää moot­to­rin ja an­taa voi­maa vaih­teen vaih­tu­es­sa.

Vauh­tia vä­hen­net­tä­es­sä ja jar­ru­tet­ta­es­sa ener­gia ke­rä­tään tal­teen ener­gi­a­si­säl­löl­tään kah­den ki­lo­wat­ti­tun­nin (400 V) li­tiu­mi­o­ni­a­jo­ak­kuun.

Kau­pun­gis­sa voi­daan liik­kua jopa 80 pro­sent­tia ajas­ta säh­köl­lä, mikä tar­koit­taa par­haim­mil­laan 40 pro­sent­tia pie­nem­pää ku­lu­tus­ta. Edel­li­seen Es­pa­ceen ver­rat­tu­na nyt esi­tel­tä­vän ku­lu­tus on 35 pro­sent­tia pie­nem­pi.

Yh­dis­tet­ty ku­lu­tus on kai­kis­sa ver­si­ois­sa al­le vii­si lit­raa sa­dal­la ja suu­rin hii­li­di­ok­si­di­pääs­tö on 111 g/km. Tech­no-ver­si­os­sa lu­vut ovat 4,7 lit­raa sa­dal­la ja 104 g/km.

Re­naul­tin E-Tech full hyb­rid yh­dis­tää sar­ja- ja rin­nak­kais­hyb­ri­dien par­haat puo­let, min­kä li­säk­si se osaa nyt en­na­koi­da kart­ta­tie­to­jen ja to­pog­ra­fi­an avul­la moot­to­rien toi­min­taa seit­se­män ki­lo­met­rin pää­hän.

Mo­ni­ti­la­vaih­teis­to va­lit­see par­haan vä­li­tyk­sen 15 vaih­to­eh­dos­ta aja­jan sitä huo­maa­mat­ta ja vaih­te­lee myös toi­min­ta­ti­laa vii­den vaih­to­eh­don vä­lil­lä. Liik­keel­le läh­de­tään ai­na ää­net­tö­mäs­ti ja si­vis­ty­nees­ti säh­kön voi­mal­la.

E-Tech hyb­ri­din toi­min­ta­ti­lat:

• täy­sin säh­köl­lä (vain säh­kö­moot­to­ri lii­kut­taa au­toa)

• dy­naa­mi­nen hyb­rid (sekä polt­to­moot­to­ri et­tä säh­kö­moot­to­ri lii­kut­ta­vat au­toa)

• e-drive sar­ja­hyb­ri­di (säh­kö­moot­to­ri lii­kut­taa au­toa, polt­to­moot­to­ri la­taa ak­kua)

• polt­to­moot­to­ri (vain polt­to­moot­to­ri lii­kut­taa au­toa ja/tai la­taa ak­kua)

• re­ge­ne­roin­ti (hi­das­tuk­sien ja jar­ru­tuk­sien ai­ka­na ren­kaat pyö­rit­tä­vät säh­kö­moot­to­ria, jol­la la­da­taan ak­kua)

Kos­ka uu­si Es­pa­ce on suu­rin ja pi­sin Re­nault-hen­ki­lö­au­to, sii­nä on eri­tyis­tä hyö­tyä Ico­ni­cis­sa ja esp­rit Al­pi­nes­sa va­ki­o­va­rus­tee­na ole­vas­ta 4CONT­ROL ad­van­ced -ne­li­pyö­rä­oh­jauk­ses­ta.

Jär­jes­tel­mä on Re­naul­tin ne­li­pyö­rä­oh­jauk­sen uu­si ver­sio ja nyt ta­ka­pyö­rät kään­ty­vät enim­mil­lään vii­si as­tet­ta (ai­em­min 3,5 as­tet­ta), mil­lä Es­pa­cen 11,6 met­rin kään­töym­py­rä ku­tis­tuu 10,4 met­riin eli sa­man­ko­koi­sek­si kuin Cli­os­sa.

En­sim­mäi­set kuu­den­nen su­ku­pol­ven Re­nault Es­pa­cet saa­pu­vat Suo­meen syk­syl­lä, mi­hin men­nes­sä ker­ro­taan meil­le tuo­ta­vat ver­si­ot ja nii­den hin­nat.

Re­nault-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Polestar

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Auto Bild.Uutiset
12.1.2023
Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Polestar

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Auto Bild.Uutiset
12.1.2023
VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

Automobili Pininfarina

Automobili Pininfarinan Battista-superauto: Rikkoi sarjan nopeusennätyksiä – mutta myös maailman nopeimmin pysähtyvä täyssähköauto!

Auto Bild.Superautot
23.2.2023
VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

Automobili Pininfarina

Automobili Pininfarinan Battista-superauto: Rikkoi sarjan nopeusennätyksiä – mutta myös maailman nopeimmin pysähtyvä täyssähköauto!

Auto Bild.Superautot
23.2.2023
Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Motor Cars

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow: Brändin viimeinen V12 Coupe

Auto Bild.Uutiset
3.4.2023
Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Motor Cars

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow: Brändin viimeinen V12 Coupe

Auto Bild.Uutiset
3.4.2023

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteis­työ­kump­pa­nei­densa kanssa

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Auto Bild 7/2023 on kaupoissa

1974 Hyundai Pony Concept: Huikean nykyaikaisen näköinen konsep­tiur­hei­luauto entisöitiin

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Koeajossa Dacia Sandero TCe 90 A Comfort: Pirteä perusauto

Koeajossa Fiat 500 La Prima HB 118 hv 42 kWh: Ilman käyntimurinaa

Koeajossa Hyundai Santa Fe Plug-In 1.6 T-GDI 265 hv 4WD 6AT Premium: Amerikan malliin

Ensikoeajossa Renault Arkana E-Tech 145 Hybrid Intens: Kahdenlainen näkemys

Koeajossa Mercedes-Benz Sprinter: Suuri ja mahtava

Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G 100th Anniversary MT: Juhlapainos

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Muotoilija Päivi Rintaniemen kodissa on luonnon­lä­hei­syyttä ja töissä Pohjanmaan pelkistetty maisema

Koti ja keittiö

Graafinen suunnittelija Erik Bruun asuu ja työskentelee Suomenlinnassa keltaisessa puutalossa: ”Ikkunasta näen isojen laivojen lähdöt ja saapumiset.”

Koti ja keittiö

Pariskunta ihastui puutaloon ja tarttui hullunrohkeasti tilaisuuteen: "Emme ymmärtäneet mitään vanhan rakennuksen korjaamisesta"

Hifimaailma

Kuuloke, joka kuuntelee

Hifimaailma

WBT:n pistooliliitin

Hifimaailma

Clearaudio Profiler 

Koti ja keittiö

Unelmien kesäkodit -lehti on ilmestynyt!

Hifimaailma

Toisen sukupolven Stradivari 

Hifimaailma

Yamahan uudet minimonitorit

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Koeajossa Dacia Sandero TCe 90 A Comfort: Pirteä perusauto

Koeajossa Fiat 500 La Prima HB 118 hv 42 kWh: Ilman käyntimurinaa

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Muotoilija Päivi Rintaniemen kodissa on luonnon­lä­hei­syyttä ja töissä Pohjanmaan pelkistetty maisema

Koti ja keittiö

Graafinen suunnittelija Erik Bruun asuu ja työskentelee Suomenlinnassa keltaisessa puutalossa: ”Ikkunasta näen isojen laivojen lähdöt ja saapumiset.”

Koti ja keittiö

Pariskunta ihastui puutaloon ja tarttui hullunrohkeasti tilaisuuteen: "Emme ymmärtäneet mitään vanhan rakennuksen korjaamisesta"

Hifimaailma

Kuuloke, joka kuuntelee

Hifimaailma

WBT:n pistooliliitin

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteis­työ­kump­pa­nei­densa kanssa

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

Mitsubishin suomalainen työntekijä valittiin uskomattomaan Dakar-seikkailuun!

Renault: Ensiesittelee tulevan Coupe-SUV -luokan lippulaivansa Pariisin ilmai­lu­näy­tök­sessä kesäkuussa

Uuden sukupolven Škoda Kodiaq ja Škoda Superb: Napapiirillä äärikylmien olosuhteiden testeissä

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Škoda: Julkaisi ensimmäiset kuvat uusista Superb Liftback- ja Combi-malleista, sekä uudesta Kodiaqista

Volvo XC60 Black Edition: Erikoisversio saapui

Mercedes-Benz E-sarja: Pisto­ke­la­dat­ta­villa hybrideillä jopa 115 kilometriä sähköllä

Täyssähköinen Cupra Tavascan: Takavetoisena ja nelivetoisena yli 500 km toimintamatka – näyttävä tuotantomalli tulossa myyntiin Suomessa 2024

Opel Grandland GSe 300 PHEV AWD A8: Urheilullinen nelivetoinen katumaasturi myynnissä yhtenä varustetasona

Renault Austral: Kadjarin ja Koleosin seuraaja

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteis­työ­kump­pa­nei­densa kanssa

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

Mitsubishin suomalainen työntekijä valittiin uskomattomaan Dakar-seikkailuun!

Renault: Ensiesittelee tulevan Coupe-SUV -luokan lippulaivansa Pariisin ilmai­lu­näy­tök­sessä kesäkuussa

Uuden sukupolven Škoda Kodiaq ja Škoda Superb: Napapiirillä äärikylmien olosuhteiden testeissä

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Škoda: Julkaisi ensimmäiset kuvat uusista Superb Liftback- ja Combi-malleista, sekä uudesta Kodiaqista

Volvo XC60 Black Edition: Erikoisversio saapui

Mercedes-Benz E-sarja: Pisto­ke­la­dat­ta­villa hybrideillä jopa 115 kilometriä sähköllä

Täyssähköinen Cupra Tavascan: Takavetoisena ja nelivetoisena yli 500 km toimintamatka – näyttävä tuotantomalli tulossa myyntiin Suomessa 2024

Opel Grandland GSe 300 PHEV AWD A8: Urheilullinen nelivetoinen katumaasturi myynnissä yhtenä varustetasona

Renault Austral: Kadjarin ja Koleosin seuraaja

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2