Seres 5 on tuotannossa täyssähköisenä ja kuvan hybridinä.

Seres 5 on tuotannossa täyssähköisenä ja kuvan hybridinä.

Juha Peltonen

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Seresin maahantuonnista Suomeen on huhuttu jo aiemmin, mutta nyt asiasta on saatu selkeitä viitteitä.

Auto Bild.Uutiset

Au­to Bild Suo­mi näki Brys­se­lin au­to­näyt­te­lys­sä kii­na­lai­sen Se­res-mer­kin hyb­ri­di­mal­lin Se­res 5, jos­ta pää­sim­me ot­ta­maan kyl­mät tyy­pit.

Teh­taan edus­ta­jan mu­kaan Se­res-brän­din pi­täi­si ol­la tu­los­sa Suo­meen ja Nor­jaan maa­lis­kuun 2023 ai­ka­na.

Mi­kä­li tämä to­teu­tuu, teh­das on päät­tä­nyt ryh­tyä maa­han­tuon­tiin kah­des­sa sää­ti­lal­taan kyl­mäs­sä val­ti­os­sa.

Täyssähköiselle luvataan maksimivääntöä 1 040 Nm.

Täyssähköiselle luvataan maksimivääntöä 1 040 Nm.

Juha Peltonen

Etuistuimet vaikuttivat asiallisilta.

Etuistuimet vaikuttivat asiallisilta.

Juha Peltonen

Takaistuimella on tilaa myös pitkäjalkaiselle.

Takaistuimella on tilaa myös pitkäjalkaiselle.

Juha Peltonen

Hyb­ri­di ja täys­säh­köi­nen?

Tois­tai­sek­si voim­me aa­vis­tel­la Se­res 5:n suo­ri­tu­sar­vois­ta.

Au­ton voi­man­läh­tees­tä on nä­ky­nyt eri­ä­viä tie­to­ja. Näyt­te­lys­sä oli 40 kWh akus­tol­la va­rus­tet­tu hyb­ri­di­ver­sio.

Ta­ka­ve­toi­ses­sa sekä ne­li­ve­toi­ses­sa hyb­ri­dis­sä on 1,5-lit­rai­nen ben­sii­ni­moot­to­ri (90 hv) ja säh­kö­moot­to­ri. Toi­min­ta­mat­kak­si mai­ni­taan ne­li­ve­toi­se­na­kin vain "yli 200 ki­lo­met­riä".

Par­haim­mil­laan rau­hal­li­sen ul­ko­muo­don ta­kaa pi­täi­si näil­lä nä­ky­min pal­jas­tua nel­jäl­lä säh­kö­moot­to­ril­la va­rus­tet­tu ne­li­ve­toi­nen täys­säh­kö­au­to, jon­ka jär­jes­tel­mä­te­ho on 700 he­vos­voi­maa ja mak­si­mi­vään­tö on 1 040 Nm.

Täyssähköisen Seres 5:n maksimivääntö on 1 040 Nm

Täyssähköisen Seres 5:n maksimivääntö on 1 040 Nm

Juha Peltonen

Etuistuimien selkänojien taustassa on simuloitua puupanelointia. Viimeistely on laadutonta kokolattiamattoa lukuun ottamattta siistiä.

Etuistuimien selkänojien taustassa on simuloitua puupanelointia. Viimeistely on laadutonta kokolattiamattoa lukuun ottamattta siistiä.

Juha Peltonen

Ne­li­ve­toi­sen Se­res 5:n pi­täi­si kiih­tyä täys­säh­köi­se­nä 0-100 km/h vain 3,5 se­kun­nis­sa, ja sen toi­min­ta­mat­kak­si mai­ni­taan 88 kWh li­tium-io­ni -ajo­a­kus­tol­la 500 ki­lo­met­riä.

Ar­voi­hin on toki täs­sä vai­hees­sa syy­tä suh­tau­tua mah­dol­lis­ten mit­taus­ta­pa­e­ro­jen vuok­si tie­tyl­lä va­rauk­sel­la.

Kojelauta vaikuttaa suhteellisen selkeältä. Saatavilla on ilmeisesti myös valinnainen kuljettajan istuimen selkähieronta.

Kojelauta vaikuttaa suhteellisen selkeältä. Saatavilla on ilmeisesti myös valinnainen kuljettajan istuimen selkähieronta.

Juha Peltonen

Seres 5:n digitaalinen mittaristo.

Seres 5:n digitaalinen mittaristo.

Juha Peltonen

Kosketusnäyttö on mittava,

Kosketusnäyttö on mittava,

Juha Peltonen

Kuljettajan vireystilaa tarkkaileva kamera vasemmassa A-pilarissa on häiritsevän hallitseva.

Kuljettajan vireystilaa tarkkaileva kamera vasemmassa A-pilarissa on häiritsevän hallitseva.

Juha Peltonen

Näytteillä ollut malli oli hybridi.

Näytteillä ollut malli oli hybridi.

Juha Peltonen

Pi­tuu­del­taan 4,7-met­ri­sen Se­res 5:n ak­se­li­vä­lik­si ker­ro­taan 2875 mm. Mal­li on va­rus­tet­tu ne­li­pyö­rä­le­vy­jar­ruin.

Se­res-teh­taan edus­ta­ja ei tois­tai­sek­si ha­lun­nut ot­taa kan­taa suo­ma­lais­ta maa­han­tuo­jaa kos­kien.

Seresin oma sähköauton latausasema.

Seresin oma sähköauton latausasema.

Juha Peltonen

Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Viisi vinkkiä, joiden avulla renkaiden ostaminen verkosta on helppoa

Auto Bild.Uutiset

Viisi vinkkiä, joiden avulla renkaiden ostaminen verkosta on helppoa

Auto Bild.Uutiset

Autoala uskoo kasvuun – toimia tarvitaan Suomessa ja EU:ssa

Auto Bild.Uutiset

Autoala uskoo kasvuun – toimia tarvitaan Suomessa ja EU:ssa

Auto Bild.Uutiset
Summit-varustelussa on lediajovalot projektiotekniikalla ja kääntymisvaloin toteutetut ledisumuvalot.

Summit-varustelussa on lediajovalot projektiotekniikalla ja kääntymisvaloin toteutetut ledisumuvalot.

Juha Peltonen

Koeajossa Jeep Avenger Summit 54 kWh 156 hv: Ensimmäinen täyssähköinen Jeep

Auto Bild.Koeajot
Summit-varustelussa on lediajovalot projektiotekniikalla ja kääntymisvaloin toteutetut ledisumuvalot.

Summit-varustelussa on lediajovalot projektiotekniikalla ja kääntymisvaloin toteutetut ledisumuvalot.

Juha Peltonen

Koeajossa Jeep Avenger Summit 54 kWh 156 hv: Ensimmäinen täyssähköinen Jeep

Auto Bild.Koeajot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN