Seres 5 on tuotannossa täyssähköisenä ja kuvan hybridinä.
Juha Peltonen
Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!
Seresin maahantuonnista Suomeen on huhuttu jo aiemmin, mutta nyt asiasta on saatu selkeitä viitteitä.
Auto Bild Suomi näki Brysselin autonäyttelyssä kiinalaisen Seres-merkin hybridimallin Seres 5, josta pääsimme ottamaan kylmät tyypit.
Tehtaan edustajan mukaan Seres-brändin pitäisi olla tulossa Suomeen ja Norjaan maaliskuun 2023 aikana.
Mikäli tämä toteutuu, tehdas on päättänyt ryhtyä maahantuontiin kahdessa säätilaltaan kylmässä valtiossa.
Täyssähköiselle luvataan maksimivääntöä 1 040 Nm.
Juha Peltonen
Etuistuimet vaikuttivat asiallisilta.
Juha Peltonen
Takaistuimella on tilaa myös pitkäjalkaiselle.
Juha Peltonen
Hybridi ja täyssähköinen?
Toistaiseksi voimme aavistella Seres 5:n suoritusarvoista.
Auton voimanlähteestä on näkynyt eriäviä tietoja. Näyttelyssä oli 40 kWh akustolla varustettu hybridiversio.
Takavetoisessa sekä nelivetoisessa hybridissä on 1,5-litrainen bensiinimoottori (90 hv) ja sähkömoottori. Toimintamatkaksi mainitaan nelivetoisenakin vain "yli 200 kilometriä".
Parhaimmillaan rauhallisen ulkomuodon takaa pitäisi näillä näkymin paljastua neljällä sähkömoottorilla varustettu nelivetoinen täyssähköauto, jonka järjestelmäteho on 700 hevosvoimaa ja maksimivääntö on 1 040 Nm.
Täyssähköisen Seres 5:n maksimivääntö on 1 040 Nm
Juha Peltonen
Etuistuimien selkänojien taustassa on simuloitua puupanelointia. Viimeistely on laadutonta kokolattiamattoa lukuun ottamattta siistiä.
Juha Peltonen
Nelivetoisen Seres 5:n pitäisi kiihtyä täyssähköisenä 0-100 km/h vain 3,5 sekunnissa, ja sen toimintamatkaksi mainitaan 88 kWh litium-ioni -ajoakustolla 500 kilometriä.
Arvoihin on toki tässä vaiheessa syytä suhtautua mahdollisten mittaustapaerojen vuoksi tietyllä varauksella.
Kojelauta vaikuttaa suhteellisen selkeältä. Saatavilla on ilmeisesti myös valinnainen kuljettajan istuimen selkähieronta.
Juha Peltonen
Seres 5:n digitaalinen mittaristo.
Juha Peltonen
Kosketusnäyttö on mittava,
Juha Peltonen
Kuljettajan vireystilaa tarkkaileva kamera vasemmassa A-pilarissa on häiritsevän hallitseva.
Juha Peltonen
Näytteillä ollut malli oli hybridi.
Juha Peltonen
Pituudeltaan 4,7-metrisen Seres 5:n akseliväliksi kerrotaan 2875 mm. Malli on varustettu nelipyörälevyjarruin.
Seres-tehtaan edustaja ei toistaiseksi halunnut ottaa kantaa suomalaista maahantuojaa koskien.
Seresin oma sähköauton latausasema.
Juha Peltonen
Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Koeajossa Porsche Panamera: Taivaallista kyytiä
Tuore suomalaistutkimus autoilijoista: tämä kiristää eniten hermoja liikenteessä
Polttomoottorikielto kumoutuu, mutta EU-komissio esittää uutta himmeliä
Sähköautojen korjauskeskustelu kaipaa faktoja – turvallisuus etusijalle
Hyundai IONIQ 6 -mallisto kokee suuren uudistuksen
Tällainen on uudistunut Seat Arona
Autosi voi olla näkymätön talven pimeydessä, vaikka valot olisivat päällä - asiantuntija kertoo miksi
Tässä on vuoden kaunein auto Suomessa
EU perui suunnitelmansa – polttomoottoriautoja saa myydä myös vuoden 2035 jälkeen
Vuoden Auto Suomessa 2026 on Mercedes-Benz CLA
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Porsche Panamera: Taivaallista kyytiä
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Wharfedale Diamond 12 -sarja uudistuu
Budjettilevysoitin Espanjasta
Tasokas verkkokytkin Tanskasta
Ronja muutti unelmiensa perässä pohjoiseen
Näyttelijä Linnea Leino: ”Sisustustyylini on värikäs ja keräilevä, lämmin ja kodikas”
Näyttävä jalustakaiutin Ranskan Alpeilta
Dac triodeilla
Sähköstaatti Puolasta
Regalta edullinen äänirasiapäivitys
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Koeajossa Porsche Panamera: Taivaallista kyytiä
Tuore suomalaistutkimus autoilijoista: tämä kiristää eniten hermoja liikenteessä
Polttomoottorikielto kumoutuu, mutta EU-komissio esittää uutta himmeliä
Sähköautojen korjauskeskustelu kaipaa faktoja – turvallisuus etusijalle
Hyundai IONIQ 6 -mallisto kokee suuren uudistuksen
KOEAJOT
Koeajossa Porsche Panamera: Taivaallista kyytiä
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
... Lisää
FOKUS MEDIA
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Tuore suomalaistutkimus autoilijoista: tämä kiristää eniten hermoja liikenteessä
Polttomoottorikielto kumoutuu, mutta EU-komissio esittää uutta himmeliä
Sähköautojen korjauskeskustelu kaipaa faktoja – turvallisuus etusijalle
Hyundai IONIQ 6 -mallisto kokee suuren uudistuksen
Tällainen on uudistunut Seat Arona
Autosi voi olla näkymätön talven pimeydessä, vaikka valot olisivat päällä - asiantuntija kertoo miksi
Tässä on vuoden kaunein auto Suomessa
EU perui suunnitelmansa – polttomoottoriautoja saa myydä myös vuoden 2035 jälkeen
Vuoden Auto Suomessa 2026 on Mercedes-Benz CLA
Audi Revolut F1 -tiimi paljastaa virallisen nimen ja Berliinissä tapahtuvan lanseerauksen päivämäärän
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Tässä on vuoden kaunein auto Suomessa
Tällainen on uudistunut Dacia Jogger
Suomen suurin vaihtoautoketju menee vastavirtaan ja kääntää selkänsä Black Fridaylle
Historiallista menestystä – Volkswagen on ensimmäinen valmistaja, joka sai Kultainen ohjauspyörä -palkinnon neljälle eri mallille
Opel jysäyttää uuden hintapommin – Fronteran yli 400 km WLTP-toimintamatkan sähköversio alle 30 000 euron
Opel Grandland on valmis suomalaisiin olosuhteisiin – uudet nelivedot
Mercedes-Benz EQS suoritti 1205 kilometrin ennätysmatkan solid-state-akulla
Ennätysajo: Sähköautolla 2 458 km vuorokaudessa Suomessa
Uusia elementtejä Mazda CX-5:ssä
Tällainen on uusi Hyundai IONIQ 6 N
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL
carVertical-kokemuksia – mitä autojen historiaraporteista oikeasti ilmenee ja mitä käyttäjät kertovat niistä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI