Seres 5 on tuotannossa täyssähköisenä ja kuvan hybridinä.
Juha Peltonen
Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!
Seresin maahantuonnista Suomeen on huhuttu jo aiemmin, mutta nyt asiasta on saatu selkeitä viitteitä.
Auto Bild Suomi näki Brysselin autonäyttelyssä kiinalaisen Seres-merkin hybridimallin Seres 5, josta pääsimme ottamaan kylmät tyypit.
Tehtaan edustajan mukaan Seres-brändin pitäisi olla tulossa Suomeen ja Norjaan maaliskuun 2023 aikana.
Mikäli tämä toteutuu, tehdas on päättänyt ryhtyä maahantuontiin kahdessa säätilaltaan kylmässä valtiossa.
Täyssähköiselle luvataan maksimivääntöä 1 040 Nm.
Juha Peltonen
Etuistuimet vaikuttivat asiallisilta.
Juha Peltonen
Takaistuimella on tilaa myös pitkäjalkaiselle.
Juha Peltonen
Hybridi ja täyssähköinen?
Toistaiseksi voimme aavistella Seres 5:n suoritusarvoista.
Auton voimanlähteestä on näkynyt eriäviä tietoja. Näyttelyssä oli 40 kWh akustolla varustettu hybridiversio.
Takavetoisessa sekä nelivetoisessa hybridissä on 1,5-litrainen bensiinimoottori (90 hv) ja sähkömoottori. Toimintamatkaksi mainitaan nelivetoisenakin vain "yli 200 kilometriä".
Parhaimmillaan rauhallisen ulkomuodon takaa pitäisi näillä näkymin paljastua neljällä sähkömoottorilla varustettu nelivetoinen täyssähköauto, jonka järjestelmäteho on 700 hevosvoimaa ja maksimivääntö on 1 040 Nm.
Täyssähköisen Seres 5:n maksimivääntö on 1 040 Nm
Juha Peltonen
Etuistuimien selkänojien taustassa on simuloitua puupanelointia. Viimeistely on laadutonta kokolattiamattoa lukuun ottamattta siistiä.
Juha Peltonen
Nelivetoisen Seres 5:n pitäisi kiihtyä täyssähköisenä 0-100 km/h vain 3,5 sekunnissa, ja sen toimintamatkaksi mainitaan 88 kWh litium-ioni -ajoakustolla 500 kilometriä.
Arvoihin on toki tässä vaiheessa syytä suhtautua mahdollisten mittaustapaerojen vuoksi tietyllä varauksella.
Kojelauta vaikuttaa suhteellisen selkeältä. Saatavilla on ilmeisesti myös valinnainen kuljettajan istuimen selkähieronta.
Juha Peltonen
Seres 5:n digitaalinen mittaristo.
Juha Peltonen
Kosketusnäyttö on mittava,
Juha Peltonen
Kuljettajan vireystilaa tarkkaileva kamera vasemmassa A-pilarissa on häiritsevän hallitseva.
Juha Peltonen
Näytteillä ollut malli oli hybridi.
Juha Peltonen
Pituudeltaan 4,7-metrisen Seres 5:n akseliväliksi kerrotaan 2875 mm. Malli on varustettu nelipyörälevyjarruin.
Seres-tehtaan edustaja ei toistaiseksi halunnut ottaa kantaa suomalaista maahantuojaa koskien.
Seresin oma sähköauton latausasema.
Juha Peltonen
Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Auto Bildin päätoimittaja vaihtuu
Käytetyn sähköauton akkupelko on turhaa – 7000 käytetyn akun keskikunto tutkimuksissa ylittää 90 %
Uusi Mercedes-Benz GLB – seitsemän hengen sähköauto pitkällä toimintamatkalla
Kysely: Suomalaisten sähköautohuolet ovat laskeneet selvästi
Esittelyssä uusi Kia Seltos
Uusista henkilöautoista puolet ensirekisteröidään yrityksille – rekisteröinnit yhä laskussa
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
carVertical-kokemuksia – mitä autojen historiaraporteista oikeasti ilmenee ja mitä käyttäjät kertovat niistä
Uusia elementtejä Mazda CX-5:ssä
Tällainen on uusi Hyundai IONIQ 6 N
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Verkkosoitin ilman da-muunninta
Factor Onen uudet balansoidut virtalähteet
Brutaalia ääniarkkitehtuuria Tukholmasta
1800-luvun hirsitalo on antiikilla sisustettu
Metsämökistä laajennettiin moderni koti lapsiperheelle
Modernissa kodissa on ajatonta estetiikkaa ja paljon itse tehtyä
System Audion hopeanuolet
Soundbarille korvaaja Kanadasta
Finalilta uusi suljettu kuuloke
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
KOEAJOT
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Auto Bildin päätoimittaja vaihtuu
Käytetyn sähköauton akkupelko on turhaa – 7000 käytetyn akun keskikunto tutkimuksissa ylittää 90 %
Uusi Mercedes-Benz GLB – seitsemän hengen sähköauto pitkällä toimintamatkalla
Kysely: Suomalaisten sähköautohuolet ovat laskeneet selvästi
Esittelyssä uusi Kia Seltos
Uusista henkilöautoista puolet ensirekisteröidään yrityksille – rekisteröinnit yhä laskussa
Uusia elementtejä Mazda CX-5:ssä
Tällainen on uusi Hyundai IONIQ 6 N
Historiallista menestystä – Volkswagen on ensimmäinen valmistaja, joka sai Kultainen ohjauspyörä -palkinnon neljälle eri mallille
Manthey Kit Porsche 911 GT3:lle (992.2) – rataspesialisti huippuluokan aerodynamiikalla
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Tällainen on uudistunut Dacia Jogger
Suomen suurin vaihtoautoketju menee vastavirtaan ja kääntää selkänsä Black Fridaylle
Uudistunut smart rikkoo myyntiennätyksiä
Tällä rahalla saa Mitsubishi Eclipse Cross -täyssähköauton
Käytettynä ostetun auton voi palauttaa - ja suomalaiset tykkäävät siitä
Historiallista menestystä – Volkswagen on ensimmäinen valmistaja, joka sai Kultainen ohjauspyörä -palkinnon neljälle eri mallille
Opel jysäyttää uuden hintapommin – Fronteran yli 400 km WLTP-toimintamatkan sähköversio alle 30 000 euron
Mercedes-Benz GLC myynti alkaa – mallisto alkaen 71 390 euroa
Opel Grandland on valmis suomalaisiin olosuhteisiin – uudet nelivedot
Mercedes-Benz EQS suoritti 1205 kilometrin ennätysmatkan solid-state-akulla
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL
carVertical-kokemuksia – mitä autojen historiaraporteista oikeasti ilmenee ja mitä käyttäjät kertovat niistä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI