Ferrari BR20 on GTC4Lusson alustalle kehitetty kaksipaikkainen V12-moottorinen Coupé, joka filosofialtaan ja tyyliltään viittaa 1950- ja 60-lukujen loistaviin Ferrareihin.

Ferrari BR20 on GTC4Lusson alustalle kehitetty kaksipaikkainen V12-moottorinen Coupé, joka filosofialtaan ja tyyliltään viittaa 1950- ja 60-lukujen loistaviin Ferrareihin.

Ferrari

Tämä Ferrari on ainutkappale tuntemattomalle asiakkaalle!

One-Off -kategoriaan lukeutuva Ferrari BR20 liittyy Maranellon eksklu­sii­vi­simpaan ryhmään: ainutlaatuisiin, täysin räätälöityihin autoihin, jotka on suunniteltu asiakkaan vaatimusten mukaan.

Auto Bild.Superautot

Fer­ra­ri BR20 on GTC4Lus­son alus­tal­le ke­hi­tet­ty kak­si­paik­kai­nen V12-moot­to­ri­nen Coupé, joka fi­lo­so­fi­al­taan ja tyy­lil­tään viit­taa 1950- ja 60-lu­ku­jen lois­ta­viin Fer­ra­rei­hin.

Mal­li yh­dis­tää tyy­li­tee­mo­ja, jot­ka ovat tyy­pil­li­siä Fer­ra­rin his­to­ri­an le­gen­daa­ri­si­miil­le 12-sy­lin­te­ri­sil­le mal­leil­le, mu­kaan lu­kien Fer­ra­ri 410 SA ja Fer­ra­ri 500 Su­per­fast.

Fer­ra­ri GTC4Lus­son kak­si ta­kais­tuin­ta pois­tet­tiin, jot­ta BR20:n dy­naa­mi­suus ko­ros­tuu. Uu­si au­to on kol­me tuu­maa pi­dem­pi kuin al­ku­pe­räi­nen, kii­tos ta­ka­y­li­tys­kä­sit­te­lyn, joka ko­ros­taa au­ton mit­ta­suh­tei­ta tyy­lik­kääs­ti.

Yk­si tä­män One-Off -yk­si­lön suun­nit­te­lup­ro­ses­sin kul­ma­ki­vis­tä oli mat­kus­ta­mon ti­la­vuu­teen suo­ri­tet­tu ra­di­kaa­li muu­tos, joka puo­les­taan an­toi Fla­vio Man­zo­nin joh­ta­mal­le suun­nit­te­lu­tii­mil­le va­pau­den suun­ni­tel­la in­no­va­tii­vi­set mit­ta­suh­teet; ne tuot­ti­vat lo­pul­ta te­hok­kaan, mut­ta tyy­lil­li­ses­ti yh­te­näi­sen ul­ko­suun­nit­te­lu­tee­man.

Uu­si oh­jaa­mon suun­nit­te­lu­rat­kai­su luo vai­ku­tel­man ikään kuin kaa­res­ta, joka kul­kee pi­tuus­suun­tai­ses­ti A-pi­la­ris­ta ta­kas­poi­le­riin. Tämä mo­der­ni ote yh­dis­tää au­ton tiu­kas­ti sekä Fer­ra­rin GT-pe­rin­tee­seen et­tä mm. Fer­ra­ri 599 GTB Fi­o­ra­noon.

Läp­pä­vent­tii­li­jär­jes­tel­mä

Ta­ka­pus­ku­ri su­lau­tuu kau­niis­ti muun au­ton ag­g­res­sii­vi­seen il­mee­seen: kak­sois­ta­ka­va­lot so­pi­vat vi­su­aa­li­ses­ti pa­ko­put­kien yh­tey­teen, jot­ka ovat ta­va­no­mais­ta alem­pa­na, ja jot­ka liit­ty­vät dif­fuu­so­riin. Au­tos­sa on myös pa­ko­put­kis­ton läp­pä­vent­tii­li­jär­jes­tel­mä.

Jopa Fer­ra­ri BR20:n tup­la­pa­ko­pa­ko­put­ket on suun­ni­tel­tu eri­tyi­ses­ti tätä mit­ta­ti­laus­mal­lia var­ten.

Fer­ra­ri BR20:n use­at hii­li­kui­tui­set yk­si­tyis­koh­dat ko­ros­ta­vat poik­keuk­sel­li­sen ne­li­ve­toi­sen su­pe­rau­ton dy­naa­mi­sia omi­nai­suuk­sia ja voi­ma­kas­ta suo­ri­tus­ky­kyä.

Ferrari

Ferrari

Le­ve­äs­sä etu­sä­lei­kös­sä on ylem­pi hii­li­kui­tu­e­le­ment­ti, kun taas epä­ta­val­li­set kro­mi­si­vuo­sat ko­ros­ta­vat au­ton dy­naa­mis­ta etu­no­jaa.

Fer­ra­ri BR20:n ai­nut­laa­tuis­ta iden­ti­teet­tiä ko­ros­ta­vat en­ti­ses­tään etu­sä­lei­kön näyt­tä­vät uu­det vaa­ka­suo­rat sä­leet, jot­ka luo­vat vah­van kol­miu­lot­tei­suu­den tun­teen.

Käy­tän­nös­sä lo­pu­ton lis­ta ele­ment­te­jä suun­ni­tel­tiin var­ta vas­ten BR20:een, ei­kä vä­hi­ten mal­lin mo­di­fi­oi­dut ajo­va­lot, jot­ka ovat kor­ke­am­mat kuin Fer­ra­ri GTC4Lus­sos­sa. Ne saa­vat ko­ne­pel­lin näyt­tä­mään en­tis­tä pi­dem­mäl­tä ja tyy­lik­kääm­mäl­tä.

Myös 20-tuu­mai­set sävy-sä­vyyn se­os­me­tal­li­van­teet luo­tiin eri­tyi­ses­ti tätä ai­nut­laa­tuis­ta au­toa var­ten.

Upea si­sus­tus

Fer­ra­ri BR20:n si­sus­tus on yh­tä vai­kut­ta­va kuin muu­kin au­to. Se on vii­meis­tel­ty kah­del­la rus­ke­an na­han ja hii­li­kui­dun sä­vyl­lä. Upea yh­dis­tel­mä ke­hi­tet­ty asi­ak­kaan an­ta­mien oh­jei­den mu­kaan.

Is­tui­met on ver­hoil­tu tum­man­rus­ke­al­la He­ri­ta­ge Tes­ta di Moro -na­hal­la, ja niis­sä on eksk­lu­sii­vi­nen ku­vi­oin­ti edes­sä sekä ho­pei­set ris­ti­pis­to­tik­kauk­set.

Mat­kus­ta­mon ti­la­vuus luo mat­kus­ta­jil­le ai­nut­laa­tui­sen ke­vey­den ja il­ma­vuu­den tun­teen. Tam­mi­ver­hoi­lu ja hii­li­kui­tu­e­le­men­tit ko­ris­ta­vat ta­kais­tui­mia sekä mm. ovien si­sä­kah­vo­ja.

Fer­ra­ri BR20 suun­ni­tel­tiin kan­ta-asi­ak­kaal­le, joka oli mu­ka­na mal­lin jo­kai­ses­sa luo­mis­vai­hees­sa. Ole­mas­sa ole­vaa mal­lia muu­tet­tiin mes­ta­ril­li­ses­ti ja ai­nut­laa­tui­sel­la ta­val­la.

Fer­ra­ri-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

Atradius

Luotto­va­kuu­tu­syhtiö Atradius arvioi: EU:n uudet tariffit kasvattavat kauppasodan uhkaa ja sähköautojen hintaa

Auto Bild.Uutiset
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

Atradius

Luotto­va­kuu­tu­syhtiö Atradius arvioi: EU:n uudet tariffit kasvattavat kauppasodan uhkaa ja sähköautojen hintaa

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN