Ferrari BR20 on GTC4Lusson alustalle kehitetty kaksipaikkainen V12-moottorinen Coupé, joka filosofialtaan ja tyyliltään viittaa 1950- ja 60-lukujen loistaviin Ferrareihin.

Ferrari BR20 on GTC4Lusson alustalle kehitetty kaksipaikkainen V12-moottorinen Coupé, joka filosofialtaan ja tyyliltään viittaa 1950- ja 60-lukujen loistaviin Ferrareihin.

Ferrari

Tämä Ferrari on ainutkappale tuntemattomalle asiakkaalle!

One-Off -kategoriaan lukeutuva Ferrari BR20 liittyy Maranellon eksklu­sii­vi­simpaan ryhmään: ainutlaatuisiin, täysin räätälöityihin autoihin, jotka on suunniteltu asiakkaan vaatimusten mukaan.

Auto Bild.Superautot

Fer­ra­ri BR20 on GTC4Lus­son alus­tal­le ke­hi­tet­ty kak­si­paik­kai­nen V12-moot­to­ri­nen Coupé, joka fi­lo­so­fi­al­taan ja tyy­lil­tään viit­taa 1950- ja 60-lu­ku­jen lois­ta­viin Fer­ra­rei­hin.

Mal­li yh­dis­tää tyy­li­tee­mo­ja, jot­ka ovat tyy­pil­li­siä Fer­ra­rin his­to­ri­an le­gen­daa­ri­si­miil­le 12-sy­lin­te­ri­sil­le mal­leil­le, mu­kaan lu­kien Fer­ra­ri 410 SA ja Fer­ra­ri 500 Su­per­fast.

Fer­ra­ri GTC4Lus­son kak­si ta­kais­tuin­ta pois­tet­tiin, jot­ta BR20:n dy­naa­mi­suus ko­ros­tuu. Uu­si au­to on kol­me tuu­maa pi­dem­pi kuin al­ku­pe­räi­nen, kii­tos ta­ka­y­li­tys­kä­sit­te­lyn, joka ko­ros­taa au­ton mit­ta­suh­tei­ta tyy­lik­kääs­ti.

Yk­si tä­män One-Off -yk­si­lön suun­nit­te­lup­ro­ses­sin kul­ma­ki­vis­tä oli mat­kus­ta­mon ti­la­vuu­teen suo­ri­tet­tu ra­di­kaa­li muu­tos, joka puo­les­taan an­toi Fla­vio Man­zo­nin joh­ta­mal­le suun­nit­te­lu­tii­mil­le va­pau­den suun­ni­tel­la in­no­va­tii­vi­set mit­ta­suh­teet; ne tuot­ti­vat lo­pul­ta te­hok­kaan, mut­ta tyy­lil­li­ses­ti yh­te­näi­sen ul­ko­suun­nit­te­lu­tee­man.

Uu­si oh­jaa­mon suun­nit­te­lu­rat­kai­su luo vai­ku­tel­man ikään kuin kaa­res­ta, joka kul­kee pi­tuus­suun­tai­ses­ti A-pi­la­ris­ta ta­kas­poi­le­riin. Tämä mo­der­ni ote yh­dis­tää au­ton tiu­kas­ti sekä Fer­ra­rin GT-pe­rin­tee­seen et­tä mm. Fer­ra­ri 599 GTB Fi­o­ra­noon.

Läp­pä­vent­tii­li­jär­jes­tel­mä

Ta­ka­pus­ku­ri su­lau­tuu kau­niis­ti muun au­ton ag­g­res­sii­vi­seen il­mee­seen: kak­sois­ta­ka­va­lot so­pi­vat vi­su­aa­li­ses­ti pa­ko­put­kien yh­tey­teen, jot­ka ovat ta­va­no­mais­ta alem­pa­na, ja jot­ka liit­ty­vät dif­fuu­so­riin. Au­tos­sa on myös pa­ko­put­kis­ton läp­pä­vent­tii­li­jär­jes­tel­mä.

Jopa Fer­ra­ri BR20:n tup­la­pa­ko­pa­ko­put­ket on suun­ni­tel­tu eri­tyi­ses­ti tätä mit­ta­ti­laus­mal­lia var­ten.

Fer­ra­ri BR20:n use­at hii­li­kui­tui­set yk­si­tyis­koh­dat ko­ros­ta­vat poik­keuk­sel­li­sen ne­li­ve­toi­sen su­pe­rau­ton dy­naa­mi­sia omi­nai­suuk­sia ja voi­ma­kas­ta suo­ri­tus­ky­kyä.

Ferrari

Ferrari

Le­ve­äs­sä etu­sä­lei­kös­sä on ylem­pi hii­li­kui­tu­e­le­ment­ti, kun taas epä­ta­val­li­set kro­mi­si­vuo­sat ko­ros­ta­vat au­ton dy­naa­mis­ta etu­no­jaa.

Fer­ra­ri BR20:n ai­nut­laa­tuis­ta iden­ti­teet­tiä ko­ros­ta­vat en­ti­ses­tään etu­sä­lei­kön näyt­tä­vät uu­det vaa­ka­suo­rat sä­leet, jot­ka luo­vat vah­van kol­miu­lot­tei­suu­den tun­teen.

Käy­tän­nös­sä lo­pu­ton lis­ta ele­ment­te­jä suun­ni­tel­tiin var­ta vas­ten BR20:een, ei­kä vä­hi­ten mal­lin mo­di­fi­oi­dut ajo­va­lot, jot­ka ovat kor­ke­am­mat kuin Fer­ra­ri GTC4Lus­sos­sa. Ne saa­vat ko­ne­pel­lin näyt­tä­mään en­tis­tä pi­dem­mäl­tä ja tyy­lik­kääm­mäl­tä.

Myös 20-tuu­mai­set sävy-sä­vyyn se­os­me­tal­li­van­teet luo­tiin eri­tyi­ses­ti tätä ai­nut­laa­tuis­ta au­toa var­ten.

Upea si­sus­tus

Fer­ra­ri BR20:n si­sus­tus on yh­tä vai­kut­ta­va kuin muu­kin au­to. Se on vii­meis­tel­ty kah­del­la rus­ke­an na­han ja hii­li­kui­dun sä­vyl­lä. Upea yh­dis­tel­mä ke­hi­tet­ty asi­ak­kaan an­ta­mien oh­jei­den mu­kaan.

Is­tui­met on ver­hoil­tu tum­man­rus­ke­al­la He­ri­ta­ge Tes­ta di Moro -na­hal­la, ja niis­sä on eksk­lu­sii­vi­nen ku­vi­oin­ti edes­sä sekä ho­pei­set ris­ti­pis­to­tik­kauk­set.

Mat­kus­ta­mon ti­la­vuus luo mat­kus­ta­jil­le ai­nut­laa­tui­sen ke­vey­den ja il­ma­vuu­den tun­teen. Tam­mi­ver­hoi­lu ja hii­li­kui­tu­e­le­men­tit ko­ris­ta­vat ta­kais­tui­mia sekä mm. ovien si­sä­kah­vo­ja.

Fer­ra­ri BR20 suun­ni­tel­tiin kan­ta-asi­ak­kaal­le, joka oli mu­ka­na mal­lin jo­kai­ses­sa luo­mis­vai­hees­sa. Ole­mas­sa ole­vaa mal­lia muu­tet­tiin mes­ta­ril­li­ses­ti ja ai­nut­laa­tui­sel­la ta­val­la.

Fer­ra­ri-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Harras­te­au­to­kausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä

Auto Bild.Uutiset

Harras­te­au­to­kausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä

Auto Bild.Uutiset

Autojätin johtajalta painava puheenvuoro: “Koko autoteollisuus on vaarassa ja sähköistyminen hidastuu”

Auto Bild.Uutiset

Autojätin johtajalta painava puheenvuoro: “Koko autoteollisuus on vaarassa ja sähköistyminen hidastuu”

Auto Bild.Uutiset

Turvallisesti kesäteillä: Huomioi nämä kolme riskitekijää

Auto Bild.Uutiset

Turvallisesti kesäteillä: Huomioi nämä kolme riskitekijää

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU