Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.
Subaru / Creative Commons
Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa
Kesän 2022 loppupuolella ensimmäiset rekisteröidyt uutuus-Subarut rullaavat Pohjoismaiden teille. Kyseessä on Subaru Solterra, kauan odotettu täyssähköinen täydennys Subarun mallivalikoimaan. Se on Subarun ensimmäinen sarjatuotettu auto, jossa on jokin muu kuin polttomoottori.
Subaru Solterran perusrakenne ja huipputason kuljettajanavustinjärjestelmä takaavat maailmanluokan turvallisuuden niin auton sisä- kuin ulkopuolella.
Symmetrinen nelivetoisuus takaa luokkansa parhaan käsiteltävyyden, turvalliset ajo-ominaisuudet sekä tuntuvan ajonautinnon.
Subaru Solterran käytännöllisyyden, kestävyyden ja tilavuuden sekä fiksujen toimintojen ansiosta niin pienten eväslaukkujen kuin suurten harrastusvälineiden lastaaminen autoon sujuu vaivatta.
Subaru Solterra.
Subaru / Creative Commons
Subaru Solterra.
Subaru / Creative Commons
Subaru Solterra on aina valmiina viemään sinut minne haluat ja tekemään mitä haluat. Se myös varmistaa, että pääset turvallisesti kotiin.
Kaikki edellä mainitut ominaisuudet ovat sellaisia, joita Subaru-omistajat ovat oppineet odottamaan ja arvostamaan jo sukupolvien ajan.
Subaru Solterran suunnittelijoille annettiinkin toimeksiannoksi varmistaa Subarun ainutlaatuisten ominaisuuksien säilyttäminen maailmassa, jossa sähköllä on alati suurempi rooli.
Täysin uusi alusta
Periaatteessa Subaru Solterra edustaa samaa tuttua crossover-tyyppiä kuin Subaru XV, Subaru Forester ja Subaru Outback.
21 senttimetrin maavaralla, lyhyillä takaylityksillä ja kestävillä koriyksityiskohdilla varustettu Subaru Solterra henkii Subarun autoille tyypillistä käytännöllistä tasapainoa.
Auton pohjana on aivan uusi tekninen alusta, e-Subaru Global Platform. Se on suunniteltu yksinomaan sähköautoille, mutta sen kehittelyssä on hyödynnetty Subarun perusalustasta eli Subaru Global Platformista saatuja kokemuksia.
Kori on muotoiltu turvakehikoksi matkustamon ympärille, ja se on valmistettu erittäin lujasta, kuumapuristetusta teräksestä. Tarkkojen lujuuslaskelmien ansiosta Solterran paino on pysynyt sähköautoksi matalana: varustelutasosta riippumatta se painaa vain hieman yli kaksi tonnia.
Lisäksi suojakehikko on erittäin luja ja ottaa energian tehokkaasti vastaan mahdollisessa törmäystilanteessa.
Selkeimmin e-Subaru Global Platform eroaa aiemmista alustoista kaksinkertaisella lattiallaan, jossa akustot sijaitsevat. Lattia on rakennettu laatikon muotoon suojaamaan akkuja ja niiden elektroniikkaa.
Tämä auttaa lisäksi vahvistamaan koko alustan vääntöjäykkyyttä ja alentamaan auton painopistettä, mikä parantaa myös auton ajoturvallisuutta.
Huipputason turvallisuus vakiona
Subaru Solterran myötä Subaru jatkaa yli 50-vuotista, tinkimätöntä perinnettään tarjota paras mahdollinen turvallisuustaso niin auton sisä- kuin ulkopuolella.
Tämä tukee Subarun nollatavoitetta: vuoteen 2030 mennessä yhtiö pyrkii vähentämään kuolemaan johtavat Subaru-onnettomuudet nollaan.
Tätä visiota silmällä pitäen Subaru on jatkuvasti kehittänyt huipputason turvallisuusjärjestelmiä, joihin Subaru-omistajat ovat voineet luottaa jo vuosikausien ajan, eikä Solterra muodosta poikkeusta.
Subaru Solterra.
Subaru / Creative Commons
Siinä keskeistä on edistynyt kuljettajan tukijärjestelmä, Subaru Safety Sense. Yksinkertaistetusti sitä voi ajatella auton elektroniikkaan integroituna, erittäin turvallisuusorientoituneena apukuljettajana. Älykkään vakionopeudensäätimen, kaistakeskittimen, opasteiden tunnistamistoiminnon ja mukautuvien kaukovalojen kaltaisten toimintojen tarkoituksena on helpottaa ajamista, jotta kuljettaja voi paremmin keskittyä auton ohjaamiseen ja liikenteen tarkkailemiseen.
Lisäksi järjestelmä varoittaa asioista, jotka jäävät kuljettajalta huomaamatta.
Kaikki liikenneturvallisuutta lisäävät apuvälineet ovat Subarussa vakiona. Uudessa Subaru Solterrassa on Safe Exit Assist -ohjelma, joka varoittaa takaa lähestyvistä ajoneuvoista.
Ahtaissa tiloissa Subaru Solterra varoittaa sekä kiinteistä että liikkuvista esteistä, mukaan lukien jalankulkijat. Jos sitä tarvitaan törmäyksen välttämiseksi, se jarruttaa automaattisesti.
Hätätilanteessa alati valppaana oleva apukuljettaja voi jopa puuttua ajotilanteeseen onnettomuuden ehkäisemiseksi – se voi automaattisesti jarruttaa tai väistää esteen, jalankulkijan tai riistaeläimen.
Järjestelmä myös tarkkailee ja varoittaa, jos kuljettaja alkaa väsyä.
Luottamusta herättävä ajotuntuma
Hyvin suunniteltu alusta ja edistynyt kuljettajan avustinjärjestelmä ovat turvallisten ja ennakoitavien ajo-ominaisuuksien ohella Subarun turvallisuusajattelun kulmakiviä.
Ajoturvallisuus paranee, kun auton ohjauspyörä ja polkimet viestivät selkeästi siitä, miten auto kulkee ja reagoi ajoalustaan. Myös tämä on otettu huomioon Subaru Solterrassa. Pyörien jousitukset on suunniteltu huolellisesti tasaista ajomukavuutta ja ohjautuvuutta silmällä pitäen.
Alustan rakenne muun muassa estää auton niiaamisen kiihdytyksen ja jarrutuksen yhteydessä. Samaan aikaan tehostetut jarrut ja vakaa sähköservolla varustettu ohjauslaite antavat hyvän tuntuman tiestä. Myös tämä ominaisuus on perinteisesti löytynyt Subaruista.
Lisäksi kevyen ja sulavalinjaisen alustansa ansiosta Solterra tuntuu kokoaan pienemmältä ja kevyemmältä autolta ajaa.
Jatkuva neliveto
Subaru Solterrassa on kaksi tasavahvaa sähkömoottoria ja molemmilla puolilla yhtä pitkät vetoakselit. Toisin sanoen Subarun tunnusmerkki, jatkuva nelivetoisuus, on myös kiinteä osa Solterraa. Eikä tässä vielä kaikki; sähkömoottorien lineaarisen tehon ja välittömän ajovasteen ansiosta neliveto on nyt entistäkin tehokkaampi.
Sähkömoottoreille on ominaista, että maksimaalinen vääntömomentti on käytettävissä moottorien koko kierroslukualueella. Tämä tarkoittaa, että voimaa on aina reilusti saatavilla myös silloin, kun auto lähtee liikkeelle, minkä lisäksi moottorit voivat ohjata käyttövoimaa juuri niihin renkaisiin, joissa sitä eniten tarvitaan.
Moottorit sijaitsevat etu- ja takarengasparin välissä erittäin lähellä renkaita. Ne saavat akselit pyörimään nopeammin kuin mikä olisi perinteisemmille polttomoottorille ja vaihdelaatikolle teknisesti mahdollista. Tämän ansiosta vääntömomentti jakautuu aktiivisemmin, joten käyttövoimaa voidaan säädellä kussakin tilanteessa nopeammin ja tarkemmin.
Entistäkin parempi pito
Subaru XV:n, Foresterin ja Outbackin tapaan myös Solterrassa on Subarun X-Mode- pitoavustin, joka on sisäänrakennettu apu vaikeillekin ajoalustoille. Kun järjestelmä aktivoidaan, se auttaa kuljettajaa ohjaamaan kunkin neljän renkaan pyörimistä yksilöllisesti.
Järjestelmä auttaa myös säätämään nopeutta automaattisesti mäissä, joissa ajoalusta on erittäin liukas ja epätasainen. Näin kuljettaja voi paremmin keskittyä reitin valintaan ja ohjaamiseen, mikä vähentää juuttumisen riskiä.
Muiden Subaru-mallien tapaan myös Subaru Solterran X-Mode-järjestelmässä on kaksi ajo-ohjelmaa erityyppisille vaikeille maastoille.
Lumelle ja soralle tarkoitettu ajo-ohjelma parantaa auton pito-ominaisuuksia irtonaisella ajoalustalla, jossa renkailla on kuitenkin jonkin verran kosketusta maanpintaan. Syvälle lumelle ja mudalle tarkoitettu ajo-ohjelma puolestaan parantaa auton vetokykyä äärimmäisissä olosuhteissa, joissa auton renkaat eivät kosketa kiinteää alustaa.
Subaru Solterrassa on aiemmista malleista tuttu Hill Descent Control -toiminto, joka auttaa kuljettajaa hidastamaan vauhtia ja vakauttamaan autoa vaikeissa alamäissä.
Subaru Solterra on kuitenkin myös ensimmäinen Subaru, jossa on Grip Control -toiminto. Se on periaatteessa automaattinen vakionopeudensäädin ja ajonvakautusjärjestelmä, joka on suunniteltu tasaiseen maastoon ja ylämäkiin. Grip Control on säädettävissä tasaamaan nopeutta jopa 10 km/h asti.
Lopputuloksena on aidosti symmetrinen neliveto, joka poikkeuksellisen tarkkuutensa ansiosta mahdollistaa maailmanluokan suorituskyvyn kaikilla ajoalustoilla sekä Subaruille ominaisen ajettavuuden ja ennakoitavuuden.
Reilusti tilaa
Mitoiltaan Subaru Solterra on 469 cm pitkä ja 186 cm leveä. Tämä tarkoittaa, että se on hieman Subaru Foresteria suurempi – kuitenkin vain ulkoapäin.
285 senttimetrin akselivälillään Subaru Solterran etu-ja takarenkaiden väli on kokonaisen senttimetrin suurta Subaru Outbackia pidempi! Tämä on havaittavissa auton sisäpuolella.
Suuren akselivälin ansiosta matkustamossa on täysin tasainen lattia ja reilusti jalkatilaa, ennen kaikkea takaistuinten osalta.
Takaistuimelle mahtuu helposti kolme aikuista. Takaselkänoja on lisäksi säädettävissä kahteen eri kulmaan.
Subaru Solterra
Subaru / Creative Commons
Etuistuinten välissä tasainen lattia on hyödynnetty säilytystilan tarjoamiseksi muun muassa tilavien säilytyslokeroiden ja näppärien, pikkutavaroille sopivien hyllyjen muodossa.
Pitkä akseliväli ja pitkälle ulottuva tuulilasi ovat myös mahdollistaneet pitkät ja suuret oviaukot, mikä tekee autoon istuutumisesta mukavampaa. Myös itse ovet on suunniteltu niin, että niiden ulkopuoli ulottuu pitkälle kynnyksen yli. Tämä ehkäisee auton sisäosien likaantumista ja pitää oviaukot puhtaana myös mutaisilla hiekkateillä.
Käytännöllinen lastata
Subaru Solterrassa on käytännöllinen ja helppokäyttöinen tavaratila, jossa on älykkäät kuormankiinnitysratkaisut sekä kahteen eri korkeuteen säädettävä pohja. Kun pohja säädetään ylemmälle tasolle, muodostuu tasainen kuormataso, eikä takaluukun aukkoon muodostu kuormauskynnystä. Tällöin takaluukun tilavuus on 421 litraa.
Jos tavaratilaan kaivataan suurempaa tilavuutta tai enemmän korkeutta, pohjaa voidaan laskea hieman yli 7 cm. Tällöin muodostuu noin 10 cm kuormauskynnys, mutta tavaratilan tilavuus nousee 452 litraan.
Kun tavaratilan pohja on asetettu ylemmälle tasolle, näkösuoja voidaan varastoida kuormatason alle. Pohjan alla on lisäksi noin 10 litran suuruinen säilytyslokero, joka sopii esimerkiksi latauskaapelin säilytykseen.
Tehokkaasti sähköllä
Kuten mainittiin, Subaru Solterrassa on kaksi sähkömoottoria. Yksi sijaitsee takarenkaiden ja toinen eturenkaiden välissä. Molemmissa teho on 80 kW ja vääntölukema on 168,5 Nm.
Moottorien yhdistetty enimmäisteho on 160 kW, mikä vastaa 218 hevosvoimaa.
Lattiassa olevien akustojen kokonaiskapasiteetti on 71,4 kWh.
Mahdollisimman pitkän toimintamatkan takaamiseksi Solterra on energiaoptimoitu pienintäkin yksityiskohtaa myöten – perinteisistä Subaru-ominaisuuksista kuitenkaan tinkimättä.
Jokainen korin poimu ja ura on suunniteltu ohjaamaan tuulta korin ympäri ja jopa korin eri osien lävitse, jotta Solterra kulkee mahdollisimman virtaviivaisesti.
Kaasupolkimen vapauttamisen sekä jarrutuksen yhteydessä moottorit toimivat generaattorin tavoin ja lataavat akkuja liike-energialla.
Kuljettaja voi säätää regeneroinnin voimakkuutta helposti ohjauspyörän takana olevilla vivuilla. Sähkömoottorien jarrutusvoimaa voi säätää neliportaisesti.
Maksimiregeneroinnilla se on niin tehokas, että monissa liikenneoloissa Subaru Solterralla voi ajaa täysin käyttämättä jarrupoljinta.
Suunniteltu kestämään
Jokaiseen Subaru Solterraan sisältyy lisäksi vakiona kaikki mahdolliset ominaisuudet kokonaisenergiankulutuksen vähentämiseksi. Ominaisuuksiin lukeutuu muun muassa akkujen esilämmitys sekä energiatehokas lämpöpumppu matkustamon lämmittämiseksi tai viilentämiseksi.
Yhtä lailla itsestään selvä ominaisuus on huolellisesti suunniteltu ja helppokäyttöinen multimediajärjestelmä navigaattorilla sekä edistynyt ajotietokone, joka auttaa kuljettajaa suunnittelemaan ajoa ja hyödyntämään jokaisen kilowattitunnin mahdollisimman
tehokkaasti.
Näyttö toimii viestintäkeskuksena. Se tarjoaa täydellisen integroinnin matkapuhelimeen ja sitä on helppo ymmärtää ja käyttää.
Täyteen ladattuna Subaru Solterran ilmoitettu toimintamatka on 413 km täydellisellä Touring varustelulla ja jopa 454 km Limited-varustelulla!
Akkujen lataaminen onnistuu kahdella tapaa: joko normaalilatauksena enintään 6,6 kW:n latausteholla tai erityisillä pikalatausasemilla jopa 150 kW:n latausteholla.
Normaalilatauksella akkujen lataaminen 20 prosentista 80 prosenttiin kestää noin 6,5 tuntia – toisin sanoen alle yhden yön. 150 kW:n pikalatauksella latausaika typistyy noin 20 minuuttiin.
Subaru Solterra tekee vaikutuksen myös tarkasteltaessa latausaikojen sijaan akkujen käyttöikää.
Subaru Solterran akut on suunniteltu säilyttämään 90 prosenttia alkuperäisestä latauskapasiteetistaan jopa 10 vuoden ajan.
Aina kattava varustelu
Subaru Solterrassa on kattava vakiovarustelu. Jo Limited-perustasolla saat hyvin varustellun auton, jossa on muun muassa ilmastointi, sähkökäyttöiset etuistuimet, sähkötoiminen takaluukku säädettävällä avautumiskulmalla, 12,3 tuuman multimedianäyttö langattomalla älypuhelinintegraatiolla sekä useita strategisesti sijoitettuja USB C -latauspaikkoja matkustamossa.
Touring-varusteluun kuuluu lisäksi 20 tuuman renkaat, synteettinen nahkaverhoilu, sähköisesti säädettävä matkustajanistuin, kuljettajanistuimen muistitoiminto sekä sähkölämmitteiset takaistuimet ja ohjauspyörä. Myös multimediajärjestelmään on lisätty yksinomaan Subaru Solterralle kehitetyt Harman Kardon -premiumstereot sekä langaton älypuhelimen laturi.
Varustelutasoon Touring+ kuuluvat kaikki Touring-varusteet ja lisäksi panoraamalasikatto.
Turvajärjestelmät ja kaikki energiankulutuksen optimointiin liittyvät varusteet sisältyvät vakiona kaikkiin Subaru Solterroihin, samoin kuin Subaru Care -sovellus, jonka kautta voit muun muassa etäohjata akuston latausta ja akkujen ja matkustamon esilämmitystä, suunnitella seuraavaa ajoa sekä avata ja lukita auton ovet matkapuhelimellasi.
Suomeen näillä näkymin elokuussa
Subaru Solterran odotus on ollut pitkä, mutta pian se on ohi! Tieto Subarun ensimmäisestä sähköautosta julkaistiin joulukuussa 2020.
Mallinimi julkistettiin viisi kuukautta myöhemmin, ja virallinen ensiesittely järjestettiin marraskuussa 2021 suorana lähetyksenä Japanista.
Tänä keväänä muutamat jälleenmyyjät ovat tarjonneet tutustumismahdollisuutta Subaru Solterran ennakkokappaleisiin, ja tämän lehden ilmestyessä toukokuussa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.
Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.
Subaru-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Pyöristynyt keula on ilmeeltään varsin massiivinen.
Toni Lindström
Pyöristynyt keula on ilmeeltään varsin massiivinen.
Toni Lindström
BBS:n taotut kevytmetallivanteet ovat näyttävät.
Juha Peltonen
BBS:n taotut kevytmetallivanteet ovat näyttävät.
Juha Peltonen
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Kialla vahva myyntivuosi
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Harrasteautokausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä
Huoli rahasta jarruttaa suomalaisia autokaupoilla
Polestarilta akkujen kuntotodistukset käytettyihin malleihin
Ensirekisteröinnit nousuun pitkästä aikaa
Tällainen on uusi Jeep Compass
Uudistunut Toyota bZ4X nyt ennakkomyynnissä – nopeampi lataus, enemmän tehoa ja pidempi toimintamatka
Volkswagen sähköautojen markkinajohtaja – ID.4 Suomen suosituin nelivetoinen sähköauto
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan
Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan
Koeajossa Citroën ë-C4 Full Electric 156 Shine 54 kWh A: Matkamukava
Koeajossa Jeep Avenger Summit 54 kWh 156 hv: Ensimmäinen täyssähköinen Jeep
Koeajossa BMW i5 M60 xDrive Sedan: Edustavaan ajoon
Koeajossa Honda ZR-V Hybrid Advance: Nuorekas täydennys
Koeajossa BMW iX1 xDrive30 Charged Plus: Pettämättömällä tyylillä
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
PS Audion uusi PMG Signature -tuotesarja
Daciin lisäominaisuuksia
Verteren ylellinen levysoitin
Estelonin uudet A-sarjalaiset
Nagra Compact Phono
Lääkärin vastaanotto on nykyisin porilaissisustajan kerroksellisesti sisustettu koti
Omintakeinen dac-vahvistin
Finalin uudet DC-kuulokkeet
Audiolabilta kaksi uutta dacia
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
KOEAJOT
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan
Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Kialla vahva myyntivuosi
Harrasteautokausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä
Huoli rahasta jarruttaa suomalaisia autokaupoilla
Polestarilta akkujen kuntotodistukset käytettyihin malleihin
Ensirekisteröinnit nousuun pitkästä aikaa
Tällainen on uusi Jeep Compass
Uudistunut Toyota bZ4X nyt ennakkomyynnissä – nopeampi lataus, enemmän tehoa ja pidempi toimintamatka
Volkswagen sähköautojen markkinajohtaja – ID.4 Suomen suosituin nelivetoinen sähköauto
Citroën on esitellyt seuraavan sukupolven C5 Aircrossin
Saako työsuhdeautolla lähteä ulkomaille?
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Tullisodan yllätyskäänne: Hankoon aiotaan rakentaa Chrysler-autotehdas!
Teslan Cybertruck on ollut täysi katastrofi
Volkswagen sähköautojen markkinajohtaja – ID.4 Suomen suosituin nelivetoinen sähköauto
Volkswagenin ID.4-mallisto laajenee uusilla edullisemmilla Comfort-versioilla
Citroënin sähköautojen hintavallankumous voimistuu – uusi ë-C3 You Limited on Suomen halvin sähköauto
Volkswagen testasi – sähköautolla peräkärryn kanssa Lappiin kovassa pakkaskelissä
Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan
Uudistunut Toyota bZ4X nyt ennakkomyynnissä – nopeampi lataus, enemmän tehoa ja pidempi toimintamatka
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL
Suurin huijaus autoalalla 2020-luvulla?
Moottoriurheilu digitaalisessa maailmassa: Parhaat autopelit
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: RAHALAITOS.FI
Autolainan merkitys taloudellisessa päätöksenteossa
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: PUHELINLIITTYMÄ.COM
Kilpailuta puhelinliittymäsi ja tankkaa auto säästöillä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Rengastukkurit.fi