Lähes viisimetrisessä itselataavassa Highlander-katumaasturissa on 20-tuumaiset kevytmetallivanteet.
Toyota Highlander: Hienostunut hybridi-katumaasturi saapuu Suomeen 2021
Toyotan suurin hybridikatumaasturi, Toyota Highlander saapuu ensimmäistä kertaa Eurooppaan.
Aina itselataavana täyshybridinä tarjottava Toyota Highlander täydentää Toyotan jo ennestään laajaa SUV-mallistoa saapuen D-segmentin RAV4-mallin, C-segmentin C-HR -mallin sekä myös ensi vuonna esiteltävän B-segmentin Yaris Cross -mallin rinnalle.
Reilusti yli 20 vuoden kokemus hybriditeknologiasta, yli 15 miljoonasta myydystä hybridistä kautta maailman, yhdeksän täyshybridimallia ja jo neljänteen sukupolveen jalostunut hybriditekniikka yhdessä Toyotan legendaarisen laadun ja kestävyyden kanssa muodostavat erittäin lujan perustan uudelle Toyota Highlander -mallille.
Toyotan GA-K -kokoluokan alustarakenteelle perustuva Highlander tuo tarjolle kaikki Toyotan katumaastureihin yhdistettävät piirteet: mukavuuden, erinomaisen ajettavuuden, aina luokkansa kärjessä olevan turvallisuuden sekä taloudellisen hybridivoimalinjan.
Nelivetoisen ja 7-paikkaisen Highlanderin toista istuinriviä voidaan pituussäätää 180 mm. Tavaratilasta saa tasapohjaisen.
Tähän tulevat päälle vielä Highlanderin omimmat ominaisuudet: älykäs AWD-i -nelivetojärjestelmä, tilaa vaikka muille jaettavaksi sekä kahden tonnin vetomassa jarrulliselle perävaunulle.
Design ja tilojen monikäyttöisyys
Liki viisi metriä pitkä (4 950 mm) ja 20” kevytmetallivanteilla varustettu Toyota Highlander on samanaikaisesti dynaaminen ja hienostuneen tyylikkäästi urbaaniin ympäristöön muotoiltu, ja kuitenkin luja, voimakas ja kykenevä nelivetomalli.
Sisätilojen suunnittelussa käytännöllisyys ja tilojen monikäyttöisyys ovat olleet etusijalla tarjoten mm. seitsenpaikkaisuuden luoden mukavan ja premium-henkisen ympäristön niin kuljettajalle kuin matkustajalle.
Toyota Highlanderin toinen istuinrivi mahdollistaa 180 mm säätövarallaan miellyttävät olosuhteet myös kolmannelle istuinriville.
Hands-free -toiminnolla varustettu takaluukku avaa näkymän 658-litraiseen tavaratilaan ja sen alla sijaitseviin lisäsäilytystiloihin. Laskemalla toisen ja kolmannen istuinrivien selkänojia ala-asentoon saadaan tavaratilan kokoa kasvatettua aina yli 1 900 litraan asti.
Mustan ja grafiitinharmaan sävyissä saatavilla oleva matkustamo tarjoaa runsaasti säilytystilaa sekä mm. lukuisia USB-virransyöttöjä sekä etupenkkiläisille että toiselle istuinriville.
Premium-tasoista varustelua edustavat mm. 12,3" mediakeskus navigoinnilla, HUD-näyttö, Apple CarPlay- sekä Android Auto -toiminnot, puhelimen langaton lataus, etuistuinten tuuletus sekä digitaalinen taustapeili.
Dynaamista voimaa
Toyota Highlanderin neljännen sukupolven itselataava hybridijärjestelmä yhdistää 2,5-litraisen, Atkinson-sykliä hyödyntävän bensiinimoottorin sekä kummallakin akselilla sijaitsevan sähkömoottorin.
Järjestelmän suurin ulostuloteho on 180 kW* (244 hv*), yhdistettyä ajoa vastaava kulutus WLTP-syklin mukaisesti on 6,6 l/100 km* ja sitä vastaava CO2 -päästö 146 g/km* edustavat luokkansa parasta tasapainoa tehon ja taloudellisuuden välillä.
Toyota Highlander tarjoaa mm. Pre-Collision -järjestelmän aktiivisella ohjausavustimella ja ympärivuorokautisella jalankulkijoiden tunnistuksella, täyden nopeusalueen adaptiivisen vakionopeussäätimen, liikennemerkkien tunnistuksen, kaistallapitoavustimen ja kaistavahdin sekä automaattiset kaukovalot.
Akustinen tuulilasi ja etusivulasit ovat osa äänieristystä, joka yhdessä katon, kojelaudan, lattian sekä pyöräkoteloiden vaimennusmateriaalien kanssa korostavat hybridivoimalinjan hiljaisuutta aikaansaaden miellyttävän ajomukavuuden pidemmillekin taipaleille.
Uutuusmalli hyötyy muistakin TNGA-alustarakenteen ominaispiirteistä tarjoten kevyen mutta erittäin jäykän korirakenteen ja matalan painopisteen tarjoamat edut sekä alhaisten että korkeampien nopeuksien ajoon.
[* 5,2 l/100km* ja 117 g/km*, korreloitu NEDC. Viralliset arvot vahvistetaan lopullisella tyyppihyväksynnällä]
Turvallisuus
Uusi Toyota Highlander on varustettu Toyota Safety Sense -turvallisuuspaketin uusimmalla versiolla tarjoten laajan paketin aktiivista turvallisuutta parantavia varusteita.
Toyota Highlanderin neljännen sukupolven itselataava hybridijärjestelmä yhdistää 2,5-litraisen, Atkinson-sykliä hyödyntävän bensiinimoottorin sekä kummallakin akselilla sijaitsevan sähkömoottorin.
Toyota Highlander saapuu Eurooppaan ja siten myös Suomeen alkuvuonna 2021.
Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Malliuudistukset tehtiin maltilla, ja auton tunnistaa helposti Passatiksi.
Toni Lindström
Malliuudistukset tehtiin maltilla, ja auton tunnistaa helposti Passatiksi.
Toni Lindström
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Kansainvälinen Vuoden Pakettiauto sai hinnat Suomessa
Uuden sukupolven Nissan LEAF tuo EV36Zero-vision eloon
Koeajossa Porsche Panamera: Taivaallista kyytiä
Tuore suomalaistutkimus autoilijoista: tämä kiristää eniten hermoja liikenteessä
Polttomoottorikielto kumoutuu, mutta EU-komissio esittää uutta himmeliä
Sähköautojen korjauskeskustelu kaipaa faktoja – turvallisuus etusijalle
Hyundai IONIQ 6 -mallisto kokee suuren uudistuksen
Tällainen on uudistunut Seat Arona
Autosi voi olla näkymätön talven pimeydessä, vaikka valot olisivat päällä - asiantuntija kertoo miksi
Tässä on vuoden kaunein auto Suomessa
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Porsche Panamera: Taivaallista kyytiä
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Soundbarille korvaaja Kanadasta
Finalilta uusi suljettu kuuloke
Päivitys tietoihin: ALD A5
Nubert nuVero nova 12
Emotiva nostalgisena
Pieni mutta mahtava
Krixin uudet kotiteatterijärjestelmät
Regan uusi neodyymiäänirasia
Verkkosoitin ilman da-muunninta
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Kansainvälinen Vuoden Pakettiauto sai hinnat Suomessa
Uuden sukupolven Nissan LEAF tuo EV36Zero-vision eloon
Koeajossa Porsche Panamera: Taivaallista kyytiä
Tuore suomalaistutkimus autoilijoista: tämä kiristää eniten hermoja liikenteessä
Polttomoottorikielto kumoutuu, mutta EU-komissio esittää uutta himmeliä
KOEAJOT
Koeajossa Porsche Panamera: Taivaallista kyytiä
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Kansainvälinen Vuoden Pakettiauto sai hinnat Suomessa
Uuden sukupolven Nissan LEAF tuo EV36Zero-vision eloon
Tuore suomalaistutkimus autoilijoista: tämä kiristää eniten hermoja liikenteessä
Polttomoottorikielto kumoutuu, mutta EU-komissio esittää uutta himmeliä
Sähköautojen korjauskeskustelu kaipaa faktoja – turvallisuus etusijalle
Hyundai IONIQ 6 -mallisto kokee suuren uudistuksen
Tällainen on uudistunut Seat Arona
Autosi voi olla näkymätön talven pimeydessä, vaikka valot olisivat päällä - asiantuntija kertoo miksi
Tässä on vuoden kaunein auto Suomessa
EU perui suunnitelmansa – polttomoottoriautoja saa myydä myös vuoden 2035 jälkeen
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Tässä on vuoden kaunein auto Suomessa
Tällainen on uudistunut Dacia Jogger
Suomen suurin vaihtoautoketju menee vastavirtaan ja kääntää selkänsä Black Fridaylle
Historiallista menestystä – Volkswagen on ensimmäinen valmistaja, joka sai Kultainen ohjauspyörä -palkinnon neljälle eri mallille
Opel jysäyttää uuden hintapommin – Fronteran yli 400 km WLTP-toimintamatkan sähköversio alle 30 000 euron
Opel Grandland on valmis suomalaisiin olosuhteisiin – uudet nelivedot
Mercedes-Benz EQS suoritti 1205 kilometrin ennätysmatkan solid-state-akulla
Uusia elementtejä Mazda CX-5:ssä
Tällainen on uudistunut Seat Arona
Tällainen on uusi Hyundai IONIQ 6 N
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL
carVertical-kokemuksia – mitä autojen historiaraporteista oikeasti ilmenee ja mitä käyttäjät kertovat niistä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI