Uudistunut Toyota Hilux saapuu Eurooppaan ja Suomeen loppusyksystä 2020.

Uudistunut Toyota Hilux saapuu Eurooppaan ja Suomeen loppusyksystä 2020.

Toyota Hilux uudistuu: Uusi 500 Nm vääntävä moottori!

Uudistuvaan Toyota Hiluxiin ovat luvassa uusi ulkonäkö, uusi 2.8-litrainen moottori, uudet varusteet sekä hienosäädetyt ominaisuudet.

Auto Bild.Uutiset

Uu­dis­tuk­sen myö­tä täh­dä­tään en­nen kaik­kea Eu­roo­pas­sa jat­ku­vas­ti suo­si­o­taan kas­vat­ta­vaan pick-up -au­to­jen kak­sois­roo­liin, jos­sa sama au­to toi­mii päi­vi­sin työ­ka­lu­na ja va­paa-ai­ka­na puo­les­taan hy­vin va­rus­tel­tu­na per­he­au­to­na.

Va­rus­te­ta­sois­ta löy­tyy jo­kai­sel­le jo­tain, ja huip­pu­va­rus­tel­tu mal­li tar­jo­aa pre­mium-va­rus­te­lua.

To­yo­ta Hi­lux on ol­lut tuo­tan­nos­sa vuo­des­ta 1968. Ko­ho­koh­tia Hi­lu­xin his­to­ri­as­sa ovat mm. sekä Ete­lä- et­tä Poh­jois­na­van val­loit­ta­mi­nen, Is­lan­nin tu­li­vuor­ten ke­syt­tä­mi­nen ja vii­mei­sim­pien ta­pah­tu­mien jou­kos­sa 2019 kai­kes­sa vaa­ti­mat­to­muu­des­saan ta­pah­tu­nut Da­kar-ral­lin voit­to.

Toyota Hiluxin voimalinjavalikoima kasvaa uuden 2.8-litraisen, 204 hevosvoimaa* kehittävän moottorin saapuessa ennestään tutun 2.4-litraisen rinnalle. (* tiedot vahvistetaan lopullisen tyyppihyväksynnän yhteydessä)

Toyota Hiluxin voimalinjavalikoima kasvaa uuden 2.8-litraisen, 204 hevosvoimaa* kehittävän moottorin saapuessa ennestään tutun 2.4-litraisen rinnalle. (* tiedot vahvistetaan lopullisen tyyppihyväksynnän yhteydessä)

To­yo­ta Hi­lu­xin yli 1000 ki­lon kan­ta­vuus ja 3,5 ton­nin ve­to­mas­sa jar­rul­li­sel­le pe­rä­vau­nul­le on saa­ta­vil­la kum­paan­kin Suo­meen tuo­ta­vaan ko­ri­mal­liin (Ext­ra Cab sekä Doub­le Cab).

De­sign ja tek­no­lo­gia

To­yo­ta Hi­lu­xin keu­lail­me on nyt täy­sin uu­dis­tet­tu roh­ke­as­ti muo­toil­luin jääh­dy­tin­sä­lei­kön ja etu­pus­ku­rin myö­tä. Uut­ta il­met­tä täy­den­tä­vät va­lin­nai­set, uu­det LED-ajo­va­lot sekä edes­sä et­tä ta­ka­na, uu­det 18-tuu­mai­set van­ne­mal­lit sekä use­at uu­det ul­ko­vä­rit.

Päivitetyistä sisätiloista löytyy mm. uudenlainen mittaristo ja uusi, 8-tuumainen multimediakeskuksen kosketusnäyttö, jota on höystetty painikkein kapasitiivisten hipaisunäppäinten sijaan. Näin helpotetaan multimediakeskuksen käyttöä kaikissa ajo-olosuhteissa.

Päivitetyistä sisätiloista löytyy mm. uudenlainen mittaristo ja uusi, 8-tuumainen multimediakeskuksen kosketusnäyttö, jota on höystetty painikkein kapasitiivisten hipaisunäppäinten sijaan. Näin helpotetaan multimediakeskuksen käyttöä kaikissa ajo-olosuhteissa.

Saatavilla on liuta huipputason varusteita, kuten älyavainjärjestelmä, navigointi, automaatti-ilmastointi, pysäköintitutka sekä yhdeksän kaiuttimen JBL Premium -audiojärjestelmä varustettuna 800 watin kahdeksankanavaisella vahvistimella ja JBL:n CLARi-Fi -teknologialla.

Saatavilla on liuta huipputason varusteita, kuten älyavainjärjestelmä, navigointi, automaatti-ilmastointi, pysäköintitutka sekä yhdeksän kaiuttimen JBL Premium -audiojärjestelmä varustettuna 800 watin kahdeksankanavaisella vahvistimella ja JBL:n CLARi-Fi -teknologialla.

Päi­vi­tet­ty mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mä on ai­em­paa no­pe­am­pi ja in­tui­tii­vi­nen käyt­tää. Se si­säl­tää Ap­p­le CarP­lay®- ja And­roid Au­to™ -toi­min­not.

Saa­ta­vil­la on liu­ta huip­pu­ta­son va­rus­tei­ta, ku­ten äly­a­vain­jär­jes­tel­mä, na­vi­goin­ti, au­to­maat­ti-il­mas­toin­ti, py­sä­köin­ti­tut­ka sekä yh­dek­sän kai­ut­ti­men JBL Pre­mium -au­di­o­jär­jes­tel­mä va­rus­tet­tu­na 800 wa­tin kah­dek­san­ka­na­vai­sel­la vah­vis­ti­mel­la ja JBL:n CLARi-Fi -tek­no­lo­gi­al­la.

To­tut­tuun ta­paan myös saa­ta­vil­la ole­vien la­va­va­rus­tei­den mää­rä on hui­ma, ja eri­lai­sin va­rus­tein voi­daan­kin to­teut­taa yk­si­löl­li­siä rat­kai­su­ja eri­lai­siin kul­je­tus­tar­pei­siin.

Voi­ma­lin­jat

To­yo­ta Hi­lu­xin voi­ma­lin­ja­va­li­koi­ma kas­vaa uu­den 2.8-lit­rai­sen, 204 he­vos­voi­maa* ke­hit­tä­vän moot­to­rin saa­pu­es­sa en­nes­tään tu­tun 2.4-lit­rai­sen rin­nal­le. Uu­si moot­to­ri ke­hit­tää 500 Nm* huip­pu­vään­nön, mikä sii­vit­tää Hi­lu­xin 0-100 km/h kiih­ty­vyy­den 10,0 se­kun­nin lu­ke­maan, ajo­ta­lou­den kär­si­mät­tä.

Kum­pi­kin moot­to­ri on saa­ta­vil­la kum­paan­kin ko­ri­mal­liin, ja 6-vaih­tei­sen ma­nu­aa­li­vaih­teis­ton li­säk­si on jat­kos­sa saa­ta­vil­la 6-no­peuk­si­nen au­to­maat­ti­vaih­teis­to kum­man­kin ko­ri­mal­lin yh­tey­teen.

Kumpikin moottori on saatavilla kumpaankin korimalliin, ja 6-vaihteisen manuaalivaihteiston lisäksi on jatkossa saatavilla 6-nopeuksinen automaattivaihteisto kummankin korimallin yhteyteen.

Kumpikin moottori on saatavilla kumpaankin korimalliin, ja 6-vaihteisen manuaalivaihteiston lisäksi on jatkossa saatavilla 6-nopeuksinen automaattivaihteisto kummankin korimallin yhteyteen.

*Tie­dot vah­vis­te­taan lo­pul­li­sel­la tyyp­pi­hy­väk­syn­näl­lä.

Aja­mi­sen dy­na­miik­kaa

To­yo­ta Hi­lu­xin uu­dis­tuk­sen yh­tey­des­sä ta­voit­tee­na oli säi­lyt­tää le­gen­daa­ri­set mit­ta­suh­teet omaa­vat maas­to­a­jo-omi­nai­suu­det, ja li­sä­tä en­ti­ses­tään mu­ka­vuut­ta maan­tie­a­joon. En­sik­si mai­nit­tu­jen omi­nai­suuk­sien var­mis­ta­mi­sek­si To­yo­ta Hi­lux on edel­leen jäy­käl­le eril­lis­run­gol­le ra­ken­net­tu, luja tuo­te, joka kes­tää maas­to­a­jon vaa­ti­vat olo­suh­teet.

Mu­ka­vuut­ta ja ajo-omi­nai­suuk­sia on pa­ran­net­tu sekä oh­jaus­ta et­tä jou­si­tus­ta hie­no­sää­tä­mäl­lä. Jou­si­tus­muu­tok­sis­ta mm. ta­ka­leh­ti­jou­set on to­teu­tet­tu uu­del­la ta­val­la ja is­kun­vai­men­nuk­seen on teh­ty hie­no­sää­töä niin edes­sä kuin ta­ka­na. Tyh­jä­käyn­ti­no­peu­den ma­dal­ta­mi­nen (850 -> 680 r/min) hel­pot­taa en­ti­ses­tään ryö­min­tä­a­joa ja­ko­vaih­teis­ton hi­taal­la alu­eel­la. Li­säk­si ajon­va­kau­tus­jär­jes­tel­mää päi­vi­tet­tiin ja kul­jet­ta­jal­la on jat­kos­sa käy­tet­tä­vis­sään pyö­rien kään­tö­kul­ma­näyt­tö.

Uu­dis­tu­nut To­yo­ta Hi­lux saa­puu Eu­roop­paan ja Suo­meen lop­pu­syk­sys­tä 2020.

To­yo­ta-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Uusi arvio 80 000 ajoneuvon kesärenkaista: yksi seitsemästä ei täytä turval­li­suusk­ri­teerejä

Auto Bild.Uutiset

Uusi arvio 80 000 ajoneuvon kesärenkaista: yksi seitsemästä ei täytä turval­li­suusk­ri­teerejä

Auto Bild.Uutiset
Taycan Levin jääradalla

Taycan Levin jääradalla

Porsche

Porsche Taycanille GUINNESS WORLD RECORDS™ -titteli – yli 17 kilometriä yhtäjaksoista driftausta jääradalla

Auto Bild.Uutiset
Taycan Levin jääradalla

Taycan Levin jääradalla

Porsche

Porsche Taycanille GUINNESS WORLD RECORDS™ -titteli – yli 17 kilometriä yhtäjaksoista driftausta jääradalla

Auto Bild.Uutiset

Liikenneturva

Autoilijat ärsyyntyvät aura-autoille 

Auto Bild.Uutiset

Liikenneturva

Autoilijat ärsyyntyvät aura-autoille 

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN