Uudistunut Toyota Hilux saapuu Eurooppaan ja Suomeen loppusyksystä 2020.

Uudistunut Toyota Hilux saapuu Eurooppaan ja Suomeen loppusyksystä 2020.

Toyota Hilux uudistuu: Uusi 500 Nm vääntävä moottori!

Uudistuvaan Toyota Hiluxiin ovat luvassa uusi ulkonäkö, uusi 2.8-litrainen moottori, uudet varusteet sekä hienosäädetyt ominaisuudet.

Auto Bild.Uutiset

Uu­dis­tuk­sen myö­tä täh­dä­tään en­nen kaik­kea Eu­roo­pas­sa jat­ku­vas­ti suo­si­o­taan kas­vat­ta­vaan pick-up -au­to­jen kak­sois­roo­liin, jos­sa sama au­to toi­mii päi­vi­sin työ­ka­lu­na ja va­paa-ai­ka­na puo­les­taan hy­vin va­rus­tel­tu­na per­he­au­to­na.

Va­rus­te­ta­sois­ta löy­tyy jo­kai­sel­le jo­tain, ja huip­pu­va­rus­tel­tu mal­li tar­jo­aa pre­mium-va­rus­te­lua.

To­yo­ta Hi­lux on ol­lut tuo­tan­nos­sa vuo­des­ta 1968. Ko­ho­koh­tia Hi­lu­xin his­to­ri­as­sa ovat mm. sekä Ete­lä- et­tä Poh­jois­na­van val­loit­ta­mi­nen, Is­lan­nin tu­li­vuor­ten ke­syt­tä­mi­nen ja vii­mei­sim­pien ta­pah­tu­mien jou­kos­sa 2019 kai­kes­sa vaa­ti­mat­to­muu­des­saan ta­pah­tu­nut Da­kar-ral­lin voit­to.

Toyota Hiluxin voimalinjavalikoima kasvaa uuden 2.8-litraisen, 204 hevosvoimaa* kehittävän moottorin saapuessa ennestään tutun 2.4-litraisen rinnalle. (* tiedot vahvistetaan lopullisen tyyppihyväksynnän yhteydessä)

Toyota Hiluxin voimalinjavalikoima kasvaa uuden 2.8-litraisen, 204 hevosvoimaa* kehittävän moottorin saapuessa ennestään tutun 2.4-litraisen rinnalle. (* tiedot vahvistetaan lopullisen tyyppihyväksynnän yhteydessä)

To­yo­ta Hi­lu­xin yli 1000 ki­lon kan­ta­vuus ja 3,5 ton­nin ve­to­mas­sa jar­rul­li­sel­le pe­rä­vau­nul­le on saa­ta­vil­la kum­paan­kin Suo­meen tuo­ta­vaan ko­ri­mal­liin (Ext­ra Cab sekä Doub­le Cab).

De­sign ja tek­no­lo­gia

To­yo­ta Hi­lu­xin keu­lail­me on nyt täy­sin uu­dis­tet­tu roh­ke­as­ti muo­toil­luin jääh­dy­tin­sä­lei­kön ja etu­pus­ku­rin myö­tä. Uut­ta il­met­tä täy­den­tä­vät va­lin­nai­set, uu­det LED-ajo­va­lot sekä edes­sä et­tä ta­ka­na, uu­det 18-tuu­mai­set van­ne­mal­lit sekä use­at uu­det ul­ko­vä­rit.

Päivitetyistä sisätiloista löytyy mm. uudenlainen mittaristo ja uusi, 8-tuumainen multimediakeskuksen kosketusnäyttö, jota on höystetty painikkein kapasitiivisten hipaisunäppäinten sijaan. Näin helpotetaan multimediakeskuksen käyttöä kaikissa ajo-olosuhteissa.

Päivitetyistä sisätiloista löytyy mm. uudenlainen mittaristo ja uusi, 8-tuumainen multimediakeskuksen kosketusnäyttö, jota on höystetty painikkein kapasitiivisten hipaisunäppäinten sijaan. Näin helpotetaan multimediakeskuksen käyttöä kaikissa ajo-olosuhteissa.

Saatavilla on liuta huipputason varusteita, kuten älyavainjärjestelmä, navigointi, automaatti-ilmastointi, pysäköintitutka sekä yhdeksän kaiuttimen JBL Premium -audiojärjestelmä varustettuna 800 watin kahdeksankanavaisella vahvistimella ja JBL:n CLARi-Fi -teknologialla.

Saatavilla on liuta huipputason varusteita, kuten älyavainjärjestelmä, navigointi, automaatti-ilmastointi, pysäköintitutka sekä yhdeksän kaiuttimen JBL Premium -audiojärjestelmä varustettuna 800 watin kahdeksankanavaisella vahvistimella ja JBL:n CLARi-Fi -teknologialla.

Päi­vi­tet­ty mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mä on ai­em­paa no­pe­am­pi ja in­tui­tii­vi­nen käyt­tää. Se si­säl­tää Ap­p­le CarP­lay®- ja And­roid Au­to™ -toi­min­not.

Saa­ta­vil­la on liu­ta huip­pu­ta­son va­rus­tei­ta, ku­ten äly­a­vain­jär­jes­tel­mä, na­vi­goin­ti, au­to­maat­ti-il­mas­toin­ti, py­sä­köin­ti­tut­ka sekä yh­dek­sän kai­ut­ti­men JBL Pre­mium -au­di­o­jär­jes­tel­mä va­rus­tet­tu­na 800 wa­tin kah­dek­san­ka­na­vai­sel­la vah­vis­ti­mel­la ja JBL:n CLARi-Fi -tek­no­lo­gi­al­la.

To­tut­tuun ta­paan myös saa­ta­vil­la ole­vien la­va­va­rus­tei­den mää­rä on hui­ma, ja eri­lai­sin va­rus­tein voi­daan­kin to­teut­taa yk­si­löl­li­siä rat­kai­su­ja eri­lai­siin kul­je­tus­tar­pei­siin.

Voi­ma­lin­jat

To­yo­ta Hi­lu­xin voi­ma­lin­ja­va­li­koi­ma kas­vaa uu­den 2.8-lit­rai­sen, 204 he­vos­voi­maa* ke­hit­tä­vän moot­to­rin saa­pu­es­sa en­nes­tään tu­tun 2.4-lit­rai­sen rin­nal­le. Uu­si moot­to­ri ke­hit­tää 500 Nm* huip­pu­vään­nön, mikä sii­vit­tää Hi­lu­xin 0-100 km/h kiih­ty­vyy­den 10,0 se­kun­nin lu­ke­maan, ajo­ta­lou­den kär­si­mät­tä.

Kum­pi­kin moot­to­ri on saa­ta­vil­la kum­paan­kin ko­ri­mal­liin, ja 6-vaih­tei­sen ma­nu­aa­li­vaih­teis­ton li­säk­si on jat­kos­sa saa­ta­vil­la 6-no­peuk­si­nen au­to­maat­ti­vaih­teis­to kum­man­kin ko­ri­mal­lin yh­tey­teen.

Kumpikin moottori on saatavilla kumpaankin korimalliin, ja 6-vaihteisen manuaalivaihteiston lisäksi on jatkossa saatavilla 6-nopeuksinen automaattivaihteisto kummankin korimallin yhteyteen.

Kumpikin moottori on saatavilla kumpaankin korimalliin, ja 6-vaihteisen manuaalivaihteiston lisäksi on jatkossa saatavilla 6-nopeuksinen automaattivaihteisto kummankin korimallin yhteyteen.

*Tie­dot vah­vis­te­taan lo­pul­li­sel­la tyyp­pi­hy­väk­syn­näl­lä.

Aja­mi­sen dy­na­miik­kaa

To­yo­ta Hi­lu­xin uu­dis­tuk­sen yh­tey­des­sä ta­voit­tee­na oli säi­lyt­tää le­gen­daa­ri­set mit­ta­suh­teet omaa­vat maas­to­a­jo-omi­nai­suu­det, ja li­sä­tä en­ti­ses­tään mu­ka­vuut­ta maan­tie­a­joon. En­sik­si mai­nit­tu­jen omi­nai­suuk­sien var­mis­ta­mi­sek­si To­yo­ta Hi­lux on edel­leen jäy­käl­le eril­lis­run­gol­le ra­ken­net­tu, luja tuo­te, joka kes­tää maas­to­a­jon vaa­ti­vat olo­suh­teet.

Mu­ka­vuut­ta ja ajo-omi­nai­suuk­sia on pa­ran­net­tu sekä oh­jaus­ta et­tä jou­si­tus­ta hie­no­sää­tä­mäl­lä. Jou­si­tus­muu­tok­sis­ta mm. ta­ka­leh­ti­jou­set on to­teu­tet­tu uu­del­la ta­val­la ja is­kun­vai­men­nuk­seen on teh­ty hie­no­sää­töä niin edes­sä kuin ta­ka­na. Tyh­jä­käyn­ti­no­peu­den ma­dal­ta­mi­nen (850 -> 680 r/min) hel­pot­taa en­ti­ses­tään ryö­min­tä­a­joa ja­ko­vaih­teis­ton hi­taal­la alu­eel­la. Li­säk­si ajon­va­kau­tus­jär­jes­tel­mää päi­vi­tet­tiin ja kul­jet­ta­jal­la on jat­kos­sa käy­tet­tä­vis­sään pyö­rien kään­tö­kul­ma­näyt­tö.

Uu­dis­tu­nut To­yo­ta Hi­lux saa­puu Eu­roop­paan ja Suo­meen lop­pu­syk­sys­tä 2020.

To­yo­ta-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Näitä autoja nuoret ostavat

Auto Bild.Uutiset

Näitä autoja nuoret ostavat

Auto Bild.Uutiset

SEAT juhlii 75 vuoden taivaltaan

Auto Bild.Uutiset

SEAT juhlii 75 vuoden taivaltaan

Auto Bild.Uutiset

Liiken­neym­py­rässä ei edelleenkään osata ajaa oikein - tässä syy

Auto Bild.Uutiset

Liiken­neym­py­rässä ei edelleenkään osata ajaa oikein - tässä syy

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN