Uudistunut Toyota Hilux saapuu Eurooppaan ja Suomeen loppusyksystä 2020.
Toyota Hilux uudistuu: Uusi 500 Nm vääntävä moottori!
Uudistuvaan Toyota Hiluxiin ovat luvassa uusi ulkonäkö, uusi 2.8-litrainen moottori, uudet varusteet sekä hienosäädetyt ominaisuudet.
Uudistuksen myötä tähdätään ennen kaikkea Euroopassa jatkuvasti suosiotaan kasvattavaan pick-up -autojen kaksoisrooliin, jossa sama auto toimii päivisin työkaluna ja vapaa-aikana puolestaan hyvin varusteltuna perheautona.
Varustetasoista löytyy jokaiselle jotain, ja huippuvarusteltu malli tarjoaa premium-varustelua.
Toyota Hilux on ollut tuotannossa vuodesta 1968. Kohokohtia Hiluxin historiassa ovat mm. sekä Etelä- että Pohjoisnavan valloittaminen, Islannin tulivuorten kesyttäminen ja viimeisimpien tapahtumien joukossa 2019 kaikessa vaatimattomuudessaan tapahtunut Dakar-rallin voitto.
Toyota Hiluxin voimalinjavalikoima kasvaa uuden 2.8-litraisen, 204 hevosvoimaa* kehittävän moottorin saapuessa ennestään tutun 2.4-litraisen rinnalle. (* tiedot vahvistetaan lopullisen tyyppihyväksynnän yhteydessä)
Toyota Hiluxin yli 1000 kilon kantavuus ja 3,5 tonnin vetomassa jarrulliselle perävaunulle on saatavilla kumpaankin Suomeen tuotavaan korimalliin (Extra Cab sekä Double Cab).
Design ja teknologia
Toyota Hiluxin keulailme on nyt täysin uudistettu rohkeasti muotoilluin jäähdytinsäleikön ja etupuskurin myötä. Uutta ilmettä täydentävät valinnaiset, uudet LED-ajovalot sekä edessä että takana, uudet 18-tuumaiset vannemallit sekä useat uudet ulkovärit.
Päivitetyistä sisätiloista löytyy mm. uudenlainen mittaristo ja uusi, 8-tuumainen multimediakeskuksen kosketusnäyttö, jota on höystetty painikkein kapasitiivisten hipaisunäppäinten sijaan. Näin helpotetaan multimediakeskuksen käyttöä kaikissa ajo-olosuhteissa.
Saatavilla on liuta huipputason varusteita, kuten älyavainjärjestelmä, navigointi, automaatti-ilmastointi, pysäköintitutka sekä yhdeksän kaiuttimen JBL Premium -audiojärjestelmä varustettuna 800 watin kahdeksankanavaisella vahvistimella ja JBL:n CLARi-Fi -teknologialla.
Päivitetty multimediajärjestelmä on aiempaa nopeampi ja intuitiivinen käyttää. Se sisältää Apple CarPlay®- ja Android Auto™ -toiminnot.
Saatavilla on liuta huipputason varusteita, kuten älyavainjärjestelmä, navigointi, automaatti-ilmastointi, pysäköintitutka sekä yhdeksän kaiuttimen JBL Premium -audiojärjestelmä varustettuna 800 watin kahdeksankanavaisella vahvistimella ja JBL:n CLARi-Fi -teknologialla.
Totuttuun tapaan myös saatavilla olevien lavavarusteiden määrä on huima, ja erilaisin varustein voidaankin toteuttaa yksilöllisiä ratkaisuja erilaisiin kuljetustarpeisiin.
Voimalinjat
Toyota Hiluxin voimalinjavalikoima kasvaa uuden 2.8-litraisen, 204 hevosvoimaa* kehittävän moottorin saapuessa ennestään tutun 2.4-litraisen rinnalle. Uusi moottori kehittää 500 Nm* huippuväännön, mikä siivittää Hiluxin 0-100 km/h kiihtyvyyden 10,0 sekunnin lukemaan, ajotalouden kärsimättä.
Kumpikin moottori on saatavilla kumpaankin korimalliin, ja 6-vaihteisen manuaalivaihteiston lisäksi on jatkossa saatavilla 6-nopeuksinen automaattivaihteisto kummankin korimallin yhteyteen.
Kumpikin moottori on saatavilla kumpaankin korimalliin, ja 6-vaihteisen manuaalivaihteiston lisäksi on jatkossa saatavilla 6-nopeuksinen automaattivaihteisto kummankin korimallin yhteyteen.
*Tiedot vahvistetaan lopullisella tyyppihyväksynnällä.
Ajamisen dynamiikkaa
Toyota Hiluxin uudistuksen yhteydessä tavoitteena oli säilyttää legendaariset mittasuhteet omaavat maastoajo-ominaisuudet, ja lisätä entisestään mukavuutta maantieajoon. Ensiksi mainittujen ominaisuuksien varmistamiseksi Toyota Hilux on edelleen jäykälle erillisrungolle rakennettu, luja tuote, joka kestää maastoajon vaativat olosuhteet.
Mukavuutta ja ajo-ominaisuuksia on parannettu sekä ohjausta että jousitusta hienosäätämällä. Jousitusmuutoksista mm. takalehtijouset on toteutettu uudella tavalla ja iskunvaimennukseen on tehty hienosäätöä niin edessä kuin takana. Tyhjäkäyntinopeuden madaltaminen (850 -> 680 r/min) helpottaa entisestään ryömintäajoa jakovaihteiston hitaalla alueella. Lisäksi ajonvakautusjärjestelmää päivitettiin ja kuljettajalla on jatkossa käytettävissään pyörien kääntökulmanäyttö.
Uudistunut Toyota Hilux saapuu Eurooppaan ja Suomeen loppusyksystä 2020.
Toyota-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
BYD Sealin keula on muotoiltu ärhäkän teräväksi.
Toni Lindström
BYD Sealin keula on muotoiltu ärhäkän teräväksi.
Toni Lindström
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Mercedes-Benz GLC myynti alkaa – mallisto alkaen 71 390 euroa
Mazda esitteli kaksi uutta konseptiautoa
Vuoden Auto Suomessa 2026 -ehdokaslistalla 37 autouutuutta – peräti yhdeksän kiinalaista
Käytettynä ostetun auton voi palauttaa - ja suomalaiset tykkäävät siitä
Volvo Cars on valmistanut jo neljä miljoonaa autoa SPA-alustalle
Porsche lanseeraa täyssähköisen Macan GTS:n
Auto Bild 14/2025 on kaupoissa!
Turvallisuus menee hinnan edelle, kun suomalaiset valitsevat talvirenkaita
Kia PV5:lle Guinnessin maailmanennätys: 693,38 km täydellä kuormalla ja yhdellä latauksella
Hyundai IONIQ 9: tekoäly ajokokemusta parantamassa
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Linda Linko: ”Estetiikka ei ole pelkkää pintaa, parhaimmillaan siitä heijastuu jotain olennaista ihmisyydestä”
Klassikon vuosipäivä
Oranssi on uusi musta
Michell Audion uudet soittimet
Rakkaudella remontoitu torppa sisustettiin 1920-luvun tyyliin
Järkkymätön perusta
Olkielementtitalo rakennettiin Billnäsin maalaismaisemiin
Uusi mies ohjaksissa
Kristalliunelmia
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Mercedes-Benz GLC myynti alkaa – mallisto alkaen 71 390 euroa
Mazda esitteli kaksi uutta konseptiautoa
Vuoden Auto Suomessa 2026 -ehdokaslistalla 37 autouutuutta – peräti yhdeksän kiinalaista
Käytettynä ostetun auton voi palauttaa - ja suomalaiset tykkäävät siitä
Volvo Cars on valmistanut jo neljä miljoonaa autoa SPA-alustalle
KOEAJOT
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
... Lisää
FOKUS MEDIA
Linda Linko: ”Estetiikka ei ole pelkkää pintaa, parhaimmillaan siitä heijastuu jotain olennaista ihmisyydestä”
Klassikon vuosipäivä
Oranssi on uusi musta
Michell Audion uudet soittimet
Rakkaudella remontoitu torppa sisustettiin 1920-luvun tyyliin
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Mercedes-Benz GLC myynti alkaa – mallisto alkaen 71 390 euroa
Mazda esitteli kaksi uutta konseptiautoa
Vuoden Auto Suomessa 2026 -ehdokaslistalla 37 autouutuutta – peräti yhdeksän kiinalaista
Käytettynä ostetun auton voi palauttaa - ja suomalaiset tykkäävät siitä
Volvo Cars on valmistanut jo neljä miljoonaa autoa SPA-alustalle
Porsche lanseeraa täyssähköisen Macan GTS:n
Auto Bild 14/2025 on kaupoissa!
Turvallisuus menee hinnan edelle, kun suomalaiset valitsevat talvirenkaita
Kia PV5:lle Guinnessin maailmanennätys: 693,38 km täydellä kuormalla ja yhdellä latauksella
Hyundai IONIQ 9: tekoäly ajokokemusta parantamassa
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Kahden testin huippumenestyjä: Continentalin kitkarenkaat vakuuttavat jälleen
Mazda lanseeraa uuden sähkömaasturinsa, ensi vuonna Eurooppaan – ”Unelma-auto”
Mercedes-Benz tekee pikalatauksista entistä nopeampia: 600 kW:n latausteho saatavana jo ensi vuonna
Mazda julkaisi täysin uuden CX-5:n hinnat
Hyundai IONIQ 9:n myynti alkaa
Täysin uusi Nissan LEAF jopa 622 km toimintamatkalla ja huipputeknologioilla
Norjassa hurja sähköautojen myyntiennätys
Citroën tuo markkinoille Suomen pienimmän, ketterimmän ja edullisimman täyssähköpakettiauton - Uusi ë-C3 Van on täällä
Hyundai Tucson uudistuu
Kia PV5:lle Guinnessin maailmanennätys: 693,38 km täydellä kuormalla ja yhdellä latauksella
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ