Uudistunut Toyota Hilux saapuu Eurooppaan ja Suomeen loppusyksystä 2020.
Toyota Hilux uudistuu: Uusi 500 Nm vääntävä moottori!
Uudistuvaan Toyota Hiluxiin ovat luvassa uusi ulkonäkö, uusi 2.8-litrainen moottori, uudet varusteet sekä hienosäädetyt ominaisuudet.
Uudistuksen myötä tähdätään ennen kaikkea Euroopassa jatkuvasti suosiotaan kasvattavaan pick-up -autojen kaksoisrooliin, jossa sama auto toimii päivisin työkaluna ja vapaa-aikana puolestaan hyvin varusteltuna perheautona.
Varustetasoista löytyy jokaiselle jotain, ja huippuvarusteltu malli tarjoaa premium-varustelua.
Toyota Hilux on ollut tuotannossa vuodesta 1968. Kohokohtia Hiluxin historiassa ovat mm. sekä Etelä- että Pohjoisnavan valloittaminen, Islannin tulivuorten kesyttäminen ja viimeisimpien tapahtumien joukossa 2019 kaikessa vaatimattomuudessaan tapahtunut Dakar-rallin voitto.
Toyota Hiluxin voimalinjavalikoima kasvaa uuden 2.8-litraisen, 204 hevosvoimaa* kehittävän moottorin saapuessa ennestään tutun 2.4-litraisen rinnalle. (* tiedot vahvistetaan lopullisen tyyppihyväksynnän yhteydessä)
Toyota Hiluxin yli 1000 kilon kantavuus ja 3,5 tonnin vetomassa jarrulliselle perävaunulle on saatavilla kumpaankin Suomeen tuotavaan korimalliin (Extra Cab sekä Double Cab).
Design ja teknologia
Toyota Hiluxin keulailme on nyt täysin uudistettu rohkeasti muotoilluin jäähdytinsäleikön ja etupuskurin myötä. Uutta ilmettä täydentävät valinnaiset, uudet LED-ajovalot sekä edessä että takana, uudet 18-tuumaiset vannemallit sekä useat uudet ulkovärit.
Päivitetyistä sisätiloista löytyy mm. uudenlainen mittaristo ja uusi, 8-tuumainen multimediakeskuksen kosketusnäyttö, jota on höystetty painikkein kapasitiivisten hipaisunäppäinten sijaan. Näin helpotetaan multimediakeskuksen käyttöä kaikissa ajo-olosuhteissa.
Saatavilla on liuta huipputason varusteita, kuten älyavainjärjestelmä, navigointi, automaatti-ilmastointi, pysäköintitutka sekä yhdeksän kaiuttimen JBL Premium -audiojärjestelmä varustettuna 800 watin kahdeksankanavaisella vahvistimella ja JBL:n CLARi-Fi -teknologialla.
Päivitetty multimediajärjestelmä on aiempaa nopeampi ja intuitiivinen käyttää. Se sisältää Apple CarPlay®- ja Android Auto™ -toiminnot.
Saatavilla on liuta huipputason varusteita, kuten älyavainjärjestelmä, navigointi, automaatti-ilmastointi, pysäköintitutka sekä yhdeksän kaiuttimen JBL Premium -audiojärjestelmä varustettuna 800 watin kahdeksankanavaisella vahvistimella ja JBL:n CLARi-Fi -teknologialla.
Totuttuun tapaan myös saatavilla olevien lavavarusteiden määrä on huima, ja erilaisin varustein voidaankin toteuttaa yksilöllisiä ratkaisuja erilaisiin kuljetustarpeisiin.
Voimalinjat
Toyota Hiluxin voimalinjavalikoima kasvaa uuden 2.8-litraisen, 204 hevosvoimaa* kehittävän moottorin saapuessa ennestään tutun 2.4-litraisen rinnalle. Uusi moottori kehittää 500 Nm* huippuväännön, mikä siivittää Hiluxin 0-100 km/h kiihtyvyyden 10,0 sekunnin lukemaan, ajotalouden kärsimättä.
Kumpikin moottori on saatavilla kumpaankin korimalliin, ja 6-vaihteisen manuaalivaihteiston lisäksi on jatkossa saatavilla 6-nopeuksinen automaattivaihteisto kummankin korimallin yhteyteen.
Kumpikin moottori on saatavilla kumpaankin korimalliin, ja 6-vaihteisen manuaalivaihteiston lisäksi on jatkossa saatavilla 6-nopeuksinen automaattivaihteisto kummankin korimallin yhteyteen.
*Tiedot vahvistetaan lopullisella tyyppihyväksynnällä.
Ajamisen dynamiikkaa
Toyota Hiluxin uudistuksen yhteydessä tavoitteena oli säilyttää legendaariset mittasuhteet omaavat maastoajo-ominaisuudet, ja lisätä entisestään mukavuutta maantieajoon. Ensiksi mainittujen ominaisuuksien varmistamiseksi Toyota Hilux on edelleen jäykälle erillisrungolle rakennettu, luja tuote, joka kestää maastoajon vaativat olosuhteet.
Mukavuutta ja ajo-ominaisuuksia on parannettu sekä ohjausta että jousitusta hienosäätämällä. Jousitusmuutoksista mm. takalehtijouset on toteutettu uudella tavalla ja iskunvaimennukseen on tehty hienosäätöä niin edessä kuin takana. Tyhjäkäyntinopeuden madaltaminen (850 -> 680 r/min) helpottaa entisestään ryömintäajoa jakovaihteiston hitaalla alueella. Lisäksi ajonvakautusjärjestelmää päivitettiin ja kuljettajalla on jatkossa käytettävissään pyörien kääntökulmanäyttö.
Uudistunut Toyota Hilux saapuu Eurooppaan ja Suomeen loppusyksystä 2020.
Toyota-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Etuosaa hallitsevat leveät munuaiset. Lisävarusteiset lediajovalot ovat tehokkaat.
Juha Peltonen
Etuosaa hallitsevat leveät munuaiset. Lisävarusteiset lediajovalot ovat tehokkaat.
Juha Peltonen
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
EU perui suunnitelmansa – polttomoottoriautoja saa myydä myös vuoden 2035 jälkeen
Vuoden Auto Suomessa 2026 on Mercedes-Benz CLA
Audi Revolut F1 -tiimi paljastaa virallisen nimen ja Berliinissä tapahtuvan lanseerauksen päivämäärän
Volkswagen ID. Polo matkalla sarjatuotantoon
Tuleva smart #2 on täyssähköinen ja minikokoinen kaupunkiauto – vain kaksi penkkiä
Auto Bild 16/2025 on kaupoissa
Auto Bildin päätoimittaja vaihtuu
Käytetyn sähköauton akkupelko on turhaa – 7000 käytetyn akun keskikunto tutkimuksissa ylittää 90 %
Uusi Mercedes-Benz GLB – seitsemän hengen sähköauto pitkällä toimintamatkalla
Kysely: Suomalaisten sähköautohuolet ovat laskeneet selvästi
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Ruokatoimittaja Suvi Rüsterin punaisessa tuvassa tuoksuu joulu
Ayonin uusi pääte KT150-tehotetrodeilla
Modernissa kodissa on ajatonta estetiikkaa ja paljon itse tehtyä
System Audion hopeanuolet
Wharfedale Diamond 12 -sarja uudistuu
Keraamikko Leena Kouhialle ja muusikko Tapani Rinteelle joulu on mielentila
Tyylikäs putkipäätevahvistin ilman päätemuuntajaa
Terveisiä Australiasta
TADin uusi lattiakaiutin
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
EU perui suunnitelmansa – polttomoottoriautoja saa myydä myös vuoden 2035 jälkeen
Vuoden Auto Suomessa 2026 on Mercedes-Benz CLA
Audi Revolut F1 -tiimi paljastaa virallisen nimen ja Berliinissä tapahtuvan lanseerauksen päivämäärän
Volkswagen ID. Polo matkalla sarjatuotantoon
Tuleva smart #2 on täyssähköinen ja minikokoinen kaupunkiauto – vain kaksi penkkiä
KOEAJOT
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
... Lisää
FOKUS MEDIA
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
EU perui suunnitelmansa – polttomoottoriautoja saa myydä myös vuoden 2035 jälkeen
Vuoden Auto Suomessa 2026 on Mercedes-Benz CLA
Audi Revolut F1 -tiimi paljastaa virallisen nimen ja Berliinissä tapahtuvan lanseerauksen päivämäärän
Volkswagen ID. Polo matkalla sarjatuotantoon
Tuleva smart #2 on täyssähköinen ja minikokoinen kaupunkiauto – vain kaksi penkkiä
Auto Bild 16/2025 on kaupoissa
Auto Bildin päätoimittaja vaihtuu
Käytetyn sähköauton akkupelko on turhaa – 7000 käytetyn akun keskikunto tutkimuksissa ylittää 90 %
Uusi Mercedes-Benz GLB – seitsemän hengen sähköauto pitkällä toimintamatkalla
Kysely: Suomalaisten sähköautohuolet ovat laskeneet selvästi
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Tällainen on uudistunut Dacia Jogger
Suomen suurin vaihtoautoketju menee vastavirtaan ja kääntää selkänsä Black Fridaylle
Uudistunut smart rikkoo myyntiennätyksiä
Tällä rahalla saa Mitsubishi Eclipse Cross -täyssähköauton
Historiallista menestystä – Volkswagen on ensimmäinen valmistaja, joka sai Kultainen ohjauspyörä -palkinnon neljälle eri mallille
Opel jysäyttää uuden hintapommin – Fronteran yli 400 km WLTP-toimintamatkan sähköversio alle 30 000 euron
Opel Grandland on valmis suomalaisiin olosuhteisiin – uudet nelivedot
Mercedes-Benz GLC myynti alkaa – mallisto alkaen 71 390 euroa
Mercedes-Benz EQS suoritti 1205 kilometrin ennätysmatkan solid-state-akulla
Ennätysajo: Sähköautolla 2 458 km vuorokaudessa Suomessa
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL
carVertical-kokemuksia – mitä autojen historiaraporteista oikeasti ilmenee ja mitä käyttäjät kertovat niistä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI