Uudistunut Toyota Hilux saapuu Eurooppaan ja Suomeen loppusyksystä 2020.
Toyota Hilux uudistuu: Uusi 500 Nm vääntävä moottori!
Uudistuvaan Toyota Hiluxiin ovat luvassa uusi ulkonäkö, uusi 2.8-litrainen moottori, uudet varusteet sekä hienosäädetyt ominaisuudet.
Uudistuksen myötä tähdätään ennen kaikkea Euroopassa jatkuvasti suosiotaan kasvattavaan pick-up -autojen kaksoisrooliin, jossa sama auto toimii päivisin työkaluna ja vapaa-aikana puolestaan hyvin varusteltuna perheautona.
Varustetasoista löytyy jokaiselle jotain, ja huippuvarusteltu malli tarjoaa premium-varustelua.
Toyota Hilux on ollut tuotannossa vuodesta 1968. Kohokohtia Hiluxin historiassa ovat mm. sekä Etelä- että Pohjoisnavan valloittaminen, Islannin tulivuorten kesyttäminen ja viimeisimpien tapahtumien joukossa 2019 kaikessa vaatimattomuudessaan tapahtunut Dakar-rallin voitto.
Toyota Hiluxin voimalinjavalikoima kasvaa uuden 2.8-litraisen, 204 hevosvoimaa* kehittävän moottorin saapuessa ennestään tutun 2.4-litraisen rinnalle. (* tiedot vahvistetaan lopullisen tyyppihyväksynnän yhteydessä)
Toyota Hiluxin yli 1000 kilon kantavuus ja 3,5 tonnin vetomassa jarrulliselle perävaunulle on saatavilla kumpaankin Suomeen tuotavaan korimalliin (Extra Cab sekä Double Cab).
Design ja teknologia
Toyota Hiluxin keulailme on nyt täysin uudistettu rohkeasti muotoilluin jäähdytinsäleikön ja etupuskurin myötä. Uutta ilmettä täydentävät valinnaiset, uudet LED-ajovalot sekä edessä että takana, uudet 18-tuumaiset vannemallit sekä useat uudet ulkovärit.
Päivitetyistä sisätiloista löytyy mm. uudenlainen mittaristo ja uusi, 8-tuumainen multimediakeskuksen kosketusnäyttö, jota on höystetty painikkein kapasitiivisten hipaisunäppäinten sijaan. Näin helpotetaan multimediakeskuksen käyttöä kaikissa ajo-olosuhteissa.
Saatavilla on liuta huipputason varusteita, kuten älyavainjärjestelmä, navigointi, automaatti-ilmastointi, pysäköintitutka sekä yhdeksän kaiuttimen JBL Premium -audiojärjestelmä varustettuna 800 watin kahdeksankanavaisella vahvistimella ja JBL:n CLARi-Fi -teknologialla.
Päivitetty multimediajärjestelmä on aiempaa nopeampi ja intuitiivinen käyttää. Se sisältää Apple CarPlay®- ja Android Auto™ -toiminnot.
Saatavilla on liuta huipputason varusteita, kuten älyavainjärjestelmä, navigointi, automaatti-ilmastointi, pysäköintitutka sekä yhdeksän kaiuttimen JBL Premium -audiojärjestelmä varustettuna 800 watin kahdeksankanavaisella vahvistimella ja JBL:n CLARi-Fi -teknologialla.
Totuttuun tapaan myös saatavilla olevien lavavarusteiden määrä on huima, ja erilaisin varustein voidaankin toteuttaa yksilöllisiä ratkaisuja erilaisiin kuljetustarpeisiin.
Voimalinjat
Toyota Hiluxin voimalinjavalikoima kasvaa uuden 2.8-litraisen, 204 hevosvoimaa* kehittävän moottorin saapuessa ennestään tutun 2.4-litraisen rinnalle. Uusi moottori kehittää 500 Nm* huippuväännön, mikä siivittää Hiluxin 0-100 km/h kiihtyvyyden 10,0 sekunnin lukemaan, ajotalouden kärsimättä.
Kumpikin moottori on saatavilla kumpaankin korimalliin, ja 6-vaihteisen manuaalivaihteiston lisäksi on jatkossa saatavilla 6-nopeuksinen automaattivaihteisto kummankin korimallin yhteyteen.
Kumpikin moottori on saatavilla kumpaankin korimalliin, ja 6-vaihteisen manuaalivaihteiston lisäksi on jatkossa saatavilla 6-nopeuksinen automaattivaihteisto kummankin korimallin yhteyteen.
*Tiedot vahvistetaan lopullisella tyyppihyväksynnällä.
Ajamisen dynamiikkaa
Toyota Hiluxin uudistuksen yhteydessä tavoitteena oli säilyttää legendaariset mittasuhteet omaavat maastoajo-ominaisuudet, ja lisätä entisestään mukavuutta maantieajoon. Ensiksi mainittujen ominaisuuksien varmistamiseksi Toyota Hilux on edelleen jäykälle erillisrungolle rakennettu, luja tuote, joka kestää maastoajon vaativat olosuhteet.
Mukavuutta ja ajo-ominaisuuksia on parannettu sekä ohjausta että jousitusta hienosäätämällä. Jousitusmuutoksista mm. takalehtijouset on toteutettu uudella tavalla ja iskunvaimennukseen on tehty hienosäätöä niin edessä kuin takana. Tyhjäkäyntinopeuden madaltaminen (850 -> 680 r/min) helpottaa entisestään ryömintäajoa jakovaihteiston hitaalla alueella. Lisäksi ajonvakautusjärjestelmää päivitettiin ja kuljettajalla on jatkossa käytettävissään pyörien kääntökulmanäyttö.
Uudistunut Toyota Hilux saapuu Eurooppaan ja Suomeen loppusyksystä 2020.
Toyota-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
K-Lataus laajenee vauhdilla.
K-Auto
K-Lataus laajenee vauhdilla.
K-Auto
Kuplavolkkari 75 vuoden takaa
K-Auto
Kuplavolkkari 75 vuoden takaa
K-Auto
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Uuden GTI-aikakauden alku: Volkswagen esittelee sähköisen ID. Polo GTI:n
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
Mielenrauhaa autokauppaan – 14 päivän palautusoikeus kaikkiin käytettyjen ajoneuvojen kauppoihin
Hyundai esittelee Concept THREE-sähköautokonseptin IAA Mobility 2025 -messuilla
Opel Astra Sports Tourer Hybrid: Energiatehokas bensiiniauto temmeltää dieseleiden kentällä - jopa 1 200 km tankillisella
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Koeajossa Fiat 600e 54 kWh La Prima Edizione: Hintavaa hauskuutta
Koeajossa Volkswagen T-Cross R-Line Business 1.5 TSI 150 hv DSG: Perinteet velvoittavat
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Technicsiltä lähtötason levysoitin
Keltaisen huvilan lumo kantaa Hangossa
Galvaanisesti eristetty usb-kohinasuodin
139 desibeliä 20 hertsillä
Aidasin eksoottiset äänirasiat
Full Metal Jacket
Monitor Audio päivitetty Bronze-kaiutinsarja
Unitran ensimmäinen dac
Cabassen kotiteatterihelmet
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Uuden GTI-aikakauden alku: Volkswagen esittelee sähköisen ID. Polo GTI:n
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
Mielenrauhaa autokauppaan – 14 päivän palautusoikeus kaikkiin käytettyjen ajoneuvojen kauppoihin
Hyundai esittelee Concept THREE-sähköautokonseptin IAA Mobility 2025 -messuilla
Opel Astra Sports Tourer Hybrid: Energiatehokas bensiiniauto temmeltää dieseleiden kentällä - jopa 1 200 km tankillisella
Tällainen on CUPRA Tindaya -konseptiauto
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Volkswagen ongelmissa - joukkokanne odottaa?
Näitä autoja nuoret ostavat
Jaguarilta radikaali päätös
Täysin uusi sähköinen GLC ensi-illassa Münchenissa: Uusi aikakausi Mercedes-Benzille
Liikenneympyrässä ei edelleenkään osata ajaa oikein - tässä syy
Polestar 3 teki uuden Guinnessin maailmanennätyksen: pisin sähköisen SUV-mallin yhdellä latauksella kulkema matka
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Moottorin parivertailussa vanha Toyota Prius ja uusi Toyota Corolla – kuinka paljon hybriditekniikka on kehittynyt?
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo – täyssähköinen tehopakkaus
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL