Ensimmäiset uudistuneet Renault Trafic tavara-autot saadaan Suomeen vuoden vaihteen jälkeen 2022.

Ensimmäiset uudistuneet Renault Trafic tavara-autot saadaan Suomeen vuoden vaihteen jälkeen 2022.

Renault

Uudistunut Renault Trafic: Vastaa nykyajan haasteisiin

Renault on kehittänyt Trafic-paket­ti­au­to­mal­lis­toaan kaikin tavoin modernimmaksi. Tärkein edistysaskel on uusi ohjaamo, joka on mukavampi ja turvallisempi kuin ennen ja kuljettajaa avustavia järjestelmiä on nyt paljon enemmän.

Auto Bild.Uutiset

Vuon­na 1980 esi­tel­ty Re­nault Tra­fic saa­vut­ti no­pe­as­ti pai­kan Eu­roo­pan eni­ten myy­ty­jen pa­ket­ti­au­to­jen jou­kos­sa. Nii­tä on re­kis­te­röi­ty 50 maas­sa yli 2,2 mil­joo­naa kap­pa­let­ta. Suo­mes­sa Tra­fic on nous­sut yh­dek­si suo­si­tuim­mis­ta mal­leis­ta ns. ton­ni­luo­kas­sa.

Vuo­si­mal­lin 2022 Re­nault Tra­fi­cin tun­nis­taa täy­sin uu­des­ta keu­las­ta, joka ko­ros­taa sen DNA:ta tyy­lik­kää­nä ja dy­naa­mi­se­na pa­ket­ti­au­to­na. Le­veyt­tä ko­ros­ta­van ko­ne­pel­lin al­la on vaa­ka­suun­tai­nen etu­sä­leik­kö ja uu­det LED-ajo­va­lot. Ko­ko­nai­suu­den vii­meis­te­lee etu­pus­ku­rin uu­si muo­toi­lu.

Oh­jaa­mos­sa mu­ka­vuut­ta ja mo­der­nia muo­toi­lua

Tär­keim­mät pa­ran­nuk­set Tra­fi­cis­sa on teh­ty oh­jaa­moon, jos­sa ko­je­lau­dan vaa­ka­suo­ra muo­toi­lu yh­dis­tää sen ovi­pa­nee­lei­hin, mikä li­sää ti­lan tun­tua. Yh­te­näi­siin lin­joi­hin on lii­tet­ty kro­mi­ko­ris­te­lua, mil­lä tuo­daan oh­jaa­moon ylel­li­syyt­tä ja nos­te­taan laa­tu­vai­ku­tel­maa.

Ver­hoi­lu­ma­te­ri­aa­lit ovat ai­em­paa miel­lyt­tä­väm­piä, min­kä li­säk­si Tra­fi­cis­sa on uu­det ovi­ver­hoi­lut. Kul­jet­ta­ja ar­vos­taa ai­em­paa le­ve­äm­piä kyy­när­no­jia.

Kes­kim­mäi­sen is­tui­men sel­kä­no­jan kään­tä­mi­nen alas muut­taa oh­jaa­mon liik­ku­vak­si toi­mis­tok­si, mis­sä on hy­vin ti­laa esi­mer­kik­si kan­net­ta­val­le tie­to­ko­neel­le ja A4-ko­koi­sil­le työ­pa­pe­reil­le. Ti­laa voi käyt­tää myös mu­ka­viin lou­nas­tau­koi­hin.

Oh­jaa­mos­sa on run­saas­ti eri­lai­sia säi­ly­tys­paik­ko­ja, yh­teen­sä 88 lit­raa, mikä on eni­ten luo­kas­saan.

Tavaratilaa on kehitetty entistä käyttökelpoisemmaksi. Pidempään koriin voi väliseinän läpilastausluukun ansiosta lastata jopa 4,15 metriä pitkiä esineitä, mikä on luokan paras lastauspituus. Kaukosäätöistä keskuslukitusta on kehitetty niin, että virta-avaimesta tai avainkortista ajaja voi avata tai lukita erikseen ohjaamon ja tavaratilan.

Tavaratilaa on kehitetty entistä käyttökelpoisemmaksi. Pidempään koriin voi väliseinän läpilastausluukun ansiosta lastata jopa 4,15 metriä pitkiä esineitä, mikä on luokan paras lastauspituus. Kaukosäätöistä keskuslukitusta on kehitetty niin, että virta-avaimesta tai avainkortista ajaja voi avata tai lukita erikseen ohjaamon ja tavaratilan.

Renault

Tie­to­lii­ken­ne­jär­jes­tel­mä on päi­vi­tet­ty uu­del­le ta­sol­le, kun Tra­fi­ciin on nyt saa­ta­va­na Re­nault’n EA­SY LINK, ha­lut­ta­es­sa myös si­sään­ra­ken­ne­tul­la na­vi­goin­ti­lait­teis­tol­la. Jär­jes­tel­mään voi yh­dis­tää äly­pu­he­li­men And­roid Au­ton™ ja Ap­p­le CarP­la­yn™ avul­la ja sitä käy­te­tään 8-tuu­mai­sel­la kos­ke­tus­näy­töl­lä.

Ko­ko­nai­suu­teen kuu­luu vie­lä 15 wa­tin te­hoi­nen lan­ga­ton äly­pu­he­li­men la­taus­ta­so, mikä var­mis­taa kes­key­ty­mät­tö­mät yh­tey­det pit­kän­kin työ­päi­vän ajak­si. Li­säk­si mit­ta­ris­tos­sa on 4,2-tuu­mai­nen vä­ri­näyt­tö ja oh­jaa­mos­sa kol­me USB-port­tia.

Uu­det kul­jet­ta­jaa avus­ta­vat jär­jes­tel­mät tuo­vat kul­jet­ta­jal­le mie­len­rau­haa ja hel­pot­ta­vat py­sä­köin­tiä.

Kym­me­nen saa­ta­vil­la ole­van jär­jes­tel­män jou­kos­sa ovat mm. mu­kau­tu­va va­ki­o­no­peu­den­sää­din, kau­ko­va­lo­a­vus­tin, kais­ta­vah­ti, kat­ve­a­lu­een val­von­ta­jär­jes­tel­mä, lii­ken­ne­merk­ki­tun­nis­tin, hä­tä­jar­ru­tus­jär­jes­tel­mä, etu-, taka- ja kyl­ki­py­sä­köin­ti­an­tu­rit sekä pe­ruu­tus­ka­me­ra.

Va­lin­nan­va­raa niin voi­ma­lin­jois­sa kuin ko­reis­sa

Re­nault Tra­fi­cin moot­to­ri­va­li­koi­maa on laa­jen­net­tu ja pa­ran­net­tu en­ti­ses­tään. Nyt va­lit­ta­va­na on nel­jä Eu­ro6D Full –pääs­tö­vaa­ti­muk­set täyt­tä­vää Blue dCi -moot­to­ria, joi­den te­hot ovat vä­lil­lä 81 ja 125 ki­lo­wat­tia (110 - 170 hv).

Kak­si­lit­rai­set moot­to­rit ovat te­hok­kaam­pia kuin en­nen ja myös nii­den vään­tö­mo­ment­ti on kas­va­nut. Kai­kis­sa moot­to­reis­sa on polt­to­ai­net­ta sääs­tä­vä Start&Stop –jär­jes­tel­mä ja kä­si­va­lin­tai­nen vaih­teis­to.

Pimeällä työskentelyä helpottaa lisävarusteena tavaratilaan saatava LED-valaistus, joka on jopa viisi kertaa vakiona olevia halogeenivaloja tehokkaampi.

Pimeällä työskentelyä helpottaa lisävarusteena tavaratilaan saatava LED-valaistus, joka on jopa viisi kertaa vakiona olevia halogeenivaloja tehokkaampi.

Renault

Li­säk­si Blue dCi 150 ja 170 -tur­bo­die­se­lien kans­sa on vaih­to­eh­toi­ses­ti saa­ta­va­na EDC-kak­sois­kyt­ki­nau­to­maat­ti­vaih­teis­to.

Ta­va­ra­ti­laa on ke­hi­tet­ty en­tis­tä käyt­tö­kel­poi­sem­mak­si. Pi­dem­pään ko­riin voi vä­li­sei­nän lä­pi­las­taus­luu­kun an­si­os­ta las­ta­ta jopa 4,15 met­riä pit­kiä esi­nei­tä, mikä on luo­kan pa­ras las­taus­pi­tuus. Kau­ko­sää­töis­tä kes­kus­lu­ki­tus­ta on ke­hi­tet­ty niin, et­tä vir­ta-avai­mes­ta tai avain­kor­tis­ta aja­ja voi ava­ta tai lu­ki­ta erik­seen oh­jaa­mon ja ta­va­ra­ti­lan.

Pi­me­äl­lä työs­ken­te­lyä hel­pot­taa li­sä­va­rus­tee­na ta­va­ra­ti­laan saa­ta­va LED-va­lais­tus, joka on jopa vii­si ker­taa va­ki­o­na ole­via ha­lo­gee­ni­va­lo­ja te­hok­kaam­pi.

Re­nault Tra­fi­cin voi edel­leen yk­si­löi­dä tar­kas­ti käyt­tö­tar­peen mu­kaan. Ko­ri­vaih­to­eh­doik­si on va­lit­ta­vis­sa kak­si pi­tuut­ta ja kak­si kor­keut­ta, joi­den kuor­ma­ti­la­vuu­det ulot­tu­vat 5,8 kuu­ti­o­met­ris­tä 8,9 kuu­ti­o­met­riin. Muun mu­as­sa ovien mää­rän ja la­si­tuk­sen voi mää­ri­tel­lä so­pi­vak­si.

Vuo­des­ta 2014 läh­tien kaik­ki maa­il­mas­sa myy­tä­vät kol­man­nen su­ku­pol­ven Tra­fi­cit on val­mis­tet­tu Rans­kas­sa, Nor­man­di­as­sa si­jait­se­vas­sa San­dou­vil­len teh­taas­sa.

Teh­das viet­tää 57-vuo­tis­syn­ty­mä­päi­vään­sä ja siel­lä val­mis­te­tuis­ta rei­lus­ta 8 mil­joo­nas­ta au­tos­ta joka kym­me­nes on ol­lut Tra­fic.

En­sim­mäi­set uu­dis­tu­neet Re­nault Tra­fic ta­va­ra-au­tot saa­daan Suo­meen vuo­den vaih­teen jäl­keen 2022.

Re­nault-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Vilahdus edullisesta Volkswagenin sähköautosta.

Vilahdus edullisesta Volkswagenin sähköautosta.

Volkswagen

Volkswagen näytti ensimmäisen vilauksen 20 000 euron hintaisesta täyssähköautosta 

Auto Bild.Uutiset
Vilahdus edullisesta Volkswagenin sähköautosta.

Vilahdus edullisesta Volkswagenin sähköautosta.

Volkswagen

Volkswagen näytti ensimmäisen vilauksen 20 000 euron hintaisesta täyssähköautosta 

Auto Bild.Uutiset
Dodge Challenger Black Ghost on villeimpien huhujen mukaan tulossa Suomen markkinoille V8-moottorisena, 2026-mallisena rajatun valmistusmäärän suomenkielisenä Musta Aave -erikoispainoksena. (Kuvituskuva, Stellantis)

Dodge Challenger Black Ghost on villeimpien huhujen mukaan tulossa Suomen markkinoille V8-moottorisena, 2026-mallisena rajatun valmistusmäärän suomenkielisenä Musta Aave -erikoispainoksena. (Kuvituskuva, Stellantis)

Stellantis

Tullisodan yllätyskäänne: Hankoon aiotaan rakentaa Chrysler-autotehdas!

Auto Bild.Uutiset
Dodge Challenger Black Ghost on villeimpien huhujen mukaan tulossa Suomen markkinoille V8-moottorisena, 2026-mallisena rajatun valmistusmäärän suomenkielisenä Musta Aave -erikoispainoksena. (Kuvituskuva, Stellantis)

Dodge Challenger Black Ghost on villeimpien huhujen mukaan tulossa Suomen markkinoille V8-moottorisena, 2026-mallisena rajatun valmistusmäärän suomenkielisenä Musta Aave -erikoispainoksena. (Kuvituskuva, Stellantis)

Stellantis

Tullisodan yllätyskäänne: Hankoon aiotaan rakentaa Chrysler-autotehdas!

Auto Bild.Uutiset
Autokaupan odotetaan piristyvän

Autokaupan odotetaan piristyvän

Saka

Autokaupan vuosi 2024 oli kehno – vuodesta 2025 odotetaan parempaa

Auto Bild.Uutiset
Autokaupan odotetaan piristyvän

Autokaupan odotetaan piristyvän

Saka

Autokaupan vuosi 2024 oli kehno – vuodesta 2025 odotetaan parempaa

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN