Ensimmäiset uudistuneet Renault Trafic tavara-autot saadaan Suomeen vuoden vaihteen jälkeen 2022.
Renault
Uudistunut Renault Trafic: Vastaa nykyajan haasteisiin
Renault on kehittänyt Trafic-pakettiautomallistoaan kaikin tavoin modernimmaksi. Tärkein edistysaskel on uusi ohjaamo, joka on mukavampi ja turvallisempi kuin ennen ja kuljettajaa avustavia järjestelmiä on nyt paljon enemmän.
Vuonna 1980 esitelty Renault Trafic saavutti nopeasti paikan Euroopan eniten myytyjen pakettiautojen joukossa. Niitä on rekisteröity 50 maassa yli 2,2 miljoonaa kappaletta. Suomessa Trafic on noussut yhdeksi suosituimmista malleista ns. tonniluokassa.
Vuosimallin 2022 Renault Traficin tunnistaa täysin uudesta keulasta, joka korostaa sen DNA:ta tyylikkäänä ja dynaamisena pakettiautona. Leveyttä korostavan konepellin alla on vaakasuuntainen etusäleikkö ja uudet LED-ajovalot. Kokonaisuuden viimeistelee etupuskurin uusi muotoilu.
Ohjaamossa mukavuutta ja modernia muotoilua
Tärkeimmät parannukset Traficissa on tehty ohjaamoon, jossa kojelaudan vaakasuora muotoilu yhdistää sen ovipaneeleihin, mikä lisää tilan tuntua. Yhtenäisiin linjoihin on liitetty kromikoristelua, millä tuodaan ohjaamoon ylellisyyttä ja nostetaan laatuvaikutelmaa.
Verhoilumateriaalit ovat aiempaa miellyttävämpiä, minkä lisäksi Traficissa on uudet oviverhoilut. Kuljettaja arvostaa aiempaa leveämpiä kyynärnojia.
Keskimmäisen istuimen selkänojan kääntäminen alas muuttaa ohjaamon liikkuvaksi toimistoksi, missä on hyvin tilaa esimerkiksi kannettavalle tietokoneelle ja A4-kokoisille työpapereille. Tilaa voi käyttää myös mukaviin lounastaukoihin.
Ohjaamossa on runsaasti erilaisia säilytyspaikkoja, yhteensä 88 litraa, mikä on eniten luokassaan.
Tavaratilaa on kehitetty entistä käyttökelpoisemmaksi. Pidempään koriin voi väliseinän läpilastausluukun ansiosta lastata jopa 4,15 metriä pitkiä esineitä, mikä on luokan paras lastauspituus. Kaukosäätöistä keskuslukitusta on kehitetty niin, että virta-avaimesta tai avainkortista ajaja voi avata tai lukita erikseen ohjaamon ja tavaratilan.
Renault
Tietoliikennejärjestelmä on päivitetty uudelle tasolle, kun Traficiin on nyt saatavana Renault’n EASY LINK, haluttaessa myös sisäänrakennetulla navigointilaitteistolla. Järjestelmään voi yhdistää älypuhelimen Android Auton™ ja Apple CarPlayn™ avulla ja sitä käytetään 8-tuumaisella kosketusnäytöllä.
Kokonaisuuteen kuuluu vielä 15 watin tehoinen langaton älypuhelimen lataustaso, mikä varmistaa keskeytymättömät yhteydet pitkänkin työpäivän ajaksi. Lisäksi mittaristossa on 4,2-tuumainen värinäyttö ja ohjaamossa kolme USB-porttia.
Uudet kuljettajaa avustavat järjestelmät tuovat kuljettajalle mielenrauhaa ja helpottavat pysäköintiä.
Kymmenen saatavilla olevan järjestelmän joukossa ovat mm. mukautuva vakionopeudensäädin, kaukovaloavustin, kaistavahti, katvealueen valvontajärjestelmä, liikennemerkkitunnistin, hätäjarrutusjärjestelmä, etu-, taka- ja kylkipysäköintianturit sekä peruutuskamera.
Valinnanvaraa niin voimalinjoissa kuin koreissa
Renault Traficin moottorivalikoimaa on laajennettu ja parannettu entisestään. Nyt valittavana on neljä Euro6D Full –päästövaatimukset täyttävää Blue dCi -moottoria, joiden tehot ovat välillä 81 ja 125 kilowattia (110 - 170 hv).
Kaksilitraiset moottorit ovat tehokkaampia kuin ennen ja myös niiden vääntömomentti on kasvanut. Kaikissa moottoreissa on polttoainetta säästävä Start&Stop –järjestelmä ja käsivalintainen vaihteisto.
Pimeällä työskentelyä helpottaa lisävarusteena tavaratilaan saatava LED-valaistus, joka on jopa viisi kertaa vakiona olevia halogeenivaloja tehokkaampi.
Renault
Lisäksi Blue dCi 150 ja 170 -turbodieselien kanssa on vaihtoehtoisesti saatavana EDC-kaksoiskytkinautomaattivaihteisto.
Tavaratilaa on kehitetty entistä käyttökelpoisemmaksi. Pidempään koriin voi väliseinän läpilastausluukun ansiosta lastata jopa 4,15 metriä pitkiä esineitä, mikä on luokan paras lastauspituus. Kaukosäätöistä keskuslukitusta on kehitetty niin, että virta-avaimesta tai avainkortista ajaja voi avata tai lukita erikseen ohjaamon ja tavaratilan.
Pimeällä työskentelyä helpottaa lisävarusteena tavaratilaan saatava LED-valaistus, joka on jopa viisi kertaa vakiona olevia halogeenivaloja tehokkaampi.
Renault Traficin voi edelleen yksilöidä tarkasti käyttötarpeen mukaan. Korivaihtoehdoiksi on valittavissa kaksi pituutta ja kaksi korkeutta, joiden kuormatilavuudet ulottuvat 5,8 kuutiometristä 8,9 kuutiometriin. Muun muassa ovien määrän ja lasituksen voi määritellä sopivaksi.
Vuodesta 2014 lähtien kaikki maailmassa myytävät kolmannen sukupolven Traficit on valmistettu Ranskassa, Normandiassa sijaitsevassa Sandouvillen tehtaassa.
Tehdas viettää 57-vuotissyntymäpäiväänsä ja siellä valmistetuista reilusta 8 miljoonasta autosta joka kymmenes on ollut Trafic.
Ensimmäiset uudistuneet Renault Trafic tavara-autot saadaan Suomeen vuoden vaihteen jälkeen 2022.
Renault-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Dodge Challenger Black Ghost on villeimpien huhujen mukaan tulossa Suomen markkinoille V8-moottorisena, 2026-mallisena rajatun valmistusmäärän suomenkielisenä Musta Aave -erikoispainoksena. (Kuvituskuva, Stellantis)
Stellantis
Dodge Challenger Black Ghost on villeimpien huhujen mukaan tulossa Suomen markkinoille V8-moottorisena, 2026-mallisena rajatun valmistusmäärän suomenkielisenä Musta Aave -erikoispainoksena. (Kuvituskuva, Stellantis)
Stellantis
Vararengas on nimensä mukaisesti vain vararengas.
Moottori
Vararengas on nimensä mukaisesti vain vararengas.
Moottori
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Auto Bild 12/2025 on kaupoissa
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Uuden GTI-aikakauden alku: Volkswagen esittelee sähköisen ID. Polo GTI:n
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
Mielenrauhaa autokauppaan – 14 päivän palautusoikeus kaikkiin käytettyjen ajoneuvojen kauppoihin
Hyundai esittelee Concept THREE-sähköautokonseptin IAA Mobility 2025 -messuilla
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Koeajossa Fiat 600e 54 kWh La Prima Edizione: Hintavaa hauskuutta
Koeajossa Volkswagen T-Cross R-Line Business 1.5 TSI 150 hv DSG: Perinteet velvoittavat
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Danielin uusi koti: "Tässä talossa on muumitalon meininkiä"
Kirjailija Satu Rämö: ”Talo oli kauhea remonttipommi, mutta ostimme sen maiseman takia”
Korkean resoluution R2R-da-muunnosta
Putkivahvistimia kilpailukykyiseen hintaan
Clearaudiolta edullinen mm-äänirasia
Kirjaimellisesti orgaanista ääntä
Huvilakadulta löytyi kolmihenkiselle perheelle unelmien koti
Fezz Audion uusi putkikuulokevahvistin
Hyper-edullinen levysoitinesivahvistin
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Auto Bild 12/2025 on kaupoissa
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
... Lisää
FOKUS MEDIA
Danielin uusi koti: "Tässä talossa on muumitalon meininkiä"
Kirjailija Satu Rämö: ”Talo oli kauhea remonttipommi, mutta ostimme sen maiseman takia”
Korkean resoluution R2R-da-muunnosta
Putkivahvistimia kilpailukykyiseen hintaan
Clearaudiolta edullinen mm-äänirasia
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Uuden GTI-aikakauden alku: Volkswagen esittelee sähköisen ID. Polo GTI:n
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
Mielenrauhaa autokauppaan – 14 päivän palautusoikeus kaikkiin käytettyjen ajoneuvojen kauppoihin
Hyundai esittelee Concept THREE-sähköautokonseptin IAA Mobility 2025 -messuilla
Opel Astra Sports Tourer Hybrid: Energiatehokas bensiiniauto temmeltää dieseleiden kentällä - jopa 1 200 km tankillisella
Tällainen on CUPRA Tindaya -konseptiauto
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Volkswagen ongelmissa - joukkokanne odottaa?
Näitä autoja nuoret ostavat
Jaguarilta radikaali päätös
Täysin uusi sähköinen GLC ensi-illassa Münchenissa: Uusi aikakausi Mercedes-Benzille
Liikenneympyrässä ei edelleenkään osata ajaa oikein - tässä syy
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Polestar 3 teki uuden Guinnessin maailmanennätyksen: pisin sähköisen SUV-mallin yhdellä latauksella kulkema matka
Moottorin parivertailussa vanha Toyota Prius ja uusi Toyota Corolla – kuinka paljon hybriditekniikka on kehittynyt?
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo – täyssähköinen tehopakkaus
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL