Suomessa Audi A5 ja S5 -mallien myynti on alkanut, ja ensimmäiset esittelyautot saapuvat Audi-jälleenmyyjille nähtäviksi ja koeajettaviksi vielä ennen lokakuun loppua. Toimitusaika tämän hetken tuotantotilanteen mukaan uusissa asiakastilauksissa noin 3-4 kk tilauksesta.

Suomessa Audi A5 ja S5 -mallien myynti on alkanut, ja ensimmäiset esittelyautot saapuvat Audi-jälleenmyyjille nähtäviksi ja koeajettaviksi vielä ennen lokakuun loppua. Toimitusaika tämän hetken tuotantotilanteen mukaan uusissa asiakastilauksissa noin 3-4 kk tilauksesta.

Audi

Uusi Audi A5 -perhe: Suorituskykyistä kevyt­hyb­ri­di­tek­no­logiaa

Malliston nykyaikaiset polttomoottorit vaikuttavat vahvalla kiihtyvyydellä ja paremmalla hyötysuhteella edistyneen MHEV plus -hybriditekniikan ansiosta. Autoissa on myös esimerkiksi uusi toimintakonsepti MMI-panoraa­ma­näy­töllä, sekä toisen sukupolven digitaaliset OLED-takavalot varustettuna viestintävaloin.

Auto Bild.Uutiset

Uu­si Au­di A5-mal­li­sar­ja mer­kit­see en­sim­mäis­ten moot­to­rei­den lan­see­raus­ta Au­din uu­del­la MHEV plus -tek­no­lo­gi­al­la – 48 vol­tin ke­vyt­hyb­ri­di­jär­jes­tel­mäl­lä, jos­sa on voi­man­siir­to­ge­ne­raat­to­ri, hih­na­käyn­nis­tin­la­tu­ri ja li­tium­rau­ta­fos­faat­ti­ak­ku.

MHEV plus -jär­jes­tel­mä nos­taa uu­sien Au­di S5 -mal­lien suo­ri­tus­ky­vyn ja te­hok­kuu­den uu­del­le ta­sol­le. Vaik­ka jär­jes­tel­mät var­mis­ta­vat dy­na­mii­kan jopa 18 kW (24 hv) li­sä­säh­kö­te­hon an­si­os­ta, ne ovat eri­no­mai­set myös kau­pun­ki­lii­ken­tees­sä, ajet­ta­es­sa puh­taas­ti säh­köl­lä stop-and-go-py­säh­dys­ten vä­lis­sä.

Hi­das­tu­es­sa voi­man­siir­to­ge­ne­raat­to­ri syöt­tää ener­gi­aa ta­kai­sin kom­pak­tiin li­tium­rau­ta­fos­faat­ti­ak­kuun jopa 25 kW:n re­ge­ne­ra­tii­vi­sel­la jar­ru­tuk­sel­la.

Täy­del­li­nen sym­bi­oo­si: suu­ren la­taus­ka­pa­si­tee­tin an­si­os­ta akus­sa on yleen­sä riit­tä­väs­ti te­hoa seu­raa­vaan no­pe­aan kiih­dy­tyk­seen.

MHEV plus -jär­jes­tel­mä tar­jo­aa myös lu­kui­sia etu­ja kau­pun­ki­lii­ken­tees­sä. Toi­saal­ta polt­to­moot­to­rin säh­köi­nen tuki vä­hen­tää mer­kit­tä­väs­ti polt­to­ai­neen ku­lu­tus­ta, var­sin­kin ajet­ta­es­sa al­hai­sem­mil­la no­peuk­sil­la.

Toi­saal­ta ak­kuun va­ras­toi­tu ener­gia aut­taa syöt­tä­mään säh­köä jär­jes­tel­miin, jois­sa on suu­ri te­ho­not­to, vaik­ka polt­to­moot­to­ri ei oli­si käy­tös­sä - esi­mer­kik­si lii­ken­ne­va­lois­sa.

Säh­kö­käyt­töi­nen il­mas­toin­ti­komp­res­so­ri esi­mer­kik­si jat­kaa toi­min­taan­sa ja pi­tää si­sä­ti­lan mu­ka­vas­sa läm­pö­ti­las­sa riit­tä­väl­lä la­tauk­sel­la.

Dy­naa­mi­sem­pi alus­ta ja oh­jaus

Rat­kai­se­va te­ki­jä Au­di DNA:n mu­kai­ses­sa to­del­li­ses­sa ajo­ko­ke­muk­ses­sa ei ole vain ajo, vaan myös alus­ta.

Uu­sia Au­di A5- ja S5-mal­le­ja ke­hi­tet­tä­es­sä mer­kil­le tyy­pil­li­set ajo-omi­nai­suu­det oli­vat suun­nit­te­lun pää­koh­de. Näi­hin omi­nai­suuk­siin kuu­luu vai­va­ton ja tark­ka ajo. Uu­den Au­di A5:n pi­täi­si teh­dä vai­ku­tus dy­naa­mi­sel­la ja ket­te­räl­lä ajet­ta­vuu­del­laan, mut­ta myös mu­ka­vuu­del­laan. Tä­män saa­vut­ta­mi­sek­si Au­dil­la päi­vi­tet­tiin alus­taa usein, yk­si­tyis­koh­tai­sin pa­ran­nuk­sin. Esi­mer­kik­si oh­jaus on asen­net­tu suo­raan run­koon, ja mal­lis­sa käy­te­tään myös huo­mat­ta­vas­ti jäy­kem­pää vään­tö­tan­koa.

Uusien Audi A5 -mallien kokoluokassa Audi korostaa johtavaa rooliaan valosuunnittelussa ja valotekniikassa. Edessä Audi A5 -perhe tarjoaa digitaaliset, valinnaisesti mukautettavat LED-tekniikalla varustetut päiväajovalot ja takana toisen sukupolven digitaaliset OLED-takavalot. Digitaalista OLED-paneelia kohden on noin 60 segmenttiä, joten ne kehittyvät yhä enemmän näytöksi auton takaosassa A5-mallissa. Tämä mahdollistaa autojen välisen viestinnän ja lisää turvallisuutta tiellä. Valot sisältävät esimerkiksi uuden viestintävalon, joka varoittaa muita tienkäyttäjiä automaattisen pysäköinnin aikana sekä onnettomuudesta tai vaaratilanteesta erityisellä valosymbolilla digitaalisessa valossa.

Uusien Audi A5 -mallien kokoluokassa Audi korostaa johtavaa rooliaan valosuunnittelussa ja valotekniikassa. Edessä Audi A5 -perhe tarjoaa digitaaliset, valinnaisesti mukautettavat LED-tekniikalla varustetut päiväajovalot ja takana toisen sukupolven digitaaliset OLED-takavalot. Digitaalista OLED-paneelia kohden on noin 60 segmenttiä, joten ne kehittyvät yhä enemmän näytöksi auton takaosassa A5-mallissa. Tämä mahdollistaa autojen välisen viestinnän ja lisää turvallisuutta tiellä. Valot sisältävät esimerkiksi uuden viestintävalon, joka varoittaa muita tienkäyttäjiä automaattisen pysäköinnin aikana sekä onnettomuudesta tai vaaratilanteesta erityisellä valosymbolilla digitaalisessa valossa.

Audi

Nämä toi­men­pi­teet vä­hen­tä­vät oh­jaus­pyö­rän ja pyö­rän vä­lis­tä jous­ta­vuut­ta. Tä­män seu­rauk­se­na kul­jet­ta­ja saa joka ti­lan­tees­sa tar­kan pa­laut­teen tie­o­lo­suh­teis­ta.

Ajet­ta­es­sa mut­kaan Au­di A5 -tuo­te­per­he hyö­tyy kal­lis­tuk­sen­va­kai­men pa­rem­mas­ta ta­ka­kul­mas­ta ja jäy­kem­mäs­tä lii­tok­ses­ta taka-ak­se­liin, mikä mah­dol­lis­taa sen oh­jaa­mi­sen ket­te­räs­ti. In­teg­roi­tu jar­run oh­jaus­jär­jes­tel­mä jar­ru­mo­ment­ti­vek­to­ril­la mah­dol­lis­taa dy­naa­mi­sen jar­ru­pai­neen kas­vat­ta­mi­sen. Se tu­kee myös dy­naa­mis­ta kaar­re­a­joa koh­dis­te­tuil­la jar­ru­tuk­sil­la pyö­ris­sä mut­kan si­sä­puo­lel­la.

Uu­si Au­di A5 rul­laa pois tuo­tan­to­lin­jal­ta dy­naa­mi­sel­la va­ki­oa­lus­tal­la (te­räs­jou­si­tus). Vaih­to­eh­toi­ses­ti saa­ta­vil­la on myös S-ur­hei­lu­a­lus­ta (va­ki­o­va­rus­te Au­di S5:ssä) ja S-ur­hei­lu­a­lus­ta elekt­ro­ni­sel­la is­kun­vai­men­ti­mien sää­döl­lä. Mo­lem­mis­sa va­lin­nai­sis­sa ver­si­ois­sa maa­va­ra on 20 mil­li­met­riä alem­pa­na.

Li­sä­va­rus­tee­na saa­ta­va mu­kau­tu­va S-ur­hei­lu­a­lus­ta is­kun­vai­men­ni­noh­jauk­sel­la tar­jo­aa huo­mat­ta­vas­ti laa­jem­man jaon yk­sit­täis­ten ajo­ti­lo­jen vä­lil­lä, jot­ka voi­daan va­li­ta Au­di drive se­lect jär­jes­tel­män kaut­ta.

Dy­naa­mi­nen tila on huo­mat­ta­vas­ti ki­re­äm­min ja dy­naa­mi­sem­min vi­ri­tet­ty, kun taas Com­fort-tila tar­jo­aa enem­män ren­nom­paa ajoa.

Uu­si käyt­tö­kon­sep­ti kah­del­la si­sä­näy­töl­lä

Au­toon as­tu­es­sa uu­det näy­töt kiin­nit­tä­vät heti huo­mi­on: 11,9 tuu­man Au­di vir­tu­aa­li­mit­ta­ris­to ja 14,5 tuu­man Au­di MMI -pa­no­raa­ma­näyt­tö kaa­re­vas­sa muo­toi­lus­sa. Li­sä­va­rus­tei­nen 10,9 tuu­man MMI-mat­kus­ta­jan näyt­tö täy­den­tää di­gi­taa­lis­ta oh­jaa­moa.

Eri­no­mai­nen er­go­no­mia ja yk­sin­ker­tai­set, kul­jet­ta­ja­kes­kei­set toi­min­not oli­vat avain­te­ki­jöi­tä tä­män kon­sep­tin ke­hit­tä­mi­ses­sä. Kaa­re­va pa­no­raa­ma­näyt­tö on suun­ni­tel­tu niin, et­tä sii­hen pää­see hel­pos­ti kä­sik­si ja sitä voi­daan käyt­tää vai­vat­to­mas­ti.

Uu­sis­sa Au­di A5 -mal­leis­sa on Au­di as­sis­tant, ää­ni­a­vus­ta­ja, joka ym­mär­tää luon­nol­lis­ta kiel­tä ja op­pii myös it­se­näi­ses­ti. Kul­jet­ta­ja ak­ti­voi avus­ta­jan ää­ni­ko­men­nol­la "Hei Au­di" tai oh­jaus­pyö­räs­sä ole­val­la pai­nik­keel­la. Täl­lä voi­daan suo­rit­taa eri­lai­sia au­ton toi­min­to­ja, käyn­nis­tää na­vi­goin­ti tai pyy­tää yleis­tie­toa.

Jos Au­di-as­sis­tent­ti ei pys­ty vas­taa­maan ky­sy­myk­seen, käy­te­tään Mic­ro­soft Azu­re Ope­nAI -pal­ve­lun kaut­ta toi­mi­tet­tua te­ko­ä­ly-chat­bot­tia, ChatGPT:tä, joka käyt­tää mil­joo­nia tie­tu­ei­ta ja tar­jo­aa vas­tauk­sia. Tämä on to­del­la sau­ma­ton­ta kul­jet­ta­jil­le, kos­ka kaik­ki toi­min­not on in­teg­roi­tu Au­di As­sis­tan­tiin.

Uu­sien Au­di A5 -mal­lien tuu­li­la­sin hei­jas­tus­näyt­tö (HUD) ke­hi­tet­tiin myös hil­jat­tain. Pe­rus­ti­lan mak­si­mi­käy­tön ja mu­kau­te­tun näyt­tö­tek­nii­kan an­si­os­ta nä­ky­vä kuva-ala on yli 85 pro­sent­tia suu­rem­pi kuin en­nen ja näyt­tö on en­tis­tä tar­kem­pi.

Li­säk­si HUD on nyt kon­fi­gu­roi­ta­vis­sa ja näyt­tää li­sä­si­säl­töä pyyn­nös­tä. HUD näyt­tää tie­dot, ku­ten no­peu­den, kul­jet­ta­jaa avus­ta­vat jär­jes­tel­mät, na­vi­goin­ti­oh­jeet ja me­di­a­tie­dot sel­ke­äs­ti. Äs­ket­täin suun­ni­tel­tu­jen oh­jaus­pyö­rän sää­ti­mien avul­la käyt­tä­jät voi­vat se­la­ta lu­et­te­loi­ta ja teh­dä suo­ria va­lin­to­ja ir­rot­ta­mat­ta kat­seen­sa tiel­tä.

Autoon astuessa uudet näytöt kiinnittävät heti huomion: 11,9 tuuman Audi virtuaalimittaristo ja 14,5 tuuman Audi MMI -panoraamanäyttö kaarevassa muotoilussa. Lisävarusteinen 10,9 tuuman MMI-matkustajan näyttö täydentää digitaalista ohjaamoa. Erinomainen ergonomia ja yksinkertaiset, kuljettajakeskeiset toiminnot olivat avaintekijöitä tämän konseptin kehittämisessä. Kaareva panoraamanäyttö on suunniteltu niin, että siihen pääsee helposti käsiksi ja sitä voidaan käyttää vaivattomasti. Uusissa Audi A5 -malleissa on Audi assistant, ääniavustaja, joka ymmärtää luonnollista kieltä ja oppii myös itsenäisesti. Kuljettaja aktivoi avustajan äänikomennolla "Hei Audi" tai ohjauspyörässä olevalla painikkeella. Tällä voidaan suorittaa erilaisia auton toimintoja, käynnistää navigointi tai pyytää yleistietoa. Jos Audi-assistentti ei pysty vastaamaan kysymykseen, käytetään Microsoft Azure OpenAI -palvelun kautta toimitettua tekoäly-chatbottia, ChatGPT:tä, joka käyttää miljoonia tietueita ja tarjoaa vastauksia. Tämä on todella saumatonta kuljettajille, koska kaikki toiminnot on integroitu Audi Assistantiin. Uusien Audi A5 -mallien tuulilasin heijastusnäyttö (HUD) kehitettiin myös hiljattain. Perustilan maksimikäytön ja mukautetun näyttötekniikan ansiosta näkyvä kuva-ala on yli 85 prosenttia suurempi kuin ennen ja näyttö on entistä tarkempi.  Lisäksi HUD on nyt konfiguroitavissa ja näyttää lisäsisältöä pyynnöstä. HUD näyttää tiedot, kuten nopeuden, kuljettajaa avustavat järjestelmät, navigointiohjeet ja mediatiedot selkeästi. Äskettäin suunniteltujen ohjauspyörän säätimien avulla käyttäjät voivat selata luetteloita ja tehdä suoria valintoja irrottamatta katseensa tieltä.

Autoon astuessa uudet näytöt kiinnittävät heti huomion: 11,9 tuuman Audi virtuaalimittaristo ja 14,5 tuuman Audi MMI -panoraamanäyttö kaarevassa muotoilussa. Lisävarusteinen 10,9 tuuman MMI-matkustajan näyttö täydentää digitaalista ohjaamoa. Erinomainen ergonomia ja yksinkertaiset, kuljettajakeskeiset toiminnot olivat avaintekijöitä tämän konseptin kehittämisessä. Kaareva panoraamanäyttö on suunniteltu niin, että siihen pääsee helposti käsiksi ja sitä voidaan käyttää vaivattomasti. Uusissa Audi A5 -malleissa on Audi assistant, ääniavustaja, joka ymmärtää luonnollista kieltä ja oppii myös itsenäisesti. Kuljettaja aktivoi avustajan äänikomennolla "Hei Audi" tai ohjauspyörässä olevalla painikkeella. Tällä voidaan suorittaa erilaisia auton toimintoja, käynnistää navigointi tai pyytää yleistietoa. Jos Audi-assistentti ei pysty vastaamaan kysymykseen, käytetään Microsoft Azure OpenAI -palvelun kautta toimitettua tekoäly-chatbottia, ChatGPT:tä, joka käyttää miljoonia tietueita ja tarjoaa vastauksia. Tämä on todella saumatonta kuljettajille, koska kaikki toiminnot on integroitu Audi Assistantiin. Uusien Audi A5 -mallien tuulilasin heijastusnäyttö (HUD) kehitettiin myös hiljattain. Perustilan maksimikäytön ja mukautetun näyttötekniikan ansiosta näkyvä kuva-ala on yli 85 prosenttia suurempi kuin ennen ja näyttö on entistä tarkempi. Lisäksi HUD on nyt konfiguroitavissa ja näyttää lisäsisältöä pyynnöstä. HUD näyttää tiedot, kuten nopeuden, kuljettajaa avustavat järjestelmät, navigointiohjeet ja mediatiedot selkeästi. Äskettäin suunniteltujen ohjauspyörän säätimien avulla käyttäjät voivat selata luetteloita ja tehdä suoria valintoja irrottamatta katseensa tieltä.

Audi

Pu­he­lui­ta voi myös vas­taa­not­taa ja soit­taa HUD:n kaut­ta. Mal­lis­ta ja va­rus­teis­ta riip­pu­en näyt­tö­ti­lo­ja on mui­ta­kin.

Au­di tar­jo­aa myös va­lin­nai­sen Bang & Oluf­sen Pre­mium -ää­ni­jär­jes­tel­män 3D-ää­nel­lä ja pään­tu­kien kai­ut­ti­mil­la kai­kil­le niil­le, jot­ka ha­lu­a­vat naut­tia mu­sii­kis­ta au­tos­sa. Tämä te­kee vai­ku­tuk­sen mak­si­maa­li­sel­la akus­ti­sel­la tark­kuu­del­la ja luon­nol­li­sel­la ää­nel­lä.

Yh­teen­sä 20 kai­u­tin­ta ja kak­si vah­vis­tin­ta 810 wa­tin te­hol­la tar­jo­a­vat ai­nut­laa­tui­sen ää­ni­ko­ke­muk­sen.

Nel­jä kai­u­tin­ta on in­teg­roi­tu li­sä­va­rus­tee­na saa­ta­vien ur­hei­luis­tuin­ten pään­tu­kiin. Ne pa­ran­ta­vat hen­ki­lö­koh­tais­ta sur­round-ää­ni­ko­ke­mus­ta ja tar­jo­a­vat mu­kaan­sa­tem­paa­van ää­ni­ko­ke­muk­sen. Ne luo­vat myös pal­jon ta­sa­pai­noi­sem­man ää­nen etu- ja ta­kais­tuin­ri­vien vä­liin.

Myös pu­he­lui­den akus­tiik­ka hyö­tyy pään­tu­kien kai­ut­ti­mis­ta, kos­ka pu­he­lut ei­vät pää­se kuu­lu­vas­ti tun­keu­tu­maan au­ton ul­ko­puo­lel­le ja etu­pen­kil­lä mat­kus­ta­vat voi­vat soit­taa hen­ki­lö­koh­tai­sia pu­he­lui­ta.

Na­vi­goin­ti­ke­hot­teet voi­daan pyyn­nös­tä lä­het­tää myös suo­raan kul­jet­ta­jan pään­tu­keen, jot­ta ke­tään mui­ta mat­kus­ta­jia ei häi­ri­tä.

Uu­det stan­dar­dit di­gi­taa­li­sis­sa va­lois­sa

Uu­sien Au­di A5 -mal­lien ko­ko­luo­kas­sa Au­di ko­ros­taa joh­ta­vaa roo­li­aan va­lo­suun­nit­te­lus­sa ja va­lo­tek­nii­kas­sa. Edes­sä Au­di A5 -per­he tar­jo­aa di­gi­taa­li­set, va­lin­nai­ses­ti mu­kau­tet­ta­vat LED-tek­nii­kal­la va­rus­te­tut päi­vä­a­jo­va­lot ja ta­ka­na toi­sen su­ku­pol­ven di­gi­taa­li­set OLED-ta­ka­va­lot.

Di­gi­taa­lis­ta OLED-pa­nee­lia koh­den on noin 60 seg­ment­tiä, jo­ten ne ke­hit­ty­vät yhä enem­män näy­tök­si au­ton ta­ka­o­sas­sa A5-mal­lis­sa. Tämä mah­dol­lis­taa au­to­jen vä­li­sen vies­tin­nän ja li­sää tur­val­li­suut­ta tiel­lä.

Va­lot si­säl­tä­vät esi­mer­kik­si uu­den vies­tin­tä­va­lon, joka va­roit­taa mui­ta tien­käyt­tä­jiä au­to­maat­ti­sen py­sä­köin­nin ai­ka­na sekä on­net­to­muu­des­ta tai vaa­ra­ti­lan­tees­ta eri­tyi­sel­lä va­lo­sym­bo­lil­la di­gi­taa­li­ses­sa va­los­sa.

Audi tarjoaa myös valinnaisen Bang & Olufsen Premium -äänijärjestelmän 3D-äänellä ja pääntukien kaiuttimilla kaikille niille, jotka haluavat nauttia musiikista autossa. Tämä tekee vaikutuksen maksimaalisella akustisella tarkkuudella ja luonnollisella äänellä. Yhteensä 20 kaiutinta ja kaksi vahvistinta 810 watin teholla tarjoavat ainutlaatuisen äänikokemuksen.

Audi tarjoaa myös valinnaisen Bang & Olufsen Premium -äänijärjestelmän 3D-äänellä ja pääntukien kaiuttimilla kaikille niille, jotka haluavat nauttia musiikista autossa. Tämä tekee vaikutuksen maksimaalisella akustisella tarkkuudella ja luonnollisella äänellä. Yhteensä 20 kaiutinta ja kaksi vahvistinta 810 watin teholla tarjoavat ainutlaatuisen äänikokemuksen.

Audi

Dy­naa­mi­set va­lo­e­fek­tit avat­ta­es­sa ja pois­tut­ta­es­sa au­tos­ta hei­jas­ta­vat liik­keen es­te­tiik­kaa osa­na Au­di DNA:ta. Sama pä­tee ak­tii­vi­seen di­gi­taa­li­seen va­lo­ku­vi­oon, joka saa ajo- ja ta­ka­va­lo­jen va­lot liik­keel­le en­nen­nä­ke­mät­tö­mäl­lä ta­val­la.

Ajo- ja ta­ka­va­lot on piir­ret­ty kol­miu­lot­tei­ses­ti ja ne tar­jo­a­vat va­lin­nai­sia di­gi­taa­li­sia va­lo­ku­vi­oi­ta, jot­ka yh­dis­tä­vät fyy­si­sen ja di­gi­taa­li­sen maa­il­man.

Suo­mes­sa Au­di A5 ja S5 -mal­lien myyn­ti on myös al­ka­nut ja en­sim­mäi­set esit­te­ly­au­tot saa­pu­vat Au­di-jäl­leen­myy­jil­le näh­tä­vik­si ja ko­ea­jet­ta­vik­si vie­lä en­nen lo­ka­kuun lop­pua. Toi­mi­tu­sai­ka tä­män het­ken tuo­tan­to­ti­lan­teen mu­kaan uu­sis­sa asi­a­kas­ti­lauk­sis­sa noin 3-4kk ti­lauk­ses­ta.

Hin­ta al­kaa Au­di A5 Se­dan TFSI:n (110 kW) 49 996 eu­ros­ta.

Au­di-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kia EV4 -tiiseri

Kia EV4 -tiiseri

Kia

Kia esittelee uusimmat sähköautot ja tulevaisuuden suunnitelmat

Auto Bild.Uutiset
Kia EV4 -tiiseri

Kia EV4 -tiiseri

Kia

Kia esittelee uusimmat sähköautot ja tulevaisuuden suunnitelmat

Auto Bild.Uutiset

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander PHEV esittelyssä ja koeajettavissa AUTO 25 & Mobility -tapahtumassa

Auto Bild.Uutiset

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander PHEV esittelyssä ja koeajettavissa AUTO 25 & Mobility -tapahtumassa

Auto Bild.Uutiset
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN