Pikalataus onnistuu jopa 100 kW:n teholla, ja 20–80 %:n lataus vie vain 26 minuuttia.

Pikalataus onnistuu jopa 100 kW:n teholla, ja 20–80 %:n lataus vie vain 26 minuuttia.

Citroën

Uusi Citroën C3 Aircross: Kompakti katumaasturi sai uuden perusrakenteen

Citroën C3 Aircross uudistui täysin: se sai uuden perusrakenne, jyhkeän SUV-ilmeen sekä Citroënin uuden muotokielen. Mukavuutta lisäävät Citroën Advanced Comfort -jousitus, C-Zen Lounge -ohjaamo, jossa on vallan­ku­mouk­sel­linen tuulilasin heijastusnäyttö (HUD), ja nykyaikaiset tieto­viih­de­jär­jes­telmät.

Auto Bild.Uutiset

Cit­roën lä­hes­tyy kom­pak­tia SUV-mark­ki­naa ai­van uu­del­la ta­val­la luo­mal­la täy­sin uu­den­lai­sen Cit­roën C3 Airc­ros­sin. Uu­tuus käyt­tää sa­maa Smart Car -pe­rus­ra­ken­net­ta kuin tuo­re Cit­roën ë-C3.

Tämä mah­dol­lis­taa erit­täin hou­kut­te­le­van hin­noit­te­lun Cit­roën C3 Airc­ros­sil­le sekä yh­den­nä­köi­sen mal­li-il­meen. Uu­tuus on ai­to SUV ja tar­jo­aa luo­kal­le tyy­pil­li­siä ele­ment­te­jä, ku­ten jä­mäk­kyyt­tä ja hel­pon si­sään­käyn­nin.

Mal­lin muo­toi­lu on it­se­var­maa, ja mal­lin uu­den ase­moin­nin li­säk­si sen mi­tat ovat muut­tu­neet. 4,39 met­rin pi­tui­se­na ja 5-paik­kai­se­na ver­si­o­na uu­des­sa Cit­roën C3 Airc­ros­sis­sa on luok­kan­sa par­haim­mat ta­ka­jal­ka­ti­lat.

Cit­roën tar­jo­aa mal­lis­ta myös uut­ta 7-paik­kais­ta ver­si­o­ta, en­sim­mäis­tä ker­taa B-seg­men­tis­sä.

Uu­si Cit­roën C3 Airc­ross on hy­vin va­rus­tel­tu ja ti­la­va. Se tar­jo­aa help­poa ja mu­ka­vaa ar­ki­liik­ku­mis­ta niin kau­pun­gis­sa kuin maan­tiel­lä.

Cit­roë­nil­la kiin­ni­te­tään ai­na eri­tyis­tä huo­mi­o­ta asi­ak­kai­den eri­tyi­so­do­tuk­siin, kun kyse on mu­ka­vuu­des­ta, ti­la­vuu­des­ta ja käy­tän­nöl­li­syy­des­tä.

Täy­sin uu­des­sa Cit­roën C3 Airc­ros­sis­sa on uu­si C-Zen-Loun­ge -oh­jaa­mo­kon­sep­ti, jos­sa yh­dis­ty­vät eri­tyi­nen HUD-hei­jas­tus­näyt­tö, ai­em­paa pie­nem­pi oh­jaus­pyö­rä ja uu­det Cit­roën Ad­van­ced Com­fort -mu­ka­vuu­sis­tui­met.

Ajo­mu­ka­vuut­ta pa­ran­taa Cit­roë­nin Ad­van­ced Com­fort -jou­si­tus, jois­sa käy­te­tään hyd­rau­li­sia poh­jaan­lyön­ti­ku­me­ja – ne ovat en­si ker­taa va­ki­o­na kai­kis­sa mal­leis­sa.

Mie­len­rau­haa tuo li­säk­si laa­ja kat­taus ajo­a­vus­ti­mia. Tar­jol­la on myös ny­ky­ai­kai­nen mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mä sekä 10,25-tuu­mai­nen kos­ke­tus­näyt­tö.

Pe­rin­tei­sen ben­sii­ni­ver­si­on li­säk­si uu­si Cit­roën C3 Airc­ross on va­rus­tet­tu kah­del­la eri säh­köis­te­tyl­lä voi­ma­lin­jal­la: 136 hv Hyb­rid 48 V ja täys­säh­kö yli 300 km toi­min­ta­mat­kal­la (odot­taa tyyp­pi­hy­väk­syn­tää).

Täysin uusi Citroën C3 Aircross perustuu Smart Car -perusrakenteeseen, joka on suunniteltu alusta alkaen polttomoottori-, hybridi- ja täyssähkövoimalinjoja varten.

Täysin uusi Citroën C3 Aircross perustuu Smart Car -perusrakenteeseen, joka on suunniteltu alusta alkaen polttomoottori-, hybridi- ja täyssähkövoimalinjoja varten.

Citroën

Auton muotoilu välittää SUV-tyylistä voimaa ja sen asenne on aiempaa itsevarmempi – muodot ovat myös aiempaa pystympiä ja kulmat terävämpiä. Täysin uusi C3 Aircross ottaa Citroënin uuden muotoilukielen ja kääntää sen SUV-tyyliin.

Auton muotoilu välittää SUV-tyylistä voimaa ja sen asenne on aiempaa itsevarmempi – muodot ovat myös aiempaa pystympiä ja kulmat terävämpiä. Täysin uusi C3 Aircross ottaa Citroënin uuden muotoilukielen ja kääntää sen SUV-tyyliin.

Citroën

Täys­säh­kö­mal­lia voi­daan pi­ka­la­da­ta jopa 100 kW:n te­hol­la, ja se la­tau­tuu 20–80 % vain 26 mi­nuu­tis­sa.

Vuon­na 2025 Cit­roën C3 Airc­ros­siin tar­jol­le tu­lee täys­säh­köi­nen ver­sio 400 ki­lo­met­rin toi­min­ta­mat­kal­la.

Uu­den­lai­set mit­ta­suh­teet

Cit­roën C3 Airc­ros­sin yh­dis­tää 4,39 met­rin pi­tui­se­na uu­den­lai­set mit­ta­suh­teet uu­teen asen­tee­seen.

Au­ton muo­toi­lu vä­lit­tää SUV-tyy­lis­tä voi­maa ja sen asen­ne on ai­em­paa it­se­var­mem­pi – muo­dot ovat myös ai­em­paa pys­tym­piä ja kul­mat te­rä­väm­piä.

Täy­sin uu­si C3 Airc­ross ot­taa Cit­roë­nin uu­den muo­toi­lu­kie­len ja kään­tää sen SUV-tyy­liin.

“Jo pro­jek­tin alus­ta al­ka­en ha­lu­sim­me ko­ros­taa C3 Airc­ros­sin ase­maa SUV-luo­kas­sa. Pää­tim­me hyö­dyn­tää jy­ke­vää ja it­se­var­maa muo­toi­lua, jos­sa on li­hak­sik­kuut­ta ja voi­maa. Yli 20 cm maa­va­ran ja kor­ke­am­man ajo­a­sen­non an­si­os­ta C3 Airc­ros­sis­ta tu­lee ai­to SUV”

Bo­ris Rein­möl­ler – C3 Airc­ros­sin muo­toi­lun pro­jek­ti­joh­ta­ja.

Ti­la­va ja kom­pak­ti SUV jopa seit­se­mäl­le

Cit­roën C3 Airc­ros­sin 2,67 met­rin ak­se­li­vä­li tar­jo­aa to­del­lis­ta väl­jyyt­tä au­ton si­säl­le: 5-paik­kai­ses­sa mal­lis­sa on luok­kan­sa par­haat ta­ka­jal­ka­ti­lat, ja li­säk­si tar­jol­la on erit­täin mo­ni­puo­li­nen 7-paik­kai­nen ver­sio.

2,67 met­rin pi­tui­nen ak­se­li­vä­li on B-seg­men­tin suu­rin, ja se mah­dol­lis­taa en­nen­nä­ke­mät­tö­män le­ve­än ta­ka­o­vi­au­kon, jon­ka myö­tä käyn­ti toi­sel­le tai kol­man­nel­le ri­vil­le on help­poa.

Citroën C3 Aircrossin 2,67 metrin akseliväli tarjoaa todellista väljyyttä auton sisälle: 5-paikkaisessa mallissa on luokkansa parhaat takajalkatilat, ja lisäksi tarjolla on erittäin monipuolinen 7-paikkainen versio. 2,67 metrin pituinen akseliväli on B-segmentin suurin, ja se mahdollistaa ennennäkemättömän leveän takaoviaukon, jonka myötä käynti toiselle tai kolmannelle riville on helppoa.

Citroën C3 Aircrossin 2,67 metrin akseliväli tarjoaa todellista väljyyttä auton sisälle: 5-paikkaisessa mallissa on luokkansa parhaat takajalkatilat, ja lisäksi tarjolla on erittäin monipuolinen 7-paikkainen versio. 2,67 metrin pituinen akseliväli on B-segmentin suurin, ja se mahdollistaa ennennäkemättömän leveän takaoviaukon, jonka myötä käynti toiselle tai kolmannelle riville on helppoa.

Citroën

Citroën C3 Aircrossissa hyödynnetään uutta Citroën ë-C3 -mallia varten tehtyä työtä. Citroën C-Zen Loungen moderni, tilava ja hyvin varusteltu matkustamo on saanut uusia materiaaleja ja värejä. Vaakasuuntainen kojelauta pystysuuntaisine ilmansuuttimineen on jaettu kahteen tasoon: tekniset hallintalaitteet yläosassa ja ns. mukavuusosio alempana. Sohvamuotoiluksikin kutsuttu alue on päällystetty erityisellä kankaalla ja sitä ympäröi lämpimän valon alue. Yläosassa on selkeä näkymä eteen, ja tärkeimmät ajoon liittyvät tiedot ovat nerokkaasti heijastettu HUD-mittaristoon. Pienikokoista ohjauspyörää voidaan säätää niin korkeus- kuin pystysuunnassa, ja sitä on helppo käsitellä. Heijastettu mittaristo sijaitsee kojelaudan ja tuulilasin välisellä alueella niin, että katsetta ei tarvitse juurikaan irrottaa tiestä.

Citroën C3 Aircrossissa hyödynnetään uutta Citroën ë-C3 -mallia varten tehtyä työtä. Citroën C-Zen Loungen moderni, tilava ja hyvin varusteltu matkustamo on saanut uusia materiaaleja ja värejä. Vaakasuuntainen kojelauta pystysuuntaisine ilmansuuttimineen on jaettu kahteen tasoon: tekniset hallintalaitteet yläosassa ja ns. mukavuusosio alempana. Sohvamuotoiluksikin kutsuttu alue on päällystetty erityisellä kankaalla ja sitä ympäröi lämpimän valon alue. Yläosassa on selkeä näkymä eteen, ja tärkeimmät ajoon liittyvät tiedot ovat nerokkaasti heijastettu HUD-mittaristoon. Pienikokoista ohjauspyörää voidaan säätää niin korkeus- kuin pystysuunnassa, ja sitä on helppo käsitellä. Heijastettu mittaristo sijaitsee kojelaudan ja tuulilasin välisellä alueella niin, että katsetta ei tarvitse juurikaan irrottaa tiestä.

Citroën

“Uu­si Cit­roën C3 Airc­ross on suun­ni­tel­tu alus­ta al­ka­en 7-paik­kai­sek­si au­tok­si. Kun on suun­ni­tel­lut au­ton, joka on riit­tä­vän ti­la­va seit­se­mäl­le hen­ki­löl­le, te­kee sa­mal­la 5-paik­kai­ses­ta mal­lis­ta au­to­maat­ti­ses­ti luok­kan­sa ti­la­vim­man niin toi­sen ri­vin mat­kus­ta­jil­le kuin ta­va­ra­ti­loil­taan”

Thier­ry Blanc­hard, C3 Airc­ross -pro­jek­tin tuo­te­pääl­lik­kö

7-paik­kai­nen ver­sio: fik­su ja mo­ni­puo­li­nen

Cit­roën tar­jo­aa en­nen­nä­ke­mät­tö­män 7-paik­kai­sen ver­si­on täy­sin uu­des­ta Cit­roën C3 Airc­ros­sis­ta.

Isot ta­ka­o­vet ja hel­pos­ti tait­tu­vat toi­sen ri­vin is­tui­met (40/60) mah­dol­lis­ta­vat hel­pon pää­syn kol­man­nel­le is­tuin­ri­vil­le, jos­sa on mu­ka­vat ja tait­tu­vat is­tui­met.

Is­tui­met ovat käy­tet­tä­vis­sä tar­peen vaa­ties­sa, ja ne koos­tu­vat is­tui­no­sas­ta sekä kah­des­ta sel­kä­no­jas­ta, jot­ka voi­daan tait­taa 50/50-osas­sa. Ta­va­ra­ti­la on ta­sai­nen, kun kol­mas is­tuin­ri­vi ei ole käy­tös­sä.

7-paik­kai­sen Cit­roën C3 Airc­ros­sin toi­sen ri­vin ta­ka­pol­vi­ti­la on yh­tä suu­rin kuin C3-mal­lis­sa, ja kyy­när­ti­laa on pe­rä­ti 25 mm enem­män kuin B-seg­men­tis­sä yleen­sä. Pään­ti­laa on tar­jol­la run­saas­ti.

Kol­man­nel­la is­tuin­ri­vin mat­kus­ta­jil­le tar­jol­la on pään­tu­et, kyy­när­no­jat, mu­ki­te­li­neet, USB-pis­to­ke, eril­li­nen jal­ka­ti­la sekä il­mas­toin­ti.

7-paik­kai­ses­sa Cit­roën C3 Airc­ros­sis­sa ul­ko- ja si­sä­ti­lo­jen komp­ro­mis­si on täy­del­li­nen. 93 % eu­roop­pa­lai­sis­ta B-SUV-omis­ta­jis­ta ajaa al­le 80 km päi­väs­sä, jol­loin 7-paik­kai­sen kak­si taa­im­mais­ta is­tuin­ta ovat täy­del­li­nen rat­kai­su ly­hyi­siin kul­je­tuk­siin.

Kun kaik­ki is­tui­met ovat yl­hääl­lä, ta­va­ra­ti­lan ti­la­vuus on 40 lit­raa, ja kun taa­im­mai­nen rivi on al­haal­la, ti­laa on 330 lit­raa.

5-paik­kai­nen ver­sio: seg­ment­tin­sä ti­la­vin

Uu­den Cit­roën C3 Airc­ros­sin 5-paik­kai­ses­sa ver­si­os­sa on 40/60-osas­sa tait­tu­va ta­kais­tuin, joka si­jait­see 65 mm ta­em­pa­na kuin 7-paik­kai­ses­sa mal­lis­sa.

Tavaratila on selkeän muotoinen, ja siinä on kahteen korkeuteen siirrettävä tavaratilan välipohja. Sen avulla lattiasta saadaan täysin tasainen, kun takapenkin selkänojat ovat kaadettu alas. Tällä tavoin tavaratila kasvaa vaikuttavaan 1 600 litraan, mikä on poikkeuksellista B-segmentissä.

Tavaratila on selkeän muotoinen, ja siinä on kahteen korkeuteen siirrettävä tavaratilan välipohja. Sen avulla lattiasta saadaan täysin tasainen, kun takapenkin selkänojat ovat kaadettu alas. Tällä tavoin tavaratila kasvaa vaikuttavaan 1 600 litraan, mikä on poikkeuksellista B-segmentissä.

Citroën

Tu­lok­se­na on erit­täin pal­jon ti­laa toi­sel­la ri­vil­lä, ja luok­kan­sa pa­ras ta­ka­pol­vi­ti­la (+ 80 mm luo­kan kes­ki­ar­voon ver­rat­tu­na).

Ta­ka­pen­kil­lä on B-seg­men­tin pa­ras kyy­när­ti­la le­veys­suun­nas­sa (+25 mm luo­kan kes­ki­ar­voon ver­rat­tu­na). Hy­vät ta­ka­jal­ka­ti­lat ei­vät kui­ten­kaan tar­koi­ta, et­tä ta­va­ra­ti­la oli­si eri­tyi­sen pie­ni. 460 l on myös ai­van luok­kan­sa kär­keä ta­va­ra­ti­lan ti­la­vuu­des­sa.

Ta­va­ra­ti­la on sel­ke­än muo­toi­nen, ja sii­nä on kah­teen kor­keu­teen siir­ret­tä­vä ta­va­ra­ti­lan vä­li­poh­ja. Sen avul­la lat­ti­as­ta saa­daan täy­sin ta­sai­nen, kun ta­ka­pen­kin sel­kä­no­jat ovat kaa­det­tu alas. Täl­lä ta­voin ta­va­ra­ti­la kas­vaa vai­kut­ta­vaan 1 600 lit­raan, mikä on poik­keuk­sel­lis­ta B-seg­men­tis­sä.

Hou­kut­te­le­va käyt­tö­voi­ma­tar­jon­ta

Cit­roë­nin ta­voit­tee­na on tar­jo­ta hel­pos­ti lä­hes­tyt­tä­viä ja ih­mis­kes­kei­siä rat­kai­su­ja – uu­si kom­pak­ti SUV tar­jo­aa­kin usei­ta eri käyt­tö­voi­mia hou­kut­te­le­vaan hin­taan. Täy­sin uu­si Cit­roën C3 Airc­ross pe­rus­tuu Smart Car -pe­rus­ra­ken­tee­seen, joka on suun­ni­tel­tu alus­ta al­ka­en polt­to­moot­to­ri-, hyb­ri­di- ja täys­säh­kö­voi­ma­lin­jo­ja var­ten.

Uu­si Cit­roën C3 Airc­ross tar­jo­aa kaik­ki edel­lä mai­ni­tut voi­ma­lin­ja­vaih­to­eh­dot heti lan­see­rauk­ses­taan al­ka­en.

Hyb­rid: vai­va­ton siir­ty­mi­nen säh­köis­ty­mi­seen

Täy­sin uu­si Cit­roën C3 Airc­ross saa uu­den Hyb­rid 136 -voi­ma­lin­ja­ver­si­on, jos­sa on uu­si e-DCT-kak­sois­kyt­kin­vaih­teis­to.

48 vol­tin hyb­ri­di­jär­jes­tel­mä käyt­tää uu­den su­ku­pol­ven 1.2 Pu­re­Tech -moot­to­ria, joka on ke­hi­tet­ty eri­tyi­ses­ti hyb­ri­di­käyt­töä var­ten; moot­to­rin kom­po­nen­teis­ta 40 % on uu­sia.

Uu­si kol­mi­sy­lin­te­ri­nen moot­to­ri tuot­taa te­hoa 100 kW / 136 hv. Sii­nä on muut­tu­va­ge­o­met­ri­nen tur­bo­ah­din ja uu­si ja­ko­ket­ju, joka te­kee moot­to­ris­ta luo­tet­ta­vam­man. Sii­nä käy­te­tään myös Mil­le­rin työ­kier­toa.

Jär­jes­tel­män säh­kö­moot­to­ri si­jait­see e-DCT-vaih­teis­ton yh­tey­des­sä tuot­ta­en 21 kW / 28 hv te­hoa.

Uu­si hyb­ri­di­voi­ma­lin­ja vä­hen­tää polt­to­ai­neen­ku­lu­tus­ta, eten­kin kau­pun­ki­o­lo­suh­teis­sa. Säh­kö­moot­to­ri tu­kee polt­to­moot­to­ria ni­me­no­maan polt­to­ai­neen sääs­tä­mi­sek­si.

Kau­pun­gis­sa jär­jes­tel­män avul­la on mah­dol­lis­ta ajaa jopa 50 % ajas­ta pel­käl­lä säh­köl­lä. Ak­kua la­da­taan ener­gi­an tal­tee­no­ton avul­la esi­mer­kik­si jar­ru­tus­ti­lan­teis­sa.

Hyb­ri­di­mal­lin pääs­töt ovat vain 121 g/km, ja voi­ma­lin­ja on tar­jol­la niin 5- kuin 7-paik­kai­seen ver­si­oon.

Cit­roë­nin en­sim­mäi­nen täys­säh­köi­nen kom­pak­ti SUV

Cit­roën tar­jo­aa en­sim­mäis­tä ker­taa B-SUV-seg­men­tis­sä täys­säh­köi­sen ver­si­on 5-paik­kai­ses­ta C3 Airc­ros­sis­ta.

Säh­kö­mal­lis­sa on 83 kW / 113 hv tuot­ta­va säh­kö­moot­to­ri, joka on yh­dis­tet­ty 44 kWh LFP -akus­toon (li­tium­rau­ta­fos­faat­ti).

Ky­sei­sen tek­niik­ka­pa­ke­tin an­si­os­ta täys­säh­kö­mal­lis­sa on täy­del­li­nen komp­ro­mis­si riit­tä­vän toi­min­ta­mat­kan (300 km – odot­taa tyyp­pi­hy­väk­syn­tää) ja hou­kut­te­le­van hin­nan vä­lil­lä.

Mal­lin huip­pu­no­peus on 145 km/h, ja suo­ri­tus­ky­ky riit­tää eri­no­mai­ses­ti ar­ki­a­jon tar­pei­siin.

Uu­des­sa Cit­roën C3 Airc­ros­sis­sa on saa­ta­vil­la asi­oin­ti­la­tu­rei­na niin 7,2 kW:n 1-vai­he­la­tu­ri kuin 11 kW:n 3-vai­he­la­taus.

Pi­ka­la­taus on­nis­tuu jopa 100 kW:n te­hol­la, ja 20–80 %:n la­taus vie vain 26 mi­nuut­tia.

Vuon­na 2025 tar­jol­le tu­lee vie­lä isom­mal­la akul­la va­rus­tet­tu ver­sio, jon­ka toi­min­ta­mat­ka on yli 400 km.

Täys­säh­köi­ses­sä Cit­roën C3 Airc­ros­sis­sa on rat­kais­tu au­toi­li­joi­den huo­let riit­tä­väs­tä toi­min­ta­mat­kas­ta.

Uu­den e-Rou­tes -so­vel­luk­sen avul­la voi hel­pos­ti suun­ni­tel­la ajo­mat­kat, tark­kail­la akun va­raus­ti­laa re­aa­li­a­jas­sa ja naut­tia ko­ko­nais­val­tai­ses­ta na­vi­goin­ti­ko­ke­muk­ses­ta.

So­vel­lus aut­taa vä­hen­tä­mään mat­ka-ai­ko­ja ja osoit­taa par­haat mah­dol­li­set la­taus­pai­kat.

e-Rou­tes saa koko ajan tie­toa au­tos­ta (akun va­raus­ti­la), sää­o­lo­suh­teis­ta ja pi­ka­la­tu­rei­den ruuh­ka­ti­lan­tees­ta rei­tin var­rel­la ja päi­vit­tää sen mu­kaan ak­tii­vi­ses­ti suun­ni­tel­tua reit­tiä.

Pyö­ril­lä liik­ku­va olo­huo­ne

Ti­la­va­na ja va­loi­sa­na au­to­na uu­si Cit­roën C3 Airc­ross on kuin pyö­ril­lä liik­ku­va olo­huo­ne.

Sen ajo­a­sen­to on ko­ro­tet­tu, ja kor­kea maa­va­ra hel­pot­taa käyn­tiä si­sään ja ulos. Au­tos­ta on myös help­po näh­dä ulos.

Cit­roë­nil­le mu­ka­vuus on avai­na­se­mas­sa, ja Cit­roën C3 Airc­ros­sis­sa sen ta­kaa­vat Cit­roë­nil­le yk­si­löl­li­nen Cit­roën Ad­van­ced Com­fort -mu­ka­vuus­jou­si­tus sekä C-Zen Loun­ge -oh­jaa­mo­kon­sep­ti.

Se yh­dis­tää HUD-näy­töl­li­sen mit­ta­ris­ton kut­su­vaan oh­jaa­moon sekä erit­täin mu­ka­viin Cit­roën Ad­van­ced Com­fort -is­tui­miin.

Cit­roën Ad­van­ced Com­fort -jou­si­tus sekä -is­tui­met

Täy­sin uu­teen Cit­roën C3 Airc­ros­siin on ha­lut­tu luo­da täy­del­li­nen komp­ro­mis­si mu­ka­vuu­den ja nau­tin­non vä­lil­lä jopa sil­loin, kun kyy­dis­sä on 7 ih­mis­tä.

Tä­män saa­vut­ta­mi­sek­si Cit­roë­nil­le yk­si­löl­li­nen Ad­van­ced Com­fort -jou­si­tus on va­ki­o­na kai­kis­sa Cit­roën C3 Airc­ross -ver­si­ois­sa.

In­no­va­tii­vi­nen ja pa­ten­toi­tu jou­si­tus­rat­kai­su var­mis­taa mu­ka­vuu­den kai­kil­la mat­kus­ta­jil­le tie­o­lo­suh­teis­ta riip­pu­mat­ta.

Cit­roë­nin Ad­van­ced Com­fort -mu­ka­vuu­sis­tui­met tar­jo­a­vat puo­les­taan 10–15 mm yli­mää­räis­tä peh­mus­tet­ta is­tui­mis­sa.

Is­tui­met on suun­ni­tel­tu tar­jo­a­maan sil­ti riit­tä­väs­ti tu­kea, jot­ta mu­ka­vuus ja ryh­ti säi­lyi­si­vät myös pi­dem­mil­lä ajo­mat­koil­la.

C-Zen Loun­ge: uu­si oh­jaa­mo­ark­ki­teh­tuu­ri mie­len­rau­hal­le

Cit­roën C3 Airc­ros­sis­sa hyö­dyn­ne­tään uut­ta Cit­roën ë-C3 -mal­lia var­ten teh­tyä työ­tä. Cit­roën C-Zen Loun­gen mo­der­ni, ti­la­va ja hy­vin va­rus­tel­tu mat­kus­ta­mo on saa­nut uu­sia ma­te­ri­aa­le­ja ja vä­re­jä.

Vaa­ka­suun­tai­nen ko­je­lau­ta pys­ty­suun­tai­si­ne il­man­suut­ti­mi­neen on ja­et­tu kah­teen ta­soon: tek­ni­set hal­lin­ta­lait­teet ylä­o­sas­sa ja ns. mu­ka­vuu­so­sio alem­pa­na.

Soh­va­muo­toi­luk­si­kin kut­sut­tu alue on pääl­lys­tet­ty eri­tyi­sel­lä kan­kaal­la ja sitä ym­pä­röi läm­pi­män va­lon alue. Ylä­o­sas­sa on sel­keä nä­ky­mä eteen, ja tär­keim­mät ajoon liit­ty­vät tie­dot ovat ne­rok­kaas­ti hei­jas­tet­tu HUD-mit­ta­ris­toon.

Pie­ni­ko­kois­ta oh­jaus­pyö­rää voi­daan sää­tää niin kor­keus- kuin pys­ty­suun­nas­sa, ja sitä on help­po kä­si­tel­lä. Hei­jas­tet­tu mit­ta­ris­to si­jait­see ko­je­lau­dan ja tuu­li­la­sin vä­li­sel­lä alu­eel­la niin, et­tä kat­set­ta ei tar­vit­se juu­ri­kaan ir­rot­taa ties­tä.

Cit­roën-leh­dis­tö­to­e­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kia EV4 -tiiseri

Kia EV4 -tiiseri

Kia

Kia esittelee uusimmat sähköautot ja tulevaisuuden suunnitelmat

Auto Bild.Uutiset
Kia EV4 -tiiseri

Kia EV4 -tiiseri

Kia

Kia esittelee uusimmat sähköautot ja tulevaisuuden suunnitelmat

Auto Bild.Uutiset

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander PHEV esittelyssä ja koeajettavissa AUTO 25 & Mobility -tapahtumassa

Auto Bild.Uutiset

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander PHEV esittelyssä ja koeajettavissa AUTO 25 & Mobility -tapahtumassa

Auto Bild.Uutiset
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN