Suomeen Clioa tuodaan kahdella voimalinjalla. Edullisempi versio on TCe 90, jossa on kolmesylinterinen 1,0-litrainen bensiiniturbo. Moottori kehittää 67 kW (90 hv) ja 160 Nm vääntömomentin. Sen kanssa on kuusivaihteinen käsivalintainen vaihteisto ja auton kulutuksen mainitaan olevan hyvin kohtuullinen.

Suomeen Clioa tuodaan kahdella voimalinjalla. Edullisempi versio on TCe 90, jossa on kolmesylinterinen 1,0-litrainen bensiiniturbo. Moottori kehittää 67 kW (90 hv) ja 160 Nm vääntömomentin. Sen kanssa on kuusivaihteinen käsivalintainen vaihteisto ja auton kulutuksen mainitaan olevan hyvin kohtuullinen.

Renault

Viidennen sukupolven Renault Clio: Tarkempi ohjaustuntuma ja paremmat pintamateriaalit

Renault Clio on maailman suosituin ranskalainen automalli, jota on myyty yli 16 miljoonaa kappaletta. Vuonna 1990 Renault 5:n korvannut Clio on edennyt viidenteen sukupolveen, joista kaksi on voittanut arvostetun Car of the Year, eli Vuoden Auto Euroopassa -tittelin.

Auto Bild.Uutiset

Uu­dis­tu­nut vii­den­nen su­ku­pol­ven Clio saa kun­ni­an ol­la Re­naul­tin en­sim­mäi­nen Nou­vel­le Va­gue -fi­lo­so­fi­an mal­li, eli se edus­taa muo­toi­lu­joh­ta­ja Gil­les Vi­da­lin joh­dol­la luo­tua nk. uut­ta aal­toa.

Kai­ken läh­tö­koh­ta­na on Re­naul­tin uu­si logo, jota tois­te­taan niin etu­sä­lei­kös­sä kuin päi­vä­a­jo­va­lois­sa, jot­ka ovat ikään kuin logo ja­et­tu­na kah­teen osaan.

Re­nault Clion jäl­keen uu­si muo­to­kie­li ote­taan käyt­töön kai­kis­sa tu­le­vis­sa mal­leis­sa.

Tun­tei­siin ve­to­a­va muo­toi­lu

Yk­si Re­nault Clion suu­rim­mis­ta vah­vuuk­sis­ta on ol­lut jo edel­li­ses­tä su­ku­pol­ves­ta läh­tien sen upea ul­ko­nä­kö. Uu­dis­tuk­sen yh­tey­des­sä ko­ros­te­taan Re­naul­tin uut­ta ih­mis- ja tek­nis­kes­keis­tä muo­toi­lu­fi­lo­so­fi­aa.

Kai­ken läh­tö­koh­ta­na on etu­sä­lei­kön kes­kel­lä ole­va uu­si Re­nault-logo, joka on kuin kak­si ti­mant­tia. Sii­tä tum­ma sä­leik­kö läh­tee vaa­le­ne­maan reu­no­ja koh­ti.

Ruu­tu­lip­pu­mai­nen etu­sä­leik­kö tuo keu­laan ur­hei­lul­lis­ta tyy­liä. Sitä on myös tech­no- ja esp­rit Al­pi­ne-va­rus­te­ta­so­jen etu­pus­ku­ris­sa, jos­sa on F1-tyy­li­nen hel­ma.

Uu­des­sa Cli­os­sa ote­taan käyt­töön Re­naul­tin ”Nou­vel­le Va­gu­en” mu­kai­set etu­va­lot, joi­den muo­toi­luun ha­et­tiin ins­pi­raa­tio uu­des­ta lo­gos­ta. Kai­kis­sa va­rus­te­ta­sois­sa on ai­em­paa ma­ta­lam­mat täys­le­di­va­lot, jot­ka ovat te­hok­kaam­mat kuin en­nen.

Päi­vä­a­jo­va­lot muo­dos­ta­vat pys­ty­suun­tai­sen vi­no­ne­li­ön, joka ikään kuin syk­kii ja yh­dis­tää muo­toi­lun Re­naul­tin mo­der­niin ima­goon.

Entistä modernimmat takavalot ovat kristallinkirkkaan suojan alla, jonka läpi näkee valojen tekniikan. Takavalojen ulkoreunassa on samaa tyyliä kuin etuvaloissa.

Entistä modernimmat takavalot ovat kristallinkirkkaan suojan alla, jonka läpi näkee valojen tekniikan. Takavalojen ulkoreunassa on samaa tyyliä kuin etuvaloissa.

Renault

Clion ta­ka­o­sa on ai­em­paa ae­ro­dy­naa­mi­sem­man ja elä­väm­män nä­köi­nen, mikä on saa­tu ai­kaan ta­ka­pus­ku­rin uu­del­la muo­toi­lul­la. Evo­lu­ti­o­nis­sa pus­ku­rin ta­ka­o­sa on mat­ta­mus­ta, Tech­nos­sa kiil­tä­vän mus­ta ja esp­rit Al­pi­nes­sa mat­ta­har­maa.

En­tis­tä mo­der­nim­mat ta­ka­va­lot ovat kris­tal­lin­kirk­kaan suo­jan al­la, jon­ka läpi nä­kee va­lo­jen tek­nii­kan. Ta­ka­va­lo­jen ul­ko­reu­nas­sa on sa­maa tyy­liä kuin etu­va­lois­sa.

Vä­re­jä on va­lit­ta­va­na seit­se­män, jois­ta eri­tyi­sen mie­len­kiin­toi­nen on uu­si Ra­fa­le-har­maa.

Kau­em­paa kat­sot­tu­na se näyt­tää nor­maa­lil­ta har­maal­ta, mut­ta lä­hem­pää sen huo­maa hel­mi­äis­vä­rik­si. Va­len­cia orans­si eri­kois­vä­ri on ai­na ve­loi­tuk­set­ta, muut vä­rit ovat mak­sul­li­sia.

Kor­ke­a­ta­soi­sem­mat pin­ta­ma­te­ri­aa­lit

Kojelaudassa on siirrytty digitaaliseen aikaan, kun kaikissa varustetasoissa on joko 7- tai 10-tuumainen digitaalimittaristo. Vakiovarusteisiin kuuluu myös Easy Link multimediajärjestelmä 7-tuumaisella kosketusnäytöllä (esprit Alpine 9,3-tuumainen). Liitettävyys on Renault Clion luokassa huipputasoa, sillä älypuhelimen saa kaikissa varustetasoissa yhdistettyä  langattomasti ja järjestelmän käyttö on entistäkin helpompaa.

Kojelaudassa on siirrytty digitaaliseen aikaan, kun kaikissa varustetasoissa on joko 7- tai 10-tuumainen digitaalimittaristo. Vakiovarusteisiin kuuluu myös Easy Link multimediajärjestelmä 7-tuumaisella kosketusnäytöllä (esprit Alpine 9,3-tuumainen). Liitettävyys on Renault Clion luokassa huipputasoa, sillä älypuhelimen saa kaikissa varustetasoissa yhdistettyä langattomasti ja järjestelmän käyttö on entistäkin helpompaa.

Renault

Tun­nel­ma Re­nault Clion si­säl­lä on en­tis­tä vas­taa­not­ta­vai­sem­pi ja ko­toi­sam­pi, min­kä huo­maa heti oven ava­tes­saan. Ma­te­ri­aa­lit ovat kor­ke­a­ta­soi­sem­pia ja nii­tä ke­hi­tet­tä­es­sä on otet­tu huo­mi­oon myös ym­pä­ris­tö­vai­ku­tuk­set.

Ti­laa on mu­ka­vas­ti ja er­go­no­mia on hy­väl­lä ta­sol­la, mit­kä ovat ol­leet jo ai­em­min Re­nault Clion vah­vuuk­sia.

Pa­ran­tu­nut lii­tet­tä­vyys ja so­vel­luk­set an­ta­vat aja­jal­le ja mat­kus­ta­jil­le mah­dol­li­suu­den ren­tou­tua ja naut­tia mat­kas­ta.

Uu­des­sa Re­nault Clio Tech­nos­sa on ver­hoi­lu­ma­te­ri­aa­li­na is­tui­mis­sa, ovi­pa­nee­leis­sa ja ko­je­lau­das­sa ym­pä­ris­töä kun­ni­oit­ta­va ma­te­ri­aa­li, jos­ta 60 pro­sent­tia on Ten­cel-ni­mis­tä bi­o­poh­jais­ta kui­tua.

Uu­si ma­te­ri­aa­li on osa Re­naul­tin stra­te­gi­aa vä­hen­tää kai­kin ta­voin hii­li­di­ok­si­di­pääs­tö­jä. Uu­si Re­nault Clio ei ole vain en­sim­mäi­nen au­to, jos­sa käy­te­tään Ten­cel Mo­dal -kui­tu­ja, vaan sa­mal­la ne ovat en­si ker­taa käy­tös­sä au­ton si­sä­ti­lois­sa.

Yl­lät­tä­vän peh­meä ma­te­ri­aa­li on teh­ty uu­siu­tu­vas­ta ma­te­ri­aa­lis­ta, puus­ta, joka on myös help­po kier­rät­tää uu­del­leen. Ym­pä­ris­tön huo­mi­oon ot­ta­vaan ajat­te­luun kuu­luu myös se, et­tä mat­kus­ta­mos­sa ei ole enää nah­kaa, vaan sen ti­lal­la käy­te­tään bi­o­poh­jais­ta TEP-ma­te­ri­aa­lia.

Is­tui­met ovat uu­det ja niis­sä on luon­nol­li­ses­ti läm­mi­tys. Suo­mes­sa ar­vos­taa tal­vel­la sitä, et­tä myös oh­jaus­pyö­rä on läm­mi­tet­tä­vä. Is­tui­met on muo­toil­tu sekä mu­ka­vik­si et­tä hy­vän tuen an­ta­vik­si.

Re­nault Clio esp­rit Al­pi­nes­sa on vie­lä py­kä­län ver­ran ur­hei­lul­li­sem­mat is­tui­met, jois­sa on enem­män si­vut­tais­tu­kea.

Tunnelma Renault Clion sisällä on entistä vastaanottavaisempi ja kotoisampi, minkä huomaa heti oven avatessaan. Materiaalit ovat korkeatasoisempia ja niitä kehitettäessä on otettu huomioon myös ympäristövaikutukset. Kuvassa Clio Esprit Alpinen takaistuin.

Tunnelma Renault Clion sisällä on entistä vastaanottavaisempi ja kotoisampi, minkä huomaa heti oven avatessaan. Materiaalit ovat korkeatasoisempia ja niitä kehitettäessä on otettu huomioon myös ympäristövaikutukset. Kuvassa Clio Esprit Alpinen takaistuin.

Renault

Ko­je­lau­das­sa on siir­ryt­ty di­gi­taa­li­seen ai­kaan, kun kai­kis­sa va­rus­te­ta­sois­sa on joko 7- tai 10-tuu­mai­nen di­gi­taa­li­mit­ta­ris­to.

Va­ki­o­va­rus­tei­siin kuu­luu myös Ea­sy Link mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mä 7-tuu­mai­sel­la kos­ke­tus­näy­töl­lä (esp­rit Al­pi­ne 9,3-tuu­mai­nen).

Lii­tet­tä­vyys on Re­nault Clion luo­kas­sa huip­pu­ta­soa, sil­lä äly­pu­he­li­men saa kai­kis­sa va­rus­te­ta­sois­sa yh­dis­tet­tyä lan­gat­to­mas­ti ja jär­jes­tel­män käyt­tö on en­tis­tä­kin hel­pom­paa.

Koko en­nal­laan, en­tis­tä tar­kem­pi ajet­ta­va

Ko­rin mi­tat ei­vät ole Re­nault Cli­os­sa muut­tu­neet. Se on 4,053 m pit­kä, pei­lit mu­kaan lu­kien 1 988 m le­vyi­nen ja 1,440 m kor­kui­nen.

Re­nault Clion si­sä­ti­lo­ja pi­det­tiin jo en­nes­tään omas­sa luo­kas­saan suu­ri­na, jo­ten au­ton koon kas­vat­ta­mi­seen ei ol­lut syy­tä. Ta­va­ra­ti­la on 391 lit­raa (ben­sii­ni) ja 301 lit­raa (E-Tech hyb­rid) eli eh­dot­to­mas­ti luok­kan­sa huip­pua.

Clio on saa­nut kii­tos­ta sii­tä, et­tä se on kau­pun­gis­sa ket­te­rä ja maan­tiel­lä va­kaa. Oh­jaus­te­hos­tin­ta on sää­det­ty uu­del­leen ja oh­jaus­ta ka­lib­roi­tu muu­ten­kin. Tu­lok­se­na on en­ti­ses­tään pa­ran­tu­nut oh­jaus­tun­tu­ma ja tar­kem­pi oh­jaus.

Suo­meen Clioa tuo­daan kah­del­la voi­ma­lin­jal­la. Edul­li­sem­pi ver­sio on TCe 90, jos­sa on kol­me­sy­lin­te­ri­nen 1,0-lit­rai­nen ben­sii­ni­tur­bo. Moot­to­ri ke­hit­tää 67 ki­lo­wat­tia (90 hv) ja 160 new­ton­met­rin vään­tö­mo­men­tin. Sen kans­sa on kuu­si­vaih­tei­nen kä­si­va­lin­tai­nen vaih­teis­to ja au­ton ku­lu­tus on hy­vin koh­tuul­li­nen.

Uu­den Clion myyn­nin us­ko­taan kui­ten­kin pai­not­tu­van vah­vas­ti E-Tech full hyb­rid 145 -moot­to­riin. Ne­rok­kaal­le voi­ma­lin­jal­le, joka on ben­sii­ni­moot­to­rin ja kah­den säh­kö­moot­to­rin yh­dis­tel­mä sekä sen mo­ni­ti­la­vaih­teis­tol­le on myön­net­ty yli 150 pa­tent­tia.

Re­nault käyt­ti E-Tech full hyb­rid 145:n ke­hi­tyk­ses­sä For­mu­la 1 -sar­jas­ta saa­mi­aan op­pe­ja, eten­kin ener­gi­an tal­tee­no­tos­sa. Kai­ken edel­lä mai­ni­tun an­si­os­ta Clio on täl­lä voi­ma­lin­jal­la va­rus­tet­tu­na yh­tä ai­kaa te­ho­kas ja ta­lou­del­li­nen.

Uudessa Renault Clio Technossa on verhoilumateriaalina istuimissa, ovipaneeleissa ja kojelaudassa ympäristöä kunnioittava materiaali, josta 60 prosenttia on Tencel-nimistä biopohjaista kuitua. Uusi materiaali on osa Renaultin strategiaa vähentää kaikin tavoin hiilidioksidipäästöjä. Uusi Renault Clio ei ole vain ensimmäinen auto, jossa käytetään Tencel Modal -kuituja, vaan samalla ne ovat ensi kertaa käytössä auton sisätiloissa. Yllättävän pehmeä materiaali on tehty uusiutuvasta materiaalista, puusta, joka on myös helppo kierrättää uudelleen. Matkustamossa ei ole enää nahkaa, vaan sen tilalla biopohjaista TEP-materiaalia. Istuimet ovat uudet, ja niissä on luonnollisesti lämmitys. Suomessa arvostaa talvella sitä, että myös ohjauspyörä on lämmitettävä. Istuimet on muotoiltu sekä mukaviksi että hyvän tuen antaviksi. Renault Clio esprit Alpine-version urheiluistuimet tarjoavat enemmän sivuttaistukea. Kuvassa Clio Esprit Alpine.

Uudessa Renault Clio Technossa on verhoilumateriaalina istuimissa, ovipaneeleissa ja kojelaudassa ympäristöä kunnioittava materiaali, josta 60 prosenttia on Tencel-nimistä biopohjaista kuitua. Uusi materiaali on osa Renaultin strategiaa vähentää kaikin tavoin hiilidioksidipäästöjä. Uusi Renault Clio ei ole vain ensimmäinen auto, jossa käytetään Tencel Modal -kuituja, vaan samalla ne ovat ensi kertaa käytössä auton sisätiloissa. Yllättävän pehmeä materiaali on tehty uusiutuvasta materiaalista, puusta, joka on myös helppo kierrättää uudelleen. Matkustamossa ei ole enää nahkaa, vaan sen tilalla biopohjaista TEP-materiaalia. Istuimet ovat uudet, ja niissä on luonnollisesti lämmitys. Suomessa arvostaa talvella sitä, että myös ohjauspyörä on lämmitettävä. Istuimet on muotoiltu sekä mukaviksi että hyvän tuen antaviksi. Renault Clio esprit Alpine-version urheiluistuimet tarjoavat enemmän sivuttaistukea. Kuvassa Clio Esprit Alpine.

Renault

Re­nault Clio E-Tech full hyb­rid 145 yh­dis­tää sar­ja- ja rin­nak­kais­hyb­ri­dien par­hai­ta omi­nai­suuk­sia.

Sii­nä on 1,6-lit­rai­nen 69 ki­lo­wa­tin (94 hv) te­hoi­nen ben­sii­ni­moot­to­ri, 36 ki­lo­wa­tin te­hoi­nen säh­kö­moot­to­ri ja 18 ki­lo­wat­tia ke­hit­tä­vä käyn­nis­tys­moot­to­rin ja ge­ne­raat­to­rin yh­dis­tel­mä.

Äly­käs au­to­maat­ti­ses­ti toi­mi­va mo­ni­ti­la­vaih­teis­to pi­tää huo­len, et­tä moot­to­rei­ta käy­te­tään par­haal­la mah­dol­li­sel­la hyö­ty­suh­teel­la, mikä pie­nen­tää ku­lu­tus­ta ja pääs­tö­jä. Niin­pä yh­dis­tet­ty ku­lu­tus on vain 4,2 lit­raa sa­dal­la ja hii­li­di­ok­si­di­pääs­tö va­rus­te­ta­son mu­kaan 96 tai 97 g/km.

Mo­ni­ti­la­vaih­teis­tos­sa on ben­sii­ni­moot­to­ria var­ten nel­jä vaih­det­ta ja säh­kö­moot­to­ria var­ten kak­si. Te­o­ri­as­sa eri­lai­sia yh­dis­tel­miä on jopa 14, joil­la op­ti­moi­daan ener­gi­an käyt­töä te­hok­kaas­ti.

Vaih­teis­to on täy­sin au­to­maat­ti­nen, ei­kä aja­ja huo­maa sen toi­min­taa käy­tän­nöl­li­ses­ti kat­so­en lain­kaan.

Liik­keel­le E-Tech full hyb­rid 145:llä va­rus­tet­tu Clio läh­tee ai­na säh­köl­lä.

Kau­pun­gis­sa voi­daan liik­kua jopa 80 pro­sent­tia ajas­ta säh­köl­lä, jol­loin ku­lu­tus pie­ne­nee enim­mil­lään 40 pro­sent­tia pel­käl­lä polt­to­moot­to­ril­la va­rus­tet­tuun au­toon ver­rat­tu­na.

Ajo­a­kun ener­gi­a­si­säl­tö on 1,2 ki­lo­wat­ti­tun­tia, mikä on suu­rin hyb­ri­di­pik­ku­au­tois­sa.

Kol­me kat­ta­vaa va­rus­te­ta­soa

Uut­ta Re­nault Clioa ei enää tuo­da Suo­meen pe­rus­va­rus­te­lul­la, vaan edul­li­sin ver­sio on TCe 90 evo­lu­ti­on. Sen hin­ta on 21 390 eu­roa ja sii­nä ovat va­ki­o­na muun mu­as­sa 7 tuu­mai­nen di­gi­taa­li­mit­ta­ris­to, au­to­maat­ti-il­mas­toin­ti, läm­mi­tet­tä­vät is­tui­met ja oh­jaus­pyö­rä, äly­a­vain­kort­ti ja pe­ruu­tus­tut­ka.

Re­nault Clio E-Tech full hyb­rid 145:n hin­ta al­kaa evo­lu­ti­on ta­sol­la 25 390 eu­ros­ta, mut­ta sii­hen voi va­li­ta vie­lä kak­si täy­del­li­sem­pää vaih­to­eh­toa.

Tech­non tun­nis­taa tyy­lik­käis­tä 16-tuu­mai­sis­ta ke­vyt­me­tal­li­van­teis­ta ja tum­me­ne­tuis­ta ta­kaik­ku­nois­ta. Li­säk­si eroi­na evo­lu­ti­o­niin ovat kro­ma­tut kyl­ki­lis­tat, hai­ne­vä­an­ten­ni ja ur­hei­lul­li­nen etu­pus­ku­ri ko­rin­vä­ri­sel­lä F1 hel­mal­la. Oh­jaa­moon tu­lee is­tui­men kor­keus­sää­tö myös etu­mat­kus­ta­jal­le ja kes­ki­kyy­när­no­ja, jos­sa on säi­ly­tys­lo­ke­ro.

Tär­kein Tech­non myö­tä tu­le­va va­rus­te on kui­ten­kin Mul­ti-Sen­se -jär­jes­tel­mä, jol­la au­toa voi sää­tää mo­nel­la ta­val­la mie­lei­sek­seen.

Kä­te­viä ovat myös pu­he­li­men lan­ga­ton la­tau­sa­lus­ta ja tum­men­tu­va si­sä­taus­ta­pei­li, joi­den li­säk­si py­sä­köin­nis­sä on iloa pe­ruu­tus­ka­me­ras­ta. Tä­män kai­ken saa 2000 eu­ron li­sä­hin­nal­la evo­lu­ti­on-mal­liin.

Huip­pu­ver­si­o­na Esp­rit Al­pi­ne

Mal­li­sar­jan hui­pul­la on Cli­os­sa, 1 600 eu­ron li­sä­hin­nal­la tech­noon, esp­rit Al­pi­ne, joka esi­tel­tiin en­sim­mäis­tä ker­taa Re­nault Aust­ra­liin.

Clion li­säk­si ur­hei­lul­li­suut­ta hen­ki­vä va­rus­te­ta­so on saa­ta­vis­sa Es­pa­ceen ja vuon­na 2024 myyn­tiin tu­le­vaan Ra­fa­leen.

Esp­rit Al­pi­nes­sa ur­hei­lu­au­to­mer­kin tun­nus­mer­kit on muo­kat­tu Re­naul­tin tyy­li­op­paan mu­kai­sik­si, ja se nos­taa Clion ai­van uu­del­le ta­sol­le.

Esp­rit Al­pi­ne muut­taa Clion ole­mus­ta niin ul­koa kuin si­säl­tä. Au­ton al­le tu­le­vat 17-tuu­mai­set van­teet, jois­sa kes­ki­ön väri on ko­rin vä­rin mu­kai­ses­ti si­ni­nen tai har­maa. Kes­kiö on muo­toil­tu näyt­tä­mään kil­pa-au­tois­ta tu­tul­ta yk­si­mut­te­ri­kiin­ni­tyk­sel­tä.

Etu­sä­leik­kö on tum­mem­pi kuin muis­sa Cli­ois­sa ja lo­ka­suo­jas­sa on eri­tyi­nen esp­rit Al­pi­ne -merk­ki. Ko­ris­sa on mat­ta­har­maa­ta muun mu­as­sa hel­mois­sa ja ta­ka­dif­fuu­u­so­ris­sa yh­dis­tä­mäs­sä au­to Al­pi­nen moot­to­riur­hei­lu­his­to­ri­aan.

Oh­jaa­mos­sa is­tuin­ver­hoi­lu on kes­kel­tä vaa­le­am­paa har­maa­ta kuin reu­noil­la, jois­sa ma­te­ri­aa­li on pak­sum­paa kuin muis­sa Cli­ois­sa. Niin­pä is­tui­met an­ta­vat pa­rem­man si­vut­tais­tu­en.

Si­ni­nen tik­kaus is­tui­mis­sa muis­tut­taa Al­pi­nes­ta, on­han se Rans­kan kil­pai­lu­vä­ri. Oh­jaus­pyö­rän ko­ris­te­tik­kauk­ses­sa tois­tu­vat Rans­kan li­pun vä­rit: pu­nai­nen, si­ni­nen ja val­koi­nen, min­kä li­säk­si lip­pu on bro­dee­rat­tu ko­je­lau­taan.

Va­rus­te­lu on huip­pu­luok­kaa, sil­lä di­gi­taa­li­mit­ta­ris­to on 10-tuu­mai­nen ja Ea­sy Lin­kin kos­ke­tus­näyt­tö 9,3-tuu­mai­nen.

Mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mään kuu­luu na­vi­goin­ti, jon­ka kar­tan saa nä­ky­viin suo­raan kul­jet­ta­jan eteen mit­ta­ris­toon.

Ajos­sa aut­ta­vat myös säh­köi­nen kä­si­jar­ru ja kau­ko­va­lo­as­sis­tent­ti. Tur­val­li­suut­ta li­sää­vät etu­py­sä­köin­ti­tut­ka, kat­ve­a­lu­een va­roi­tin ja pe­ruu­tet­ta­es­sa ris­te­ä­vän lii­ken­teen va­roi­tin.

En­sim­mäi­set uu­det Cliot ovat val­mis­tu­neet ja mat­kal­la Suo­meen, ja si­ten uu­tuu­den myyn­ti al­kaa nyt. Ko­ea­jet­ta­vis­sa ne ovat jäl­leen­myy­jil­lä vii­meis­tään lo­ka­kuus­sa.

Re­nault-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Audin A5-sarjaan kaksi uutta lataushybridiä

Auto Bild.Uutiset

Audin A5-sarjaan kaksi uutta lataushybridiä

Auto Bild.Uutiset
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Suzuki

Suzuki eVitara: Tällainen on Suzukin ensimmäinen täyssähköauto, joka tulee markkinoille etu- ja nelivetoisena

Auto Bild.Uutiset
Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Suzuki

Suzuki eVitara: Tällainen on Suzukin ensimmäinen täyssähköauto, joka tulee markkinoille etu- ja nelivetoisena

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN