Uuden Volkswagen ID.7 -mallin lanseeraus tapahtuu tänä syksynä, ja ennakkomyynti on suunniteltu alkamaan kesällä.

Uuden Volkswagen ID.7 -mallin lanseeraus tapahtuu tänä syksynä, ja ennakkomyynti on suunniteltu alkamaan kesällä.

Juha Peltonen

Volkswagen ID.7: Uudessa lippulaivassa jopa 700 kilometrin toimintamatka ja valtava polvitila takaistuimella

Uusi, täyssähköinen Volkswagen ID.7 lanseerataan syksyllä 2023. Malli on suunniteltu pitkille matkoille, ja alustavien mittauksien mukaan toimintamatkaa saadaan jopa 700 km. Auto Bild Suomi oli paikalla maailman ensiesittelyssä.

Auto Bild.Uutiset

Volks­wa­gen ar­vi­oi, et­tä Eu­roo­pas­sa noin 80 % asi­ak­kail­le toi­mi­te­tuis­ta au­tois­ta tu­lee ole­maan täys­säh­köi­siä vuo­teen 2030 men­nes­sä.

Uu­si Volks­wa­gen ID.7 on yk­si mit­ta­paa­lu täl­lä mat­kal­la koh­ti täys­säh­köis­tä tu­le­vai­suut­ta. Volks­wa­gen säh­köis­tää täl­lä täys­säh­köi­sel­lä mal­lil­la nyt myös pi­dem­mät mat­kat.

Lä­hes vii­si­met­ri­sen au­ton kori on ae­ro­dy­naa­mi­ses­ti muo­toil­tu. Uu­den, en­tis­tä ener­gi­a­te­hok­kaam­man säh­kö­moot­to­rin teho on 210 kW (286 hv).

Keulan ulkoreunoilla sijaitsevat ilmanottoaukot ohjaavat ilman läpi ja auton sivuille auton perää kohti kohdistetusti. Samalla ne luovat ilmaverhon, joka rauhoittaa ilmavirtaa auton sivuilla. Toimintamatkaa saadaan jopa 700 kilometriä.

Keulan ulkoreunoilla sijaitsevat ilmanottoaukot ohjaavat ilman läpi ja auton sivuille auton perää kohti kohdistetusti. Samalla ne luovat ilmaverhon, joka rauhoittaa ilmavirtaa auton sivuilla. Toimintamatkaa saadaan jopa 700 kilometriä.

Juha Peltonen

Uutta on myös Volkswagenin tähän mennessä suurin ajoakusto, jonka nettokapasiteetti on 86 kWh. Ensimmäiset WLTP-mittaukset ennustavat toimintamatkaksi jopa 700 kilometriä.

Uutta on myös Volkswagenin tähän mennessä suurin ajoakusto, jonka nettokapasiteetti on 86 kWh. Ensimmäiset WLTP-mittaukset ennustavat toimintamatkaksi jopa 700 kilometriä.

Juha Peltonen

Kattolinja laskee kohti auton perää, parantaen ilmanvastuskerrointa. Volkswagen ID.7:n ilmanvastuskerroin on noin 0,23 (varustelusta riippuen).

Kattolinja laskee kohti auton perää, parantaen ilmanvastuskerrointa. Volkswagen ID.7:n ilmanvastuskerroin on noin 0,23 (varustelusta riippuen).

Juha Peltonen

Digitaalinen mittaristo on näyttävä.

Digitaalinen mittaristo on näyttävä.

Juha Peltonen

Kuljettaja pääsee nauttimaan myös uudesta, vakiovarusteisesta lisättyä todellisuutta käyttävästä tuulilasin heijastusnäytöstä (AR-HUD).

Kuljettaja pääsee nauttimaan myös uudesta, vakiovarusteisesta lisättyä todellisuutta käyttävästä tuulilasin heijastusnäytöstä (AR-HUD).

Juha Peltonen

Uudenlainen ohjaamokonsepti odottaa kuljettajaa: 15-tuumainen multimediajärjestelmän näyttö, uudet ilmastoinnin ohjausnäppäimet, jotka ovat aina näkyvissä multimediajärjestelmän näytön alareunassa, valaistut liukunäppäimet sekä vakiovarusteena oleva lisättyä todellisuutta käyttävä tuulilasin heijastusnäyttö (AR-HUD).

Uudenlainen ohjaamokonsepti odottaa kuljettajaa: 15-tuumainen multimediajärjestelmän näyttö, uudet ilmastoinnin ohjausnäppäimet, jotka ovat aina näkyvissä multimediajärjestelmän näytön alareunassa, valaistut liukunäppäimet sekä vakiovarusteena oleva lisättyä todellisuutta käyttävä tuulilasin heijastusnäyttö (AR-HUD).

Juha Peltonen

Uut­ta on myös Volks­wa­ge­nin tä­hän men­nes­sä suu­rin ajo­a­kus­to, jon­ka net­to­ka­pa­si­teet­ti on 86 kWh. En­sim­mäi­set WLTP-mit­tauk­set en­nus­ta­vat toi­min­ta­mat­kak­si jopa 700 ki­lo­met­riä.

Kul­jet­ta­jaa ja mat­kus­ta­jia odot­ta­vat ava­rat si­sä­ti­lat, sekä in­tui­tii­vi­nen ja no­pe­as­ti re­a­goi­va, ko­ko­naan uu­si mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mä.

Kul­jet­ta­ja pää­se naut­ti­maan myös uu­des­ta, va­ki­o­va­rus­tei­ses­ta li­sät­tyä to­del­li­suut­ta käyt­tä­väs­tä tuu­li­la­sin hei­jas­tus­näy­tös­tä (AR-HUD).

Ylem­män kes­ki­ko­ko­luo­kan täys­säh­köi­nen Volks­wa­gen

Uu­si Volks­wa­gen ID.7 on 4 961 mm pit­kä, 1 538 mm kor­kea, 1 862 mm le­veä ja sen ak­se­li­vä­li on 2 966 mm. Ta­va­ra­ti­laa täys­säh­köi­nen se­dan tar­jo­aa 532 lit­raa.

Ele­gant­ti, voi­ma­kas ja ae­ro­dy­naa­mi­nen si­lu­et­ti

Se­dan-mal­lin tyy­pil­li­set muo­dot luo­vat ae­ro­dy­naa­mi­sen etuo­san ja kat­to­lin­jan, jot­ka mo­lem­mat hel­pot­ta­vat ener­gi­an­ku­lu­tuk­sen vä­hen­tä­mis­tä ja li­sää­vät toi­min­ta­mat­kaa.

Keu­lan ul­ko­reu­noil­la si­jait­se­vat il­ma­not­to­au­kot oh­jaa­vat il­man läpi ja au­ton si­vuil­le au­ton pe­rää koh­ti koh­dis­te­tus­ti. Sa­mal­la ne luo­vat il­ma­ver­hon, joka rau­hoit­taa il­ma­vir­taa au­ton si­vuil­la.

Kat­to­lin­ja las­kee koh­ti au­ton pe­rää, pa­ran­ta­en il­man­vas­tus­ker­roin­ta. Volks­wa­gen ID.7:n il­man­vas­tus­ker­roin on noin 0,23 (va­rus­te­lus­ta riip­pu­en).

Uu­si oh­jaa­mo­kon­sep­ti ja va­ki­o­va­rus­tei­nen tuu­li­la­sin hei­jas­tus­näyt­tö

Uu­den­lai­nen oh­jaa­mo­kon­sep­ti odot­taa kul­jet­ta­jaa: 15-tuu­mai­nen mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­män näyt­tö, uu­det il­mas­toin­nin oh­jaus­näp­päi­met, jot­ka ovat ai­na nä­ky­vis­sä mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­män näy­tön ala­reu­nas­sa, va­lais­tut liu­ku­näp­päi­met sekä va­ki­o­va­rus­tee­na ole­va li­sät­tyä to­del­li­suut­ta käyt­tä­vä tuu­li­la­sin hei­jas­tus­näyt­tö (AR-HUD).

Uu­si il­mas­toin­ti­kon­sep­ti

VW ID.7 voi eri­mer­kik­si ha­vai­ta kun kul­jet­ta­ja lä­hes­tyy au­toa avain mu­ka­naan, ja aloit­taa si­sä­ti­lo­jen jääh­dyt­tä­mi­sen kuu­mi­na ke­sä­päi­vi­nä tai läm­mi­tyk­sen kyl­mi­nä tal­vi­päi­vi­nä – jo en­nen kuin kul­jet­ta­ja on si­säl­lä au­tos­sa.

Uudet ErgoActive-istuimet tarjoavat sekä kuljettajalle että etuistuimen matkustajalle erittäin korkean tason matkustusmukavuutta. Istuinversiosta riippuen valittavissa on sekä istuinten ilmastointi että hierontatoiminto. Ensimmäistä kertaa hierontatoiminto voidaan myös aktivoida vain joko jalkoihin tai selkään. Valittavissa on myös uusi panoraamakattoluukku älylasilla sekä Harman Kardon -äänentoistojärjestelmä.

Uudet ErgoActive-istuimet tarjoavat sekä kuljettajalle että etuistuimen matkustajalle erittäin korkean tason matkustusmukavuutta. Istuinversiosta riippuen valittavissa on sekä istuinten ilmastointi että hierontatoiminto. Ensimmäistä kertaa hierontatoiminto voidaan myös aktivoida vain joko jalkoihin tai selkään. Valittavissa on myös uusi panoraamakattoluukku älylasilla sekä Harman Kardon -äänentoistojärjestelmä.

Juha Peltonen

VW ID.7:n takaistuin tarjoaa hulppeasti polvitilaa. Takaovet avautuvat laajaan kulmaan.

VW ID.7:n takaistuin tarjoaa hulppeasti polvitilaa. Takaovet avautuvat laajaan kulmaan.

Juha Peltonen

Juha Peltonen

Multimediajärjestelmä on täysin uudenlainen,

Multimediajärjestelmä on täysin uudenlainen,

Juha Peltonen

Uu­del­leen suun­ni­tel­lut älyk­käät il­mas­toin­ti­au­kot kont­rol­loi­vat il­man vir­taus­ta ja liik­ku­vat dy­naa­mi­ses­ti, jot­ta il­ma saa­daan ja­et­tua no­pe­as­ti laa­jal­le alu­eel­le. Mi­kä­li au­tos­sa on mat­kus­ta­jia, il­ma voi­daan suun­na­ta suo­raan var­ta­loon tai oh­ja­ta tuu­let­ta­maan si­sä­ti­laa epä­suo­ras­ti.

Nämä toi­min­not ovat nä­ky­vil­lä koko ajan uu­del­la kes­ki­näy­töl­lä, ja ne voi­daan ak­ti­voi­da ja tal­len­taa yk­si­löl­li­ses­ti jo­kai­sel­le käyt­tä­jäl­le.

Eri­tyi­set pyyn­nöt voi­daan ak­ti­voi­da uu­del­leen ke­hi­tet­tyä pu­he­oh­jaus­ta käyt­tä­mäl­lä. Mi­kä­li käyt­tä­jä sa­noo ”Hei IDA, kä­te­ni ovat kyl­mät”, ID.7 vas­taa lait­ta­mal­la oh­jaus­pyö­rän läm­mi­tyk­sen pääl­le. Sa­maan ai­kaan, läm­min­tä il­ma­vir­taa oh­ja­taan koh­ti kä­siä.

Uu­den­lais­ta ajo­mu­ka­vuut­ta

Uu­det Er­go­Ac­ti­ve-is­tui­met tar­jo­a­vat sekä kul­jet­ta­jal­le et­tä etuis­tui­men mat­kus­ta­jal­le erit­täin kor­ke­an ta­son mat­kus­tus­mu­ka­vuut­ta. Is­tuin­ver­si­os­ta riip­pu­en, va­lit­ta­vis­sa on sekä is­tuin­ten il­mas­toin­ti et­tä hie­ron­ta­toi­min­to.

En­sim­mäis­tä ker­taa hie­ron­ta­toi­min­to voi­daan myös ak­ti­voi­da vain joko jal­koi­hin tai sel­kään. Va­lit­ta­vis­sa on myös uu­si pa­no­raa­ma­kat­to­luuk­ku äly­la­sil­la sekä Har­man Kar­don -ää­ni­jär­jes­tel­mä.

Kak­si ak­ku­ko­koa

Uu­teen Volks­wa­gen ID.7 -mal­lin on saa­ta­vil­la kak­si ak­ku­ko­koa: Pro 77 kWh (brut­to­ka­pa­si­teet­ti 82 kWh), jon­ka mak­si­mi­la­taus­ka­pa­si­teet­ti on 170 kW.

Myö­hem­min saa­ta­vil­le tul­le myös isom­pi 86 kWh (brut­to­ka­pa­si­teet­ti 91 kWh) ak­ku, jon­ka mak­si­mi­la­taus­ka­pa­si­teet­ti on 200 kW.

Uu­si, en­tis­tä ener­gi­a­te­hok­kaam­pi säh­kö­moot­to­ri

Uu­si Volks­wa­gen ID.7 lan­see­ra­taan kah­te­na eri ak­ku­ver­si­o­na – Pro ja Pro S – ja en­sim­mäis­tä ker­taa MEB-alus­ta­ra­ken­tee­seen pe­rus­tu­va mal­li saa säh­kö­moot­to­rin, joka on Volks­wa­ge­nin uu­del­leen ke­hit­tä­mä.

Jär­jes­tel­mä si­säl­tää 210 kW (286 hv) säh­kö­moot­to­rin (kes­to­mag­neet­ti­synk­ro­ni­nen moot­to­ri), kak­si­vai­hei­sen 1-vaih­tei­sen vaih­teis­ton ja in­vert­te­rin (teho- ja hal­lin­ta­e­lekt­ro­niik­ka).

Uu­si läm­mön­hal­lin­ta­jär­jes­tel­mä

Volks­wa­gen ID.7 saa­puu mark­ki­noil­le uu­del­la läm­mön­hal­lin­ta­jär­jes­tel­mäl­lä va­rus­tet­tu­na. Au­to läm­mit­tää akun en­nen la­tau­sa­se­mal­le saa­pu­mis­ta. Toi­min­to me­nee pääl­le au­to­maat­ti­ses­ti, mi­kä­li reit­ti­suun­nit­te­lu on ak­ti­voi­tu.

Akun esi­läm­mi­tys on mah­dol­lis­ta ak­ti­voi­da myös ma­nu­aa­li­ses­ti mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mäs­sä si­jait­se­vas­ta pai­nik­kees­ta.

Vii­mei­sim­män su­ku­pol­ven kul­jet­ta­ja avus­ta­vat jär­jes­tel­mät

Volks­wa­ge­nin Tra­vel As­sist par­vi­ä­ly­toi­min­nol­la avus­taa osit­tain au­to­ma­ti­soi­tua aja­mis­ta. Esi­mer­kik­si moot­to­ri­tiel­lä se avus­taa sekä poi­kit­tais- et­tä pit­kit­täis­suun­tai­ses­ti yli 90 km/h no­peuk­sis­sa ja se avus­taa myös kais­tan­vaih­dos­sa.

Uu­si, muis­ti­toi­min­nol­la va­rus­tet­tu Park As­sist Pro avus­taa py­sä­köin­nis­sä ja mah­dol­lis­taa py­sä­köin­nin myös äly­pu­he­li­men so­vel­luk­sen avul­la (li­sä­va­rus­te).

Val­mis­tet­tu Sak­sas­sa – lan­see­raus syk­syl­lä 2023

Uu­si Volks­wa­gen ID.7 val­mis­te­taan Sak­sas­sa, Em­de­nin teh­taal­la. Volks­wa­gen on in­ves­toi­nut yli mil­jar­di eu­roa muut­ta­es­saan teh­taan täys­säh­köis­ten mal­lien tuo­tan­toa var­ten.

Uu­den Volks­wa­gen ID.7 -mal­lin lan­see­raus ta­pah­tuu tänä syk­sy­nä, ja en­nak­ko­myyn­ti on suun­ni­tel­tu al­ka­maan ke­säl­lä.

Volks­wa­gen-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen, Ku­vat Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
Yhdessä Ioniq-malliston edistyksellisten ominaisuuksien kanssa, Hyundai Ioniq 9:n tilainnovaatiot tulevat tarjoamaan ainutlaatuisen ja erottuvan asiakaskokemuksen. Lisätietoja paljastetaan Hyundai Ioniq 9:n maailmanensiesittelyssä Los Angelesissa myöhemmin marraskuussa.

Yhdessä Ioniq-malliston edistyksellisten ominaisuuksien kanssa, Hyundai Ioniq 9:n tilainnovaatiot tulevat tarjoamaan ainutlaatuisen ja erottuvan asiakaskokemuksen. Lisätietoja paljastetaan Hyundai Ioniq 9:n maailmanensiesittelyssä Los Angelesissa myöhemmin marraskuussa.

Hyundai

Hyundai: Esittelee täysin uuden Hyundai Ioniq 9 SUV:n lounge-tyylisen sisätilan

Auto Bild.Uutiset
Yhdessä Ioniq-malliston edistyksellisten ominaisuuksien kanssa, Hyundai Ioniq 9:n tilainnovaatiot tulevat tarjoamaan ainutlaatuisen ja erottuvan asiakaskokemuksen. Lisätietoja paljastetaan Hyundai Ioniq 9:n maailmanensiesittelyssä Los Angelesissa myöhemmin marraskuussa.

Yhdessä Ioniq-malliston edistyksellisten ominaisuuksien kanssa, Hyundai Ioniq 9:n tilainnovaatiot tulevat tarjoamaan ainutlaatuisen ja erottuvan asiakaskokemuksen. Lisätietoja paljastetaan Hyundai Ioniq 9:n maailmanensiesittelyssä Los Angelesissa myöhemmin marraskuussa.

Hyundai

Hyundai: Esittelee täysin uuden Hyundai Ioniq 9 SUV:n lounge-tyylisen sisätilan

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN