Uuden Volkswagen ID.7 -mallin lanseeraus tapahtuu tänä syksynä, ja ennakkomyynti on suunniteltu alkamaan kesällä.
Juha Peltonen
Volkswagen ID.7: Uudessa lippulaivassa jopa 700 kilometrin toimintamatka ja valtava polvitila takaistuimella
Uusi, täyssähköinen Volkswagen ID.7 lanseerataan syksyllä 2023. Malli on suunniteltu pitkille matkoille, ja alustavien mittauksien mukaan toimintamatkaa saadaan jopa 700 km. Auto Bild Suomi oli paikalla maailman ensiesittelyssä.
Volkswagen arvioi, että Euroopassa noin 80 % asiakkaille toimitetuista autoista tulee olemaan täyssähköisiä vuoteen 2030 mennessä.
Uusi Volkswagen ID.7 on yksi mittapaalu tällä matkalla kohti täyssähköistä tulevaisuutta. Volkswagen sähköistää tällä täyssähköisellä mallilla nyt myös pidemmät matkat.
Lähes viisimetrisen auton kori on aerodynaamisesti muotoiltu. Uuden, entistä energiatehokkaamman sähkömoottorin teho on 210 kW (286 hv).
Keulan ulkoreunoilla sijaitsevat ilmanottoaukot ohjaavat ilman läpi ja auton sivuille auton perää kohti kohdistetusti. Samalla ne luovat ilmaverhon, joka rauhoittaa ilmavirtaa auton sivuilla. Toimintamatkaa saadaan jopa 700 kilometriä.
Juha Peltonen
Uutta on myös Volkswagenin tähän mennessä suurin ajoakusto, jonka nettokapasiteetti on 86 kWh. Ensimmäiset WLTP-mittaukset ennustavat toimintamatkaksi jopa 700 kilometriä.
Juha Peltonen
Kattolinja laskee kohti auton perää, parantaen ilmanvastuskerrointa. Volkswagen ID.7:n ilmanvastuskerroin on noin 0,23 (varustelusta riippuen).
Juha Peltonen
Digitaalinen mittaristo on näyttävä.
Juha Peltonen
Kuljettaja pääsee nauttimaan myös uudesta, vakiovarusteisesta lisättyä todellisuutta käyttävästä tuulilasin heijastusnäytöstä (AR-HUD).
Juha Peltonen
Uudenlainen ohjaamokonsepti odottaa kuljettajaa: 15-tuumainen multimediajärjestelmän näyttö, uudet ilmastoinnin ohjausnäppäimet, jotka ovat aina näkyvissä multimediajärjestelmän näytön alareunassa, valaistut liukunäppäimet sekä vakiovarusteena oleva lisättyä todellisuutta käyttävä tuulilasin heijastusnäyttö (AR-HUD).
Juha Peltonen
Uutta on myös Volkswagenin tähän mennessä suurin ajoakusto, jonka nettokapasiteetti on 86 kWh. Ensimmäiset WLTP-mittaukset ennustavat toimintamatkaksi jopa 700 kilometriä.
Kuljettajaa ja matkustajia odottavat avarat sisätilat, sekä intuitiivinen ja nopeasti reagoiva, kokonaan uusi multimediajärjestelmä.
Kuljettaja pääse nauttimaan myös uudesta, vakiovarusteisesta lisättyä todellisuutta käyttävästä tuulilasin heijastusnäytöstä (AR-HUD).
Ylemmän keskikokoluokan täyssähköinen Volkswagen
Uusi Volkswagen ID.7 on 4 961 mm pitkä, 1 538 mm korkea, 1 862 mm leveä ja sen akseliväli on 2 966 mm. Tavaratilaa täyssähköinen sedan tarjoaa 532 litraa.
Elegantti, voimakas ja aerodynaaminen siluetti
Sedan-mallin tyypilliset muodot luovat aerodynaamisen etuosan ja kattolinjan, jotka molemmat helpottavat energiankulutuksen vähentämistä ja lisäävät toimintamatkaa.
Keulan ulkoreunoilla sijaitsevat ilmanottoaukot ohjaavat ilman läpi ja auton sivuille auton perää kohti kohdistetusti. Samalla ne luovat ilmaverhon, joka rauhoittaa ilmavirtaa auton sivuilla.
Kattolinja laskee kohti auton perää, parantaen ilmanvastuskerrointa. Volkswagen ID.7:n ilmanvastuskerroin on noin 0,23 (varustelusta riippuen).
Uusi ohjaamokonsepti ja vakiovarusteinen tuulilasin heijastusnäyttö
Uudenlainen ohjaamokonsepti odottaa kuljettajaa: 15-tuumainen multimediajärjestelmän näyttö, uudet ilmastoinnin ohjausnäppäimet, jotka ovat aina näkyvissä multimediajärjestelmän näytön alareunassa, valaistut liukunäppäimet sekä vakiovarusteena oleva lisättyä todellisuutta käyttävä tuulilasin heijastusnäyttö (AR-HUD).
Uusi ilmastointikonsepti
VW ID.7 voi erimerkiksi havaita kun kuljettaja lähestyy autoa avain mukanaan, ja aloittaa sisätilojen jäähdyttämisen kuumina kesäpäivinä tai lämmityksen kylminä talvipäivinä – jo ennen kuin kuljettaja on sisällä autossa.
Uudet ErgoActive-istuimet tarjoavat sekä kuljettajalle että etuistuimen matkustajalle erittäin korkean tason matkustusmukavuutta. Istuinversiosta riippuen valittavissa on sekä istuinten ilmastointi että hierontatoiminto. Ensimmäistä kertaa hierontatoiminto voidaan myös aktivoida vain joko jalkoihin tai selkään. Valittavissa on myös uusi panoraamakattoluukku älylasilla sekä Harman Kardon -äänentoistojärjestelmä.
Juha Peltonen
VW ID.7:n takaistuin tarjoaa hulppeasti polvitilaa. Takaovet avautuvat laajaan kulmaan.
Juha Peltonen
Juha Peltonen
Multimediajärjestelmä on täysin uudenlainen,
Juha Peltonen
Uudelleen suunnitellut älykkäät ilmastointiaukot kontrolloivat ilman virtausta ja liikkuvat dynaamisesti, jotta ilma saadaan jaettua nopeasti laajalle alueelle. Mikäli autossa on matkustajia, ilma voidaan suunnata suoraan vartaloon tai ohjata tuulettamaan sisätilaa epäsuorasti.
Nämä toiminnot ovat näkyvillä koko ajan uudella keskinäytöllä, ja ne voidaan aktivoida ja tallentaa yksilöllisesti jokaiselle käyttäjälle.
Erityiset pyynnöt voidaan aktivoida uudelleen kehitettyä puheohjausta käyttämällä. Mikäli käyttäjä sanoo ”Hei IDA, käteni ovat kylmät”, ID.7 vastaa laittamalla ohjauspyörän lämmityksen päälle. Samaan aikaan, lämmintä ilmavirtaa ohjataan kohti käsiä.
Uudenlaista ajomukavuutta
Uudet ErgoActive-istuimet tarjoavat sekä kuljettajalle että etuistuimen matkustajalle erittäin korkean tason matkustusmukavuutta. Istuinversiosta riippuen, valittavissa on sekä istuinten ilmastointi että hierontatoiminto.
Ensimmäistä kertaa hierontatoiminto voidaan myös aktivoida vain joko jalkoihin tai selkään. Valittavissa on myös uusi panoraamakattoluukku älylasilla sekä Harman Kardon -äänijärjestelmä.
Kaksi akkukokoa
Uuteen Volkswagen ID.7 -mallin on saatavilla kaksi akkukokoa: Pro 77 kWh (bruttokapasiteetti 82 kWh), jonka maksimilatauskapasiteetti on 170 kW.
Myöhemmin saataville tulle myös isompi 86 kWh (bruttokapasiteetti 91 kWh) akku, jonka maksimilatauskapasiteetti on 200 kW.
Uusi, entistä energiatehokkaampi sähkömoottori
Uusi Volkswagen ID.7 lanseerataan kahtena eri akkuversiona – Pro ja Pro S – ja ensimmäistä kertaa MEB-alustarakenteeseen perustuva malli saa sähkömoottorin, joka on Volkswagenin uudelleen kehittämä.
Järjestelmä sisältää 210 kW (286 hv) sähkömoottorin (kestomagneettisynkroninen moottori), kaksivaiheisen 1-vaihteisen vaihteiston ja invertterin (teho- ja hallintaelektroniikka).
Uusi lämmönhallintajärjestelmä
Volkswagen ID.7 saapuu markkinoille uudella lämmönhallintajärjestelmällä varustettuna. Auto lämmittää akun ennen latausasemalle saapumista. Toiminto menee päälle automaattisesti, mikäli reittisuunnittelu on aktivoitu.
Akun esilämmitys on mahdollista aktivoida myös manuaalisesti multimediajärjestelmässä sijaitsevasta painikkeesta.
Viimeisimmän sukupolven kuljettaja avustavat järjestelmät
Volkswagenin Travel Assist parviälytoiminnolla avustaa osittain automatisoitua ajamista. Esimerkiksi moottoritiellä se avustaa sekä poikittais- että pitkittäissuuntaisesti yli 90 km/h nopeuksissa ja se avustaa myös kaistanvaihdossa.
Uusi, muistitoiminnolla varustettu Park Assist Pro avustaa pysäköinnissä ja mahdollistaa pysäköinnin myös älypuhelimen sovelluksen avulla (lisävaruste).
Valmistettu Saksassa – lanseeraus syksyllä 2023
Uusi Volkswagen ID.7 valmistetaan Saksassa, Emdenin tehtaalla. Volkswagen on investoinut yli miljardi euroa muuttaessaan tehtaan täyssähköisten mallien tuotantoa varten.
Uuden Volkswagen ID.7 -mallin lanseeraus tapahtuu tänä syksynä, ja ennakkomyynti on suunniteltu alkamaan kesällä.
Volkswagen-lehdistötiedote / Juha Peltonen, Kuvat Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Legendaarinen Jeep Grand Cherokee: Nyt myynnissä Suomessa ja autot Suomeen tänä kesänä!
Auto-Bon: Pudottaa yhteistyössä päämiehensä Stellantisin kanssa sähköautojen hinnat luokkaa alemmaksi
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Uusi Alfa Romeo Junior: Kompakti ja urheilullinen katumaasturi saapuu Suomeen loppuvuodesta 2024
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
Citroën C3 Aircross: Tässä ensimmäiset kuvat kesällä 2024 esiteltävästä katumaasturista
Uusi Morgan Plus Four: Lisää ajodynamiikkaa – tietenkin alkuperäisessä hengessä
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Koeajossa BMW i4 eDrive40 Charged Plus: Kuljettajan mielitietty
Koeajossa DS 7 E-Tense 360 4x4 Plug-in Hybrid Opera Business A: Huomattavat valot
Koeajossa Jeep Compass PHEV 4xe 240 hv Trailhawk: Haukkana kadulla
Koeajossa BMW 2-sarjan Active Tourer: Jalokivi perheautoksi
Koeajossa Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line 1.4 TSI eHybrid: Tyyliä ja muotoa
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Louisen kesähuvilalla lomaillaan ja järjestetään tapahtumia
Heed juhlii
Uusi Totem LOON
Cambridge Audion klassikko päivittyy
Vienna Acousticsin striimaava aktiivikaiutin
Denonilta edullinen äänipalkki
Bassocontinuon uudet Level 8 -laitejalat
Tiili, tiikki ja kastanja hurmasivat 60-luvun rivitalossa
Staxin uusi kuulokesetti
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Legendaarinen Jeep Grand Cherokee: Nyt myynnissä Suomessa ja autot Suomeen tänä kesänä!
Auto-Bon: Pudottaa yhteistyössä päämiehensä Stellantisin kanssa sähköautojen hinnat luokkaa alemmaksi
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Uusi Alfa Romeo Junior: Kompakti ja urheilullinen katumaasturi saapuu Suomeen loppuvuodesta 2024
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
KOEAJOT
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Legendaarinen Jeep Grand Cherokee: Nyt myynnissä Suomessa ja autot Suomeen tänä kesänä!
Auto-Bon: Pudottaa yhteistyössä päämiehensä Stellantisin kanssa sähköautojen hinnat luokkaa alemmaksi
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Uusi Alfa Romeo Junior: Kompakti ja urheilullinen katumaasturi saapuu Suomeen loppuvuodesta 2024
Citroën C3 Aircross: Tässä ensimmäiset kuvat kesällä 2024 esiteltävästä katumaasturista
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Ford Mustang täyttää tänään 60 vuotta: Eurooppaan tulossa uusia Mustang-malleja ja tilauskirjat on avattu
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Auto-Kilta: Aloittaa Kia- ja Mitsubishi-merkkien automyynnin ja -huollon
Tesla Model Y Long Range Rear-Wheel Drive: Toimintamatka 600 kilometriä
LUETUIMMAT
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Hyundai Santa Fe: Viidennen sukupolven mallistossa täysin uusi ulkonäkö
Audi Q6 e-tron: Audin tähän mennessä edistyksellisin sähköauto saapui Suomeen
Uusi Opel Frontera: Tilava ja hauska SUV on saatavilla myös täyssähköisenä
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Kääk! Autoilijoille luvassa radikaali hintayllätys: Lisävarusteet ja osa muista autojen varusteista kuukausimaksullisiksi 1.1. 2025 alkaen
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Värikäs Fiat 600 -mallisto hinnoiteltiin Suomessa: Tarjolla sekä hybridinä että täyssähköautona
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN