Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

VW ID.3:n tunnistaa keulan merkistä helposti Volkswageniksi. Tuulilasi on vedetty pitkälle eteen, ja keula on suhteellisen lyhyt.

VW ID.3:n tunnistaa keulan merkistä helposti Volkswageniksi. Tuulilasi on vedetty pitkälle eteen, ja keula on suhteellisen lyhyt.

Toni Lindström

Koeajossa Volkswagen ID.3 Pro Performance 150 kW (akku 58 kWh) Family: Maail­man­val­loittaja

Volkswagen Kupla valloitti aikoinaan maailman. Volkswagen Golf on valloittanut maailman. Onko siis seuraava maapallon joka kolkkaan leviävä auto Volkswagen ID.3?

Auto Bild.Koeajot
30.12.2022

Sak­sa­lai­sel­la te­hok­kuu­del­la ja tar­kal­la in­si­nöö­ri­tai­dol­la on pit­kät pe­rin­teet au­ton­val­mis­tuk­ses­sa, ja tu­lok­set pu­hu­vat puo­les­taan. Maa­il­maa on val­loi­tet­tu use­am­man­kin mer­kin voi­min me­nes­tyk­sel­lä.

Nyt maa­il­man au­ton­val­mis­ta­jat ovat val­lan­ku­mouk­sen kes­kel­lä, kun käyt­tö­voi­mas­sa ol­laan siir­ty­mäs­sä säh­köön. Täl­lai­set his­to­ri­al­li­set kään­ne­koh­dat ovat mah­dol­li­suuk­sia rat­koa ai­em­pia on­gel­mia uu­del­la ta­val­la.

Volks­wa­gen on päät­tä­nyt sat­sa­ta mas­sii­vi­ses­ti säh­köön au­to­jen käyt­tö­voi­ma­na. Tuo­tan­to­lin­jat syl­ke­vät ulos jo use­am­paa mal­lia, kun­han vain kom­po­nent­te­ja ja elin­tär­kei­tä ajo­ak­ku­ja on riit­tä­väs­ti saa­ta­vil­la.

Kattolinja painuu takaa alas ja kulmikkaat muodot näkyvät sivuprofiilissa. Musta perä, katto ja tummennetut takasivulasit luovat hyvän kokonaisuuden.

Kattolinja painuu takaa alas ja kulmikkaat muodot näkyvät sivuprofiilissa. Musta perä, katto ja tummennetut takasivulasit luovat hyvän kokonaisuuden.

Toni Lindström

Mittaristo on maltettu pitää minimalistisena ja erittäin selkeänä.

Mittaristo on maltettu pitää minimalistisena ja erittäin selkeänä.

Toni Lindström

Kosketusnäytön kautta operoidaan lähes kaikki toiminnot. Valikot ja niiden käyttö vaativat tarkkuutta.

Kosketusnäytön kautta operoidaan lähes kaikki toiminnot. Valikot ja niiden käyttö vaativat tarkkuutta.

Toni Lindström

Sähkösäätöinen kuljettajan istuin tarjoaa mukavat ominaisuudet, ja hyvän ajoasennon löytää helposti.

Sähkösäätöinen kuljettajan istuin tarjoaa mukavat ominaisuudet, ja hyvän ajoasennon löytää helposti.

Toni Lindström

Volkswagen ID.3.

Volkswagen ID.3.

Toni Lindström

Sisätilat ovat väljät, ja koeajoautossa ollut lasikatto korosti avaraa vaikutelmaa.

Sisätilat ovat väljät, ja koeajoautossa ollut lasikatto korosti avaraa vaikutelmaa.

Toni Lindström

Takana on runsaasti polvi- ja pääntilaa.

Takana on runsaasti polvi- ja pääntilaa.

Toni Lindström

Tavaraa mahtuu kyytiin lähes 400 litraa, joka on jopa hiukan enemmän kuin Golfissa.

Tavaraa mahtuu kyytiin lähes 400 litraa, joka on jopa hiukan enemmän kuin Golfissa.

Toni Lindström

Kii­re pus­kee jo­kais­ta val­mis­ta­jaa eri ta­soil­la, kun uu­des­sa ti­lan­tees­sa on py­syt­tä­vä etu­rin­ta­mas­sa.

Volks­wa­gen val­loit­taa uut­ta mark­ki­naa use­am­mal­la­kin täys­säh­köi­sel­lä mal­lil­la, jois­ta en­sim­mäi­se­nä tuo­tan­to­lin­jal­ta tuli ulos VW ID.3. Al­ku on ol­lut hiu­kan ha­pui­le­vaa lä­hin­nä oh­jel­mis­to­jen käy­tet­tä­vyy­den vuok­si, mut­ta muu­ten VW ID.3 on saa­nut an­sait­se­maan­sa po­si­tii­vis­ta huo­mi­o­ta.

Ti­laa tar­jol­la

VW ID.3 on ra­ken­net­tu uu­del­le MEB-säh­kö­au­to­poh­ja­le­vyl­le. Tämä on mah­dol­lis­ta­nut ir­tau­tu­mi­sen polt­to­moot­to­ri­au­to­jen vaa­ti­muk­sis­ta mo­nien tek­nis­ten rat­kai­su­jen osal­ta.

Poh­ja­le­vy on esi­mer­kik­si VW Gol­fin poh­ja­le­vyyn ver­rat­tu­na 22 mil­li­met­riä ly­hy­em­pi, ja sil­ti VW ID.3:ssa on VW Gol­fiin ver­rat­tu­na 129 mil­li­met­riä pi­dem­pi ak­se­li­vä­li.

Täs­tä eros­ta hyö­ty­vät eri­tyi­ses­ti si­sä­ti­lat. Jopa ta­va­ra­ti­laa on vii­si lit­raa enem­män kuin VW Gol­fis­sa.

Ta­ka­pen­kil­lä on rei­lus­ti ti­laa ver­rat­tu­na ko­ko­luo­kan mui­hin au­toi­hin. Pol­vet ei­vät osu etu­penk­kei­hin, vaik­ka edes­sä is­tu­val­la oli­si pi­tuut­ta rei­lum­min­kin.

Kun sähkömoottori on takana, jää etupellin alle tilaa muun muassa nestesäiliöille. Tavaratilaa edessä ei ole.

Kun sähkömoottori on takana, jää etupellin alle tilaa muun muassa nestesäiliöille. Tavaratilaa edessä ei ole.

Toni Lindström

Mat­kus­ta­mon muo­to luo ava­ran vai­ku­tel­man, jota ko­ros­ti ko­ea­jo­au­ton la­si­kat­to. Tämä vai­ku­tel­ma te­kee mat­kus­ta­mi­ses­ta sekä edes­sä et­tä ta­ka­na miel­lyt­tä­vää.

Kan­gas­pääl­lys­tei­set pen­kit ovat asi­al­li­set ja tar­jo­a­vat kel­po is­tuin­mu­ka­vuu­den. Kul­jet­ta­ja löy­tää säh­kö­sää­tö­jen an­si­os­ta vai­vat­ta so­pi­van ajo­a­sen­non. Etu­penk­kien vä­liin voi ha­lu­tes­saan kum­pi­kin kään­tää kyy­när­no­jan.

Kul­jet­ta­jan vie­res­sä on var­sin väl­jä is­tua, ja nä­ky­vyys mo­lem­mil­la on hyvä joka suun­taan. Etu­pi­la­rien jako kah­teen ala­o­sas­sa osuu sil­miin ja vaa­tii pien­tä to­tut­te­lua nä­kö­ken­täs­sä.

Ko­je­lau­das­sa ja mit­ta­ris­tos­sa on us­kal­let­tu ot­taa käyt­töön uut­ta il­met­tä. Kul­jet­ta­jan edes­sä ole­va mit­ta­ris­to on kool­taan mi­ni­ma­lis­ti­nen, mut­ta toi­mi­va rat­kai­su. Vaik­ka näyt­tö on pie­neh­kö, se tar­jo­aa riit­tä­väs­ti in­for­maa­ti­o­ta riit­tä­vän suu­rel­la fon­til­la.

Nä­ky­mää ei tar­vit­se tih­rus­taa, ja näyt­tö on miel­lyt­tä­vä ko­ke­mus. Uut­ta on ajo­suun­nan­va­lit­si­men si­joit­ta­mi­nen kiin­ni mit­ta­ris­ton oi­ke­aan reu­naan – ”vaih­de” kään­ne­tään pääl­le, sii­nä kaik­ki.

Sor­met herk­ki­nä

Kes­kel­lä ole­vaan in­fo­näyt­töön on si­joi­tet­tu lä­hes kaik­ki toi­min­not. Täs­sä on au­ton suu­rin heik­kous käyt­tä­jän kan­nal­ta. Hi­pai­su- ja kos­ke­tus­näp­päi­met ovat tark­kuut­ta vaa­ti­via käyt­tää, ja vir­he­hi­pai­su­ja sat­tuu hel­pos­ti. Aja­es­sa käyt­töä ei kan­na­ta har­ras­taa, sil­lä kat­se on sil­loin jos­sa­kin muu­al­la kuin muus­sa lii­ken­tees­sä tai ties­sä.

Myös ra­tis­ta käy­tet­tä­vän va­ki­o­no­peu­den­sää­ti­men käyt­tö on tark­kaa ja opet­te­lua vaa­ti­vaa puu­haa. Hi­pai­sul­la kyt­kin sää­tää no­peut­ta 10 km/h ha­lut­tuun suun­taan, ja sit­ten sor­mel­la pyyh­ki­mäl­lä no­peus muut­tuu 1 km/h:n por­tai­nen ylös- tai alas­päin.

Sen li­säk­si, et­tä käyt­tö ta­pah­tuu hi­pai­suil­la, niin toi­min­not on si­joi­tet­tu va­lik­koi­hin, joi­hin tu­tus­tu­mi­nen vie ai­kan­sa. Käy­tet­tä­vyys on jo­ta­kin muu­ta, kuin oli­si odot­ta­nut. Vä­lil­lä näyt­tö hi­das­te­lee ja tun­tuu me­ne­vän jopa ju­miin, jo­ten sii­nä­kin mie­les­sä on vie­lä hi­ot­ta­vaa. Täs­sä nä­kyy kii­re, jol­la tuo­te on tuo­tu ku­lut­ta­jil­le. Oh­jel­mis­to­päi­vi­tys­ten myö­tä käy­tet­tä­vyys ole­tet­ta­vas­ti pa­ra­nee.

Kel­po toi­min­ta­mat­ka

Säh­kö­au­toi­lun suu­rim­pia kan­to­ja kas­kes­sa on toi­min­ta­mat­ka tai sen ra­jal­li­suus. Ko­ea­jo­au­tos­sa oli 58 ki­lo­wat­ti­tun­nin ajo­ak­ku, jol­la pys­tyy tait­ta­maan mat­kaa suo­tui­sis­sa olo­suh­teis­sa noin 400 ki­lo­met­riä. Ku­ten tun­net­tua, tä­hän lu­ke­maan vai­kut­ta­vat sit­ten mo­net te­ki­jät läm­pö­ti­las­ta ja ajo­ta­vas­ta al­ka­en.

Ko­ea­jon pe­rus­teel­la lu­ke­ma vai­kut­taa re­a­lis­ti­sel­ta, ja ai­na­kin kau­pun­gis­sa VW ID.3 täyt­tää hy­vin odo­tuk­set ku­lu­tuk­sen suh­teen.

Ta­ka­ve­toi­nen VW ID.3 on miel­lyt­tä­vä ajet­ta­va niin maan­tiel­lä, taa­ja­mas­sa kuin kau­pun­ki­pyö­ri­tyk­sis­sä­kin. Ajo­tun­tu­ma on so­pi­van tun­no­kas ja kul­ku moit­tee­ton­ta ja help­poa.

Tu­lee­ko VW ID.3:sta sit­ten seu­raa­va kan­sa­nau­to? Sen näyt­tää tu­le­vai­suus ja se, mi­ten alas säh­kö­au­to­jen hin­nat pys­ty­tään pai­na­maan. Ku­lut­ta­jal­le hin­ta merk­kaa edel­leen rat­kai­se­van pal­jon. Nyt VW ID.3:n hin­nat läh­te­vät noin 36 000 eu­ros­ta (2021).

Pek­ka Kai­de­so­ja, ku­vat Toni Lindst­röm

Volks­wa­gen ID.3 Pro Per­for­man­ce 150 kW (ak­ku 58 kWh) Fa­mi­ly

Moot­to­ri

säh­kö­moot­to­ri 150 kW (204 hv), 310 Nm

Suo­ri­tus­ky­ky

0–100 km/h 7,3 s, huip­pu­no­peus 160 km/h

Ku­lu­tus

16,1 kWh/100 km, säh­kö

CO2-pääs­töt

0 g/km

WLTP-toi­min­ta­mat­ka

409 km

Ajo­ak­ku

li­tiu­mi­o­ni 58 kWh

La­taus­no­peus

6 h 15 min (suko-pis­to­ra­sia 11 kW 3 x 16 A)

Voi­man­siir­to

A1, ta­ka­ve­to

Mi­tat

p. 4261, l. 1809, k. 1568 mm, ak­se­li­vä­li 2770 mm, oma­mas­sa 1794 kg, ta­va­ra­ti­la 385 l

Hin­ta

44 172 eu­roa, ko­ea­jo­au­to 46 178 eu­roa (2021)

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Polestar

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Auto Bild.Uutiset
12.1.2023
Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Polestar

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Auto Bild.Uutiset
12.1.2023
VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

Automobili Pininfarina

Automobili Pininfarinan Battista-superauto: Rikkoi sarjan nopeusennätyksiä – mutta myös maailman nopeimmin pysähtyvä täyssähköauto!

Auto Bild.Superautot
23.2.2023
VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

Automobili Pininfarina

Automobili Pininfarinan Battista-superauto: Rikkoi sarjan nopeusennätyksiä – mutta myös maailman nopeimmin pysähtyvä täyssähköauto!

Auto Bild.Superautot
23.2.2023
Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Motor Cars

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow: Brändin viimeinen V12 Coupe

Auto Bild.Uutiset
3.4.2023
Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Motor Cars

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow: Brändin viimeinen V12 Coupe

Auto Bild.Uutiset
3.4.2023

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteis­työ­kump­pa­nei­densa kanssa

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Auto Bild 7/2023 on kaupoissa

1974 Hyundai Pony Concept: Huikean nykyaikaisen näköinen konsep­tiur­hei­luauto entisöitiin

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Koeajossa Dacia Sandero TCe 90 A Comfort: Pirteä perusauto

Koeajossa Fiat 500 La Prima HB 118 hv 42 kWh: Ilman käyntimurinaa

Koeajossa Hyundai Santa Fe Plug-In 1.6 T-GDI 265 hv 4WD 6AT Premium: Amerikan malliin

Ensikoeajossa Renault Arkana E-Tech 145 Hybrid Intens: Kahdenlainen näkemys

Koeajossa Mercedes-Benz Sprinter: Suuri ja mahtava

Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G 100th Anniversary MT: Juhlapainos

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Provokaattori

Hifimaailma

Tyrannosaurus REX 

Hifimaailma

Toisen sukupolven Stradivari 

Hifimaailma

B&W Aston Martinin viralliseksi kumppaniksi  

Hifimaailma

Digitaalinen taskusoitin alta tonnin 

Hifimaailma

Pro-Jectin seinäräkki

Hifimaailma

PMC:lle kilpailija omasta maasta

Hifimaailma

Audio Physicin uusi Classic Line 

Hifimaailma

BBC LS5/1 - uudestisyntynyt 

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Koeajossa Dacia Sandero TCe 90 A Comfort: Pirteä perusauto

Koeajossa Fiat 500 La Prima HB 118 hv 42 kWh: Ilman käyntimurinaa

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Provokaattori

Hifimaailma

Tyrannosaurus REX 

Hifimaailma

Toisen sukupolven Stradivari 

Hifimaailma

B&W Aston Martinin viralliseksi kumppaniksi  

Hifimaailma

Digitaalinen taskusoitin alta tonnin 

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteis­työ­kump­pa­nei­densa kanssa

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

Mitsubishin suomalainen työntekijä valittiin uskomattomaan Dakar-seikkailuun!

Renault: Ensiesittelee tulevan Coupe-SUV -luokan lippulaivansa Pariisin ilmai­lu­näy­tök­sessä kesäkuussa

Uuden sukupolven Škoda Kodiaq ja Škoda Superb: Napapiirillä äärikylmien olosuhteiden testeissä

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Škoda: Julkaisi ensimmäiset kuvat uusista Superb Liftback- ja Combi-malleista, sekä uudesta Kodiaqista

Volvo XC60 Black Edition: Erikoisversio saapui

Mercedes-Benz E-sarja: Pisto­ke­la­dat­ta­villa hybrideillä jopa 115 kilometriä sähköllä

Täyssähköinen Cupra Tavascan: Takavetoisena ja nelivetoisena yli 500 km toimintamatka – näyttävä tuotantomalli tulossa myyntiin Suomessa 2024

Opel Grandland GSe 300 PHEV AWD A8: Urheilullinen nelivetoinen katumaasturi myynnissä yhtenä varustetasona

Renault Austral: Kadjarin ja Koleosin seuraaja

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteis­työ­kump­pa­nei­densa kanssa

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

Mitsubishin suomalainen työntekijä valittiin uskomattomaan Dakar-seikkailuun!

Renault: Ensiesittelee tulevan Coupe-SUV -luokan lippulaivansa Pariisin ilmai­lu­näy­tök­sessä kesäkuussa

Uuden sukupolven Škoda Kodiaq ja Škoda Superb: Napapiirillä äärikylmien olosuhteiden testeissä

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Škoda: Julkaisi ensimmäiset kuvat uusista Superb Liftback- ja Combi-malleista, sekä uudesta Kodiaqista

Volvo XC60 Black Edition: Erikoisversio saapui

Mercedes-Benz E-sarja: Pisto­ke­la­dat­ta­villa hybrideillä jopa 115 kilometriä sähköllä

Täyssähköinen Cupra Tavascan: Takavetoisena ja nelivetoisena yli 500 km toimintamatka – näyttävä tuotantomalli tulossa myyntiin Suomessa 2024

Opel Grandland GSe 300 PHEV AWD A8: Urheilullinen nelivetoinen katumaasturi myynnissä yhtenä varustetasona

Renault Austral: Kadjarin ja Koleosin seuraaja

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2