Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Koeajossa Volvo XC40: Asiallinen perus-SUV

Volvon XC40 on ensimmäinen Volvo, jossa käytetään uutta, kompaktia modulaarista CMA-pohjalevyä. Manua­a­li­vaih­tei­sessa lähtötason T3-painoksessa on mukavasti vääntöä ja korkeutta. Juha Peltonen, kuvat Toni Lindström

Auto Bild.Koeajot
9.2.2020

CMA on si­kä­li jän­nit­tä­vä, et­tä se on ke­hi­tet­ty yh­teis­työs­sä Vol­von kii­na­lai­sen emo­yh­ti­ön Gee­lyn kans­sa, ja sen käyt­tö laa­je­nee tu­le­vai­suu­des­sa myös esi­mer­kik­si täys­säh­kö­au­toi­hin.

Vol­vo XC40 T3:n jou­si­tus­tun­tu­ma on maan­tie­a­jos­sa ja sy­he­röi­sil­lä pik­ku­teil­lä miel­lyt­tä­vän jä­mäk­kä, ei­kä kom­pak­ti ka­tu­maas­tu­ri kal­lis­te­le lii­kaa.

21 sentin maavara tekee etuvetoisesta XC40:stä oikean katumaasturin. T3-mallia ei saa nelivetoisena.

21 sentin maavara tekee etuvetoisesta XC40:stä oikean katumaasturin. T3-mallia ei saa nelivetoisena.

Va­lin­nai­sia ajo­ti­lo­ja kan­nat­taa hyö­dyn­tää mu­ka­vuus­pai­not­tei­sen com­for­tin, yk­si­löl­li­ses­ti va­lit­ta­van in­di­vi­du­a­lin, no­pe­aan ajoon so­pi­van dy­na­mi­cin, ta­lous­kes­kei­sen econ sekä maas­toon ja mök­ki­teil­le so­pi­van off ro­a­din vä­lil­lä. Vii­mek­si mai­ni­tun käyt­töä tu­kee 21 sen­tin maa­va­ra, joka edus­taa huo­mat­ta­van rei­lua maas­tu­ri­luok­kaa. Vaik­ka XC40 on ka­tu­maas­tu­ri, ei­kä T3-ver­si­o­ta saa ne­li­ve­toi­se­na, niin maa­va­ras­ta on pel­käs­tään hyö­tyä. Äre­äm­män kaa­su­vas­teen li­säk­si dy­na­mic jäy­kis­tää so­pi­vas­ti is­kun­vai­men­nus­ta.

Kar­ke­al­la as­val­til­la ren­gas­me­lu on mel­ko voi­ma­kas­ta, mut­ta sen sävy py­syt­te­lee sil­ti sän­til­li­se­nä – ja mikä tär­kein­tä, se ei ai­heu­ta maan­tie­no­peuk­sil­la kes­kus­te­lu­ää­nen ko­rot­ta­mis­tar­vet­ta etu- ja ta­kais­tui­men vä­lil­lä. Nas­tat­to­mat ren­kaat vai­kut­ti­vat osal­taan tes­ti­au­ton me­lu­ta­soon.

Toi­mi­va voi­ma­lin­ja

Etu­ve­toi­ses­sa T3:ssa ole­va 3-sy­lin­te­ri­nen 156 he­vos­voi­man tur­bo­moot­to­ri kiih­dyt­tää XC40:n pai­kal­taan us­ko­mat­to­man pir­te­äs­ti, jopa no­pe­am­man tun­tui­ses­ti kuin teh­taan il­moit­ta­mas­sa 9,4 se­kun­nis­sa. Vai­kut­ta­vam­paa on joka ta­pauk­ses­sa 265 new­ton­met­rin mak­si­mi­vään­nön ja­kau­tu­mi­nen mie­len­kiin­toi­sen laa­jal­le käyn­ti­no­peu­sa­lu­eel­le 1 600–3 850 r/min, jo­ten T3 kiih­tyy hy­vin myös ”len­nos­ta”. T3 liit­tyi XC40:n moot­to­ri­va­li­koi­maan myö­hem­min kuin aloi­tus­vai­heen T5-ben­sii­ni­tur­bo ja D4-tur­bo­die­sel.

6-portainen manuaalivaihteisto hoitaa työkenttänsä moitteettomasti, ja sen kanssa on mukava elää.

6-portainen manuaalivaihteisto hoitaa työkenttänsä moitteettomasti, ja sen kanssa on mukava elää.

Suo­ri­tus­ky­vys­tä huo­li­mat­ta si­sä­me­lu­ta­so py­syt­te­lee erit­täin koh­tuul­li­se­na, jo­ten pit­käl­lä­kin mat­kal­la kor­va le­pää. Tur­bo vi­hel­te­lee kiih­dy­tyk­sis­sä hil­jak­seen haus­kaan ta­paan, ja ah­ti­men läs­nä­o­lon kuu­lee sään­nön­mu­kai­ses­ti, el­lei ym­pä­ril­lä val­lit­se muu­ta me­lua. Tur­bon ää­ni hei­jas­taa kuu­lo­maa­il­maan mu­ka­van oheis­vai­ku­tuk­sen.

Ku­lu­tus ei ole tä­män muu­ten hie­non ko­neen bra­vuu­ri­nu­me­ro: run­saas­ti lii­ken­ne­va­lo­kiih­dy­tyk­siä si­säl­tä­nees­sä ajos­sa kes­ki­ku­lu­tus oli au­ton ajo­tie­to­ko­neen mu­kaan 8,1 l/100 km.

6-por­tai­sen ma­nu­aa­li­vaih­teis­ton py­kä­lät sol­ju­vat hel­pos­ti ja miel­lyt­tä­vän ly­hyt­liik­kei­ses­ti. Kyt­ki­men lii­ke­ra­ta on ly­hyy­des­tään huo­li­mat­ta suo­ras­taan oi­val­li­nen. Oh­jauk­sen kes­ki­a­lu­e­tun­tu­ma mais­tuu tar­kal­ta en­nen muu­ta Dyna­mic-ajo­ti­las­sa.

T3:n kangasverhoillut etuistuimet saisivat olla jämerämmät, kuten on laita kalliimmissa XC40-varusteversioissa.

T3:n kangasverhoillut etuistuimet saisivat olla jämerämmät, kuten on laita kalliimmissa XC40-varusteversioissa.

Takaistuimella on kunnolla polvi- ja pääntilaa. Kulkemista helpottavat reiluun kulmaan avautuvat kookkaat ovet.

Takaistuimella on kunnolla polvi- ja pääntilaa. Kulkemista helpottavat reiluun kulmaan avautuvat kookkaat ovet.

Va­loi­hin pa­nos­te­taan kun­nol­la. Led-tyyp­pi­sis­tä lähi- ja kau­ko­va­lois­ta kan­nat­taa an­taa eri­tyis­mai­nin­ta, sil­lä ne va­lai­se­vat ruu­dik­kaas­ti.

Mo­ni­puo­li­sis­ta tur­va­va­rus­teis­ta voi tuo­da esiin hä­tä­jar­ru­tus­toi­min­non, 360 as­teen ka­me­ra­jär­jes­tel­män ja pe­ruu­tu­sa­vus­ti­men. Jäl­kim­mäi­sen hyö­dyn huo­maa esi­mer­kik­si py­sä­köin­ti­hal­lis­sa, jos au­to pi­tää pe­ruut­taa pois ruu­dus­ta niin, et­tei si­vuil­le näe kun­nol­la: ris­te­ä­väs­tä lii­ken­tees­tä va­rot­ta­va jär­jes­tel­mä saat­taa sil­loin pe­las­taa ikä­väl­tä yl­lä­tyk­sel­tä.

Skan­di­naa­vis­ta tyy­liä

Oh­jaus­pyö­rän kol­mes­ta läm­mi­tys­ta­sos­ta kuu­min on epäi­le­mät­tä ai­van omi­aan pauk­ku­pak­kas­ten is­kies­sä. Ra­di­on ää­nen­tois­to on ma­ta­lien ää­nien osal­ta asi­al­li­sen mu­ka­va­ta­sois­ta.

Äly­a­vain­pe­räs­tä hel­ti­ää mii­nus­ta, kos­ka sen kyl­jes­sä ole­vien avaus- ja lu­ki­tus­pai­nik­kei­den sekä ta­ka­luu­kun kau­ko­au­kai­su­pai­nik­keen väri on T3 Bu­si­ness -va­rus­te­ta­sos­sa mus­ta, jo­ten ne ei­vät ero­tu hä­mä­räs­sä lain­kaan. Eh­kä pai­nik­keet voi­si taus­ta­va­lais­ta tai fos­fo­roi­da?

Vol­vo XC40:ssä hyö­dyn­ne­tään on­nis­tu­neen per­soo­nal­li­sel­la tyy­lil­lä Vol­von 60- ja 90-sar­jo­jen tie­to­viih­de­tek­niik­kaa. Eri­tyi­sen kä­te­vä on koo­kas kos­ke­tus­näyt­tö. XC40 T3:een ei si­säl­ly na­vi­goin­ti­lai­tet­ta, mut­ta ti­lan­teen pys­tyy kor­jaa­maan kyt­ke­mäl­lä oman äly­pu­he­li­men kiin­ni au­toon.

Tasapohjaista, käytännöllisen kulmikasta tavaratilaa saadaan laajimmillaan 1,3 kuutiota.

Tasapohjaista, käytännöllisen kulmikasta tavaratilaa saadaan laajimmillaan 1,3 kuutiota.

Volvo XC40 näyttää myös  lähtötason versiona sekä  vakuuttavalta että  sympaattiselta.

Volvo XC40 näyttää myös lähtötason versiona sekä vakuuttavalta että sympaattiselta.

Kes­ki­kon­so­lis­sa on ison kan­nel­li­sen lo­ke­ron, ison avo­lo­ke­ron ja pa­rin mu­ki­te­li­neen muo­dos­sa poik­keuk­sel­li­sen hy­vät säi­ly­tys­ti­lat. Ko­je­lau­das­sa on skan­di­naa­vi­sen oma­lei­mais­ta pa­ne­loin­tia, joka jat­kuu etuo­vi­pa­nee­leis­sa, mut­ta ei kui­ten­kaan ta­ka­o­vis­sa. Ko­je­lau­dan pa­nee­lin ker­ro­taan saa­neen vai­kut­tei­ta kau­pun­ki­ark­ki­teh­tuu­ris­ta ja kar­tois­ta. Ovi­pa­nee­leis­sa on li­säk­si eri­kois­ta, poh­jois­maa­hen­kis­tä huo­pa­kan­gas­ta.

Yli­peh­me­ät etuis­tui­met

Etuis­tui­miin kai­paa ris­ti­se­län osal­ta li­sää jä­mäk­kyyt­tä, mut­ta myös is­tuin­tyy­ny tun­tuu kal­liim­piin ver­si­oi­hin ver­rat­tu­na lii­an peh­me­äl­tä – XC40:n kal­liim­mis­sa va­rus­te­ta­sois­sa pen­kit ovat tun­tu­neet si­vut­tais­tu­el­taan ja ko­vuu­sas­teel­taan esi­mer­kil­li­sil­tä.

Laa­jaan kul­maan avau­tu­vat ta­ka­o­vet ja kor­kea maa­va­ra hel­pot­ta­vat kul­kua XC40:n ta­kais­tui­mel­le. Ta­ka­na on rei­lus­ti pol­vi­ti­laa, mut­ta kom­pak­tis­sa ka­tu­maas­tu­ris­sa on rei­lus­ti pään­ti­laa. Si­nän­sä mu­ka­va kan­gas­ver­hoi­lu kuu­luu läh­tö­ta­son ver­si­oon, mut­ta se ke­rää hel­pol­la nöyh­tää.

Kun 432 lit­ran ta­va­ra­ti­la laa­jen­ne­taan suu­rim­paan muo­toon­sa, niin ta­sais­ta pin­taa muo­dos­tuu 1 336 lit­ran ver­ran. Ti­laa saa­daan si­ten suh­teel­li­sen run­saas­ti, ja säh­kö­toi­mi­nen ta­ka­luuk­ku ko­ros­taa kon­tin näp­pä­ryyt­tä.

Kol­misy­lin­te­risen tur­bo­moot­to­rin huo­mioon ot­ta­en T3:n ve­to­ky­ky on ai­ka koh­dil­laan, sil­lä mal­lil­la saa ve­tää 1 600-ki­lois­ta jar­rul­lis­ta pe­rä­vau­nua.↔

Vol­vo XC40 T3 Bu­si­ness

Moot­to­ri

R3, tur­bo, 1477 cm³, 115 kW (156 hv)/5000 r/min, 265 Nm/1600–3850 r/min

Suo­ri­tus­ky­ky

0–100 km/h 9,4 s, huip­pu­no­peus 200 km/h

EU-ku­lu­tus

7,1–7,7 l/100 km, ben­sii­ni

CO2-pääs­töt

162 g/km

Voi­man­siir­to

M6, etu­ve­to

Mi­tat

p. 4425, l. 1863, k. 1652 mm, ak­se­li­vä­li 2702 mm, maa­va­ra 211 mm, oma­mas­sa 1568 kg, kan­ta­vuus 492 kg, ve­to­mas­sa 1600/750 kg, ta­va­ra­ti­la 432–1336 l, tank­ki 54 l

'

Hin­ta

38 873 eu­roa,

Ko­ea­jo­au­to

38 873 eu­roa (2018)

Miel­lyt­tää

Ti­lan­käyt­tö Ti­lat ja muun­nel­ta­vuus on suun­ni­tel­tu tai­ten.

Är­syt­tää

Is­tui­met T3:n etuis­tui­met ovat lii­an peh­me­ät.

Yl­lät­tää

Moot­to­ri Laa­ja­vään­töi­syys mer­kit­see jous­ta­vuut­ta.

Yh­teen­ve­to

Vaik­ka XC40 T3 on läh­tö­ta­son mal­li, se ei ole suo­ri­tus­ky­vyl­tään ”pe­rus­ver­sio”. Eri­tyi­sen mu­ka­via omi­nai­suuk­sia ovat kier­ros­herk­kä ja laa­ja­vään­töi­nen 3-sy­lin­te­ri­nen ben­sii­ni­tur­bo­moot­to­ri, su­ju­va ma­nu­aa­li­vaih­teis­to ja 21 sen­tin maa­va­ra.

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Merkin uuden teknologisen lippulaivan, BMW iX:n myynti käynnistyy loppuvuodesta 2021.

Merkin uuden teknologisen lippulaivan, BMW iX:n myynti käynnistyy loppuvuodesta 2021.

BMW iX: Merkin teknologinen lippulaiva markkinoille 2021 lopulla

Auto Bild.Uutiset
11.11.2020
Merkin uuden teknologisen lippulaivan, BMW iX:n myynti käynnistyy loppuvuodesta 2021.

Merkin uuden teknologisen lippulaivan, BMW iX:n myynti käynnistyy loppuvuodesta 2021.

BMW iX: Merkin teknologinen lippulaiva markkinoille 2021 lopulla

Auto Bild.Uutiset
11.11.2020
Uudessa Suzuki Acrossissa käytetään hyväksi Toyotan yli kahden vuosikymmenen kokemusta hybriditekniikasta.

Uudessa Suzuki Acrossissa käytetään hyväksi Toyotan yli kahden vuosikymmenen kokemusta hybriditekniikasta.

Suzuki Across -katumaasturi: Lippulaiva rantautuu Suomeen syksyllä

Auto Bild.Uutiset
1.7.2020
Uudessa Suzuki Acrossissa käytetään hyväksi Toyotan yli kahden vuosikymmenen kokemusta hybriditekniikasta.

Uudessa Suzuki Acrossissa käytetään hyväksi Toyotan yli kahden vuosikymmenen kokemusta hybriditekniikasta.

Suzuki Across -katumaasturi: Lippulaiva rantautuu Suomeen syksyllä

Auto Bild.Uutiset
1.7.2020
Ford Kuga Hybrid -täyshybridi (HEV) saapuu Suomeen alkuvuodesta.

Ford Kuga Hybrid -täyshybridi (HEV) saapuu Suomeen alkuvuodesta.

Uusi Ford Kuga -täyshybridi: Ensimmäiset autot Suomeen alkuvuodesta 2021

Auto Bild.Uutiset
19.11.2020
Ford Kuga Hybrid -täyshybridi (HEV) saapuu Suomeen alkuvuodesta.

Ford Kuga Hybrid -täyshybridi (HEV) saapuu Suomeen alkuvuodesta.

Uusi Ford Kuga -täyshybridi: Ensimmäiset autot Suomeen alkuvuodesta 2021

Auto Bild.Uutiset
19.11.2020

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Groupe Renaultin viisi­vuo­tis­suun­ni­telma: Renaultin uusi aalto

Dacia Bigster Concept: Viisi­vuo­tis­suun­ni­tel­massa Dusteria isompi katumaasturi

Eurorepar Car Service: Suomeen uusi monimerk­ki­huol­to­ketju

Bentley Flying Spur: Tuplaturbo V8 tuottaa yli 135 hevosvoimaa per litra!

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

Näin sujuu koiran kuljetus autossa - täsmäohjeet

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 182 hv A: Lisäarvoa perhekäyttöön

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Koeajossa Nissan Micra IG-T 100 S/S Xtronic N-Connecta A: Persoonallinen lähestymistapa

Koeajossa Hyundai i30 N Fastback Performance Pack: Menovedet silmissä

Koeajossa Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 hv 7DCT 4WD N Line: Urheilujuhlan tuntua

Koeajossa Kia Optima Sportswagon PHEV Business Luxury AW A/T: Töpselifarkku

Koeajossa BMW 320d xDrive Sedan Business M Sport: Kärppä iskee

Koeajossa Dacia Duster: Turbokoneen säveliä

Koeajossa Mercedes-Benz A-sarjan Sedan: Virtaviivainen A-sarjalainen

Koeajossa Fiat 500X: Perheautojen väriläiskä

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Säveltäjän juhlavuosi

Koti ja keittiö

Koti Espoossa on punainen tupa järven rannalla

Hifimaailma

Iso virtuoosi

Koti ja keittiö

Kaunis paketti on puoli lahjaa: kurkista ideat!

Hifimaailma

Ylellistä ja tarkkaa

Hifimaailma

Hybri­di­kuu­lo­ke­vah­vistin Sloveniasta

Hifimaailma

Torvella tyylikkäästi

Hifimaailma

Psvane vai Linlai 

Hifimaailma

Tidalin Bugatti Royale 

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Myös uusi auto ostetaan entistä useammin verkosta

Kaista-avustimien ja hätäjar­ru­tus­jär­jes­telmien käyttö kasvussa

Classic Motor Show Lahdessa: Suurten merkkien vuosijuhlia

Nainen yritti 1930-mallisella autolla maailman ympäri – ihosyöpä pakotti keskeyttämään

Lexus LC 500: Maailmanensi-ilta Detroitin autonäyttelyssä

Auto haudattiin maan alle piiloon neuvos­to­jou­koilta: Lähti käyntiin lähes 70 vuoden jälkeen!

Koeajossa BMW 116d: Urheilullisempaa ilmettä

Autoliitto julkaisee automatkailijan oppaan Baltiaan ja Koillis-Puolaan

Muista: Varo aura-autoa!

UUTTA

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 182 hv A: Lisäarvoa perhekäyttöön

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Koeajossa Nissan Micra IG-T 100 S/S Xtronic N-Connecta A: Persoonallinen lähestymistapa

Koeajossa Hyundai i30 N Fastback Performance Pack: Menovedet silmissä

Koeajossa Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 hv 7DCT 4WD N Line: Urheilujuhlan tuntua

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Myös uusi auto ostetaan entistä useammin verkosta

Kaista-avustimien ja hätäjar­ru­tus­jär­jes­telmien käyttö kasvussa

Classic Motor Show Lahdessa: Suurten merkkien vuosijuhlia

Nainen yritti 1930-mallisella autolla maailman ympäri – ihosyöpä pakotti keskeyttämään

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Säveltäjän juhlavuosi

Koti ja keittiö

Koti Espoossa on punainen tupa järven rannalla

Hifimaailma

Iso virtuoosi

Koti ja keittiö

Kaunis paketti on puoli lahjaa: kurkista ideat!

Hifimaailma

Ylellistä ja tarkkaa

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Yhdysvaltalainen start-up -yhtiö Aptera tuo markkinoille hilpeän näköisen sähköauton, jonka akuston pitäisi riittää kaksinkertaiseen toimintamatkaan Tesla Model S:ään verrattuna. Auto Bild kertoo asiasta tarkemmin!

Yhdysvaltalainen start-up -yhtiö Aptera tuo markkinoille hilpeän näköisen sähköauton, jonka akuston pitäisi riittää kaksinkertaiseen toimintamatkaan Tesla Model S:ään verrattuna. Auto Bild kertoo asiasta tarkemmin!

Aptera Motors

Mitä? Mitä? Mitä? Eihän tällaista autoa voi olla olemassakaan! Hyvästit kaape­li­la­taa­mi­selle – ja toimintamatka jopa 1600 km!

Kaupallinen yhteistyö

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Groupe Renaultin viisi­vuo­tis­suun­ni­telma: Renaultin uusi aalto

Dacia Bigster Concept: Viisi­vuo­tis­suun­ni­tel­massa Dusteria isompi katumaasturi

Eurorepar Car Service: Suomeen uusi monimerk­ki­huol­to­ketju

Silentium: Aloittaa aktiivisen vasta­me­lu­tek­niikan kehitystyön

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Mitä? Mitä? Mitä? Eihän tällaista autoa voi olla olemassakaan! Hyvästit kaape­li­la­taa­mi­selle – ja toimintamatka jopa 1600 km!

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Suomeen on luvattu jopa -30 asteen pakkasia: Tiedätkö, miten suojella autosi akkua?

Stellantis-fuusio: Tiedätkö, mitä se merkitsee konsernin yksittäisille merkeille?

Miltä kuulostaisi leveä korisarja Dacia Dusteriin? Saksassa on ainakin yksi tuning-firma, jolla on asiaan vastaus!

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Ford Mustang Mach I: Suomen hinnat julkistettiin ja myynti käynnistyi

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Volvon jälleen­myy­jä­ver­kosto: Vahvistuu uudella toimijalla

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Auto Bild.Uutiset
25.1.2016
Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Auto Bild.Uutiset
25.1.2016

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Yhdysvaltalainen start-up -yhtiö Aptera tuo markkinoille hilpeän näköisen sähköauton, jonka akuston pitäisi riittää kaksinkertaiseen toimintamatkaan Tesla Model S:ään verrattuna. Auto Bild kertoo asiasta tarkemmin!

Yhdysvaltalainen start-up -yhtiö Aptera tuo markkinoille hilpeän näköisen sähköauton, jonka akuston pitäisi riittää kaksinkertaiseen toimintamatkaan Tesla Model S:ään verrattuna. Auto Bild kertoo asiasta tarkemmin!

Aptera Motors

Mitä? Mitä? Mitä? Eihän tällaista autoa voi olla olemassakaan! Hyvästit kaape­li­la­taa­mi­selle – ja toimintamatka jopa 1600 km!

Kaupallinen yhteistyö

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Groupe Renaultin viisi­vuo­tis­suun­ni­telma: Renaultin uusi aalto

Dacia Bigster Concept: Viisi­vuo­tis­suun­ni­tel­massa Dusteria isompi katumaasturi

Eurorepar Car Service: Suomeen uusi monimerk­ki­huol­to­ketju

Silentium: Aloittaa aktiivisen vasta­me­lu­tek­niikan kehitystyön

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Mitä? Mitä? Mitä? Eihän tällaista autoa voi olla olemassakaan! Hyvästit kaape­li­la­taa­mi­selle – ja toimintamatka jopa 1600 km!

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Suomeen on luvattu jopa -30 asteen pakkasia: Tiedätkö, miten suojella autosi akkua?

Stellantis-fuusio: Tiedätkö, mitä se merkitsee konsernin yksittäisille merkeille?

Miltä kuulostaisi leveä korisarja Dacia Dusteriin? Saksassa on ainakin yksi tuning-firma, jolla on asiaan vastaus!

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Ford Mustang Mach I: Suomen hinnat julkistettiin ja myynti käynnistyi

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Volvon jälleen­myy­jä­ver­kosto: Vahvistuu uudella toimijalla

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Auto Bild.Uutiset
25.1.2016
Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Auto Bild.Uutiset
25.1.2016
Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.