Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Koeajossa Volvo XC40: Asiallinen perus-SUV

Volvon XC40 on ensimmäinen Volvo, jossa käytetään uutta, kompaktia modulaarista CMA-pohjalevyä. Manua­a­li­vaih­tei­sessa lähtötason T3-painoksessa on mukavasti vääntöä ja korkeutta. Juha Peltonen, kuvat Toni Lindström

Auto Bild.Koeajot
9.2.2020

CMA on si­kä­li jän­nit­tä­vä, et­tä se on ke­hi­tet­ty yh­teis­työs­sä Vol­von kii­na­lai­sen emo­yh­ti­ön Gee­lyn kans­sa, ja sen käyt­tö laa­je­nee tu­le­vai­suu­des­sa myös esi­mer­kik­si täys­säh­kö­au­toi­hin.

Vol­vo XC40 T3:n jou­si­tus­tun­tu­ma on maan­tie­a­jos­sa ja sy­he­röi­sil­lä pik­ku­teil­lä miel­lyt­tä­vän jä­mäk­kä, ei­kä kom­pak­ti ka­tu­maas­tu­ri kal­lis­te­le lii­kaa.

21 sentin maavara tekee etuvetoisesta XC40:stä oikean katumaasturin. T3-mallia ei saa nelivetoisena.

21 sentin maavara tekee etuvetoisesta XC40:stä oikean katumaasturin. T3-mallia ei saa nelivetoisena.

Va­lin­nai­sia ajo­ti­lo­ja kan­nat­taa hyö­dyn­tää mu­ka­vuus­pai­not­tei­sen com­for­tin, yk­si­löl­li­ses­ti va­lit­ta­van in­di­vi­du­a­lin, no­pe­aan ajoon so­pi­van dy­na­mi­cin, ta­lous­kes­kei­sen econ sekä maas­toon ja mök­ki­teil­le so­pi­van off ro­a­din vä­lil­lä. Vii­mek­si mai­ni­tun käyt­töä tu­kee 21 sen­tin maa­va­ra, joka edus­taa huo­mat­ta­van rei­lua maas­tu­ri­luok­kaa. Vaik­ka XC40 on ka­tu­maas­tu­ri, ei­kä T3-ver­si­o­ta saa ne­li­ve­toi­se­na, niin maa­va­ras­ta on pel­käs­tään hyö­tyä. Äre­äm­män kaa­su­vas­teen li­säk­si dy­na­mic jäy­kis­tää so­pi­vas­ti is­kun­vai­men­nus­ta.

Kar­ke­al­la as­val­til­la ren­gas­me­lu on mel­ko voi­ma­kas­ta, mut­ta sen sävy py­syt­te­lee sil­ti sän­til­li­se­nä – ja mikä tär­kein­tä, se ei ai­heu­ta maan­tie­no­peuk­sil­la kes­kus­te­lu­ää­nen ko­rot­ta­mis­tar­vet­ta etu- ja ta­kais­tui­men vä­lil­lä. Nas­tat­to­mat ren­kaat vai­kut­ti­vat osal­taan tes­ti­au­ton me­lu­ta­soon.

Toi­mi­va voi­ma­lin­ja

Etu­ve­toi­ses­sa T3:ssa ole­va 3-sy­lin­te­ri­nen 156 he­vos­voi­man tur­bo­moot­to­ri kiih­dyt­tää XC40:n pai­kal­taan us­ko­mat­to­man pir­te­äs­ti, jopa no­pe­am­man tun­tui­ses­ti kuin teh­taan il­moit­ta­mas­sa 9,4 se­kun­nis­sa. Vai­kut­ta­vam­paa on joka ta­pauk­ses­sa 265 new­ton­met­rin mak­si­mi­vään­nön ja­kau­tu­mi­nen mie­len­kiin­toi­sen laa­jal­le käyn­ti­no­peu­sa­lu­eel­le 1 600–3 850 r/min, jo­ten T3 kiih­tyy hy­vin myös ”len­nos­ta”. T3 liit­tyi XC40:n moot­to­ri­va­li­koi­maan myö­hem­min kuin aloi­tus­vai­heen T5-ben­sii­ni­tur­bo ja D4-tur­bo­die­sel.

6-portainen manuaalivaihteisto hoitaa työkenttänsä moitteettomasti, ja sen kanssa on mukava elää.

6-portainen manuaalivaihteisto hoitaa työkenttänsä moitteettomasti, ja sen kanssa on mukava elää.

Suo­ri­tus­ky­vys­tä huo­li­mat­ta si­sä­me­lu­ta­so py­syt­te­lee erit­täin koh­tuul­li­se­na, jo­ten pit­käl­lä­kin mat­kal­la kor­va le­pää. Tur­bo vi­hel­te­lee kiih­dy­tyk­sis­sä hil­jak­seen haus­kaan ta­paan, ja ah­ti­men läs­nä­o­lon kuu­lee sään­nön­mu­kai­ses­ti, el­lei ym­pä­ril­lä val­lit­se muu­ta me­lua. Tur­bon ää­ni hei­jas­taa kuu­lo­maa­il­maan mu­ka­van oheis­vai­ku­tuk­sen.

Ku­lu­tus ei ole tä­män muu­ten hie­non ko­neen bra­vuu­ri­nu­me­ro: run­saas­ti lii­ken­ne­va­lo­kiih­dy­tyk­siä si­säl­tä­nees­sä ajos­sa kes­ki­ku­lu­tus oli au­ton ajo­tie­to­ko­neen mu­kaan 8,1 l/100 km.

6-por­tai­sen ma­nu­aa­li­vaih­teis­ton py­kä­lät sol­ju­vat hel­pos­ti ja miel­lyt­tä­vän ly­hyt­liik­kei­ses­ti. Kyt­ki­men lii­ke­ra­ta on ly­hyy­des­tään huo­li­mat­ta suo­ras­taan oi­val­li­nen. Oh­jauk­sen kes­ki­a­lu­e­tun­tu­ma mais­tuu tar­kal­ta en­nen muu­ta Dyna­mic-ajo­ti­las­sa.

T3:n kangasverhoillut etuistuimet saisivat olla jämerämmät, kuten on laita kalliimmissa XC40-varusteversioissa.

T3:n kangasverhoillut etuistuimet saisivat olla jämerämmät, kuten on laita kalliimmissa XC40-varusteversioissa.

Takaistuimella on kunnolla polvi- ja pääntilaa. Kulkemista helpottavat reiluun kulmaan avautuvat kookkaat ovet.

Takaistuimella on kunnolla polvi- ja pääntilaa. Kulkemista helpottavat reiluun kulmaan avautuvat kookkaat ovet.

Va­loi­hin pa­nos­te­taan kun­nol­la. Led-tyyp­pi­sis­tä lähi- ja kau­ko­va­lois­ta kan­nat­taa an­taa eri­tyis­mai­nin­ta, sil­lä ne va­lai­se­vat ruu­dik­kaas­ti.

Mo­ni­puo­li­sis­ta tur­va­va­rus­teis­ta voi tuo­da esiin hä­tä­jar­ru­tus­toi­min­non, 360 as­teen ka­me­ra­jär­jes­tel­män ja pe­ruu­tu­sa­vus­ti­men. Jäl­kim­mäi­sen hyö­dyn huo­maa esi­mer­kik­si py­sä­köin­ti­hal­lis­sa, jos au­to pi­tää pe­ruut­taa pois ruu­dus­ta niin, et­tei si­vuil­le näe kun­nol­la: ris­te­ä­väs­tä lii­ken­tees­tä va­rot­ta­va jär­jes­tel­mä saat­taa sil­loin pe­las­taa ikä­väl­tä yl­lä­tyk­sel­tä.

Skan­di­naa­vis­ta tyy­liä

Oh­jaus­pyö­rän kol­mes­ta läm­mi­tys­ta­sos­ta kuu­min on epäi­le­mät­tä ai­van omi­aan pauk­ku­pak­kas­ten is­kies­sä. Ra­di­on ää­nen­tois­to on ma­ta­lien ää­nien osal­ta asi­al­li­sen mu­ka­va­ta­sois­ta.

Äly­a­vain­pe­räs­tä hel­ti­ää mii­nus­ta, kos­ka sen kyl­jes­sä ole­vien avaus- ja lu­ki­tus­pai­nik­kei­den sekä ta­ka­luu­kun kau­ko­au­kai­su­pai­nik­keen väri on T3 Bu­si­ness -va­rus­te­ta­sos­sa mus­ta, jo­ten ne ei­vät ero­tu hä­mä­räs­sä lain­kaan. Eh­kä pai­nik­keet voi­si taus­ta­va­lais­ta tai fos­fo­roi­da?

Vol­vo XC40:ssä hyö­dyn­ne­tään on­nis­tu­neen per­soo­nal­li­sel­la tyy­lil­lä Vol­von 60- ja 90-sar­jo­jen tie­to­viih­de­tek­niik­kaa. Eri­tyi­sen kä­te­vä on koo­kas kos­ke­tus­näyt­tö. XC40 T3:een ei si­säl­ly na­vi­goin­ti­lai­tet­ta, mut­ta ti­lan­teen pys­tyy kor­jaa­maan kyt­ke­mäl­lä oman äly­pu­he­li­men kiin­ni au­toon.

Tasapohjaista, käytännöllisen kulmikasta tavaratilaa saadaan laajimmillaan 1,3 kuutiota.

Tasapohjaista, käytännöllisen kulmikasta tavaratilaa saadaan laajimmillaan 1,3 kuutiota.

Volvo XC40 näyttää myös  lähtötason versiona sekä  vakuuttavalta että  sympaattiselta.

Volvo XC40 näyttää myös lähtötason versiona sekä vakuuttavalta että sympaattiselta.

Kes­ki­kon­so­lis­sa on ison kan­nel­li­sen lo­ke­ron, ison avo­lo­ke­ron ja pa­rin mu­ki­te­li­neen muo­dos­sa poik­keuk­sel­li­sen hy­vät säi­ly­tys­ti­lat. Ko­je­lau­das­sa on skan­di­naa­vi­sen oma­lei­mais­ta pa­ne­loin­tia, joka jat­kuu etuo­vi­pa­nee­leis­sa, mut­ta ei kui­ten­kaan ta­ka­o­vis­sa. Ko­je­lau­dan pa­nee­lin ker­ro­taan saa­neen vai­kut­tei­ta kau­pun­ki­ark­ki­teh­tuu­ris­ta ja kar­tois­ta. Ovi­pa­nee­leis­sa on li­säk­si eri­kois­ta, poh­jois­maa­hen­kis­tä huo­pa­kan­gas­ta.

Yli­peh­me­ät etuis­tui­met

Etuis­tui­miin kai­paa ris­ti­se­län osal­ta li­sää jä­mäk­kyyt­tä, mut­ta myös is­tuin­tyy­ny tun­tuu kal­liim­piin ver­si­oi­hin ver­rat­tu­na lii­an peh­me­äl­tä – XC40:n kal­liim­mis­sa va­rus­te­ta­sois­sa pen­kit ovat tun­tu­neet si­vut­tais­tu­el­taan ja ko­vuu­sas­teel­taan esi­mer­kil­li­sil­tä.

Laa­jaan kul­maan avau­tu­vat ta­ka­o­vet ja kor­kea maa­va­ra hel­pot­ta­vat kul­kua XC40:n ta­kais­tui­mel­le. Ta­ka­na on rei­lus­ti pol­vi­ti­laa, mut­ta kom­pak­tis­sa ka­tu­maas­tu­ris­sa on rei­lus­ti pään­ti­laa. Si­nän­sä mu­ka­va kan­gas­ver­hoi­lu kuu­luu läh­tö­ta­son ver­si­oon, mut­ta se ke­rää hel­pol­la nöyh­tää.

Kun 432 lit­ran ta­va­ra­ti­la laa­jen­ne­taan suu­rim­paan muo­toon­sa, niin ta­sais­ta pin­taa muo­dos­tuu 1 336 lit­ran ver­ran. Ti­laa saa­daan si­ten suh­teel­li­sen run­saas­ti, ja säh­kö­toi­mi­nen ta­ka­luuk­ku ko­ros­taa kon­tin näp­pä­ryyt­tä.

Kol­misy­lin­te­risen tur­bo­moot­to­rin huo­mioon ot­ta­en T3:n ve­to­ky­ky on ai­ka koh­dil­laan, sil­lä mal­lil­la saa ve­tää 1 600-ki­lois­ta jar­rul­lis­ta pe­rä­vau­nua.↔

Vol­vo XC40 T3 Bu­si­ness

Moot­to­ri

R3, tur­bo, 1477 cm³, 115 kW (156 hv)/5000 r/min, 265 Nm/1600–3850 r/min

Suo­ri­tus­ky­ky

0–100 km/h 9,4 s, huip­pu­no­peus 200 km/h

EU-ku­lu­tus

7,1–7,7 l/100 km, ben­sii­ni

CO2-pääs­töt

162 g/km

Voi­man­siir­to

M6, etu­ve­to

Mi­tat

p. 4425, l. 1863, k. 1652 mm, ak­se­li­vä­li 2702 mm, maa­va­ra 211 mm, oma­mas­sa 1568 kg, kan­ta­vuus 492 kg, ve­to­mas­sa 1600/750 kg, ta­va­ra­ti­la 432–1336 l, tank­ki 54 l

'

Hin­ta

38 873 eu­roa,

Ko­ea­jo­au­to

38 873 eu­roa (2018)

Miel­lyt­tää

Ti­lan­käyt­tö Ti­lat ja muun­nel­ta­vuus on suun­ni­tel­tu tai­ten.

Är­syt­tää

Is­tui­met T3:n etuis­tui­met ovat lii­an peh­me­ät.

Yl­lät­tää

Moot­to­ri Laa­ja­vään­töi­syys mer­kit­see jous­ta­vuut­ta.

Yh­teen­ve­to

Vaik­ka XC40 T3 on läh­tö­ta­son mal­li, se ei ole suo­ri­tus­ky­vyl­tään ”pe­rus­ver­sio”. Eri­tyi­sen mu­ka­via omi­nai­suuk­sia ovat kier­ros­herk­kä ja laa­ja­vään­töi­nen 3-sy­lin­te­ri­nen ben­sii­ni­tur­bo­moot­to­ri, su­ju­va ma­nu­aa­li­vaih­teis­to ja 21 sen­tin maa­va­ra.

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Polestar

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Auto Bild.Uutiset
12.1.2023
Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Polestar

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Auto Bild.Uutiset
12.1.2023
VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

Automobili Pininfarina

Automobili Pininfarinan Battista-superauto: Rikkoi sarjan nopeusennätyksiä – mutta myös maailman nopeimmin pysähtyvä täyssähköauto!

Auto Bild.Superautot
23.2.2023
VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

Automobili Pininfarina

Automobili Pininfarinan Battista-superauto: Rikkoi sarjan nopeusennätyksiä – mutta myös maailman nopeimmin pysähtyvä täyssähköauto!

Auto Bild.Superautot
23.2.2023
Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Motor Cars

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow: Brändin viimeinen V12 Coupe

Auto Bild.Uutiset
3.4.2023
Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Motor Cars

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow: Brändin viimeinen V12 Coupe

Auto Bild.Uutiset
3.4.2023

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteis­työ­kump­pa­nei­densa kanssa

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Auto Bild 7/2023 on kaupoissa

1974 Hyundai Pony Concept: Huikean nykyaikaisen näköinen konsep­tiur­hei­luauto entisöitiin

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Koeajossa Dacia Sandero TCe 90 A Comfort: Pirteä perusauto

Koeajossa Fiat 500 La Prima HB 118 hv 42 kWh: Ilman käyntimurinaa

Koeajossa Hyundai Santa Fe Plug-In 1.6 T-GDI 265 hv 4WD 6AT Premium: Amerikan malliin

Ensikoeajossa Renault Arkana E-Tech 145 Hybrid Intens: Kahdenlainen näkemys

Koeajossa Mercedes-Benz Sprinter: Suuri ja mahtava

Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G 100th Anniversary MT: Juhlapainos

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Toisen sukupolven Stradivari 

Hifimaailma

Pro-Jectin seinäräkki

Hifimaailma

Audio Physicin uusi Classic Line 

Hifimaailma

B&W Aston Martinin viralliseksi kumppaniksi  

Hifimaailma

Digitaalinen taskusoitin alta tonnin 

Hifimaailma

BBC LS5/1 - uudestisyntynyt 

Hifimaailma

PMC:lle kilpailija omasta maasta

Koti ja keittiö

Mari Vatasen 48 neliömetrin kesäasunto Hangon huvilassa

Hifimaailma

NADilta huipputason dac/verkkosoitin

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Koeajossa Dacia Sandero TCe 90 A Comfort: Pirteä perusauto

Koeajossa Fiat 500 La Prima HB 118 hv 42 kWh: Ilman käyntimurinaa

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Toisen sukupolven Stradivari 

Hifimaailma

Pro-Jectin seinäräkki

Hifimaailma

Audio Physicin uusi Classic Line 

Hifimaailma

B&W Aston Martinin viralliseksi kumppaniksi  

Hifimaailma

Digitaalinen taskusoitin alta tonnin 

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteis­työ­kump­pa­nei­densa kanssa

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

Mitsubishin suomalainen työntekijä valittiin uskomattomaan Dakar-seikkailuun!

Renault: Ensiesittelee tulevan Coupe-SUV -luokan lippulaivansa Pariisin ilmai­lu­näy­tök­sessä kesäkuussa

Uuden sukupolven Škoda Kodiaq ja Škoda Superb: Napapiirillä äärikylmien olosuhteiden testeissä

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Škoda: Julkaisi ensimmäiset kuvat uusista Superb Liftback- ja Combi-malleista, sekä uudesta Kodiaqista

Volvo XC60 Black Edition: Erikoisversio saapui

Mercedes-Benz E-sarja: Pisto­ke­la­dat­ta­villa hybrideillä jopa 115 kilometriä sähköllä

Täyssähköinen Cupra Tavascan: Takavetoisena ja nelivetoisena yli 500 km toimintamatka – näyttävä tuotantomalli tulossa myyntiin Suomessa 2024

Opel Grandland GSe 300 PHEV AWD A8: Urheilullinen nelivetoinen katumaasturi myynnissä yhtenä varustetasona

Renault Austral: Kadjarin ja Koleosin seuraaja

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteis­työ­kump­pa­nei­densa kanssa

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

Mitsubishin suomalainen työntekijä valittiin uskomattomaan Dakar-seikkailuun!

Renault: Ensiesittelee tulevan Coupe-SUV -luokan lippulaivansa Pariisin ilmai­lu­näy­tök­sessä kesäkuussa

Uuden sukupolven Škoda Kodiaq ja Škoda Superb: Napapiirillä äärikylmien olosuhteiden testeissä

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Škoda: Julkaisi ensimmäiset kuvat uusista Superb Liftback- ja Combi-malleista, sekä uudesta Kodiaqista

Volvo XC60 Black Edition: Erikoisversio saapui

Mercedes-Benz E-sarja: Pisto­ke­la­dat­ta­villa hybrideillä jopa 115 kilometriä sähköllä

Täyssähköinen Cupra Tavascan: Takavetoisena ja nelivetoisena yli 500 km toimintamatka – näyttävä tuotantomalli tulossa myyntiin Suomessa 2024

Opel Grandland GSe 300 PHEV AWD A8: Urheilullinen nelivetoinen katumaasturi myynnissä yhtenä varustetasona

Renault Austral: Kadjarin ja Koleosin seuraaja

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2