Mazdan 2,0-litrainen, nelisylinterinen SPCCI (Spark Plug Controlled Compression Ignition) Skyactiv-X -moottoriteknologia mahdollistaa maailman ensimmäisen kaupallisen moottorin, jossa yhdistyvät bensiinimoottorin kipinäsytytys sekä dieselin puristussytytys.

Mazdan 2,0-litrainen, nelisylinterinen SPCCI (Spark Plug Controlled Compression Ignition) Skyactiv-X -moottoriteknologia mahdollistaa maailman ensimmäisen kaupallisen moottorin, jossa yhdistyvät bensiinimoottorin kipinäsytytys sekä dieselin puristussytytys.

Mazda aloitti vallan­ku­mouk­sel­lisen Skyactiv-X bensii­ni­moot­torin myynnin

Mazda3:n voi nyt tilata Skyactiv-X moottorilla. Ensimmäiset autot toimitetaan asiakkaille tämän syksyn aikana.

Auto Bild.Uutiset

Hin­nat al­ka­vat Vi­si­on -va­rus­te­ta­son 28 490 eu­ros­ta, jol­loin va­ki­o­va­rus­te­luun si­säl­ty­vät muun mu­as­sa tuu­li­la­sin hei­jas­tus­näyt­tö, mu­kau­tu­va va­ki­o­no­peu­den­sää­din, 7” di­gi­taa­li­nen mit­ta­ris­to, na­vi­gaat­to­ri sekä mat­kus­ta­mon LED-va­lais­tus.

Sky­ac­tiv-X -tek­no­lo­gia

Maz­dan 2.0-lit­rai­nen, ne­li­sy­lin­te­ri­nen SPCCI (Spark Plug Cont­rol­led Comp­res­si­on Ig­ni­ti­on) Sky­ac­tiv-X -moot­to­ri­tek­no­lo­gia mah­dol­lis­taa maa­il­man en­sim­mäi­sen kau­pal­li­sen moot­to­rin, jos­sa yh­dis­ty­vät ben­sii­ni­moot­to­rin ki­pi­nä­sy­ty­tys sekä die­se­lin pu­ris­tus­sy­ty­tys.

Val­lan­ku­mouk­sel­li­nen moot­to­ri­tek­no­lo­gia yh­dis­tää ben­sii­ni- ja die­sel­moot­to­rien par­haat puo­let.

Sky­ac­tiv-X tar­joi­lee kul­jet­ta­jan ilok­si sa­maan ai­kaan ben­sii­ni­moot­to­ril­le omi­nai­sen laa­jan kier­ro­sa­lu­een ja die­se­lil­le omi­nai­sen no­pe­an kaa­sun­vas­teen.

180 hv ja 224 Nm

Voi­man­läh­teen enim­mäis­te­ho on 180 he­vos­voi­maa ja enim­mäis­vään­tö 224 Nm.

Maz­da3 Sky­ac­tiv-X Se­da­nin CO2 -pääs­töt al­ka­vat vain 122 gram­mas­ta ki­lo­met­ril­tä ja polt­to­ai­neen­ku­lu­tus vain 5,4 lit­ras­ta /100km (WLTP mit­taus­ta­van mu­kaan).

Maz­da3 Sky­ac­tiv-X si­säl­tää va­ki­o­na myös Maz­da M Hyb­rid -ke­vyt­hyb­ri­di­tek­no­lo­gi­an.

24 vol­tin ke­vyt­hyb­ri­di­jär­jes­tel­mä las­kee polt­to­ai­neen ku­lu­tus­ta ja alen­taa pääs­tö­jä ot­ta­mal­la tal­teen jar­ru­tu­se­ner­gi­aa, mitä säh­kö­moot­to­ri käyt­tää edel­leen moot­to­rin avus­ta­mi­seen.

En­sim­mäi­set au­tot tänä syk­sy­nä

Maz­da3 Sky­ac­tiv-X on saa­ta­vil­la Hatch­back- ja Se­dan-ko­ri­mal­lei­hin, ma­nu­aa­li- ja au­to­maat­ti­vaih­tei­se­na.

Maz­da3 Sky­ac­tiv-X M Hyb­rid Hatch­back on saa­ta­vil­la myös Maz­dan i-Ac­tiv AWD-ne­li­ve­dol­la va­rus­tet­tu­na.

En­sim­mäi­set au­tot toi­mi­te­taan asi­ak­kail­le tänä syk­sy­nä.

Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kaksi uutta voimalinjaa Renault Symbioz -malliin: enemmän tehoa, vähemmän kulutusta

Auto Bild.Uutiset

Kaksi uutta voimalinjaa Renault Symbioz -malliin: enemmän tehoa, vähemmän kulutusta

Auto Bild.Uutiset

Yhdeksällä paikkakunnalla ilmaisia tuuli­la­si­tar­kas­tuksia

Auto Bild.Uutiset

Yhdeksällä paikkakunnalla ilmaisia tuuli­la­si­tar­kas­tuksia

Auto Bild.Uutiset
Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Juha Peltonen

Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret

Auto Bild.Koeajot
Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Juha Peltonen

Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret

Auto Bild.Koeajot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU