Vain saranat otettiin edeltäjästä: Uusi Range Rover Evoque on jo Suomessa

Land Roverille tärkeä Range Rover Evoque uudistuu.

Auto Bild.Uutiset

Ran­ge Ro­ver Evo­qu­en toi­nen pai­nos on täy­sin uu­si au­to. Ul­koa sen tun­nis­taa no­pe­as­ti Evo­qu­ek­si, vaik­ka edel­li­ses­tä mal­lis­ta vain ovien sa­ra­nat on tuo­tu uu­tuu­teen. Evo­que-mal­le­ja on Suo­mes­sa lii­ken­tees­sä tu­hat­kun­ta kap­pa­let­ta.

Kaik­ki uu­tuu­den mal­lit Suo­mes­sa ovat ne­li­ve­to­au­to­maat­te­ja. 48-volt­ti­nen MHEV-ke­vyt­hyb­ri­di on va­ki­o­na kai­kis­sa In­ge­nium-ben­sii­ni- ja die­sel­moot­to­reis­sa. Alus­tan kom­po­nen­tit ovat uu­det ja ne­li­ve­to­jär­jes­tel­mä on täy­sin uut­ta su­ku­pol­vea. Myös Ran­ge Ro­ver on säh­köis­ty­mi­sen tiel­lä, sil­lä Plug-in la­taus­hyb­ri­di, eli PHEV, on tu­los­sa. Tämä 3-sy­lin­te­ri­sen ben­sii­ni­moot­to­riin pe­rus­tu­va ver­sio liit­tyy mal­lis­toon va­jaan vuo­den ku­lut­tua en­sie­sit­te­lys­tä, eli vuo­den 2020 alus­sa.

Uu­den Ran­ge Ro­ver Evo­que Hyb­ri­din Pre­mium Trans­ver­se Arc­hi­tec­tu­re -pe­rus­ra­ken­teen an­si­os­ta si­sä­ti­laa on enem­män kuin ai­em­min. Pi­dem­pi ak­se­li­vä­li an­taa kak­si sent­tiä enem­män pol­vi­ti­laa ta­ka­mat­kus­ta­jil­le ja li­sää pien­ten ta­va­roi­den säi­ly­tys­ti­laa. Suu­rem­pi han­si­kas­lo­ke­ro ja kes­ki­lo­ke­ro so­vel­tu­vat nyt hel­pos­ti vaik­ka­pa tab­le­teil­le, kä­si­lau­kuil­le ja pul­loil­le.

Au­toon saa mo­nia Ran­ge Ro­ve­rin va­rus­tei­ta, ku­ten Cle­ar­Sight di­gi­taa­li­sen taus­ta­pei­lin (9,5 tuu­man hd-kuva) ja Cle­ar­Sight Ground View 180º vir­tu­aa­li­nä­ky­män keu­lan al­le. Toi­saal­ta, jos ta­ka­nä­ky­vyys on hei­ken­ty­nyt mat­kus­ta­jien tai suur­ten ta­va­roi­den vuok­si, kul­jet­ta­ja voi yk­sin­ker­tai­ses­ti nap­saut­taa pei­lin ala­puo­lel­la ole­vaa kyt­kin­tä, jol­loin au­ton pääl­lä ole­va, hai­ne­vä­an­ten­niin in­teg­roi­tu ka­me­ra näyt­tää au­ton ta­ka­na ole­van nä­ky­män tark­ka­na te­rä­vä­piir­to­ku­va­na. Näyt­tö tar­jo­aa laa­jem­man, 50 as­teen nä­kö­ken­tän ja pa­rem­man nä­ky­vyy­den hä­mä­räs­sä. Mat­kus­ta­mo on suun­ni­tel­tu rau­hal­li­sek­si. Kos­ke­tus­näyt­tö on 10,2-tuu­mai­nen.

Ta­va­ra­ti­la on uu­tuu­des­sa edel­lis­tä kym­me­nen pro­sent­tia suu­rem­pi (nyt 591-lit­rai­nen) ja pal­jon le­ve­äm­pi, jo­ten sii­hen mah­tu­vat hel­pos­ti ko­koon tai­te­tut las­ten­vau­nut tai vaik­ka­pa se pa­kol­li­nen golf­mai­la­set­ti. Tila kas­vaa 1 383 lit­raan, kun 40:20:40-suh­tees­sa tait­tu­vat toi­sen ri­vin is­tui­met tai­te­taan alas. Lä­pi­las­taus­mah­dol­li­suus kes­kel­lä esi­mer­kik­si suk­sien kul­je­tus­ta var­ten on va­kio-omi­nai­suus.

Uu­si Evo­que saa­pui Suo­meen ke­sän kor­val­la, ja sen hin­nat al­ka­vat 52 990 eu­ros­ta.

Har­ry Kuu­rio

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Sähköautolla maailman ympäri: ennätysmatka Volkswagen ID. Buzzilla kattaa yli 75 maata

Auto Bild.Uutiset

Sähköautolla maailman ympäri: ennätysmatka Volkswagen ID. Buzzilla kattaa yli 75 maata

Auto Bild.Uutiset

Huoli rahasta jarruttaa suomalaisia autokaupoilla

Auto Bild.Uutiset

Huoli rahasta jarruttaa suomalaisia autokaupoilla

Auto Bild.Uutiset

Uusi kiinalainen sähköautomerkki Suomen markkinoille

Auto Bild.Uutiset

Uusi kiinalainen sähköautomerkki Suomen markkinoille

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN