Vain saranat otettiin edeltäjästä: Uusi Range Rover Evoque on jo Suomessa

Land Roverille tärkeä Range Rover Evoque uudistuu.

Auto Bild.Uutiset

Ran­ge Ro­ver Evo­qu­en toi­nen pai­nos on täy­sin uu­si au­to. Ul­koa sen tun­nis­taa no­pe­as­ti Evo­qu­ek­si, vaik­ka edel­li­ses­tä mal­lis­ta vain ovien sa­ra­nat on tuo­tu uu­tuu­teen. Evo­que-mal­le­ja on Suo­mes­sa lii­ken­tees­sä tu­hat­kun­ta kap­pa­let­ta.

Kaik­ki uu­tuu­den mal­lit Suo­mes­sa ovat ne­li­ve­to­au­to­maat­te­ja. 48-volt­ti­nen MHEV-ke­vyt­hyb­ri­di on va­ki­o­na kai­kis­sa In­ge­nium-ben­sii­ni- ja die­sel­moot­to­reis­sa. Alus­tan kom­po­nen­tit ovat uu­det ja ne­li­ve­to­jär­jes­tel­mä on täy­sin uut­ta su­ku­pol­vea. Myös Ran­ge Ro­ver on säh­köis­ty­mi­sen tiel­lä, sil­lä Plug-in la­taus­hyb­ri­di, eli PHEV, on tu­los­sa. Tämä 3-sy­lin­te­ri­sen ben­sii­ni­moot­to­riin pe­rus­tu­va ver­sio liit­tyy mal­lis­toon va­jaan vuo­den ku­lut­tua en­sie­sit­te­lys­tä, eli vuo­den 2020 alus­sa.

Uu­den Ran­ge Ro­ver Evo­que Hyb­ri­din Pre­mium Trans­ver­se Arc­hi­tec­tu­re -pe­rus­ra­ken­teen an­si­os­ta si­sä­ti­laa on enem­män kuin ai­em­min. Pi­dem­pi ak­se­li­vä­li an­taa kak­si sent­tiä enem­män pol­vi­ti­laa ta­ka­mat­kus­ta­jil­le ja li­sää pien­ten ta­va­roi­den säi­ly­tys­ti­laa. Suu­rem­pi han­si­kas­lo­ke­ro ja kes­ki­lo­ke­ro so­vel­tu­vat nyt hel­pos­ti vaik­ka­pa tab­le­teil­le, kä­si­lau­kuil­le ja pul­loil­le.

Au­toon saa mo­nia Ran­ge Ro­ve­rin va­rus­tei­ta, ku­ten Cle­ar­Sight di­gi­taa­li­sen taus­ta­pei­lin (9,5 tuu­man hd-kuva) ja Cle­ar­Sight Ground View 180º vir­tu­aa­li­nä­ky­män keu­lan al­le. Toi­saal­ta, jos ta­ka­nä­ky­vyys on hei­ken­ty­nyt mat­kus­ta­jien tai suur­ten ta­va­roi­den vuok­si, kul­jet­ta­ja voi yk­sin­ker­tai­ses­ti nap­saut­taa pei­lin ala­puo­lel­la ole­vaa kyt­kin­tä, jol­loin au­ton pääl­lä ole­va, hai­ne­vä­an­ten­niin in­teg­roi­tu ka­me­ra näyt­tää au­ton ta­ka­na ole­van nä­ky­män tark­ka­na te­rä­vä­piir­to­ku­va­na. Näyt­tö tar­jo­aa laa­jem­man, 50 as­teen nä­kö­ken­tän ja pa­rem­man nä­ky­vyy­den hä­mä­räs­sä. Mat­kus­ta­mo on suun­ni­tel­tu rau­hal­li­sek­si. Kos­ke­tus­näyt­tö on 10,2-tuu­mai­nen.

Ta­va­ra­ti­la on uu­tuu­des­sa edel­lis­tä kym­me­nen pro­sent­tia suu­rem­pi (nyt 591-lit­rai­nen) ja pal­jon le­ve­äm­pi, jo­ten sii­hen mah­tu­vat hel­pos­ti ko­koon tai­te­tut las­ten­vau­nut tai vaik­ka­pa se pa­kol­li­nen golf­mai­la­set­ti. Tila kas­vaa 1 383 lit­raan, kun 40:20:40-suh­tees­sa tait­tu­vat toi­sen ri­vin is­tui­met tai­te­taan alas. Lä­pi­las­taus­mah­dol­li­suus kes­kel­lä esi­mer­kik­si suk­sien kul­je­tus­ta var­ten on va­kio-omi­nai­suus.

Uu­si Evo­que saa­pui Suo­meen ke­sän kor­val­la, ja sen hin­nat al­ka­vat 52 990 eu­ros­ta.

Har­ry Kuu­rio

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Vararengas on nimensä mukaisesti vain vararengas.

Vararengas on nimensä mukaisesti vain vararengas.

Moottori

Testi: Vararenkaalla kannattaa ajaa vain lähimpään rengas­liik­keeseen

Auto Bild.Uutiset
Vararengas on nimensä mukaisesti vain vararengas.

Vararengas on nimensä mukaisesti vain vararengas.

Moottori

Testi: Vararenkaalla kannattaa ajaa vain lähimpään rengas­liik­keeseen

Auto Bild.Uutiset
Alpine A290 avaa brändin sähköautotarjonnan

Alpine A290 avaa brändin sähköautotarjonnan

Alpine

Tällainen on palkittu Alpinen uusi täyssähköauto – Pohjoismaihin ensi vuonna

Auto Bild.Uutiset
Alpine A290 avaa brändin sähköautotarjonnan

Alpine A290 avaa brändin sähköautotarjonnan

Alpine

Tällainen on palkittu Alpinen uusi täyssähköauto – Pohjoismaihin ensi vuonna

Auto Bild.Uutiset

Teslan Cybertruck on ollut täysi katastrofi

Auto Bild.Uutiset

Teslan Cybertruck on ollut täysi katastrofi

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU