Uudet Giulia- ja Stelvio-mallit saapuvat Suomeen kesän 2024 aikana.

Uudet Giulia- ja Stelvio-mallit saapuvat Suomeen kesän 2024 aikana.

Alfa Romeo

2024 Alfa Romeo Giulia ja Stelvio: Päivitetyt versiot saapuivat Suomeen

Sprint-varustetaso on erittäin kattavasti varusteltu, ja molemmissa malleissa seuraavat vakiona Alfa Q4 -nelive­to­jär­jes­telmä, Led-matriisivalot sekä nahkasisustus. Uudet Giulia- ja Stelvio-mallit saapuvat Suomeen kesän 2024 aikana.

Auto Bild.Uutiset

Al­fa Ro­meo jul­kis­taa päi­vi­te­tyt mal­li­vuo­den 2024 ver­si­ot kah­des­ta iko­ni­ses­ta mal­lis­taan: Al­fa Ro­meo Giu­li­as­ta ja Al­fa Ro­meo Stel­vi­os­ta.

Al­fa Ro­meo Giu­lia jat­kaa vah­vas­ti ase­mas­saan yh­te­nä par­hais­ta ajo­au­tois­ta seg­men­tis­sään, kun taas Al­fa Ro­meo Stel­vio tar­jo­aa per­heil­le sport­ti­sen SUV-ko­ke­muk­sen.

Mo­lem­pien mal­lien uu­dis­tuk­siin liit­ty­vät myös kol­me uut­ta ja erit­täin kat­ta­vaa va­rus­te­ta­soa: Sprint, Ve­lo­ce ja Tri­bu­to Ita­li­a­no.

Voi­ma­lin­ja­vaih­to­eh­to­ja on tar­jol­la vain yk­si kum­paan­kin mal­liin: 2,0-lit­rai­nen ben­sii­ni­käyt­töi­nen ne­los­tur­bo, joka tuot­taa 280-he­vos­voi­maa ja 400 Nm vään­töä. Au­tot ovat ai­na au­to­maat­ti­vaih­tei­sia ja ne­li­ve­toi­sia.

Mal­leis­sa on uu­si di­gi­taa­li­nen mit­ta­ris­to, päi­vi­te­tyt tie­to­viih­de­jär­jes­tel­mät, sekä ai­em­paa kor­ke­a­laa­tui­sem­mat mat­kus­ta­mo­ma­te­ri­aa­lit.

Al­fa Ro­meo Giu­lia: Va­ki­o­na mat­rii­si­a­jo­va­lot

Uu­dis­te­tun mal­li­vuo­den 2024 Giu­li­an va­rus­te­ta­sot ovat Sprint, Ve­lo­ce ja Tri­bu­to Ita­li­a­no. Uu­si va­loil­me pi­tää si­säl­lään va­ki­o­na mat­rii­si­a­jo­va­lot. Li­säk­si Sprint-ta­soi­seen Giu­li­aan va­ki­o­na kuu­lu­vat mm. Al­fa Q4 -ne­li­ve­to­jär­jes­tel­mä, ak­tii­vi­nen va­ki­o­no­peu­den­sää­din, läm­mi­tet­tä­vä oh­jaus­pyö­rä, säh­kö­sää­töi­set ja nah­ka­pääl­lys­tei­set etuis­tui­met.

Au­tos­sa on myös ny­ky­ai­kai­nen Al­fa Con­nect tie­to­viih­de- ja na­vi­goin­ti­jär­jes­tel­mä sekä 8,8-tuu­mai­nen kos­ke­tus­näyt­tö. Sprin­tin hin­nat al­ka­vat 75 343 eu­ros­ta.

Ve­lo­ce ja Tri­bu­to Ita­li­a­no tuo­vat li­sää sport­tis­ta tyy­liä Giu­li­aan.

Ve­lo­ce-ta­son mu­ka­na tu­le­vat mm. Q2-ta­saus­pyö­räs­tön luk­ko, Brem­bo-jar­rut ja alu­mii­ni­set vaih­teen­va­lit­si­met.

Tri­bu­to Ita­li­a­no -mal­li on kun­ni­a­no­soi­tus Al­fa Ro­me­on syn­nyin­maal­le Ita­li­al­le. Näi­den ver­si­oi­den kat­to on ai­na mus­ta, ko­je­lau­das­sa on pu­nai­nen tik­kaus ja is­tuin­ver­hoi­lu on mal­lil­le eri­tyi­nen.

Li­säk­si mu­ka­na tu­le­vat 14-kai­ut­ti­men Har­man Kar­don -ää­nen­tois­to­jär­jes­tel­mä ja Al­fa Ac­ti­ve Sus­pen­si­on -ak­tii­vi­jou­si­tus.

Al­fa Ro­meo Stel­vio: Ur­hei­lul­li­nen per­he-SUV

Uu­dis­te­tun Stel­vi­on va­rus­te­ta­sot ja si­säl­löt ovat sa­mat kuin Giu­li­as­sa, jo­ten läh­tö­ta­son Stel­vio on se­kin erit­täin kat­ta­vas­ti va­rus­tel­tu. Stel­vio tar­jo­aa mark­ki­noi­den näyt­tä­vim­män ja ur­hei­lul­li­sim­man SUV:n, joka kui­ten­kin so­pii per­he­käyt­töön. Al­fa Ro­meo Stel­vi­on hin­nat al­ka­vat Sprint-ta­son 84 365 eu­ros­ta.

Stel­vi­on mui­den va­rus­te­ta­so­jen si­säl­löt vas­taa­vat Giu­li­aa.

Al­fa Ro­meo -leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Ensimmäiset 1 731 Toyota Corollaa tuotiin Suomeen vuonna 1967. Kuvassa 1966 Toyota Corolla.

Ensimmäiset 1 731 Toyota Corollaa tuotiin Suomeen vuonna 1967. Kuvassa 1966 Toyota Corolla.

Toyota

Toyota: Suomessa jo 60 vuotta

Auto Bild.Uutiset
Ensimmäiset 1 731 Toyota Corollaa tuotiin Suomeen vuonna 1967. Kuvassa 1966 Toyota Corolla.

Ensimmäiset 1 731 Toyota Corollaa tuotiin Suomeen vuonna 1967. Kuvassa 1966 Toyota Corolla.

Toyota

Toyota: Suomessa jo 60 vuotta

Auto Bild.Uutiset

Salon Passeliauto Oy palkittiin parhaiden eurooppalaisten Toyota-jälleenmyyjän joukossa

Auto Bild.Uutiset

Salon Passeliauto Oy palkittiin parhaiden eurooppalaisten Toyota-jälleenmyyjän joukossa

Auto Bild.Uutiset
Nelivetoinen Polestar 4 (544 hv/686 Nm) on tähänastisista nopein brändin edustaja (3,8 s sataan), ja sille luvataan jopa 620 km WLTP-toimintamatkaa.

Nelivetoinen Polestar 4 (544 hv/686 Nm) on tähänastisista nopein brändin edustaja (3,8 s sataan), ja sille luvataan jopa 620 km WLTP-toimintamatkaa.

Juha Peltonen

Polestar 3 ja Polestar 4 esiteltiin Suomessa: Niistä toisessa ei ole takalasia!

Auto Bild.Uutiset
Nelivetoinen Polestar 4 (544 hv/686 Nm) on tähänastisista nopein brändin edustaja (3,8 s sataan), ja sille luvataan jopa 620 km WLTP-toimintamatkaa.

Nelivetoinen Polestar 4 (544 hv/686 Nm) on tähänastisista nopein brändin edustaja (3,8 s sataan), ja sille luvataan jopa 620 km WLTP-toimintamatkaa.

Juha Peltonen

Polestar 3 ja Polestar 4 esiteltiin Suomessa: Niistä toisessa ei ole takalasia!

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN