Alfa Romeo Junior
Alfa Romeo
Alfa Romeo Junior -mallisto täydentyy uudella Q4-nelivedolla
Junior-mallistoon lisätään nelivetoinen ibrida Q4 sekä huippuvarustellut ja tyylikkäät Intensa-erikoismallit.
Nelivetoisessa Juniorissa on todella kattava varustelu, johon sisältyy vakiona Pack Premium- ja Pack Tech -varustepaketit. Niiden mukana tulee mm. Matrix LED -ajovalot, avaimeton lukitus, sähkötoiminen takaluukku hands free -toiminnolla, AlfaTM Connect -tietoviihde- ja navigointijärjestelmä ja sähköisesti säädettävä kuljettajan istuin.
Täysin uusi nelivetotekniikka
AlfaTM DNA -ajodynamiikan hallintajärjestelmässä on uusi Q4-nelivedolle erillinen ohjelmisto. Nelivedon myötä myös Juniorin taka-akselirakenne käyttää monivarsituentaa, mikä parantaa mallin urheilullista ajettavuutta entisestään.
Junior Ibrida Q4 -mallissa yhdistyvät hybridin enrgiatehokkuus ja nelivedon turvallisuus. Järjestelmän teho on 107 kW (145 hv), ja se koostuu 100 kW:n (136 hv) bensiinimoottorista, jossa on muuttuvageometrinen turboahdin (VGT), hybridiakusta, 21 kW tuottavasta ja vaihteistoon integroidusta sähkömoottorista sekä 21 kW tehoisesta sähkömoottorista taka-akselilla. Tuloksena on entistä parempi vetopito ja reaktiokyky 0-90 km/h -nopeusalueilla.
Uudenlaiset ajotilat
Nelivetoisessa Junior Q4 -mallissa on neljä ainutlaatuista ajotilaa, jotka on räätälöity uuden nelivetojärjestelmän ympärille: Q4, Dynamic, Natural, ja Advanced.
Q4
Ajotila ajo-olosuhteita varten, joissa pito on heikko. Neliveto on pysyvästi kytkettynä 30 km/h nopeuteen asti. Lisäksi se kytkeytyy automaattisesti 90 km/h nopeuteen asti, jos ESC havaitsee, että etuakselilla ei ole riittävästi pitoa. Moottorin käynnistys- ja sammutusautomatiikka aktivoituu, jos akun varaus on riittävä, jolloin autolla voidaan ajaa puhtaasti sähköisesti alhaisilla nopeuksilla.
Dynamic
Urheilullinen ajotila. Sähköinen taka-akseli asettaa vääntömomentin tarjonnan etusijalle (Boost-tila) nopeamman kiihtyvyyden saavuttamiseksi. Tarvittaessa sähköenergia siirretään suoraan etuakselilta taka-akselille suorituskyvyn maksimoimiseksi. Luistoneston ja ESC:n kalibrointi on urheilullinen.
Natural
Dynaamisuuden ja tehokkuuden yhdistelmä jokapäiväiseen käyttöön. Sähkötoiminen taka-akseli kytkeytyy tarvittaessa automaattisesti päälle nopeusalueella 0-90 km/h. Moottorin käynnistys- ja sammutusautomatiikka aktivoituu, ja jos akun varaus on riittävä, jolloin autolla voidaan ajaa puhtaasti sähköisesti alhaisilla nopeuksilla.
Advanced
Optimoitu polttoaineen kulutuksen vähentämiseksi. Neliveto kytkeytyy automaattisesti päälle samojen sääntöjen mukaisesti kuin Natural-tilassa. Ilmastointi kytkeytyy Eco-tilaan.
Intensa tuo kiihkeyttä Juniorin mallistoon
Intensa tuo Juniorin mallistoon uuden kiihkeän erikoismallin, joka korvaa lanseerausmalli Specialen. Intensa on saatavilla Junioriin vain vuoden 2025 aikana. Alfa Romeo Junior inrida Automaatti Intensa alkaen 38 990 euroa, täyssähköisenä elettrica versiona Intensa maksaa 41 990 euroa.
Intensa-erottuu muusta mallistosta kiiltomustan korisarjan, kullanvärisin helmalistojen tehosteiden, korinvärisen Scudetto Progresso -etusäleikön sekä kullanvärisin tehostein viimeisteltyjen 18" Fori-kevytmetallivanteiden ansiosta.
Sisäpuolella Intensa sisältää mustan Alcantara-istuinverhoilun Tan Brown -ompelein, etuniskatukiin brodeeratun Alfa romeo -logon, nahka-/Alcantara-verhoillun ohjauspyörän, Alcantara-verhoillun kyynärnojan ja keskikonsolin sekä etuistuimien ja keskikonsolin Intensa-logon.
Intensa sisältää vakiona Pack Tech- sekä Pack Premium -varustepaketit, jolloin vakiovarustelu on suorastaan ruhtinaallinen. Vakiona on mm. Matrix LED-ajovalot, 360ᵒ pysäköintitutka, katvehälytin, avaimeton lukitus, sähkötoiminen takaluukku handsfree–toiminnolla, AlfaTM Connect –tietoviihde-ja navigointijärjestelmä sekä sähköisesti säädettävä kuljettajan istuin. Elettrica-versiossa vakiovarusteisiin kuuluu myös 11 kW sisäinen ajoneuvolaturi (AC) sekä lämpöpumppu.
Intensa-versoiden veloitukseton ulkoväri on musta Nero Tortona. Muita ulkovärivaihtoehtoja ovat punainen Rosso Brera joko yksivärisenä tai vaihtoehtoisesti mustalla katolla.
AutoBild / Alfa Romeo
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Zaptec Go -latausyksikkö on yhteensopiva kaikkien Polestar-mallien kanssa, mukaan lukien Polestar 3- ja Polestar 4 -mallit.
Polestar
Zaptec Go -latausyksikkö on yhteensopiva kaikkien Polestar-mallien kanssa, mukaan lukien Polestar 3- ja Polestar 4 -mallit.
Polestar
Ioniq 6 menestyi latausvertailussa mainiosti
Hyundai
Ioniq 6 menestyi latausvertailussa mainiosti
Hyundai
Auto-Bon Oy on yksi Suomen suurimmista autonmaahantuontiyrityksistä. Se edustaa Suomessa ja Baltiassa maailman neljänneksi suurimman autonvalmistajan eli Stellantiksen Alfa Romeo-, Citroën, DS Automobiles-, Fiat-, Fiat Professional-, Jeep-, Opel- ja Peugeot-brändejä. Merkkien tuotevalikoimassa on tälläkin hetkellä Suomessa yhteensä yli 30 sähköautomallia.
Stellantis
Auto-Bon Oy on yksi Suomen suurimmista autonmaahantuontiyrityksistä. Se edustaa Suomessa ja Baltiassa maailman neljänneksi suurimman autonvalmistajan eli Stellantiksen Alfa Romeo-, Citroën, DS Automobiles-, Fiat-, Fiat Professional-, Jeep-, Opel- ja Peugeot-brändejä. Merkkien tuotevalikoimassa on tälläkin hetkellä Suomessa yhteensä yli 30 sähköautomallia.
Stellantis
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Auto Bild 4/2025 on kaupoissa
Uusi DS N°8 tarjoaa jopa 750 km sähköisen toimintamatkan
Renault 5 Turbo 3E – maailman ensimmäinen minisuperurheiluauto
Kialle neljä arvostettua iF Design Award -palkintoa
Autoala uskoo kasvuun – toimia tarvitaan Suomessa ja EU:ssa
Uuden Hyundai IONIQ 9:n myynti alkaa
Alpine A110 ensi kertaa myynnissä Suomessa
Kia EV4 esittelyssä AUTO 25 & Mobility -tapahtumassa Helsingissä
Mitsubishi Outlander PHEV esittelyssä ja koeajettavissa AUTO 25 & Mobility -tapahtumassa
Volvo on Suomen vastuullisin automerkki jo neljättä vuotta peräkkäin
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Honda ZR-V Hybrid Advance: Nuorekas täydennys
Koeajossa BMW iX1 xDrive30 Charged Plus: Pettämättömällä tyylillä
Koeajossa Polestar 2 BST edition 230: Sähköpirulainen
Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava
Koeajossa Porsche Cayenne E-Hybrid Coupé: Ajoon hiottu
Koeajossa Renault Clio E-Tech Hybrid 145 techno: Talous edellä
Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Kirkkain tähti viidestä
Koeajossa Peugeot 508 SW PSE Hybrid4 360 EAT8: Uudella ilmeellä
Koeajossa BYD Tang Black Edition: Tasokasta tilaa
Koeajossa Range Rover Sport P440e Plug-In Hybrid Dynamic HSE: Arvokas tyylitaituri
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Elementit järjestykseen
Wharfedale Aston
Laajakaistainen tasoelementti
Spendorin A-sarja uudistuu
Arendalilta kaiutinjalusta
Uusi Rotel-kuulokevahvistin
Shanlingin R2R-dac/kuuloke-/esivahvistin
Valaise hifiäänesi
Miespolvet vaihtuvat
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Uusi DS N°8 tarjoaa jopa 750 km sähköisen toimintamatkan
Renault 5 Turbo 3E – maailman ensimmäinen minisuperurheiluauto
Kialle neljä arvostettua iF Design Award -palkintoa
Autoala uskoo kasvuun – toimia tarvitaan Suomessa ja EU:ssa
Uuden Hyundai IONIQ 9:n myynti alkaa
Alpine A110 ensi kertaa myynnissä Suomessa
Kia EV4 esittelyssä AUTO 25 & Mobility -tapahtumassa Helsingissä
Mitsubishi Outlander PHEV esittelyssä ja koeajettavissa AUTO 25 & Mobility -tapahtumassa
Volvo on Suomen vastuullisin automerkki jo neljättä vuotta peräkkäin
Työsuhdeautot sähköistyvät vauhdilla
LUETUIMMAT
Yleinen hybridiautoilla ajavien virhe voi aiheuttaa käynnistysongelmia talvipakkasilla
Sähköautolla ja polttomoottoriautolla 1 000 km Lappiin – Volkswagen vertaili ajoaikaa ja kustannuksia
Tällaisia autoja yli 65-vuotiaat ostavat
Uusi suomalainen innovaatio ravistelee vaihtoautojen kauppaa
Hyundai IONIQ 5 uudistuu ‒ myös hinnaltaan
Koeajossa Polestar 2 BST edition 230: Sähköpirulainen
Mitsubishin uusi tulokas suosikkiluokkaan on Grandis
Peugeot vyöryttää sähköautoja maailmalle
Nopeammin ja pidemmälle kuin yhdelläkään Volvolla aikaisemmin: uusi ES90 lisää toimintamatkaa ja latausnopeutta
XPENG avasi myymälän Helsinkiin - uuden sähköautomerkin premium-autolla 52 minuutin latauksella Helsingistä Lappiin
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: RAHALAITOS.FI
Autolainan merkitys taloudellisessa päätöksenteossa
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: PUHELINLIITTYMÄ.COM
Kilpailuta puhelinliittymäsi ja tankkaa auto säästöillä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Rengastukkurit.fi
Kevään Tulo – Valmista Autosi Kesäkauteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Nopealaina.fi
Säästä rahaa ja aikaa: Parhaat autolainat 2024 vertailussa
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Rahalaitos.fi