Alfa Romeo Junior
Alfa Romeo
Alfa Romeo Junior -mallisto täydentyy uudella Q4-nelivedolla
Junior-mallistoon lisätään nelivetoinen ibrida Q4 sekä huippuvarustellut ja tyylikkäät Intensa-erikoismallit.
Nelivetoisessa Juniorissa on todella kattava varustelu, johon sisältyy vakiona Pack Premium- ja Pack Tech -varustepaketit. Niiden mukana tulee mm. Matrix LED -ajovalot, avaimeton lukitus, sähkötoiminen takaluukku hands free -toiminnolla, AlfaTM Connect -tietoviihde- ja navigointijärjestelmä ja sähköisesti säädettävä kuljettajan istuin.
Täysin uusi nelivetotekniikka
AlfaTM DNA -ajodynamiikan hallintajärjestelmässä on uusi Q4-nelivedolle erillinen ohjelmisto. Nelivedon myötä myös Juniorin taka-akselirakenne käyttää monivarsituentaa, mikä parantaa mallin urheilullista ajettavuutta entisestään.
Junior Ibrida Q4 -mallissa yhdistyvät hybridin enrgiatehokkuus ja nelivedon turvallisuus. Järjestelmän teho on 107 kW (145 hv), ja se koostuu 100 kW:n (136 hv) bensiinimoottorista, jossa on muuttuvageometrinen turboahdin (VGT), hybridiakusta, 21 kW tuottavasta ja vaihteistoon integroidusta sähkömoottorista sekä 21 kW tehoisesta sähkömoottorista taka-akselilla. Tuloksena on entistä parempi vetopito ja reaktiokyky 0-90 km/h -nopeusalueilla.
Uudenlaiset ajotilat
Nelivetoisessa Junior Q4 -mallissa on neljä ainutlaatuista ajotilaa, jotka on räätälöity uuden nelivetojärjestelmän ympärille: Q4, Dynamic, Natural, ja Advanced.
Q4
Ajotila ajo-olosuhteita varten, joissa pito on heikko. Neliveto on pysyvästi kytkettynä 30 km/h nopeuteen asti. Lisäksi se kytkeytyy automaattisesti 90 km/h nopeuteen asti, jos ESC havaitsee, että etuakselilla ei ole riittävästi pitoa. Moottorin käynnistys- ja sammutusautomatiikka aktivoituu, jos akun varaus on riittävä, jolloin autolla voidaan ajaa puhtaasti sähköisesti alhaisilla nopeuksilla.
Dynamic
Urheilullinen ajotila. Sähköinen taka-akseli asettaa vääntömomentin tarjonnan etusijalle (Boost-tila) nopeamman kiihtyvyyden saavuttamiseksi. Tarvittaessa sähköenergia siirretään suoraan etuakselilta taka-akselille suorituskyvyn maksimoimiseksi. Luistoneston ja ESC:n kalibrointi on urheilullinen.
Natural
Dynaamisuuden ja tehokkuuden yhdistelmä jokapäiväiseen käyttöön. Sähkötoiminen taka-akseli kytkeytyy tarvittaessa automaattisesti päälle nopeusalueella 0-90 km/h. Moottorin käynnistys- ja sammutusautomatiikka aktivoituu, ja jos akun varaus on riittävä, jolloin autolla voidaan ajaa puhtaasti sähköisesti alhaisilla nopeuksilla.
Advanced
Optimoitu polttoaineen kulutuksen vähentämiseksi. Neliveto kytkeytyy automaattisesti päälle samojen sääntöjen mukaisesti kuin Natural-tilassa. Ilmastointi kytkeytyy Eco-tilaan.
Intensa tuo kiihkeyttä Juniorin mallistoon
Intensa tuo Juniorin mallistoon uuden kiihkeän erikoismallin, joka korvaa lanseerausmalli Specialen. Intensa on saatavilla Junioriin vain vuoden 2025 aikana. Alfa Romeo Junior inrida Automaatti Intensa alkaen 38 990 euroa, täyssähköisenä elettrica versiona Intensa maksaa 41 990 euroa.
Intensa-erottuu muusta mallistosta kiiltomustan korisarjan, kullanvärisin helmalistojen tehosteiden, korinvärisen Scudetto Progresso -etusäleikön sekä kullanvärisin tehostein viimeisteltyjen 18" Fori-kevytmetallivanteiden ansiosta.
Sisäpuolella Intensa sisältää mustan Alcantara-istuinverhoilun Tan Brown -ompelein, etuniskatukiin brodeeratun Alfa romeo -logon, nahka-/Alcantara-verhoillun ohjauspyörän, Alcantara-verhoillun kyynärnojan ja keskikonsolin sekä etuistuimien ja keskikonsolin Intensa-logon.
Intensa sisältää vakiona Pack Tech- sekä Pack Premium -varustepaketit, jolloin vakiovarustelu on suorastaan ruhtinaallinen. Vakiona on mm. Matrix LED-ajovalot, 360ᵒ pysäköintitutka, katvehälytin, avaimeton lukitus, sähkötoiminen takaluukku handsfree–toiminnolla, AlfaTM Connect –tietoviihde-ja navigointijärjestelmä sekä sähköisesti säädettävä kuljettajan istuin. Elettrica-versiossa vakiovarusteisiin kuuluu myös 11 kW sisäinen ajoneuvolaturi (AC) sekä lämpöpumppu.
Intensa-versoiden veloitukseton ulkoväri on musta Nero Tortona. Muita ulkovärivaihtoehtoja ovat punainen Rosso Brera joko yksivärisenä tai vaihtoehtoisesti mustalla katolla.
AutoBild / Alfa Romeo
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa
Audi
Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa
Audi
Erityisen hienon näköinen khaki-koriväri sekä koriin tyylikkäästi sulautuvat linjat herättävät huomiota urheilullisuudellaan.
Juha Peltonen
Erityisen hienon näköinen khaki-koriväri sekä koriin tyylikkäästi sulautuvat linjat herättävät huomiota urheilullisuudellaan.
Juha Peltonen
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Auto Bild 12/2025 on kaupoissa
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Uuden GTI-aikakauden alku: Volkswagen esittelee sähköisen ID. Polo GTI:n
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
Mielenrauhaa autokauppaan – 14 päivän palautusoikeus kaikkiin käytettyjen ajoneuvojen kauppoihin
Hyundai esittelee Concept THREE-sähköautokonseptin IAA Mobility 2025 -messuilla
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Koeajossa Fiat 600e 54 kWh La Prima Edizione: Hintavaa hauskuutta
Koeajossa Volkswagen T-Cross R-Line Business 1.5 TSI 150 hv DSG: Perinteet velvoittavat
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Cd-unelma
Aidasin eksoottiset äänirasiat
Danielin uusi koti: "Tässä talossa on muumitalon meininkiä"
Kirjailija Satu Rämö: ”Talo oli kauhea remonttipommi, mutta ostimme sen maiseman takia”
SystemDekin paluu
Korkean resoluution R2R-da-muunnosta
Kuulain sävyin sisustettu CLT-talo nousi Oulujoen varteen
Sotilasstandardeja kuulokkeille
Ihmelapsi
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Auto Bild 12/2025 on kaupoissa
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Uuden GTI-aikakauden alku: Volkswagen esittelee sähköisen ID. Polo GTI:n
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
Mielenrauhaa autokauppaan – 14 päivän palautusoikeus kaikkiin käytettyjen ajoneuvojen kauppoihin
Hyundai esittelee Concept THREE-sähköautokonseptin IAA Mobility 2025 -messuilla
Opel Astra Sports Tourer Hybrid: Energiatehokas bensiiniauto temmeltää dieseleiden kentällä - jopa 1 200 km tankillisella
Tällainen on CUPRA Tindaya -konseptiauto
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Volkswagen ongelmissa - joukkokanne odottaa?
Näitä autoja nuoret ostavat
Jaguarilta radikaali päätös
Täysin uusi sähköinen GLC ensi-illassa Münchenissa: Uusi aikakausi Mercedes-Benzille
Liikenneympyrässä ei edelleenkään osata ajaa oikein - tässä syy
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Polestar 3 teki uuden Guinnessin maailmanennätyksen: pisin sähköisen SUV-mallin yhdellä latauksella kulkema matka
Moottorin parivertailussa vanha Toyota Prius ja uusi Toyota Corolla – kuinka paljon hybriditekniikka on kehittynyt?
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo – täyssähköinen tehopakkaus
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL