Alfa Romeo Junior

Alfa Romeo Junior

Alfa Romeo

Alfa Romeo Junior -mallisto täydentyy uudella Q4-nelivedolla

Junior-mallistoon lisätään nelivetoinen ibrida Q4 sekä huippu­va­rus­tellut ja tyylikkäät Intensa-erikoismallit.

Auto Bild.Uutiset

Ne­li­ve­toi­ses­sa Ju­ni­o­ris­sa on to­del­la kat­ta­va va­rus­te­lu, jo­hon si­säl­tyy va­ki­o­na Pack Pre­mium- ja Pack Tech -va­rus­te­pa­ke­tit. Nii­den mu­ka­na tu­lee mm. Mat­rix LED -ajo­va­lot, avai­me­ton lu­ki­tus, säh­kö­toi­mi­nen ta­ka­luuk­ku hands free -toi­min­nol­la, Al­faTM Con­nect -tie­to­viih­de- ja na­vi­goin­ti­jär­jes­tel­mä ja säh­köi­ses­ti sää­det­tä­vä kul­jet­ta­jan is­tuin.

Täy­sin uu­si ne­li­ve­to­tek­niik­ka

Al­faTM DNA -ajo­dy­na­mii­kan hal­lin­ta­jär­jes­tel­mäs­sä on uu­si Q4-ne­li­ve­dol­le eril­li­nen oh­jel­mis­to. Ne­li­ve­don myö­tä myös Ju­ni­o­rin taka-ak­se­li­ra­ken­ne käyt­tää mo­ni­var­si­tu­en­taa, mikä pa­ran­taa mal­lin ur­hei­lul­lis­ta ajet­ta­vuut­ta en­ti­ses­tään.

Ju­ni­or Ib­ri­da Q4 -mal­lis­sa yh­dis­ty­vät hyb­ri­din enr­gi­a­te­hok­kuus ja ne­li­ve­don tur­val­li­suus. Jär­jes­tel­män teho on 107 kW (145 hv), ja se koos­tuu 100 kW:n (136 hv) ben­sii­ni­moot­to­ris­ta, jos­sa on muut­tu­va­ge­o­met­ri­nen tur­bo­ah­din (VGT), hyb­ri­di­a­kus­ta, 21 kW tuot­ta­vas­ta ja vaih­teis­toon in­teg­roi­dus­ta säh­kö­moot­to­ris­ta sekä 21 kW te­hoi­ses­ta säh­kö­moot­to­ris­ta taka-ak­se­lil­la. Tu­lok­se­na on en­tis­tä pa­rem­pi ve­to­pi­to ja re­ak­ti­o­ky­ky 0-90 km/h -no­peu­sa­lu­eil­la.

Uu­den­lai­set ajo­ti­lat

Ne­li­ve­toi­ses­sa Ju­ni­or Q4 -mal­lis­sa on nel­jä ai­nut­laa­tuis­ta ajo­ti­laa, jot­ka on rää­tä­löi­ty uu­den ne­li­ve­to­jär­jes­tel­män ym­pä­ril­le: Q4, Dy­na­mic, Na­tu­ral, ja Ad­van­ced.

Q4

Ajo­ti­la ajo-olo­suh­tei­ta var­ten, jois­sa pito on heik­ko. Ne­li­ve­to on py­sy­väs­ti kyt­ket­ty­nä 30 km/h no­peu­teen as­ti. Li­säk­si se kyt­key­tyy au­to­maat­ti­ses­ti 90 km/h no­peu­teen as­ti, jos ESC ha­vait­see, et­tä etu­ak­se­lil­la ei ole riit­tä­väs­ti pi­toa. Moot­to­rin käyn­nis­tys- ja sam­mu­tu­sau­to­ma­tiik­ka ak­ti­voi­tuu, jos akun va­raus on riit­tä­vä, jol­loin au­tol­la voi­daan ajaa puh­taas­ti säh­köi­ses­ti al­hai­sil­la no­peuk­sil­la.

Dy­na­mic

Ur­hei­lul­li­nen ajo­ti­la. Säh­köi­nen taka-ak­se­li aset­taa vään­tö­mo­men­tin tar­jon­nan etu­si­jal­le (Boost-tila) no­pe­am­man kiih­ty­vyy­den saa­vut­ta­mi­sek­si. Tar­vit­ta­es­sa säh­kö­e­ner­gia siir­re­tään suo­raan etu­ak­se­lil­ta taka-ak­se­lil­le suo­ri­tus­ky­vyn mak­si­moi­mi­sek­si. Luis­to­nes­ton ja ESC:n ka­lib­roin­ti on ur­hei­lul­li­nen.

Na­tu­ral

Dy­naa­mi­suu­den ja te­hok­kuu­den yh­dis­tel­mä jo­ka­päi­väi­seen käyt­töön. Säh­kö­toi­mi­nen taka-ak­se­li kyt­key­tyy tar­vit­ta­es­sa au­to­maat­ti­ses­ti pääl­le no­peu­sa­lu­eel­la 0-90 km/h. Moot­to­rin käyn­nis­tys- ja sam­mu­tu­sau­to­ma­tiik­ka ak­ti­voi­tuu, ja jos akun va­raus on riit­tä­vä, jol­loin au­tol­la voi­daan ajaa puh­taas­ti säh­köi­ses­ti al­hai­sil­la no­peuk­sil­la.

Ad­van­ced

Op­ti­moi­tu polt­to­ai­neen ku­lu­tuk­sen vä­hen­tä­mi­sek­si. Ne­li­ve­to kyt­key­tyy au­to­maat­ti­ses­ti pääl­le sa­mo­jen sään­tö­jen mu­kai­ses­ti kuin Na­tu­ral-ti­las­sa. Il­mas­toin­ti kyt­key­tyy Eco-ti­laan.

In­ten­sa tuo kiih­keyt­tä Ju­ni­o­rin mal­lis­toon

In­ten­sa tuo Ju­ni­o­rin mal­lis­toon uu­den kiih­ke­än eri­kois­mal­lin, joka kor­vaa lan­see­raus­mal­li Spe­ci­a­len. In­ten­sa on saa­ta­vil­la Ju­ni­o­riin vain vuo­den 2025 ai­ka­na. Al­fa Ro­meo Ju­ni­or in­ri­da Au­to­maat­ti In­ten­sa al­ka­en 38 990 eu­roa, täys­säh­köi­se­nä elet­t­ri­ca ver­si­o­na In­ten­sa mak­saa 41 990 eu­roa.

In­ten­sa-erot­tuu muus­ta mal­lis­tos­ta kiil­to­mus­tan ko­ri­sar­jan, kul­lan­vä­ri­sin hel­ma­lis­to­jen te­hos­tei­den, ko­rin­vä­ri­sen Scu­det­to Prog­res­so -etu­sä­lei­kön sekä kul­lan­vä­ri­sin te­hos­tein vii­meis­tel­ty­jen 18" Fori-ke­vyt­me­tal­li­van­tei­den an­si­os­ta.

Si­sä­puo­lel­la In­ten­sa si­säl­tää mus­tan Al­can­ta­ra-is­tuin­ver­hoi­lun Tan Brown -om­pe­lein, etu­nis­ka­tu­kiin bro­dee­ra­tun Al­fa ro­meo -lo­gon, nah­ka-/Al­can­ta­ra-ver­hoil­lun oh­jaus­pyö­rän, Al­can­ta­ra-ver­hoil­lun kyy­när­no­jan ja kes­ki­kon­so­lin sekä etuis­tui­mien ja kes­ki­kon­so­lin In­ten­sa-lo­gon.

In­ten­sa si­säl­tää va­ki­o­na Pack Tech- sekä Pack Pre­mium -va­rus­te­pa­ke­tit, jol­loin va­ki­o­va­rus­te­lu on suo­ras­taan ruh­ti­naal­li­nen. Va­ki­o­na on mm. Mat­rix LED-ajo­va­lot, 360ᵒ py­sä­köin­ti­tut­ka, kat­ve­hä­ly­tin, avai­me­ton lu­ki­tus, säh­kö­toi­mi­nen ta­ka­luuk­ku handsf­ree–toi­min­nol­la, Al­faTM Con­nect –tie­to­viih­de-ja na­vi­goin­ti­jär­jes­tel­mä sekä säh­köi­ses­ti sää­det­tä­vä kul­jet­ta­jan is­tuin. Elet­t­ri­ca-ver­si­os­sa va­ki­o­va­rus­tei­siin kuu­luu myös 11 kW si­säi­nen ajo­neu­vo­la­tu­ri (AC) sekä läm­pö­pump­pu.

In­ten­sa-ver­soi­den ve­loi­tuk­se­ton ul­ko­vä­ri on mus­ta Nero Tor­to­na. Mui­ta ul­ko­vä­ri­vaih­to­eh­to­ja ovat pu­nai­nen Ros­so Brera joko yk­si­vä­ri­se­nä tai vaih­to­eh­toi­ses­ti mus­tal­la ka­tol­la.

Au­to­Bild / Al­fa Ro­meo

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Audin A5-sarjaan kaksi uutta lataushybridiä

Auto Bild.Uutiset

Audin A5-sarjaan kaksi uutta lataushybridiä

Auto Bild.Uutiset
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Suzuki

Suzuki eVitara: Tällainen on Suzukin ensimmäinen täyssähköauto, joka tulee markkinoille etu- ja nelivetoisena

Auto Bild.Uutiset
Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Suzuki

Suzuki eVitara: Tällainen on Suzukin ensimmäinen täyssähköauto, joka tulee markkinoille etu- ja nelivetoisena

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN