Alfa Romeo Junior
Alfa Romeo
Alfa Romeo Junior -mallisto täydentyy uudella Q4-nelivedolla
Junior-mallistoon lisätään nelivetoinen ibrida Q4 sekä huippuvarustellut ja tyylikkäät Intensa-erikoismallit.
Nelivetoisessa Juniorissa on todella kattava varustelu, johon sisältyy vakiona Pack Premium- ja Pack Tech -varustepaketit. Niiden mukana tulee mm. Matrix LED -ajovalot, avaimeton lukitus, sähkötoiminen takaluukku hands free -toiminnolla, AlfaTM Connect -tietoviihde- ja navigointijärjestelmä ja sähköisesti säädettävä kuljettajan istuin.
Täysin uusi nelivetotekniikka
AlfaTM DNA -ajodynamiikan hallintajärjestelmässä on uusi Q4-nelivedolle erillinen ohjelmisto. Nelivedon myötä myös Juniorin taka-akselirakenne käyttää monivarsituentaa, mikä parantaa mallin urheilullista ajettavuutta entisestään.
Junior Ibrida Q4 -mallissa yhdistyvät hybridin enrgiatehokkuus ja nelivedon turvallisuus. Järjestelmän teho on 107 kW (145 hv), ja se koostuu 100 kW:n (136 hv) bensiinimoottorista, jossa on muuttuvageometrinen turboahdin (VGT), hybridiakusta, 21 kW tuottavasta ja vaihteistoon integroidusta sähkömoottorista sekä 21 kW tehoisesta sähkömoottorista taka-akselilla. Tuloksena on entistä parempi vetopito ja reaktiokyky 0-90 km/h -nopeusalueilla.
Uudenlaiset ajotilat
Nelivetoisessa Junior Q4 -mallissa on neljä ainutlaatuista ajotilaa, jotka on räätälöity uuden nelivetojärjestelmän ympärille: Q4, Dynamic, Natural, ja Advanced.
Q4
Ajotila ajo-olosuhteita varten, joissa pito on heikko. Neliveto on pysyvästi kytkettynä 30 km/h nopeuteen asti. Lisäksi se kytkeytyy automaattisesti 90 km/h nopeuteen asti, jos ESC havaitsee, että etuakselilla ei ole riittävästi pitoa. Moottorin käynnistys- ja sammutusautomatiikka aktivoituu, jos akun varaus on riittävä, jolloin autolla voidaan ajaa puhtaasti sähköisesti alhaisilla nopeuksilla.
Dynamic
Urheilullinen ajotila. Sähköinen taka-akseli asettaa vääntömomentin tarjonnan etusijalle (Boost-tila) nopeamman kiihtyvyyden saavuttamiseksi. Tarvittaessa sähköenergia siirretään suoraan etuakselilta taka-akselille suorituskyvyn maksimoimiseksi. Luistoneston ja ESC:n kalibrointi on urheilullinen.
Natural
Dynaamisuuden ja tehokkuuden yhdistelmä jokapäiväiseen käyttöön. Sähkötoiminen taka-akseli kytkeytyy tarvittaessa automaattisesti päälle nopeusalueella 0-90 km/h. Moottorin käynnistys- ja sammutusautomatiikka aktivoituu, ja jos akun varaus on riittävä, jolloin autolla voidaan ajaa puhtaasti sähköisesti alhaisilla nopeuksilla.
Advanced
Optimoitu polttoaineen kulutuksen vähentämiseksi. Neliveto kytkeytyy automaattisesti päälle samojen sääntöjen mukaisesti kuin Natural-tilassa. Ilmastointi kytkeytyy Eco-tilaan.
Intensa tuo kiihkeyttä Juniorin mallistoon
Intensa tuo Juniorin mallistoon uuden kiihkeän erikoismallin, joka korvaa lanseerausmalli Specialen. Intensa on saatavilla Junioriin vain vuoden 2025 aikana. Alfa Romeo Junior inrida Automaatti Intensa alkaen 38 990 euroa, täyssähköisenä elettrica versiona Intensa maksaa 41 990 euroa.
Intensa-erottuu muusta mallistosta kiiltomustan korisarjan, kullanvärisin helmalistojen tehosteiden, korinvärisen Scudetto Progresso -etusäleikön sekä kullanvärisin tehostein viimeisteltyjen 18" Fori-kevytmetallivanteiden ansiosta.
Sisäpuolella Intensa sisältää mustan Alcantara-istuinverhoilun Tan Brown -ompelein, etuniskatukiin brodeeratun Alfa romeo -logon, nahka-/Alcantara-verhoillun ohjauspyörän, Alcantara-verhoillun kyynärnojan ja keskikonsolin sekä etuistuimien ja keskikonsolin Intensa-logon.
Intensa sisältää vakiona Pack Tech- sekä Pack Premium -varustepaketit, jolloin vakiovarustelu on suorastaan ruhtinaallinen. Vakiona on mm. Matrix LED-ajovalot, 360ᵒ pysäköintitutka, katvehälytin, avaimeton lukitus, sähkötoiminen takaluukku handsfree–toiminnolla, AlfaTM Connect –tietoviihde-ja navigointijärjestelmä sekä sähköisesti säädettävä kuljettajan istuin. Elettrica-versiossa vakiovarusteisiin kuuluu myös 11 kW sisäinen ajoneuvolaturi (AC) sekä lämpöpumppu.
Intensa-versoiden veloitukseton ulkoväri on musta Nero Tortona. Muita ulkovärivaihtoehtoja ovat punainen Rosso Brera joko yksivärisenä tai vaihtoehtoisesti mustalla katolla.
AutoBild / Alfa Romeo
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Uusista henkilöautoista puolet ensirekisteröidään yrityksille – rekisteröinnit yhä laskussa
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
carVertical-kokemuksia – mitä autojen historiaraporteista oikeasti ilmenee ja mitä käyttäjät kertovat niistä
Uusia elementtejä Mazda CX-5:ssä
Tällainen on uusi Hyundai IONIQ 6 N
Historiallista menestystä – Volkswagen on ensimmäinen valmistaja, joka sai Kultainen ohjauspyörä -palkinnon neljälle eri mallille
Manthey Kit Porsche 911 GT3:lle (992.2) – rataspesialisti huippuluokan aerodynamiikalla
Citroën C3 nyt myös taloudellisena C3 Hybrid -versiona
Fiskars lanseeraa uudet lumityökalut autoilijoille
Euroopassa autojen ensirekisteröinnit kasvussa – autovero romahduttanut Viron ensirekisteröinnit
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Heikki ja Maija pelastivat Metsolan
1800-luvun hirsitalo on antiikilla sisustettu
Metsämökistä laajennettiin moderni koti lapsiperheelle
HEDD Audion uusi kartio
Marshall Bromley 750
Epikoret valkoisina
Soundbarille korvaaja Kanadasta
Finalilta uusi suljettu kuuloke
Päivitys tietoihin: ALD A5
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Uusista henkilöautoista puolet ensirekisteröidään yrityksille – rekisteröinnit yhä laskussa
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
carVertical-kokemuksia – mitä autojen historiaraporteista oikeasti ilmenee ja mitä käyttäjät kertovat niistä
Uusia elementtejä Mazda CX-5:ssä
Tällainen on uusi Hyundai IONIQ 6 N
KOEAJOT
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Uusista henkilöautoista puolet ensirekisteröidään yrityksille – rekisteröinnit yhä laskussa
Uusia elementtejä Mazda CX-5:ssä
Tällainen on uusi Hyundai IONIQ 6 N
Historiallista menestystä – Volkswagen on ensimmäinen valmistaja, joka sai Kultainen ohjauspyörä -palkinnon neljälle eri mallille
Manthey Kit Porsche 911 GT3:lle (992.2) – rataspesialisti huippuluokan aerodynamiikalla
Citroën C3 nyt myös taloudellisena C3 Hybrid -versiona
Fiskars lanseeraa uudet lumityökalut autoilijoille
Euroopassa autojen ensirekisteröinnit kasvussa – autovero romahduttanut Viron ensirekisteröinnit
Mercedes 35 hp: ensimmäisestä Mercedesistä 125 vuotta
Käytetyt tuontiautot vähäpäästöisempiä kuin uudet – käytettyjen rooli päästöjen vähentämisessä on tunnustettava
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Tällainen on uudistunut Dacia Jogger
Suomen suurin vaihtoautoketju menee vastavirtaan ja kääntää selkänsä Black Fridaylle
Uudistunut smart rikkoo myyntiennätyksiä
Tällä rahalla saa Mitsubishi Eclipse Cross -täyssähköauton
Citroën tuo markkinoille Suomen pienimmän, ketterimmän ja edullisimman täyssähköpakettiauton - Uusi ë-C3 Van on täällä
Käytettynä ostetun auton voi palauttaa - ja suomalaiset tykkäävät siitä
Historiallista menestystä – Volkswagen on ensimmäinen valmistaja, joka sai Kultainen ohjauspyörä -palkinnon neljälle eri mallille
Kia PV5:lle Guinnessin maailmanennätys: 693,38 km täydellä kuormalla ja yhdellä latauksella
Opel jysäyttää uuden hintapommin – Fronteran yli 400 km WLTP-toimintamatkan sähköversio alle 30 000 euron
Mercedes-Benz GLC myynti alkaa – mallisto alkaen 71 390 euroa
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL
carVertical-kokemuksia – mitä autojen historiaraporteista oikeasti ilmenee ja mitä käyttäjät kertovat niistä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI